en de net bevallen ook niet melden dat ze net bevallen zijnquote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
dus dan mogen de niet-zwangeren ook niet meer de net-bevallende feliciteren......
Ben je al ver met de babykamer? Hier wordt de kamer nog gebruikt als opslag (we wonen hier nog maar net). Als ik 20 weken zwanger ben wil ik toch wel echt beginnen. Afgelopen vrijdag hebben we een box en wiegje gekregen. Dan wordt het ook opeens echt.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:58 schreef miss-jones25 het volgende:
haha nou ik merkte 3 dagen terug al wat maar wist niet zeker of dat nou gewoon mn buik was of een van de meiden maar deze was wel heel duidelijk.
@ soempie, ja ben wel aan het wennen er aan vooral nu ik volop kan shoppen en druk bezig ben met dingen uitzoeken voor de babykamer.
Wat is een lodger wrapper?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Weet je wat het ook echt echt echt maakt vind ik? Dat je kan zeggen: ik krijg een zoontje!![]()
Wow.. hier ook al wat geshopt, een badje, boxkleden en een lodger wrapper
Maar dat was een meervouds-t. De cartoon zou alleen ouderwets doch correct kunnen zijn als er een tweeling toegesproken wordt.quote:Op zondag 26 juni 2011 09:38 schreef Ssserpente het volgende:
Het is gebiedende wijs en dan kan het idd met dt. Maar tegenwoordig wordt dat steeds minder gedaan.
Het gaat hier de helft van de tijd over andere dingen dan zwangerschap of geboorte en dan vooral door zwangere vrouwenquote:Op zondag 26 juni 2011 14:07 schreef bitterend het volgende:
zo bedoelde ik het niet man! lol
ging gewoon over heel andere dingen dan zwangerschap en/of geboorte hier ineens
Uiteraard! Alhoewel ik niet denk dat het heul bijzonder is, we houden alles vrij neutraal namelijk, maar komt goed.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Susie, straks wel foto's van het kamertje in het topic plaatsen hoor!
Dat dus! Sinds ik weet dat we een zoon krijgen voelt het zoveel echter! Ik kan nu nog steeds volschieten bij de gedachte dat ik gewoon een ZOON krijgquote:Op zondag 26 juni 2011 14:45 schreef Jipster het volgende:
Weet je wat het ook echt echt echt maakt vind ik? Dat je kan zeggen: ik krijg een zoontje!![]()
Wow.. hier ook al wat geshopt, een badje, boxkleden en een lodger wrapper
tja, zo ervaar ik dat niet. Ik vond dat het ineens te veel ging over spelling en wou het terug ontopic brengen...niks mis mee denk ik. Was niet aanvallend bedoeld en snap niet waarom er ineens een discussie hierover moet ontstaan.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Het gaat hier de helft van de tijd over andere dingen dan zwangerschap of geboorte en dan vooral door zwangere vrouwen
Ik ook! ik kan nu zeggen "ik heb een meisje in mijn buik" dat is gewoon prachtigquote:Op zondag 26 juni 2011 15:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Dat dus! Sinds ik weet dat we een zoon krijgen voelt het zoveel echter! Ik kan nu nog steeds volschieten bij de gedachte dat ik gewoon een ZOON krijg
Ja, dat dubbelslaan moet in begin toch omdat ze nog zo laag in bed liggen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie lag vanaf eind oktober onder een lakentje en een dekentje. Dat dekentje was dubbelgeslagen.
Sofie ligt nog steeds zo laag in bed.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:57 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ja, dat dubbelslaan moet in begin toch omdat ze nog zo laag in bed liggen.
Maar je ziet zoveel dekbedovertrekjes, maar die vind ik zo belachelijk duur
Mja, moet eerst dan maar zien of het bedje makkelijk bij ons erbij te zetten is. En anders dus op zoek naar een co-sleeper. Maar dat vind ik eigenlijk ook weer een beetje van de gekke, bedoel, ze zal toch echt een keer naar d'r eigen kamer moeten toch? Ben bang dat je anders dat weer krijgt, het niet willen slapen op eigen kamer. Misschien draaf ik te ver door hoor, heb geen ervaring uiteraard!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:21 schreef bitterend het volgende:
Susie mij is uitgelegd dat je signalen beter leert herkennen wat betreft honger enzo.
Ik heb allang besloten dat ze op ons kamer komt inderdaad de eerste paar maanden..denk dat ze ook eenzaam wordt na 9 maanden in mijn buik ineens in een grote kamer helemaal alleen...
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er isquote:Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Susie het volgende:
De kraamconsulent hier zei dat het ook beter is de eerste weken de beeb op de kamer bij ons te laten slapen?? Ik reageerde een beetje van "oh ok" en verder niet doorgevraagd (of onthouden, dat kan ook zo maar). Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet (zeg ik nu).... wat zijn de ervaringen hier?
Hihi.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Sorry! Het zijn mijn hormonen!
Serieus! Ik ben echt zo mega-mega-mega ongesteld!
![]()
we nemen ook een co-sleeper hoor! ze zal inderdaad ooit naar haar eigen kamer moetenquote:Op zondag 26 juni 2011 19:24 schreef Susie het volgende:
[..]
Mja, moet eerst dan maar zien of het bedje makkelijk bij ons erbij te zetten is. En anders dus op zoek naar een co-sleeper. Maar dat vind ik eigenlijk ook weer een beetje van de gekke, bedoel, ze zal toch echt een keer naar d'r eigen kamer moeten toch? Ben bang dat je anders dat weer krijgt, het niet willen slapen op eigen kamer. Misschien draaf ik te ver door hoor, heb geen ervaring uiteraard!
Ik zou juist liever hebben dat lief thuis is wanneer de kraam weg is. Dan heb je meer iemand nodig om je heen dan wanneer er ook al een kraamverzorgster is toch?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is![]()
maar pas als de kraam weg is...dan ben ik pas alleen thuis!
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!
Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus
Jij niet??quote:Op zondag 26 juni 2011 19:26 schreef Jipster het volgende:
Bitterend, heb je nu al een kraamverzorgster over de vloer gehad?! Ik niet hoor...
Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:26 schreef Jipster het volgende:
Bitterend, heb je nu al een kraamverzorgster over de vloer gehad?! Ik niet hoor...
Daarom dat hij 2 weken neemt...maar ik wil niet hem moeten vertellen hoe alles moet na dat ze weg is...mijzelf kennende doe ik het verkeerd en ik wil dat hij mee kijkt en opschrijft wat allemaal moet! hahaquote:Op zondag 26 juni 2011 19:27 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik zou juist liever hebben dat lief thuis is wanneer de kraam weg is. Dan heb je meer iemand nodig om je heen dan wanneer er ook al een kraamverzorgster is toch?
Mja, dat is ook weer zo! hahaha!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
Daarom dat hij 2 weken neemt...maar ik wil niet hem moeten vertellen hoe alles moet na dat ze weg is...mijzelf kennende doe ik het verkeerd en ik wil dat hij mee kijkt en opschrijft wat allemaal moet! haha
Ok, jij hebt wel heul erg je zin doorgedrevenquote:Op zondag 26 juni 2011 19:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Bitterend, das anders een prachtig advies dat gegeven is maar als dat niet bij jullie past dan doe je dat toch lekker niet
Susie, het mooist is om dat te kunnen beslissen als de baby er is. Ik wilde het graag, ex niet, ex weg, baby tot dik 7 maand in bed gehad
Grappig, ik wil per se de eerste maand/ 2 maanden de baby bij ons op de kamer (m'n man is nu ook eindelijk om). Ik heb een wiegje gekregen van een vriendin en haar kindjes (en die van haar zus) hebben de eerste weken ook bij haar en haar man op de kamer gelegen in dat wiegje. De overstap naar de eigen kamer is prima verlopen.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Susie het volgende:
De kraamconsulent hier zei dat het ook beter is de eerste weken de beeb op de kamer bij ons te laten slapen?? Ik reageerde een beetje van "oh ok" en verder niet doorgevraagd (of onthouden, dat kan ook zo maar). Maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet (zeg ik nu).... wat zijn de ervaringen hier?
Ik vind er weinig raars aan hoor, dat voorstel.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
Trouwens, de kraamconsulent hier heeft voorgesteld dat mijn man helemaal geen vakantie neemt als de kleine er is![]()
Ik heb haar echt raar aangekeken...mijn man blijft wel dergelijk 2 weken na de bevalling met mij en meisje thuis! en niet pas na dat ze weg is!
Ik vroeg ook over kolven maar daar wou ze het niet over hebben omdat ik het toch niet ging doen...maar wanneer begin je pas met kolven?? geen idee dus
Nouja, wat een stom antwoord! Ik word er een beetje boos van.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:32 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Welke advies Rocka?? over mijn man zijn vakantie?
Ik zei over het kolven "ik wil graag dat mijn man ook fles geeft enzo" zegt ze"maak jij geen zorgen wij zullen hem genoeg te doen geven"
Vreemd, ik heb een intake gehad maar niks gehoord over een bezoekje rond 36-37 weken. Dat doen ze bij deze organisatie denk ik niet. Wij moeten bellen na de bevalling en dan komt er iemand, that's it.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:28 schreef Susie het volgende:
[..]
Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.
En idd bij 36 - 37 wkn neemt ze weer even contact op.
Dit vind ik een goede en praktische reden. Maar dan moet de borstvoeding wel lukken natuurlijk! Anders moet je er evengoed nog uit...quote:Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding.
Hoeft helemaal niet zo te zijn.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?
Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg.Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
Ik vind wat je schrijft wel erg fijn!!de kraam zei dat ik niks in huis moest hebben...maar ik ben liever voorbereid hoor!! ik wil ook niet als BV niet lukt met een hongerig huilende kind s'nachts zitten omdat ik de middelen niet had.l..ik wil niet te afhankelijk zijn van de kraam!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding. We hebben het eerst met een wiegje geprobeerd, maar ik kon de kleine niet zien en dat voelde niet fijn. Daarna van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt en dat ging perfect. Na een maand of 4 hebben we Hannah wel naar haar eigen kamertje gebracht omdat we steeds van elkaar wakker werden. Ik denk dat baby 2 ook de eerste tijd in de co-sleeper gaat.
Een kolf is snel genoeg gehuurd bij de thuiszorgwinkel, dus maak je daar geen zorgen over. Persoonlijk had het me wel veel zorgen bespaard als ik voor noodgevallen wat kunstvoeding in huis had gehad. Ik had er toen al nacht opzitten dat Hannah 8 uur niets wilde drinken en ik nog geen kolf had.
Ik vind het trouwens zelf ook wel belangrijk dat mijn man er de eerste week ook bij is. Het is net zo goed zijn kind, en hij moet er ook mee kennis maken. Bovendien is het nu voor Hannah ook wel fijn als ze ook aandacht krijgt van haar papa.
ja ik snap het dat de kleine veel slaapt...maar als ze niet slaapt kan ik lekker douchen en mijn man haar lekker kroelen of wat dan ook...quote:Op zondag 26 juni 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
wat betreft mijn vent, waarschijnlijk beval ik rond de herfstvakantie, dus hij heeft mazzel (leraar) maar aan de andere kant, als ie de dag na de bevalling er is prima, maar verder slaapt de kleine erg veel en zal hij hem na werktijd ook wel zien. Bij Elin was t ook voornamelijk dat ik bezig was met de voedingen en dat ze daana weer sliep, hij kon weinig helpen en verveelde zich al snel hoor.
ik heb denk ik volledig 6 uur per dag...maar ik vind het wel er veel!quote:Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?
Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg.Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
haha ben er niet zoveel mee bezig..denk er af en toe erover en dan schrijf ik het hier ook maar verder heb andere dingen aan mijn hoofd, toch bedankt voor de tip doosquote:Op zondag 26 juni 2011 20:52 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou als ik jou was er wat minder mee bezig zijn Bitterend
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...quote:Op zondag 26 juni 2011 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
BV neemt veel tijd in beslag, idd..maar als je kindje gelijk goed aanhapt en drinkt..dan heeft ze er geen hol mee te maken
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
Klinkt erg fijnquote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.
Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn
Herkenbaar. Maar misschien vind ik het, als het eenmaal zover is, wel heel prettig.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
kan ik me wat bij voorstellen; maar na de vorige bevalling heb ik natuurlijk geen kraam gehad; aangezien we in het ziekenhuis waren.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.
Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:05 schreef Nirak het volgende:
Gelukkig hangt een kraamhulp niet heel de tijd om je bed heen te zoemen gelukkig. Dus je gooit gewoon lekker je slaapkamerdeur dicht als je d'r beu bent
Bij ons is iedere dag genoeg te poetsen, aangezien we 2 katten en een hind hebben :p Dus ze hoeft zich bij ons niet te vervelen
Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
[..]
makkelijkquote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Aventura het volgende:
Wat ik nog wilde tikken in mijn vorige bericht, ik ben ook erg onzeker. Ik heb geen ervaring met de verzorging van baby's en ik ken er in mijn directe omgeving weinig. Ik pas nu weleens op mijn 5 maanden oude buurjongetje, maar daarvoor heb ik in geen 20 jaar een baby in mijn armen gehouden. Ik reken wat dat betreft echt op de kennis en kunde van de kraamverzorgende.
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
makkelijk
kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
pfff ik moest lachen... wat erg!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
makkelijk
kind huilt- geef tiet
kind huilt nog steeds- verschoon
kind huilt nog steeds-rotkind, weggeven
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:12 schreef Aventura het volgende:
[..]
Er was toch ook iets met kind huilt - boer laten? Dat ik dat nog even probeer voor ik 'm wegdoe?
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een pijnlijk advies omdat het overkomt alsof de man maar voor één ding goed is, namelijk praktische onderstening. Hij heeft toch ook net een vers kindje gekregen en wil daar misschien ook gewoon even van genieten? Het klinkt in ieder geval heerlijk, dat hij er 2 weken is! Ik vond het wel fijn dat mijn lief na een week weer ging werken, maar hij werkte toen niet zoveel.
Over het kolven: bedenk wel dat het wordt afgeraden om een baby de eerste periode een fles te geven in verband met tepel-speenverwarring. Ook is het raadzaam om flink te oefenen met aan de borst drinken, want je baby moet de techniek gewoon onder de knie krijgen. En om eerlijk te zijn denk ik dat de borstvoeding op gang krijgen al intensief genoeg is. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Ja, dat kan echt niet!quote:
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin boerde nooit..en ik de eerste weken maar meppen
nee serieus, niet alle kindjes boeren na t drinken..vooral bij BV krijgen ze veel minder lucht binnen dan bij een fles. dawissikdusnie
Ja, dat vond ik echt een uitkomst! Onze kraamhulp was heel lief met Ivan, dat vond ik eigenlijk nog het fijnst. En ze bood aan om voor ons te koken.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.
Als ze leuk is mag ze beneden op elin passen
indeed; moeten kolven is echt niet leuk hoor... kan je beter mee wachten tot je baby wat ouder is, bijvoorbeeld om te oefenen met de fles als je weer gaat werken.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
. Wees blij als je niet hoeft te kolven! Maar goed, dat zie je dan wel allemaal.
Ik denk dat zo'n consulente dat niet zo gewend is. Zij komt voor de basisafspraken en gaat er vanuit dat de specifiekere vragen straks aan de kraam gesteld kunnen worden.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dankje!! inderdaad..ik vond het ook een beetje betuttelend over komen...ze kwam sowieso niet erg warm over...en ik voelde me beetje stom met mijn vragen omdat ze ze zo afdeed...misschien waren het ook stomme vragen maar goed, ik weet erg weinig over baby's!
Goed om te horen van het kolven...dat het niet echt nodig is. Had ze dat gewoon maar gezegd dan had ik dat goed begrepen!
licht verteerbaar dus meestal ook minder krampjes, die had elin ook al niet..dus in mijn geval kan nummer 2 alleen maar tegenvallenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
was het niet zo dat BV ook beter verteerbaar is?
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
Haha ja ik ben dan vrij onvoorspelbaarmaar die consulent was ook kraamverzorgster!
Ik heb ook andere dingen gevraagd...maar ik wou weten wat ik allemaal thuis moest hebben..zoals iets tegen krampen of in het geval van borstontsteking...
*rampscenario's*
Na je bevalling doe je dat echt want dan zijn je spieren allemaal verweekt daarohquote:Op zondag 26 juni 2011 21:18 schreef Nirak het volgende:
Kleurdoos niet meer doen hoor
Pis bijna in mn broek van t lachen!
echt, t kan maar zo zijn dat die kleine zo je tepel naar binnen hamburgert en dan heb je er geen omkijken naar zoals bij, jaja komt ie weer..elin, het gemakskind (maarrr ze slaapt nog steeds niet door hequote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Aventura het volgende:
@Kleurdoos, zo'n lactatieconsult lijkt me ook wel wat. Ik had me laatst opgegeven voor een borstvoedingsinfo-avond. Deze ging niet door vanwege teveel afzeggingen. Ik kreeg wel de powerpoint toegestuurd en daar stond voor mij niks nieuws in. Ik hoef geen verkooppraat van de WHO; ik wil gewoon advies en info die is afgestemd op mijn situatie. Ik heb al gezien dat een consult vergoed wordt door mijn verzekering. Ik ga het eerst proberen m.b.v. de tips die ik in het zkh en van de kraamverzorgende krijg, en mocht ik dan meer hulp nodig helpen neem ik zo'n consult.
Doen we!!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet meteen van de worst case scenario's uitgaan, hoor! Je gaat toch niet meteen met krampjesmiddel in de weer, en een borstontsteking krijg je niet.
Ik zou in ieder geval zorgen dat je een flesje in huis hebt en een paar pakjes kunstvoeding. Koop niet zo'n groot pak, want als je die opent is 'ie maar heel beperkt houdbaar. Die kleine kant-en-klare pakjes zijn veel handiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |