zie het update topic!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:43 schreef miss-jones25 het volgende:
jipster, leuk een jongen !!
En ik las iets over nog een tweeling, maar kan het nergens vinden
Geen buikpijn meer vandaag.. vast een beetje voorwerk denk ik. Het ventje mag voor mijn gevoel nu wel komen hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:55 schreef Aventura het volgende:
Pm-girl, beterschap. In het vorige topic las ik dat Cyntiaa buikpijn had, Cyntiaa hoe voel je je nu? Bij mij alles oke. Behalve dat ventje diep is ingedaald voel ik niets dat op een naderende bevalling kan wijzen. Volgens mij zit ik potdicht. Ben ook 'nog maar' 37wk4dagen. Donderdag weer naar de klinisch verloskundige. Afwachten maar dus. Wat ik trouwens niet eerder wist is dat je na 42 weken officieel overtijd loopt, dus niet al na 40 weken. Volgens het beleid van mijn ziekenhuis dan. Omg, dan kan ik nog wel tot 26 juli doorlopen.
Ik haalde jou en Klumsy door elkaar wb. de tweeling!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:07 schreef Kyara het volgende:
Hoop dat Klumsy zich hier ook spoedig komt melden.
Hier een eerste mijlpaal
12 weken
pssst, pmquote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik haalde jou en Klumsy door elkaar wb. de tweeling!
Gefeliciteerd met je mijlpaal. Is dit ook het moment dat je het nieuws aan bepaalde mensen gaat vertellen of heb je iedereen allang gehad?
Cyntiaa, same here. Ventje mag inderdaad komen. Niks aan zo! Mijn lunchdate heeft vandaag ook al afgebeld *verveeldeverveel
Wel goede nacht gehad, het omdraaien gaat vreemd genoeg nu weer beter.
'Me' vind ik ook heel erg ja. Met stip op 2 het verkeerd vervoegen van het werkwoord 'willen'. (Hij wilt een ijsje). Ik kom het te vaak tegen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:28 schreef Jose81 het volgende:
hehe... ook zo gevoelig voor spelfouten... ik kan nooit tegen 'jou/jouw' fouten en 'me auto ofzo, bbbrrrrr...
NL is niet mijn moeder taal dus ik maak wat spelfouten...ik heb er ook hekel aan trouwens en doe wel mijn best om ze niet te maken maar als jullie ze wel bij mij zien....graag corrigeren!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Jose en Aventura; ik haaaaaat ook zulke spelfouten.. ook d's en t's zo moeilijk is t kofschip toch niet??
Dat klinkt in ieder geval wel lekker ja! Ga ik (proberen tequote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:50 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb deze gel van Rituals Susie. Dus insmeren en daarna afspoelen.
Het doet niets tegen de zwelling, maar het is wel lekker voor mijn oververhitte pootjes!
Dat ga ik eens proberen! Ik heb namelijk regelatig last van oververhitting. Op het moment vind ik 17 graden al lekker warm dus ik kijk niet echt uit naar de komende dagenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:50 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb deze gel van Rituals Susie. Dus insmeren en daarna afspoelen.
Het doet niets tegen de zwelling, maar het is wel lekker voor mijn oververhitte pootjes!
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:37 schreef bitterend het volgende:
[..]
NL is niet mijn moeder taal dus ik maak wat spelfouten...ik heb er ook hekel aan trouwens en doe wel mijn best om ze niet te maken maar als jullie ze wel bij mij zien....graag corrigeren!
Dat is het welquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Jose en Aventura; ik haaaaaat ook zulke spelfouten.. ook d's en t's zo moeilijk is t kofschip toch niet??
zachtjes slaan welquote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]Maar zwangere vrouwen mogen we niet slaan.
en voor het vocht in de pootjes: wichelroede?
Klopt toch gewoon, 1 T?quote:Op zondag 26 juni 2011 09:22 schreef danic het volgende:
Ik heb hetzelfde hoor Vlindur. Nederlands is prima en heb ook een hekel aan spelfouten, maar dat kofschip.....bij mij wil het er ook niet in.
Helemaal erg: ik kreeg in de eerste week van Eva een slabbetje van mijn moeder met de tekst: "nee, alsof jij vroeger alles luste".
Met 1 t !! Schandalig zeg! Ik was bijna in staat om ervoor naar die winkel te gaan. Maar dat vond ik toch wat overdreven. Als ik er weer een keer ben vraag ik wel of ze er nog meer hebben en dan zal ik ze er op wijzen. Kan echt niet hoor (geef ze dan maar gelijk gratis weg).
Dat zou zijn als het werkwoord lussen was. Het is echter lusten, dus in de verleden tijd komt die extra t erbij.quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 10:16 schreef amaranta het volgende:
Ook met ' meld ' en 'meldt' in dit topic, het kan allebei
Ik meld me
amaranta meldt zich
Ja, maar de dames die meldt gebruiken, hebben het over zichzelf inde derde (ofzo???) persoonquote:Op zondag 26 juni 2011 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen? De tweede kan je vervangen door 'hij/zij', en dus +t.
Oh wacht, ik ben spuit11.
Ik had mijn lades idd ook netjes opgeruimd allemaal.
Iemand die alleen maar *meldt zegt maakt vlgs mij gewoon een fout.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar de dames die meldt gebruiken, hebben het over zichzelf inde derde (ofzo???) persoon
Dan bedoelen we dus allebei hetzelfde.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Iemand die alleen maar *meldt zegt maakt vlgs mij gewoon een fout.
Het is of *meld of *meldt zich, waar bij de laatste afeleid is van de [me=Brighteyes] tag, waardoor er vroeger dan *Brighteyes meldt zich kwam te staan.
[/me]
* Brighteyesmeldt
Was maar een gebbetje.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Want? Je kan hier alleen posten als je zwanger bent?
Dat spookt hier ook wel eens door m'n hoofd. Vooral toen ik een paar maanden geleden echt legio zwangerschapsverschijnselen leek te hebben. Zelfs m'n collega's viel het op. Ik zag er ineens ook echt totaal anders uit. Raar haar, pukkels, een dikke buik, intens moe.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan bedoelen we dus allebei hetzelfde.
ook niet zwanger, al had ik gisteren ff toen ik een beetje veel afscheiding had zoiets van, ik zou maar zo'n geval zijn die zwanger is en da niet weet/merkt en ineens hier spontaan begin te baren
Op discovery travel en living loopt (liep) daar een serie over. Zelfs vrouwen die al meer dan 1 kind hadden gehad, en dus weten hoe een zwangerschap kán voelen, waren zwanger en hadden niks in de gaten. Kwamen niet veel aan, of werden gewoon ongesteld, etc.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:43 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat spookt hier ook wel eens door m'n hoofd. Vooral toen ik een paar maanden geleden echt legio zwangerschapsverschijnselen leek te hebben. Zelfs m'n collega's viel het op. Ik zag er ineens ook echt totaal anders uit. Raar haar, pukkels, een dikke buik, intens moe.
Maar volgens een test was ik toch echt onzwanger.
Ik heb best nog een tijdje getwijfeld, maar nu zie ik er weer vrij normaal uit gelukkig. Zal wel een virusje oid zijn geweest.
Welnee, ik las alleen maar dat je zei dat je je meldde..quote:Op zondag 26 juni 2011 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Dat niet, maar dubbelposten, dat dan verwijderen en er 'dibbel' plaatsen is wel ergquote:Op zondag 26 juni 2011 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Als het dan toch over fouten gaat.....quote:Op zondag 26 juni 2011 10:22 schreef Aventura het volgende:
Ik kom het bijna nooit tegen, vandaar dat het op mij overkomt als zijnde fout
M'n moeder had niet in de gaten dat ze zwanger was. Ze dacht dat ze gewoon wat dikker geworden was (ze droeg zeg maar rond, ipv naar voren) en ze had ook elke maand gewoon nog bloedingen. En op een avond kreeg ze dus inderdaad buikpijn toen ze op het toilet zat. Gelukkig ben ik niet in de wc gevallen. Inderdaad een erg bizar verhaal.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Op discovery travel en living loopt (liep) daar een serie over. Zelfs vrouwen die al meer dan 1 kind hadden gehad, en dus weten hoe een zwangerschap kán voelen, waren zwanger en hadden niks in de gaten. Kwamen niet veel aan, of werden gewoon ongesteld, etc.
Zo bizar.
En dan met buikpijn naar de 1e hulp gaan, en dat de arts dan zegt, 7 cm ontsluiting mevrouwtje...
Of dat niet eens, dat je denkt jezelf even flink te verlossen van een lading ontlasting, en dat er dan een baby uikomt en zo in de toiletpot valt (ja die aflevering was er ook)
Wat een een PCOS onderzoek??quote:Op zondag 26 juni 2011 13:16 schreef Jipster het volgende:
Hmm die hormonen ook!![]()
Ik ben benieuwd of ik ook ineens dikke pootjes ga krijgen met de 30 graden die ze komende dagen opgeven..![]()
Ik heb morgen weer een echo in kader van PCOS-onderzoek, ga gelijk van die 2 stukken placenta vragen, of het echt zo is en wat het betekent..
Ik heb het syndroom PCOS, kort gezegd geen eisprong. En dus lastig(er) zwanger worden en nu doe ik mee aan een onderzoek vanuit het ziekenhuis naar vrouwen met PCOS die zwanger zijn, omdat toch wat meer kans op complicaties e.d. schijnt te zijn. Ik krijg een aantal echo's daarvoor en moet bv. ook 2x een suikertest doen wegens kans op suiker e.d.quote:
Aha! Fijn dat je in de gaten wordt gehouden!quote:Op zondag 26 juni 2011 13:53 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ik heb het syndroom PCOS, kort gezegd geen eisprong. En dus lastig(er) zwanger worden en nu doe ik mee aan een onderzoek vanuit het ziekenhuis naar vrouwen met PCOS die zwanger zijn, omdat toch wat meer kans op complicaties e.d. schijnt te zijn. Ik krijg een aantal echo's daarvoor en moet bv. ook 2x een suikertest doen wegens kans op suiker e.d.
Ik ben al weg! Succes, dames!quote:Op zondag 26 juni 2011 13:10 schreef bitterend het volgende:
Zijn er nog zwangere dames in dit topic?![]()
dus dan mogen de niet-zwangeren ook niet meer de net-bevallende feliciteren......quote:Op zondag 26 juni 2011 13:10 schreef bitterend het volgende:
Zijn er nog zwangere dames in dit topic?![]()
en de net bevallen ook niet melden dat ze net bevallen zijnquote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
dus dan mogen de niet-zwangeren ook niet meer de net-bevallende feliciteren......
Ben je al ver met de babykamer? Hier wordt de kamer nog gebruikt als opslag (we wonen hier nog maar net). Als ik 20 weken zwanger ben wil ik toch wel echt beginnen. Afgelopen vrijdag hebben we een box en wiegje gekregen. Dan wordt het ook opeens echt.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:58 schreef miss-jones25 het volgende:
haha nou ik merkte 3 dagen terug al wat maar wist niet zeker of dat nou gewoon mn buik was of een van de meiden maar deze was wel heel duidelijk.
@ soempie, ja ben wel aan het wennen er aan vooral nu ik volop kan shoppen en druk bezig ben met dingen uitzoeken voor de babykamer.
Wat is een lodger wrapper?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Weet je wat het ook echt echt echt maakt vind ik? Dat je kan zeggen: ik krijg een zoontje!![]()
Wow.. hier ook al wat geshopt, een badje, boxkleden en een lodger wrapper
Maar dat was een meervouds-t. De cartoon zou alleen ouderwets doch correct kunnen zijn als er een tweeling toegesproken wordt.quote:Op zondag 26 juni 2011 09:38 schreef Ssserpente het volgende:
Het is gebiedende wijs en dan kan het idd met dt. Maar tegenwoordig wordt dat steeds minder gedaan.
Het gaat hier de helft van de tijd over andere dingen dan zwangerschap of geboorte en dan vooral door zwangere vrouwenquote:Op zondag 26 juni 2011 14:07 schreef bitterend het volgende:
zo bedoelde ik het niet man! lol
ging gewoon over heel andere dingen dan zwangerschap en/of geboorte hier ineens
Uiteraard! Alhoewel ik niet denk dat het heul bijzonder is, we houden alles vrij neutraal namelijk, maar komt goed.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Susie, straks wel foto's van het kamertje in het topic plaatsen hoor!
Dat dus! Sinds ik weet dat we een zoon krijgen voelt het zoveel echter! Ik kan nu nog steeds volschieten bij de gedachte dat ik gewoon een ZOON krijgquote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Weet je wat het ook echt echt echt maakt vind ik? Dat je kan zeggen: ik krijg een zoontje!![]()
Wow.. hier ook al wat geshopt, een badje, boxkleden en een lodger wrapper
tja, zo ervaar ik dat niet. Ik vond dat het ineens te veel ging over spelling en wou het terug ontopic brengen...niks mis mee denk ik. Was niet aanvallend bedoeld en snap niet waarom er ineens een discussie hierover moet ontstaan.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Het gaat hier de helft van de tijd over andere dingen dan zwangerschap of geboorte en dan vooral door zwangere vrouwen
Ik ook! ik kan nu zeggen "ik heb een meisje in mijn buik" dat is gewoon prachtigquote:Op zondag 26 juni 2011 15:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Dat dus! Sinds ik weet dat we een zoon krijgen voelt het zoveel echter! Ik kan nu nog steeds volschieten bij de gedachte dat ik gewoon een ZOON krijg
Ja, dat dubbelslaan moet in begin toch omdat ze nog zo laag in bed liggen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie lag vanaf eind oktober onder een lakentje en een dekentje. Dat dekentje was dubbelgeslagen.
Sofie ligt nog steeds zo laag in bed.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:57 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, dat dubbelslaan moet in begin toch omdat ze nog zo laag in bed liggen.
Maar je ziet zoveel dekbedovertrekjes, maar die vind ik zo belachelijk duur
Mja, moet eerst dan maar zien of het bedje makkelijk bij ons erbij te zetten is. En anders dus op zoek naar een co-sleeper. Maar dat vind ik eigenlijk ook weer een beetje van de gekke, bedoel, ze zal toch echt een keer naar d'r eigen kamer moeten toch? Ben bang dat je anders dat weer krijgt, het niet willen slapen op eigen kamer. Misschien draaf ik te ver door hoor, heb geen ervaring uiteraard!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:21 schreef bitterend het volgende:
Susie mij is uitgelegd dat je signalen beter leert herkennen wat betreft honger enzo.
Ik heb allang besloten dat ze op ons kamer komt inderdaad de eerste paar maanden..denk dat ze ook eenzaam wordt na 9 maanden in mijn buik ineens in een grote kamer helemaal alleen...
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er isquote:Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Susie het volgende:
De kraamconsulent hier zei dat het ook beter is de eerste weken de beeb op de kamer bij ons te laten slapen?? Ik reageerde een beetje van "oh ok" en verder niet doorgevraagd (of onthouden, dat kan ook zo maar). Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet (zeg ik nu).... wat zijn de ervaringen hier?
Hihi.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Sorry! Het zijn mijn hormonen!
Serieus! Ik ben echt zo mega-mega-mega ongesteld!
![]()
we nemen ook een co-sleeper hoor! ze zal inderdaad ooit naar haar eigen kamer moetenquote:Op zondag 26 juni 2011 19:24 schreef Susie het volgende:
[..]
Mja, moet eerst dan maar zien of het bedje makkelijk bij ons erbij te zetten is. En anders dus op zoek naar een co-sleeper. Maar dat vind ik eigenlijk ook weer een beetje van de gekke, bedoel, ze zal toch echt een keer naar d'r eigen kamer moeten toch? Ben bang dat je anders dat weer krijgt, het niet willen slapen op eigen kamer. Misschien draaf ik te ver door hoor, heb geen ervaring uiteraard!
Ik zou juist liever hebben dat lief thuis is wanneer de kraam weg is. Dan heb je meer iemand nodig om je heen dan wanneer er ook al een kraamverzorgster is toch?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is![]()
maar pas als de kraam weg is...dan ben ik pas alleen thuis!
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!
Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus
Jij niet??quote:Op zondag 26 juni 2011 19:26 schreef Jipster het volgende:
Bitterend, heb je nu al een kraamverzorgster over de vloer gehad?! Ik niet hoor...
Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:26 schreef Jipster het volgende:
Bitterend, heb je nu al een kraamverzorgster over de vloer gehad?! Ik niet hoor...
Daarom dat hij 2 weken neemt...maar ik wil niet hem moeten vertellen hoe alles moet na dat ze weg is...mijzelf kennende doe ik het verkeerd en ik wil dat hij mee kijkt en opschrijft wat allemaal moet! hahaquote:Op zondag 26 juni 2011 19:27 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik zou juist liever hebben dat lief thuis is wanneer de kraam weg is. Dan heb je meer iemand nodig om je heen dan wanneer er ook al een kraamverzorgster is toch?
Mja, dat is ook weer zo! hahaha!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
Daarom dat hij 2 weken neemt...maar ik wil niet hem moeten vertellen hoe alles moet na dat ze weg is...mijzelf kennende doe ik het verkeerd en ik wil dat hij mee kijkt en opschrijft wat allemaal moet! haha
Ok, jij hebt wel heul erg je zin doorgedrevenquote:Op zondag 26 juni 2011 19:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Bitterend, das anders een prachtig advies dat gegeven is maar als dat niet bij jullie past dan doe je dat toch lekker niet
Susie, het mooist is om dat te kunnen beslissen als de baby er is. Ik wilde het graag, ex niet, ex weg, baby tot dik 7 maand in bed gehad
Grappig, ik wil per se de eerste maand/ 2 maanden de baby bij ons op de kamer (m'n man is nu ook eindelijk om). Ik heb een wiegje gekregen van een vriendin en haar kindjes (en die van haar zus) hebben de eerste weken ook bij haar en haar man op de kamer gelegen in dat wiegje. De overstap naar de eigen kamer is prima verlopen.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Susie het volgende:
De kraamconsulent hier zei dat het ook beter is de eerste weken de beeb op de kamer bij ons te laten slapen?? Ik reageerde een beetje van "oh ok" en verder niet doorgevraagd (of onthouden, dat kan ook zo maar). Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet (zeg ik nu).... wat zijn de ervaringen hier?
Ik vind er weinig raars aan hoor, dat voorstel.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is![]()
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!
Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus
Nouja, wat een stom antwoord! Ik word er een beetje boos van.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:32 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Welke advies Rocka?? over mijn man zijn vakantie?
Ik zei over het kolven "ik wil graag dat mijn man ook fles geeft enzo" zegt ze"maak jij geen zorgen wij zullen hem genoeg te doen geven"
Vreemd, ik heb een intake gehad maar niks gehoord over een bezoekje rond 36-37 weken. Dat doen ze bij deze organisatie denk ik niet. Wij moeten bellen na de bevalling en dan komt er iemand, that's it.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:28 schreef Susie het volgende:
[..]
Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.
En idd bij 36 - 37 wkn neemt ze weer even contact op.
Dit vind ik een goede en praktische reden. Maar dan moet de borstvoeding wel lukken natuurlijk! Anders moet je er evengoed nog uit...quote:Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding.
Hoeft helemaal niet zo te zijn.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?
Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg.Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
Ik vind wat je schrijft wel erg fijn!!de kraam zei dat ik niks in huis moest hebben...maar ik ben liever voorbereid hoor!! ik wil ook niet als BV niet lukt met een hongerig huilende kind s'nachts zitten omdat ik de middelen niet had.l..ik wil niet te afhankelijk zijn van de kraam!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding. We hebben het eerst met een wiegje geprobeerd, maar ik kon de kleine niet zien en dat voelde niet fijn. Daarna van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt en dat ging perfect. Na een maand of 4 hebben we Hannah wel naar haar eigen kamertje gebracht omdat we steeds van elkaar wakker werden. Ik denk dat baby 2 ook de eerste tijd in de co-sleeper gaat.
Een kolf is snel genoeg gehuurd bij de thuiszorgwinkel, dus maak je daar geen zorgen over. Persoonlijk had het me wel veel zorgen bespaard als ik voor noodgevallen wat kunstvoeding in huis had gehad. Ik had er toen al nacht opzitten dat Hannah 8 uur niets wilde drinken en ik nog geen kolf had.
Ik vind het trouwens zelf ook wel belangrijk dat mijn man er de eerste week ook bij is. Het is net zo goed zijn kind, en hij moet er ook mee kennis maken. Bovendien is het nu voor Hannah ook wel fijn als ze ook aandacht krijgt van haar papa.
ja ik snap het dat de kleine veel slaapt...maar als ze niet slaapt kan ik lekker douchen en mijn man haar lekker kroelen of wat dan ook...quote:Op zondag 26 juni 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
wat betreft mijn vent, waarschijnlijk beval ik rond de herfstvakantie, dus hij heeft mazzel (leraar) maar aan de andere kant, als ie de dag na de bevalling er is prima, maar verder slaapt de kleine erg veel en zal hij hem na werktijd ook wel zien. Bij Elin was t ook voornamelijk dat ik bezig was met de voedingen en dat ze daana weer sliep, hij kon weinig helpen en verveelde zich al snel hoor.
ik heb denk ik volledig 6 uur per dag...maar ik vind het wel er veel!quote:Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?
Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg.Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
haha ben er niet zoveel mee bezig..denk er af en toe erover en dan schrijf ik het hier ook maar verder heb andere dingen aan mijn hoofd, toch bedankt voor de tip doosquote:Op zondag 26 juni 2011 20:52 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou als ik jou was er wat minder mee bezig zijn Bitterend
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...quote:Op zondag 26 juni 2011 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
BV neemt veel tijd in beslag, idd..maar als je kindje gelijk goed aanhapt en drinkt..dan heeft ze er geen hol mee te maken
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
Klinkt erg fijnquote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.
Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn
Herkenbaar. Maar misschien vind ik het, als het eenmaal zover is, wel heel prettig.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
kan ik me wat bij voorstellen; maar na de vorige bevalling heb ik natuurlijk geen kraam gehad; aangezien we in het ziekenhuis waren.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.
Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:05 schreef Nirak het volgende:
Gelukkig hangt een kraamhulp niet heel de tijd om je bed heen te zoemen gelukkig. Dus je gooit gewoon lekker je slaapkamerdeur dicht als je d'r beu bent
Bij ons is iedere dag genoeg te poetsen, aangezien we 2 katten en een hind hebben :p Dus ze hoeft zich bij ons niet te vervelen
Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
makkelijkquote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Aventura het volgende:
Wat ik nog wilde tikken in mijn vorige bericht, ik ben ook erg onzeker. Ik heb geen ervaring met de verzorging van baby's en ik ken er in mijn directe omgeving weinig. Ik pas nu weleens op mijn 5 maanden oude buurjongetje, maar daarvoor heb ik in geen 20 jaar een baby in mijn armen gehouden. Ik reken wat dat betreft echt op de kennis en kunde van de kraamverzorgende.
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
makkelijk
kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
pfff ik moest lachen... wat erg!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
makkelijk
kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:12 schreef Aventura het volgende:
[..]
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe?
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.
Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring. Ook is het raadzaam om flink te oefenen met aan de borst drinken, want je baby moet de techniek gewoon onder de knie krijgen. En om eerlijk te zijn denk ik dat de borstvoeding op gang krijgen al intensief genoeg is. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Ja, dat kan echt niet!quote:
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppen
nee serieus, niet alle kindjes boeren na t drinken..vooral bij BV krijgen ze veel minder lucht binnen dan bij een fles. dawissikdusnie
Ja, dat vond ik echt een uitkomst! Onze kraamhulp was heel lief met Ivan, dat vond ik eigenlijk nog het fijnst. En ze bood aan om voor ons te koken.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.
Als ze leuk is mag ze beneden op elin passen
indeed; moeten kolven is echt niet leuk hoor... kan je beter mee wachten tot je baby wat ouder is, bijvoorbeeld om te oefenen met de fles als je weer gaat werken.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Ik denk dat zo'n consulente dat niet zo gewend is. Zij komt voor de basisafspraken en gaat er vanuit dat de specifiekere vragen straks aan de kraam gesteld kunnen worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!
Goed om te horen van het kolven...dat het niet echt nodig is. Had ze dat gewoon maar gezegd dan had ik dat goed begrepen!
licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
Haha ja ik ben dan vrij onvoorspelbaarmaar die consulent was ook kraamverzorgster!
Ik heb ook andere dingen gevraagd...maar ik wou weten wat ik allemaal thuis moest hebben..zoals iets tegen krampen of in het geval van borstontsteking...
*rampscenario's*
Na je bevalling doe je dat echt want dan zijn je spieren allemaal verweekt daarohquote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Nirak het volgende:
Kleurdoos niet meer doen hoor
Pis bijna in mn broek van t lachen!
echt, t kan maar zo zijn dat die kleine zo je tepel naar binnen hamburgert en dan heb je er geen omkijken naar zoals bij, jaja komt ie weer..elin, het gemakskind (maarrr ze slaapt nog steeds niet door hequote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Aventura het volgende:
@Kleurdoos, zo'n lactatieconsult lijkt me ook wel wat. Ik had me laatst opgegeven voor een borstvoedingsinfo-avond. Deze ging niet door vanwege teveel afzeggingen. Ik kreeg wel de powerpoint toegestuurd en daar stond voor mij niks nieuws in. Ik hoef geen verkooppraat van de WHO; ik wil gewoon advies en info die is afgestemd op mijn situatie. Ik heb al gezien dat een consult vergoed wordt door mijn verzekering. Ik ga het eerst proberen m.b.v. de tips die ik in het zkh en van de kraamverzorgende krijg, en mocht ik dan meer hulp nodig helpen neem ik zo'n consult.
Doen we!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.
Ik zou in ieder geval zorgen dat je een flesje in huis hebt en een paar pakjes kunstvoeding. Koop niet zo'n groot pak, want als je die opent is 'ie maar heel beperkt houdbaar. Die kleine kant-en-klare pakjes zijn veel handiger.
als je mazzel hebt, daar zeg je t zelf.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
Maar had je echt een goed gevoel van tevoren ook gekregen?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallen
Nou, ik hoopte dat ze me niet zou benaderen als een dikke tokkie, en dat ze niet in al mijn kastjes zou gaan kijken, en dat ze me het niet te kwalijk nam dat ik al een poosje dingen minder goed schoon kreeg met mijn bekken etc. Ze heeft er geen woord over gezegd! Niks nada niente! En toen ze weg was was alles zo brandschoon. Mooi man.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Maar had je echt een goed gevoel van tevoren ook gekregen?
Ik hoop dat we iemand hebben die haar vak goed beheerst enzo...tot nu toe heb ik niet 100% goed gevoel over...omdat zij inderdaad laconiek met mijn vragen en onzekerheden om ging. Ik vroeg wat ze in 6 uur deed en ze zei zelf "schoonmaken en visite weg sturen als het moet"
Ik weet het niet, het concept is sowieso nieuw voor mij...ik kom uit Israel daar heb je geen kraamverzorging, je blijft gewoon 5 dagen in het ziekenhuis.
ja of nog langer, leuk joh!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Nou, ik hoopte dat ze me niet zou benaderen als een dikke tokkie, en dat ze niet in al mijn kastjes zou gaan kijken, en dat ze me het niet te kwalijk nam dat ik al een poosje dingen minder goed schoon kreeg met mijn bekken etc. Ze heeft er geen woord over gezegd! Niks nada niente! En toen ze weg was was alles zo brandschoon. Mooi man.
Ach wie weet heb je mazzel en mag je hier ook 5 daagjes ziekenhuis.
zo een kraam wil ik ook.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Sorry dat ik hier zomaar zo brutaal binnen kom stormenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring.
Ik hoop dat ik er een krijg zoals jij het omschrijftquote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de artikelen. Want ik krijg idd allemaal waarschuwende vingers als ik zeg te willen kolven om daarna mijn vrouw de fles te katen geven..quote:Op zondag 26 juni 2011 22:06 schreef Bananaquit het volgende:
[..]
Sorry dat ik hier zomaar zo brutaal binnen kom stormenMaar speen-tepelverwarring bestaat niet. Ik kan, desgewenst, wel met wat artikelen doorkomen, maar er is echt geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het bestaat. Het is een hardnekkige mythe en het maakt veel jonge ouders enorm bang om hun kind de fles te geven als de borstvoeding even niet lukt, en dan krijg je dat onhandige gerommel met cup/finger/lepeltje-feeden. Terwijl dat dus niet noodzakelijk is.
Niks mis mee tochquote:Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef poemojn het volgende:
En jij hebt je speciaal geregistreerd om dat hier te vertellen??
Heb je een Bugaboo frog in je avatar trouwens?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef poemojn het volgende:
En jij hebt je speciaal geregistreerd om dat hier te vertellen??
Leuk!quote:
Ik vind het echt een waar cadeautje dat ik deze keer twee weken eerder beviel dan bij mn eerstequote:Op zondag 26 juni 2011 23:07 schreef PM-girl het volgende:
Lijkt me wel heel bijzonder, om bij een tweede zwangerschap een heel andere beleving op te doen (veel later of juist eerder).
BJ, ik gun je in elk geval ook de 37 weken! Heb je nu ook een voorgevoel?
Maar dat begrijpt zo'n kraam ook prima. Die zijn niet gek hoor.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
*knip*
maar ik een hekel aan verplicht gezellig doen.
(klinkt heel onaardig, ben ik niet, maar wil graag af en toe lekker alleen zijn..).
(en tja ik weeeeeet dat ik nu ook minder goed uit de strijd kan komen, we zullen het zien)
Dat vind ik wel bijzonder. In zo'n geval kun je toch het kraamzorgbureau bellen?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Cantare wc en badkamer en bed deed ik zelf ( na KS , want dat deed zij niet..)
Och jeetje!quote:Op maandag 27 juni 2011 10:07 schreef miss-jones25 het volgende:
Net telefoon gehad van een dierenarts hier dat ze binnen is gebracht en dat ze waarschijnlijk is aangereden of hij mocht opereren als het nodig was. Dus ga er nu heen.
nou ja bij een thuisbevalling is ook een kraamverzorgster aanwezig en aangezien ik 's nachts bevallen ben...quote:Op maandag 27 juni 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
Vicky, nachtkraam? Onze kwam alleen overdag? Is het normaal dat ze er snachts ook zijn?
Ohja, dat deed die van mij ook nog! Ik had hier toen destijds nog die foto laten zien dat ze er een heel kunstwerk van gemaakt had, uit banaan de naam ''Wolf'' gesneden met blauwe muisjes eromheen en mandarijnpartjesquote:Op maandag 27 juni 2011 11:28 schreef Vlindur het volgende:
Ik wil nu een die ook elke dag salades en lekkere dingen maakt![]()
![]()
Als je dat wil...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:09 schreef simmu het volgende:
tip; eis je rust. desnoods kieper je iedereen het huis uit.
dat lijkt me redelijk zelfevidentquote:Op maandag 27 juni 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je dat wil...
Voor mij zou dat helemaal niet hoeven namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar ff zo gedaan anders staan er straks berichtjes dat het niets met zwangerschap te maken heeft.
ik ga nu bijkomen, die stress afgelopen nacht en vanmorgen was niet zo goed voor de meiden voel ik.
Mr.DML is ook gaan werken hoor. Ik kreeg een 9e en 10e dag en toen kwam de kraam nog maar een paar uurtjes en toen heeft hij halve dagen gewerkt zodat hij er weer was als de kraam weg ging.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik vind nu de sfeer en tendens een beetje in het topic dat je maar een ontaarde vader bent als je gaat werken die week. En zeker met je eerste zwangerschap ben je vaak al zo onzeker. Ik wil maar aangeven dat het dus bést kan, die week werken, Dat je dan ook wel een lieve papa bent en heus ook een band opbouwt.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten. maar een béétje een ander geluid soms is ook wel prettig.
(ik vraag me dan af hoe je dat later ziet, ze blijven groter groeien, dingen leren, die mis je dan ook als vader (of als buitenshuis werkende moeder) ben je dan ook ontaard? je kan gewoon niet 18 jaar naast ze gaan zitten.)
Welneequote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik vind nu de sfeer en tendens een beetje in het topic dat je maar een ontaarde vader bent als je gaat werken die week. En zeker met je eerste zwangerschap ben je vaak al zo onzeker. Ik wil maar aangeven dat het dus bést kan, die week werken, Dat je dan ook wel een lieve papa bent en heus ook een band opbouwt.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten. maar een béétje een ander geluid soms is ook wel prettig.
(ik vraag me dan af hoe je dat later ziet, ze blijven groter groeien, dingen leren, die mis je dan ook als vader (of als buitenshuis werkende moeder) ben je dan ook ontaard? je kan gewoon niet 18 jaar naast ze gaan zitten.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |