abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98689023
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding. We hebben het eerst met een wiegje geprobeerd, maar ik kon de kleine niet zien en dat voelde niet fijn. Daarna van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt en dat ging perfect. Na een maand of 4 hebben we Hannah wel naar haar eigen kamertje gebracht omdat we steeds van elkaar wakker werden. Ik denk dat baby 2 ook de eerste tijd in de co-sleeper gaat.

Een kolf is snel genoeg gehuurd bij de thuiszorgwinkel, dus maak je daar geen zorgen over. Persoonlijk had het me wel veel zorgen bespaard als ik voor noodgevallen wat kunstvoeding in huis had gehad. Ik had er toen al nacht opzitten dat Hannah 8 uur niets wilde drinken en ik nog geen kolf had.

Ik vind het trouwens zelf ook wel belangrijk dat mijn man er de eerste week ook bij is. Het is net zo goed zijn kind, en hij moet er ook mee kennis maken. Bovendien is het nu voor Hannah ook wel fijn als ze ook aandacht krijgt van haar papa.
  zondag 26 juni 2011 @ 19:54:57 #152
30252 Soempie
Procreating
pi_98689113
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:32 schreef bitterend het volgende:
:D :D
Welke advies Rocka?? over mijn man zijn vakantie?

Ik zei over het kolven "ik wil graag dat mijn man ook fles geeft enzo" zegt ze"maak jij geen zorgen wij zullen hem genoeg te doen geven" :')
Nouja, wat een stom antwoord! Ik word er een beetje boos van. :@ 8)7 Die vragen en wensen moet ze niet zo wegwuiven.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_98689289
wat betreft mijn vent, waarschijnlijk beval ik rond de herfstvakantie, dus hij heeft mazzel (leraar) maar aan de andere kant, als ie de dag na de bevalling er is prima, maar verder slaapt de kleine erg veel en zal hij hem na werktijd ook wel zien. Bij Elin was t ook voornamelijk dat ik bezig was met de voedingen en dat ze daana weer sliep, hij kon weinig helpen en verveelde zich al snel hoor.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:02:57 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98689463
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:28 schreef Susie het volgende:

[..]

Kraamconsulent is er bij mij langsgeweest voor een intake en uitleg hoe en wat.
En idd bij 36 - 37 wkn neemt ze weer even contact op.
Vreemd, ik heb een intake gehad maar niks gehoord over een bezoekje rond 36-37 weken. Dat doen ze bij deze organisatie denk ik niet. Wij moeten bellen na de bevalling en dan komt er iemand, that's it.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:04:05 #155
30252 Soempie
Procreating
pi_98689504
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?

Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg. :@ Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_98690127
R is de eerste week thuisgeweest, de 2e week heeft ie thuis wat gewerkt en had 1 afspraak waar ie echt naartoe moest (toen had ie mn vader geregeld ;) was niet echt nodig, maar wel gezellig :D). De 3e week is ie weer gaan werken.
Hij vond het thuiszijn ook fijn ivm de gebroken nachten. Hij kon overdag gewoon bijkomen, zonder dat ie wat moest doen. Is hier goed bevallen.

En wat betreft slapen op de kamer, ik vond t eerst onzin (en was bang dat k niet zo slapen), maar hoe verder mn zwangerschap vorderde hoe meer ik m juist wel op de kamer wilde hebben :)
We hadden de wieg van mn schoonouders, was nog even afwachten of dat zou kunnen, nichtje van precies 2 maanden ouder, maar die sliep er niet rustig in, dus is na 2 weken naar dr eigen kamertje gegaan. Floris heeft 11 weken in de wieg geslapen, toen werd ie er te groot voor. Was prima zo :)
Dus gewoon doen waar je je goed bij voelt!
  zondag 26 juni 2011 @ 20:23:06 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_98690454
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding.
Dit vind ik een goede en praktische reden. Maar dan moet de borstvoeding wel lukken natuurlijk! Anders moet je er evengoed nog uit... :P

Voor wat betreft of lief wel of niet vrij is; hij mag het wat mij betreft zelf weten. Persoonlijk lijkt het mij praktischer wanneer hij na de kraamzorg een week of 2 vrij is. Of dat hij halve dagen neemt ofzo? Ik denk ook dat hij zichzelf stierlijk gaat vervelen op een gegeven moment... maar nogmaals, ik laat de keuze aan hem.

@Aventura; ik weet niet of ze dan nog een keer langskomt, maar ze neemt in ieder geval nog even contact op.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_98690630
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:
Dat is ook een goed punt. Misschien is het mogelijk het verlof op te delen? Of om de dag te doen?

Ik heb er een hekel aan als andere mensen in m'n spullen rommelen en zich met dingen bemoeien of advies geven waar ik niet om vraag, dus ik zie een beetje op tegen die kraamzorg. :@ Denk dat het dan wel goed is als m'n vriend er is. Ik wil altijd alles zelluf doen. Maar misschien ben ik dan wel zo stuk, dat ik het niet eens in de gaten heb.
Hoeft helemaal niet zo te zijn.
Wij woonden erg klein toen elin geboren werd, hij zat thuis omdat ie herstellende was van kanker..en dat mens verveelde zich te pleuris.
er viel niets schoon te maken, want dat was bijzonder snel klaar en dat deed vriendlief allemaal.
ze heeft een keer een wasje opgehangen , verder misbruikte ik haar als praatpaal en thats it (ik had ook 3 uur per dag en stuurde r ook nog eens eerder naar huis steeds)
  zondag 26 juni 2011 @ 20:30:02 #159
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_98690813
Ik vind het juist een heel fijn idee om ons kindje de eerste tijd bij ons op de kamer te hebben. Daarnaast is het hier ook noodzakelijk i.v.m klein appartement ;) We hadden in principe wel een aparte babykamer kunnen maken, maar het kamertje waar wij dan zouden gaan slapen is zo klein dat het wiegje er niet meer bij zou passen dus we stellen hier te grote interne verhuizing nog even uit :)
Oude (on)bekende.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:31:25 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98690890
tja Evie sliep ook bij ons op de kamer, maar ik moest er gewoon uit als ze wakker was hoor... schone luier, kolven, flesje geven...
ik hoop zoooo dat het deze keer wel direct lukt met de BV, dan is het nog functioneler ;)

na 2 maanden is ze overigens naar dr eigen bedje gegaan, op dr eigen kamertje; en toen sliepen we wel alle3 veel rustiger... (sindsdien slaapt ze ook door ;))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98691293
Kraambureau is nog niet geweest hier. Ben ook pas 23 weken, ik verwacht ze pas in de 7e maand voor een intake, dus dat is nog 2 maanden wachten.

Bij ons op de kamer slapen gebeurd (als t aan mij ligt) alleen de eerste 2,3 of 4 weken, in de wandelwagen dan maar. En daarna lekker in eigen bedje hoop ik. Maar misschien denk ik er tzt wel anders over..
pi_98691395
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:52 schreef octopussy het volgende:
Baby bij je hebben op de slaapkamer vond ik wel fijn in het begin. Zeker omdat je er dan niet tig keer uit hoeft met de voeding. We hebben het eerst met een wiegje geprobeerd, maar ik kon de kleine niet zien en dat voelde niet fijn. Daarna van een Ikea bedje een co-sleeper gemaakt en dat ging perfect. Na een maand of 4 hebben we Hannah wel naar haar eigen kamertje gebracht omdat we steeds van elkaar wakker werden. Ik denk dat baby 2 ook de eerste tijd in de co-sleeper gaat.

Een kolf is snel genoeg gehuurd bij de thuiszorgwinkel, dus maak je daar geen zorgen over. Persoonlijk had het me wel veel zorgen bespaard als ik voor noodgevallen wat kunstvoeding in huis had gehad. Ik had er toen al nacht opzitten dat Hannah 8 uur niets wilde drinken en ik nog geen kolf had.

Ik vind het trouwens zelf ook wel belangrijk dat mijn man er de eerste week ook bij is. Het is net zo goed zijn kind, en hij moet er ook mee kennis maken. Bovendien is het nu voor Hannah ook wel fijn als ze ook aandacht krijgt van haar papa.
Ik vind wat je schrijft wel erg fijn!!de kraam zei dat ik niks in huis moest hebben...maar ik ben liever voorbereid hoor!! ik wil ook niet als BV niet lukt met een hongerig huilende kind s'nachts zitten omdat ik de middelen niet had.l..ik wil niet te afhankelijk zijn van de kraam!

en idd Soempie ik vond niet leuk hoe ze mijn vraag over het flesje zo afdeed!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98691555
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:58 schreef Kleurdoos het volgende:
wat betreft mijn vent, waarschijnlijk beval ik rond de herfstvakantie, dus hij heeft mazzel (leraar) maar aan de andere kant, als ie de dag na de bevalling er is prima, maar verder slaapt de kleine erg veel en zal hij hem na werktijd ook wel zien. Bij Elin was t ook voornamelijk dat ik bezig was met de voedingen en dat ze daana weer sliep, hij kon weinig helpen en verveelde zich al snel hoor.
ja ik snap het dat de kleine veel slaapt...maar als ze niet slaapt kan ik lekker douchen en mijn man haar lekker kroelen of wat dan ook...
het is onze eerste kind...denk dat wij het samen willen mee maken de eerste dagen :@
beetje romantische beeld misschien hahaa het zal vast niet zo zijn...ik vind het gewoon fijner als hij er is..iemand die niet labiel is en onder de gierende hormonen zit :+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98691663
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Soempie het volgende:

ik heb denk ik volledig 6 uur per dag...maar ik vind het wel er veel!
ik vroeg haar wat ze 6 uur gaat doen...nou zei ze BV neemt veel tijd en dan moet de wc schoon en badkamer...
Ben erg benieuwd of ik dr zat ben na 2 dagen :D
Ik ben de visite al zat na een paar uur bezoek hahaha voel me gelijk niet meer fijn in mijn eigen huisje
pi_98691793
BV neemt veel tijd in beslag, idd..maar als je kindje gelijk goed aanhapt en drinkt..dan heeft ze er geen hol mee te maken :')
pi_98691940
ik zou als ik jou was er wat minder mee bezig zijn Bitterend :P
pi_98692110
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:52 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zou als ik jou was er wat minder mee bezig zijn Bitterend :P
haha ben er niet zoveel mee bezig..denk er af en toe erover en dan schrijf ik het hier ook maar verder heb andere dingen aan mijn hoofd, toch bedankt voor de tip doos :9
  zondag 26 juni 2011 @ 20:57:08 #168
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98692195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
BV neemt veel tijd in beslag, idd..maar als je kindje gelijk goed aanhapt en drinkt..dan heeft ze er geen hol mee te maken :')
en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
pi_98692247
t komt wel zoals t komt, ik ben zelf een controlfreak, maar rondom de geboorte viel er geen hol te plannen :') dat was wel ff een omslag
pi_98692314
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en ik moet zeggen dat ik dr helemaal geen zin in heb dat zo iemand de hele tijd in mijn zone is...
vind eigenlijk dat mijn kraam ook wel elke dag 2 uurtjes mag komen ipv langer, heb daar helemaal geen zin in...
O als er iets verkeerd gaat bij BV dan schakel ik wel een lactatiekundige in, daar heb ik mijn kraam niet voor nodig.
Als ze leuk is mag ze beneden op elin passen O+
  zondag 26 juni 2011 @ 20:59:48 #171
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98692356
quote:

[..]

Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.

Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98692471
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan hoe je uit de strijd komt denk ik. Hier vonden wij het allebei erg fijn dat ze er was. Ik kon nog nauwelijks uit bed wegens veel pijn en we kregen ook niet zoveel slaap. De kraam bracht ons dan beiden ontbijt op bed, heerlijk. En ondanks dat wij maar op 60m2 wonen had ze genoeg te doen op een dag. Mr.DML was de eerste dagen alleen maar bezig met dingen als boodschappen, aangifte, bezoek ontvangen.

Ow en omdat wij zo klein wonen slaapt Puck nu met 5 maanden nog steeds in een co-sleeper bij ons. Gaat heel goed en we vinden het allen fijn :Y
Klinkt erg fijn O+ O+
We wonen ook erg klein! ook 60m2 verdeeld over 2 etages...ik heb begrepen dat er wat flexibiliteit in de uren van de kraamverzorgende zit...als ze toch overbodig blijkt te zijn dan is het geen probleem en andersom ook niet kennelijk!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:01:59 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98692478
quote:

[..]

Herkenbaar. Maar misschien vind ik het, als het eenmaal zover is, wel heel prettig.

Mijn man werkt trouwens vanuit huis en is er dus gewoon bij. Toch is de kraamhulp erg welkom, want ik denk dat hij het prettiger vindt om zich bezig te houden met kennismaken met en verzorging van de baby, dan met dingen als stofzuigen en de vaatwasser inruimen. Bovendien moet-ie ook nog naar het gemeentehuis en zal ik hem zo nu en dan richting winkel sturen voor dingen. Oh ja, en daarnaast moet-ie ook gewoon werken. Hij zal wat minder afspraken maken voor die periode, maar er moet evengoed wel brood op de plank komen,
pi_98692533
gehehe wat dat betreft hadden we dus veel mazzel, we woonden tegenover de supermarkt, bezoek hadden we de eerste week niet (expres tevens een aanrader! (alleen directe familie)
en zelf was ik ook 3 uur na de bevalling eigenlijk alweer op de been, aan bedrust heb ik weinig gedaan
  zondag 26 juni 2011 @ 21:04:37 #175
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98692593
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

kan ik me wat bij voorstellen; maar na de vorige bevalling heb ik natuurlijk geen kraam gehad; aangezien we in het ziekenhuis waren.
En ikzelf heb geen begeleiding nodig gehad. Alleen direct na de bevalling met douchen, daarna deed ik alles gewoon zelf. (ook mijn bed opmaken in het ziekenhuis). Ook zodra ik dingen met Evie kon doen (dus toen ze uit de couveuse kon), ben ik alles zelf gaan doen...
ik hecht erg aan mijn zelfstandigheid.. karaktertrekje denk ik...
Vind het prima als ze ff de wc, en badkamer wil doen, of ons bed opmaken, en misschien dingen met Evie ondernemen als ik met de baby bezig ben.. maar ik een hekel aan verplicht gezellig doen.
(klinkt heel onaardig, ben ik niet, maar wil graag af en toe lekker alleen zijn..).

(en tja ik weeeeeet dat ik nu ook minder goed uit de strijd kan komen, we zullen het zien ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')