abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98712709
Vlindur, misschien bedoeld Vicky de kraam die bij de thuisbevalling was?
Wij hadden daar ook een kraam bij, ook een andere dan de kraamhulp die na de geboorte is geweest.
Zo'n kraam helpt de vk een beetje; hier maakte ze het bedje startklaar, de eerste kleertjes om een warme kruik werden klaargemaakt,mij drinken geven e.d
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_98712788
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:22 schreef Vlindur het volgende:
Vicky, nachtkraam? Onze kwam alleen overdag? Is het normaal dat ze er snachts ook zijn?
nou ja bij een thuisbevalling is ook een kraamverzorgster aanwezig en aangezien ik 's nachts bevallen ben...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98712798
Oh ja. Dat klinkt logisch. Wij kwamen op dag 3 pas thuis. Toen stond de kraam al voor onze deur ^O^

Ik wil nu een die ook elke dag salades en lekkere dingen maakt :@ ;) :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98712846
wat Poppejans zegt dus.. behalve dus dat die kraam dat allemaal gedaan had omdat ze veel te laat was. Ik had het "voordeel" dat de vk die de bevalling van Tess deed kraamverzorgster geweest was en dus aan ht begin van de nacht alles al klaargezet had. De kraam hoefde dus eigenlijk niet veel te doen en ze deed nog minder :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98712865
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:28 schreef Vlindur het volgende:

Ik wil nu een die ook elke dag salades en lekkere dingen maakt :@ ;) :D
Ohja, dat deed die van mij ook nog! Ik had hier toen destijds nog die foto laten zien dat ze er een heel kunstwerk van gemaakt had, uit banaan de naam ''Wolf'' gesneden met blauwe muisjes eromheen en mandarijnpartjes O+ :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 27 juni 2011 @ 11:44:43 #281
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_98713309
Mijn kraam sneed m'n boterhammetje in stukjes en maakte er ook eentje voor Martijn O+ Was een grandioos topwijf, als wij 's middags even een uurtje of wat sliepen had ze het hele huis aan kant. Ze deed de was, verschoonde mij en m'n bed en was gewoon heel erg lief... Het huis blonk als een spiegeltje. En ze had ontzettend veel geduld met de BV die maar niet op gang wilde komen. Daardoor kreeg ik overigens een verlengde kraamzorg en kreeg ik een andere hulp... Eentje die overigens helemaal geen ervaring had met moeilijke BV :') kwam er nog een extra begeleidster ook voor de BV.

Enfin, de eerste was een engel, de tweede was helemaal niks. Had ook steeds het gevoel dat ik haar moest entertainen, ze kwam maar steeds op m'n voeteneind zitten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 juni 2011 @ 12:01:57 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98713829
Wat heb ik dan mazzel gehad zeg! bij de eerste niet, toen had ik maar 3 dagen kraamhulp en voor de rest 's ochtends en 's avonds drie kwartier "hulp". wat er op neerkwam dat ze bij ons gezellig thee zat te drinken en de koektrommel leegvrat. }:| maar bij de tweede had ik een oudere dame die zich net had laten omscholen. O+ oh! die deed álles volgens het boekje en was zooooo lief. bij de derde hebben we weer gevraagd of ze wilde komen, maar ze was nét uit een andere kraam toen onze zoon geboren werd. Jammer, maar het meisje wat voor haar in de plaats kwam was ook geweldig lief en een harde werker. Ik voel me altijd wat bezwaard maar nu zeker niet. Je hebt je rust en de zorg gewoon nodig. Even rustig bijkomen van die wervelstorm. En ze is er maar een weekje natuurlijk, daarna heb je nog een heel leven om het 'zelf' te doen. En ik vind het advies om de vakantie van je man pas in te laten gaan als de kraam weg is helemaal niet zo raar. :? ja tuurlijk is hij ook net vader. maar dat hij heeft zat dingen te doen, en na werktijd en 's nachts is er echt genoeg tijd voor bonding hoor. ik was maar wat blij toen zijn vakantie pas inging nadat de kraam weg was. hij liep haar niet voor de voeten, zij deed haar werk (anders moest híj al die dingen doen, en hey, hij was ook net vader en die eigen bijdrage betaal ik ook niet voor de kat z'n viool) en aan vakantiedagen zit ook een einde. zo bleven er nog dagen over om later nog wat bijslaapvakantie te pakken enzo. Ik zou het nooit anders doen iig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:06:30 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98713973
Ik had een zeer ervaren kraamhulp en een stagiaire, beide schatten en ze hebben oook goed voor ons gezorgd, dat terwijl ik van te voren heel sceptisch was over de kraamzorg.

Ik heb toen ik thuis kwam op dag 3, nog 5 dagen kraamzorg gehad. Ze verzorgde mijn ontbijt, verschoonde het bed als ik het nodig vond. Ze deden de was en ook opvouwen en strijken. Ze maakte de toiletten schoon, de wastafel, badkamervloer. De woonkamer en de keuken stofgezogen, en gepoetst. Buiten dat waren ze ook enorm gezellig, samen koffie drinken en lunchen en als er bezoek was dan verzorgde ze koffie en beschuiten en verdwenen dan naar een andere plek in het huis.

Wat ik vooral heel prettig vond, was dat ze (de ervaren hulp) op de hoogte was van samen slapen, dragen in een draagdoek, borstvoeding op verzoek, ed....

Ik had kraamzorg van Naviva en ben daar dus heel tevreden over.

@Miss-jones, sterkte met de hond, wat een naar verhaal....
pi_98714048
als ik dit zo allemaal lees wordt ik wel een beetje verdrietig. bij de eerste hadden we wegens 3 dagen ziekenhuis ook maar een paar dagen kraamhulp. wegens drukte werd dat 3 kraamhulpen op 4 dagen. niks niet ontbijtje op bed. ze deden alleen de allernoodzakelijkste huishouddingetjes en dat was het. hielden niet eens alle drukte af, ook al vroeg ik daar om. bij ravi heb ik geen kraamhulp gehad. met als toppertje bij die bevalling dat ik als ik nacontrole wilde, maar naar het inloopspreekuur van de huisarts moest komen. ik heb niet het gevoel ooit zo'n echte leuke kraamweek waar je over leest gehad te hebben.

tip; eis je rust. desnoods kieper je iedereen het huis uit.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 juni 2011 @ 12:12:43 #285
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98714175
Ow en over vakantie van de man in kwestie. De mijne was twee weken vrij, dat wou ie graag en kwam nu met de keizersnede ook wel heel goed van pas. Terwijl ik van te voren riep dat hij die weken maar moest opnemen nadat de kraam was vertrokken...
Nu was ie fijn bij ons in het ziekenhuis (ook de nachten) en kon ie ondertussen alles regelen wat betreft, aangifte, geboortekaartjes, verzekering, boodschapppen. Daarnaast is ie enorm veel bij en met ons mupke geweest, die eerste dagen/weken zijn zo waardevol, je moet ze zo leren kennen en ze veranderen met de dag...

Vandaag is ie weer gaan werken, fijn voor ons allemaal om weer in het normale 'nieuwe' ritme te komen. Vanavond kan ie met haar op de bank, de 'schade' inhalen van een dagje zonder haar...
pi_98714389
J had met Rienk ook 2 weken vrij.
Rienk is op donderdag geboren. (J. was vanaf dinsdag meestal bij me met het inleiden. Soms ging hij naar huis om wat te werken, maar vaker zat hij toch naast me O+. De nacht van woensdag op donderdag 17 december was de bevalling en donderdag en vrijdag was J. bij me, (soms even naar huis om bij te slapen) en maandag is hij naar het werk geweest met beschuit en muisjes. Daarna was hij tot 2 of 3 januari vrij O+

Hij heeft nu in Augustus 3 weken vakantie en als B2 er is neemt hij de rest weer op. Is ons toen prima bevallen!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 27 juni 2011 @ 12:26:32 #287
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_98714627
Tijn kreeg 2 weken van z'n werk en heeft er zelf nog 2 weken bij genomen. We hebben de eerste maand dus heerlijk met z'n drietjes doorgebracht...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 27 juni 2011 @ 12:48:01 #288
100412 mefke79
komt goed!
pi_98715264
Ik heb twee keer een fantastische kraam gehad. Oke, de tweede waren we wel beu na 8 dagen, maar dat zat em niet in het werk dat ze deed, maar gewoon in bepaalde opmerkingen/manier van denken. Ik heb zo eens om me heen gehoord en gezien en ik denk dat ik heel blij moet zijn met en verzekering die graag werkt met een kraambureau dat werkt met zzp'ers ipv mensen in dienst.
Evenstarretje, welk bureau heb je?

Mijn man heeft beide keren drie weken vrij gehad. Hij vond het wel lekker om gewoon bij ons te zijn. Bij Driekus is ie nog wel een dag of 2 gaan werken, maar deze keer niet. Ik denk dat dat ook gewoon heel persoonlijk is en afhangt van de papa in kwestie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juni 2011 @ 12:51:08 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98715348
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:09 schreef simmu het volgende:
tip; eis je rust. desnoods kieper je iedereen het huis uit.
Als je dat wil...
Voor mij zou dat helemaal niet hoeven namelijk. ;)
  maandag 27 juni 2011 @ 12:56:08 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98715490
Nou ja, ik vind nu de sfeer en tendens een beetje in het topic dat je maar een ontaarde vader bent als je gaat werken die week. En zeker met je eerste zwangerschap ben je vaak al zo onzeker. Ik wil maar aangeven dat het dus bést kan, die week werken, Dat je dan ook wel een lieve papa bent en heus ook een band opbouwt.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten. maar een béétje een ander geluid soms is ook wel prettig.

(ik vraag me dan af hoe je dat later ziet, ze blijven groter groeien, dingen leren, die mis je dan ook als vader (of als buitenshuis werkende moeder) ben je dan ook ontaard? je kan gewoon niet 18 jaar naast ze gaan zitten. :D )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98715513
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als je dat wil...
Voor mij zou dat helemaal niet hoeven namelijk. ;)
dat lijkt me redelijk zelfevident ;)
verplicht iedereen de deur uit zetten terwijl je daar zelf geen trek in hebt is net zo rot als wanneer mensen schijt hebben aan je rusttijden terwijl je overal die rusttijden aangeeft.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98715824
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het maar ff zo gedaan anders staan er straks berichtjes dat het niets met zwangerschap te maken heeft.

ik ga nu bijkomen, die stress afgelopen nacht en vanmorgen was niet zo goed voor de meiden voel ik.
pi_98715899
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik vind nu de sfeer en tendens een beetje in het topic dat je maar een ontaarde vader bent als je gaat werken die week. En zeker met je eerste zwangerschap ben je vaak al zo onzeker. Ik wil maar aangeven dat het dus bést kan, die week werken, Dat je dan ook wel een lieve papa bent en heus ook een band opbouwt.
Natuurlijk moet iedereen dat voor zich weten. maar een béétje een ander geluid soms is ook wel prettig.

(ik vraag me dan af hoe je dat later ziet, ze blijven groter groeien, dingen leren, die mis je dan ook als vader (of als buitenshuis werkende moeder) ben je dan ook ontaard? je kan gewoon niet 18 jaar naast ze gaan zitten. :D )
Mr.DML is ook gaan werken hoor. Ik kreeg een 9e en 10e dag en toen kwam de kraam nog maar een paar uurtjes en toen heeft hij halve dagen gewerkt zodat hij er weer was als de kraam weg ging.

Puck werd in februari geboren en we willen ook nog op vakantie en de vakantiedagen zijn nou eenmaal niet oneindig. En met een kind wil je ook niet dat al je dagen halverwege het jaar al op zijn want je weet nooit.
Tijd om gewoon even met z'n drietjes te zijn wilden we wel dus werd dat de week nadat de kraam weg was.
Achteraf gezien helemaal fijn, omdat ik toen nog steeds weinig kon en anders had ik op dag 11 er al alleen voor gestaan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 27 juni 2011 @ 13:18:28 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98716181
Fijn MJ!
pi_98716620
Jeetje Miss J, wat een opluchting om te lezen dat alles goed is met je hond!

Dan weer ontopic ;)
Vanmorgen bij de gyn geweest, wat is het toch een heerlijk mens, ze legt alles goed uit en neemt altijd de tijd voor ons. Bloeddruk 135/60, nog mooi laag dus en voel me goed. Bloeduitslagen ook weer goed. Bevestigd gekregen dat ik A-negatief ben, dus een extra prik in week 30. Maar met die 2 prikken bloedverdunners per dag kan ik dat er ook wel bij hebben :)

Vanaf nu om de 2 weken terugkomen. Volgende keer puur voor de checkup van mamma (moi) en de keer daarop groei-echo. Omdat ik dus een stollingsprobleem (trombose) heb gehad in begin van de zwangerschap kan t zijn dat de baby wat achterblijft in groei. Dus die groeiecho die gaat herhaald worden om de vier weken en welllicht later nog frequenter als daar aanleiding voor is..

Maar vooralsnog is de gyn, en ik dus ook, tevreden over hoe het gaat :)
  maandag 27 juni 2011 @ 13:30:12 #296
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98716650
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef debuurvrouw het volgende:

Welnee :N
Hier zit ook in de planning vooralsnog dat mijn vriend de eerste week blijft werken, misschien wel een kortere dag ertussen door.
Maar we zien wel, als hij natuurlijk alsnog vrij wil nemen dan zeg ik ook geen nee natuurlijk.

Maar we wonen nogal klein, dus op zijn kostbare vrije dagen steeds met de kraamhulp samen zitten ziet hij eigenlijk ook niet zitten ;)

MissJones dat zal een opluchting zijn :*
Rayen 2½ jaar!
pi_98716730
Humm ja, mijn man wil heel graag 2 weken vrij vanaf de geboorte...ook omdat hij is bang gesloopt te zijn met de nacht voedingen..hij zal dan niet echt lekker kunnen werken als hij erg moe is.
Misschien dat het allemaal veranderd als ze geboren is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook erg fijn zou vinden als hij met mij thuis zou zijn.
Het kan zijn dat ik langer in het ziekenhuis moet liggen of een moeilijke bevalling heb, dan is het echt aan hem om te beslissen of hij wil werken en na dat de kraam weg is pas met vakantie of meteen met vakantie.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98718102
Mijn man (hihi sinds vanmorgen kan ik dat voort zeggen ^) ) heeft ook z'n vakantie al als de kraamhulp er nog is. Maar hij heeft sowieso z'n zomervakantie uitgesteld tot wanneer de kleine geboren is (hij heeft er zo weinig aan om 4 weken thuis te zitten met een hoogzwangere vrouw die toch niet écht meer iets kan ondernemen, en dan weer te moeten werken na de bevalling). maar omdat hij dus 4 weken vakantie heeft is het mijns inziens ook wel fijn als hij er is ook als de kraamhulp er is. Hij kan ook van haar leren en hoeft het dus niet via mij weer te leren, lijkt me erg praktisch zo met de eerste. Maar hij heeft daarna dan ook nog drie weken om mij te ondersteunen als de kraamhulp weer weg is.
  maandag 27 juni 2011 @ 14:14:18 #299
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98718368
Van harte gefeliciteerd Hilliebillie!
pi_98718446
ik merk vandaag voor t eerst echt dat ik zwanger ben :o ik liep net in t winkelcentrum en mn benen waren in no time knetterlam, ademhaling ging ook wat lastiger, stond ik daar als een puffende koe (in de jamin, chocola uit te zoeken :+ )

en nu heb ik mn kleine biggetje in t zwembadje gestopt en mag ze met een gietertje mn voeten natsproeien O+

(eerst was ze helemaal verontwaardig in t bad :D 'MAMA WATDOEJENOU IK WORD HELEMAAL NAT ?!) joh, tís dat ze 2 is :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')