abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:39:06 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843633
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:30 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98843734
XM gaat het weer zoveel slechter?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:40 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843744
Weltrusten dus.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98843755
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Welke onderdelen vind jij rampzalig, waarom, en waarom koos je ervoor dat te eten?
De reep chocola - ik ging vanochtend vanaf Baardmans naar school en was gister vergeten om eten in te pakken, dus tegen deze tijd had ik al aardig trek. Daarnaast vond ik mezelf instant zielig toen ik vanochtend weer ongesteld bleek...
Brioche - wit deeg, met chocoladestukjes ook nog. Maar het lachte me zo toe in de supermarkt.
Pizza - derde pizza in twee weken. Ik schijn steeds op plekken te belanden waar pizza's gegeten worden. Kan geen pizza meer zien. :').

Het voelt ook slecht vanwege het gebrek aan ritme, denk ik. Ik realiseer me de laatste tijd regelmatig om een uur of twee dat ik helemaal nog niet geluncht heb, of zo.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_98843758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weltrusten dus.
truste :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:44 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98843814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef uniekhoorn het volgende:
XM gaat het weer zoveel slechter?
Ja. Pijn is volledig terug. Alsof het niet weg is geweest. En ik ben boos / verdrietig / kwaad / gefrustreerd / moe / chagrijnig / beu.

Dus ik ga maar slapen. Poging tot althans.
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:53 #7
70532 loveli
N
pi_98843819
Goede nacht en een verkwikkende rust, XM.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:42:58 #8
70532 loveli
N
pi_98843890
De helpdesk van een internetprovider krijgt een zware kluif. M'n ouders gaan bellen _O-
crap in = crap out
pi_98844129
Ik kruip mijn bed in met een aflevering true blood, en dan lekker slapennnn. :Y)
Ik heb "zin" in morgen en ik ga niet eens iets bijzonders doen. Is dat gek? :')
pi_98844298
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja. Pijn is volledig terug. Alsof het niet weg is geweest. En ik ben boos / verdrietig / kwaad / gefrustreerd / moe / chagrijnig / beu.

Dus ik ga maar slapen. Poging tot althans.
Hopelijk voel je je morgen beter..
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:12 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98844362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:42 schreef loveli het volgende:
De helpdesk van een internetprovider krijgt een zware kluif. M'n ouders gaan bellen _O-
Ze weten waar ze het over hebben of dringt er niks door? :P

Hoop dat je lekker slaapt XM... wat een klotezooi!

Siral, je bent toe aan verandering, dus de 'zin' is te verklaren :)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:50:44 #12
70532 loveli
N
pi_98844407
In reactie op de broek maat 34 van DaD heb ik m'n eigen referentiebroek uit de kast gehaald. Eind middelbare school had ik het in m'n hoofd gehaald dat ik wel een strakke broek kon kopen ("extra slim". Wanneer paste die? Nou, als de rits dicht ging.

Maatje 27 ging net dicht. Het enige dat nu bij me opkwam bij het zien van m'n spiegelbeeld was "oh my, wat heb ik voor paal gelopen toen".
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 22:53:23 #13
70532 loveli
N
pi_98844593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn ouders snappen het verschil tussen internet en een browser niet helemaal. 'Nuf said.
crap in = crap out
pi_98844599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoop dat je lekker slaapt XM... wat een klotezooi!

Siral, je bent toe aan verandering, dus de 'zin' is te verklaren :)
Klinkt logisch opzich :)

Ik wil ook echt veranderen. Vanmiddag voelde ik me echt ff 10x klote, maar nu echt totaal omgekeerd, komt natuurlijk ook door het sporten, dan voel ik me altijd stukken beter. Daarom werkt blijven sporten ook enorm motiverend om te eten voor mij op dit moment. :) En slechter zal het niet worden, want ik sportte al enorm vaak. Nu sport ik nog enorm vaak (zelfs minder de afgelopen 2 weken) en eet ik beter. Dus vooruitgang alom imo! :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:56:58 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98844789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn ouders snappen het verschil tussen internet en een browser niet helemaal. 'Nuf said.
Mijn moeder wil niet haar computer laten opschonen want dan is misschien haar ' hyves' weg.. I feel your pain :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:57:17 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98844806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:43 schreef V1z0R het volgende:
Sorry Maria! Is heul wel een net lijstje hoor. :Y
Vond alleen de tegenstelling zo opvallend, je dacht erover om lowcarb te doen (is plan Jatje geworden) terwijl je lijstje nu voornamelijk carbs is.
Er is een tussenweg dus :)
Wou je niet verdrietig maken :@ :'(

No problemo! O+ Ik was ietwat teleurgesteld omdat ik me zorgen maakte over mijn lijstjes-beoordelingsvermogen _O- Maar valt dus wel mee O+ En de enige reden dat ik low carb zou willen is vanwege de veel kilo's afvallen oO< :+ Dus tja. Nu ga ik gewoon voor gezond, semi-gevarieerd en lekker *)

Veel plezier bij het Sport en Speelpaleis :D

Oh en discussieren met een semi-PVVer is best deprimerend soms :') "Jamaar ze moeten gewoon oprotten dan!" Boeh en haar vind ik aardig, dus dan vind ik het jammer dat ze zo denkt :@ :') Volgens mij was ze niet erg onder de indruk van mijn Gumbaya-zienswijze oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98844836
Aurum, thx voor het smoothie'recept' :) Heb geen staafmixer/blender, maar die ga ik dit weekend wel halen :)

Heb altijd al zo'n ding willen hebben, nu heb ik eindelijk een goed excuus! :D Met hulpstukken enzo, yay \o/

En nu naar bed. Slaap lekker allen. <3
pi_98844866
Ik ga nog ff kliekjes broccoli opeten van vanavond :'D

zie mij gaan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:58:52 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98844893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Aurum, thx voor het smoothie'recept' :) Heb geen staafmixer/blender, maar die ga ik dit weekend wel halen :)

Heb altijd al zo'n ding willen hebben, nu heb ik eindelijk een goed excuus! :D Met hulpstukken enzo, yay \o/

En nu naar bed. Slaap lekker allen. <3
Smoothies! O+ Ik had vanmiddag ook een lekkere dus! Met banaan, avocado, yoghurt, scheutje vruchtensap en wat munt! :9

En die die je toen bij mij had was gewoon aardbeien, banaan en yoghurt! c_/ Dacht ik!
pi_98844971
Uniek, die spiegel is wel confronterend als je nietsvermoedend de douche uit stapt ja :D . Is die oogafwijking toch nog ergens goed voor :* .

XM, ik kan me goed voorstellen dat je er compleet doorheen zit. Hopelijk kan je goed slapen. :*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_98845038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Smoothies! O+ Ik had vanmiddag ook een lekkere dus! Met banaan, avocado, yoghurt, scheutje vruchtensap en wat munt! :9

En die die je toen bij mij had was gewoon aardbeien, banaan en yoghurt! c_/ Dacht ik!
Aye, en die was omnomnom <3
pi_98845041
He bah, XM. Ik hoop dat je lekker slaapt. :*.

Niet boos worden Jag, ik ga offtopic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:01:18 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845055
Grrr XMert :* slaap lekker en nogmaals beterschap!

Club Battle was relaxed trouwens, heb de lucht om me heen helemaal aan gort gemept/getrapt :9
pi_98845112
Tof DaD!! *O*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_98845288
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:58 schreef Siral het volgende:
Ik ga nog ff kliekjes broccoli opeten van vanavond :'D

zie mij gaan.
Goed bezig! :)

Wat leuk DaD! *O* Wat voor iets en waar? Nu ik Groningen een beetje ken ben ik wel benieuwd. O-)
Know that while you sleep
Everything has changed
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:05:32 #26
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845291
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:02 schreef Phaidra het volgende:
Tof DaD!! *O*
what she said! :D *O* relaxed adresje voor DaDtje :7
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:05:59 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98845318
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Grrr XMert :* slaap lekker en nogmaals beterschap!

Club Battle was relaxed trouwens, heb de lucht om me heen helemaal aan gort gemept/getrapt :9
yeah! You did it! Vond het al een ijle lucht :')

Wat leuk DaD, kun je alvast fantaseren over 6 pits fornuizen (en bedankt Phaidra }:| ) vloerverwarming, grote plavuizen. :+
pi_98845440
Oh, voor mij zal er niet veel te fantaseren zijn hoor. :+. Hij gaat er gewoon alleen wonen.
pi_98845444
Wat leuk DaD!
En ik vind je lijstje wel meevallen hoor. :)
Tuurlijk kan het beter, maar zo'n drama lijstje is het niet, zeker niet als je de hele dag op en neer aan het rennen bent. :)

Werkfrustraties hier: Mijn verbinding is zo gruwelijk traag dat mijn queries er belachelijk lang over doen en nu ben ik al meer dan een uur bezig met een bestandje te kopieren vanuit SQL naar een txt file. :{ En dat is nou niet bepaald hogere wiskunde ofzo. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:08:31 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98845454
Uniek :D _O-

Oh en krijg net per sms een quote van de Zumba-instructrice van mijn zus: "Waar is je zusje? Ik had haar wel willen adopteren, als een soort hamster ofzo :D"

Schijnbaar werd ik gemist _O-
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:13:07 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98845717
Hmmm nu is fenegriekzaad de oorzaak van EHEC... klinkt toch logischer dan kiemen op 1 of andere manier, dit geloof ik wel.

Fantaseren mag toch DaD? :D

Mini, hoe en wanneer en waar?
We moeten toch maar eens een 'noorder'meet houden.

HPKW, heb je nou al een stukje gerend ? Heb het anders gemist..
pi_98845902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef uniekhoorn het volgende:

HPKW, heb je nou al een stukje gerend ? Heb het anders gemist..
Ik ga morgen naar de fysio en dan hoop ik groen licht te krijgen. :)
Gister wel een circuitje gedaan op de sportschool B-) en dat was best zweten. B-)
Doe wat je niet durft.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:19:38 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98846122
Hoop dat je snel mag beginnen, de tijd vliegt wat dat betreft.
pi_98846348
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoop dat je snel mag beginnen, de tijd vliegt wat dat betreft.
Ik hoop het ook! Als het weer mag, dan ga ik morgen na het sporten nog een kwartiertje loopband doen. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_98846468
:W abend, ff teruglezen (dit topic dan wel ;) ).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98846574
Hey..ik vind offtopic helemaal niet erg....maar goed, dat heb ik nu wel genoeg uitgelegd, geloof ik. Anyway, uk ga slapen, morgen om 4 uur de wekker om de duutser wakker te bellen zodat hij xm vliegtuig kan halen...
pi_98846630
Maar uniek, misschien is het vloeken in de kerk, maar als je jezelf eigenlijk al te dun vindt, maar toch last hebt van nog teveel vetjes rond de buik die maar niet verdwijnen, is dan iets chirurgisch niet een oplossing? Of vind je dat te eng/Connie Breukhovenachtig?
pi_98846926
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:27 schreef Laureline het volgende:
Maar uniek, misschien is het vloeken in de kerk, maar als je jezelf eigenlijk al te dun vindt, maar toch last hebt van nog teveel vetjes rond de buik die maar niet verdwijnen, is dan iets chirurgisch niet een oplossing? Of vind je dat te eng/Connie Breukhovenachtig?
Vandaag nog een aanbieding bij Groupon, slechts 1399 euro (geloof ik). B-)

Maar gerichte oefeningen? Zou dat geen oplossing zijn om de boel wat strakker te krijgen?
Doe wat je niet durft.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:33:05 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98846956
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:27 schreef Laureline het volgende:
Ah!
Niet eng maar wel Connie, dus je hebt het helemaal goed :)

Slaap lekker Jeager... niet te druk maken, nog 2 weken (makkelijk gezegd )
pi_98847007
Dan ga ik met Uniek mee Zaterdag de naaister die mijn broek vermaakt heeft aanspreken ik heb een "bubbel" tussen de tailleband en mijn bevallige derriere :o
pi_98847035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Hey..ik vind offtopic helemaal niet erg....maar goed, dat heb ik nu wel genoeg uitgelegd, geloof ik. Anyway, uk ga slapen, morgen om 4 uur de wekker om de duutser wakker te bellen zodat hij xm vliegtuig kan halen...
Het was een grapje, hoor! :o. Vandaar ook de :+ smiley. Je hebt best een punt, wat mij betreft.
pi_98847327
O, die 1399 euro klinkt me nog best duur in de oren. Als dat al de aanbieding is! Gerichte oefeningen doen is een mythe, dacht ik. Waar de vetjes komen is gewoon genetisch bepaald }:|
pi_98847442
Hoe ouder ik word, hoe milder ik overigens denk over plastische chirurgie (8> Alleen lastig dat ik niet tegen bloed en snijden kan :(
pi_98847447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Melatonine en serotonine zijn neurotransmitters, goed voor je "zen". Tryptofaan (zit in bananen, zuivel, noten uit m'n hoofd) is de rondstof van serotonine en daarvan kan weer melatonine gemaakt worden. Dus het hangt wel met elkaar samen, maar ik zou de melatonine niet gebruiken om stress weg te nemen.

Ik zie hier een goede reden voor mijn bananen op een werkdag. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98847509
Of aan de buurman voeren!
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:45:54 #46
70532 loveli
N
pi_98847745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef Laureline het volgende:
O, die 1399 euro klinkt me nog best duur in de oren. Als dat al de aanbieding is! Gerichte oefeningen doen is een mythe, dacht ik. Waar de vetjes komen is gewoon genetisch bepaald }:|
Niet helemaal een mythe, was ergens weer een onderzoek. Lokaal trainen had beperkt effect.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:03 #47
70532 loveli
N
pi_98847802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik zie hier een goede reden voor mijn bananen op een werkdag. 8-)
Yup. Alleen zag ik net ergens een lijstje met voedingsmiddelen met gehalte tryptofaan per 100g product en daar stond banaan redelijk onderaan.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:47:39 #48
70532 loveli
N
pi_98847836
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef Laureline het volgende:
Of aan de buurman voeren!
Of fenegriekzaad.
crap in = crap out
pi_98847901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Niet helemaal een mythe, was ergens weer een onderzoek. Lokaal trainen had beperkt effect.
Hm, 'beperkt effect'. Dat is er net zo eentje als 'gematigd enthousiast'.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:49:49 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98847969
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

vrijwillig verplicht en frisse tegenzin :r :D

fenegriekzaad lijkt mij een goed plan
pi_98848045
Nou Marmar ik weet wat er met je PGB is gebeurd :')

'Fraude psychiaters met 1600 neppatiënten'

meh, kan niet slapen }:|
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? woensdag 29 juni 2011 @ 23:54:28 #52
70532 loveli
N
pi_98848221
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:48 schreef Laureline het volgende:

[..]

Wel.. uhm.. trying won't hurt?
crap in = crap out
pi_98848236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:51 schreef _aurum_ het volgende:
Nou Marmar ik weet wat er met je PGB is gebeurd :')

'Fraude psychiaters met 1600 neppatiënten'

meh, kan niet slapen }:|
Oh my die zijn goed in het nieuws :N
Pas ook al met WIA verstrekkingen (oftewel tegen betaling iemand helemaal getikt verklaren zodat diegene de WIA in kan).
pi_98853089
Lig ik net 2 uur in bed ofzo, word ik net zijkenat wakker, ben klaar wakker!
ik denk, oh tis 6 uur smorgens oid. IS HET VERDOMME PAS 2 UUR :'(
pi_98854459
is het al 8 uur? Ik wil uit bed -O-
pi_98854566
Nog geslapen, Siral?

Mijn interne wekker werkt ook uitstekend. Ik hoef alleen vandaag een keertje eigenlijk lekker niet om kwart over zes op te staan, maar een kniesoor die daar op let.
pi_98854611
Goeiemorgen!
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De reep chocola - ik ging vanochtend vanaf Baardmans naar school en was gister vergeten om eten in te pakken, dus tegen deze tijd had ik al aardig trek. Daarnaast vond ik mezelf instant zielig toen ik vanochtend weer ongesteld bleek...
Brioche - wit deeg, met chocoladestukjes ook nog. Maar het lachte me zo toe in de supermarkt.
Pizza - derde pizza in twee weken. Ik schijn steeds op plekken te belanden waar pizza's gegeten worden. Kan geen pizza meer zien. :').

Het voelt ook slecht vanwege het gebrek aan ritme, denk ik. Ik realiseer me de laatste tijd regelmatig om een uur of twee dat ik helemaal nog niet geluncht heb, of zo.
Gebrek aan ritme dus. Probeer dan daar iets aan te doen; zet een wekkertje / afspraak in je outlook / telefoon / horloge?

Leuk van dat Baardhuisje! In welke hoek van Stad?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98854651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:52 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!

[..]

Gebrek aan ritme dus. Probeer dan daar iets aan te doen; zet een wekkertje / afspraak in je outlook / telefoon / horloge?

Leuk van dat Baardhuisje! In welke hoek van Stad?
Tsja, ik kan wel om 12 uur willen eten, maar als ik dan les heb of bij een toets zit te surveilleren, gaat dat niet. Het is meer ' niet in de gelegenheid zijn' dan niet willen. Maar goed, nog even en het is vakantie!

Baardhuisje is in de O'poort!
pi_98854653
Goeiemorgen. Ik was net wel blij met mijn vroeg slapen - vroeg opstaan ritme, was nog veel te moe om mijn bed uit te komen en nu kan ik makkelijk een halfuurtje langer blijven liggen :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:10:58 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854672
Goeiemorgen, ook hier een prima interne wekkert. Heb er alweer 5 km op zitten, zonder te smokkelen zelfs. Ongeveer 30:30, dus 9,8 km/u (kan het niet helemaal verifiëren, aangezien m'n iPod nog 5 minuten doorliep nadat ik gestopt had en dus een vertekend beeld laat zien). Maar 's ochtends lopen is écht lekker! O+. Rustig, koel, geen eten dat je voelt zitten. Nu even yoghurt met aardbeien, dan douchen en dan naar het werk. Rustig aan :).
Niet meer actief op Fok!
pi_98854687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:10 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen, ook hier een prima interne wekkert. Heb er alweer 5 km op zitten, zonder te smokkelen zelfs. Ongeveer 30:30, dus 9,8 km/u (kan het niet helemaal verifiëren, aangezien m'n iPod nog 5 minuten doorliep nadat ik gestopt had en dus een vertekend beeld laat zien). Maar 's ochtends lopen is écht lekker! O+. Rustig, koel, geen eten dat je voelt zitten. Nu even yoghurt met aardbeien, dan douchen en dan naar het werk. Rustig aan :).
Wat fijn en goed!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:16:45 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854688
Wow ik heb echt zeer constant rond de 9,8 km/u gelopen. Een prachtige vlakke lijn! O+.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:21:21 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854712
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Mijn moeder wil niet haar computer laten opschonen want dan is misschien haar ' hyves' weg.. I feel your pain :D
O+.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:24:36 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98854727
Blurred, feli met je verjaardag :Y *O*
pi_98854735
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 06:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog geslapen, Siral?

Mijn interne wekker werkt ook uitstekend. Ik hoef alleen vandaag een keertje eigenlijk lekker niet om kwart over zes op te staan, maar een kniesoor die daar op let.
Heb nog maar wat melatonine tabletjes genomen en had mijn ogen weer dicht gedaan.. Toch nog wat gedoezeld enzo, normaal zou ik al om 5 uur dingen gaan doen/tot 8 uur achter mn laptop gaan zitten. Ik ben echt uitgeput... waarom kan ik in godsnaam dan niet normaal slapen..

Oh en de spierpijn van xco valt me reuze mee? :D gelukkig hehe!

En vandaag ga ik ECHT geen kcal tellen, want ik word moe van mezelf. }:|
pi_98854743
quote:
Klinkt goed!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98854748
quote:
Netjes :)!
pi_98854764
Blurred, gefeliciteerd! \o/

*O* *O*
pi_98854773
Oh er is iemand jarig?

Gefeli Blurred!! *O*
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:38:57 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98854826
Gefeli Blurred! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 30 juni 2011 @ 07:41:39 #71
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98854834
Gefeliciteerd Blurred! *O*
Your body. Your soul. Your rituals.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 07:53:06 #72
70532 loveli
N
pi_98854905
Taart! w/
crap in = crap out
pi_98854930
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tsja, ik kan wel om 12 uur willen eten, maar als ik dan les heb of bij een toets zit te surveilleren, gaat dat niet. Het is meer ' niet in de gelegenheid zijn' dan niet willen. Maar goed, nog even en het is vakantie!

Baardhuisje is in de O'poort!
Dat is mijn wijk!

Als het probleem van het eten een tijdelijk planningsprobleem buiten je macht is, is het niet zo erg toch?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 08:15:12 #74
70532 loveli
N
pi_98855112
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2011 07:56 schreef sigme het volgende:
Dat is mijn wijk!
Gesproken als een ware glazenwasser/agent/*insert schimmige beroepsgroep*.
crap in = crap out
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:19:56 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98855161
Gefeliciteerd Blurred!

En DaD, ik vind je lijstje erg meevallen. Zķ ongezond is een pizza nou ook weer niet. Zolang het een verse is tenminste. En die reep.... ach. Nou is ie iig op.

@Siral: ik heb je nou een paar dagen gevolgd, en sorry dat ik het moet zeggen, maar volgens mij ben je er niet met een dietiste. Eten is niet jouw probleem, maar een symptoon van iets anders. Volgens mij heb je andere begeleiding nodig.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 08:25:02 #76
70532 loveli
N
pi_98855247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:19 schreef Tinkepink het volgende:
Gefeliciteerd Blurred!

En DaD, ik vind je lijstje erg meevallen. Zķ ongezond is een pizza nou ook weer niet. Zolang het een verse is tenminste. En die reep.... ach. Nou is ie iig op.

@Siral: ik heb je nou een paar dagen gevolgd, en sorry dat ik het moet zeggen, maar volgens mij ben je er niet met een dietiste. Eten is niet jouw probleem, maar een symptoon van iets anders. Volgens mij heb je andere begeleiding nodig.
Eens. Ben een stuk blijer met hoe de huisarts van Rituals het begeleidt.
crap in = crap out
pi_98855299
Een dietiste zal mij zeker helpen, dat is iets wat ik heel graag zelf wilde.

Maar ik kamp inderdaad met andere problemen en heel veel stress waardoor mijn eten oa ook zo slecht is..(heb dit eerder gehad in 2007/8, maar toen had ik iets andere klachten) Ik had gisteren mijn eerste gesprek bij maatschappelijk werk via de huisarts. Heb een vervolg afspraak staan. Mochten we daar elke keer tegen hetzelfde punt aanhikken wil de huisarts andere consequenties nemen. Maar ik hoop er zo voorlopig even uit te komen...

Wat heeft de huisarts van Rituals precies ondernomen dan..? Dat is me ontgaan.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2011 @ 08:34:21 #78
70532 loveli
N
pi_98855373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:28 schreef Siral het volgende:
Wat heeft de huisarts van Rituals precies ondernomen dan..? Dat is me ontgaan.
Actief meegedacht, met een collega overlegd, gespecialiseerde hulp voorgesteld. Hoe Rituals over hem schrijft wekt veel vertrouwen.
crap in = crap out
pi_98855422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Actief meegedacht, met een collega overlegd, gespecialiseerde hulp voorgesteld. Hoe Rituals over hem schrijft wekt veel vertrouwen.
Hmhm, mijn huisarts was inderdaad nogal snel met alles en die heeft maar wat briefjes geschreven en klaar. Klopt helemaal... Ik heb zoveel mogelijk proberen te vertellen maar echt aandachtig naar me geluisterd is er niet nee, true.

Bij maatschappelijk werk heb ik dit trouwens gister wel positief ervaren. Ondanks dat het een intake gesprek was zijn er een paar bellen gaan rinkelen. En het eten is volgens mij ook niet het probleem, maar gevolg van.. Tot nu toe hebben maatschappelijk werk op school/en via de huisarts dat ook als 'mening' gegeven.
pi_98855485
Mogguh!

Mijn lief krijgt nu een beugel en ik ben gezellig mee :P

Ik hoop dat als ik vanaaf gesport heb ik zo moe ben dat ik als een blok in slaap val. Ben het slecht slapen beu -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98855517
Morning!

Siral hoe was het eigenlijk bij maatschappelijk werk? Misschien heb je het verteld maar ik heb niet bijgelezen :P

DaD wat leuk dat de baard een huis gaat kopen!

En :W goedemorgen, wat een prachtige dag O+
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:44:02 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98855523
Wéér bloed- en urineonderzoek. Zucht. Doorverwijzen was ze nog niet zo happig op, merkte ik. Belt eind vd dag met de uitslagen. Negatief, weet ik nu al.
pi_98855545
omg XM -O- anders bel je rechtstreeks de uroloog?
Sterkte maar weer.. echt klote dit :*
pi_98855549
Lijstje gisteren:
O: 200 ml yoghurt, peer, kleine meuslireep erover
T: koffie met melk
L: bruine bol kaas/pesto, 200 ml soep
T: 200 gr rauwkost,
T: kleine banaan
B:3x20 minuten fietsen
T: handje amandelen, 500 ml yoghurt met hand walnoten en honing
D: couscous/pompoen/aubergine met rauwkost
T: witbiertje, wijntje

Al met al niet ontevreden eigenlijk!
pi_98855565
Ach XM :*

Wel een beetje blijven eten he, ook al heb je geen honger! Je lichaam kan niet herstellen als je er geen voedsel in stopt...
pi_98855590
Niks ten nadele van maatsch werkers, maar imo zijn dat mensen die je op weg kunnen helpen met dingen. Maar voor complexere issues zal er specialistische hulp nodig zijn.

Wat ik van jou hier lees/oppik is dat er veeeel meer aan de hand is.
pi_98855665
Ik merk dat ik 's ochtends meer trek krijg, heb gister nog als extra tussendoortje een boterham met kaas gehad bij de cappuccino.

Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: 2 volkorenbeschuitjes kaas en cappuccino
T: appel
L: 2 bth vlees+rauwkost, karnemelk, gekookt eitje
T: meloen, cappuccino
D: nog even uitvogelen wat we nog hebben en waar lief zin in heeft, ik denk iets als de groente die we nog hebben in de wok en dan iets van kip en rijst erbij/door en een sausje gemaakt van ketjap ofzo.
T: 2 kiwi's
pi_98855669
goedemorgen vanuit de file!

Blurrred, gefeliciteerd met je verjaardag!
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:56:20 #89
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98855682
Proficiat Blurred! *O*
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_98855722
gefeliciteerd Blurred *O*
pi_98855724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:43 schreef Perruche het volgende:
Morning!

Siral hoe was het eigenlijk bij maatschappelijk werk? Misschien heb je het verteld maar ik heb niet bijgelezen :P

DaD wat leuk dat de baard een huis gaat kopen!

En :W goedemorgen, wat een prachtige dag O+
Ging prima, Het was meer in inleidend gesprek maar sommige dingen zijn toch nu al wel hier en daar verhelderd. Dat is nogal persoonlijk dus dat ga ik ook niet posten op fok hier. Thanks for asking :)
pi_98855735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:49 schreef _aurum_ het volgende:
Niks ten nadele van maatsch werkers, maar imo zijn dat mensen die je op weg kunnen helpen met dingen. Maar voor complexere issues zal er specialistische hulp nodig zijn.

Wat ik van jou hier lees/oppik is dat er veeeel meer aan de hand is.
Klopt, heeft hij ook aangegeven. Ik moet het zelf doen, hij is alleen de persoon die zijn objectieve mening kan geven.. agh we'll see.
pi_98855740
rondje gelopen, boh, het is warm en nu zweet ik. En natuurlijk heeft er een vogel op m'n schouder gepoept. Dat er zo snel maar eens afdouchen, en dan lekker thuis werken vandaag.
pi_98855790
Ik heb vanmiddag om drie uur trouwens rapport/overgangs bespreking... Ik weet dat het niet veel soeps is allemaal vanwege de afgelopen paar maanden. En blijkbaar zijn er een paar opties voor mij wat betreft overgang...Ben echt vet zenuwachtig, dit soort dingen helpen nou ook niet echt bepaald helemaal mee ;( Maargoed heb het er zelf van gemaakt natuurlijk. Lets hope for the best.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:00 schreef Jagärtrut het volgende:
rondje gelopen, boh, het is warm en nu zweet ik. En natuurlijk heeft er een vogel op m'n schouder gepoept. Dat er zo snel maar eens afdouchen, en dan lekker thuis werken vandaag.
Serieus? Ik vind dat altijd zo'n super stomme toeval als je dat overkomt (de vogelpoep).. bah :P
pi_98855827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Gesproken als een ware glazenwasser/agent/*insert schimmige beroepsgroep*.
De Oosterpoort is de mooiste wijk van Groningen
de Oosterpoort is een dorp in de Stad
de Oosterpoort kan je haast niet meer bezingen
want volgens velen moest die oude wijk maar plat
pi_98855866
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wilde wat zeggen over het lijstje van DaD:

Ik snap echt niet dat allemaal mensen in een gezond en slank topic zeggen dat het lijstje wel meevalt/niet zo erg is etc.?!
Het is gewoon een slecht lijstje!

Chocola > slecht
Brioche > niet voedzaam, suiker
Meloen > wel fruit, maar nog meer suiker
Pizza > na zo'n slechte dag zou een voedzame maaltijd wel op z'n plaats zijn, maar aan de andere kant krikt het wel weer de kcals op

No offence!

Iedereen heeft wel eens een slecht lijstje, maar om dan te zeggen dat het wel meevalt?

*rent snel weg*
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98855946
Ik mag weer gaan hardlopen! !!!!!! *O*
De fysio was onder de indruk van hoe goed het ging en de bewegelijkheid van mijn enkel is ook weer helemaal normaal! !! :D
*blij*

Vanavond na het sporten nog maar even 10 min op de loopband op 8 km/u. Ik vond eigenlijk 15 en de fysio vond 5, dus dan maar een compromis. B-)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:11:52 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98855949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:07 schreef Novem het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wilde wat zeggen over het lijstje van DaD:

Ik snap echt niet dat allemaal mensen in een gezond en slank topic zeggen dat het lijstje wel meevalt/niet zo erg is etc.?!

Chocola > slecht
Pizza > na zo'n slechte dag zou een voedzame maaltijd wel op z'n plaats zijn, maar aan de andere kant krikt het wel weer de kcals op

No offence!

Iedereen heeft wel eens een slecht lijstje, maar om dan te zeggen dat het wel meevalt?

*rent snel weg*
Ja. ik vind het wel meevallen. DaD is al heel slank. Ze hoeft niet af te vallen. Pizza en fruit en suikers zijn geen drama. Zo lang ze niet iedere dag zo eet is het nou ook niet zo verschrikkelijk.
Ik vind de lijstjes waarin niets wordt gegeten veel erger. Of die bestaan uit alleen maar vet. Of niet eens een idee geven van de schijn van fruit. En dan dag in dag uit.
Suiker is de vijand niet. Net als vet. Net als kcalorien.

Een raar beeld over je lichaam, dag in dag uit echt ongezond eten, te strak vasthouden aan wat gezond zou zijn, geen rare dagen mogen veroorloven, dat vind ik ongezond.

En dus valt het lijstje van DaD wel mee i.m.o.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98855973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een raar beeld over je lichaam, dag in dag uit echt ongezond eten, te strak vasthouden aan wat gezond zou zijn, geen rare dagen mogen veroorloven, dat vind ik ongezond.

Dan word je zoals ik :')

ik ga 100% mee met jou.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:13:47 #100
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98855978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:07 schreef Novem het volgende:

Chocola > slecht

No offence!

*rent snel weg*
Het valt echt mee vind ik. Chocola is niet verschrikkelijk slecht. Meloen is inderdaad fruit, wb de suiker kan je beter suiker uit fruit eten dan geraffineerde suiker. Pizza is ook niet per definitie slecht; daar kan je heel veel groenten op kwijt en zolang je oplet met kaas is dat prima. Vraag maar aan de Italianen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')