abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98818542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:05 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik probeer er echt van te genieten, als Larissa bij mij slaapt, maar op een of andere manier lukt dat echt niet. Ik ben bang dat ze van mij af rolt (als ze op mij op de bank slaapt), of dat ik op haar ga liggen (in bed) :@
Heb je wel eens iets gelezen over veilig samen slapen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:26:38 #77
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98818648
Ach, Eva haar eerste prikjes alweer. sneu! Logisch dat je erbij zit met tranen in je ogen. Ik heb de eerste keer mn moeder meegenomen. Scheelt dat 2 weken eerder Nathan bloed moest prikken. Daar zat ik echt bij te janken (maar goed, dat was om 3 uur 's nachts en ik dus al heel lang niet had geslapen, daar wordt je ook emotioneel van).

Nathan gaat tegenwoordig 's avonds om de dag. Tenzij hij buiten heeft rondgekropen dan gaat hij sowieso in bad.

Mex nu al ingeschreven voor basisschool :o

Psz kan hier pas vanaf anderhalf jaar.
pi_98818742
Ik vind die prikjes eigenlijk nog steeds geen probleem. Even huilen en het moet maar.
pi_98819202
ooh, hier kan je al inschrijven als je zwanger bent. Ik ben nog laat, want ik heb gewacht tot ik wist waar we gingen wonen.
Samenspel is al vanaf anderhalf jaar, dus ik ben nog net op tijd, mag ik gezellig mee O+
De peuterspeelzaal gaat 2 dagdelen naar buiten, ook al regent het en 2 dagdelen zijn ze binnen.
De basisschool heeft diertjes en tuintjes en gaan ook vaak naar buiten. Vrij uniek voor basisscholen in de stad.
Ik zie het al helemaal zitten!

Wij badderen ook wanneer het uitkomt hoor, of soms als ie niks leuk vind maak ik lekker een badje.
Met elke dag in bad krijgt ie toch een droog huidje,maar ik zou er niet eens zin in hebben.

danic moet je het badje met emmers vullen??
pi_98819500
Wij badderen ook alleen als het zo uitkomt (lees: als het écht nodig is :+).
pi_98819546
gaan ze daar 4 dagdelen naar de psz :o

haha troeta, ligt niet aan mij dus dat ik er soms ook gewoon geen zin in heb :D
iedere dag gaat ie idd niet. Vind ik ook niet nodig. Toen we op vakantie waren ging ie iedere dag, maar van buiten kruipen wordt je ook vies :D
Hij gaat hooguit 3 keer per week in bad. Andere dagen wordt ie gewoon gewassen.
Badje zet ik ook altijd onder de douche.

Claudia, prikjes vind ik idd niet zo erg. Eerste keer vond ik t niet zo leuk, maar ik vind t wel belangrijk :) Nou huilt ie ook echt amper dus dat maakt t ook makkelijker :)
pi_98819678
Ik vond alleen de laatste prikjes lastig. Sofie keek me echt heel boos en verontwaardigd aan.

Ze gaat hier ook in bad wanneer het uitkomt. Soms gaat ze ook mee onder de douche. Ze vindt beide heerlijk.

psz moet ik nog maar kijken of ik haar daarvoor inschrijf. Ze gaat ook al naar de gastouder, en ik werk onregelmatig. Dan zijn vaste dagdelen best lastig.
*poef* nu is het weg
pi_98819880
Ik vond alleen de prikken bij 14 maanden ontzettend rot. De angst die Ivan toen in z'n ogen had... brrr. Ze worden naarder naarmate je kind groter wordt, vind ik.
pi_98820075
Amy moet volgende week weer prikjes. De vorige keer huilde ze niet eens. Gek trouwens dat kinderen van nature prikjes eng vinden. Tenminste ik neem aan dat je niet tegen Ivan had verteld dat hij prikjes zou krijgen en dat dat ontzettend pijnlijk/eng/... zou zijn.
pi_98821055
Op het kdv vindt Puck vooral op schoot zitten erg fijn en de rest vindt hij maar kort of niet leuk. Dat is niks nieuws voor mij. Ik probeer hem de hele dag door telkens wat anders te laten doen. Dan even in de box, dan op de deken, dan even babytv kijken, op schoot liedjes zingen etc.
Toen ik zei dat het op schoot willen zitten herkenbaar gedrag was zei de leidster: 'Ja misschien moet je daar thuis eens minder aan toe geven.'
:o Kind is 5 maanden. Moet ik hem dan maar lekker in zijn sop gaar laten koken en huilen? Gaat hij er iets van leren dat ik hem niet meer op schoot neem? :{w

We zijn weer bij de osteopaat geweest. Dat was weer behoorlijk huilen maar hopelijk helpt het :Y
Hij vertelde dat het niet langer dan twee uur in de maxi cosi zitten niet alleen voor de wervelkolom slecht is maar dat ook uit onderzoeken is gebleken dat het middenrif in elkaar gedrukt wordt en de saturatie omlaag gaat.
Er wordt altijd geroepen een dagje als je een eind moet rijden voor je vakantie kan heus geen kwaad maar ik vind een saturatie daling best iets waar je meer rekening mee moet houden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98824737
DML, volgens mij ben jij toch al goed bezig door hem zelf ook andere dingen te laten doen.

Ik ben net even wezen wegen, en Bartje was 60 gram lichter dan vorige week.. Gelukkig deden ze er niet echt moeilijk over op het cb. Bartje was zo aardig om vlak voor het wegen nog even te gaan plassen en spuitpoepen(over mij heen.. :X ), dus ze zagen iig dat dat in orde was... :P
pi_98826198
Marinde gaat om de drie dagen in bad, de rest van de dagen wordt ze gewassen.
De prikjes vallen me tot nu toe 100 % mee, ze huilt eventjes en dan is het klaar. Beide keren heeft ze ook helemaal geen reactie gehad.

Wanneer zijn jullie begonnen met een pyamaatje voor de nacht? Marinde slaapt wel in een slaapzak, maar houdt nog gewoon haar kleertjes aan. Behalve als ze een spijkerbroekje aan heeft of iets anders wat in mijn ogen wat minder makkelijk zit.
pi_98826409
Ik ben vrij vroeg met een pyjama begonnen om Puck een duidelijk signaal te geven dat het tijd was voor zijn lange slaap. Dat was toen de nachten vrij ruk gingen.
Toen was het ook nog vrij koud.

Inmiddels is het al een hele tijd veel te warm om in de inbakerdoek nog een pyjama aan te hebben. Als hij overdag gaat slapen doe ik hem zijn broekje uit en shirtje laat ik aan.
's Nachts ligt hij in alleen zijn romper in de inbakerdoek.
The way you rock'n'roll
pi_98826767
Nienna, ik was net boodschappen doen(uurtje of 3), en kwam iemand tegen die daarna het kindje van de juf even moest bewonderen. Dat was jij toch niet toevallig?
pi_98826861
Als signaal hoef ik het niet te doen...Marinde is 's avonds en 's nachts een erg makkelijke slaapster. Rond 19.30/20.00 uur een fles, nog even op schoot zitten en dan naar bed. Om 23.30/24.00 moeten we haar echt uit een diepe slaap halen voor de laatste fles...dan krijgt ze haar slaapzak aan en gaat direct na de fles weer op bed en slaapt zo verder.
De volgende ochtend meldt ze zich dan weer rond 07.30/08.00.

Ze is nu 3 maanden, dus ik was vooral benieuwd naar het geschikte moment zeg maar.
pi_98826955
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Nienna, ik was net boodschappen doen(uurtje of 3), en kwam iemand tegen die daarna het kindje van de juf even moest bewonderen. Dat was jij toch niet toevallig?
Nee, geen visite hier vandaag ;)
pi_98827129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:20 schreef -Nienna- het volgende:

[..]

Nee, geen visite hier vandaag ;)
het was in het winkelcentrum, dus geen visite bij je thuis.. Maar er zullen vast wel meer juffen met kleintjes zijn in onze wijk..
pi_98827154
Ik ben na de kraamweek begonnen met pyjama. Omdat ik dat zo leuk vond :D
pi_98827284
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:19 schreef -Nienna- het volgende:
Als signaal hoef ik het niet te doen...Marinde is 's avonds en 's nachts een erg makkelijke slaapster. Rond 19.30/20.00 uur een fles, nog even op schoot zitten en dan naar bed. Om 23.30/24.00 moeten we haar echt uit een diepe slaap halen voor de laatste fles...dan krijgt ze haar slaapzak aan en gaat direct na de fles weer op bed en slaapt zo verder.
De volgende ochtend meldt ze zich dan weer rond 07.30/08.00.

Ze is nu 3 maanden, dus ik was vooral benieuwd naar het geschikte moment zeg maar.
Nou gemakzucht dient de mens. Ik vind het maar wat handig dat ik Puck tot zijn romper strip en hem niet weer iets over het hoofd aan hoef te trekken. Dus het is maar net wat je zelf prettig vindt. Niks hoeft. :+
The way you rock'n'roll
pi_98827715
Zo weer terug uit het z-huis
3272gram en 49,4 cm *O*

En nu ga ik op z-huisvisite bij een ook te vroeg geboren kindje

Ik heb alleen pyjama's in grotere maten in de kleine maatjes ben ik ze eigenlijk niet tegen gekomen
pi_98827745
Gaat goed dus f_r!
pi_98827809
DML, dat is ook zo...op dit moment vind ik het ook wel erg makkelijk om haar niet te hoeven verkleden, haha.

F-R, ze doet het goed!!
pi_98831495
Eva moest vooral bij het tweede prikje heel hard huilen.
Ze ligt al de hele dag te slapen, dus lijkt me geen goed moment om nu iets aan een ritme te gaan sjouwen.
Daaarbij, Claudia, je hebt helemaal gelijk hoor. Soms is het ook echt mijn onzekerheid en is het alleen maar even goed en fijn om te horen dat het hier eigenlijk heel goed gaat en dat ik niet mag zeuren. Doe ik dus ook niet meer :P Ik ga er gewoon voor zorgen dat ik iets meer slaap op een dag, net ook weer 2 uurtjes kunnen slapen, dus dat gaat goed.

Troeta, het badje moet idd gevuld worden met een emmer. Wij gebruiken de tummytub ervoor. Maar dan komt de gemakzucht waar DML het over had naar boven; ik heb geen zin om 10x met een beetje water heen en weer te lopen.
Als vriend wakker is gaat ze met hem onder de douche, veel makkelijker.
Nou heeft ze een hele droge huid dus mag ze van het cb maar eens in de 3 dagen. Verder insmeren met bepanthen ipv zwitsal, om te kijken of dat verschil maakt.
pi_98831526
f-r, ze doet het goed zeg! Maar wat een verschil met de stats van Eva, terwijl ze even oud zijn. Logisch, maar ik vind het wel bijzonder.
pi_98831832
Nog amper terug van paar dagen weg, maar

Tandje(s)! :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')