quote:Op zondag 26 juni 2011 21:05 schreef Nirak het volgende:
Gelukkig hangt een kraamhulp niet heel de tijd om je bed heen te zoemen gelukkig. Dus je gooit gewoon lekker je slaapkamerdeur dicht als je d'r beu bent
Bij ons is iedere dag genoeg te poetsen, aangezien we 2 katten en een hind hebben :p Dus ze hoeft zich bij ons niet te vervelen
Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is![]()
maar pas als de kraam weg is...dan ben ik pas alleen thuis!
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!
Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus
makkelijkquote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Aventura het volgende:
Wat ik nog wilde tikken in mijn vorige bericht, ik ben ook erg onzeker. Ik heb geen ervaring met de verzorging van baby's en ik ken er in mijn directe omgeving weinig. Ik pas nu weleens op mijn 5 maanden oude buurjongetje, maar daarvoor heb ik in geen 20 jaar een baby in mijn armen gehouden. Ik reken wat dat betreft echt op de kennis en kunde van de kraamverzorgende.
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
makkelijk
kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
pfff ik moest lachen... wat erg!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
makkelijk
kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:12 schreef Aventura het volgende:
[..]
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe?
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.
Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring. Ook is het raadzaam om flink te oefenen met aan de borst drinken, want je baby moet de techniek gewoon onder de knie krijgen. En om eerlijk te zijn denk ik dat de borstvoeding op gang krijgen al intensief genoeg is. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Ja, dat kan echt niet!quote:
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppen
nee serieus, niet alle kindjes boeren na t drinken..vooral bij BV krijgen ze veel minder lucht binnen dan bij een fles. dawissikdusnie
Ja, dat vond ik echt een uitkomst! Onze kraamhulp was heel lief met Ivan, dat vond ik eigenlijk nog het fijnst. En ze bood aan om voor ons te koken.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.
Als ze leuk is mag ze beneden op elin passen
indeed; moeten kolven is echt niet leuk hoor... kan je beter mee wachten tot je baby wat ouder is, bijvoorbeeld om te oefenen met de fles als je weer gaat werken.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Ik denk dat zo'n consulente dat niet zo gewend is. Zij komt voor de basisafspraken en gaat er vanuit dat de specifiekere vragen straks aan de kraam gesteld kunnen worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!
Goed om te horen van het kolven...dat het niet echt nodig is. Had ze dat gewoon maar gezegd dan had ik dat goed begrepen!
licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
Haha ja ik ben dan vrij onvoorspelbaarmaar die consulent was ook kraamverzorgster!
Ik heb ook andere dingen gevraagd...maar ik wou weten wat ik allemaal thuis moest hebben..zoals iets tegen krampen of in het geval van borstontsteking...
*rampscenario's*
Na je bevalling doe je dat echt want dan zijn je spieren allemaal verweekt daarohquote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Nirak het volgende:
Kleurdoos niet meer doen hoor
Pis bijna in mn broek van t lachen!
echt, t kan maar zo zijn dat die kleine zo je tepel naar binnen hamburgert en dan heb je er geen omkijken naar zoals bij, jaja komt ie weer..elin, het gemakskind (maarrr ze slaapt nog steeds niet door hequote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Aventura het volgende:
@Kleurdoos, zo'n lactatieconsult lijkt me ook wel wat. Ik had me laatst opgegeven voor een borstvoedingsinfo-avond. Deze ging niet door vanwege teveel afzeggingen. Ik kreeg wel de powerpoint toegestuurd en daar stond voor mij niks nieuws in. Ik hoef geen verkooppraat van de WHO; ik wil gewoon advies en info die is afgestemd op mijn situatie. Ik heb al gezien dat een consult vergoed wordt door mijn verzekering. Ik ga het eerst proberen m.b.v. de tips die ik in het zkh en van de kraamverzorgende krijg, en mocht ik dan meer hulp nodig helpen neem ik zo'n consult.
Doen we!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.
Ik zou in ieder geval zorgen dat je een flesje in huis hebt en een paar pakjes kunstvoeding. Koop niet zo'n groot pak, want als je die opent is 'ie maar heel beperkt houdbaar. Die kleine kant-en-klare pakjes zijn veel handiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |