Leuk, vooral met dat snel wegrennen. Wel en niet goed eten, een goed gewicht handhaven en zo nog wat van die zaken die hier eigenlijk het onderwerp van gesprek zijn, gaan over lange termijn en over echte personen. Niet over gemiddelden en niet over 1 dag of week. Dan moet je dus voor een zinvol oordeel over een lijst ook echt wat weten over de persoon erachter.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:07 schreef Novem het volgende:
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wilde wat zeggen over het lijstje van DaD:
Ik snap echt niet dat allemaal mensen in een gezond en slank topic zeggen dat het lijstje wel meevalt/niet zo erg is etc.?!
Het is gewoon een slecht lijstje!
Chocola > slecht
Brioche > niet voedzaam, suiker
Meloen > wel fruit, maar nog meer suiker
Pizza > na zo'n slechte dag zou een voedzame maaltijd wel op z'n plaats zijn, maar aan de andere kant krikt het wel weer de kcals op
No offence!
Iedereen heeft wel eens een slecht lijstje, maar om dan te zeggen dat het wel meevalt?
*rent snel weg*
Daarvoor is hartig veeeeeeel te lekkerquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Als 'ie maar nooit je beste vriend wordt.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef MarMar het volgende:
en bedankt, nu heb ik zin in pizza
misschien best nog een idee met een volkorendeegje op de plaat en de leftovergroentes uit de koelkast
Nee, dat ben ik zelf alquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Als 'ie maar nooit je beste vriend wordt.
Ik denk dat iedereen dat wel snaptquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:19 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens zijn chocolade en meloen m.i. prima levensmiddelen. In pure chocolade zitten diverse prima voedingsstoffen. Meloen bevat goede mineralen. Je moet alleen geen hele reep opeten en alleen meloen als leverancier van vitamine en mineralen is ook niet voldoende. Maar dat is met alle levensmiddelen zo.
Zelfs als je alleen brocolli zou eten leef je niet gezond.
Ik denk dat het meer om de toon ging. DaD gaf aan echt een verschrikkelijk lijstje te hebben. Nou zķ verschrikkelijk was het niet. Niet goed nee, maar voor een keertje ook geen ramp. Er zaten zelfs nog vitaminen in (meloen, 250 gram wortels). Ik heb absoluut wel eens ergere lijstjes gezien...quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:20 schreef Novem het volgende:
Tink, zoals ik zei heeft iedereen weleens een slechte/rare dag, maar om dan te doen of het dan wel een ok lijstje is? Mwah.
Dat DaD niet hoeft af te vallen heeft verder niets te maken met gezond aspect van dit lijstje imo.
Maar goed, zoals je zegt zal het vast geen kwaad kunnen af en toe, meerdere keren per week daarintegen wel (mocht dit zo zijn)
Snappen wel. Maar of het ook bij iedereen landt? Soms krijg ik hier de indruk dat je pas goed bezig bent als je alleen maar leeft op kiemen en kwark. Maar een gezond leven zit m.i. in de balans (zoals anderen hier ook al aangeven), en daar horen ook minder gezonde dagen bij als het zo uitkomt. Zonder schuldgevoelens, zonder woorden als verschrikkelijk.quote:
Ah ok, dan snap ik de reactie wat beterquote:Op donderdag 30 juni 2011 09:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer om de toon ging. DaD gaf aan echt een verschrikkelijk lijstje te hebben. Nou zķ verschrikkelijk was het niet. Niet goed nee, maar voor een keertje ook geen ramp. Er zaten zelfs nog vitaminen in (meloen, 250 gram wortels). Ik heb absoluut wel eens ergere lijstjes gezien...
Was het niet zo dat je lichaam ook af en toe een reboot nodig heeft?quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Snappen wel. Maar of het ook bij iedereen landt? Soms krijg ik hier de indruk dat je pas goed bezig bent als je alleen maar leeft op kiemen en kwark. Maar een gezond leven zit m.i. in de balans (zoals anderen hier ook al aangeven), en daar horen ook minder gezonde dagen bij als het zo uitkomt. Zonder schuldgevoelens, zonder woorden als verschrikkelijk.
Daar ben ik het mee eens en ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik alleen kiemen en kwark gezond genoeg vind. ( mocht je op mij doelen ) Ik eet graag een stuk donkere chocola of een lekker kaasje en ik denk dat iedereen dat moet kunnen zonder schuldgevoel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Snappen wel. Maar of het ook bij iedereen landt? Soms krijg ik hier de indruk dat je pas goed bezig bent als je alleen maar leeft op kiemen en kwark. Maar een gezond leven zit m.i. in de balans (zoals anderen hier ook al aangeven), en daar horen ook minder gezonde dagen bij als het zo uitkomt. Zonder schuldgevoelens, zonder woorden als verschrikkelijk.
Nee. Ik doel niet op iemand in het bijzonder. DAn zou ik het beestje bij de naam noemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:32 schreef Novem het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens en ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik alleen kiemen en kwark gezond genoeg vind. ( mocht je op mij doelen ) Ik eet graag een stuk donkere chocola of een lekker kaasje en ik denk dat iedereen dat moet kunnen zonder schuldgevoel.
Dan Boven? Ik dus?quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En DaD gaf ook nog eens aan dat ze wist waardoor het kwam.
Afijn de meeste van ons lopen hier al wat langer mee dan Boven en die kennen DaD ook beter en kunnen dergelijke lijstjes ook beter in perspectief plaatsen.
ik ben het wel met je eens, zelfs als iemand op gewicht moet blijven moeten de kcals wel uit iets gezonds moet komen. Maar goed, zoals je zelf zecht, een keer zo'n lijstje is helemala geen probleem.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:20 schreef Novem het volgende:
Tink, zoals ik zei heeft iedereen weleens een slechte/rare dag, maar om dan te doen of het dan wel een ok lijstje is? Mwah.
Dat DaD niet hoeft af te vallen heeft verder niets te maken met gezond aspect van dit lijstje imo.
Maar goed, zoals je zegt zal het vast geen kwaad kunnen af en toe, meerdere keren per week daarintegen wel (mocht dit zo zijn)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |