Hoe weet jouw GPS nu wanneer je 5 meter verder bent? Daarvoor moet hij toch ieder moment meten? ...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:32 schreef nodisch18 het volgende:
mijn gps meet minimaal iedere 2 seconden of iedere 5 meter. Op zich kan die ook iedere meter meten maar hoe vaker je meet hoe meer die van je batterij snoept.
ik gebruik trouwens mytracks.
Jij hebt zeker gestudeerd ofzo?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Hoe weet jouw GPS nu wanneer je 5 meter verder bent? Daarvoor moet hij toch ieder moment meten? ...
ik las de OPquote:Cyclinggirl Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg
Vanavond stap ik zelf ook op de fiets (als het weer goed blijft), misschien even langs rijden om te kijken, woon in de buurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren los gereden maar idd er ging wel wat drinken in. Vanavond Noordwijk Classic als die door gaat. Dat is nog even afwachten.
Heb d'r wel eens gezien en is idd geen BMI 15. BMI 19.5 kan wel kloppen, zit niet heel veel vet aanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:33 schreef dop het volgende:
[..]
ik las de OP
klopt iets niet bmi 15 is erg laag , en past niet bij de getallenmoet denk 19,5 zijn
wat verder ook heel netjes is
Dit dusquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Hoe weet jouw GPS nu wanneer je 5 meter verder bent? Daarvoor moet hij toch ieder moment meten? ...
Buienrader zit er zelden naast.... Een klein rondje moet altijd kunnen, zou zelf ook geen 4uur op pad gaan vanavond.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik durf t niet aan om vanavond te gaan fietsen; zelfs als het er dan nog zoals nu uit ziet. Weer kan erg snel omslaan op dagen zoals deze.
ik denk dat als er tussen meting A en meting B minder dan 5 meter verschil zit, dat het punt dan niet aan de track wordt toegevoegd. Dit om de bestandsgrootte van de track te beperken. Dit resulteert wel in enige onnauwkeurigheid.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Hoe weet jouw GPS nu wanneer je 5 meter verder bent? Daarvoor moet hij toch ieder moment meten? ...
Maar het komt er dan op neer dat de meting dan in tijdsintervallen gaat, en niet op afstand. Het punt is dat die optie op je GPS dan vrij zinloos is...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:16 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
ik denk dat als er tussen meting A en meting B minder dan 5 meter verschil zit, dat het punt dan niet aan de track wordt toegevoegd. Dit om de bestandsgrootte van de track te beperken. Dit resulteert wel in enige onnauwkeurigheid.
Ik vond het gisteren goed te doen; maar heb dan ook al 2 weken van 30 graden achter de rug. Ben al geacclimatiseerdquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:21 schreef OlivierV het volgende:
Trouwens, hoe kunnen jullie fietsen met dit weer? Het is hier 34 graden, en geen wolkje aan de lucht. Gisteren heb ik 3 kwartier gefietst, en ik viel zowat van mijn fiets af van de hitte.
Niet volle bak in ieder geval, en liefst zo min mogelijk stilstaan. Dan begint de warmte meteen, zolang er rijwind is gaat het nog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:21 schreef OlivierV het volgende:
Trouwens, hoe kunnen jullie fietsen met dit weer? Het is hier 34 graden, en geen wolkje aan de lucht. Gisteren heb ik 3 kwartier gefietst, en ik viel zowat van mijn fiets af van de hitte.
Is dat niet gewoon een Makro/Sligro voor fietsen en toebehoren? Dat is niet goed voor je portemonneequote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:39 schreef fetss het volgende:
YEEAAH, er komt een grote ITEK bij ons in t dorp! Iemand hier ook bekende met die winkel?
Ik gebruik overigens runkeeper op mijn iphone4, nooit problemen mee, werkt altijd perfect!
Vanmiddag rondje van 70 km gemaakt, het was inderdaad best warmquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:21 schreef OlivierV het volgende:
Trouwens, hoe kunnen jullie fietsen met dit weer? Het is hier 34 graden, en geen wolkje aan de lucht. Gisteren heb ik 3 kwartier gefietst, en ik viel zowat van mijn fiets af van de hitte.
Jij was toch degene die gisteren tijdens een uurtje spinning wel een hele bidon had leeggedronken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:58 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben ergens wel blij dat ik te druk met de studie ben om te kunnen fietsen. Heb ik tenminste een goed excuus om niet te gaan, want die hitte verteer ik echt voor geen millimeter. Zodra het boven de 25 graden komt gaan alle alarmbellen in mijn lichaam af..
Klopt, je punt is?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij was toch degene die gisteren tijdens een uurtje spinning wel een hele bidon had leeggedronken?
Ik rij met 15 kmpu richting het bos, om bij de rand de koelte te voelen en pas dan een beetje door te kunnen trappenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:25 schreef cafca het volgende:
Fietsen gaat nog wel met dit weer...... totdat je stil moet staan, dan klapt de warmte je wel ff in je smoel!
Ik zweet me al kapot, loopt in stralen van m'n kop af..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je meer drinkt, kun je meer zweten, heb je wellicht minder last van de hitte
Ach de een kan er beter tegen dan de ander. Hoe warmer het is hoe beter ik fiets, in vergelijk met vele anderen dan. Ik las een tweet van een redelijk goede beloften crosser die het gisteren veel te warm vond om te fietsen..... En ik stap onder de 5 graden niet eens op de fiets. Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik zweet me al kapot, loopt in stralen van m'n kop af..
Gaat er gewoon om dat ik niet goed tegen warmte kan, zodra het boven de 25 komt dan trek ik het echt amper meer..
Ik ben zowel bij warm als bij koud weer een matig fietserquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach de een kan er beter tegen dan de ander. Hoe warmer het is hoe beter ik fiets, in vergelijk met vele anderen dan. Ik las een tweet van een redelijk goede beloften crosser die het gisteren veel te warm vond om te fietsen..... En ik stap onder de 5 graden niet eens op de fiets. Ik bedoel maar.
Dan ben je mij nooit tegengekomen. Met 15 graden zij bij mij de armstukken al te warm en heb ik het zomershirtje al aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:51 schreef Narcotical het volgende:
Meestal zit ik met ongeveer 15 graden gewoon in korte broek en korte mouwen terwijl je bij elke andere fietser die je tegenkomt in lange broeken, armstukken en windjacken ziet
Hier in Rijswijk heeft het wel eventjes geregend, maar stelde ook niet veel voor.. Buitje was net genoeg om de temperatuur naar een aangenaam niveau te laten zakken, meer ook nietquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:38 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ook hier in Delft niets gebeurd, behalve wat gerommel in de verte. Moet echt een keer gaan meedoen aan de zomeravondcompetitie di of do, zonder geldig excuus. Anders blijft het toch wat doelloos km's maken. Wel gezellig, maar altijd het idee dat er meer is te beleven, zoals geldprijzen, bloemen, ronde-missen et cetera
Buiten ja, binnen is het hier nog steeds klam en vies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hier in Rijswijk heeft het wel eventjes geregend, maar stelde ook niet veel voor.. Buitje was net genoeg om de temperatuur naar een aangenaam niveau te laten zakken, meer ook niet
Rijswijk? Awel, geen excuus om di avond niet mee te gaan met de toerclub van de Spartaan, of je te melden voor de zomer avondcompetitie. Voor zover ik weet next best thing tov lokale koersjes. Hier leer je het echter werk. Met 45 door de (haakse) bocht, terwijl er een concurent aan je arm hangt en trekt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:40 schreef Narcotical het volgende:
Hier in Rijswijk heeft het wel eventjes geregend, maar stelde ook niet veel voor.. Buitje was net genoeg om de temperatuur naar een aangenaam niveau te laten zakken, meer ook niet
Was je kleren ook maar goed. Menthol crème wil meestal wel wat verlichting geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:47 schreef eentwee het volgende:
Ik word helemaal gek van de jeuk op armen en benen. Volgens mij dacvten de processierupsen zondag dat ik een eik was
Je hebt ons raadsel opgelost, Blikchick heeft flink wat bultjes op armen en benen, en we hadden geen idee wat het nou kon zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:47 schreef eentwee het volgende:
Ik word helemaal gek van de jeuk op armen en benen. Volgens mij dacvten de processierupsen zondag dat ik een eik was
ah, jullie ook al. Ik heb het gelukkig maar een klein beetje, mijn vriendin veel erger. Verder meerdere renners waarmee ik afgelopen weekend op de veluwe heb gefietst die ook last van jeuk en bultjes hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt ons raadsel opgelost, Blikchick heeft flink wat bultjes op armen en benen, en we hadden geen idee wat het nou kon zijn
Het was erg warm ja, ik heb van 8:00 tot 18:00 gewerkt. 's Middags was het zó warm dat ik onder de fonteintjes op Schouwburgplein door ging fietsen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:43 schreef Tommeke het volgende:
Het onweert hier nu redelijk. Zonet ging het wel iets harder los, maar ik vind 't vrij tam.
Moest vanmiddag 4 uur koerieren, niet te doen. En toen ik zei dat ik door de hitte langzamer reed dan anders keer m'n planner me nog raar aan ook
Die Ortliebs zijn toch waterdichtquote:Op woensdag 29 juni 2011 06:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het was erg warm ja, ik heb van 8:00 tot 18:00 gewerkt. 's Middags was het zó warm dat ik onder de fonteintjes op Schouwburgplein door ging fietsen.
Met veel wind altijd even de lage wielen instekenquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:37 schreef Gripper het volgende:
Nou, ik ben gisteravond zeiknat geregend. Had op buienradar gezien dat er om 9 uur een grote bui zou komen, dus ik plande van 7 tot half 9 een rondje. Het laatste kwartier in de stortregen gefietst, amper mn fiets recht kunnen houden met al die windstoten. Klotewielen
Jij hebt zeker gereden met die lelijke hoge carbon wielen van je. Eigen schuld hoorquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:37 schreef Gripper het volgende:
Nou, ik ben gisteravond zeiknat geregend. Had op buienradar gezien dat er om 9 uur een grote bui zou komen, dus ik plande van 7 tot half 9 een rondje. Het laatste kwartier in de stortregen gefietst, amper mn fiets recht kunnen houden met al die windstoten. Klotewielen
Precies, wat een amateurquote:Op woensdag 29 juni 2011 10:03 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Met veel wind altijd even de lage wielen insteken
Tja...quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij hebt zeker gereden met die lelijke hoge carbon wielen van je. Eigen schuld hoor![]()
Dat is vetpercentage je hebt gelijkquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:33 schreef dop het volgende:
[..]
ik las de OP
klopt iets niet bmi 15 is erg laag , en past niet bij de getallenmoet denk 19,5 zijn
wat verder ook heel netjes is
Hey hey hey ik kan voor elke woord ook nog een post maken he. Ik zie trouwens dat mijn foto het niet meer doet, zal eens een andere regelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:58 schreef Freddeh het volgende:
Nee he, heb je haar weer. Even opletten jongens, daar komen weer 4 posts
Ben zo goed als veilig dan, ben binnen een week op vakantiequote:Op woensdag 29 juni 2011 13:03 schreef Freddeh het volgende:
Mag ook hoor. Op die manier halen we topic #100 wel deze week
Laatste post van topic #99 regelt de volgende meet
Fiets je toch de andere kant op?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:49 schreef OlivierV het volgende:
Kan voorlopig niet meer mijn vaste rondje hier fietsen: door de storm is het een ravage op de wegen; bomen, dikke takken, veel twijgjes en blaadjes op de weg. Er zijn zelfs plaatsnaamborden uit de grond gewaaid. Blijkbaar is deze regio het zwaarst getroffen gisteren...
waar is hier?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:49 schreef OlivierV het volgende:
Kan voorlopig niet meer mijn vaste rondje hier fietsen: door de storm is het een ravage op de wegen; bomen, dikke takken, veel twijgjes en blaadjes op de weg. Er zijn zelfs plaatsnaamborden uit de grond gewaaid. Blijkbaar is deze regio het zwaarst getroffen gisteren...
Goede vraag! Hier = omgeving Vught.quote:
Ik weet niet waar je precies zit, maar het stuk waar het zo heel erg is, is maar heel klein. 10 km verderop is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:49 schreef OlivierV het volgende:
Kan voorlopig niet meer mijn vaste rondje hier fietsen: door de storm is het een ravage op de wegen; bomen, dikke takken, veel twijgjes en blaadjes op de weg. Er zijn zelfs plaatsnaamborden uit de grond gewaaid. Blijkbaar is deze regio het zwaarst getroffen gisteren...
Jep.. het is elk jaar raak rond deze tijd. De linten rond de bomen hangen er al een tijdje als waarschuwing maar ik heb er nu pas voor het eerst echt last van. Zo veel tegelijk als nu (tientallen bultjes) heb ik ook nog nooit gehad. Ze spelen een voor een opquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt ons raadsel opgelost, Blikchick heeft flink wat bultjes op armen en benen, en we hadden geen idee wat het nou kon zijn
100-120.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:32 schreef Narcotical het volgende:
Die eerste zijn niet soignée.
Wat is rond de 100 euro?
Ik rijdt met het MTB broertje hier van, schoen is verder precies hetzelfde natuurlijk..quote:
Ik rijd met deze: http://www.futurumshop.nl(...)ite-raceschoen.phtmlquote:
Voor hoe lang?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja ik weet het, MTB schoenen zijn ook niet soignée, maar ze zijn tenminste wel wit![]()
Voor altijd, mits je ze goed poetst en, om het gemakkelijk te houden, in de herfst en winter overschoenen draagt.quote:
De mijne zijn ondertussen iets minder wit dan hoort, ivm een laatste tripje in de regen. Was ook echt not amused daarna, maargoed ik heb nog geen overschoenen..quote:
fietskaartje kost ¤6. neem geregeld mijn racefiets mee richting Maastricht om een rondje te fietsen aldaar. je mag alleen niet tijdens de spits reizen, maar ik weet niet hoe strikt de conducteurs daarin zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:21 schreef mytec het volgende:
ik wil vrijdag van groningen naar leeuwarden mijn racefiets meenemen in de trein? mag dit ? vouwfietsen mogen wel. ik wil na mijn werk terug fietsen. voortijd moet ik een beetje erg vroeg weg, dus liever alleen terug.
dude.........quote:Op donderdag 30 juni 2011 06:51 schreef Narcotical het volgende:
Sterker nog, je mag in de spits alleen vouwfietsen meenemen in de trein
Edit: oh, dat is al gezegt..
Flauw... Mag dan alleen Oksel in de trein met z'n fiets in de spits?quote:Op donderdag 30 juni 2011 06:51 schreef Narcotical het volgende:
Sterker nog, je mag in de spits alleen vouwfietsen meenemen in de trein
Edit: oh, dat is al gezegt..
Ik dacht al: "Waar blijft die grap zolang"quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Flauw... Mag dan alleen Oksel in de trein met z'n fiets in de spits?
Hier zijn ze best streng; maar ik reis denk ik ook op 1 van de drukste trajecten van Nederland: Utrecht - Rotterdam. Zelfs voor vouwfietsen is af en toe amper plaats. Toch; de laatste paar keren dat ik met de trein ging kon ik m'n fiets gewoon in de spits meenemen. Even netjes vragen aan de conducteur en aangeven dat je er wel uit gaat als het te druk word.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:21 schreef mytec het volgende:
ik wil vrijdag van groningen naar leeuwarden mijn racefiets meenemen in de trein? mag dit ? vouwfietsen mogen wel. ik wil na mijn werk terug fietsen. voortijd moet ik een beetje erg vroeg weg, dus liever alleen terug.
Als je m met de wielen eruit in een grote fietstas zou meenemen, waarin de vorm niet als fiets te herkennen is, zou de conducteur er waarschijnlijk niet eens over beginnen. Ik zie mensen met grotere koffers in de trein..quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Een racefiets met 2 wielen uit het frame gaat overigens niet door voor vouwfietsTerwijl je fiets dan niet heel veel groter is als de oudere modellen vouwfietsen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:07 schreef kikoooooo het volgende:
Of hang je sleutelbos eraan en zeg dat het je sleutelhanger is.
Gaaf!quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool, ik kan misschien meerijden in het energie sector profesionals (of zoiets) team bij de Gerrie Kneteman Classic. Gratis wielertenue, ontbijt, energiedranken etc voor de tocht, en Viptent hapjes en drankjes na afloop...hoor hoop ik vandaag of er nog plaatsen zijn!
Vouwwielenquote:Op donderdag 30 juni 2011 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat voor wielen zijn t geworden eigenlijk?
Kekquote:Op donderdag 30 juni 2011 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Cool, ik kan misschien meerijden in het energie sector profesionals (of zoiets) team bij de Gerrie Kneteman Classic. Gratis wielertenue, ontbijt, energiedranken etc voor de tocht, en Viptent hapjes en drankjes na afloop...hoor hoop ik vandaag of er nog plaatsen zijn!
In Nederland en in Polen zijn gedemonteerde en verpakte fietsen volgens de spoorwegen toch nog een fiets, elders in Europa is het bagage.quote:Op donderdag 30 juni 2011 08:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je m met de wielen eruit in een grote fietstas zou meenemen, waarin de vorm niet als fiets te herkennen is, zou de conducteur er waarschijnlijk niet eens over beginnen. Ik zie mensen met grotere koffers in de trein..
Gaat ook gewoon door kleding heen, bijvoorbeeld door je fietsbroekjequote:Op woensdag 29 juni 2011 22:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jep.. het is elk jaar raak rond deze tijd. De linten rond de bomen hangen er al een tijdje als waarschuwing maar ik heb er nu pas voor het eerst echt last van. Zo veel tegelijk als nu (tientallen bultjes) heb ik ook nog nooit gehad. Ze spelen een voor een opJe doet er toch niet zo veel aan, lange mouwen is ook niet alles bij 20+ graden.
Ik ga de menthol creme eens proberen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zaterdag dus in Workum rijden. Heb een van die dames beloofd dat de bloemen voor haar zijn
Je gaat toch voor de moeder?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:22 schreef Tommeke het volgende:
@CapFab: Cool!
Ik ga zaterdag dus in Workum rijden. Heb een van die dames beloofd dat de bloemen voor haar zijn
Ik heb de R7's en vind dat fantastische wielen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:54 schreef Pritt het volgende:
Iemand ervaring met Fulcrum Racing 3 wielen?
Dat gaat waarschijnlijk mijn cadeautje voor afstuderen worden.
Maar 3x zo groot.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:31 schreef mytec het volgende:
haha gelachen om de reacties, ik neem hem gewoon mee. lijkt me sterk dat ze gaan zeiken die vouwfietsen staan ook net zo goed in de weg. en mijn racefiets is lichter:P
Hij pakt het serieus aan die Prittquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:34 schreef Pritt het volgende:
Vandaag over de dag heen toch weer 100+km gepakt.
Beentjes paar dagen rust geven begin volgende week 3 dagen in de Ardennen een trainingskamp ter voorbereiding van de fietsmeet.
Denk dat ie jou en de Okmeister eruit rijdt hoor. Pas maar opquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij pakt het serieus aan die Pritt
Waarschijnlijk heb ik geen tijd voor de meet dus we zullen het nooit te weten komen. Besides that, het is toch gene koers ofwa?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:37 schreef Freddeh het volgende:
Denk dat ie jou en de Okmeister eruit rijdt hoor. Pas maar op
Ech wel!quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb ik geen tijd voor de meet dus we zullen het nooit te weten komen. Besides that, het is toch gene koers ofwa?
Kaas is toch een licentiehouder? Dan rijd ik hem er echt niet uit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Denk dat ie jou en de Okmeister eruit rijdt hoor. Pas maar op
Imho rij je nog steeds Porsche, maar dan met goedkopere wieltjes en goedkopere bekleding... Maar toch een Porschequote:Op donderdag 30 juni 2011 22:04 schreef Oksel het volgende:
Jaloezie..Kan ik me voorstellen, overigens. Ik zou ook jaloers zijn als ik op een prijsvechtersfiets zou moeten rijden in plaats van op een sexy Italiaanse schoonheid.
[ afbeelding ]
Nieuw zadel! Meteen getest. Kreeg ik gratis van een teamgenootje. Erg fijn..
Verder nieuwe wielen! Cosmic Elites. Lopen stukken soepeler, rijden een STUK comfortabeler. Wel minder strak in de bocht en voelen iets zwaarder aan. Ik ben van een Porsche naar een BMW gegaan zegmaar. Minder sportief en sexy, wel comfortabel en degelijk.
mooiquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:04 schreef Oksel het volgende:
Jaloezie..Kan ik me voorstellen, overigens. Ik zou ook jaloers zijn als ik op een prijsvechtersfiets zou moeten rijden in plaats van op een sexy Italiaanse schoonheid.
[ afbeelding ]
Nieuw zadel! Meteen getest. Kreeg ik gratis van een teamgenootje. Erg fijn..
Verder nieuwe wielen! Cosmic Elites. Lopen stukken soepeler, rijden een STUK comfortabeler. Wel minder strak in de bocht en voelen iets zwaarder aan. Ik ben van een Porsche naar een BMW gegaan zegmaar. Minder sportief en sexy, wel comfortabel en degelijk.
Ok, dit is mij wtf-moment van de dag...quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:49 schreef Pritt het volgende:
Ok jongens, eerlijk toegeven, wie van jullie is dit?
Ik vond "Performance" beter. Dit is te fout om goed te mogen vinden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:49 schreef Pritt het volgende:
Ok jongens, eerlijk toegeven, wie van jullie is dit?
Triatlon?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:43 schreef No-P het volgende:
Morgen nog even kort de fiets testen en dan zaterdag 20km knallen. Heb er zin in.
No way dat ze soepeler lopen dan Zonda naven, laat staan out of the box. Als dat zo is hadden je Zonda's onderhoud nodig (of lagers opnieuw afstellen). Ze staan wel goed door de velghoogte. Van het geel ben ik geen fan. Het zadel is trouwens lelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:04 schreef Oksel het volgende:
Jaloezie..Kan ik me voorstellen, overigens. Ik zou ook jaloers zijn als ik op een prijsvechtersfiets zou moeten rijden in plaats van op een sexy Italiaanse schoonheid.
[ afbeelding ]
Nieuw zadel! Meteen getest. Kreeg ik gratis van een teamgenootje. Erg fijn..
Verder nieuwe wielen! Cosmic Elites. Lopen stukken soepeler, rijden een STUK comfortabeler. Wel minder strak in de bocht en voelen iets zwaarder aan. Ik ben van een Porsche naar een BMW gegaan zegmaar. Minder sportief en sexy, wel comfortabel en degelijk.
Jep.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
No way dat ze soepeler lopen dan Zonda naven, laat staan out of the box. Als dat zo is hadden je Zonda's onderhoud nodig (of lagers opnieuw afstellen). Ze staan wel goed door de velghoogte. Van het geel ben ik geen fan. Het zadel is trouwens lelijk.
Denk dat wij wel een herrie wedstrijdje zouden kunnen organiserenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:28 schreef Gripper het volgende:
Prima spul Oksel. Kun je mee voor de dag komen bij de meet. Zoveel lawaai als mijn wielen zullen ze nog steeds niet maken![]()
Ik heb iets leuks: ik ga volgende week een sportkeuring doen. Ik zag ineens dat mn verzekeraar 3/4 ervan gewoon vergoed, en zo maak ik ook eens gebruik van mn premie, ik heb normaal tenslotte nooit iets aan de hand. En ik ben ook gewoon erg benieuwd hoeveel vermogen ik trap, of ik aanleg voor suiker heb, cholesterol, vetpercentage, of mn hart geen verborgen gebreken heeft, enz.
Donderdagmiddag is de test, dus zaterdag kan ik mn grafiekjes met jullie delen.
Kaas, jij hebt vast wel ervaring met zo'n keuring, voor een licentie moet je toch ook APK-gekeurd worden?
Als je een hoger gemiddelde wilt kunnen halen moet je gewoon een keer op een winderige dag op de weg tussen Haren en Boxtel gaan stoempen op de grote plaat. Of je gaat een keer een lange tocht maken in de bergen, dan wordt je op het vlakke ook beter.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:41 schreef cafca het volgende:
Zo, vanmorgen de 10 km naar mijn werk op de hybride in 22 minuten afgelegd. Vanmiddag op de terugweg eens volle bak knallen, kijken of het nog sneller kan. Hopen dat ik zo mijn gemiddelde op de racefiets ook een beetje kan opkrikken.....
Balen zeg!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef ursel het volgende:
Net terug van de Fysio. Mag voorlopig geen zwaar verzet rijden omdat mijn kraakbeen onder mijn linker knie schijf geirriteerd is.
Wordt veroorzaakt omdat mijn linker bovenbeenspieren zich meer ontwikkeld hebben en daardoor korter zijn geworden dan aan de rechterkant![]()
(oorzaak ligt weer omdat toen ik 8 was geoppereerd ben aan klompvoeten en ze mijn pees aan de rechterkant hebben opgerekt).
Wordt dus alleen maar van het mooie weer genieten in Frankrijk.
Ja nieuw stuur maar geen nieuwe handgreepjes.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef Freddeh het volgende:
Wel k*t dat ze dan dinsdag CAPSLOCK DAY hebben overgeslagen
@CG: Dacht dat jij recent al een nieuw stuurtje had gekocht?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef ursel het volgende:
Net terug van de Fysio. Mag voorlopig geen zwaar verzet rijden omdat mijn kraakbeen onder mijn linker knie schijf geirriteerd is.
Wordt veroorzaakt omdat mijn linker bovenbeenspieren zich meer ontwikkeld hebben en daardoor korter zijn geworden dan aan de rechterkant![]()
(oorzaak ligt weer omdat toen ik 8 was geoppereerd ben aan klompvoeten en ze mijn pees aan de rechterkant hebben opgerekt).
Wordt dus alleen maar van het mooie weer genieten in Frankrijk.
Damn...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef ursel het volgende:
Net terug van de Fysio. Mag voorlopig geen zwaar verzet rijden omdat mijn kraakbeen onder mijn linker knie schijf geirriteerd is.
Wordt veroorzaakt omdat mijn linker bovenbeenspieren zich meer ontwikkeld hebben en daardoor korter zijn geworden dan aan de rechterkant![]()
(oorzaak ligt weer omdat toen ik 8 was geoppereerd ben aan klompvoeten en ze mijn pees aan de rechterkant hebben opgerekt).
Wordt dus alleen maar van het mooie weer genieten in Frankrijk.
Ga je de complete remunit vervangen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is het volledig vervangen van je remmen (dus niet alleen de blokken) een lastige klus?
Zeer strikt. zelfs een trein instappen die volgens dienstregeling 1 minuut voordat de spits afloopt vertrekt, is absoluut uit den boze. En als de trein te vol is volgens meneer de conducteur, gooien ze gewoon de deur voor je dicht. Kaartje of geen kaartje, spits of geen spits.quote:Op donderdag 30 juni 2011 05:55 schreef Rockin-the-lowlands het volgende:
[..]
fietskaartje kost ¤6. neem geregeld mijn racefiets mee richting Maastricht om een rondje te fietsen aldaar. je mag alleen niet tijdens de spits reizen, maar ik weet niet hoe strikt de conducteurs daarin zijn.
Ja, de hele unit. Zaten tektro remmen op deze fiets. Las er wisselende verhalen over, niet per se negatief; maar pas geleden even op een fiets met ultegra remmen gereden en dat was toch wel een groot verschil. Remde veel directer/krachtiger. Ik ben nu dus rustig rond aan het kijken voor een mooie aanbieding om een (evt gebruikt) setje ultegra remmen aan te schaffen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ga je de complete remunit vervangen?
--> nee. Inbus bout aan de andere kant van de buis waar de rem op gemonteerd zit, dus bij de voorvork aan de achterkant, net onder je balhoofd, en aan de achtervork binnenhet frame, op de plek waar je 3 buizen bij elkaar komen.
Remunit eraf, nieuwe unit erop. kabeltje vanuit de remgreep door de buitenkabel heen trekken. in de rem, kabel op de juiste lengte instellen en afknippen, anti-rafel dopje erop klemmen, klaar.
Remblokken zelf: zorg dat ze de gehele velg raken, en er dus niet een deel van het remmateriaal buiten de velg zweeft.
Je moet het net treffen idd. De ene conducteur maak je een leuk praatje mee over je fiets en stap je zo een bomvolle spitstrein mee in, maar ben idd ook wel eens om 4 voor 9 uit een lege sprinter gehaald..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zeer strikt. zelfs een trein instappen die volgens dienstregeling 1 minuut voordat de spits afloopt vertrekt, is absoluut uit den boze. En als de trein te vol is volgens meneer de conducteur, gooien ze gewoon de deur voor je dicht. Kaartje of geen kaartje, spits of geen spits.
Oh ja, en ik had pas een conducteur die voor het instappen mij al half wilde verbieden het ding de trein mee in te nemen. Het was na 18.00 uur en meneer bleef bij hoog en laag beweren dat de spits toch echt niet afgelopen kon zijn. Ik wilde best een wedje leggen, met het kaartje als bewijs, want daar staat het gewoon op, maar meneer wilde blijkbaar niet afgaan voor het oog van alle reizigers en weigerde consequent het bewijs in ogenschouw te nemen, maar wel zijn standpunt blijven herhalen hè. Even later kwam ie nog eens langs, en beschuldigde mij van het in de weg staan van de fiets. Alle fietsplaatsen waren ingenomen door andere reizigers zonder fiets en ik kon nergens anders heen met het ding.
Wat een trieste gasten heb je toch rondlopen bij de NS.
Shit man, da's goed klote.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:10 schreef ursel het volgende:
Net terug van de Fysio. Mag voorlopig geen zwaar verzet rijden omdat mijn kraakbeen onder mijn linker knie schijf geirriteerd is.
Wordt veroorzaakt omdat mijn linker bovenbeenspieren zich meer ontwikkeld hebben en daardoor korter zijn geworden dan aan de rechterkant![]()
(oorzaak ligt weer omdat toen ik 8 was geoppereerd ben aan klompvoeten en ze mijn pees aan de rechterkant hebben opgerekt).
Wordt dus alleen maar van het mooie weer genieten in Frankrijk.
Ja., die zijn erg goed.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:54 schreef Pritt het volgende:
Iemand ervaring met Fulcrum Racing 3 wielen?
Dat gaat waarschijnlijk mijn cadeautje voor afstuderen worden.
Ziet er wel prima uit eigenlijkquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:04 schreef Oksel het volgende:
Jaloezie..Kan ik me voorstellen, overigens. Ik zou ook jaloers zijn als ik op een prijsvechtersfiets zou moeten rijden in plaats van op een sexy Italiaanse schoonheid.
[ afbeelding ]
Nieuw zadel! Meteen getest. Kreeg ik gratis van een teamgenootje. Erg fijn..
Verder nieuwe wielen! Cosmic Elites. Lopen stukken soepeler, rijden een STUK comfortabeler. Wel minder strak in de bocht en voelen iets zwaarder aan. Ik ben van een Porsche naar een BMW gegaan zegmaar. Minder sportief en sexy, wel comfortabel en degelijk.
Nou, dan is het nog makkelijker, da's allemaal her te gebruiken. Ervan uitgaande dat je remkabels lang genoeg zijn, inbusje waarmee de kabel vastzit losmaken, kabel eruit (niet het einddopje afknippen als dat niet nodig is: te korte kabel is vervelender dan te langequote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, de hele unit. Zaten tektro remmen op deze fiets. Las er wisselende verhalen over, niet per se negatief; maar pas geleden even op een fiets met ultegra remmen gereden en dat was toch wel een groot verschil. Remde veel directer/krachtiger. Ik ben nu dus rustig rond aan het kijken voor een mooie aanbieding om een (evt gebruikt) setje ultegra remmen aan te schaffen.
De remhendels zijn wel ultegra; de remkabels kan ik gewoon hergebruiken?
Niet? Oh, dan neem ik het terug natuurlijkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:03 schreef ursel het volgende:
Mja, ga niet dood ofzo.Voelt alleen niet goed en moet dus niet overbelasten.
Vooral veel balen, omdat ik voornamelijk train eigenlijk om in de bergen te kunnen fietsen.
Heeft jouw zadel zo'n enorme punt in je jodokus zitten dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oksel...je hebt je zadel verkeerd om gemonteerd volgens mij![]()
het mijne niet...maar ik zie geen ander nut van zo'n vreemd gevormd zadel dan iets kinky, het is tenslotte vrijdag, het is Oksels fiets, en ik heb veels te weinig geslapen gisteravond. Geen combinatie die echt iets zinnigs oplevert ben ik bang.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:06 schreef Freddeh het volgende:
Heeft jouw zadel zo'n enorme punt in je jodokus zitten dan?
Hè gadver....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
het mijne niet...maar ik zie geen ander nut van zo'n vreemd gevormd zadel dan iets kinky, het is tenslotte vrijdag, het is Oksels fiets, en ik heb veels te weinig geslapen gisteravond. Geen combinatie die echt iets zinnigs oplevert ben ik bang.
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 1 juli 2011 08:28 schreef Gripper het volgende:
Prima spul Oksel. Kun je mee voor de dag komen bij de meet. Zoveel lawaai als mijn wielen zullen ze nog steeds niet maken![]()
Ik heb iets leuks: ik ga volgende week een sportkeuring doen. Ik zag ineens dat mn verzekeraar 3/4 ervan gewoon vergoed, en zo maak ik ook eens gebruik van mn premie, ik heb normaal tenslotte nooit iets aan de hand. En ik ben ook gewoon erg benieuwd hoeveel vermogen ik trap, of ik aanleg voor suiker heb, cholesterol, vetpercentage, of mn hart geen verborgen gebreken heeft, enz.
Donderdagmiddag is de test, dus zaterdag kan ik mn grafiekjes met jullie delen.
Kaas, jij hebt vast wel ervaring met zo'n keuring, voor een licentie moet je toch ook APK-gekeurd worden?
Die woordspelingen van jequote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik neem alle schuld op me...maar wil tot mijn verdediging aanvoeren dat ik echt niet 100% okselfris zit te Fokken nu...is ook niet verstandig natuurlijk. Ik zal proberen mijn leven te beteren
Probeer je mij weer in m'n negatieve ritme te brengen ofzo?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet het, goedkoop maar kan het niet laten. Oksel kan het hebben, hij is tenslotte geslaagd zakenman, heeft een blonde en mooie vriendin, een italiaanse bijvrouw met sexy wielen, en rijdt BMW.
Het leven lacht hem toe![]()
Dan kan zo'n zeursnor als ik er ook nog wel bij.
VW Golf Variant (waar is de labrador?)quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoezo? Je kent me toch op vrijdag zo langzamerhand? Het leven lacht jou ook toe, je hebt alleen geen BMW, maar daar kun je best aan werken in de toekomst...
Je doet het weerquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die minpuntjes werk je vanzelf weg. Je werkt toch nog tot je 67ste minstens, dus je hebt de tijd.
Oké cool, welke? Gaat de Golf met de kapotte turbo er uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:56 schreef Blik het volgende:
Ik heb afgelopen week een Lexus besteld
(met fietsendrager)
De turbo is gemaaktquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oké cool, welke? Gaat de Golf met de kapotte turbo er uit?
de fietsendrager is dan weer minder![]()
Oh vertelquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:52 schreef Blik het volgende:
[..]
De turbo is gemaakt(was overigens nog wel een hele soap, maar dat wordt een erg lang verhaal)
Mooi ding! Doet me aan een kruising tussen een Alfa en een volvo denken. Van binnen ziet ie er ook goed uit, veel snufjes enzo. Hybride ben ik niet zo dol van alleen, volgens mij werkt dat alleen in je voordeel als je als een oude zak rijdt. En dat doe ik meestal niet.quote:Heb de Lexus CT200h gekocht, hybride auto. Maar ik vind hem wel erg gaaf, van binnen is het echt een prachtige auto.
Er zit overigens geen trekhaak op, dat doen ze niet bij hybrides. Komt een soort van bevestigingspunt op het chassis voor een speciaal soort fietsendrager (Euroclick-systeem). Ik vond het wel ideaal want ik ben ook wel van plan om de fietsen in de toekomst mee te nemen op vakantie, ook als er evt. een kind mee moet in de auto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oja, dat is maar 14% van de cataloguswaarde toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:58 schreef cafca het volgende:
Hybride werkt alleen in je voordeel bij de bijtelling, als je een auto van de zaak hebt
waarom eigenlijk niet...?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zit overigens geen trekhaak op, dat doen ze niet bij hybrides.
Wel handig, zo'n automaat. Kun je Blikchick er ook nog eens op uit sturenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:52 schreef Blik het volgende:
[..]
De turbo is gemaakt(was overigens nog wel een hele soap, maar dat wordt een erg lang verhaal)
Heb de Lexus CT200h gekocht, hybride auto. Maar ik vind hem wel erg gaaf, van binnen is het echt een prachtige auto.
Er zit overigens geen trekhaak op, dat doen ze niet bij hybrides. Komt een soort van bevestigingspunt op het chassis voor een speciaal soort fietsendrager (Euroclick-systeem). Ik vond het wel ideaal want ik ben ook wel van plan om de fietsen in de toekomst mee te nemen op vakantie, ook als er evt. een kind mee moet in de auto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt genoeg kracht over na het zwemmen, dat is absoluut het probleem niet. Echter de overgang naar hardlopen dan is weer funest. Kramp, kramp en nog eens kramp als met je krachten hebt gesmeten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:13 schreef No-P het volgende:
Vorige week was mijn shirt zelfs wit door de hitte en door de avond ervoor.
Net even een half uurtje de fiets getest na een grondige poetsbeurt. Lekker tussen de buien door. Morgen een 1/8ste triathlon. Geen idee hoe hard ik moet fietsen om nog wat over te hebben voor het hardlopen. Hoop dat er minder wind staat dan zonet. Ben niet zo'n tegen de wind in stoemper. Doel voor fietsen is zo'n 35km/h als er niet zoveel wind staat. Bij veel wind zal het rond de 33km/h zijn. Geen idee trouwens of dat gaat lukken na het zwemmen.
True, true..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet het, goedkoop maar kan het niet laten. Oksel kan het hebben, hij is tenslotte geslaagd zakenman, heeft een blonde en mooie vriendin, een italiaanse bijvrouw met sexy wielen, en rijdt BMW.
Het leven lacht hem toe![]()
Dan kan zo'n zeursnor als ik er ook nog wel bij.
Ik verkoop een duurzaam product.. dat ten eerste. Ten tweede kom ik dan bij de klant aan in een dikke 5 serie. Dat waardeert een boer niet echt vaak. Daarnaast kan en wil ik het momenteel niet betalen. Ze kosten 60k. Koop ik liever een 3 en een Z4, de Z4 voor in 't weekend.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:57 schreef Freddeh het volgende:
Waarom kun je met een 5 niet naar de klant? Beetje overdone? Of andere redenen?
Ligt een beetje aan hoe je bedrijf loopt natuurlijk. Als het echt waanzinnig goed loopt is het beter te investeren in waardevaste auto's (Ferrari, Lamborghini) dan dat je er heel veel belasting over betaalt op je bankrekening. Just sayingquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik verkoop een duurzaam product.. dat ten eerste. Ten tweede kom ik dan bij de klant aan in een dikke 5 serie. Dat waardeert een boer niet echt vaak. Daarnaast kan en wil ik het momenteel niet betalen. Ze kosten 60k. Koop ik liever een 3 en een Z4, de Z4 voor in 't weekend.
Of je investeert het slim. Auto's renderen zo slecht..
Ferrari's niet? Ik dacht van wel...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:31 schreef Oksel het volgende:
Ferarri's zijn niet waardevast.. helaas! Zelfs klassiekers renderen niet.
Je hoeft hem niet te rijden, je hoeft hem alleen maar te hebben. Met maar een paar km op de teller blijven ze wel aardig wat waard, toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:53 schreef Oksel het volgende:
M'n schoonpa rijdt Ferrari.. en dat is niet goedkoop
Wordt mooi fietsweer. 18 graden, windracht 3, zonnetjequote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:02 schreef Oksel het volgende:
Hehe.
Zondag weer fietsen. Zin in. Eens KNMI bekijken.
Enige dat je echt nodig hebt is je totale gewicht en je vetpercentage. Aan de hand daarvan kun je je spierpercentage berekenen. Want ik heb net geleerd dat er niet zoiets bestaat als zware botten (thank God, maakt het een stuk makkelijker).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Wordt mooi fietsweer. 18 graden, windracht 3, zonnetjeAls het even kan zaterdag én zondag fietsen
Hoe meet je je spierpercentage, trouwens?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef Oksel het volgende:
Op een ding gaan staan, dan komt er een bonnetje uit met vet%, water% en spier%. Mijn water% is te laag.
Nog niet gekeken, maar we zullen eens zien. Ik ben wel fan van het belgische tourjournaal eigenlijkquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Pritt het volgende:
Wat vinden we van Tour de Jour? Ik vind het een topshow!
Ik zag 3 vrouwen met jurken. Ik zie het nog wel een keer.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Pritt het volgende:
Wat vinden we van Tour de Jour? Ik vind het een topshow!
Mijn favo auto is de laatste jaren alleen maar duurder gewordenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan hoe je bedrijf loopt natuurlijk. Als het echt waanzinnig goed loopt is het beter te investeren in waardevaste auto's (Ferrari, Lamborghini) dan dat je er heel veel belasting over betaalt op je bankrekening. Just saying
Maar ik snap je punt.
Moet ik nog even mee experimenteren. Stuurpen moet ook nog omlaag.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:42 schreef Freddeh het volgende:
Wel erg zwart hoor, iets té voor mij, maar jij rijdt erop heDie spaceers gaan er nog af neem ik aan?
Dat is niet zo'n accurate meting. Een huidplooimeting is dan al betrouwbaarder, mits bij een deskundige gemeten en in combinatie met een onderwatermeting.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef Oksel het volgende:
Op een ding gaan staan, dan komt er een bonnetje uit met vet%, water% en spier%. Mijn water% is te laag.
Zeker leuk. Mollema: "ik heb geen ipod"quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:06 schreef Pritt het volgende:
Wat vinden we van Tour de Jour? Ik vind het een topshow!
Vroeger wel, nu niet meerquote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:37 schreef Yankee het volgende:
[..]
mooie fiets, jammer van die wielen. Wat een rotzooi is dat
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:18 schreef Oksel het volgende:
Kun je je Roos nog terugbrengen? Meteen doen, en die Colnago halen. Mooi frame, dikke wielen en Italiaans. Goede restwaarde. Wie wil er nu over 3 jaar een 2e hands Rose kopen? Afschrijving van 70% in de eerste 3 jaar. Bij die Colnago is de helft er al af.
Heb je een echte fiets, in plaats van een supermarktfiets.
Precies. B-merk frame.. Nog nooit een Bianchi een test zien winnen iigquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:52 schreef jpjedi het volgende:
Ach het is een kwalitatief goede fiets, frame komt uit Azie net als de meeste andere merken uit deze klasse, komt overal als beste uit tests en ik krijg gewoon het meeste waar voor mijn geld.
Het voldoet aan mij eisen pakket en ik ben er blij mee. Ik koop sowieso geen tweede hands
Komt denk ik mede door het totaalplaatje omdat die Bianchi's wat duurder zijn. Dus ik zou het niet zomaar een B-merk frame noemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Precies. B-merk frame.. Nog nooit een Bianchi een test zien winnen iig
Niet per see duurder. Bianchi's kun je bij Salden voor vergelijkbare prijzen oppikken. Wel van inferieure kwaliteit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Komt denk ik mede door het totaalplaatje omdat die Bianchi's wat duurder zijn. Dus ik zou het niet zomaar een B-merk frame noemen.
Waarop baseer jij precies die inferieure kwaliteit dan? Omdat ze geen tests winnen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet per see duurder. Bianchi's kun je bij Salden voor vergelijkbare prijzen oppikken. Wel van inferieure kwaliteit.
Bijvoorbeeld, maar ik vind ook al een groot verschil in de gebruikte onderdelen zitten. Bijvoorbeeld eigen wielen met slechte banden t.o.v. easton ea50 met continental grand prix er op.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:18 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Waarop baseer jij precies die inferieure kwaliteit dan? Omdat ze geen tests winnen?
Ik ga overigens even op de Salden site kijken wat ze hebben staan.
Hoe bedoel je eigen wielen? De meeste Bianchi's worden (als ik me niet vergis) standaard met Fulcrums geleverd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, maar ik vind ook al een groot verschil in de gebruikte onderdelen zitten. Bijvoorbeeld eigen wielen met slechte banden t.o.v. easton ea50 met continental grand prix er op.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:33 schreef SuperWeber het volgende:
De één koopt het liefst een in celeste uitgevoerde vouwfiets, terwijl de ander liever een zwarte beter geteste fiets koopt.
Gaastra haalt z'n frames in Japan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:47 schreef Pritt het volgende:
Of je koopt een Koga Miyata die zowel mooi is, als goed en Nederlands fabricaat.
Dat is een fiets voor bejaardenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:47 schreef Pritt het volgende:
Of je koopt een Koga Miyata die zowel mooi is, als goed en Nederlands fabricaat.
Of er profploegen mee fietsen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:56 schreef Yankee het volgende:
Over A en B merken: Waarom is Rose een B-merk. Wat zijn dan volgens jullie verder B-merken, en wat zijn de A-merken. Op basis waarvan zijn dat A-merken?
Ik vergelijk dan bv de Rose Pro SL 2000 (105 versie) en de Canyon Roadlite 6.0 met de Bianchi Via Nurone 105. Ik vind dat je dan toch een behoorlijk verschil in kwaliteit ziet in de onderdelen die gebruikt worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:33 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hoe bedoel je eigen wielen? De meeste Bianchi's worden (als ik me niet vergis) standaard met Fulcrums geleverd.
Behalve dat vind ik die tests nooit 100% betrouwbaar. Als een naam niet genoemd wordt zegt dat niet per sé iets. Ik zie jou ook geen Pullitzer krijgen, maar je bent ongetwijfeld echt niet dom
In dat geval een duidelijke vergelijking, en terechtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vergelijk dan bv de Rose Pro SL 2000 (105 versie) en de Canyon Roadlite 6.0 met de Bianchi Via Nurone 105. Ik vind dat je dan toch een behoorlijk verschil in kwaliteit ziet in de onderdelen die gebruikt worden.
@ Kaas; deze fiets kun je best niet mooi vinden, snap ik erg goed. Ik vind het wat anders als je dan met flauwe vergelijkingen en supermarkt opmerkingen komt. Niet leuk als iemand net een nieuwe fiets koopt en daar trots op is.
Raar blauwquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg we mogen toch wel elkaars fietsen afkraken?
Jullie rijden toch allemaal op lelijke schroothopen, behalve ik natuurlijk.![]()
En van die suffe tests in Duitse bladen gaat mijn hart niet sneller kloppen. Ik heb stijve fietsen gehad en minder stijve. Wat belangrijk is dat de fiets niet té stijf is en ook zeker niet te slap.
Bij mij wordt er niets stijf van een fiets. Hooguit van wat er op het zadel zit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg we mogen toch wel elkaars fietsen afkraken?
Jullie rijden toch allemaal op lelijke schroothopen, behalve ik natuurlijk.![]()
En van die suffe tests in Duitse bladen gaat mijn hart niet sneller kloppen. Ik heb stijve fietsen gehad en minder stijve. Wat belangrijk is dat de fiets niet té stijf is en ook zeker niet te slap.
Mijn eerste racefiets was een Jan Janssen Tour de France, met Shimano RX100 er op. Ik ben er op doorgegaan tot ze in 2 stukken brak.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:51 schreef mytec het volgende:
je kan altijd duurder en beter. heb voordat ik mijn jan jannsen vuelta kocht getwijfeld of ik niet zelf 1 kon bouwen voor de zelfde prijs. dan kon ik als beginner wel betere onderdelen erop zetten. maar het frame werd dan een zwarte alu. gelukkig maar niet gedaan.
Lorini....quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
Zeg we mogen toch wel elkaars fietsen afkraken?
Jullie rijden toch allemaal op lelijke schroothopen, behalve ik natuurlijk.![]()
Nee kan ik me goed voorstellen. Die gare roestbak waar jij op rijdt zou ik ook impotent van worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
Bij mij wordt er niets stijf van een fiets. Hooguit van wat er op het zadel zit.
Misschien moet je eens in KEL gaan kijken
Zit geen roest op! Alleen zand en vuil.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee kan ik me goed voorstellen. Die gare roestbak waar jij op rijdt zou ik ook impotent van worden.
En in de Kelder kom ik nietAls ik pr0n wil zien dan ga ik wel naar andere sites.
En hoe weet je dat er onder dat zand en vuil geen roest zit?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zit geen roest op! Alleen zand en vuil.
Luister naar Narcotical. Hij heeft gelijk (behalve over dat rare blauwe ding van Kaasquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:06 schreef Narcotical het volgende:
Sinds wanneer zijn we allemaal zulke bitches geworden wat betreft elkaars fietsen?
Het maakt mij persoonlijk echt geen flikker uit waar je op rijdt, zolang je er maar plezier in hebt.
Natuurlijk vind ik ook niet elke fiets mooi, dat is gewoon een kwestie van smaak en dat is maar goed ook
Tja, uiteindelijk zijn het toch de benen die het moeten doen, he?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:06 schreef Narcotical het volgende:
Sinds wanneer zijn we allemaal zulke bitches geworden wat betreft elkaars fietsen?
Het maakt mij persoonlijk echt geen flikker uit waar je op rijdt, zolang je er maar plezier in hebt.
Natuurlijk vind ik ook niet elke fiets mooi, dat is gewoon een kwestie van smaak en dat is maar goed ook
Daar zit een mooie laklaag met kekke kleurtjesquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
En hoe weet je dat er onder dat zand en vuil geen roest zit?
[..]
Luister naar Narcotical. Hij heeft gelijk (behalve over dat rare blauwe ding van Kaas).
Roodbruin toevallig?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar zit een mooie laklaag met gekke kleurtjes
Kiest ie weer een Italiaans merk uitquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:41 schreef Oksel het volgende:
En beter getest..![]()
Als je een Ferrari naast een Golf, en Skoda en een BMW zet wint de Skoda omdat die de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Maar ik rij toch liever de Ferarri. Of een BMW. Maar geen supermarktauto als de Skoda.
Mooie fiets!quote:
Nee, die Toyota van je straks.... Dat is fijnquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:41 schreef Oksel het volgende:
En beter getest..![]()
Als je een Ferrari naast een Golf, en Skoda en een BMW zet wint de Skoda omdat die de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Maar ik rij toch liever de Ferarri. Of een BMW. Maar geen supermarktauto als de Skoda.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:42 schreef eentwee het volgende:
Skoda mogen dan supermarktauto's zijn maar ik ben blij dat ik er zo nu en dan eentje kan lenen om, laten we zeggen, met 4 fietsen achterin met 190km/u naar een toertocht in Duitsland te rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leen dan gewoon een Audi rs6 c6. 250 km/uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Leen dan gewoon een Audi rs6 c6. 250 km/uur.
Rijdt iemand in de buurt hier ook mee, wat een beul is dat. Worden ook veel door criminelen gebruikt om weg te komen. Kerel in de buurt heeft een 702pk versie, uiteraard onbegrensd. GekkenwerkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]Leen dan gewoon een Audi rs6 c6. 250 km/uur.
Nee, hij zegt dat hij die Skoda kan lenen. Niet een Audi RS6. Je let niet op, en verdraait de boel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu weer terug naar fietsen jongens, even geen auto's meer, daar zijn andere topics voor.
Tv.... Iets met de TdF. Lieuwe Westra in een kopgroepje. Ik blijf ff zitten hier als je het niet erg vindt.quote:
Dan doe jij wat fout hoor. Ik kan met dit weer gewoon met korte broek en mouwen fietsen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:01 schreef eentwee het volgende:
Dit was de laatste keer dat ik me door de zon laat verleiden om met korte broek te fietsen bij 16 graden. Wat een pleuriskou. Midden in de zomer op het warmste moment van de dag net zo warm moeten kleden als bij veldritjes in januari
Eentwee heeft een gezondheids-issue-geschiedenis. Die heeft wat mij betreft een goede reden om zich wat beter in te pakken dan een ander.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan doe jij wat fout hoor. Ik kan met dit weer gewoon met korte broek en mouwen fietsen.
Sowieso snap ik mensen niet die zich dik inpakken als ze gaan sporten.
Dat wist ik niet. Excuus.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Eentwee heeft een gezondheids-issue-geschiedenis. Die heeft wat mij betreft een goede reden om zich wat beter in te pakken dan een ander.
Ik ben dit jaar pas begonnen, dus -5 heb ik nog niet meegemaakt. Maar dan zul je mij ook niet zien in een korte broek met -5quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:40 schreef eentwee het volgende:
Mijn ervaring is dat iedereen die redelijk veel fietst zich warm kleedt.Die malloten in korte broeken als het vriest zijn altijd gelegenheidsfietsers.
Nu heb ik spek genoeg om mij warm te houden en ik wil mij zeker niet gelijkstellen aan wedstrijdrijders maar 't was nu gewoon te koud voor knieen en spieren, 15g in het buitengebied en een stevige wind. Normaal voel ik mijn benen echt nooit na twee uur fietsen en nu was eea stijf. Herinnert me eraan dat er nog kniestukken ontbreken in de garderobe. Excuses niet nodig hoor, dit heeft niks met mijn gezondheidsproblemen te maken
Ik ben op de fiets gewoon een redelijke koukleum. Anderzijds denk ik niet dat er veel in dit topic gefietst hebben in de sneeuw bij -5 afgelopen winter. Maw het draait allemaal om de juiste kleding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |