abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98801923
Nou dit is niet iets van alleen vandaag, maar al een aantal weken. Ze slaapt in een slaapzak en krijgt haar laatste fles omgekleed in de slaapzak bij een klein schemerlampje op haar kamer. Zo van 'dit wordt je laatste fles, hierna ga je lekker in je bedje slapen'. Overdag slaapt ze nog in de kinderwagen beneden (iets wat ik ook wil gaan afbouwen).
Omdat ze nog 6 flessen drinkt, komt ze voor de laatste fles vaak uit tussen 23.00 en 00.00 maar is dan zo wakker het dat ruim een half uur tot een uur duurt voordat ze in slaap valt.
Wat ze tijdens het drinken wel doet hoor, op mijn arm, voor 5 minuten en dan is ze weer wakker.

Maar ze slaapt nu, dus ik ga ook gauw. Vriend heeft de nacht dus heb niemand om op terug te vallen en ze is tegenwoordig ook een uur eerder wakker dan normaal, dus rond 06.00 meldt ze zich weer.
Ik hoor graag tips, maar lees ze lekker morgen wel.
  woensdag 29 juni 2011 @ 06:35:53 #52
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98806073
K hier ging ook hele periode pas laat slapen, maar opeens veranderde hij dat zelf. Verder gingen wij ook al bij voeding ervoor zijn slaapzak aandoen, zodat we hoopten dat hij door zou hebben dat het dan al de bedoeling is om te gaan slapen.

Vannacht van 20 tot 2 en nu is ie nog niet wakker (ik wel, want manlief kwam thuis van werk, waar ik dus K verwachtte voor drinken) nu krijgt K dan 1 borst, want om 9 uur in bad en 9.30 drinken moeten we vasthouden (mede ivm weer gaan werken binnenkort)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_98806415
Kun je iets zeggen over haar slaappatroon en de regelmaat overdag, danic?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 juni 2011 @ 07:56:42 #54
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98806530
Wat een scheet is Geert toch ook DJMO! O+

Danic wat lastig (en vervelend), heb zo geloof ik geen gouden tip voor je helaas.

Hier gaan de nachten eigenlijk wel goed, zo tussen 23.30u en 0.00u de laatste fles en dan komt ze meestal tussen 6 en 7.30u weer. Heel soms stop ik er rond een uur of 5 een keer een speentje in als ze onrustig ligt te draaien en kreunen (maar nog wel slaapt).

Het drinken daarentegen gaat wel weer wat moeizamer, ze drinkt ineens haar flessen niet meer leeg (waar ze tot een week geleden een periode lang bijna alles opdronk...) en is ook snel aan het huilen als we gaan voeden. Helemaal met dit warme weer vind ik dat dan wel moeilijk. Maar ik moet er ook geen drama van maken, ze is verder vrolijk en maakt niet de indruk dat ze te weinig krijgt. Komt ook wel weer goed.
pi_98806707
Ja hoor Claudia.
Ze krijgt iedere 3.15 een fles. 6 flessen per dag. We maken 120/4 waarvan ze iig 100cc opdrinkt en soms meer. Voor de fles krijgt ze een schone luier, leg ik haar even in de box om een fles te maken en als ik hiermee terugkom, krijgt ze een slabbetje om en gaan we drinken. Ik merk dat ze al stopt met piepen als de slab omgaat, dus dat lijkt ze te begrijpen.

Ze wordt rond 06.30 wakker (de laatste week is dat dus al heel fijn, want meestal meldt ze zich al tussen 05.30 en 06.00. Voorheen was het 07.00/07.30).
Na haar eerste fles slaapt ze tot de volgende fles. Dit gaat eigenlijk de hele dag zo door. Rond het einde van de middag blijft ze soms wat langer wakker en 'speelt' ze in de box. Als ze in slaap valt na de fles gebeurt dat al bij mij in mijn armen tijdens het drinken. Ze slaapt dan in de kinderwagen.
Na ons avondeten is ze de hele avond wakker. Ze kijkt om zich heen en ligt soms bij ons lekker te kletsen en te lachen. Ze valt dan rond 22.30 weer in slaap voor ongeveer een half uur/3 kwartier. Dan haar laatste fles.

Die geven we boven in haar slaapkamer, omgekleed en met haar slaapzak al aan. Er brandt alleen een schemerlampje. Tijdens het drinken valt ze af en toe een beetje in slaap, maar dat is maar heel licht en als ik haar dan wegleg is ze weer wakker.
Ze slaapt vaak rond 00.00/00.15, zodat wij om 00.30 in bed liggen.

Gisteravond heb ik haar avondflesje iets kunnen vervroegen naar 23.00 in de hoop dat ze dan ook eerder sliep, maar helaas. Wel werd ze pas om 06.30 wakker, dus dat kleine uurtje was winst. Toch zou ik het fijn vinden als ze een uurtje eerder al slaapt, dus rond 23.00/23.30, want nu zitten we echt zelf te vechten tegen de slaap. Doordat ze gisteravond haar flesje iets eerder kreeg kostte dat alleen maar meer moeite omdat ik langer bij haar bedje moet blijven staan om haar in slaap te krijgen.
pi_98806726
TM, als ik de slaaptijden van Saar lees, zijn die van Eva eigenlijk niet veel anders. Slaapt Saar snel in na haar laatste fles?
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:26:22 #57
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_98806956
Ja, gelukkig wel. Vanwege de 'verborgen' reflux moeten we haar na de fles een tijdje (tussen 15-30min) rechtop houden, meestal slaapt ze dan al als we haar weer wegleggen. Das wel fijn. Zo onrustig als ze eerst was 's nachts zo rustig is ze nu (al moet ik dat natuurlijk weer niet hardop roepen nu, zul je zien :D).

:@ Ik geloof dat ik er zo nog weer ff inkruip :O .
pi_98807263
Danic, even denken. Ze is nu 7,5 week oud? Het klinkt alsof ze wel heel veel slaapt overdag. Dat is op zich prima, want baby's moeten veel slapen, maar ze is 's avonds wel heel actief en alert. Je kunt proberen om haar overdag tussen slaapjes in wakker te houden. Dan begin je met eerst een klein poosje en dat bouw je uit.

Licht is ook belangrijk. Zijn de gordijnen overdag gesloten of slaapt ze in een lichte ruime? Ik doe meestal één gordijn dicht overdag voor wat privacy maar één gordijn blijft open om duidelijk te maken dat het dag is. Je kunt proberen de schemerlamp te schrappen en geheel in het donker te voeden, want zelfs een klein beetje licht kan een kind al te wakker maken. Maar ik weet niet hoe haalbaar dit is voor je.

Om eerlijk te zijn vind ik dat je heel tevreden mag zijn met haar ritme. Ze slaapt van middernacht tot vroeg in de ochtend. Geweldig! Dat is precies de ruk waarvan je wilt dat ze die maakt. Ze slaapt gewoon nu al door! Ik begrijp dat jullie moe zijn, maar misschien helpt het om het wat in perspectief te zien. Veel ouders voeden hun kind nog minstens om de 3 uur op deze leeftijd, ook 's nachts.

Ik zou proberen hier blij mee te zijn en te wachten tot ze ouder wordt. Dikke kans dat het gewoon vanzelf goedkomt! Ze is nog zo klein. En in de tussentijd is werkverdeling denk ik the way to go: de één gaat vroeg slapen en de ander neemt de late avondvoeding voor zijn/haar rekening, de dag erna draai je het om. En probeer zoveel mogelijk uit te slapen 's ochtends! Ze slaapt dan toch gewoon verder? Misschien vind je het lastig om weer in slaap te komen, maar je krijgt wel rust als je gewoon in bed blijft liggen. Je kunt overwegen alles voor een flesje naast je bed klaar te zetten zodat je er niet uit hoeft.
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:51:04 #59
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98807315
Hier idd nog elke nacht eruit, met 2 uitzonderingen in 12 weken dus geniet idd van de lange ruk s nachts.
Ik voed s nachts in t donker en ik probeer dan ook niet te spelen , praat niet tegen m om hem in dat nachtitme te houden. Misschien al eerder gaan schemeren voor haar Danic?
Als hij s avonds wakker was deden we vaak tv uit om t was rustiger voor m te maken.
pi_98807787
Ze is inderdaad 7,5 week!

Overdag slaapt ze beneden en dus in het daglicht. Ik vind het wel belangrijk om het onderscheid te maken tussen dag en nacht, dus houden we erin. Ik zou kunnen kijken of het schemerlampje uit kan, zolang de speen maar in haar mond komt i.p.v. in haar neus :P

Aan de ene kant ben ik ook blij hoor, dat ze tussendoor in de nacht zich niet meldt, ik weet dat we echt niet te klagen hebben.
Het lukt helaas niet altijd om zelf weer terug naar bed te gaan, Mijn vriend werkt onregelmatig en daar moeten we ook een beetje omheen werken. Is hij vrij dan hebben we hier ploegendiensten, maar nu heeft hij bijvoorbeeld de nacht en dan is hij om 22.00 de deur uit. Houdt dus in dat ik de laatste fles geef en haar op bed leg, maar ook dat ik eruit moet als ze wakker wordt. Daarmee worden mijn nachten wel een stukje korter. Maar ach, het zijn max. 4 diensten achter elkaar en daarna kan ik weer even bijtanken.
Gistermiddag toen hij wakker werd, ben ik ook nog even naar bed gegaan.
Misschien willen we ook wel te snel te veel van haar en dat is ook niet goed. Ik ga me er gewoon bij neerleggen en meegaan in haar ritme.

Eén aanvullende vraag: hoe hou je zo'n wurmpje wakker :?

Hele andere vraag: ze moet straks voor haar eerste prikken ;( ZIjn er nog dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 juni 2011 @ 09:56:59 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98808621
Wat hier werkte was Geert z'n eigen ritme te laten zoeken. Hij sliep in het begin ook vaak overdag en 's avonds niet, maar dan nam ik 'm lekker bij me/naast me in de wipper, dan kon hij om zich heen kijken en van lieverlee is hij nu overdag vaker wakker en slaapt 's avonds in de box tot we naar bed gaan.

sterkte met de prikjes danic!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98808699
Danic, ik vind het ook eigenlijk als een heel goed ritme klinken hoor. Mex ging ook altijd pas rond 12 uur naar bed en die werd rond 5 uur wakker voor z'n eerste fles!
Het is haar ritme en met een beetje sturing is het helaas aanpassen.

Na de prikjes sliep Mex trouwens 2 dagen lang, vond ik echt even bijkomen steeds! En misschien is dit het moment om het ritme een beetje aan te passen
pi_98808921
Wat bij mij trouwens geholpen heeft..
Alles laten gaan, hou geen spelletjes bij op internet, je hoeft niet alles te lezen op het forum, hou geen series bij op tv en doe het huishouden wanneer het kan, het hoeft niet. Alle borden vies? Haal een patatje of een pizza.
Ga lekker zitten met je baby op de bank die in je armen in slaap valt, lekker even bij je houden, dan rust jij ook uit.
Dit hele heftige duurt echt maar een paar maanden en straks mis je je baby die lekker bij je slaapt.
Je hebt verlof, neem het ook!
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:30:41 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98809508
Troeta, eens! Danic, geniet van je verlof! Ze slaapt vaak van 12 tot 6 ( *O* ) en je geeft aan dat ze na die vroege voeding weer in slaap valt. Vooral zelf in bed blijven en weer gaan slapen. Ik kan me nog herinneren hoe heerlijk het was dat Nathan elke dag sliep tot half 10 (en ik dus ook) ook al was ik al gauw een keer of 4 bezig tussen 22.30 en 9.30.

Vannacht een hele goede nacht!!!
Hij ging om 20.10 naar bed, om 23.30 heeft hij wel melk gehad, 90 cc en 3 schepjes, en toen pas weer tegen 6en!!!! Daarna geslapen tot half 8! Ik voel me uitgerust. Mag ook wel, vanavond tentamen.
Ik vrees alleen dat het samen slapen hier langzamerhand ten einde gaat lopen. Wij slapen samen vanaf de vroege voeding (tegen 6en). Als manlief uit bed gaat piept het bed een beetje, en dan zit Nathan direct rechtop en is hij klaar voor de nieuwe dag. Of dat nou om half 7 of half 8 is ;( . Samen slapen is zo fijn. Iemand tips?
pi_98810674
Pessie succes met je tentamen

Danic het klinkt mij als een schema waar ik voor zou tekeken

Ik geef ean nog geen slaapzakje aan volgens mij past ze daar nog helemaal niet in
Vanmiddag naar het z-huis dan zullen we wel horen of ze omhoog mag in de voeding
  woensdag 29 juni 2011 @ 11:24:01 #66
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98811147
Danic; zorg dat je kinderzetpillen in huis hebt 60 mg, wij hadden ze s middags nodig en s avonds, hij had last van zijn benen van de prikken. verder is K er niet ziek van geweest.

Ik wilde vorige week kijken om K wakker te maken tussen 20 en 2 a 3 uur om ervoor te zorgen dat hij dan misschien van 23.30 tpot 6 zou slapen.....
ten eerste ging hij echt keihard huilen dat ik hem wakker maakte, echt niet leuk :( en vervolgens sliep ie tot 4 uur en niet tot de gewenste 6 :')

Enige ingreep die ik in zijn ritme doe is dat ik hem elke dag weer op het goede spoor zet door m om 9 uur in bad te doen en zo ongeveer 9.30 te laten drinken.
En ja vannacht kwam het niet goed uit en kreeg hij net na half 7 1 borst om het uit te kunnen houden tot 9.30 ;)

FR: ik ben na ongeveer 5 a 6 weken een slaapzak gaan gebruiken omdat meneer opeens overal in bed lag in plaats van onder zijn deken na het slapen; helemaal bovenin en zelfs een keer dwarsuit. Dus 's nachts een slaapzak omdat ik dan niet soms even in de kamer ben waar hij slaapt.
pi_98813612
hmm, die piep uit je bed weghalen pessie??

Ik heb Mex net ingeschreven op samenspel,peuterspeelzaal en de basisschool. Nu nog even op zoek naar een middelbare :+
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:31:15 #68
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98813744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:08 schreef Troeta het volgende:

Dit hele heftige duurt echt maar een paar maanden en straks mis je je baby die lekker bij je slaapt.

:Y

Gisteren lag Seth prinsheerlijk op mij te slapen. Ik dacht, ik kan hem wegleggen, maar ja, dan moet ik gaan stofzuigen, dus blijf maar liggen kleine plakbaby... :+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:58:36 #69
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98814744
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:31 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:Y

Gisteren lag Seth prinsheerlijk op mij te slapen. Ik dacht, ik kan hem wegleggen, maar ja, dan moet ik gaan stofzuigen, dus blijf maar liggen kleine plakbaby... :+
Groot gelijk!
pi_98815247
hihi Takkembah! Heerlijk he!

Vergeet steeds te zeggen dat de bril binnen is Sugarsnap...en hij deed hem na 10 seconden alweer af,haha
Maar heb het verder nog niet geprobeerd hoor.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:05:09 #71
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_98817592
Ik probeer er echt van te genieten, als Larissa bij mij slaapt, maar op een of andere manier lukt dat echt niet. Ik ben bang dat ze van mij af rolt (als ze op mij op de bank slaapt), of dat ik op haar ga liggen (in bed) :@
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_98817685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:28 schreef Troeta het volgende:
hmm, die piep uit je bed weghalen pessie??

Ik heb Mex net ingeschreven op samenspel,peuterspeelzaal en de basisschool. Nu nog even op zoek naar een middelbare :+
:o
Alleen peuterspeelzaal móet hier nu al. Willen ze graag rond t jaar,ik ben daar alleen nog niet zo aan toe :') is pas volgend jaar oktober maar toch, lijkt zo snel al.
Móet even kijken welke dagdelen. Op de dagen dat k vrij ben of juist op de dagen dat k werk. Ze werken hier met vaste dagdelen, je heb een ochtend en een middag.

Basisschool hoeft pas rond zn 3e dus nog laaaang niet.
pi_98817828
Tja, dat vind ik wel balen, het badje kunnen we niet op vaste tijden doen. Omdat vriendlief onregelmatig werkt, ben ik afhankelijk van het moment op de dag dat hij vrij, thuis én wakker is. Ik wou dat ik het zelf zou kunnen doen, maar ik mag niet tillen i.v.m.een verzakking (ja die kwam er ook nog ff bij :( )
Maar ik heb me voorgenomen om Eva de eerste fles 's ochtends maar gewoon boven te geven met haar slaapzak nog aan, dan kan ze daarna in haar bedje verder slapen en ik ook. Kan ze ook gelijk gaan wennen in het overdag in bed slapen (i.p.v. in de kinderwagen).

Prikjes zijn stom! Ze moest heel hard huilen en toen ging ik dus ook (maar een klein beetje hoor, echt waar :') ).
Verder alles goed, 57,5 cm en 4860 gram. Bedenk me ineens dat ik vorige week maandag ook met haar ben gaan wegen en toen woog ze 4630. Ze is dus in 10 dagen tijd 230 gr. aangekomen, vreetzakkie!
pi_98818288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef danic het volgende:
Aan de ene kant ben ik ook blij hoor, dat ze tussendoor in de nacht zich niet meldt, ik weet dat we echt niet te klagen hebben.
Ik heb getwijfeld of ik het zo op zou schrijven, want ik wil je situatie niet bagatelliseren. Ik houd er niet van om vervelende situaties weg te relativeren omdat er altijd wel iemand anders is die het slechter heeft. Maar ik denk dat het je in dit geval kan helpen om realistische verwachtingen te hebben. Onrealistische verwachtingen kunnen een bron van frustratie zijn.

Het is misschien een gerusstelling dat het hoogstwaarschijnlijk helemaal vanzelf goedkomt! Als je je bij de huidige situatie neer kunt leggen en manieren kunt vinden om het draaglijker te maken (dus om meer rust te krijgen) dan is dat misschien al genoeg. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je juist wel wat wilt proberen, hoor! Vandaar ook mijn tips. 7,5 week wel nog heel klein! En je bent zelf ook nog niet de oude; kraamvrouwen hebben niet voor niets 10-12 weken verlof.

Ik weet niet of ik het wakker houden zou forceren. Dat moet je denk ik op gevoel doen. Toen Ivan 3 maanden oud was, was hij tussen slaapjes in vaak maar een half uur wakker. Hij sliep gewoon veel en had dat nodig. Je zult merken dat ze op een bepaald moment alerter wordt, meer aandacht voor haar omgeving krijgt en meer wakker zal blijven. Je kunt dat proces hooguit een handje helpen.
pi_98818469
Ik heb t badje nooit op vaste tijden gedaan. Ik doe dat wanneer t mij uitkomt/ik er zin in heb.
Hoewel vaak gaat ie op dinsdag avond in bad, omdat k m woensdagochtend aankleed om naar mn schoonmoeder te gaan en k m dan niet uitgebreid hoef te wassen. Op maandag en donderdag gaat ie in pyjama naar mn moeder.

Hem zn fles in zn kamer geven doe k s ochtends nog steeds in t weekend (en doordeweeks als k t te vroeg vind :D)

Sneu die prikjes he. Floris heeft gelukkig nooit hard gehuild ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')