quote:TM, liever te koud dan te warm. Als Saar het koud krijgt, leg je gewoon een dekentje over haar heen. Maar met dit weer gok ik liever op te koud qua aankleden.
gedaan!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sugarsnap zou je Puck uit het lijstje willen halen? Dank je wel
Nu is t net of er geen februari-baby's zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sugarsnap zou je Puck uit het lijstje willen halen? Dank je wel
Omdat ik me daar beter bij voel.quote:
Fijn dat het zo beter gaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Omdat ik me daar beter bij voel.
Wissel je de zijkanten af met dat kussen TM? Heeft ze een voorkeur of afplatting dat jullie het gebruiken?
Mignonne, je moet dat kind ook niet in de droger stoppen en dan weer uitrekken als je haar aan de lijn hangt![]()
![]()
Maak je je nog zorgen om het lijntje van haar gewicht?
N.a.v. de dagindelingen hier ben ik Puck veel vaker op bed gaan gooien. Ik had het idee dat hij ouder werd en verplicht langer op moest blijven maar nu ik hem na ongeveer twee uur wakker weer op bed leg, als hij begint te jammeren of in zijn oogjes te wrijven, gaat het inslapen echt heel goed!
Zo doen wij het ook met Sofie. Sommige dagen ligt ze zo ongeveer de hele dag in bed, en sommige dagen ligt ze amper in bed.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Omdat ik me daar beter bij voel.
Wissel je de zijkanten af met dat kussen TM? Heeft ze een voorkeur of afplatting dat jullie het gebruiken?
Mignonne, je moet dat kind ook niet in de droger stoppen en dan weer uitrekken als je haar aan de lijn hangt![]()
![]()
Maak je je nog zorgen om het lijntje van haar gewicht?
N.a.v. de dagindelingen hier ben ik Puck veel vaker op bed gaan gooien. Ik had het idee dat hij ouder werd en verplicht langer op moest blijven maar nu ik hem na ongeveer twee uur wakker weer op bed leg, als hij begint te jammeren of in zijn oogjes te wrijven, gaat het inslapen echt heel goed!
Zijn buikspieren zijn trouwens beter dan de mijneHij probeert voortdurend omhoog te komen als hij ligt.
Er ligt een bumbo klaar voor hem bij een vriendin. Dat gaat hij geweldig vinden![]()
De rede was dat ze wat door leek te schieten in haar curve! maar het is gewoon een lekker spekkie!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
MP, goed dat je je eigen plan hebt getrokken! Puck kreeg trouwens op die leeftijd al 5x 180/6 en dat vond het cb prima. Rare verschillende adviezen krijg je toch soms daar.
Mignonne, je laat dus nu ook soja staan?
10uur er tussen met dit weer is wel veel inderdaad! Ze weigert dus af en toe nog wel?
Ik probeerde Puck gister ook wat water te geven omdat hij zo zweette en dus veel vocht verliest. Hij proefde eens en keek me aan alsof ik een grapje maakte![]()
Toen heb ik maar wat extra water in zijn reguliere fles gedaan.
Het enige dat Puck nu nog moet leren is zonder pacco slapen. Dan zou hij op het kdv ook meer slaap krijgen. Gister had hij in totaal maar 1,5 uur geslapen terwijl hij dat bij mij al in één slaapje pakt.
Die speeltjes had je nog niet laten zien. Ik ga daar eens naar kijken! Maar ik moet eerst nog een play tray aanschaffen ook. Deze komt van mp en is zonder tafeltje.
We hebben zowel boven als beneden een kw bak staan. Ze slaapt nu ook gewoon met alleen losjes een lakentje over haar heen dus ik denk nog even na over het inbakeren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ze slaapt nu in de kinderwagenbak beneden? 's Nachts ging het wel goed hè?
Als ze het altijd zou hebben zou je denken dat de geborgenheid van de bak het is maar nu... pfff die gebruiksaanwijzingen mogen ze er best bij doen![]()
Ga je de inbaker manier van Vicky nog proberen als het minder warm is?
Ik zou bij ean nog even afwachten. Die is nog zo klein en als ze zichzelf niet wakker houdt door maaien verder is er nu geen reden toe.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:03 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
We hebben zowel boven als beneden een kw bak staan. Ze slaapt nu ook gewoon met alleen losjes een lakentje over haar heen dus ik denk nog even na over het inbakeren.
Ja ze slaapt nu in de kinderwagenbak, maar dat kan nog evne en dan ploft ze eruitquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ze slaapt nu in de kinderwagenbak beneden? 's Nachts ging het wel goed hè?
Als ze het altijd zou hebben zou je denken dat de geborgenheid van de bak het is maar nu... pfff die gebruiksaanwijzingen mogen ze er best bij doen![]()
Ga je de inbaker manier van Vicky nog proberen als het minder warm is?
Dat was ook hier de rede van slapen in de wagenbak, maar ja nu moet ze het afleren:Pquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef Juud79 het volgende:
Lientje slaapt 's nachts tussen onze hoofdkussens in, op haar eigen matrasje. Overdag ligt ze in de kinderwagen te slapen. Ik heb de babyfoon al wel aangsloten, dus ze kan in principe in haar bedje op haar eigen kamer slapen. Maar ik vind het nog wel handig zo en ik mag niet enorm veel traplopen ivm de KS, dus heen en weer om een speentje terug te ploppen is vragen om problemen. Vandaag wil ze iedere anderhalf uur wel drinken, vannacht ook om de drie uur...en ze heeft krampjes, dus wil als ze wakker is tegen mij aangeplakt liggen. Zo zielig, maar ook zo warm...
En gisteren het aankleedkussen onder gepoept, vandaag uit de luier, tegen haar rug omhoog in de romper. Haar kleertjes en rompers worden in ieder geval goed gebruikt.
Ik heb haar overigens nu alleen een omslag romper aan, met korte mouwen, en in de wagen heeft ze een dun dekentje over, zo'n omslagdoek.
's nachts heeft ze een dunne romper aan, met lange mouwen en een zelfde dekentje als overdag. Ze was telkens lekker warm, alleen trapt ze haar dekentje van zich af, vnvnd dus maar in een slaapzakje ipv dekentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:08 schreef Troeta het volgende:
Dit hele heftige duurt echt maar een paar maanden en straks mis je je baby die lekker bij je slaapt.
Groot gelijk!quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:31 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Gisteren lag Seth prinsheerlijk op mij te slapen. Ik dacht, ik kan hem wegleggen, maar ja, dan moet ik gaan stofzuigen, dus blijf maar liggen kleine plakbaby...
quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:28 schreef Troeta het volgende:
hmm, die piep uit je bed weghalen pessie??
Ik heb Mex net ingeschreven op samenspel,peuterspeelzaal en de basisschool. Nu nog even op zoek naar een middelbare
Ik heb getwijfeld of ik het zo op zou schrijven, want ik wil je situatie niet bagatelliseren. Ik houd er niet van om vervelende situaties weg te relativeren omdat er altijd wel iemand anders is die het slechter heeft. Maar ik denk dat het je in dit geval kan helpen om realistische verwachtingen te hebben. Onrealistische verwachtingen kunnen een bron van frustratie zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef danic het volgende:
Aan de ene kant ben ik ook blij hoor, dat ze tussendoor in de nacht zich niet meldt, ik weet dat we echt niet te klagen hebben.
Heb je wel eens iets gelezen over veilig samen slapen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:05 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik probeer er echt van te genieten, als Larissa bij mij slaapt, maar op een of andere manier lukt dat echt niet. Ik ben bang dat ze van mij af rolt (als ze op mij op de bank slaapt), of dat ik op haar ga liggen (in bed)
Nee, geen visite hier vandaagquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Nienna, ik was net boodschappen doen(uurtje of 3), en kwam iemand tegen die daarna het kindje van de juf even moest bewonderen. Dat was jij toch niet toevallig?
het was in het winkelcentrum, dus geen visite bij je thuis.. Maar er zullen vast wel meer juffen met kleintjes zijn in onze wijk..quote:
Nou gemakzucht dient de mens. Ik vind het maar wat handig dat ik Puck tot zijn romper strip en hem niet weer iets over het hoofd aan hoef te trekken. Dus het is maar net wat je zelf prettig vindt. Niks hoeft.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef -Nienna- het volgende:
Als signaal hoef ik het niet te doen...Marinde is 's avonds en 's nachts een erg makkelijke slaapster. Rond 19.30/20.00 uur een fles, nog even op schoot zitten en dan naar bed. Om 23.30/24.00 moeten we haar echt uit een diepe slaap halen voor de laatste fles...dan krijgt ze haar slaapzak aan en gaat direct na de fles weer op bed en slaapt zo verder.
De volgende ochtend meldt ze zich dan weer rond 07.30/08.00.
Ze is nu 3 maanden, dus ik was vooral benieuwd naar het geschikte moment zeg maar.
Fijn dat het zo goed gaat!!quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Zo weer terug uit het z-huis
3272gram en 49,4 cm
En nu ga ik op z-huisvisite bij een ook te vroeg geboren kindje
Ik heb alleen pyjama's in grotere maten in de kleine maatjes ben ik ze eigenlijk niet tegen gekomen
quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:16 schreef Vanyel het volgende:
Nog amper terug van paar dagen weg, maar
Tandje(s)!
Ja heeft ze daar verteldquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
mooie foto's mrien
Heb je al meegekregen dat de gene die op het andere forum post waar jij ook post inmiddels bevallen is. Ben ik een beetje duidelijk? Ik weet haar online naam nl niet maar jullie hadden het ooit over mij gehad
Ik vind het nog niet zo tof hoor, die tand. Er is er 1 door, er is al zo'n snee te zien waar nr. 2 komt en aan de bovenkant zie je de afdrukken in het tandvlees staan.quote:
Ik heb een keizersnede gehad...zou je dan ook bekkenproblemen kunnen hebben? Tijdens mijn zwangerschap heb ik nergens last van gehad. Ik heb het ook alleen op de bank...staan en lopen en andere ondergronden zijn verder geen probleem.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat ben ik![]()
Bij mij is het gekomen na de bevalling door de druk die er op heeft gestaan. Ik heb er fysiotherapie en manuele therapie voor maar tot op heden weinig resultaat.
Ik kan in z'n geheel niet lang zitten op welke ondergrond dan ook. Ik kan er ook niet lang mee staan of lopen.
Het komt bij mij doordat de bekkenbodem niet meer naar behoren functioneert. denk dan ook aan urineverlies bijvoorbeeld![]()
Ik raad je aan er voor naar een bekkenbodem fysio te gaan. Mijn ervaring is dat het niet vanzelf over gaat en ik loop vanaf zes weken na de bevalling al bij de fysio.
Wat Pessie zegt is een optie ja aangezien je het op andere ondergronden niet hebt. Ik denk niet dat het ligt aan dat je veel zit.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:18 schreef pessie het volgende:
Als je het alleen op de bank hebt kan het ook aan je houding liggen. Misschien hang je wel te veel terwijl je netjes zit als je op een stoel zit.
Ik vind 20 tot 30 minuten wel lang, 20 minuten kan nog wel maar 30 minuten... Dat deed J ook die kreeg ook nutriton en daardoor deed ze er zo lang over, maar het koste haar daardoor ook veel energie. Maar ja je gebruikt al ene speen met een groter gaatje. Lastig hoor, ik zou inderdaad eens kijken hoe snel ze zelf weer komt voor een volgende voeding, hierbij wel in het oog houden dat ze aan een minimale hoeveelheid komt natuurlijk! Maar misschien drinkt ze dan wel meer in een keer omdat er langer tussen de flessen gaat zittenquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:28 schreef danic het volgende:
Tja, we bieden meer aan, 120/4 waarvan ze 100 tot 120 opdrinkt. Heel af en toe gaat ie leeg, maar dat zijn uitzonderingen. Ze doet er 20 tot 30 minuten over, soms langer, met speentje 2.
Er zit 1 schepje nutriton in de fles tegen het spugen.
Het is nu wel zo dat ik haar wakker maak voor een fles, ook overdag. Ik zou eens kunnen kijken wat ze drinkt als ik haar laat slapen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:30 schreef Solagratia het volgende:
Gisteravond ging ik Amy wakker maken voor nog een fles (had erg weinig geplast die dag dus vond wat extra vocht wel nodig) dus ik stap kamer binnen, knip klein lampje aan en dan kijk ik direct in haar bedje. Toen zat zeMaar ze kan nooit zo snel overeind zitten, dus ze sliep zittend
Nee dat leek ons ook niet, maar in de praktijk leek het wel! Wij deden ook inderdaad een speen met groter gaatje ernaast leggen en die erop schroeven als het lastig werdquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:56 schreef danic het volgende:
De 1-2-3 speen zat bij een grote aventfles in een blije doos, vandaar dat ik em heb. Ben er ook geen fan van, maar ach hij ligt er en we zouden het kunnen proberen. Vind et alleen zo irritant dat je goed moet opletten hoe de speen in haar mond gaat. Als je niet oplet zuigt ze zich óf helemaal blauw, of ze verslikt zich....
MP standje 1 van de 1-2-3 speen is toch niet groter dan een gewoon speentje 1?
Ik zou denk ik eerder die optie proberen die jullie ook deden kj, een speentje 3 ernaast leggen en als ze moeite krijgt, die erop draaien.
Ik ga eerst maar eens met een grotere fles aan de slag, wie weet.
Ik heb Leyla met een 1-2-3 speen aan de fles gekregen omdat die door blijft stromen ookal wordt er niet gezogen.. Soort dwangvoeren kun je ermeequote:Op donderdag 30 juni 2011 13:56 schreef danic het volgende:
De 1-2-3 speen zat bij een grote aventfles in een blije doos, vandaar dat ik em heb. Ben er ook geen fan van, maar ach hij ligt er en we zouden het kunnen proberen. Vind et alleen zo irritant dat je goed moet opletten hoe de speen in haar mond gaat. Als je niet oplet zuigt ze zich óf helemaal blauw, of ze verslikt zich....
MP standje 1 van de 1-2-3 speen is toch niet groter dan een gewoon speentje 1?
Ik zou denk ik eerder die optie proberen die jullie ook deden kj, een speentje 3 ernaast leggen en als ze moeite krijgt, die erop draaien.
Ik ga eerst maar eens met een grotere fles aan de slag, wie weet.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:39 schreef mefke79 het volgende:
Danic, je kan dat zitje op de vloer van de douchebak zetten en dan haar erin leggen, hoef je niet telkens zelf mee te douchen en kan je het dus ook makkelijker in je eentje doen. Al was er ooit iemand die haar kindje na het douchen gewoon in handdoeken wikkelde en dan in de wasbak legde zodat ze snel even zelf kon aankleden. Vind ik nog steeds een wereldtip, wie was dat toch? Jij Claudia?
Dat dus. Echt wie die dingen uitgevonden heeft onder t mom van handig...quote:Op donderdag 30 juni 2011 13:52 schreef Fannetje het volgende:
Ik vond die 1-2-3 speen echt verschrikkelijk, in combinatie met de difrax s-fles.
Anne drinkt nog steeds uit de S-speen, met een maat groter gaat de helft ernaast.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:56 schreef pessie het volgende:
Vanyel ik vond het eruit zien alsof mijn kleine baby veel te klein was voor de buggy inzet. Iets met negeren dat je kind ouder wordt denk ik...
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn kind heeft een tand, dat ze zich daar ook ook maar naar gedraagt.
Wij gebruiken de wagen trouwens meer dan verwacht. O.a. omdat het wat kut zit op een terras met je kind op de rug.
ik dacht alquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het probleem is alleen dat als ie wakker is, hij ook minimaal een uur per keer wakker blijft.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef pessie het volgende:
cleany mijn mannetje wordt nog steeds standaard 3 keer wakker 's nachts. Hij slaapt nu overdag wel veel beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
Zit er al een stoeltje bij de mama-fiets? ze verkopen leuke kussentjes en fietstassen enzo, dat vond ik erg leuk om te krijgen voor mn verjaardag destijds.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:07 schreef cleany het volgende:
beetje misplaatst misschien, maar m'n vrouw krijgt sowieso een mamafiets, maar ik wil er ook iets kleins bij doen. Wat vinden jullie echt iets leuks voor een verse mama?
zo...maat 68 al...dat is best snel of hoort dat zo? :|quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:15 schreef J-net het volgende:
Vandaag 12 weken. En eigenlijk is t beter als ik m maat 68 ga aantrekken, 1 keer gedaan vandeweek, maar ben erg geestelijk nog niet aan toe dat mn baby groter wordt, dus vandaag broek 68 en nog shirtje 62(kansloos i know)
Tijd om maat 74 te gaan verzamelen, maar ja wordt hopenlijk einde zomer, dus heb meer herfstspullen nodig dan allemaal korte broeken enz.
En t grote voordeel van lezen op d Ipad is dat ik geen Comic sans ziemaar gewoon normaal lettertype.
Een cadeau dat niets met haar baby te maken heeft! Voor de baby krijgt ze al zoveel waarschijnlijk van de kraamvisite..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:07 schreef cleany het volgende:
beetje misplaatst misschien, maar m'n vrouw krijgt sowieso een mamafiets voor d'r verjaardag volgende week, maar ik wil er ook iets kleins bij doen. Wat vinden jullie echt iets leuks voor een verse mama?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik dacht al![]()
heeft djeez aan het lettertype gesleuteld?![]()
seriously kan ik dat veranderen ergens?
Dan kejjet krijgen ookquote:
ik zie ook een tandje hoor!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan kejjet krijgen ook
[ afbeelding ]
Of pakt dat niet met een privealbum?
Je kan 'm tijdelijk op text-only zetten. dan ben je dat comic sans gedoe kwijtquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik dacht al![]()
heeft djeez aan het lettertype gesleuteld?![]()
seriously kan ik dat veranderen ergens?
K tnxquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:29 schreef DJMO het volgende:
het enige wat er aan prive-album prive is, is dat wanneer jij een directe link naar één foto geeft, ze de foto kunnen bekijken doordat ze de volledige url hebben. Ze kunnen wel gokken naar andere fotonamen/nummers, maar zolang ze ze niet tot op het karakter precies weten, komen ze niet bij je foto's. Bij een openbaar album kunnen ze gewoon doorklikken naar de volgende foto, dat kan bij prive niet)
ja...mijn jongen is 55cm en 7,5 pond en past wel in een maat 50...hij heeft lange benen en lange armen...z'n rompmaat is normaal. Het is ook meer 50/56 dan 50 volgens mij.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:24 schreef Fannetje het volgende:
Ja hoor, ik zie een tandje!
Qua kleertjes heeft Anne maat 50 nooit gepast (maar ja, 51 cm en 8 pond) en na een maandje was 56 te klein. Maar in 62 heeft ze heel lang gepast. 68 heeft ze zo goed als overgeslagen (gelukkig had ik daar niet zoveel van) en nu zit ze al een tijdje in 74. Qua jurkjes/shirtjes dan, want broekjes zijn altijd een maat kleiner bij Anne. Ze past zelfs nog een broekje in maat 62![]()
Ik hoop eigenlijk dat ze de hele zomer wel doorkan met 74, de dingen die ik in 80 heb (nog niet veel) zijn meer voor het najaar.
Ja van mij had het ook niet gehoeven. Op het kdv zeiden ze er boven ook een te voelen, maar die kon ik zo snel niet vinden.quote:
quote:Bij Eline is nog niets in zicht, maar dat vind ik niet erg. Ze is qua motorische ontwikkeling al zo ontzettend snel, ze tijgert nu als een speer. Volgende week is ze een half jaar, maar maat 62 past nu precies.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:24 schreef -Nienna- het volgende:
Volgens mij niet hoor Vanyel. Marinde werkt zich ook al een tijdje door haar bed heen en die kan nog niet eens haar hoofd zelf ophouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |