abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:39:06 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843633
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:30 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98843734
XM gaat het weer zoveel slechter?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:40 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843744
Weltrusten dus.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98843755
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Welke onderdelen vind jij rampzalig, waarom, en waarom koos je ervoor dat te eten?
De reep chocola - ik ging vanochtend vanaf Baardmans naar school en was gister vergeten om eten in te pakken, dus tegen deze tijd had ik al aardig trek. Daarnaast vond ik mezelf instant zielig toen ik vanochtend weer ongesteld bleek...
Brioche - wit deeg, met chocoladestukjes ook nog. Maar het lachte me zo toe in de supermarkt.
Pizza - derde pizza in twee weken. Ik schijn steeds op plekken te belanden waar pizza's gegeten worden. Kan geen pizza meer zien. :').

Het voelt ook slecht vanwege het gebrek aan ritme, denk ik. Ik realiseer me de laatste tijd regelmatig om een uur of twee dat ik helemaal nog niet geluncht heb, of zo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_98843758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weltrusten dus.
truste :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:44 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef uniekhoorn het volgende:
XM gaat het weer zoveel slechter?
Ja. Pijn is volledig terug. Alsof het niet weg is geweest. En ik ben boos / verdrietig / kwaad / gefrustreerd / moe / chagrijnig / beu.

Dus ik ga maar slapen. Poging tot althans.
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:53 #7
70532 loveli
N
pi_98843819
Goede nacht en een verkwikkende rust, XM.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:42:58 #8
70532 loveli
N
pi_98843890
De helpdesk van een internetprovider krijgt een zware kluif. M'n ouders gaan bellen _O-
crap in = crap out
pi_98844129
Ik kruip mijn bed in met een aflevering true blood, en dan lekker slapennnn. :Y)
Ik heb "zin" in morgen en ik ga niet eens iets bijzonders doen. Is dat gek? :')
pi_98844298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja. Pijn is volledig terug. Alsof het niet weg is geweest. En ik ben boos / verdrietig / kwaad / gefrustreerd / moe / chagrijnig / beu.

Dus ik ga maar slapen. Poging tot althans.
Hopelijk voel je je morgen beter..
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:12 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98844362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:42 schreef loveli het volgende:
De helpdesk van een internetprovider krijgt een zware kluif. M'n ouders gaan bellen _O-
Ze weten waar ze het over hebben of dringt er niks door? :P

Hoop dat je lekker slaapt XM... wat een klotezooi!

Siral, je bent toe aan verandering, dus de 'zin' is te verklaren :)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:44 #12
70532 loveli
N
pi_98844407
In reactie op de broek maat 34 van DaD heb ik m'n eigen referentiebroek uit de kast gehaald. Eind middelbare school had ik het in m'n hoofd gehaald dat ik wel een strakke broek kon kopen ("extra slim". Wanneer paste die? Nou, als de rits dicht ging.

Maatje 27 ging net dicht. Het enige dat nu bij me opkwam bij het zien van m'n spiegelbeeld was "oh my, wat heb ik voor paal gelopen toen".
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:53:23 #13
70532 loveli
N
pi_98844593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn ouders snappen het verschil tussen internet en een browser niet helemaal. 'Nuf said.
crap in = crap out
pi_98844599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoop dat je lekker slaapt XM... wat een klotezooi!

Siral, je bent toe aan verandering, dus de 'zin' is te verklaren :)
Klinkt logisch opzich :)

Ik wil ook echt veranderen. Vanmiddag voelde ik me echt ff 10x klote, maar nu echt totaal omgekeerd, komt natuurlijk ook door het sporten, dan voel ik me altijd stukken beter. Daarom werkt blijven sporten ook enorm motiverend om te eten voor mij op dit moment. :) En slechter zal het niet worden, want ik sportte al enorm vaak. Nu sport ik nog enorm vaak (zelfs minder de afgelopen 2 weken) en eet ik beter. Dus vooruitgang alom imo! :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:56:58 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98844789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn ouders snappen het verschil tussen internet en een browser niet helemaal. 'Nuf said.
Mijn moeder wil niet haar computer laten opschonen want dan is misschien haar ' hyves' weg.. I feel your pain :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:57:17 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98844806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:43 schreef V1z0R het volgende:
Sorry Maria! Is heul wel een net lijstje hoor. :Y
Vond alleen de tegenstelling zo opvallend, je dacht erover om lowcarb te doen (is plan Jatje geworden) terwijl je lijstje nu voornamelijk carbs is.
Er is een tussenweg dus :)
Wou je niet verdrietig maken :@ :'(

No problemo! O+ Ik was ietwat teleurgesteld omdat ik me zorgen maakte over mijn lijstjes-beoordelingsvermogen _O- Maar valt dus wel mee O+ En de enige reden dat ik low carb zou willen is vanwege de veel kilo's afvallen oO< :+ Dus tja. Nu ga ik gewoon voor gezond, semi-gevarieerd en lekker *)

Veel plezier bij het Sport en Speelpaleis :D

Oh en discussieren met een semi-PVVer is best deprimerend soms :') "Jamaar ze moeten gewoon oprotten dan!" Boeh en haar vind ik aardig, dus dan vind ik het jammer dat ze zo denkt :@ :') Volgens mij was ze niet erg onder de indruk van mijn Gumbaya-zienswijze oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98844836
Aurum, thx voor het smoothie'recept' :) Heb geen staafmixer/blender, maar die ga ik dit weekend wel halen :)

Heb altijd al zo'n ding willen hebben, nu heb ik eindelijk een goed excuus! :D Met hulpstukken enzo, yay \o/

En nu naar bed. Slaap lekker allen. <3
pi_98844866
Ik ga nog ff kliekjes broccoli opeten van vanavond :'D

zie mij gaan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:58:52 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98844893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aurum, thx voor het smoothie'recept' :) Heb geen staafmixer/blender, maar die ga ik dit weekend wel halen :)

Heb altijd al zo'n ding willen hebben, nu heb ik eindelijk een goed excuus! :D Met hulpstukken enzo, yay \o/

En nu naar bed. Slaap lekker allen. <3
Smoothies! O+ Ik had vanmiddag ook een lekkere dus! Met banaan, avocado, yoghurt, scheutje vruchtensap en wat munt! :9

En die die je toen bij mij had was gewoon aardbeien, banaan en yoghurt! c_/ Dacht ik!
pi_98844971
Uniek, die spiegel is wel confronterend als je nietsvermoedend de douche uit stapt ja :D . Is die oogafwijking toch nog ergens goed voor :* .

XM, ik kan me goed voorstellen dat je er compleet doorheen zit. Hopelijk kan je goed slapen. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98845038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Smoothies! O+ Ik had vanmiddag ook een lekkere dus! Met banaan, avocado, yoghurt, scheutje vruchtensap en wat munt! :9

En die die je toen bij mij had was gewoon aardbeien, banaan en yoghurt! c_/ Dacht ik!
Aye, en die was omnomnom <3
pi_98845041
He bah, XM. Ik hoop dat je lekker slaapt. :*.

Niet boos worden Jag, ik ga offtopic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:01:18 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845055
Grrr XMert :* slaap lekker en nogmaals beterschap!

Club Battle was relaxed trouwens, heb de lucht om me heen helemaal aan gort gemept/getrapt :9
pi_98845112
Tof DaD!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98845288
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef Siral het volgende:
Ik ga nog ff kliekjes broccoli opeten van vanavond :'D

zie mij gaan.
Goed bezig! :)

Wat leuk DaD! *O* Wat voor iets en waar? Nu ik Groningen een beetje ken ben ik wel benieuwd. O-)
Know that while you sleep
Everything has changed
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:05:32 #26
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:02 schreef Phaidra het volgende:
Tof DaD!! *O*
what she said! :D *O* relaxed adresje voor DaDtje :7
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:05:59 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98845318
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Grrr XMert :* slaap lekker en nogmaals beterschap!

Club Battle was relaxed trouwens, heb de lucht om me heen helemaal aan gort gemept/getrapt :9
yeah! You did it! Vond het al een ijle lucht :')

Wat leuk DaD, kun je alvast fantaseren over 6 pits fornuizen (en bedankt Phaidra }:| ) vloerverwarming, grote plavuizen. :+
pi_98845440
Oh, voor mij zal er niet veel te fantaseren zijn hoor. :+. Hij gaat er gewoon alleen wonen.
pi_98845444
Wat leuk DaD!
En ik vind je lijstje wel meevallen hoor. :)
Tuurlijk kan het beter, maar zo'n drama lijstje is het niet, zeker niet als je de hele dag op en neer aan het rennen bent. :)

Werkfrustraties hier: Mijn verbinding is zo gruwelijk traag dat mijn queries er belachelijk lang over doen en nu ben ik al meer dan een uur bezig met een bestandje te kopieren vanuit SQL naar een txt file. :{ En dat is nou niet bepaald hogere wiskunde ofzo. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:08:31 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845454
Uniek :D _O-

Oh en krijg net per sms een quote van de Zumba-instructrice van mijn zus: "Waar is je zusje? Ik had haar wel willen adopteren, als een soort hamster ofzo :D"

Schijnbaar werd ik gemist _O-
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:13:07 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98845717
Hmmm nu is fenegriekzaad de oorzaak van EHEC... klinkt toch logischer dan kiemen op 1 of andere manier, dit geloof ik wel.

Fantaseren mag toch DaD? :D

Mini, hoe en wanneer en waar?
We moeten toch maar eens een 'noorder'meet houden.

HPKW, heb je nou al een stukje gerend ? Heb het anders gemist..
pi_98845902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef uniekhoorn het volgende:

HPKW, heb je nou al een stukje gerend ? Heb het anders gemist..
Ik ga morgen naar de fysio en dan hoop ik groen licht te krijgen. :)
Gister wel een circuitje gedaan op de sportschool B-) en dat was best zweten. B-)
Doe wat je niet durft.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:19:38 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98846122
Hoop dat je snel mag beginnen, de tijd vliegt wat dat betreft.
pi_98846348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoop dat je snel mag beginnen, de tijd vliegt wat dat betreft.
Ik hoop het ook! Als het weer mag, dan ga ik morgen na het sporten nog een kwartiertje loopband doen. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_98846468
:W abend, ff teruglezen (dit topic dan wel ;) ).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98846574
Hey..ik vind offtopic helemaal niet erg....maar goed, dat heb ik nu wel genoeg uitgelegd, geloof ik. Anyway, uk ga slapen, morgen om 4 uur de wekker om de duutser wakker te bellen zodat hij xm vliegtuig kan halen...
pi_98846630
Maar uniek, misschien is het vloeken in de kerk, maar als je jezelf eigenlijk al te dun vindt, maar toch last hebt van nog teveel vetjes rond de buik die maar niet verdwijnen, is dan iets chirurgisch niet een oplossing? Of vind je dat te eng/Connie Breukhovenachtig?
pi_98846926
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:27 schreef Laureline het volgende:
Maar uniek, misschien is het vloeken in de kerk, maar als je jezelf eigenlijk al te dun vindt, maar toch last hebt van nog teveel vetjes rond de buik die maar niet verdwijnen, is dan iets chirurgisch niet een oplossing? Of vind je dat te eng/Connie Breukhovenachtig?
Vandaag nog een aanbieding bij Groupon, slechts 1399 euro (geloof ik). B-)

Maar gerichte oefeningen? Zou dat geen oplossing zijn om de boel wat strakker te krijgen?
Doe wat je niet durft.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:33:05 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98846956
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:27 schreef Laureline het volgende:
Ah!
Niet eng maar wel Connie, dus je hebt het helemaal goed :)

Slaap lekker Jeager... niet te druk maken, nog 2 weken (makkelijk gezegd )
pi_98847007
Dan ga ik met Uniek mee Zaterdag de naaister die mijn broek vermaakt heeft aanspreken ik heb een "bubbel" tussen de tailleband en mijn bevallige derriere :o
pi_98847035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Hey..ik vind offtopic helemaal niet erg....maar goed, dat heb ik nu wel genoeg uitgelegd, geloof ik. Anyway, uk ga slapen, morgen om 4 uur de wekker om de duutser wakker te bellen zodat hij xm vliegtuig kan halen...
Het was een grapje, hoor! :o. Vandaar ook de :+ smiley. Je hebt best een punt, wat mij betreft.
pi_98847327
O, die 1399 euro klinkt me nog best duur in de oren. Als dat al de aanbieding is! Gerichte oefeningen doen is een mythe, dacht ik. Waar de vetjes komen is gewoon genetisch bepaald }:|
pi_98847442
Hoe ouder ik word, hoe milder ik overigens denk over plastische chirurgie (8> Alleen lastig dat ik niet tegen bloed en snijden kan :(
pi_98847447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Melatonine en serotonine zijn neurotransmitters, goed voor je "zen". Tryptofaan (zit in bananen, zuivel, noten uit m'n hoofd) is de rondstof van serotonine en daarvan kan weer melatonine gemaakt worden. Dus het hangt wel met elkaar samen, maar ik zou de melatonine niet gebruiken om stress weg te nemen.

Ik zie hier een goede reden voor mijn bananen op een werkdag. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98847509
Of aan de buurman voeren!
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:45:54 #46
70532 loveli
N
pi_98847745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef Laureline het volgende:
O, die 1399 euro klinkt me nog best duur in de oren. Als dat al de aanbieding is! Gerichte oefeningen doen is een mythe, dacht ik. Waar de vetjes komen is gewoon genetisch bepaald }:|
Niet helemaal een mythe, was ergens weer een onderzoek. Lokaal trainen had beperkt effect.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:03 #47
70532 loveli
N
pi_98847802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik zie hier een goede reden voor mijn bananen op een werkdag. 8-)
Yup. Alleen zag ik net ergens een lijstje met voedingsmiddelen met gehalte tryptofaan per 100g product en daar stond banaan redelijk onderaan.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:39 #48
70532 loveli
N
pi_98847836
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef Laureline het volgende:
Of aan de buurman voeren!
Of fenegriekzaad.
crap in = crap out
pi_98847901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet helemaal een mythe, was ergens weer een onderzoek. Lokaal trainen had beperkt effect.
Hm, 'beperkt effect'. Dat is er net zo eentje als 'gematigd enthousiast'.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:49:49 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98847969
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

vrijwillig verplicht en frisse tegenzin :r :D

fenegriekzaad lijkt mij een goed plan
pi_98848045
Nou Marmar ik weet wat er met je PGB is gebeurd :')

'Fraude psychiaters met 1600 neppatiënten'

meh, kan niet slapen }:|
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:54:28 #52
70532 loveli
N
pi_98848221
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

Wel.. uhm.. trying won't hurt?
crap in = crap out
pi_98848236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:51 schreef _aurum_ het volgende:

Oh my die zijn goed in het nieuws :N
Pas ook al met WIA verstrekkingen (oftewel tegen betaling iemand helemaal getikt verklaren zodat diegene de WIA in kan).
pi_98853089
Lig ik net 2 uur in bed ofzo, word ik net zijkenat wakker, ben klaar wakker!
ik denk, oh tis 6 uur smorgens oid. IS HET VERDOMME PAS 2 UUR :'(
pi_98854459
is het al 8 uur? Ik wil uit bed -O-
pi_98854566
Nog geslapen, Siral?

Mijn interne wekker werkt ook uitstekend. Ik hoef alleen vandaag een keertje eigenlijk lekker niet om kwart over zes op te staan, maar een kniesoor die daar op let.
pi_98854611
Goeiemorgen!
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De reep chocola - ik ging vanochtend vanaf Baardmans naar school en was gister vergeten om eten in te pakken, dus tegen deze tijd had ik al aardig trek. Daarnaast vond ik mezelf instant zielig toen ik vanochtend weer ongesteld bleek...
Brioche - wit deeg, met chocoladestukjes ook nog. Maar het lachte me zo toe in de supermarkt.
Pizza - derde pizza in twee weken. Ik schijn steeds op plekken te belanden waar pizza's gegeten worden. Kan geen pizza meer zien. :').

Het voelt ook slecht vanwege het gebrek aan ritme, denk ik. Ik realiseer me de laatste tijd regelmatig om een uur of twee dat ik helemaal nog niet geluncht heb, of zo.
Gebrek aan ritme dus. Probeer dan daar iets aan te doen; zet een wekkertje / afspraak in je outlook / telefoon / horloge?

Leuk van dat Baardhuisje! In welke hoek van Stad?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98854651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:52 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!

[..]

Gebrek aan ritme dus. Probeer dan daar iets aan te doen; zet een wekkertje / afspraak in je outlook / telefoon / horloge?

Leuk van dat Baardhuisje! In welke hoek van Stad?
Tsja, ik kan wel om 12 uur willen eten, maar als ik dan les heb of bij een toets zit te surveilleren, gaat dat niet. Het is meer ' niet in de gelegenheid zijn' dan niet willen. Maar goed, nog even en het is vakantie!

Baardhuisje is in de O'poort!
pi_98854653
Goeiemorgen. Ik was net wel blij met mijn vroeg slapen - vroeg opstaan ritme, was nog veel te moe om mijn bed uit te komen en nu kan ik makkelijk een halfuurtje langer blijven liggen :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:10:58 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854672
Goeiemorgen, ook hier een prima interne wekkert. Heb er alweer 5 km op zitten, zonder te smokkelen zelfs. Ongeveer 30:30, dus 9,8 km/u (kan het niet helemaal verifiëren, aangezien m'n iPod nog 5 minuten doorliep nadat ik gestopt had en dus een vertekend beeld laat zien). Maar 's ochtends lopen is écht lekker! O+. Rustig, koel, geen eten dat je voelt zitten. Nu even yoghurt met aardbeien, dan douchen en dan naar het werk. Rustig aan :).
Niet meer actief op Fok!
pi_98854687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:10 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen, ook hier een prima interne wekkert. Heb er alweer 5 km op zitten, zonder te smokkelen zelfs. Ongeveer 30:30, dus 9,8 km/u (kan het niet helemaal verifiëren, aangezien m'n iPod nog 5 minuten doorliep nadat ik gestopt had en dus een vertekend beeld laat zien). Maar 's ochtends lopen is écht lekker! O+. Rustig, koel, geen eten dat je voelt zitten. Nu even yoghurt met aardbeien, dan douchen en dan naar het werk. Rustig aan :).
Wat fijn en goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:16:45 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854688
Wow ik heb echt zeer constant rond de 9,8 km/u gelopen. Een prachtige vlakke lijn! O+.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:21:21 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854712
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Mijn moeder wil niet haar computer laten opschonen want dan is misschien haar ' hyves' weg.. I feel your pain :D
O+.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:24:36 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98854727
Blurred, feli met je verjaardag :Y *O*
pi_98854735
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog geslapen, Siral?

Mijn interne wekker werkt ook uitstekend. Ik hoef alleen vandaag een keertje eigenlijk lekker niet om kwart over zes op te staan, maar een kniesoor die daar op let.
Heb nog maar wat melatonine tabletjes genomen en had mijn ogen weer dicht gedaan.. Toch nog wat gedoezeld enzo, normaal zou ik al om 5 uur dingen gaan doen/tot 8 uur achter mn laptop gaan zitten. Ik ben echt uitgeput... waarom kan ik in godsnaam dan niet normaal slapen..

Oh en de spierpijn van xco valt me reuze mee? :D gelukkig hehe!

En vandaag ga ik ECHT geen kcal tellen, want ik word moe van mezelf. }:|
pi_98854743
quote:
Klinkt goed!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98854748
quote:
Netjes :)!
pi_98854764
Blurred, gefeliciteerd! \o/

*O* *O*
pi_98854773
Oh er is iemand jarig?

Gefeli Blurred!! *O*
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:38:57 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854826
Gefeli Blurred! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:41:39 #71
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98854834
Gefeliciteerd Blurred! *O*
Your body. Your soul. Your rituals.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 07:53:06 #72
70532 loveli
N
pi_98854905
Taart! w/
crap in = crap out
pi_98854930
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tsja, ik kan wel om 12 uur willen eten, maar als ik dan les heb of bij een toets zit te surveilleren, gaat dat niet. Het is meer ' niet in de gelegenheid zijn' dan niet willen. Maar goed, nog even en het is vakantie!

Baardhuisje is in de O'poort!
Dat is mijn wijk!

Als het probleem van het eten een tijdelijk planningsprobleem buiten je macht is, is het niet zo erg toch?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 08:15:12 #74
70532 loveli
N
pi_98855112
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:56 schreef sigme het volgende:
Dat is mijn wijk!
Gesproken als een ware glazenwasser/agent/*insert schimmige beroepsgroep*.
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:19:56 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98855161
Gefeliciteerd Blurred!

En DaD, ik vind je lijstje erg meevallen. Zó ongezond is een pizza nou ook weer niet. Zolang het een verse is tenminste. En die reep.... ach. Nou is ie iig op.

@Siral: ik heb je nou een paar dagen gevolgd, en sorry dat ik het moet zeggen, maar volgens mij ben je er niet met een dietiste. Eten is niet jouw probleem, maar een symptoon van iets anders. Volgens mij heb je andere begeleiding nodig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 08:25:02 #76
70532 loveli
N
pi_98855247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:19 schreef Tinkepink het volgende:
Gefeliciteerd Blurred!

En DaD, ik vind je lijstje erg meevallen. Zó ongezond is een pizza nou ook weer niet. Zolang het een verse is tenminste. En die reep.... ach. Nou is ie iig op.

@Siral: ik heb je nou een paar dagen gevolgd, en sorry dat ik het moet zeggen, maar volgens mij ben je er niet met een dietiste. Eten is niet jouw probleem, maar een symptoon van iets anders. Volgens mij heb je andere begeleiding nodig.
Eens. Ben een stuk blijer met hoe de huisarts van Rituals het begeleidt.
crap in = crap out
pi_98855299
Een dietiste zal mij zeker helpen, dat is iets wat ik heel graag zelf wilde.

Maar ik kamp inderdaad met andere problemen en heel veel stress waardoor mijn eten oa ook zo slecht is..(heb dit eerder gehad in 2007/8, maar toen had ik iets andere klachten) Ik had gisteren mijn eerste gesprek bij maatschappelijk werk via de huisarts. Heb een vervolg afspraak staan. Mochten we daar elke keer tegen hetzelfde punt aanhikken wil de huisarts andere consequenties nemen. Maar ik hoop er zo voorlopig even uit te komen...

Wat heeft de huisarts van Rituals precies ondernomen dan..? Dat is me ontgaan.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 08:34:21 #78
70532 loveli
N
pi_98855373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:28 schreef Siral het volgende:
Wat heeft de huisarts van Rituals precies ondernomen dan..? Dat is me ontgaan.
Actief meegedacht, met een collega overlegd, gespecialiseerde hulp voorgesteld. Hoe Rituals over hem schrijft wekt veel vertrouwen.
crap in = crap out
pi_98855422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Actief meegedacht, met een collega overlegd, gespecialiseerde hulp voorgesteld. Hoe Rituals over hem schrijft wekt veel vertrouwen.
Hmhm, mijn huisarts was inderdaad nogal snel met alles en die heeft maar wat briefjes geschreven en klaar. Klopt helemaal... Ik heb zoveel mogelijk proberen te vertellen maar echt aandachtig naar me geluisterd is er niet nee, true.

Bij maatschappelijk werk heb ik dit trouwens gister wel positief ervaren. Ondanks dat het een intake gesprek was zijn er een paar bellen gaan rinkelen. En het eten is volgens mij ook niet het probleem, maar gevolg van.. Tot nu toe hebben maatschappelijk werk op school/en via de huisarts dat ook als 'mening' gegeven.
pi_98855485
Mogguh!

Mijn lief krijgt nu een beugel en ik ben gezellig mee :P

Ik hoop dat als ik vanaaf gesport heb ik zo moe ben dat ik als een blok in slaap val. Ben het slecht slapen beu -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98855517
Morning!

Siral hoe was het eigenlijk bij maatschappelijk werk? Misschien heb je het verteld maar ik heb niet bijgelezen :P

DaD wat leuk dat de baard een huis gaat kopen!

En :W goedemorgen, wat een prachtige dag O+
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:44:02 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98855523
Wéér bloed- en urineonderzoek. Zucht. Doorverwijzen was ze nog niet zo happig op, merkte ik. Belt eind vd dag met de uitslagen. Negatief, weet ik nu al.
pi_98855545
omg XM -O- anders bel je rechtstreeks de uroloog?
Sterkte maar weer.. echt klote dit :*
pi_98855549
Lijstje gisteren:
O: 200 ml yoghurt, peer, kleine meuslireep erover
T: koffie met melk
L: bruine bol kaas/pesto, 200 ml soep
T: 200 gr rauwkost,
T: kleine banaan
B:3x20 minuten fietsen
T: handje amandelen, 500 ml yoghurt met hand walnoten en honing
D: couscous/pompoen/aubergine met rauwkost
T: witbiertje, wijntje

Al met al niet ontevreden eigenlijk!
pi_98855565
Ach XM :*

Wel een beetje blijven eten he, ook al heb je geen honger! Je lichaam kan niet herstellen als je er geen voedsel in stopt...
pi_98855590
Niks ten nadele van maatsch werkers, maar imo zijn dat mensen die je op weg kunnen helpen met dingen. Maar voor complexere issues zal er specialistische hulp nodig zijn.

Wat ik van jou hier lees/oppik is dat er veeeel meer aan de hand is.
pi_98855665
Ik merk dat ik 's ochtends meer trek krijg, heb gister nog als extra tussendoortje een boterham met kaas gehad bij de cappuccino.

Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: 2 volkorenbeschuitjes kaas en cappuccino
T: appel
L: 2 bth vlees+rauwkost, karnemelk, gekookt eitje
T: meloen, cappuccino
D: nog even uitvogelen wat we nog hebben en waar lief zin in heeft, ik denk iets als de groente die we nog hebben in de wok en dan iets van kip en rijst erbij/door en een sausje gemaakt van ketjap ofzo.
T: 2 kiwi's
pi_98855669
goedemorgen vanuit de file!

Blurrred, gefeliciteerd met je verjaardag!
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:56:20 #89
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98855682
Proficiat Blurred! *O*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_98855722
gefeliciteerd Blurred *O*
pi_98855724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:43 schreef Perruche het volgende:
Morning!

Siral hoe was het eigenlijk bij maatschappelijk werk? Misschien heb je het verteld maar ik heb niet bijgelezen :P

DaD wat leuk dat de baard een huis gaat kopen!

En :W goedemorgen, wat een prachtige dag O+
Ging prima, Het was meer in inleidend gesprek maar sommige dingen zijn toch nu al wel hier en daar verhelderd. Dat is nogal persoonlijk dus dat ga ik ook niet posten op fok hier. Thanks for asking :)
pi_98855735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:49 schreef _aurum_ het volgende:
Niks ten nadele van maatsch werkers, maar imo zijn dat mensen die je op weg kunnen helpen met dingen. Maar voor complexere issues zal er specialistische hulp nodig zijn.

Wat ik van jou hier lees/oppik is dat er veeeel meer aan de hand is.
Klopt, heeft hij ook aangegeven. Ik moet het zelf doen, hij is alleen de persoon die zijn objectieve mening kan geven.. agh we'll see.
pi_98855740
rondje gelopen, boh, het is warm en nu zweet ik. En natuurlijk heeft er een vogel op m'n schouder gepoept. Dat er zo snel maar eens afdouchen, en dan lekker thuis werken vandaag.
pi_98855790
Ik heb vanmiddag om drie uur trouwens rapport/overgangs bespreking... Ik weet dat het niet veel soeps is allemaal vanwege de afgelopen paar maanden. En blijkbaar zijn er een paar opties voor mij wat betreft overgang...Ben echt vet zenuwachtig, dit soort dingen helpen nou ook niet echt bepaald helemaal mee ;( Maargoed heb het er zelf van gemaakt natuurlijk. Lets hope for the best.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:00 schreef Jagärtrut het volgende:
rondje gelopen, boh, het is warm en nu zweet ik. En natuurlijk heeft er een vogel op m'n schouder gepoept. Dat er zo snel maar eens afdouchen, en dan lekker thuis werken vandaag.
Serieus? Ik vind dat altijd zo'n super stomme toeval als je dat overkomt (de vogelpoep).. bah :P
pi_98855827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Gesproken als een ware glazenwasser/agent/*insert schimmige beroepsgroep*.
De Oosterpoort is de mooiste wijk van Groningen
de Oosterpoort is een dorp in de Stad
de Oosterpoort kan je haast niet meer bezingen
want volgens velen moest die oude wijk maar plat
pi_98855866
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wilde wat zeggen over het lijstje van DaD:

Ik snap echt niet dat allemaal mensen in een gezond en slank topic zeggen dat het lijstje wel meevalt/niet zo erg is etc.?!
Het is gewoon een slecht lijstje!

Chocola > slecht
Brioche > niet voedzaam, suiker
Meloen > wel fruit, maar nog meer suiker
Pizza > na zo'n slechte dag zou een voedzame maaltijd wel op z'n plaats zijn, maar aan de andere kant krikt het wel weer de kcals op

No offence!

Iedereen heeft wel eens een slecht lijstje, maar om dan te zeggen dat het wel meevalt?

*rent snel weg*
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98855946
Ik mag weer gaan hardlopen! !!!!!! *O*
De fysio was onder de indruk van hoe goed het ging en de bewegelijkheid van mijn enkel is ook weer helemaal normaal! !! :D
*blij*

Vanavond na het sporten nog maar even 10 min op de loopband op 8 km/u. Ik vond eigenlijk 15 en de fysio vond 5, dus dan maar een compromis. B-)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:11:52 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98855949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:07 schreef Novem het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wilde wat zeggen over het lijstje van DaD:

Ik snap echt niet dat allemaal mensen in een gezond en slank topic zeggen dat het lijstje wel meevalt/niet zo erg is etc.?!

Chocola > slecht
Pizza > na zo'n slechte dag zou een voedzame maaltijd wel op z'n plaats zijn, maar aan de andere kant krikt het wel weer de kcals op

No offence!

Iedereen heeft wel eens een slecht lijstje, maar om dan te zeggen dat het wel meevalt?

*rent snel weg*
Ja. ik vind het wel meevallen. DaD is al heel slank. Ze hoeft niet af te vallen. Pizza en fruit en suikers zijn geen drama. Zo lang ze niet iedere dag zo eet is het nou ook niet zo verschrikkelijk.
Ik vind de lijstjes waarin niets wordt gegeten veel erger. Of die bestaan uit alleen maar vet. Of niet eens een idee geven van de schijn van fruit. En dan dag in dag uit.
Suiker is de vijand niet. Net als vet. Net als kcalorien.

Een raar beeld over je lichaam, dag in dag uit echt ongezond eten, te strak vasthouden aan wat gezond zou zijn, geen rare dagen mogen veroorloven, dat vind ik ongezond.

En dus valt het lijstje van DaD wel mee i.m.o.
pi_98855973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een raar beeld over je lichaam, dag in dag uit echt ongezond eten, te strak vasthouden aan wat gezond zou zijn, geen rare dagen mogen veroorloven, dat vind ik ongezond.

Dan word je zoals ik :')

ik ga 100% mee met jou.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:13:47 #100
148689 Muis006
pi_98855978
quote:

Chocola > slecht

No offence!

*rent snel weg*
Het valt echt mee vind ik. Chocola is niet verschrikkelijk slecht. Meloen is inderdaad fruit, wb de suiker kan je beter suiker uit fruit eten dan geraffineerde suiker. Pizza is ook niet per definitie slecht; daar kan je heel veel groenten op kwijt en zolang je oplet met kaas is dat prima. Vraag maar aan de Italianen.
pi_98856006
:W mogge!
Thuis werken O+ nou ja erwten doppen en ondertussen mijn mailbox afwerken dan :+
pi_98856009
quote:

Chocola > slecht

No offence!

*rent snel weg*
Leuk, vooral met dat snel wegrennen. Wel en niet goed eten, een goed gewicht handhaven en zo nog wat van die zaken die hier eigenlijk het onderwerp van gesprek zijn, gaan over lange termijn en over echte personen. Niet over gemiddelden en niet over 1 dag of week. Dan moet je dus voor een zinvol oordeel over een lijst ook echt wat weten over de persoon erachter.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:16:10 #103
70532 loveli
N
pi_98856018
quote:
*rent snel weg*
Hier blijven jij!

Je hebt wel deels een punt, bij de weg.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:18:07 #104
70532 loveli
N
pi_98856057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:11 schreef Tinkepink het volgende:
Suiker is de vijand niet.
Als 'ie maar nooit je beste vriend wordt.
crap in = crap out
pi_98856062
en bedankt, nu heb ik zin in pizza :P

misschien best nog een idee met een volkorendeegje op de plaat en de leftovergroentes uit de koelkast
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:18:43 #106
148689 Muis006
pi_98856067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Daarvoor is hartig veeeeeeel te lekker :9
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:19:41 #107
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98856080
Overigens zijn chocolade en meloen m.i. prima levensmiddelen. In pure chocolade zitten diverse prima voedingsstoffen. Meloen bevat goede mineralen. Je moet alleen geen hele reep opeten en alleen meloen als leverancier van vitamine en mineralen is ook niet voldoende. Maar dat is met alle levensmiddelen zo.
Zelfs als je alleen brocolli zou eten leef je niet gezond.
pi_98856092
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef MarMar het volgende:
en bedankt, nu heb ik zin in pizza :P

misschien best nog een idee met een volkorendeegje op de plaat en de leftovergroentes uit de koelkast
:D op dit tijdstip? Brrrr
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:20:04 #109
70532 loveli
N
pi_98856093
Balans *)
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:20:22 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98856100
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik zelf al :+
Suiker is een goede kennis die af en toe op bezoek mag komen, maar niet mag blijven hangen.
pi_98856103
Tink, zoals ik zei heeft iedereen weleens een slechte/rare dag, maar om dan te doen of het dan wel een ok lijstje is? Mwah.

Dat DaD niet hoeft af te vallen heeft verder niets te maken met gezond aspect van dit lijstje imo.

Maar goed, zoals je zegt zal het vast geen kwaad kunnen af en toe, meerdere keren per week daarintegen wel (mocht dit zo zijn)
pi_98856105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D op dit tijdstip? Brrrr
lol neh, voor de nog niet helemaal gedefinieerde D van vandaag :)
pi_98856117
Mogguh!

Blurred jarig? Feli ende jompels! *O*

_aurum_, had ik je al bedankt voor de jumpsquats? Nou bedankt voor het feit dat ik bijna niet meer kan lopen... }:| :P

Pizza ontbijt :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:21:20 #114
148689 Muis006
pi_98856127
pi_98856129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:19 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens zijn chocolade en meloen m.i. prima levensmiddelen. In pure chocolade zitten diverse prima voedingsstoffen. Meloen bevat goede mineralen. Je moet alleen geen hele reep opeten en alleen meloen als leverancier van vitamine en mineralen is ook niet voldoende. Maar dat is met alle levensmiddelen zo.
Zelfs als je alleen brocolli zou eten leef je niet gezond.
Ik denk dat iedereen dat wel snapt :)
pi_98856166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:20 schreef Novem het volgende:
Tink, zoals ik zei heeft iedereen weleens een slechte/rare dag, maar om dan te doen of het dan wel een ok lijstje is? Mwah.

Dat DaD niet hoeft af te vallen heeft verder niets te maken met gezond aspect van dit lijstje imo.

Maar goed, zoals je zegt zal het vast geen kwaad kunnen af en toe, meerdere keren per week daarintegen wel (mocht dit zo zijn)
Ik denk dat het meer om de toon ging. DaD gaf aan echt een verschrikkelijk lijstje te hebben. Nou zó verschrikkelijk was het niet. Niet goed nee, maar voor een keertje ook geen ramp. Er zaten zelfs nog vitaminen in (meloen, 250 gram wortels). Ik heb absoluut wel eens ergere lijstjes gezien...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:26:15 #117
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98856220
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:21 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat wel snapt :)
Snappen wel. Maar of het ook bij iedereen landt? Soms krijg ik hier de indruk dat je pas goed bezig bent als je alleen maar leeft op kiemen en kwark. Maar een gezond leven zit m.i. in de balans (zoals anderen hier ook al aangeven), en daar horen ook minder gezonde dagen bij als het zo uitkomt. Zonder schuldgevoelens, zonder woorden als verschrikkelijk.
pi_98856248
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer om de toon ging. DaD gaf aan echt een verschrikkelijk lijstje te hebben. Nou zó verschrikkelijk was het niet. Niet goed nee, maar voor een keertje ook geen ramp. Er zaten zelfs nog vitaminen in (meloen, 250 gram wortels). Ik heb absoluut wel eens ergere lijstjes gezien...
Ah ok, dan snap ik de reactie wat beter :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:29:27 #119
148689 Muis006
pi_98856285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Snappen wel. Maar of het ook bij iedereen landt? Soms krijg ik hier de indruk dat je pas goed bezig bent als je alleen maar leeft op kiemen en kwark. Maar een gezond leven zit m.i. in de balans (zoals anderen hier ook al aangeven), en daar horen ook minder gezonde dagen bij als het zo uitkomt. Zonder schuldgevoelens, zonder woorden als verschrikkelijk.
Was het niet zo dat je lichaam ook af en toe een reboot nodig heeft?

Ik eet zelf vaak genoeg dingen die niet 100% gezond zijn, maar zonder ongezond voedsel heb je ook geen gezond voedsel vind ik. Ik zou doodongelukkig worden als ik altijd alleen maar 'gezond' deed en mezelf niets zou toestaan.
pi_98856298
En DaD gaf ook nog eens aan dat ze wist waardoor het kwam.
Afijn de meeste van ons lopen hier al wat langer mee dan Boven en die kennen DaD ook beter en kunnen dergelijke lijstjes ook beter in perspectief plaatsen. :)

Hier zit het ontbijt er in en ik ga straks met mijn collega's ergens lunchen.
Uitdaging voor mij wordt om 's avonds gewoon normaal te eten en niet te snacken of snoepen. Kick ass sportschema of niet, normaal eten is wel handig. :)
Doe wat je niet durft.
pi_98856333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens en ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik alleen kiemen en kwark gezond genoeg vind. ( mocht je op mij doelen ) Ik eet graag een stuk donkere chocola of een lekker kaasje en ik denk dat iedereen dat moet kunnen zonder schuldgevoel.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:35:17 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98856380
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:32 schreef Novem het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens en ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik alleen kiemen en kwark gezond genoeg vind. ( mocht je op mij doelen ) Ik eet graag een stuk donkere chocola of een lekker kaasje en ik denk dat iedereen dat moet kunnen zonder schuldgevoel.
Nee. Ik doel niet op iemand in het bijzonder. DAn zou ik het beestje bij de naam noemen.
pi_98856413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En DaD gaf ook nog eens aan dat ze wist waardoor het kwam.
Afijn de meeste van ons lopen hier al wat langer mee dan Boven en die kennen DaD ook beter en kunnen dergelijke lijstjes ook beter in perspectief plaatsen. :)
Dan Boven? Ik dus?
Als jullie vinden dat ik geen kritische mening mag geven, omdat ik niet lang genoeg meeloop/lijstjes niet in perspectief kan plaatsen dan hou ik het gewoon bij het posten van mijn eigen lijstjes hoor :)
pi_98856437
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:20 schreef Novem het volgende:

ik ben het wel met je eens, zelfs als iemand op gewicht moet blijven moeten de kcals wel uit iets gezonds moet komen. Maar goed, zoals je zelf zecht, een keer zo'n lijstje is helemala geen probleem.

Oh, en ik vind het prettig dat jij hier post, want je hebt altijd commentaar op lijstjes! 8-)
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:38:49 #125
70532 loveli
N
pi_98856447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Maar goed, zoals je zelf zecht,
:*
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:39:23 #126
70532 loveli
N
pi_98856456
/generaliserend
Imho zijn we grofweg in te delen in 2 groepen. De ene groep heeft min of meer een gezond basisschema en maakt soms uitstapjes naar de *dark side*, de andere groep heeft een minder goede basis en compenseert dat met uitstapjes naar gezond voer/sport.

Balans had ik al genoemd he?
crap in = crap out
pi_98856478
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:38 schreef loveli het volgende:

[..]

:*
oioioi. Mag ik onder een steen kruipen?Een heeeeeele grote?
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 09:41:10 #128
70532 loveli
N
pi_98856497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oioioi. Mag ik onder een steen kruipen?Een heeeeeele grote?
Je bent al genoeg gestraft met de birddroppings :+
crap in = crap out
pi_98856519
Lijstje van gister:
O: brinta
T: koffie met melk x2, vruchtenkwark
L: 2 boterhammen gekookte worst
T: rode bietjes, hand amandelen
D: curry met garnalen, erwten, paprika, rijst erbij
S: hardlopen 4 km
T: kwark? plak geitenkaas en ik denk een slankie-bonbon

Planning vandaag:
O: brinta
T: vruchtenyoghurt, koffie met melk x2
L: 2 speltboterhammen gekookte worst, 1 speltboterham fricandeau
T: paprikareepjes, hand amandelen
D: pasta met gehakt/tomatensaus
T: ?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98856551
Lijstje voor vandaag:

S: 25 minuten hardlopen, het was al veel te warm
O: bak yoghurt met banaan en allbran
T: nectarine
L: ?
D: no butter chicken met rijst en een nog nader te bepalen groentesoort. Peultjes, ofzo
T: zelfgemaakt frambozenijsje, stukje chocola.
pi_98856610
Waren de ijsjes goed gelukt jagär?

De ingevulde onderdelen van je lijstje zien er goed uit :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98856680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:47 schreef Phaidra het volgende:
Waren de ijsjes goed gelukt jagär?

De ingevulde onderdelen van je lijstje zien er goed uit :+ .
Ja, ik moet nodig boodschappen doen!

Ja, de ijsjes zijn lekker! Makkelijk te maken, gezond en verfrissend als het warm is! Aanrader.

Ik vind jouw lijstje ook netjes! O+
pi_98856736
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ik moet nodig boodschappen doen!

Ja, de ijsjes zijn lekker! Makkelijk te maken, gezond en verfrissend als het warm is! Aanrader.

Ik vind jouw lijstje ook netjes! O+
Jeej, approval of Jagär O+ .

Ik ga die ijsjes zeker onthouden!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:52:46 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98856738
Meh ik bene onrustig. Katjes zijn bij de da en ik ben natuurlijk bang dat ie iets vindt wat er niet hoort te zitten en dat ie ze dan moet laten uitslapen en ik heb geen afscheid genomen en blaah. Doemdenkert. En voor M over enge dingen begon was er niks aan de hand.
Niet meer actief op Fok!
pi_98856770
Uitslapen? Wist niet dat dat terminaal was... :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98856775
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:52 schreef Viking84 het volgende:
Meh ik bene onrustig. Katjes zijn bij de da en ik ben natuurlijk bang dat ie iets vindt wat er niet hoort te zitten en dat ie ze dan moet laten uitslapen en ik heb geen afscheid genomen en blaah. Doemdenkert. En voor M over enge dingen begon was er niks aan de hand.
Aawww :* . Het komt vast goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:55:08 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98856793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:54 schreef V1z0R het volgende:
Uitslapen? Wist niet dat dat terminaal was... :P
inslapen bedoel ik. Damn you autocorrect.
Niet meer actief op Fok!
pi_98856881
het komt heus goed Vik :*
pi_98856898
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:37 schreef Novem het volgende:

[..]

Dan Boven? Ik dus?
Als jullie vinden dat ik geen kritische mening mag geven, omdat ik niet lang genoeg meeloop/lijstjes niet in perspectief kan plaatsen dan hou ik het gewoon bij het posten van mijn eigen lijstjes hoor :)
Sorry, autocorrect en mobiel enzo. :)
Tuurlijk mag je een kritische mening hebben, graag zelfs. Maar je moet ook niet gek opkijken als anderen een andere mening hebben. :)
Doe wat je niet durft.
pi_98857061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Sorry, autocorrect en mobiel enzo. :)
Tuurlijk mag je een kritische mening hebben, graag zelfs. Maar je moet ook niet gek opkijken als anderen een andere mening hebben. :)
Ik kijk daar helemaal niet van op, voor de duidelijkheid.

Ik vind het alleen nogal matig dat me dan vertelt word dat ik niet lang genoeg post hier om lijstjes in perspectief te kunnen plaatsen.

Maar ok, ik hou erover op!
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:10:58 #141
148689 Muis006
pi_98857179
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:13:45 #142
148689 Muis006
pi_98857244
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:06 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik kijk daar helemaal niet van op, voor de duidelijkheid.

Ik vind het alleen nogal matig dat me dan vertelt word dat ik niet lang genoeg post hier om lijstjes in perspectief te kunnen plaatsen.

Maar ok, ik hou erover op!
Niemand beschuldigt je ervan dat je hier te kort post. Er werd wel gezegd dat, naarmate je hier langer post, het makkelijker word om lijstjes in perspectief te plaatsen omdat je weet wat degene die het lijstje post over een langere tijdsperiode eet.

Verder hoef je je niet aangevallen te voelen. Jij postte commentaar, vroeg je iets af en *rende weg*, dan kan je antwoord verwachten.
pi_98857249
Oh jeetje, geen rel over mijn lijstje hoor. :o. Ik ben er zelf niet tevreden over en ik ben blij dat Novem begrijpt waarom. Maar ik ben óók blij dat anderen hier me weer wat perspectief hebben gegeven. Gister was misschien niet verschrikkelijk maar zeker niet goed, dus dat ga ik vandaag beter doen!

Het is wel een valkuil hoor, niet meer af hoeven te vallen. Het is soms wel erg gemakkelijk om te denken 'ach, er hoeft toch niet echt iets af'. Maar als je dat te vaak denkt...
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 10:15:35 #144
70532 loveli
N
pi_98857287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is wel een valkuil hoor, niet meer af hoeven te vallen. Het is soms wel erg gemakkelijk om te denken 'ach, er hoeft toch niet echt iets af'. Maar als je dat te vaak denkt...
Been there, done that, got the T-shirt in different sizes :P
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:15:58 #145
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98857297
Ik zie geen rel. Ik zie een interessante discussie over wat gezond is en wat niet en hoe je e.e.a. in perspectief kunt zetten.
pi_98857413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:13 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Niemand beschuldigt je ervan dat je hier te kort post. Er werd wel gezegd dat, naarmate je hier langer post, het makkelijker word om lijstjes in perspectief te plaatsen omdat je weet wat degene die het lijstje post over een langere tijdsperiode eet.

Verder hoef je je niet aangevallen te voelen. Jij postte commentaar, vroeg je iets af en *rende weg*, dan kan je antwoord verwachten.
Nogmaals, ik kijk helemaal niet op van andere meningen/antwoord van anderen.
En *rent snel weg* is 1. een grapje 2. een grapje met een kern van waarheid, omdat ik hier al lang genoeg heb meegelezen om te weten dat men hier soms ietwat fel reageert op meningen van "buitenstaanders".

Ik kom er zo nog wel wat meer op terug, moet even werken :')
pi_98857528
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98857689
quote:
Oh jeetje, geen rel over mijn lijstje hoor. :o. Ik ben er zelf niet tevreden over en ik ben blij dat Novem begrijpt waarom. Maar ik ben óók blij dat anderen hier me weer wat perspectief hebben gegeven. Gister was misschien niet verschrikkelijk maar zeker niet goed, dus dat ga ik vandaag beter doen!

Betrap ik mezelf ook wel op idd, dus ik hou de weegschaal goed in de gaten en blijf toch lijstjes maken, anders heb ik er zo weer 5 kg bij.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:30:51 #149
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98857730
What the fuck! Er is een buitenlandbetaling niet doorgekomen bij de ontvanger. Bel ik mijn bank (helpdesk) op, krijg ik als vraag "waarom ik geld overmaak naar een Duits rekeningnummer, want het bedrijf heeft toch ook een Nederlandse rekening?" De onbeschoftheid!
pi_98857794
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:30 schreef Tinkepink het volgende:
What the fuck! Er is een buitenlandbetaling niet doorgekomen bij de ontvanger. Bel ik mijn bank (helpdesk) op, krijg ik als vraag "waarom ik geld overmaak naar een Duits rekeningnummer, want het bedrijf heeft toch ook een Nederlandse rekening?" De onbeschoftheid!
het kan toch ook klantvriendelijk zijn? Geld overmaken naar een buitenlands nr kost je geld. Binnen NL niet.
pi_98857832
quote:

Mini, hoe en wanneer en waar?
We moeten toch maar eens een 'noorder'meet houden.
Hoe/wanneer/waar wat? :P
Noordermeet lijkt me een goed plan, ik ben niet zo van meteen grootschalige meets. :@ Maar voorlopig ben ik nog in Utrecht, gok ik zo, want ik heb net de makelaar heel beleefd verteld wat ik van de enorme bemiddelingskosten vind. O-)
Everything has changed
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:37:16 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98857903
XM, toen ik longontsteking had en absoluut niks wilde eten kreeg ik van de dokter speciale pakjes drinken met alles erop en erin, zodat ik toch voedingstoffen binnen kreeg.
De HA was heel erg van mening dat een lichaam niet kon herstellen zonder de juiste voedingstoffen (was helaas niet mijn eigen HA :P )
pi_98858003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:37 schreef uniekhoorn het volgende:
XM, toen ik longontsteking had en absoluut niks wilde eten kreeg ik van de dokter speciale pakjes drinken met alles erop en erin, zodat ik toch voedingstoffen binnen kreeg.
De HA was heel erg van mening dat een lichaam niet kon herstellen zonder de juiste voedingstoffen (was helaas niet mijn eigen HA :P )
Deze is bijvoorbeeld geschikt voor herstel tijdens / na ziekte.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:41:33 #154
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98858022
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:33 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

het kan toch ook klantvriendelijk zijn? Geld overmaken naar een buitenlands nr kost je geld. Binnen NL niet.
Sinds wanneer dan? Mij kost het al jaren niets. En het gaat haar niets aan waarom ik geld overmaak naar een Duitse bankrekening. Kom op zeg. Dat is toch prive-informatie.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:42:19 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98858040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:34 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hoe/wanneer/waar wat? :P
Noordermeet lijkt me een goed plan, ik ben niet zo van meteen grootschalige meets. :@ Maar voorlopig ben ik nog in Utrecht, gok ik zo, want ik heb net de makelaar heel beleefd verteld wat ik van de enorme bemiddelingskosten vind. O-)
En? Wat was zijn/haar reactie?
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:42:37 #156
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98858053
Ohai! Spierpijn! w/ :D

Novem, zo'n newbie ben je intussen ook niet meer toch :D

Loveli: ik probeerde te bedenken in welk 'kamp' ik zou horen en ik hoop het 1e maar ik denk dat ik wel eens een uitstapje maak naar kamp 2 in tijden van stress :')
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 10:44:24 #157
70532 loveli
N
pi_98858105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohai! Spierpijn! w/ :D

Novem, zo'n newbie ben je intussen ook niet meer toch :D

Loveli: ik probeerde te bedenken in welk 'kamp' ik zou horen en ik hoop het 1e maar ik denk dat ik wel eens een uitstapje maak naar kamp 2 in tijden van stress :')
Als je je cola skipt zumba je zo kamp 1 in ;)
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 10:45:13 #158
70532 loveli
N
pi_98858127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Sinds wanneer dan? Mij kost het al jaren niets. En het gaat haar niets aan waarom ik geld overmaak naar een Duitse bankrekening. Kom op zeg. Dat is toch prive-informatie.
Nederlandse beleefdheid. Duitsers zijn beter opgevoed/gedrild wat dat betreft.
crap in = crap out
pi_98858205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En? Wat was zijn/haar reactie?
Ze belden meteen, met een verhaal over "mijn collega heeft het toch uitgelegd" (niet dus), maar uiteindelijk willen ze nu ongeveer de helft (350 euro) van de eenmalige kosten af doen. Ik weet niet of ik dat genoeg vind.
Everything has changed
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:49:11 #160
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98858217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Nederlandse beleefdheid. Duitsers zijn beter opgevoed/gedrild wat dat betreft.
Dat is dan de verkeerde beleefdheid.
*Tink is duidelijk volledig verduitst
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 10:49:51 #161
70532 loveli
N
pi_98858232
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is dan de verkeerde beleefdheid.
*Tink is duidelijk volledig verduitst
Bedoelde gebrek aan.
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:50:25 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98858251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:48 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ze belden meteen, met een verhaal over "mijn collega heeft het toch uitgelegd" (niet dus), maar uiteindelijk willen ze nu ongeveer de helft (350 euro) van de eenmalige kosten af doen. Ik weet niet of ik dat genoeg vind.
Wat vind je wel genoeg? En wat wil je maximaal betalen (maar vind je misschien net iets te veel?). Probeer uit te komen op wat je wilt, maar neem eventueel genoegen met je maximum.
pi_98858272
quote:

[..]

Als je gebruik maakt van een Iban/Bic code, dan kost het idd niets. Als je daar geen gebruik van kunt maken, dan kost het wel ged. :)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:51:23 #164
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98858275
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Bedoelde gebrek aan.
Nou, volgens mij denkt ze inderdaad dat ze mij een klantvriendelijke dienst heeft gedaan. Toch verkeerde beleefdheid dus. Maar toch... het lef.
pi_98858278
Loveli, welke supplementen / voedingsstoffen zouden iemand die altijd nét een beetje weinig energie heeft vooruit kunnen helpen?
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:55:55 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98858377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je je cola skipt zumba je zo kamp 1 in ;)
:D

Mooie zin O+

Ik ga vanavond uit eten (geslaagdheid vieren! O+ ) maar misschien ga ik dan wel voor appelsap ipv cola *)
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:56:28 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98858390
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nou, volgens mij denkt ze inderdaad dat ze mij een klantvriendelijke dienst heeft gedaan. Toch verkeerde beleefdheid dus. Maar toch... het lef.
Wat was het ook weer, the road to hell is paved with good intentions? :P
pi_98858397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat vind je wel genoeg? En wat wil je maximaal betalen (maar vind je misschien net iets te veel?). Probeer uit te komen op wat je wilt, maar neem eventueel genoegen met je maximum.
Hm, da's wel een goeie ja. :) Even over nadenken en dan maar weer terugbellen.
Ik ben hier zo slecht in. :@
Everything has changed
pi_98858577
Gefeliciteerd Blurred *O*

Jeetje wat kon ik weer slecht mijn bed uitkomen vanmorgen.. Ik word er een beetje gek van...

Lijstje

O: 2 gekookte (pruim) eitjes + halve paprika (en visolie + vitamine b + tarwekiem olie + magnesium + kalk)
S: 45 min krachttraining 10 min cardio
T: smoothie (versfruit + beetje magere yoghurt)
L: gazpacho + feta + paprika + bosui en 50gram hollandse garnalen + cocktailsaus + sla en 1 cracker
T: 350 gram kwark + lijnzaad
D: "zelfgemaakte" patatjes uit de actifry en een mega bord tomaten salade + ui + olijfolie + kruiden + enzovoort (een keertje geen vlees 's avonds)
T: evt nog een eiwit-snack mocht ik trek hebben
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 11:06:01 #170
70532 loveli
N
pi_98858634
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:51 schreef sigme het volgende:
Loveli, welke supplementen / voedingsstoffen zouden iemand die altijd nét een beetje weinig energie heeft vooruit kunnen helpen?
Ligt eraan. Te weinig energie kan een hoop oorzaken hebben.

Stap 1: werken de darmen goed? Zo nee => die aanpakken. In de darmen begint alles: voedingsstoffen komen het lichaam in (of niet), immuunsysteem valt en staat bij darmen. Slechte darmen - slechte gezondheid (coco, pest je darmen alstjeblieft niet meer met frikadellen).

Darmen ok? Hoe is het voedingspatroon, spelen andere factoren mee?

Energie wordt in de mitochondrien gemaakt. Daar wordt glucose omgezet in energie, citroenzuurcyclus. Die omzetting gaat over een aantal stappen en o.a. vitamine B is ervoor nodig, daarom werkt vitamine B voor veel mensen die futloos zijn. Q10 is een ander stofje, wanneer je daar een tekort aan hebt, kun je de energie niet vrijmaken. Geef je dat als supplement aan iemand die een tekort heeft, dan krijgt die persoon opeens energie.

Daarom werkt het eten van alleen voldoende kcals niet, je moet ook spul binnenkrijgen om de energie vrij te maken.

Verder is vitamine D altijd wel een goede, maar het moet met dit weer geen probleem zijn om er voldoende van binnen te krijgen.

Een goede multivitamine is de makkelijkste optie, zit 'alles' in, dus grote kans dat er eentje bij zit waar je een tekort van hebt. Dit is een goede.
crap in = crap out
pi_98858638
Even offtopic hoor. Ik kom er net achter dat in 2010 mijn yogaleraar van toen ik nog in Rotterdam woonde is overleden. Raar eigenlijk maar het greep me zo aan, ik moest spontaan huilen! Ik bedoel zo goed kende ik hem niet, maar het was echt zo'n fantastische man, en hij heeft me destijds erg geholpen mezelf op het rechte pad de zetten... En dan word je ineens zo geconfronteerd met de eindigheid van het leven. Bah.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:08:26 #172
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98858717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:06 schreef Perruche het volgende:
Even offtopic hoor. Ik kom er net achter dat in 2010 mijn yogaleraar van toen ik nog in Rotterdam woonde is overleden. Raar eigenlijk maar het greep me zo aan, ik moest spontaan huilen! Ik bedoel zo goed kende ik hem niet, maar het was echt zo'n fantastische man, en hij heeft me destijds erg geholpen mezelf op het rechte pad de zetten... En dan word je ineens zo geconfronteerd met de eindigheid van het leven. Bah.
Aww :o Niet erg gek dat je daar dan van schrikt toch, hij heeft duidelijk impact gehad op je leven, dat is ook wel iets heel moois natuurlijk O+ En :*
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:11:56 #173
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98858839
En hier ook: Blurred, gefeliciteerd!! O+
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:13:00 #174
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98858867
Bij mij helpt sporten, ijzerpillen slikken en meer vitamine b eten heel goed tegen futloosheid. Maar wat voor mij werkt, werkt bij een ander helaas niet zo.
pi_98858965
quote:

Ik ben blij dat ik je niet tegen de schenen heb geschopt, want dat was natuurlijk niet mijn bedoeling.
In perspectief: het is inderdaad niet het eind van de wereld en er is geen reden om je schuldig/rot te voelen om een slechte eetdag.
Ik wilde gewoon sec het lijstje beoordelen zoals het is.
pi_98859199
En ik vergeet van schrik bijna mijn lijstje :P

O - 2 vk crackers met pindakaas met stukjes noot, 150ml yoghurt, halve banaan
T - appel
L - 3 vk bth. 1 met hummus, 1 met kaas, 1 met vlees. Tomaat en komkommer.
T - 150ml yoghurt, handje ongezouten noten
S - 35 min power yoga
D - ketjap kip met ui, knof, tomaat en madame jeanet :9, gewokte witlof en paprika, zilvervliesrijst
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker, nog wat eiwitigs, yoghurt of een eitje ofzo
pi_98859445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:16 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik je niet tegen de schenen heb geschopt, want dat was natuurlijk niet mijn bedoeling.
In perspectief: het is inderdaad niet het eind van de wereld en er is geen reden om je schuldig/rot te voelen om een slechte eetdag.
Ik wilde gewoon sec het lijstje beoordelen zoals het is.
En dat is ook je goed recht en je gaf terechte kritiek!

Maar blijkbaar kennen de mensen die me hier al langer zien posten als iemand die normaal vrij netjes eet en vinden ze een dag als gister dus niet zo'n ramp. Wat ik ook wel weer tof vind. :+.

Ik ga alleen wel vanavond wéér uit eten. Deze weken hangen aan elkaar van afscheidsetentjes en zo. :').
pi_98859500
noordenmeet? Drachten is ook heul in het noorden :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:33:36 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98859569
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

En dat is ook je goed recht en je gaf terechte kritiek!

Maar blijkbaar kennen de mensen die me hier al langer zien posten als iemand die normaal vrij netjes eet en vinden ze een dag als gister dus niet zo'n ramp. Wat ik ook wel weer tof vind. :+.

Ik ga alleen wel vanavond wéér uit eten. Deze weken hangen aan elkaar van afscheidsetentjes en zo. :').
Uit eten kan ook best gezond zijn. Een gegrilde biefstuk met salade bijvoorbeeld. Of vis met gegrilde groente. Of pasta met een groentesaus (geen witte saus nemen). Brood met kruidenboter laten staan, espresso toe, witte wijn mengen met water.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:35:38 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98859647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Uit eten kan ook best gezond zijn. Een gegrilde biefstuk met salade bijvoorbeeld. Of vis met gegrilde groente. Of pasta met een groentesaus (geen witte saus nemen). Brood met kruidenboter laten staan, espresso toe, witte wijn mengen met water.
Ik ga vanavond naar een Argentijnse Grill :9 Biefstukje eten, denk ik! Waarschijnlijk wel met wat frietjes erbij en een groenten-sidedish :+
pi_98859687
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

O+ !
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:47 schreef loveli het volgende:

[..]

Of fenegriekzaad.
Wat doet dat?
pi_98859694
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

We gaan naar de wok. Ik denk dat ik daar best gezonde keuzes kan maken! Lekker een hoop groente laten wokken. :9.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:37:51 #183
148689 Muis006
pi_98859743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef Ewelina het volgende:

[..]

O+ !

[..]

Wat doet dat?
EHEC verspreiden :P
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 11:38:00 #184
70532 loveli
N
pi_98859745
quote:
Hmmm nu is fenegriekzaad de oorzaak van EHEC... klinkt toch logischer dan kiemen op 1 of andere manier, dit geloof ik wel.
crap in = crap out
pi_98859757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:51 schreef _aurum_ het volgende:

:r :r :r

Op zo'n manier verneuken fraudeurs het voor mensen die het wel echt nodig hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:26 schreef Siral het volgende:

[..]

Heb nog maar wat melatonine tabletjes genomen en had mijn ogen weer dicht gedaan.. Toch nog wat gedoezeld enzo, normaal zou ik al om 5 uur dingen gaan doen/tot 8 uur achter mn laptop gaan zitten. Ik ben echt uitgeput... waarom kan ik in godsnaam dan niet normaal slapen..
Omdat je hormoonhuishouding in de war is. En ik vermoed dat je te weinig serotine aanmaakt op het moment.
pi_98859770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:37 schreef Muis006 het volgende:

[..]

EHEC verspreiden :P
:D !
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:44:59 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98860048
Trek!
Vandaag al op:
o. boterham smeerkaas + boterham appelstroop
t. banaan
necarine
bak kwark
couscous met yoghurt

Nu ongeveer 650 kcal. Wat zal ik eens gaan lunchen? Eigenlijk geen tijd.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 11:49:29 #188
70532 loveli
N
pi_98860208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:44 schreef Tinkepink het volgende:
Nu ongeveer 650 kcal. Wat zal ik eens gaan lunchen? Eigenlijk geen tijd.
Als ik last minute naar een belangrijke meeting moet, neem ik een atkinsreep (als de appie ind e buurt die heeft). Blijf ik langer alert mee dan met carbs, trek en irritatie verdwijnen pronto.

Geen structurele tip.
crap in = crap out
pi_98860296
Tink, wat inspiratie!

_O-
pi_98860336
yay, ik hoorde net m'n irritante rokende bovenbuurvrouw, waarvan altijd de as op m'n balkon beland, zeggen dat ze morgen gaat verhuizen! *O* *O*

Ik moet ook bedenken wat ik ga lunchen, zo maar eens naar de supermarkt wandelen...
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:58:11 #191
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98860540
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:51 schreef V1z0R het volgende:
Tink, wat inspiratie!
[ afbeelding ]
_O-
:D
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:59:20 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98860589
So far.

O: paar slokken cranberrysap
L: groot glas smoothie van beetje melk, flinke eetlepel franse kwark, bananenkwark en ca. 200 gr aardbeien
T: afscheidreceptie van een zakenrelatie, met als thema high tea. Dus probably kop thee en wat zoets, als ik er zin in heb
D: griekse salade of couscous of tomaat/courgette ovenschotel
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:03:04 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98860748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:36 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We gaan naar de wok. Ik denk dat ik daar best gezonde keuzes kan maken! Lekker een hoop groente laten wokken. :9.
Wij gaan vanavond ook naar de wok :D en overmorgen ook en morgen naar de Griek.

Drachtenmeet? prima hoor :Y

Lijst:
O: schaal druiven
S: 10.6 km met 11/uur
L: 2 boterhammen achterham, beschuit kaas, beker melk
T's: appel, peer, 450 kwark
D: wokken
pi_98860793
dan moet je wel redelijk wat eten bij de wok, want ik vind dit een mager lijstje, uniek. Maar goed, jij zult vast een paar borden flink opscheppen daar...
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:05:20 #195
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98860839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:04 schreef Jagärtrut het volgende:
dan moet je wel redelijk wat eten bij de wok, want ik vind dit een mager lijstje, uniek. Maar goed, jij zult vast een paar borden flink opscheppen daar...
Ja, daar hoeft niemand zich druk over te maken :D

Fijn dat je bovenbuurvrouw gaat verhuizen *O*
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:08:28 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98860940
Voegt br kroket aan lijstje toe :9
Niet meer actief op Fok!
pi_98860949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
So far.

O: paar slokken cranberrysap
L: groot glas smoothie van beetje melk, flinke eetlepel franse kwark, bananenkwark en ca. 200 gr aardbeien
T: afscheidreceptie van een zakenrelatie, met als thema high tea. Dus probably kop thee en wat zoets, als ik er zin in heb
D: griekse salade of couscous of tomaat/courgette ovenschotel

Het is nog steeds niet veel, maar wat er op staat is wel gezond! :)
Everything has changed
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:09:11 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98860967
Die pi ging per ongeluk maar is wel passend :P
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:13:21 #199
148689 Muis006
pi_98861114
Ik wil een MoBlo updaaaaaaaaaaaaaaate ;(
pi_98861146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:52 schreef Jagärtrut het volgende:
yay, ik hoorde net m'n irritante rokende bovenbuurvrouw, waarvan altijd de as op m'n balkon beland, zeggen dat ze morgen gaat verhuizen! *O* *O*

Ik moet ook bedenken wat ik ga lunchen, zo maar eens naar de supermarkt wandelen...
Jeeee *O* (maar straks krijg je er herriemakers voor terug! :X )

Ik heb een nieuwe snackverslaving :9
Ik haal van die minitrostomaatjes en leg ze dan nog aan de stokjes in de hete oven. Tijdje laten liggen en dan héérlijk smullen O+ Je kan er ook nog kruiden overdoen oid, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. O, en oppassen met direct opeten, ze zijn meestal kokend heet van binnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 12:16:14 #202
70532 loveli
N
pi_98861240
Yay, gisteren fanatiek door een winkelstraat gelopen en nu onder beide grote tenen een dikke blaar :')

Ironisch genoeg waren nieuwe passende zomerschoenen het doel van die exercitie.
crap in = crap out
pi_98861272
Ik moet nog ontbijten. Toch maar eens doen. :@

Nog twee dagen, dan heb ik weer tijd/energie om over gezond eten na te denken. Om nog even in te haken op de discussie over slechte lijstjes posten: ik ben nu ook een beetje geneigd om maar even geen lijstje te posten. Ik weet over het algemeen wel wat goed en slecht is, en lijstjes van deze week zijn echt niet representatief voor wat ik normaal eet, dus commentaar heeft uiteindelijk niet zoveel zin. Ik heb op dit moment gewoon even andere prioriteiten, en dan weet ik wel dat ongezond eten evenveel tijd kost als gezond eten maar op dit soort momenten komt de stress-eter in mij naar boven en die vraagt gewoon om ongezonde troep (afgewisseld met heel lang niks eten omdat ik net lekker aan het werk ben :')).
Goed, nu maar eens op zoek naar iets enigszins gezonds.
Everything has changed
pi_98861447
Ook een mooiweerspelert :P

Mini, goed dat je niet meedoet aan de bemiddelingskostengekte. Zelf heb ik na lang wikken en wegen het wel gedaan, maar het zijn idiote bedragen.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:29 #205
70532 loveli
N
pi_98861539
Blurred zal het beter verwoorden en de foutjes eruit kunnen halen ;)

Nog even over plaatselijk vet opslaan/verbranden, daar spelen veel meer dingen een rol dan alleen opslag/verbranding. Vetopslag gebeurt onder invloed van hormonen (insuline speelt een grote rol), maar vetweefsel kan zelf ook als onafhankelijk orgaan hormonen gaan produceren.

Insuline verlaagt je bloedsuiker, dat is bekend. Maar hoe doet insuline dat? Je eet, bloedsuiker stijgt, glucose wordt afgegeven en helpt o.a. met de omzetting van glucose naar glycogeen, voor opslag van energie in de spieren en lever. Ook stimuleert insuline spiergroei (voor bodybuilders is insuline een belangrijk hormoon, tijdens de bulk willen ze insulineproductie stimuleren, zodat spieren zo veel mogelijk groeien, bodybuilders draaien zeker in die periode op suikerverbranding en niet op vetverbranding).

Verder bevordert het transport van glucose door celmembraan. Wat doet je cel met glucose? Omzetten in energie. Wat als er geen energie gevraagd wordt? Opslaan in vetcellen.

Insuline is een bloedsuikerverlagend hormoon, cortisol (stresshormoon, maar speelt ook een rol bij de voedselvertering) en adrenaline (vecht/vlucht hormoon) verhogen bloedsuiker. Ze werken elkaar wat tegen. Cortisol heeft invloed op vetopslag.

Krijg je constant suiker binnen, dan wordt ook constant insuline geproduceerd, glucose omgezet tot de glycogeenvoorraden vol zijn, de rest opgeslagen als vet. Train je je spieren, dan verbrand je spul en maak je spierweefsel aan onder invloed van insuline en sla je het niet op als vet.

Balans dus. En liefst niet de hele dag door koolhydraten, gun je insulineproductie ook rust. Je wilt niet dat je hormonen uit balans raken.
crap in = crap out
pi_98861682
Zo huis is schoon en erwten en kapuchijners liggen in de vriezer :9 nu eten.

Lijstje:
O: ehmm tsja ik was nogal enthousiast aan het werk :@
T: stroopkoek zo rond tienen want visite
L: Boterhammen kaas (30+) met tomaat en ui en een drupje chilisaus (ben nog bezig dus aantal volgt ;) )en een boterham chocopasta
T: nectarine
D: bloemkool met kipfilet en aardappeltjes
T: yoghurt en nog iets van fruit zo eens kijken in de tuin
pi_98861712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik haal van die minitrostomaatjes en leg ze dan nog aan de stokjes in de hete oven. Tijdje laten liggen en dan héérlijk smullen O+ Je kan er ook nog kruiden overdoen oid, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. O, en oppassen met direct opeten, ze zijn meestal kokend heet van binnen.
*noteert :9
pi_98861726
Mini, als ze gaan onderhandelen met je, dan weet je dat ze fout zitten :P Dus ik zou kijken of ik die prijs nog verder naar beneden kan krijgen O-)

Vaiz: YW :Y

XM: Dit begint alweer ergens op te lijken. Smoothies FTW!

Lijstje vandaag:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoenfilet
L: rijst, kip en groente
T: havermoutshake
D: vis en aardappels
S: benen+ cardio
T: druivensap+bcaa
T: 4 rijstewafels en 25 gr pindakaas
T: 100 gr biefstuk
pi_98861833
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ook een mooiweerspelert :P

Mini, goed dat je niet meedoet aan de bemiddelingskostengekte. Zelf heb ik na lang wikken en wegen het wel gedaan, maar het zijn idiote bedragen.
Achteraf waren ze dus wel bereid om er iets af te doen, en dat had ik waarschijnlijk nog wel verder omlaag kunnen krijgen als ik het wat beter aangepakt had. Ons laatste telefoongesprek verliep niet zo handig :@, dus ik heb ze nu nog een laatste voorstel gemaild maar daar heb ik niks meer op teruggehoord. Daar baal ik wel een beetje van, maar ik troost me inderdaad maar met het idee dat die kosten écht te gek waren, en dat het me ruim 1000 euro kan schelen als ik nog even verder kijk.
Everything has changed
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:37:37 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98861964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef Mini. het volgende:

[..]

Achteraf waren ze dus wel bereid om er iets af te doen, en dat had ik waarschijnlijk nog wel verder omlaag kunnen krijgen als ik het wat beter aangepakt had. Ons laatste telefoongesprek verliep niet zo handig :@, dus ik heb ze nu nog een laatste voorstel gemaild maar daar heb ik niks meer op teruggehoord. Daar baal ik wel een beetje van, maar ik troost me inderdaad maar met het idee dat die kosten écht te gek waren, en dat het me ruim 1000 euro kan schelen als ik nog even verder kijk.
Altijd bellen. Nooit mailen. Dan geef je ze de tijd na te denken. Gewoon bellen. en zeggen dat je het onder die en die voorwaarden wel wilt doen. Als ze aan de telefoon hebt kan je direct bijsturen mocht het fout gaan en ze evnetueel tot een beslissing dwingen.
pi_98862050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Altijd bellen. Nooit mailen. Dan geef je ze de tijd na te denken. Gewoon bellen. en zeggen dat je het onder die en die voorwaarden wel wilt doen. Als ze aan de telefoon hebt kan je direct bijsturen mocht het fout gaan en ze evnetueel tot een beslissing dwingen.
Wat Tink zegt gewoon even bellen, nee heb je en ja kun je krijgen.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 12:46:54 #212
70532 loveli
N
pi_98862310
Voorlopig lijstje (eerste dag met rustige ingewanden):
O: halve liter volle yoghurt + visolie + magnesium
T: koffie
L: karbonade van Notorious BIG (toch?)
T: nader te bepalen groente van de appie.
D: nasi + kiwi
T: fruit
crap in = crap out
pi_98862439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef _aurum_ het volgende:
Mini, als ze gaan onderhandelen met je, dan weet je dat ze fout zitten :P Dus ik zou kijken of ik die prijs nog verder naar beneden kan krijgen O-)

Lijstje vandaag:

Mooi lijstje Aurum, wat is bcaa?
pi_98862482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef _aurum_ het volgende:

Lijstje vandaag:

Nou inderdaad een fraai lijstje :Y
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:52:01 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98862499
Ondanks tijdgebrek (tijd heb je niet, maar maak je :P ), toch maar even een lunch gemaakt:
- gegrilde biefreepjes met gegrilde courgette en paprika in japanse saus met sesamzaad
pi_98862521
Lijstje van dieetdag:
O: shake bosvruchten 2 glazen water
T: thee en weight care reep
L: shake en rauwkostsalade Hawaï.
T: banaan en kiwi denk
D: weet ik nog niet. Heb nog lasagne staan, maar is niet erge gezonde lasagne haha. Maar is wel erg lekker.. :9
~ Bonito La Risa ~
pi_98862540
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:52 schreef Tinkepink het volgende:
Ondanks tijdgebrek (tijd heb je niet, maar maak je :P ), toch maar even een lunch gemaakt:
- gegrilde biefreepjes met gegrilde courgette en paprika in japanse saus met sesamzaad
Mmm klinkt lekker :9
~ Bonito La Risa ~
pi_98862668
Thanks voor het meedenken dames. :) Ik laat wel weten hoe het afloopt.

* Mini. gaat nu dankzij inspiratie van loveli en Tink een groente-omelet maken.
Everything has changed
pi_98862743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:50 schreef Novem het volgende:

[..]

Mooi lijstje Aurum, wat is bcaa?
Branched-Chain Amino Acid's :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:00:15 #220
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98862749
ik doe even spuit elf, maar ben aan t bijlezen...
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:39 schreef Siral het volgende:

[..]

Komt uit op 1600 kcal zie ik nu, wow... :% :@ ff wennen.
niet gaan tellen Siral! je loopt veel te veel kans dat je dan banger wordt voor bepaald eten, of juist obsessief gaat tellen - het verplaatst de focus naar iets waar je óók niet op wilt focusen zeg maar... je hoeft niet af te vallen, en je lijstje was prachtig!
Kwak
pi_98862773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Edit: opeens deed de autorefresh het niet meer en had ik een hele pagina gemist!

Minitrostomaatjes uit de oven zijn lekker idd! :9
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:01:34 #222
70532 loveli
N
pi_98862799
Smoothie-kanttekening:
Vloeibaar voer moet je mee oppassen. Eet je een appel, dan krijg je in 5 minuten geleidelijk je voedsel binnen (en je werkt ervoor). Mik je een appel in de sapcentrifuge en drink je 'em, dan is 'ie met 5 seconden weg.

Je insuline (en spijsverteringsstoffen) reageren op de hoeveelheden. Krijg je die kleine beetjes tegen, dan krijg je een beetje insuline, alles in eens => hogere insulinepiek. Omdat er niks na de gepureerde appel komt terwijl je insuline er wel op afgestemd is, volgt een suikerdip.

We zijn gefinetuned om voedsel te eten, niet om het te drinken. Een smoothie als oplossing voor anders niet ontbijten is prima, maar ik zou niet structureel maaltijden vervangen door shakes. De spijsvertering begint in de mond, bij speeksel.
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:02:09 #223
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98862823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 06:23 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen oO<. All bran fruit n fibre was toch niet zo'n goed idee. Aan mijn buik te voelen zitten er noten in en ik was net van het buikgedoe af }:|.
ik ben net aan t onderzoeken of ik last heb van noten! ik heb erg veel last van mn darmne lately, en.. nou ja, maar even in spoiler

SPOILER
Kwak
pi_98862841
ziek/moe/futloos hier. heb in principe bijna vakantie, maar kijk er niet naar uit.
Worry is a misuse of imagination
pi_98862908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Branched-Chain Amino Acid's :)
Ehh de vertaling :@?
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:05:00 #226
70532 loveli
N
pi_98862930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ehh de vertaling :@?
Toffe aminozuren.
crap in = crap out
pi_98862948
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:03 schreef Probability het volgende:
ziek/moe/futloos hier. heb in principe bijna vakantie, maar kijk er niet naar uit.
:o why not?
pi_98862960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Toffe aminozuren.
Ah dat snap ik wel :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:06:49 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98863001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Toffe aminozuren.
Loveli --> marketing O+

Ik zie ze al staan bij de Tuinen, potjes met "Toffe Aminozuren" :7
pi_98863030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:01 schreef loveli het volgende:
Smoothie-kanttekening:
Vloeibaar voer moet je mee oppassen. Eet je een appel, dan krijg je in 5 minuten geleidelijk je voedsel binnen (en je werkt ervoor). Mik je een appel in de sapcentrifuge en drink je 'em, dan is 'ie met 5 seconden weg.

Je insuline (en spijsverteringsstoffen) reageren op de hoeveelheden. Krijg je die kleine beetjes tegen, dan krijg je een beetje insuline, alles in eens => hogere insulinepiek. Omdat er niks na de gepureerde appel komt terwijl je insuline er wel op afgestemd is, volgt een suikerdip.

We zijn gefinetuned om voedsel te eten, niet om het te drinken. Een smoothie als oplossing voor anders niet ontbijten is prima, maar ik zou niet structureel maaltijden vervangen door shakes. De spijsvertering begint in de mond, bij speeksel.
Agree :Y

Maar daarom donder ik er ook havermout en lijnzaad in. Je moet blijven kauwen om het weg te krijgen. Het is wel vloeibaar, maar geen drankje (do I make sense?).

En met mijn giga shakes, ik vul gewoon een beker van 750 ml, daar ben ik wel een kwartiertje zoet mee om 'm weg te krijgen.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:08:22 #231
70532 loveli
N
pi_98863051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Loveli --> marketing O+

Ik zie ze al staan bij de Tuinen, potjes met "Toffe Aminozuren" :7
Ze staan vooral in winkels met iemand in Gorilla Wear :|W achter de kassa.
crap in = crap out
pi_98863065
Housebroeken FTW!
pi_98863073
@kwak, hele stomme, maar misschien beter kauwen? 20-30 keer op iedere hap?
pi_98863110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:08 schreef loveli het volgende:

[..]

_O- dus daarom ken ik het niet.
Nou ben ik muv van IJzer AC niet van de pillen dus dat helpt ook.
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:11:03 #235
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98863160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:08 schreef V1z0R het volgende:
Housebroeken FTW!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:12:29 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98863210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:08 schreef Probability het volgende:
@kwak, hele stomme, maar misschien beter kauwen? 20-30 keer op iedere hap?
ik vind lang kauwen vies :@ dan ga ik kokhalzen en kan ik mn eten niet meer wegkrijgen. maar t zijn wel kleine stukkies hoor, heb t nootje wel in kleine stukjes gekauwd dan... gisteren was t trouwens gehakte nootjes, bijna poeder, en had ik ook last...
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel interessant. En bij mij geldt dat ik soms juist carbs móet eten, anders blijf ik eten (vooral 's avonds).
dat. ik had gisteravon ongepland een low-carb avondmaaltijd (wagamama maaltijd die niet te hachelen was, alleen de kipfilet opgegeten en wat van de rauwe groente). kort daarna was ik nog wel vol, maar na een uurtje begon het vreten. suiker suiker en nog meer suiker. uiteindelijk was ik nog steeds duizelig en voelde me naar en is er nog chips in gegaan waarna de boel kalmeerde. darmen ook nog eens overstuur...

niet helemaal representatief omdat ik ook niet helemaal fit was, maar wel ongeveer wat er gebeurt als ik te weinig carbs eet: misselijk, duizelig, honger honger honger...
Kwak
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:13:19 #237
70532 loveli
N
pi_98863238
Picture this. Vroeger, loveli tien jaar oud en op de fiets naar de plaatselijke supplementenwinkel voor potjes multivitamines en anti-oxidanten. Ik wist niet wat ik zag, een heel ander menselijk ras in die winkel.

Nu verkopen ze gewoon multivitamines bij de drogist, toen alleen AD-druppeltjes.
crap in = crap out
pi_98863313
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:00 schreef kwakz0r het volgende:
ik doe even spuit elf, maar ben aan t bijlezen...

[..]

niet gaan tellen Siral! je loopt veel te veel kans dat je dan banger wordt voor bepaald eten, of juist obsessief gaat tellen - het verplaatst de focus naar iets waar je óók niet op wilt focusen zeg maar... je hoeft niet af te vallen, en je lijstje was prachtig!
Je hebt gelijk, moet dat echt gaan afleren, dat is namelijk wat mijn obsessie maakt..

vandaag;
volle yoghurt raakte op, ben vanmiddag nieuwe gaan halen.

O: volle/magere yoghurt, 4 eetlepels muesli
T: appel, kopje halfvolle melk
L: volkoren bth/achterham, volkoren bth/appelstroop
T: plakje fries roggebrood
D: nasi goreng, kipsate, rauwkost/sla
T: volle yoghurt, kiwi
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:15:18 #239
70532 loveli
N
pi_98863315
Kwak, zijn shakes dan niks voor jou? (zei de anti-shaker)
crap in = crap out
pi_98863320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind lang kauwen vies :@ dan ga ik kokhalzen en kan ik mn eten niet meer wegkrijgen. maar t zijn wel kleine stukkies hoor, heb t nootje wel in kleine stukjes gekauwd dan... gisteren was t trouwens gehakte nootjes, bijna poeder, en had ik ook last...

[..]

dat. ik had gisteravon ongepland een low-carb avondmaaltijd (wagamama maaltijd die niet te hachelen was, alleen de kipfilet opgegeten en wat van de rauwe groente). kort daarna was ik nog wel vol, maar na een uurtje begon het vreten. suiker suiker en nog meer suiker. uiteindelijk was ik nog steeds duizelig en voelde me naar en is er nog chips in gegaan waarna de boel kalmeerde. darmen ook nog eens overstuur...

niet helemaal representatief omdat ik ook niet helemaal fit was, maar wel ongeveer wat er gebeurt als ik te weinig carbs eet: misselijk, duizelig, honger honger honger...
Waarom doe je het dan?
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:15:38 #241
70532 loveli
N
pi_98863328
O+ roggebrood O+
crap in = crap out
pi_98863358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:15 schreef loveli het volgende:
O+ roggebrood O+
Ja, lekker :)!
pi_98863394
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:13 schreef loveli het volgende:
Picture this. Vroeger, loveli tien jaar oud en op de fiets naar de plaatselijke supplementenwinkel voor potjes multivitamines en anti-oxidanten. Ik wist niet wat ik zag, een heel ander menselijk ras in die winkel.
O+ _O-
pi_98863494
@ml had een hele reactie getypt maar zie hem er niet tussen staan??
pi_98863527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:19 schreef Probability het volgende:
@ml had een hele reactie getypt maar zie hem er niet tussen staan??
Zie ook niks :o *scrollt nog eens naar boven.
pi_98863583
:W isa!

Boh, net als gister na de lunch weer enorme buikkrampen. Hoe dat zich toch zo kan timen snap ik niet!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:26:39 #247
148689 Muis006
pi_98863794
Mijn lijstje:

O: dubbele bth pindkaas, plakje ontbijtkoek (ik vind dat lekker :P)
T: 3 wilde perziken
L: snee toast met roomboter, 3/4 blikje baked beans. Wel met een vork gegeten anders is het zoveel saus.
T: witte druiven
D: gewokte varkensreepjes, groenten, wat champignons. Wat udon noodles erbij.
T: ijsje
S: 20 minuten op de loopband, 20 minuten fietsen
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:26:59 #248
70532 loveli
N
pi_98863810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:22 schreef Jagärtrut het volgende:

Boh, net als gister na de lunch weer enorme buikkrampen. Hoe dat zich toch zo kan timen snap ik niet!
Hoe lang heb je 'em nu?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:28:03 #249
70532 loveli
N
pi_98863860
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:26 schreef Muis006 het volgende:
Mijn lijstje:

O: dubbele bth pindkaas, plakje ontbijtkoek (ik vind dat lekker :P)
}:| :X
quote:
S: 20 minuten op de loopband, 20 minuten fietsen
Da's goed tegen verdwalen.
crap in = crap out
pi_98863863
quote:

Dat kan wel even duren, krijg je nog een controle?
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:28:22 #251
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98863874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Waarom doe je het dan?
omdat die maaltijd smerig was. ik kreeg de rijst écht niet weg. smaakte naar asbak met teveel sojasaus. het was dus niet vrijwillig
Kwak
pi_98863904
quote:

:W :*

Heb je dat al lang? Ik lees hier amper, dus sorry als je daar al veel vaker iets over hebt gezegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:25 #253
148689 Muis006
pi_98863928
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:28 schreef loveli het volgende:

[..]

}:| :X

[..]

Da's goed tegen verdwalen.
Je laft me toch wel he O+

Je eigen peperkoekMuis!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:40 #254
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98863938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:15 schreef loveli het volgende:
Kwak, zijn shakes dan niks voor jou? (zei de anti-shaker)
nee, die krijg ik al helemaaaal niet weg. ik moet juist gewoon gezond eten, en ws. even noten niet eten om te kijken of ik dan minder last heb van mn buik....
Kwak
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:30:13 #255
70532 loveli
N
pi_98863956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Je laft me toch wel he O+

Je eigen peperkoekMuis!
Waarom denk je dat je niet over de knie gaat ;)
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:30:49 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98863982
lamaar! (nadeel van spuit-elven)
Kwak
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:30:54 #257
148689 Muis006
pi_98863992
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je niet over de knie gaat ;)
*;
pi_98864064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe lang heb je 'em nu?
2.5 week.

@ MI: Ja, na de zomer ergens, kwam niet zo nauw.

@ Isa: Ik heb een spiraaltje laten zetten, en daar heb ik zo nu en dan last van. Gister en vandaag erg sterke krampen, zo had ik ze nog niet..
pi_98864078
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

omdat die maaltijd smerig was. ik kreeg de rijst écht niet weg. smaakte naar asbak met teveel sojasaus. het was dus niet vrijwillig
Zonde :Y voortaan een back up maaltijd in huis hebben?
pi_98864148
@ml ik weet niet waarom dat zo is. ben mijn happy even kwijt of zo.. (samenvatting)
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:36:17 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98864218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zonde :Y voortaan een back up maaltijd in huis hebben?
ik ging van mn werk via de zuidas naar amersfoort waar mn schoonzusje dr diploma onderwijsassistente kreeg dus ben niet thuis geweest ;). wagamama was een pogign om de burger king of smullers te omzeilen. Uiteindelijk dus niet gelukt, en om half twaalf waren we eindelijk in Delft. Mijn nomadisch bestaan is niet heel goed voor mn eten. Moet er nu aan denken dat ik vanavond naar Delft eten meeneem voor morgen op school omdat er daar weinig in huis is, etc.
Kwak
pi_98864254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik ging van mn werk via de zuidas naar amersfoort waar mn schoonzusje dr diploma onderwijsassistente kreeg dus ben niet thuis geweest ;). wagamama was een pogign om de burger king of smullers te omzeilen. Uiteindelijk dus niet gelukt, en om half twaalf waren we eindelijk in Delft. Mijn nomadisch bestaan is niet heel goed voor mn eten. Moet er nu aan denken dat ik vanavond naar Delft eten meeneem voor morgen op school omdat er daar weinig in huis is, etc.
*kwartje valt ;)
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:37:48 #263
70532 loveli
N
pi_98864287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dan was degene die op kwak leek op station A'ft kwak!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:38:28 #264
70532 loveli
N
pi_98864319
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, die krijg ik al helemaaaal niet weg. ik moet juist gewoon gezond eten, en ws. even noten niet eten om te kijken of ik dan minder last heb van mn buik....
Wat ik eerder zei over darmen, zijn de jouwe in goede conditie? Ik gok van niet eigenlijk, gebaseerd op wat ik weet van je oude eetpatroon (weinig veggies kunnen eten, vezels, niet heel gevarieerd).

Ik denk dat psylliumvezels goed voor je darmen zullen zijn en mogelijk wat problemen wegnemen, maar die krijg ik al niet makkelijk weg. http://en.wikipedia.org/wiki/Psyllium

Lastig om goed advies te geven...
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:38:33 #265
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98864321
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Dan was degene die op kwak leek op station A'ft kwak!
daar ben ik nog niet met bijlezen! maar ik was t denk ik wel hahahaha!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
Grappig dat jullie jezelf rationeel noemen :D (er vanuitgaande dat het allemaal serieus bedoeld is :P ). Ik vind jullie namelijk erg emotioneel over het algemeen.
dat ik emotioneel was wisten jullie allemaal natuurlijk al lang :7
Kwak
pi_98864345
Haaaai!

Wat een mooie lijstjes allemaal O+

Trouwens Muis ik heb het idee dat ik een stukje achtergrond ofzo over jou mis, kan je mij eens PM'en of dat zo is?

Lijstje/planning:
O: bruine pistolet kaas
T: stukje taart (klein stukje!)
L: bruine pistolet ei/rauwkost, 200 ml tomatenbouillon
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan
T: handje amandelen
T: 2 witte wijn
B: 2x20 minuten fietsen
D: hmmm. Hier is het probleem. Afhankelijk van hoe laat ik thuis ben. Ik hoop minstens gekookte broccoli. Eventueel brood of pasta erbij!
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:39:13 #267
70532 loveli
N
pi_98864348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:38 schreef kwakz0r het volgende:
daar ben ik nog niet met bijlezen! maar ik was t denk ik wel hahahaha!
Zat je op een betonnen paal/ding bij de bushalte?
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:40:28 #268
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98864399
PeperkoekMuis :D

Weer een afwijzing binnen O+ 3/3!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:41:26 #269
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98864432
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Zat je op een betonnen paal/ding bij de bushalte?
JA! want ik was echt helemaal kapot van t werken en toen hadden we door mijn vertraging de bus gemist en ging ik maar zitten :P
Kwak
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:42:04 #270
70532 loveli
N
pi_98864465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

JA! want ik was echt helemaal kapot van t werken en toen hadden we door mijn vertraging de bus gemist en ging ik maar zitten :P
Ik was die met zwarte zonnebril + 14-jarig nichtje :+
crap in = crap out
pi_98864485
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
PeperkoekMuis :D

Weer een afwijzing binnen O+ 3/3!
Waar solliciteer je op?

Wel jammer... :*
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:42:52 #272
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98864510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik was die met zwarte zonnebril + 14-jarig nichtje :+
Ik heb je niet gezien denk ik :@ herinner me niemand met een meisje erbij.... -O-
Kwak
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:44:16 #273
148689 Muis006
pi_98864577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:39 schreef Perruche het volgende:
Haaaai!

Wat een mooie lijstjes allemaal O+

Trouwens Muis ik heb het idee dat ik een stukje achtergrond ofzo over jou mis, kan je mij eens PM'en of dat zo is?

Lijstje/planning:
O: bruine pistolet kaas
T: stukje taart (klein stukje!)
L: bruine pistolet ei/rauwkost, 200 ml tomatenbouillon
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan
T: handje amandelen
T: 2 witte wijn
B: 2x20 minuten fietsen
D: hmmm. Hier is het probleem. Afhankelijk van hoe laat ik thuis ben. Ik hoop minstens gekookte broccoli. Eventueel brood of pasta erbij!
Haha dat is goed! Wil je de lange versie, de korte versie of de Lightning Boltversie?

Wat voor taart had je?
pi_98864638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:44 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Haha dat is goed! Wil je de lange versie, de korte versie of de Lightning Boltversie?

Wat voor taart had je?
Hmmm wat je wilt, ben wel heel benieuwd! Lang is goed, of middel, wat je wilt ;)

Ik had taart van de hema met banketbakkersroom :~
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 13:46:26 #275
70532 loveli
N
pi_98864671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb je niet gezien denk ik :@ herinner me niemand met een meisje erbij.... -O-
Stiefelde voorbij naar de parkeerplaats/auto, ijsblauwe jurk waarin in ik eruit zag als een stopnaald (tx mom).
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:46:30 #276
148689 Muis006
pi_98864676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hmmm wat je wilt, ben wel heel benieuwd! Lang is goed, of middel, wat je wilt ;)

Ik had taart van de hema met banketbakkersroom :~
Ohh dat is de goeie room :~

Ik PM je even :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:48:07 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98864751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

herkenbaar! in die zin helpt weight watchers me wel, ik doe beter boodschappen, en overdag gaat t meestal goed. maar heen-en-weer van en naar vriendje kan de boel nog steeds helemaal in de war raken als ik niet ben waar mn netjes gekochte eten is.

last-minute boodschappen gaan in elk geval altijd fout bij mij....
Kwak
pi_98864833
:W ga mezelf op den fiets hijsen.
Fijne middag!
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:56:02 #279
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98865136
quote:

[..]

het kost sinds kort wel geld. tenminste, van je eigen rekening in schotland naar je eigen rekening in Nl, bijvoorbeeld. hoorde ik toevallig avn een vriend...
Kwak
pi_98865255
Oh ik werk even een uurtje thuis (ivm vanavond ook werken) en die tijd heb ik nuttig besteed door mijn huishouden te doen :) Soms heb ik best een fijne baan!

Dit is mijn lijstje van vandaag:
O: halfvolle kwark met bosbessen, banaan en havermout
T: boterham hagelsalg
L: dubbele boterham pindakaas
T: plakje krentenweg
T: ijsje
T: wilde perzik
D: griekse maaltijdsalade met pasta
pi_98865279
En ik ben ook wel benieuwd hoe het met MoBlo en Wolf in the UK gaat!
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:00:45 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98865334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat ik eerder zei over darmen, zijn de jouwe in goede conditie? Ik gok van niet eigenlijk, gebaseerd op wat ik weet van je oude eetpatroon (weinig veggies kunnen eten, vezels, niet heel gevarieerd).

Ik denk dat psylliumvezels goed voor je darmen zullen zijn en mogelijk wat problemen wegnemen, maar die krijg ik al niet makkelijk weg. http://en.wikipedia.org/wiki/Psyllium

Lastig om goed advies te geven...
die had ik even gemist. ik denk idd dat de darmen niet in topvorm zijn. ik eet nu wel al een jaar of twee minstens bruin, vaak volkorenbrood, in plaats van wit, en veel rauwkost heb ik altijd gegeten. Variatie is idd niet zo heel erg groot.

zal eens kijken naar die psyllium...
Kwak
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:03:09 #283
148689 Muis006
pi_98865421
Zo.

*blaast op vingers*
pi_98865494
* Perruche heeft een PM ontvangen :7
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:05:20 #285
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98865496
zo. bijgelezen. dat was mn uurtje voor mezelf O+ nu gauw opruimen, wassen en stofzuigen, nakijken en dan moet ik om 18 uur voor een bbq in delft zijn...

ik begin te wennen aan de weight watchers trouwens. mn slechte eetdag van gisteren net ingevoerd, en dat lukte zonder al te veel zoeken. das voor mij wel belangrijk, dat gekke uitspattingen wel makkelijk ingevoerd kúnnen worden, anders ga ik die dagen overslaan en komt de klad erin. Mn weekpoints (extra punten die op mogen maar niet hoeven) en mn acitve points (weinig deze week, want niet gesport, ik ga zaterdagochtend weer) zijn nog niet eens op en zaterdag begint de nieuwe week alweer :)

ik ga t wel drie maanden uitproberen. alleen even zien of ik t in frankrijk kan invullen... anders maar in n boekje opschrijven.
Kwak
pi_98865569
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:05 schreef Perruche het volgende:
* Perruche heeft een PM ontvangen :7
Ga je nu weer een dansje doen? O+
pi_98865601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het kost sinds kort wel geld. tenminste, van je eigen rekening in schotland naar je eigen rekening in Nl, bijvoorbeeld. hoorde ik toevallig avn een vriend...
een euro ofzo, ja. ik maak altijd geld over van zweden naar nederland en v.v, en dat kost me een euro. Dat is te overzien..
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:09:14 #288
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98865621
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een euro ofzo, ja. ik maak altijd geld over van zweden naar nederland en v.v, en dat kost me een euro. Dat is te overzien..
ah ok! hij moest 4,95 betalen! eerst niks, nu ineens dus best veel.
Kwak
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:09:19 #289
148689 Muis006
pi_98865623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Waar is je struisvogel ;(
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:10:26 #290
148689 Muis006
pi_98865655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

En het antwoord op je sig is, stirrup.
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:11:15 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98865682
muis! toettoet! post!
Kwak
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:11:43 #292
148689 Muis006
pi_98865702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
muis! toettoet! post!
Kaboing antwoord *)
pi_98865904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:09 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Waar is je struisvogel ;(
Maar er werd nergens over BEWBS! gepraat toch?

En het antwoord staat ook al in de sig, pancake's and hyrup! :6
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:18:52 #294
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_98865980
ohja, vandaag dus een slechte start met een medium midden en einde

O - zuurstof :')
L - saucijzenbroodje
L2 - drie boterhammen met magere ham, een mini komkommer uit eigen tuin, een rode paprika
T- wortelrauwkost
D - bbq met muziekclub van mn vriendje. ik heb gerekend op 1 hamburger, iets met kip en iets met varken (saté of lapje), beetje stokbrood, en rauwkost.

morgen:
O- 3 crackers met pindakaas
T- twee boterhammen met kipfilet of ham
L- twee boterhammen met kipfilet of ham
T- snack a jacks
T2- appel
D- duits biefstukje met gekookte aardappel en wortelen
T- festini peer O+
Kwak
pi_98866059
Nee viroz geen dansje, ben @ work en daar waarderen ze dat niet :'(

Bedenk me net dat ik ook nog wortels mee heb! Allemaal gezonde dingen aangezien ik niet weer zo'n vreetbui als gisteren wil hebben ;')
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:26:26 #296
148689 Muis006
pi_98866264
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maar er werd nergens over BEWBS! gepraat toch?

En het antwoord staat ook al in de sig, pancake's and hyrup! :6
Weet jij veel hoe Perruche haar dansjes doet in the intimacy of her own home :P
pi_98866511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:08 schreef loveli het volgende:

[..]

of je bestelt het via het internet, dan kom je geen enge mensen tegen :s)

@ Muis, mag ik ook PM :@
pi_98866731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:20 schreef Perruche het volgende:
Nee viroz geen dansje, ben @ work en daar waarderen ze dat niet :'(
Stomme collega's :{w :D

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:26 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Weet jij veel hoe Perruche haar dansjes doet in the intimacy of her own home :P
:o

Vanavond maar even alleen krachttraining doen want m'n benen zijn niet toe aan cardio... /bejaarde
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:53:35 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98867279
Even een lijstje en dan zo de trein pakken!

O: twee sneetjes met ham en kaas
T: Maté met honing
T: kaasstengeltje
L: twee sneetjes met pindakaas
D: uit eten bij de Argentijnse grill :9 denk biefstukje, wat tatjes en veggies. En appelsap oids.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:27:59 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98868568
Assistente belde terug, doorverwijzing naar uroloog. Eindelijk!!!! Kan wel janken van opluchting. Morgen gelijk bellen. Ze adviseerde me het zkh waar ik ook fysio heb, dus dat komt goed uit. De urologen daar staan goed bekend, naar het schijnt :Y.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:28:57 #301
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98868603
Wat fijn XM! Kwam er nog iets uit het bloed- en/of urineonderzoek?
Your body. Your soul. Your rituals.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')