abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98693500
Ik was niet bepaald te spreken over mijn kraamhulp de eerste keer, maar ze had wel goed door dat Ivan te weinig voeding binnenkreeg door naar zijn luiers te kijken. Dat zouden wijzelf niet hebben geweten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98693560
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
als je mazzel hebt, daar zeg je t zelf.

die van mij wilde vooral r hart bij me uitsorten omdat ze zelf geen kinderen meer kon krijgen.
ontbijt op bed he'k nooit gehad verdomme
  zondag 26 juni 2011 @ 21:25:48 #203
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98693611
KD, waarom heb je haar werk niet even gebeld dan?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98693618
quote:
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
Maar had je echt een goed gevoel van tevoren ook gekregen?
Ik hoop dat we iemand hebben die haar vak goed beheerst enzo...tot nu toe heb ik niet 100% goed gevoel over...omdat zij inderdaad laconiek met mijn vragen en onzekerheden om ging. Ik vroeg wat ze in 6 uur deed en ze zei zelf "schoonmaken en visite weg sturen als het moet"
Ik weet het niet, het concept is sowieso nieuw voor mij...ik kom uit Israel daar heb je geen kraamverzorging, je blijft gewoon 5 dagen in het ziekenhuis.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98693725
Rocka, als je geen vergelijkmateriaal hebt.. ik wist ook niet beter .. en had ook weinig voor r te doen verder.
we zijn nu aangesloten bij een ander bureau, ben benieuwd
pi_98693744
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallen O+
:D
:D :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:31:13 #207
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98693882
Als je zo'n rotgevoel erover hebt Bitterend, kan je dan niet nog overstappen naar een ander bureau? Of zit er verder niets bij je in de buurt?

@KD: wat heb je toch een droge humor! Heerlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_98694053
Ik wist niet dat ik kon overstappen? omdat ik het al door gaf aan de verzekering...
Er zitten 3 kraambureaus hier in de buurt! ik koos voor deze omdat de vk ze had aanbevolen..ze werken met wat oudere personeel en je krijgt maar 1 iemand aan je bed, ook is vol is vol bij hun. Ze nemen niet meer aan dan ze aankunnen leek me goede deal.
Misschien was die vrouw alleen maar zo en zijn de anderen wel okee...wie weet
pi_98694113
Hoe ver ben je dan? Overstappen kan altijd maar je hebt kans dat de andere kraambureau's geen plek meer hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:36:36 #210
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98694186
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Maar had je echt een goed gevoel van tevoren ook gekregen?
Ik hoop dat we iemand hebben die haar vak goed beheerst enzo...tot nu toe heb ik niet 100% goed gevoel over...omdat zij inderdaad laconiek met mijn vragen en onzekerheden om ging. Ik vroeg wat ze in 6 uur deed en ze zei zelf "schoonmaken en visite weg sturen als het moet"
Ik weet het niet, het concept is sowieso nieuw voor mij...ik kom uit Israel daar heb je geen kraamverzorging, je blijft gewoon 5 dagen in het ziekenhuis.
Nou, ik hoopte dat ze me niet zou benaderen als een dikke tokkie, en dat ze niet in al mijn kastjes zou gaan kijken, en dat ze me het niet te kwalijk nam dat ik al een poosje dingen minder goed schoon kreeg met mijn bekken etc. Ze heeft er geen woord over gezegd! Niks nada niente! En toen ze weg was was alles zo brandschoon. Mooi man.
Ach wie weet heb je mazzel en mag je hier ook 5 daagjes ziekenhuis. :')
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98694209
ligt er echt aan waar je woont vicks, hier kan je t nog regelen bij 36 wk zwangerschap ;)
pi_98694317
das ook zo KD... Ik ging me bij Amber inschrijven ergens, toen was ik 6w, en toen zeiden ze, bel met maar terug als je 12w bent... terwijl het hier heel snel vol zit :')
En toen ben ik naar een ander gegaan en dat is me zo ontzettend goed bevallen O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98694466
ja ik was me ingeschreven met 12 weken inderdaad...ben nu 18 weken! denk dat het hier vrij snel vol zit...ik zal rond bellen...toch wel belangrijk een eerste kennismakingsgesprek...

Rocka..ik hoop dat ik geen 5 dagen in een zh moet liggen...
  zondag 26 juni 2011 @ 21:45:22 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98694615
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Nou, ik hoopte dat ze me niet zou benaderen als een dikke tokkie, en dat ze niet in al mijn kastjes zou gaan kijken, en dat ze me het niet te kwalijk nam dat ik al een poosje dingen minder goed schoon kreeg met mijn bekken etc. Ze heeft er geen woord over gezegd! Niks nada niente! En toen ze weg was was alles zo brandschoon. Mooi man.
Ach wie weet heb je mazzel en mag je hier ook 5 daagjes ziekenhuis. :')
ja of nog langer, leuk joh!!

bleeeghhh wie helpt mij duimen voor een thuisbevalling en thuiskraamtijd?
(zonder mexicaanse griep preventie, kolfapparatuur, couveuses, blauwe lampen etc etc??)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98694673
BJ ik duim heel hard mee :Y
pi_98694691
ik zal duimen BJ
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98694762
quote:
zo een kraam wil ik ook.

bij de jongste is het vies tegengevallen. daarom werd er op mijn hart gedrukt dat als het niet klikt dat ik het moet aangeven.
mijn eerste kraam een heerlijk mens dat signalen goed opving, een heerlijke tijd O+
mama van 3 kids!
pi_98695811
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:

Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring.
Sorry dat ik hier zomaar zo brutaal binnen kom stormen :@ Maar speen-tepelverwarring bestaat niet. Ik kan, desgewenst, wel met wat artikelen doorkomen, maar er is echt geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het bestaat. Het is een hardnekkige mythe en het maakt veel jonge ouders enorm bang om hun kind de fles te geven als de borstvoeding even niet lukt, en dan krijg je dat onhandige gerommel met cup/finger/lepeltje-feeden. Terwijl dat dus niet noodzakelijk is.
pi_98695923
quote:
Ik hoop dat ik er een krijg zoals jij het omschrijft :) Want dat klinkt goed. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus heb geen idee wat ze allemaal komen doen. Maar ik hoop dat ze ons goed op gang kan helpen als nietsweters :)
pi_98695971
En jij hebt je speciaal geregistreerd om dat hier te vertellen??
pi_98696083
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:06 schreef Bananaquit het volgende:

[..]

Sorry dat ik hier zomaar zo brutaal binnen kom stormen :@ Maar speen-tepelverwarring bestaat niet. Ik kan, desgewenst, wel met wat artikelen doorkomen, maar er is echt geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het bestaat. Het is een hardnekkige mythe en het maakt veel jonge ouders enorm bang om hun kind de fles te geven als de borstvoeding even niet lukt, en dan krijg je dat onhandige gerommel met cup/finger/lepeltje-feeden. Terwijl dat dus niet noodzakelijk is.
Ik ben wel benieuwd naar de artikelen. Want ik krijg idd allemaal waarschuwende vingers als ik zeg te willen kolven om daarna mijn vrouw de fles te katen geven..
pi_98696154
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef poemojn het volgende:
Niks mis mee toch :) alle info is welkom :)
pi_98696217
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:09 schreef poemojn het volgende:
Heb je een Bugaboo frog in je avatar trouwens? :D

idd die artikelen ben ik wel benieuwd naar! ik heb gelezen dat het kind een andere zuig techniek moet gebruiken bij een tepel of fopspeen daarom dat het afgeraden wordt
pi_98696264
Gewoonlijk wordt het ook tot ca 6 weken afgeraden. Dan heb je de eerste moeilijke tijd gehad, loopt de bv beter, zijn vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd en heeft de baby de kans gehad z'n techniek te ontwikkelen (bij borst ondersteunt de tong het drinken dmv masseerbeweging, bij een speen werkt dat niet maar wordt de tong juist gebruikt om de melkstroom af te remmen).

@Nirak Hoeft niet, maar is wel bijzonder. ;)

@Bitterend Ja, nog van m'n eerste kind. :D
pi_98696323
Poemojn: Nee, dat niet. Ik hoor hier eigenlijk thuis in dit topic, maar schroomde nog een beetje om me te melden. En dit is mijn Z&G-kloon, ik ben dan wel geen "bekende fokker", maar toch, nog niet alles hoeft out in the open. Ik kom later wel met wat meer persoonlijke info, wil eerst de eerste echo even afwachten ;)

Nirak, ik zal het even gaan navragen. Ik kom erop terug!

Bitterend, verschil in techniek zit 'm vooral in het feit dat flesvoeding een constante "flow" heeft en borstvoeding veel onregelmatiger komt en het kind daarop moet anticiperen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')