abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98676887
zo bedoelde ik het niet man! lol
ging gewoon over heel andere dingen dan zwangerschap en/of geboorte hier ineens :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 juni 2011 @ 14:12:21 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_98677064
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

dus dan mogen de niet-zwangeren ook niet meer de net-bevallende feliciteren...... ;)
en de net bevallen ook niet melden dat ze net bevallen zijn
:-D :o
pi_98677082
o|O o|O o|O
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 26 juni 2011 @ 14:17:38 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_98677255
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:13 schreef bitterend het volgende:
o|O o|O o|O
Zit je lekker op die kast ;) ? Neemt toch gewoon een stoel mevrouw, das veel comfortabeler...
  zondag 26 juni 2011 @ 14:25:41 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_98677595
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:58 schreef miss-jones25 het volgende:
haha nou ik merkte 3 dagen terug al wat maar wist niet zeker of dat nou gewoon mn buik was of een van de meiden maar deze was wel heel duidelijk.

@ soempie, ja ben wel aan het wennen er aan vooral nu ik volop kan shoppen en druk bezig ben met dingen uitzoeken voor de babykamer.
Ben je al ver met de babykamer? Hier wordt de kamer nog gebruikt als opslag (we wonen hier nog maar net). Als ik 20 weken zwanger ben wil ik toch wel echt beginnen. Afgelopen vrijdag hebben we een box en wiegje gekregen. Dan wordt het ook opeens echt. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_98677761
Soempie, getrouwde vrouw *O* ! hoe was jullie dag? en eigenlijk wel leuk toch, al die kleine kwaaltjes? Zolang ze klein blijven ;)
Miss jones , wat tof!!!! O+
Oo ik hoorde gisteren en eergisteren van vrienden dat er al n mini-babybump te zien is. Zoo leuk ook al is het vooral darmenwat je ziet :D
pi_98677857
ik ben al een tijdje klaar voor mien jonk!
  zondag 26 juni 2011 @ 14:35:34 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98677912
Weet niet of ik Soempie al welkom had geheten? Bij deze *O*

Hier is het wachten op de meubels, kamertje is geschilderd, rolgordijn en gewoon gordijn hangen al. Ik hoop, verwacht, dat de meubels binnen nu en 2 weken binnen zullen komen! Ben benieuwd!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_98678247
Weet je wat het ook echt echt echt maakt vind ik? Dat je kan zeggen: ik krijg een zoontje! O+ O+ Wow.. hier ook al wat geshopt, een badje, boxkleden en een lodger wrapper O+
pi_98678260
Susie, straks wel foto's van het kamertje in het topic plaatsen hoor!
  zondag 26 juni 2011 @ 14:48:49 #111
30252 Soempie
Procreating
pi_98678356
tweeoogje, hoe is het met jou? Hoe was de echo? Ik heb het zo druk gehad, maar ik ga je weer pm-en. :)

De trouwdag was echt heel erg gaaf en mooi. En bijzonder om te trouwen met een kindje in je buik. O+

De kwaaltjes vind ik geen lol aan hoor. :D Op m'n werk val ik vanaf een uur of twee bijna in slaap. Vervolgens kom ik 's avonds doodop thuis, Sven schuift me een bord eten toe en daarna ga ik al naar bed. Ik hoop echt dat het klopt dat het met een week of 16 beter is. Verder is het natuurlijk wel erg O+ om zwanger te zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 26 juni 2011 @ 14:54:31 #112
30252 Soempie
Procreating
pi_98678522
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Weet je wat het ook echt echt echt maakt vind ik? Dat je kan zeggen: ik krijg een zoontje! O+ O+ Wow.. hier ook al wat geshopt, een badje, boxkleden en een lodger wrapper O+
Wat is een lodger wrapper?

En dat je dat kunt zeggen, inderdaad. *O* Ik hoop dat de weken voor ons naar de 20 voorbij vliegen.
pi_98678695
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 09:38 schreef Ssserpente het volgende:
Het is gebiedende wijs en dan kan het idd met dt. Maar tegenwoordig wordt dat steeds minder gedaan.
Maar dat was een meervouds-t. De cartoon zou alleen ouderwets doch correct kunnen zijn als er een tweeling toegesproken wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:03:04 #114
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98678821
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 14:07 schreef bitterend het volgende:
zo bedoelde ik het niet man! lol
ging gewoon over heel andere dingen dan zwangerschap en/of geboorte hier ineens :@
Het gaat hier de helft van de tijd over andere dingen dan zwangerschap of geboorte en dan vooral door zwangere vrouwen
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 26 juni 2011 @ 15:04:28 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98678874
hoooooi :)
ben dr ook nog hoor; net even aan paar uur op de camping geweest met dreumes (bij Pake eb Beppe) en OMG het was ineens WARM, heeel warm, en mijn enkels zijn al aan het zwellen... wordt nog leuk de komende dagen denk ik...

en mijn meisje is de laatste dagen lekker druk aanwezig... pffff...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98679662
@ soempie, ja ik woon hier ook net 2 weken maar de vloerbedekking ligt er, de muren zijn klaar. De bedjes worden hand gemaakt dus benieuwd wanneer die klaar zijn en hoelang het duurt voor ze in nederland zijn.
En verder al veel spullen besteld, ik ben altijd zo ongeduldig dat ik t gelijk wil hebben, maja geduld is een schone zaak zeggen ze he haha.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:38:26 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98680097
quote:
Susie, straks wel foto's van het kamertje in het topic plaatsen hoor!
Uiteraard! Alhoewel ik niet denk dat het heul bijzonder is, we houden alles vrij neutraal namelijk, maar komt goed.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:43:05 #118
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_98680270
quote:
Dat dus! Sinds ik weet dat we een zoon krijgen voelt het zoveel echter! Ik kan nu nog steeds volschieten bij de gedachte dat ik gewoon een ZOON krijg O+
Oude (on)bekende.
pi_98680312
quote:
15s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:03 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Het gaat hier de helft van de tijd over andere dingen dan zwangerschap of geboorte en dan vooral door zwangere vrouwen
tja, zo ervaar ik dat niet. Ik vond dat het ineens te veel ging over spelling en wou het terug ontopic brengen...niks mis mee denk ik. Was niet aanvallend bedoeld en snap niet waarom er ineens een discussie hierover moet ontstaan.
pi_98680345
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 15:43 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Dat dus! Sinds ik weet dat we een zoon krijgen voelt het zoveel echter! Ik kan nu nog steeds volschieten bij de gedachte dat ik gewoon een ZOON krijg O+
Ik ook! ik kan nu zeggen "ik heb een meisje in mijn buik" dat is gewoon prachtig *O*
  zondag 26 juni 2011 @ 16:41:27 #121
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98682367
:W

Haha, wat lachen zeg, om zo terug te lezen hoe het is gelopen met het spellingverhaal van gisteren... _O- Enne... Bitterend, ik ga je ècht niet corrigeren, ik heb verlof :+ :D

Soempie, wat lekker dat je ze hebt genoten van je trouwdag!! ^)

TAP alweer 28 weken... mèn wat gaat het hard! Fijn dat alles goed gaat :o ^O^

Hier is het weer compleet rustig. Ik heb heerlijk uitgeslapen -voor het eerst met een groot kussen tussen m'n benen, omdat ik toch wel behoorlijk wat last begin te krijgen van -met name- mijn rechterheup- tot kwart over 12! (8> en Bas kwamen kijken of ik al wakker was. Toen lekker gaan douchen en daarna het huis gezogen, daarna heeft (8> wentelteefjes gebakken.. zooo lekker! Was een heeeeele tijd geleden, dus dat smaakte echt wel! :9 :Y)

Gisteren naar de schoonheidsspecialste geweest *O* . We zijn klaar voor het kraambed, haha!

Echt ongelooflijk dat ik nu alweer 39w 4d zwanger ben. Toen ik zwanger was van Bas begon het nu te rommelen en begonnen komende nacht de weeën... Ik ben toen bevallen met 39w 5d... Ik begin steeds meer te geloven dat ik die 40 weken echt vol ga maken! :o O+
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 26 juni 2011 @ 16:50:58 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98682691
Niet te snel roepen Jose :P
  zondag 26 juni 2011 @ 17:00:02 #123
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98683064
Nee, je weet maar nooit... :+
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 26 juni 2011 @ 17:48:50 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98684697
Soempie, zo herkenbaar die vermoeidheid. Ben inmiddels ook hele dagen misselijk. Hoop ook dat dat nu bijna over is. Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Ik kan me voorstellen dat het ook echter is als je weet wat het wordt en je de kleine ook voelt bewegen O+
pi_98686657
MJ wat leuk, dubbel pret voor jou :)

Soempie welkom en feli!

Las ook over kinderkamers, wij moeten nog plinten op 2 muren, kamertje komt 1e week augustus, dan nog nieuw rolgordijntje en overgordijnen en wat aan de muur en dan zijn we er klaar voor :)

Van de week nog een keer naar de winkel voor wat badspulletjes en beddegoed. En zo kopen we iedere keef een beetje.

Zijn er nog tips voor beddengoed? Is gewoon een katoenen dekentje van ¤10,-- met onderlakentje wel warm genoeg in okt/nov?
pi_98686829
Sofie lag vanaf eind oktober onder een lakentje en een dekentje. Dat dekentje was dubbelgeslagen.
*poef* nu is het weg
pi_98687003
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 18:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie lag vanaf eind oktober onder een lakentje en een dekentje. Dat dekentje was dubbelgeslagen.
Ja, dat dubbelslaan moet in begin toch omdat ze nog zo laag in bed liggen.
Maar je ziet zoveel dekbedovertrekjes, maar die vind ik zo belachelijk duur :')
pi_98687077
Nemen jullie trouwens nog vitaminen?
Ik was met week 11 gestopt....ik had vorige week aan de vk gevraagd en ze zei dat het niet erg was dat ik ermee gestopt was maar dat ik wel vitamine D moest nemen nu...10 mcg!
Dus dat doe ik dat braaf :Y

Nirak..wij gaan voor een winter slaapzak voor eind nov/dec. Denk dan met een dunne dekentje. Ik had iets gelezen over welke deken beter was...even opzoeken voor je.
pi_98687124
Okee lief zegt "geen dekbed, wel een dekentje" stond in het boekie die ik van de kraam had gekregen!
Een dekbed zou te zwaar zijn.
We kregen ook de tip om omslag rompers aan te schaffen..
  zondag 26 juni 2011 @ 19:02:07 #130
190853 RockabeIIa
pi_98687183
Dekbed wordt de eerste 2 jaar niet aangeraden. Een deken laat meer lucht door mochten ze zichzelf eronder wurmen.
pi_98687688
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 18:57 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ja, dat dubbelslaan moet in begin toch omdat ze nog zo laag in bed liggen.
Maar je ziet zoveel dekbedovertrekjes, maar die vind ik zo belachelijk duur :')
Sofie ligt nog steeds zo laag in bed.
*poef* nu is het weg
  zondag 26 juni 2011 @ 19:18:50 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98687799
De kraamconsulent hier zei dat het ook beter is de eerste weken de beeb op de kamer bij ons te laten slapen?? Ik reageerde een beetje van "oh ok" en verder niet doorgevraagd (of onthouden, dat kan ook zo maar :@ ). Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet (zeg ik nu).... wat zijn de ervaringen hier?
pi_98687862
Bitterend, ik slik nog steeds van die mama-pillen (multivitaminen), die kan je de hele zwangerschap doorslikken. Verder ook nog steeds de cranberry pillen :)

Nirak, ik vraag me inderdaad ook af moet voor dekentje enzo, je ziet zoveel verschillends.. ik houd van de koeka wafel dekens, maar oef... 70 euro ofzo?? :X
pi_98687896
Susie mij is uitgelegd dat je signalen beter leert herkennen wat betreft honger enzo.
Ik heb allang besloten dat ze op ons kamer komt inderdaad de eerste paar maanden..denk dat ze ook eenzaam wordt na 9 maanden in mijn buik ineens in een grote kamer helemaal alleen...
  zondag 26 juni 2011 @ 19:24:47 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98687991
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:21 schreef bitterend het volgende:
Susie mij is uitgelegd dat je signalen beter leert herkennen wat betreft honger enzo.
Ik heb allang besloten dat ze op ons kamer komt inderdaad de eerste paar maanden..denk dat ze ook eenzaam wordt na 9 maanden in mijn buik ineens in een grote kamer helemaal alleen...
Mja, moet eerst dan maar zien of het bedje makkelijk bij ons erbij te zetten is. En anders dus op zoek naar een co-sleeper. Maar dat vind ik eigenlijk ook weer een beetje van de gekke, bedoel, ze zal toch echt een keer naar d'r eigen kamer moeten toch? Ben bang dat je anders dat weer krijgt, het niet willen slapen op eigen kamer. Misschien draaf ik te ver door hoor, heb geen ervaring uiteraard! :P
pi_98688007
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Susie het volgende:
De kraamconsulent hier zei dat het ook beter is de eerste weken de beeb op de kamer bij ons te laten slapen?? Ik reageerde een beetje van "oh ok" en verder niet doorgevraagd (of onthouden, dat kan ook zo maar :@ ). Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet (zeg ik nu).... wat zijn de ervaringen hier?
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is :? :? maar pas als de kraam weg is...dan ben ik pas alleen thuis!
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!

Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus :@
pi_98688035
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o Sorry! Het zijn mijn hormonen! :Y Serieus! Ik ben echt zo mega-mega-mega ongesteld! :o :@

:*
Hihi.
En sterkte!
pi_98688065
Bitterend, heb je nu al een kraamverzorgster over de vloer gehad?! Ik niet hoor...
pi_98688075
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:24 schreef Susie het volgende:

[..]

Mja, moet eerst dan maar zien of het bedje makkelijk bij ons erbij te zetten is. En anders dus op zoek naar een co-sleeper. Maar dat vind ik eigenlijk ook weer een beetje van de gekke, bedoel, ze zal toch echt een keer naar d'r eigen kamer moeten toch? Ben bang dat je anders dat weer krijgt, het niet willen slapen op eigen kamer. Misschien draaf ik te ver door hoor, heb geen ervaring uiteraard! :P
we nemen ook een co-sleeper hoor! ze zal inderdaad ooit naar haar eigen kamer moeten :Y
Ik heb ook geen idee hoe het allemaal gaat :?
  zondag 26 juni 2011 @ 19:27:35 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98688094
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is :? :? maar pas als de kraam weg is...dan ben ik pas alleen thuis!
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!

Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus :@
Ik zou juist liever hebben dat lief thuis is wanneer de kraam weg is. Dan heb je meer iemand nodig om je heen dan wanneer er ook al een kraamverzorgster is toch?
pi_98688112
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:26 schreef Jipster het volgende:
Bitterend, heb je nu al een kraamverzorgster over de vloer gehad?! Ik niet hoor...
Jij niet??
Gek! wanneer krijg je die dan?

We hebben een kennismakingsgesprek ja! en er komt iemand nog een keer kijken als ik 36 weken ben...dan is het ook gelijk diegene die we krijgen die komt kijken
  zondag 26 juni 2011 @ 19:28:09 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98688115
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:26 schreef Jipster het volgende:
Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.
En idd bij 36 - 37 wkn neemt ze weer even contact op.
pi_98688158
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:27 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik zou juist liever hebben dat lief thuis is wanneer de kraam weg is. Dan heb je meer iemand nodig om je heen dan wanneer er ook al een kraamverzorgster is toch?
Daarom dat hij 2 weken neemt...maar ik wil niet hem moeten vertellen hoe alles moet na dat ze weg is...mijzelf kennende doe ik het verkeerd en ik wil dat hij mee kijkt en opschrijft wat allemaal moet! haha
  zondag 26 juni 2011 @ 19:30:04 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98688184
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:29 schreef bitterend het volgende:

[..]

Daarom dat hij 2 weken neemt...maar ik wil niet hem moeten vertellen hoe alles moet na dat ze weg is...mijzelf kennende doe ik het verkeerd en ik wil dat hij mee kijkt en opschrijft wat allemaal moet! haha
Mja, dat is ook weer zo! hahaha! _O-
  zondag 26 juni 2011 @ 19:30:41 #145
190853 RockabeIIa
pi_98688210
Bitterend, das anders een prachtig advies dat gegeven is maar als dat niet bij jullie past dan doe je dat toch lekker niet ;)

Susie, het mooist is om dat te kunnen beslissen als de baby er is. Ik wilde het graag, ex niet, ex weg, baby tot dik 7 maand in bed gehad :)
pi_98688301
:D :D
Welke advies Rocka?? over mijn man zijn vakantie?

Ik zei over het kolven "ik wil graag dat mijn man ook fles geeft enzo" zegt ze"maak jij geen zorgen wij zullen hem genoeg te doen geven" :')
  zondag 26 juni 2011 @ 19:35:02 #147
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98688378
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Bitterend, das anders een prachtig advies dat gegeven is maar als dat niet bij jullie past dan doe je dat toch lekker niet ;)

Susie, het mooist is om dat te kunnen beslissen als de baby er is. Ik wilde het graag, ex niet, ex weg, baby tot dik 7 maand in bed gehad :)
Ok, jij hebt wel heul erg je zin doorgedreven :P Even alle gekheid op een stokje, dat is uiteraard ook zo. Voor nu laat ik veel op mijn afkomen zeg maar, soms vlieg ik even tegen de muren op van de stress wat er nog moet gebeuren, maar dan denk ik, ach ik heb nog even en er zijn zoveelmensen die het gered hebben, dat gaat mij ook lukken!
pi_98688894
susie het zijn adviezen he. ik heb de meiden hier na de kraamweek gewoon in bedje gelegd en geen gedoe. je moet doen waar jij en je lief goed bij voelen.
net als het consultatie bureau krijg je straks adviezen en geen verplichtingen ;)
mama van 3 kids!
  zondag 26 juni 2011 @ 19:51:58 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_98688989
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Susie het volgende:
Grappig, ik wil per se de eerste maand/ 2 maanden de baby bij ons op de kamer (m'n man is nu ook eindelijk om). Ik heb een wiegje gekregen van een vriendin en haar kindjes (en die van haar zus) hebben de eerste weken ook bij haar en haar man op de kamer gelegen in dat wiegje. De overstap naar de eigen kamer is prima verlopen.

Lijkt me ook wel praktisch om de baby de eerste tijd op de kamer te hebben. Hoef ik niet zo ver m'n bed uit. :') En ik kan me voorstellen dat het voor de baby prettig is.
pi_98689016
quote:

[..]

Ik vind er weinig raars aan hoor, dat voorstel.

Anyway, Elin heeft 17 mnd bij ons geslapen, eerste deel van de nacht in r eigen bed (op onze kamer) tweede deel bij ons in bed ivm nactvoeding.
vanaf 18 mnd slaapt ze op haar eigen kamer (toen stopte ik met BV)
pi_98689023
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding. We hebben het eerst met een wiegje geprobeerd, maar ik kon de kleine niet zien en dat voelde niet fijn. Daarna van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt en dat ging perfect. Na een maand of 4 hebben we Hannah wel naar haar eigen kamertje gebracht omdat we steeds van elkaar wakker werden. Ik denk dat baby 2 ook de eerste tijd in de co-sleeper gaat.

Een kolf is snel genoeg gehuurd bij de thuiszorgwinkel, dus maak je daar geen zorgen over. Persoonlijk had het me wel veel zorgen bespaard als ik voor noodgevallen wat kunstvoeding in huis had gehad. Ik had er toen al nacht opzitten dat Hannah 8 uur niets wilde drinken en ik nog geen kolf had.

Ik vind het trouwens zelf ook wel belangrijk dat mijn man er de eerste week ook bij is. Het is net zo goed zijn kind, en hij moet er ook mee kennis maken. Bovendien is het nu voor Hannah ook wel fijn als ze ook aandacht krijgt van haar papa.
  zondag 26 juni 2011 @ 19:54:57 #152
30252 Soempie
Procreating
pi_98689113
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:32 schreef bitterend het volgende:
:D :D
Welke advies Rocka?? over mijn man zijn vakantie?

Ik zei over het kolven "ik wil graag dat mijn man ook fles geeft enzo" zegt ze"maak jij geen zorgen wij zullen hem genoeg te doen geven" :')
Nouja, wat een stom antwoord! Ik word er een beetje boos van. :@ 8)7 Die vragen en wensen moet ze niet zo wegwuiven.
pi_98689289
wat betreft mijn vent, waarschijnlijk beval ik rond de herfstvakantie, dus hij heeft mazzel (leraar) maar aan de andere kant, als ie de dag na de bevalling er is prima, maar verder slaapt de kleine erg veel en zal hij hem na werktijd ook wel zien. Bij Elin was t ook voornamelijk dat ik bezig was met de voedingen en dat ze daana weer sliep, hij kon weinig helpen en verveelde zich al snel hoor.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:02:57 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98689463
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:28 schreef Susie het volgende:

[..]

Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.
En idd bij 36 - 37 wkn neemt ze weer even contact op.
Vreemd, ik heb een intake gehad maar niks gehoord over een bezoekje rond 36-37 weken. Dat doen ze bij deze organisatie denk ik niet. Wij moeten bellen na de bevalling en dan komt er iemand, that's it.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:04:05 #155
30252 Soempie
Procreating
pi_98689504
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?

Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg. :@ Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
pi_98690127
R is de eerste week thuisgeweest, de 2e week heeft ie thuis wat gewerkt en had 1 afspraak waar ie echt naartoe moest (toen had ie mn vader geregeld ;) was niet echt nodig, maar wel gezellig :D). De 3e week is ie weer gaan werken.
Hij vond het thuiszijn ook fijn ivm de gebroken nachten. Hij kon overdag gewoon bijkomen, zonder dat ie wat moest doen. Is hier goed bevallen.

En wat betreft slapen op de kamer, ik vond t eerst onzin (en was bang dat k niet zo slapen), maar hoe verder mn zwangerschap vorderde hoe meer ik m juist wel op de kamer wilde hebben :)
We hadden de wieg van mn schoonouders, was nog even afwachten of dat zou kunnen, nichtje van precies 2 maanden ouder, maar die sliep er niet rustig in, dus is na 2 weken naar dr eigen kamertje gegaan. Floris heeft 11 weken in de wieg geslapen, toen werd ie er te groot voor. Was prima zo :)
Dus gewoon doen waar je je goed bij voelt!
  zondag 26 juni 2011 @ 20:23:06 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98690454
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding.
Dit vind ik een goede en praktische reden. Maar dan moet de borstvoeding wel lukken natuurlijk! Anders moet je er evengoed nog uit... :P

Voor wat betreft of lief wel of niet vrij is; hij mag het wat mij betreft zelf weten. Persoonlijk lijkt het mij praktischer wanneer hij na de kraamzorg een week of 2 vrij is. Of dat hij halve dagen neemt ofzo? Ik denk ook dat hij zichzelf stierlijk gaat vervelen op een gegeven moment... maar nogmaals, ik laat de keuze aan hem.

@Aventura; ik weet niet of ze dan nog een keer langskomt, maar ze neemt in ieder geval nog even contact op.
pi_98690630
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?

Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg. :@ Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
Hoeft helemaal niet zo te zijn.
Wij woonden erg klein toen elin geboren werd, hij zat thuis omdat ie herstellende was van kanker..en dat mens verveelde zich te pleuris.
er viel niets schoon te maken, want dat was bijzonder snel klaar en dat deed vriendlief allemaal.
ze heeft een keer een wasje opgehangen , verder misbruikte ik haar als praatpaal en thats it (ik had ook 3 uur per dag en stuurde r ook nog eens eerder naar huis steeds)
  zondag 26 juni 2011 @ 20:30:02 #159
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_98690813
Ik vind het juist een heel fijn idee om ons kindje de eerste tijd bij ons op de kamer te hebben. Daarnaast is het hier ook noodzakelijk i.v.m klein appartement ;) We hadden in principe wel een aparte babykamer kunnen maken, maar het kamertje waar wij dan zouden gaan slapen is zo klein dat het wiegje er niet meer bij zou passen dus we stellen hier te grote interne verhuizing nog even uit :)
Oude (on)bekende.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:31:25 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98690890
tja Evie sliep ook bij ons op de kamer, maar ik moest er gewoon uit als ze wakker was hoor... schone luier, kolven, flesje geven...
ik hoop zoooo dat het deze keer wel direct lukt met de BV, dan is het nog functioneler ;)

na 2 maanden is ze overigens naar dr eigen bedje gegaan, op dr eigen kamertje; en toen sliepen we wel alle3 veel rustiger... (sindsdien slaapt ze ook door ;))
pi_98691293
Kraambureau is nog niet geweest hier. Ben ook pas 23 weken, ik verwacht ze pas in de 7e maand voor een intake, dus dat is nog 2 maanden wachten.

Bij ons op de kamer slapen gebeurd (als t aan mij ligt) alleen de eerste 2,3 of 4 weken, in de wandelwagen dan maar. En daarna lekker in eigen bedje hoop ik. Maar misschien denk ik er tzt wel anders over..
pi_98691395
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding. We hebben het eerst met een wiegje geprobeerd, maar ik kon de kleine niet zien en dat voelde niet fijn. Daarna van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt en dat ging perfect. Na een maand of 4 hebben we Hannah wel naar haar eigen kamertje gebracht omdat we steeds van elkaar wakker werden. Ik denk dat baby 2 ook de eerste tijd in de co-sleeper gaat.

Een kolf is snel genoeg gehuurd bij de thuiszorgwinkel, dus maak je daar geen zorgen over. Persoonlijk had het me wel veel zorgen bespaard als ik voor noodgevallen wat kunstvoeding in huis had gehad. Ik had er toen al nacht opzitten dat Hannah 8 uur niets wilde drinken en ik nog geen kolf had.

Ik vind het trouwens zelf ook wel belangrijk dat mijn man er de eerste week ook bij is. Het is net zo goed zijn kind, en hij moet er ook mee kennis maken. Bovendien is het nu voor Hannah ook wel fijn als ze ook aandacht krijgt van haar papa.
Ik vind wat je schrijft wel erg fijn!!de kraam zei dat ik niks in huis moest hebben...maar ik ben liever voorbereid hoor!! ik wil ook niet als BV niet lukt met een hongerig huilende kind s'nachts zitten omdat ik de middelen niet had.l..ik wil niet te afhankelijk zijn van de kraam!

en idd Soempie ik vond niet leuk hoe ze mijn vraag over het flesje zo afdeed!
pi_98691555
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
wat betreft mijn vent, waarschijnlijk beval ik rond de herfstvakantie, dus hij heeft mazzel (leraar) maar aan de andere kant, als ie de dag na de bevalling er is prima, maar verder slaapt de kleine erg veel en zal hij hem na werktijd ook wel zien. Bij Elin was t ook voornamelijk dat ik bezig was met de voedingen en dat ze daana weer sliep, hij kon weinig helpen en verveelde zich al snel hoor.
ja ik snap het dat de kleine veel slaapt...maar als ze niet slaapt kan ik lekker douchen en mijn man haar lekker kroelen of wat dan ook...
het is onze eerste kind...denk dat wij het samen willen mee maken de eerste dagen :@
beetje romantische beeld misschien hahaa het zal vast niet zo zijn...ik vind het gewoon fijner als hij er is..iemand die niet labiel is en onder de gierende hormonen zit :+
pi_98691663
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:

ik heb denk ik volledig 6 uur per dag...maar ik vind het wel er veel!
ik vroeg haar wat ze 6 uur gaat doen...nou zei ze BV neemt veel tijd en dan moet de wc schoon en badkamer...
Ben erg benieuwd of ik dr zat ben na 2 dagen :D
Ik ben de visite al zat na een paar uur bezoek hahaha voel me gelijk niet meer fijn in mijn eigen huisje
pi_98691793
BV neemt veel tijd in beslag, idd..maar als je kindje gelijk goed aanhapt en drinkt..dan heeft ze er geen hol mee te maken :')
pi_98691940
ik zou als ik jou was er wat minder mee bezig zijn Bitterend :P
pi_98692110
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:52 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou als ik jou was er wat minder mee bezig zijn Bitterend :P
haha ben er niet zoveel mee bezig..denk er af en toe erover en dan schrijf ik het hier ook maar verder heb andere dingen aan mijn hoofd, toch bedankt voor de tip doos :9
  zondag 26 juni 2011 @ 20:57:08 #168
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98692195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
BV neemt veel tijd in beslag, idd..maar als je kindje gelijk goed aanhapt en drinkt..dan heeft ze er geen hol mee te maken :')
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
pi_98692247
t komt wel zoals t komt, ik ben zelf een controlfreak, maar rondom de geboorte viel er geen hol te plannen :') dat was wel ff een omslag
pi_98692314
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.
Als ze leuk is mag ze beneden op elin passen O+
  zondag 26 juni 2011 @ 20:59:48 #171
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98692356
quote:

[..]

Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.

Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98692471
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.

Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn :Y
Klinkt erg fijn O+ O+
We wonen ook erg klein! ook 60m2 verdeeld over 2 etages...ik heb begrepen dat er wat flexibiliteit in de uren van de kraamverzorgende zit...als ze toch overbodig blijkt te zijn dan is het geen probleem en andersom ook niet kennelijk!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:01:59 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98692478
quote:

[..]

Herkenbaar. Maar misschien vind ik het, als het eenmaal zover is, wel heel prettig.

Mijn man werkt trouwens vanuit huis en is er dus gewoon bij. Toch is de kraamhulp erg welkom, want ik denk dat hij het prettiger vindt om zich bezig te houden met kennismaken met en verzorging van de baby, dan met dingen als stofzuigen en de vaatwasser inruimen. Bovendien moet-ie ook nog naar het gemeentehuis en zal ik hem zo nu en dan richting winkel sturen voor dingen. Oh ja, en daarnaast moet-ie ook gewoon werken. Hij zal wat minder afspraken maken voor die periode, maar er moet evengoed wel brood op de plank komen,
pi_98692533
gehehe wat dat betreft hadden we dus veel mazzel, we woonden tegenover de supermarkt, bezoek hadden we de eerste week niet (expres tevens een aanrader! (alleen directe familie)
en zelf was ik ook 3 uur na de bevalling eigenlijk alweer op de been, aan bedrust heb ik weinig gedaan
  zondag 26 juni 2011 @ 21:04:37 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98692593
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

kan ik me wat bij voorstellen; maar na de vorige bevalling heb ik natuurlijk geen kraam gehad; aangezien we in het ziekenhuis waren.
En ikzelf heb geen begeleiding nodig gehad. Alleen direct na de bevalling met douchen, daarna deed ik alles gewoon zelf. (ook mijn bed opmaken in het ziekenhuis). Ook zodra ik dingen met Evie kon doen (dus toen ze uit de couveuse kon), ben ik alles zelf gaan doen...
ik hecht erg aan mijn zelfstandigheid.. karaktertrekje denk ik...
Vind het prima als ze ff de wc, en badkamer wil doen, of ons bed opmaken, en misschien dingen met Evie ondernemen als ik met de baby bezig ben.. maar ik een hekel aan verplicht gezellig doen.
(klinkt heel onaardig, ben ik niet, maar wil graag af en toe lekker alleen zijn..).

(en tja ik weeeeeet dat ik nu ook minder goed uit de strijd kan komen, we zullen het zien ;))
pi_98692642
Gelukkig hangt een kraamhulp niet heel de tijd om je bed heen te zoemen gelukkig. Dus je gooit gewoon lekker je slaapkamerdeur dicht als je d'r beu bent :)
Bij ons is iedere dag genoeg te poetsen, aangezien we 2 katten en een hind hebben :p Dus ze hoeft zich bij ons niet te vervelen :D
  zondag 26 juni 2011 @ 21:08:51 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98692810
Wat ik nog wilde tikken in mijn vorige bericht, ik ben ook erg onzeker. Ik heb geen ervaring met de verzorging van baby's en ik ken er in mijn directe omgeving weinig. Ik pas nu weleens op mijn 5 maanden oude buurjongetje, maar daarvoor heb ik in geen 20 jaar een baby in mijn armen gehouden. Ik reken wat dat betreft echt op de kennis en kunde van de kraamverzorgende.
pi_98692815
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:05 schreef Nirak het volgende:
Gelukkig hangt een kraamhulp niet heel de tijd om je bed heen te zoemen gelukkig. Dus je gooit gewoon lekker je slaapkamerdeur dicht als je d'r beu bent :)
Bij ons is iedere dag genoeg te poetsen, aangezien we 2 katten en een hind hebben :p Dus ze hoeft zich bij ons niet te vervelen :D

ik vroeg me al af waar dat paard uithing
pi_98692816
quote:

[..]

Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.

Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring. Ook is het raadzaam om flink te oefenen met aan de borst drinken, want je baby moet de techniek gewoon onder de knie krijgen. En om eerlijk te zijn denk ik dat de borstvoeding op gang krijgen al intensief genoeg is. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:09:01 #180
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98692824
Inderdaad! Wij hebben ook twee katten en het huis is nog nooit zo haarloos geweest als die 10 dagen :D

Mr.DML vond het allemaal maar spannend zo'n kleine baby, zo breekbaar en ik voelde me te licht in mijn hoofd om lang rechtop te staan bijvoorbeeld. Wij waren dus heel blij dat de kraam de meneer dus liet zijn hoe je hem in bad doet en hem aankleedt etc.
Maar ik voelde me dan ook heel erg slecht. Kon nauwelijks zitten en staan en kreeg daarom nog 2 dagen extra kraamzorg.

Wij hadden trouwens ook alleen directe familie de eerste week maar als opa, oma, zus, andere oma etc allemaal op een andere dag komen ben je zo een week verder :')
The way you rock'n'roll
  zondag 26 juni 2011 @ 21:10:09 #181
190853 RockabeIIa
pi_98692877
Ik vond het maar wat fijn een kraamverzorgster te hebben. Ook de tweede keer. Juist de 2e keer.
Mijn 2e was relaxed en had echt veel kennis ondanks dat ze zo jong was. Fascinerend. En hoe fijn is het dat je na een (zware) bevalling gewoon rustig kunt slapen tussen het voeden en niet continu je oudste kotertje aan je bed hebt staan voor een schone luier, een fles drinken, een spelletje, een ditdatwhatever...

lolz@hind
verder ben je zo ongrappig als je zwanger en hulpeloos bent
pi_98692891
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Aventura het volgende:
Wat ik nog wilde tikken in mijn vorige bericht, ik ben ook erg onzeker. Ik heb geen ervaring met de verzorging van baby's en ik ken er in mijn directe omgeving weinig. Ik pas nu weleens op mijn 5 maanden oude buurjongetje, maar daarvoor heb ik in geen 20 jaar een baby in mijn armen gehouden. Ik reken wat dat betreft echt op de kennis en kunde van de kraamverzorgende.
makkelijk

kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
:P
  zondag 26 juni 2011 @ 21:12:27 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98692983
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

makkelijk

kind huilt- geef tiet
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe? :P
  zondag 26 juni 2011 @ 21:12:50 #184
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98693005
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

makkelijk

kind huilt- geef tiet
pfff ik moest lachen... wat erg!!
pi_98693067
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:12 schreef Aventura het volgende:

[..]

Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe? :P
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppen ;(

nee serieus, niet alle kindjes boeren na t drinken..vooral bij BV krijgen ze veel minder lucht binnen dan bij een fles. dawissikdusnie
pi_98693073
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.

Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring. Ook is het raadzaam om flink te oefenen met aan de borst drinken, want je baby moet de techniek gewoon onder de knie krijgen. En om eerlijk te zijn denk ik dat de borstvoeding op gang krijgen al intensief genoeg is. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!

Goed om te horen van het kolven...dat het niet echt nodig is. Had ze dat gewoon maar gezegd dan had ik dat goed begrepen!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:14:53 #187
190853 RockabeIIa
pi_98693099
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:12 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

pfff ik moest lachen... wat erg!!
Ja, dat kan echt niet!
Maarreh, reken maar dat jij vast heel blij gaat zijn met je kraam.
pi_98693110
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppen ;(

nee serieus, niet alle kindjes boeren na t drinken..vooral bij BV krijgen ze veel minder lucht binnen dan bij een fles. dawissikdusnie
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?
pi_98693121
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.
Als ze leuk is mag ze beneden op elin passen O+
Ja, dat vond ik echt een uitkomst! Onze kraamhulp was heel lief met Ivan, dat vond ik eigenlijk nog het fijnst. En ze bood aan om voor ons te koken.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:15:52 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98693144
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
indeed; moeten kolven is echt niet leuk hoor... kan je beter mee wachten tot je baby wat ouder is, bijvoorbeeld om te oefenen met de fles als je weer gaat werken.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:15:52 #191
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98693145
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!

Goed om te horen van het kolven...dat het niet echt nodig is. Had ze dat gewoon maar gezegd dan had ik dat goed begrepen!
Ik denk dat zo'n consulente dat niet zo gewend is. Zij komt voor de basisafspraken en gaat er vanuit dat de specifiekere vragen straks aan de kraam gesteld kunnen worden.
The way you rock'n'roll
pi_98693245
Haha ja ik ben dan vrij onvoorspelbaar :P maar die consulent was ook kraamverzorgster!

Ik heb ook andere dingen gevraagd...maar ik wou weten wat ik allemaal thuis moest hebben..zoals iets tegen krampen of in het geval van borstontsteking...
*rampscenario's*
pi_98693285
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?
licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallen O+
:D
pi_98693287
Kleurdoos niet meer doen hoor :')
Pis bijna in mn broek van t lachen!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:20:25 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98693345
@Kleurdoos, zo'n lactatieconsult lijkt me ook wel wat. Ik had me laatst opgegeven voor een borstvoedingsinfo-avond. Deze ging niet door vanwege teveel afzeggingen. Ik kreeg wel de powerpoint toegestuurd en daar stond voor mij niks nieuws in. Ik hoef geen verkooppraat van de WHO; ik wil gewoon advies en info die is afgestemd op mijn situatie. Ik heb al gezien dat een consult vergoed wordt door mijn verzekering. Ik ga het eerst proberen m.b.v. de tips die ik in het zkh en van de kraamverzorgende krijg, en mocht ik dan meer hulp nodig helpen neem ik zo'n consult.
pi_98693361
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
Haha ja ik ben dan vrij onvoorspelbaar :P maar die consulent was ook kraamverzorgster!

Ik heb ook andere dingen gevraagd...maar ik wou weten wat ik allemaal thuis moest hebben..zoals iets tegen krampen of in het geval van borstontsteking...
*rampscenario's*
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet. :Y)

Ik zou in ieder geval zorgen dat je een flesje in huis hebt en een paar pakjes kunstvoeding. Koop niet zo'n groot pak, want als je die opent is 'ie maar heel beperkt houdbaar. Die kleine kant-en-klare pakjes zijn veel handiger.

Oh, en ik zou een telefoonnummer klaar hebben liggen van (1) een plek waar je een kolf kunt huren, en (2) een lactatiekundige. Dat zijn dingen die je snel wilt kunnen regelen als je ze nodig hebt.
  zondag 26 juni 2011 @ 21:20:50 #197
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98693371
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Nirak het volgende:
Kleurdoos niet meer doen hoor :')
Pis bijna in mn broek van t lachen!
Na je bevalling doe je dat echt want dan zijn je spieren allemaal verweekt daaroh :+
The way you rock'n'roll
  zondag 26 juni 2011 @ 21:22:12 #198
190853 RockabeIIa
pi_98693439
Serieus, ik weet niet wat voor kraamverzorgenden er bij jullie rondlopen maar hier zijn ze echt gecertificeerd in veel extra's en goed geschoold. De mijne heeft me super tips gegeven over borstvoeding. En ze heeft me ook geleerd hoe ik babymassage kon geven. Ze was superlief voor beide kids en vermaakte de oudste overdag en heeft me meermaals ook geestelijk behoorlijk gesteund. Ik irriteer me een beetje aan zo'n laconieke houding zo alsof ze alleen maar komen om schoon te maken en beschuitjes te smeren. Als je mazzel hebt dan krijg je iemand in huis die haar vak verstaat. Dat maakt jouw kraamtijd dat je heerlijk kunt cocoonen.
pi_98693490
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Aventura het volgende:
@Kleurdoos, zo'n lactatieconsult lijkt me ook wel wat. Ik had me laatst opgegeven voor een borstvoedingsinfo-avond. Deze ging niet door vanwege teveel afzeggingen. Ik kreeg wel de powerpoint toegestuurd en daar stond voor mij niks nieuws in. Ik hoef geen verkooppraat van de WHO; ik wil gewoon advies en info die is afgestemd op mijn situatie. Ik heb al gezien dat een consult vergoed wordt door mijn verzekering. Ik ga het eerst proberen m.b.v. de tips die ik in het zkh en van de kraamverzorgende krijg, en mocht ik dan meer hulp nodig helpen neem ik zo'n consult.
echt, t kan maar zo zijn dat die kleine zo je tepel naar binnen hamburgert en dan heb je er geen omkijken naar zoals bij, jaja komt ie weer..elin, het gemakskind (maarrr ze slaapt nog steeds niet door he :P ) die mekkerde als ze wilde drinken, deed r ding en tukte weer verder, geen boeren krampjes gassen of gedoe. en voor de eerste dingen heb je altijd je kraam, als je niet weet wat de beste houding is of eerste hulp bij tepelkloven ofzo.
maar ga er gewoon vanuit dat t wel goe dkomt (zoals claudia ook zegt)
pi_98693494
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet. :Y)

Ik zou in ieder geval zorgen dat je een flesje in huis hebt en een paar pakjes kunstvoeding. Koop niet zo'n groot pak, want als je die opent is 'ie maar heel beperkt houdbaar. Die kleine kant-en-klare pakjes zijn veel handiger.
Doen we!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')