echt, t kan maar zo zijn dat die kleine zo je tepel naar binnen hamburgert en dan heb je er geen omkijken naar zoals bij, jaja komt ie weer..elin, het gemakskind (maarrr ze slaapt nog steeds niet door hequote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Aventura het volgende:
@Kleurdoos, zo'n lactatieconsult lijkt me ook wel wat. Ik had me laatst opgegeven voor een borstvoedingsinfo-avond. Deze ging niet door vanwege teveel afzeggingen. Ik kreeg wel de powerpoint toegestuurd en daar stond voor mij niks nieuws in. Ik hoef geen verkooppraat van de WHO; ik wil gewoon advies en info die is afgestemd op mijn situatie. Ik heb al gezien dat een consult vergoed wordt door mijn verzekering. Ik ga het eerst proberen m.b.v. de tips die ik in het zkh en van de kraamverzorgende krijg, en mocht ik dan meer hulp nodig helpen neem ik zo'n consult.
Doen we!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.
Ik zou in ieder geval zorgen dat je een flesje in huis hebt en een paar pakjes kunstvoeding. Koop niet zo'n groot pak, want als je die opent is 'ie maar heel beperkt houdbaar. Die kleine kant-en-klare pakjes zijn veel handiger.
als je mazzel hebt, daar zeg je t zelf.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
Maar had je echt een goed gevoel van tevoren ook gekregen?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallen
Nou, ik hoopte dat ze me niet zou benaderen als een dikke tokkie, en dat ze niet in al mijn kastjes zou gaan kijken, en dat ze me het niet te kwalijk nam dat ik al een poosje dingen minder goed schoon kreeg met mijn bekken etc. Ze heeft er geen woord over gezegd! Niks nada niente! En toen ze weg was was alles zo brandschoon. Mooi man.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Maar had je echt een goed gevoel van tevoren ook gekregen?
Ik hoop dat we iemand hebben die haar vak goed beheerst enzo...tot nu toe heb ik niet 100% goed gevoel over...omdat zij inderdaad laconiek met mijn vragen en onzekerheden om ging. Ik vroeg wat ze in 6 uur deed en ze zei zelf "schoonmaken en visite weg sturen als het moet"
Ik weet het niet, het concept is sowieso nieuw voor mij...ik kom uit Israel daar heb je geen kraamverzorging, je blijft gewoon 5 dagen in het ziekenhuis.
ja of nog langer, leuk joh!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Nou, ik hoopte dat ze me niet zou benaderen als een dikke tokkie, en dat ze niet in al mijn kastjes zou gaan kijken, en dat ze me het niet te kwalijk nam dat ik al een poosje dingen minder goed schoon kreeg met mijn bekken etc. Ze heeft er geen woord over gezegd! Niks nada niente! En toen ze weg was was alles zo brandschoon. Mooi man.
Ach wie weet heb je mazzel en mag je hier ook 5 daagjes ziekenhuis.
zo een kraam wil ik ook.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Sorry dat ik hier zomaar zo brutaal binnen kom stormenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring.
Ik hoop dat ik er een krijg zoals jij het omschrijftquote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de artikelen. Want ik krijg idd allemaal waarschuwende vingers als ik zeg te willen kolven om daarna mijn vrouw de fles te katen geven..quote:Op zondag 26 juni 2011 22:06 schreef Bananaquit het volgende:
[..]
Sorry dat ik hier zomaar zo brutaal binnen kom stormenMaar speen-tepelverwarring bestaat niet. Ik kan, desgewenst, wel met wat artikelen doorkomen, maar er is echt geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het bestaat. Het is een hardnekkige mythe en het maakt veel jonge ouders enorm bang om hun kind de fles te geven als de borstvoeding even niet lukt, en dan krijg je dat onhandige gerommel met cup/finger/lepeltje-feeden. Terwijl dat dus niet noodzakelijk is.
Niks mis mee tochquote:Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef poemojn het volgende:
En jij hebt je speciaal geregistreerd om dat hier te vertellen??
Heb je een Bugaboo frog in je avatar trouwens?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef poemojn het volgende:
En jij hebt je speciaal geregistreerd om dat hier te vertellen??
Leuk!quote:
Ik vind het echt een waar cadeautje dat ik deze keer twee weken eerder beviel dan bij mn eerstequote:Op zondag 26 juni 2011 23:07 schreef PM-girl het volgende:
Lijkt me wel heel bijzonder, om bij een tweede zwangerschap een heel andere beleving op te doen (veel later of juist eerder).
BJ, ik gun je in elk geval ook de 37 weken! Heb je nu ook een voorgevoel?
Maar dat begrijpt zo'n kraam ook prima. Die zijn niet gek hoor.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
*knip*
maar ik een hekel aan verplicht gezellig doen.
(klinkt heel onaardig, ben ik niet, maar wil graag af en toe lekker alleen zijn..).
(en tja ik weeeeeet dat ik nu ook minder goed uit de strijd kan komen, we zullen het zien)
Dat vind ik wel bijzonder. In zo'n geval kun je toch het kraamzorgbureau bellen?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Cantare wc en badkamer en bed deed ik zelf ( na KS , want dat deed zij niet..)
Och jeetje!quote:Op maandag 27 juni 2011 10:07 schreef miss-jones25 het volgende:
Net telefoon gehad van een dierenarts hier dat ze binnen is gebracht en dat ze waarschijnlijk is aangereden of hij mocht opereren als het nodig was. Dus ga er nu heen.
nou ja bij een thuisbevalling is ook een kraamverzorgster aanwezig en aangezien ik 's nachts bevallen ben...quote:Op maandag 27 juni 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
Vicky, nachtkraam? Onze kwam alleen overdag? Is het normaal dat ze er snachts ook zijn?
Ohja, dat deed die van mij ook nog! Ik had hier toen destijds nog die foto laten zien dat ze er een heel kunstwerk van gemaakt had, uit banaan de naam ''Wolf'' gesneden met blauwe muisjes eromheen en mandarijnpartjesquote:Op maandag 27 juni 2011 11:28 schreef Vlindur het volgende:
Ik wil nu een die ook elke dag salades en lekkere dingen maakt![]()
![]()
Als je dat wil...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:09 schreef simmu het volgende:
tip; eis je rust. desnoods kieper je iedereen het huis uit.
dat lijkt me redelijk zelfevidentquote:Op maandag 27 juni 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je dat wil...
Voor mij zou dat helemaal niet hoeven namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb het maar ff zo gedaan anders staan er straks berichtjes dat het niets met zwangerschap te maken heeft.
ik ga nu bijkomen, die stress afgelopen nacht en vanmorgen was niet zo goed voor de meiden voel ik.
Mr.DML is ook gaan werken hoor. Ik kreeg een 9e en 10e dag en toen kwam de kraam nog maar een paar uurtjes en toen heeft hij halve dagen gewerkt zodat hij er weer was als de kraam weg ging.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik vind nu de sfeer en tendens een beetje in het topic dat je maar een ontaarde vader bent als je gaat werken die week. En zeker met je eerste zwangerschap ben je vaak al zo onzeker. Ik wil maar aangeven dat het dus bést kan, die week werken, Dat je dan ook wel een lieve papa bent en heus ook een band opbouwt.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten. maar een béétje een ander geluid soms is ook wel prettig.
(ik vraag me dan af hoe je dat later ziet, ze blijven groter groeien, dingen leren, die mis je dan ook als vader (of als buitenshuis werkende moeder) ben je dan ook ontaard? je kan gewoon niet 18 jaar naast ze gaan zitten.)
Welneequote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik vind nu de sfeer en tendens een beetje in het topic dat je maar een ontaarde vader bent als je gaat werken die week. En zeker met je eerste zwangerschap ben je vaak al zo onzeker. Ik wil maar aangeven dat het dus bést kan, die week werken, Dat je dan ook wel een lieve papa bent en heus ook een band opbouwt.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten. maar een béétje een ander geluid soms is ook wel prettig.
(ik vraag me dan af hoe je dat later ziet, ze blijven groter groeien, dingen leren, die mis je dan ook als vader (of als buitenshuis werkende moeder) ben je dan ook ontaard? je kan gewoon niet 18 jaar naast ze gaan zitten.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |