abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98593156

[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #22

Welkom in het centrale whisky-topic, met daarin ruimte voor alles voor en over whisky en whiskey.

De voorgaande delen:
[CENTRAAL] Whisk(e)y Topic #1
[Centraal] Whisk(e)y Topic #2
[Centraal] Whisk(e)y Topic #3 - Slainte!
[Centraal] Whisk(e)y Topic #4 - Turf en hout
[Centraal] Whisky/Whiskey topic #5 - Uisge beatha
[Centraal] Whisky/Whiskey topic #6 - An òl thu uisge?
[Centraal] Whisky / Whiskey Topic #7 - Uisgebaugh-baul
[Centraal] Whisky / Whiskey Topic #8 - Loch Goo
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #9 Sherrybom & Peatmonster
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #10 van Speyside tot Islay
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #11 Whisky a Go Go
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #12 Liefst zonder IJS
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic#13 Alleen voor baardmannen?
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic#14 in heel veel smaken!
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #15 Dramming Time!
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #16 Schots? Iers? Japans?
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #17
[Whisky /Whiskey Topic #19]
[Whisky /Whiskey Topic #20] - Glenfarclas wordt dit jaar 175 jaar oud!
[Whisky /Whiskey Topic #21] - Gewoon doordrammen...

Wat is whisky? :?
Whisky is een destillaat, dat wordt gestookt van granen; voornamelijk gerst, tarwe, rogge, en maïs. Hiertoe wordt uit de granen door middel van een speciaal proces, vergelijkbaar met het brouwen van bier, suiker onttrokken dat vervolgens vergist en gedestilleerd wordt in koperen destilleerketels. Daarna wordt het enige jaren op eikenhouten vaten gelegd om te rijpen.

De meeste whiskies worden gemaakt van meerdere soorten graan, die apart verwerkt worden en later weer bij elkaar gemengd. Dit noemt men blended whiskies. Voorbeelden die je vaak tegenkomt zijn Johnny Walker Red en Black Label, Vat69, Teachers, Famous Grouse, etc.

Andere whiskies worden van slechts één graansoort gestookt. Als die ene graansoort (gemoute) gerst is, dan heet het resultaat een single malt whisky. Is dat rogge, dan wordt het een straight rye whisky. De eerste zie je vaak uit Schotland (en soms uit Ierland), de laatste meestal uit de USA. Als zo'n whisky nu ook nog eens getapt wordt uit één vat, dan wordt het een single cask whisky genoemd.

De meeste whiskies die je gewoon koopt zijn dranken met een alcoholpercentage tussen de 40% en 46%; dat noemt men drinksterkte. Soms worden whiskies verkocht op hogere alcoholpercentages, zoals ze uit het vat vandaan komen. Dit noemt men dan vatsterkte, of cask strength whisky. Men kan er voor kiezen om de whisky op vatsterkte door er een beetje (bron)water aan toe te voegen iets soepeler drinkbaar te maken, dit is echter niet noodzakelijk.

Waar haal ik whisky? :?
De betere whisky vinden wij onder andere bij:

Ton Overmars slijterij te Amsterdam
Van Wees slijterij te Amersfoort
Van Zuylen slijterij te Loosduinen
Slijter Zonneveld te Maassluis
Whiskykoning te Den Bosch
Versailles te Nijmegen

of zo lang de Britse Pond weinig waard is:

The Whisky Exchange in de UK
Royal Mile Whisky in de UK

Bij de meeste van bovenstaande winkels is het ook mogelijk om online te bestellen zodat je voor een nieuwe of bijzondere whisky niet eens de deur uit hoeft *)

En wat als ik nog vragen heb? :?
Post de vraag in dit topic :7

Voor wie het weten wil: Hoe een whisky uiteindelijk smaakt is voor een groot (zo niet het grootste) deel afhankelijk van het vat waarin het bewaard is geweest. Tegenwoordig wordt de meeste Schotse whisky gerijpt in vaten die daarvoor in Amerika hebben gediend om bourbon in te laten rijpen. Vroeger werd er veel vaker whisky gerijpt in ex-sherryvaten. Vaak wordt er gezocht naar de beste mix van bourbonvat-whisky en sherryvat-whisky om een bepaald karakter te creëren voor een bepaalde botteling. Er zijn ook variëteiten die exclusief van bourbonvaten komen (veel Glenmorangies bijvoorbeeld) en sommige fabrikanten hebben echte 100% sherryvat-whiskies in het assortiment (veel Macallan, Glenfarclas en Aberlour).

vele honderden verschillende smaken?

Zeker!

Zó veel variatie met een soort drank? Veel meer verschillende smaken dan elke andere alcoholische drank die ik ken. zachte whisky, scherpe whisky, rokerige whisky, zoete whisky, medicinale whisky, frisse whisky, romige whisky, noem het maar op. Dus laat u door één slechte eerste ervaring niet uit het veld slaan. Helaas zitten er zeker bij de voordeligere flessen whisky ( onder de 30 euro) verhoudingsgewijs veel slechtere soorten. tussen. Probeer daarna gewoon eens een andere of haal bij de betere slijter een paar mini-flesjes (5cl) van enkele Single Malt Whiskies....en vergelijk die eens. u zult versteld staan van de varieteit.

Slechte whisky is natuurlijk beter te haggelen met flink veel ijs/water/cola ;)

Dramming?

Whisky drink je doorgaans uit een glas (toch?) In de diverse landen gelden er in de horeca verschillende regels over de hoeveelheid te schenken alcohol in een glas. In Nederland lijkt de standaard op 35ml te zitten voor een glaasje whisky. In de beter gesorteerde whiskybars kun je er ook voor kiezen om een halve hoeveelheid ( ± 2cl) aan te schaffen zodat je makkelijker meer smaken kunt vergelijken of proberen zonder dat je te snel onder invloed of blut raakt.
Een dram is echter een willekeurige hoeveelheid whisky die je inschenkt. De ene keer kies je er voor om een ruime hoeveelheid in te schenken zodat je de hele avond aan een glas kunt nippen. een andere keer neem je juist kleinere beetjes, of halve drams zodat je meerdere soorten kunt proberen.

Nog meer info nodig? dan kun je hier een forum vinden dat speciaal is gewijd aan whisky in al zijn verschijningsvormen

Drink verstandig, drink met maten

----Het leven is te kort om slechte whisky te drinken!----

Hier verder!

[ Bericht 0% gewijzigd door gianni61 op 24-06-2011 08:33:29 ]
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_98593188
lapo ook maar even als fipo zetten:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:14 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

De Fusion: Fernando de Castilla Sherry Classic scoor ik op 85/100
goed drinkbaar, maar geen hoogvlieger...

De 1998 manzanilla of olorosso vind ik iets beter...
hoe bepaal je zo'n score? 85/100 lijkt mij toch aardig hoog, of niet?

had laatst een proefpakketje van 3 flesjes bowmore gekregen.
gisteren alle 3 eens geproeft
bowmore 12: vond ik niet veel aan
bowmore 15: erg zoet
bowmore 18: zeker de beste van de 3. erg lekker te drinken
pi_98593198
Mag deze toegevoegd worden?

http://www.t-fustwebwinkel.nl/

Is een erg goede slijterij op het gebied van Whisky! ^O^
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:31:17 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98593382
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:10 schreef gianni61 het volgende:

hoe bepaal je zo'n score? 85/100 lijkt mij toch aardig hoog, of niet?
Kan je topic 21 toevoegen aan de OP bij de voorgaande delen? ^O^

Een score bepalen op een schaal van max. 100 punten gebeurt meestal door aan de onderdelen:

• Color/Body/Appereance (= Combinatie van kleur/viscositeit)
• Nose (= geur)
• Taste (= smaak)
• Finish (= afdronk)

of

• Nose (= geur)
• Taste (= smaak)
• Finish (= afdronk)
• Balance (= balans van het geheel)

ieder een maximale waarde van 25 punten toe te kennen.
De som der onderdelen bepaalt dan het totaal.

Om dit te kunnen doen, moet je wel een beetje ervaring en een redelijke referentie qua andere whiskies, maar ook van geuren en smaken hebben, zodat je deze kan herkennen in een whisky en zo een handvat hebt om te bepalen wat er in een whisky te ontdekken is en wat je wel of niet lekker vindt.

Maar eens moet de eerst keer zijn en dat is dan je uitgangspunt.
Proef een bepaalde whisky na een tijdje nog eens en beoordeel die dan weer eens. Grote kans dat je je score dan naar boven of naar beneden bijsteld omdat je je inmiddels ontwikkeld hebt en dus een groter referentiekader hebt gekregen.

Zoals de Malt Maniacs een indeling van de punten hebben gemaakt:

90 points & more - The sky is the limit! The most amazing malts money can buy; absolutely legendary 'Aqua Vitae'.
85-89 points - Highly recommendable. This is the good stuff we crave, (almost) universally loved and appreciated.
80-84 points - Recommendable - plain & simple. You really can't go wrong with these whiskies. Satisfaction guaranteed.
75-79 points - Better than average, but not something worth hunting down. There are better single malts available.
70-74 points - Below average, but not something that should be actively avoided either. Could do better, though.
Below 70 points - Hold it! A score in the 60's or even lower is reason for extreme caution. it means: downright avoidable.

Voor de meeste scores van de Malt Maniacs zie: http://www.whisky-monitor.com/home.jsp

Ik zelf werk niet met deze score-methode, ik werk met plusjes en minnetjes, waarbij een +++ whisky de top is en een +- whisky een gemiddelde whisky is. Een whisky met --- beoordeling laat ik voortaan staan...

Succes!! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 24-06-2011 08:44:12 ]
pi_98593451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Kan je topic 21 toevoegen aan de OP bij de voorgaande delen? ^O^

gefixt!

fijne nieuwe UI trouwens :9
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:41:03 #6
288024 Sperma
Jullie weten niks.
pi_98593527
Red Label _O_
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:50:11 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98593693
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:41 schreef Sperma het volgende:
Red Label _O_
Die uit midden 60-er/begin 70-er jaren wel, ja.
Afgelopen zaterdag weer zo een oude Jan mogen proeven en dat smaakt beter dan vele single malts van nu...
pi_98594671
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:41 schreef Sperma het volgende:
Red Label _O_
:')
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_98594726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Die uit midden 60-er/begin 70-er jaren wel, ja.
Afgelopen zaterdag weer zo een oude Jan mogen proeven en dat smaakt beter dan vele single malts van nu...
Dan vraag ik me toch af of het proces en de ingredienten toen de tijd zo anders waren of dat de scherpe randjes er na 30 jaar in de fles gewoon af zijn.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:10:30 #10
128548 pavv
The computer says NO
pi_98595568
allebei, maar vooral het eerste
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:19:37 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98595850
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:38 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af of het proces en de ingredienten toen de tijd zo anders waren of dat de scherpe randjes er na 30 jaar in de fles gewoon af zijn.
Destijds was de verhouding single malt/graan whisky totaal anders dan nu.
Tegenwoordig is het aandeel graan whisky vele malen groter dan destijds, wat de whisky scherper maakt...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:52:19 #12
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98596644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:38 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

IK denk vooral het eerste :Y .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98598712
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Destijds was de verhouding single malt/graan whisky totaal anders dan nu.
Tegenwoordig is het aandeel graan whisky vele malen groter dan destijds, wat de whisky scherper maakt...
Denk het ook. Een vriend van me had een fles Dimple uit de jaren 60, super spul dat, onvergelijkbaar me de huidige versie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 17:38:00 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98615321
[Reeks] gemaakt. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 17:39:19 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98615369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:44 schreef psychosomatic het volgende:
Nieuwste aanwinst waar ik nu even van geniet.

[ afbeelding ]

:)
Afijn, hoe is-ie? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:53:18 #16
112339 MPG
pi_98615930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:38 schreef Cynix ® het volgende:
[Reeks] gemaakt. ;)
Goed bezig ^O^ .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  zaterdag 25 juni 2011 @ 00:54:54 #17
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98634312
zo ff een glaasje Founders reserve van glen garioch drinken :D lekker spul
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2011 @ 00:57:49 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98634447
Ik laat hier een lekkere Clann Denny wegglijden. Blended Malt from Islay. :)
pi_98635306
Zit hier met een The Balvenie Doublewood! Second cask op sherry oak dus met hele diverse tonen.
pi_98636322
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:39 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Afijn, hoe is-ie? :?
Tot nu toe de lekkerste whisky die ik heb geproefd. Het was niet zo lang geleden ook de eerste whisky die ik dronk die ik ook echt lekker vond en me heeft overgehaald om me er wat meer in te verdiepen.

Een stuk complexer dan z'n jongere broertje The Glenlivet 12yo die ik ook heb. De alcohol is minder nadrukkelijk aanwezig en hij is heerlijk zoet (honing, abrikozen, rozijnen). Zo smooth dat ik me echt moest inhouden want anders was die fles zo leeg. Redelijk lange afdronk. Als beginner vind ik hem zeer aangenaam.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 02:38:41 #21
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98636672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:20 schreef _The_General_ het volgende:
Zit hier met een The Balvenie Doublewood! Second cask op sherry oak dus met hele diverse tonen.
die heb ik ook regelmatig in huis :D volgende keer wil ik een speciale balvenie.
pi_98650569
Ik heb vandaag een fles Tamdhu gekregen, iemand ervaring mee?

Het gaat om deze:
pi_98650720
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:21 schreef Hater het volgende:
Ik heb vandaag een fles Tamdhu gekregen, iemand ervaring mee?

Het gaat om deze:
[ afbeelding ]
Recent gesloten distilleerderij, leuke beginnersmalt. Goede prijs/kwaliteit.

Op malt Madness:

Tamdhu 'No Age Statement' (40%, OB)

This 'standard' version of Tamdhu has been available for well over a decade now, and it is one of the very few single malt whiskies that has managed to maintain a very friendly price; 25 Euro's is very reasonable IMHO.

There are not that many single malts available in this price range (except for the occasional 'bastard malt') and Tamdhu hasn't let me down so far. The score of 75 points (for a batch that was released circa 2007) may not seem particularly impressive at first sight, but keep in mind that different malts perform differently under different circumstances. In the summertime I tend to pass by the heavier sherried and peated malts and go for a lighter, cleaner malt. The Tamdhu is a
clean, refreshing malt that doesn't require the attention that 'bigger' whiskies demand.
This is a light, unassuming summertime dram with a very reasonable price.
pi_98650834
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:26 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Recent gesloten distilleerderij, leuke beginnersmalt. Goede prijs/kwaliteit.

Op malt Madness:

Tamdhu 'No Age Statement' (40%, OB)

This 'standard' version of Tamdhu has been available for well over a decade now, and it is one of the very few single malt whiskies that has managed to maintain a very friendly price; 25 Euro's is very reasonable IMHO.

There are not that many single malts available in this price range (except for the occasional 'bastard malt') and Tamdhu hasn't let me down so far. The score of 75 points (for a batch that was released circa 2007) may not seem particularly impressive at first sight, but keep in mind that different malts perform differently under different circumstances. In the summertime I tend to pass by the heavier sherried and peated malts and go for a lighter, cleaner malt. The Tamdhu is a
clean, refreshing malt that doesn't require the attention that 'bigger' whiskies demand.
This is a light, unassuming summertime dram with a very reasonable price.
Het word ook de eerste single malt die ik ga drinken, na vele liters blends :)
Wel een goede voor een beginner dus!
  zondag 26 juni 2011 @ 11:21:57 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2011 @ 01:00:12 #26
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98704287
Vanavond was de Highland Park Single Malt 12yo aan de beurt en die was ook niet slecht.
Wel minder uitgesproken dan ik verwacht had. Ik had hem ook wat 'rokeriger' verwacht. Toch wel een dikke voldoende evengoed. :Y
  maandag 27 juni 2011 @ 01:37:15 #27
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98705351
Ik lees net wat interessants over de flessen Red Label en Dimple uit de jaren 60/70 en ik heb nog een fles uit die tijdperk (denk ik). De datum van botteling ligt ergens tussen de 1942 en 1982. Ik heb deze fles van mij opa gekregen (een soort nalatenschap) en we hebben altijd begrepen dat hij twee flessen van een Schotse vriend heeft gekregen waar ook weer een verhaal achter zit. Ik weet niet wat erin zit, hoe oud het is en hoe het smaakt. Misschien heeft iemand hier een idee?
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
  maandag 27 juni 2011 @ 04:14:22 #28
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98707220
ik zou zon fles niet eens open durfen maken, en juist daardoor zou ik hem ook niet willen hebben. whisky is om te drinken IMHO.
pi_98708482
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 01:37 schreef Blackmoresknight het volgende:
Ik lees net wat interessants over de flessen Red Label en Dimple uit de jaren 60/70 en ik heb nog een fles uit die tijdperk (denk ik). De datum van botteling ligt ergens tussen de 1942 en 1982. Ik heb deze fles van mij opa gekregen (een soort nalatenschap) en we hebben altijd begrepen dat hij twee flessen van een Schotse vriend heeft gekregen waar ook weer een verhaal achter zit. Ik weet niet wat erin zit, hoe oud het is en hoe het smaakt. Misschien heeft iemand hier een idee?
[ afbeelding ]
Het kan van alles zijn...Enige info over wie het spul in de fles heeft gestopt?

Zo'n fles heeft geen heftige waarde (op de emotionele waarde na, dan). Blends uit die tijd koop je vaak voor minder dan ¤ 20,-. Ik zou een mooi tijdstip kiezen en opdrinken.
  maandag 27 juni 2011 @ 11:37:28 #30
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98713112
quote:
Het kan van alles zijn...Enige info over wie het spul in de fles heeft gestopt?

Zo'n fles heeft geen heftige waarde (op de emotionele waarde na, dan). Blends uit die tijd koop je vaak voor minder dan ¤ 20,-. Ik zou een mooi tijdstip kiezen en opdrinken.
Geen enkel idee van de herkomst. Wat je op de foto ziet is wat op de fles staat. Ik heb gezocht op het internet, maar veel verder dan een pagina over de geschiedenis van de vakbond en een pagina met miniaturen op ebay (die ik ook tevergeefs aan heb geschreven) ben ik niet gekomen.

De fles heeft inderdaad emotionele waarde en gaat ooit wel gedronken worden. Missschien op mijn vijftigste of zo. Ik ga eerst maar eens aan de Caol Ila Moch. Die gaat morgenavond open als ik door ben naar Bushmills.
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
  maandag 27 juni 2011 @ 11:41:38 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98713221
Waarom niets over de Nederwiskey in de OP?
De Frysk Hynder single malt, Zuidam Dutch Rye Whisky of French oak?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 27 juni 2011 @ 11:49:02 #32
45833 crew  Fogel
pi_98713443
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 01:00 schreef Cynix ® het volgende:
Vanavond was de Highland Park Single Malt 12yo aan de beurt en die was ook niet slecht.
Wel minder uitgesproken dan ik verwacht had. Ik had hem ook wat 'rokeriger' verwacht. Toch wel een dikke voldoende evengoed. :Y
De 1998 versie is wat rokeriger dan de normale 12yo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_98713635
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuidam heb ik nog niet geproefd, maar Frysk Hynder is wmb gewoon overpriced en vrij waardeloos. Zou heel wat kunnen worden als ze een oudere versie gaan bottelen, maar die starre Friezen hebben aangegeven dat nooit te zullen doen. Zonde.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:06:34 #34
45206 Pietverdriet
pi_98713976
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:56 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Zuidam heb ik nog niet geproefd, maar Frysk Hynder is wmb gewoon overpriced en vrij waardeloos. Zou heel wat kunnen worden als ze een oudere versie gaan bottelen, maar die starre Friezen hebben aangegeven dat nooit te zullen doen. Zonde.
De Zuidam is best lekker, maar afgezien dat nog geen top producten zijn als dit zo is, blijft het wel leuk dat er Nederlanders hun best doen in deze richting.
In de wijnwereld heb je heel vervelende mensen, WIREKUF's Wijn Is Rood En Komt Uit Frankrijk.
Hopelijk zijn de Dram Drinkers niet zo
pi_98714174
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Zuidam is best lekker, maar afgezien dat nog geen top producten zijn als dit zo is, blijft het wel leuk dat er Nederlanders hun best doen in deze richting.
In de wijnwereld heb je heel vervelende mensen, WIREKUF's Wijn Is Rood En Komt Uit Frankrijk.
Hopelijk zijn de Dram Drinkers niet zo
Absoluut niet, Japanse whiskies zijn tegenwoordig top-notch, en ook de rest van de wereld produceert behoorlijke drams. Maar als je als bedrijf weigert een oudere whisky dan 3 jaar uit te brengen, en dat uberhaupt alleen maar doet omdat het dan pas whisky heet, dan weet ik het niet. Dan kun je beter wodka gaan destilleren.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:19:00 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98714378
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat er niets in de OP over vermeld wordt (net zo min als dat er over bijv. Duitse, Franse, Taiwanese, Australische, Japanse, etc. etc. whiskies gesproken wordt), betekent niet automatisch dat die whiskies bij voorbaat als slecht of minderwaardig bestempeld worden.

Maar qua whiskyproducenten zijn landen als Schotland, Ierland en de USA (whiskey/bourbon) nu eenmaal de hofleveranciers en dus staan die m.i. logischerwijs wat meer in the picture.
Maar volgens mij kan je het hier prima over whisk(e)y uit welk land dan ook hebben...

Persoonlijk kan ik diverse whiskies van Zuidam inmiddels, nu ze wat rijper worden, prima waarderen. Dit in tegenstelling tot de Fryske Hinder, wat ik echt geldverspilling vind...
pi_98718444
Bij Us Heit beginnen ze het langzaam te begrijpen:
Rijpingsproces verlengd
Zo’n drie jaar geleden heeft Aart van der Linde een aantal portvaten afgevuld met onze whisky spirit. Het rijpingsproces van deze whisky gaan we verlengen van drie naar vijf jaar. Dit doen we eveneens met een aantal cognac- en Oloroso vaten.
Wanneer onze whisky in totaal vijf jaar gerijpt heeft, gaan we deze vaten cask strength bottelen. Deze vijf jaar oude Frysk Hynder whisky zal medio 2014 dan ook cask strength verkrijgbaar zijn via onze webshop.

Persoonlijk heb ik nog steeds moeite met de Milstone whisky van Zuidam, ook de 8 jaar oude of de French Oak (heb ze allebei staan) kan ik niet lekker vinden.

Dan heb ik nog eens iets Nederlands geproefd wat echt beter was om de ramen mee schoon te maken dan op te drinken, Geldersche Vallei, geen idee wat het precies is maar het zou whisky voor moeten stellen.
Whiskyplankje
pi_98718761
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Karstman het volgende:
Bij Us Heit beginnen ze het langzaam te begrijpen:
Rijpingsproces verlengd
Zo’n drie jaar geleden heeft Aart van der Linde een aantal portvaten afgevuld met onze whisky spirit. Het rijpingsproces van deze whisky gaan we verlengen van drie naar vijf jaar. Dit doen we eveneens met een aantal cognac- en Oloroso vaten.
Wanneer onze whisky in totaal vijf jaar gerijpt heeft, gaan we deze vaten cask strength bottelen. Deze vijf jaar oude Frysk Hynder whisky zal medio 2014 dan ook cask strength verkrijgbaar zijn via onze webshop.

5 jaar, tsja. Bij 8 tot 12 jaar, dan probeer ik het nog wel eens een keer. Maar idd goed dat ze wat van gedachten veranderen :)
  maandag 27 juni 2011 @ 14:58:14 #39
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98719972
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Karstman het volgende:

Dan heb ik nog eens iets Nederlands geproefd wat echt beter was om de ramen mee schoon te maken dan op te drinken, Geldersche Vallei, geen idee wat het precies is maar het zou whisky voor moeten stellen.
Vallei whisky, wordt ergens op de Veluwe gemaakt bij een bierbrouwerij.
Heb de toen net 3 jaar oude distilaten (dus formeel whisky...) een paar jaar geleden mogen proeven tijdens het WFNN in Groningen. Ik heb de man toen gevraagd waarom hij daarmee in hemelsnaam op het festival stond. Het was geen reclame...

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dezelfde discussie een aantal jaren geleden ook heb gevoerd met de gebroeders Zuidam. Het kan m.i. dan wel, alhoewel bij Zuidam ook nog niet alles 100% is. heb het al eens eerder gemeld, maar in Haarlem kan je bij Liquid Gold zelf flesjes Zuidam whisky (3 soorten: peated, unpeated en rye) tappen uit kleine 30 liter vaatjes en die zijn (door het relatief vele verse hout) veel smakelijker/meer uitgesproken dan de standaard bottelingen...
pi_98733235
Dan heb je vast ook al gehoord over de single malt whisky oet Grunn. 2 ondernemers gaan een spirit minimaal 3 jaar leggen op een sherryvat waar deze Highland Park op heeft gelegen. (Die Highland park is overigens erg prettig). Minimaal 3 jaar maar waarschijnlijk niet heel veel langer omdat ze een ultra jonge whisky willen hebben. Ze willen 75 euro per fles er voor hebben maar ik vraag me af of dat wel lekker gaat worden.
Whiskyplankje
  maandag 27 juni 2011 @ 20:38:10 #41
128548 pavv
The computer says NO
pi_98734865
Tsja.. als men onder het motto snel geld verdienen "whisky" gaat maken met zo minimaal mogelijke middelen of inspanningen... dan hoop ik dat ze die 500 liter whisky fijn lekker zelluf gaan opdrinken.

75 euro voor een fles 3 jaar oude "whisky" o|O

Ik mis in ieder geval niet de Nederlandse Whiskies in de OP. De Millstone begint ondertussen enigszins drinkbaar te worden, maar de andere probeersels vind ik momenteel nog zeer teleurstellend.

Maar ik laat me in de toekomst graag overtuigen van het tegendeel hoor....
  maandag 27 juni 2011 @ 22:58:16 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98742888
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:03 schreef Karstman het volgende:
Dan heb je vast ook al gehoord over de single malt whisky oet Grunn.
Nee, tot zoëven niet...

Maar na het opzoeken en lezen van dit wel: http://www.nufoto.nl/foto(...)-grunn-op-markt.html

Ik sla ook even over in dit geval...
pi_98743140
Ik had naar aanleiding van dat persbericht een mailtje gestuurd met een vraag om meer info. Een aantal weken later kreeg ik een mail terug met alleen de mededeling dat het 75 euro de fles was en dat ik binnenkort de factuur kon verwachten... Hoho, niet zo snel, daar had ik niet om gevraagd! Gelukkig geen factuur gehad maar positieve klantbenadering kon ik het ook niet echt noemen...
Whiskyplankje
  maandag 27 juni 2011 @ 23:10:44 #44
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 00:58:16 #45
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98748801
Nou, bijvoorbeeld:
...of je er de tegeltjes in de badkamer mee kunt laten glanzen?
...of de cola er heel erg op achteruit gaat als je gaat mixen?
...of je het als ruitensproeiervloeistof in je auto mag gebruiken?
pi_98752579
als ik dit zo lees, denk ik dat ik mijn geld toch nog even aan schotse whisky blijf uitgeven.
hoewel ik wel nog steeds een fles Lambertus 10 yo (belgisch) wil halen.
Al is het maar omdat deze hier vlakbij gemaakt wordt.
pi_98815505
Zo. Morgen komen er weer wat flesjes aan hier:

• Bowmore 17 years old (17 yrs, 43%)
• Bruichladdich XVII (17 yrs, 46%)
• Laphroaig - Quarter Cask Double Matured - literfles (-, 48%)
• Springbank (10 yrs, 46%)
• Macallan Fine Oak (10 yrs, 40%)

Laat de vakantie maar komen :7 :9~
pi_98816011
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:17 schreef Agiath het volgende:

De Laphroaig QC en de Springbank heb ik ook staan, mooi spul _O_
pi_98817723
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:28 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

De Laphroaig QC en de Springbank heb ik ook staan, mooi spul _O_
Mooi, dat is ook precies mijn aandeel van deze lijst (de rest voor andere huisgenoten).

Die QC ken ik inderdaad :9 . Benieuwd naar de Springbank, hoor er goeie dingen over :)
pi_98819526
Wie kent hier de Longrow CV? Lijkt me een lekker drankje, twijfel nog over de aanschaf. Ik ben een turfhoofd, en het schijnt dat de Longrow CV redelijk wat van dat goedje bezit :)
pi_98821397
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:49 schreef Intrepidity het volgende:
Wie kent hier de Longrow CV? Lijkt me een lekker drankje, twijfel nog over de aanschaf. Ik ben een turfhoofd, en het schijnt dat de Longrow CV redelijk wat van dat goedje bezit :)
ik durf niet meer zeker te zeggen welke longrow ik laatst gehad heb. was uit de persoonlijke collectie van mijn slijter. was erg goed te drinken. ook wel genoeg turf, maar niet te extreem..
pi_98821495
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik durf niet meer zeker te zeggen welke longrow ik laatst gehad heb. was uit de persoonlijke collectie van mijn slijter. was erg goed te drinken. ook wel genoeg turf, maar niet te extreem..
Ik twijfel zelf ook nog tussen de 10y en de CV :) De CV schijnt wat heftiger/ruwer te wezen dan de 10y (vermoedelijk iets jonger, ik heb nog geen leeftijd gezien).
pi_98823471
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:34 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik twijfel zelf ook nog tussen de 10y en de CV :) De CV schijnt wat heftiger/ruwer te wezen dan de 10y (vermoedelijk iets jonger, ik heb nog geen leeftijd gezien).
aangezien ik vandaag te horen heb gekregen dat ik een vast contract krijg op mn werk, heb ik besloten mijzelf ook op een nieuw flesje whisky te trakteren.

de vraag is nu nog: welke?
pi_98825654
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:15 schreef gianni61 het volgende:

[..]

aangezien ik vandaag te horen heb gekregen dat ik een vast contract krijg op mn werk, heb ik besloten mijzelf ook op een nieuw flesje whisky te trakteren.

de vraag is nu nog: welke?
Gefeliciteerd ^O^
Wat voor prijsgebied zit je in te denken?

Ik wil zelf nog een keer een Brora 25y kopen voor hele speciale gelegenheden. Maarja, 240 euro ;(
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:00:49 #55
128548 pavv
The computer says NO
pi_98828902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:56 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik wil zelf nog een keer een Brora 25y kopen voor hele speciale gelegenheden. Maarja, 240 euro ;(
Ik kan je aanraden niet voor die Brora 25 te gaan, maar te kiezen voor een van de Brora 30's... ( 2002, 2003 2004, 2005, 2006, 2007 of 2009) De 25 is een wat 'forgettable' versie van de OB Brora's (evenals de 2010 editie, die ook wat power mist)
En ja, die zijn ook heel duur :(

De 2009 is nog wel een beetje verkrijgbaar en heeft wél dat rauwe boerse wat je hoopt te vinden in een goede Brora.
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 20:59:43 #56
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98836881
quote:

Zo! Vakantiegeld binnen? :o
pi_98837553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef pavv het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden niet voor die Brora 25 te gaan, maar te kiezen voor een van de Brora 30's... ( 2002, 2003 2004, 2005, 2006, 2007 of 2009) De 25 is een wat 'forgettable' versie van de OB Brora's (evenals de 2010 editie, die ook wat power mist)
En ja, die zijn ook heel duur :(

De 2009 is nog wel een beetje verkrijgbaar en heeft wél dat rauwe boerse wat je hoopt te vinden in een goede Brora.
Heeft het ook nog zin te kijken naar de independent bottlers (zijn vanaf 130 te verkrijgen) of zijn de OB's veruit het beste?
De 26y (1982-2008) van Gordon&MacPhail kost 130 euro bijvoorbeeld. Klinkt als bang-for-buck.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:41:26 #58
128548 pavv
The computer says NO
pi_98839671
DE OB's zijn veruit de beste.... Maar er zijn ook hele goede onafhankelijke bottelingen die de moeite waard zijn. Helaas zijn de mooiste IB's ook erg prijzig. De mooiste Brora's komen uit de jaren 70 en die vind je steeds minder in de 'betaalbare' categorie.
pi_98841391
Okay, dus ik heb een fles black bottle staan. Vond 'm matig tot nu toe, weinig uitgesproken smaken. Basically turf en alcohol. Maar nu ben ik dus strontverkouden (vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg in hartje juni) en ik proef ineens allerlei dingen :') Duidelijk rode wijn en rozijnen op de tong, rum-achtige smaken in de finish, beetje cherry-zoetheid hier en daar.. Ik snap er geen zak van. Zou je niet minder moeten proeven als je verkouden bent? :D
Ik vind 'm lekker opeens :@
pi_98841669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:05 schreef Intrepidity het volgende:
Okay, dus ik heb een fles black bottle staan. Vond 'm matig tot nu toe, weinig uitgesproken smaken. Basically turf en alcohol. Maar nu ben ik dus strontverkouden (vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg in hartje juni) en ik proef ineens allerlei dingen :') Duidelijk rode wijn en rozijnen op de tong, rum-achtige smaken in de finish, beetje cherry-zoetheid hier en daar.. Ik snap er geen zak van. Zou je niet minder moeten proeven als je verkouden bent? :D
Ik vind 'm lekker opeens :@
Weet je zeker dat je niet gewoon koorts hebt en dingen ruikt en proeft die er niet zijn :)
Whiskyplankje
pi_98841780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:09 schreef Karstman het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet gewoon koorts hebt en dingen ruikt en proeft die er niet zijn :)
Oh, en die eenhoorns in mijn appartement zijn er zeker ook niet? :')
pi_98841791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zo! Vakantiegeld binnen? :o
Niet allemaal voor mij hoor, alleen de QC en de springbank. Die bowmore 17 delen we met z'n drieen. De rest is voor andere huisgenoten.

Ja ach, salaris net gestort, en de vakantie komt eraan, dus komen weer gezellige avondjes :)

Maar je hebt gelijk, wordt wel een dure hobby onderhand, dat whisky, vooral als je standaard wat omhoog gaat ;(
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:14:48 #63
45206 Pietverdriet
pi_98841981
Slashme neemt een glaasje 8 jaar oude millstone french oak van zuidam
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 23:11:47 #64
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98845640
Wie is Slashme? :7
pi_98845886
Ben wel blij dat het wat koeler is, als het zo warm is heb ik geen zin in een dram namelijk.
Als slaapmutsje vandaag de Ledaig 7yo.
Whiskyplankje
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:04:31 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98848759
Net de Mackinlay's Rare Old Highland Malt (de replica van Shackleton's whisky, gevonden op Antartica) geproefd en ik ben er nog niet helamaal uit of ik dit nou de moeite/het geld (in NL ongeveer ¤140) waard vind.
Ik vrees van niet...
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 01:04:13 #67
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98851564
Ik mag van mezelf morgenavond weer aan de Whisky (doordeweeks wil ik me een beetje inhouden en donderdag begint min of meer het weekend) en ik denk dat het een Laphroaig 12yo gaat worden! Ik kijk er al naar uit. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 30-06-2011 17:06:51 (oeeeps, foute 'e' ) ]
pi_98854891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:04 schreef Cynix ® het volgende:
Ik mag van mezelf morgenavond weer aan de Whiskey (doordeweeks wil ik me een beetje inhouden en donderdag begint min of meer het weekend) en ik denk dat het een Laphroaig 12yo gaat worden! Ik kijk er al naar uit. :9
Wat is dat, 'whiskey'? :P Wat doet die e daar? O-)
pi_98855032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:56 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^
Wat voor prijsgebied zit je in te denken?

nou, zo duur hoeft voor mij nog niet.
er zijn nog te veel whiskies in een normale prijsklasse die ik nog niet geprobeerd heb.

vandaag is koopavond bij de slijter. Hij is zelf whisky liefhebber en heeft me bij mn vorige fles (springbank jazz editie) ook goed geadviseerd.

ik neig naar een bruichladdich of port charlotte, maar ik zal morgen laten weten wat het uiteindelijk geworden is.
pi_98855662
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:05 schreef gianni61 het volgende:

[..]

nou, zo duur hoeft voor mij nog niet.
er zijn nog te veel whiskies in een normale prijsklasse die ik nog niet geprobeerd heb.

vandaag is koopavond bij de slijter. Hij is zelf whisky liefhebber en heeft me bij mn vorige fles (springbank jazz editie) ook goed geadviseerd.

ik neig naar een bruichladdich of port charlotte, maar ik zal morgen laten weten wat het uiteindelijk geworden is.
Port Charlotte PC8 is goed als je van lekker veel turf houdt
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:42:14 #71
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_98856516
quote:

LOL. _O-
Kheb zelf een dalwhinnie distillers edition besteld. (15 yrs, 43%)

[ Bericht 4% gewijzigd door egeltje1985 op 30-06-2011 09:51:24 ]
pi_98856816
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:42 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

LOL. _O-
Kheb zelf een dalwhinnie distillers edition besteld. (15 yrs, 43%)
Omdat het kan, ja toch
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:12:28 #73
45206 Pietverdriet
pi_98857212
Ben ik trouwens een zware minderheid dat ik 7-8 jaar oude meestal lekkerder vindt dan oudere whiskey?
pi_98857305
Laphroaig QC in de aanbieding voor 25 euro bij whiskysite :s)
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:29:48 #75
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98859074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:29 schreef MadMaster het volgende:
Net hier 2 flessen van besteld:

[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd.
Ga zelf zaterdag even naar Van Zuylen in Loosduinen, even wat inspiratie opdoen voor een proeverij die ik moet organiseren en een thema voor moet verzinnen. Ik zat te denken aan: "betaalbare flessen van inmiddels gesloten distileerderijen", iemand nog tips wellicht?
Whiskyplankje
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:52:02 #77
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98862500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:19 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
Ga zelf zaterdag even naar Van Zuylen in Loosduinen, even wat inspiratie opdoen voor een proeverij die ik moet organiseren en een thema voor moet verzinnen. Ik zat te denken aan: "betaalbare flessen van inmiddels gesloten distileerderijen", iemand nog tips wellicht?
Dan moet je aan de Gordon & MacPhail Connoisseurs Choice-serie denken.
In die serie worden regelmatig relatief goedkope flessen uitgebracht van mothballed/gesloten distilleerderijen. O.a. de Lochside, Imperial, Pittyvaich, Coleburn, Littlemill, Rosebank, Tamdhu (de laatste nu nog net even gemothballed, binnenkort weer up & running...), allen op 43%, hebben ze in het assortiment.

Bij Van Zuylen zie: http://www.whiskyvanzuyle(...)=Gordon+%26+MacPhail

Verder gaat de combinatie 'goedkoop' en 'gesloten/mothballed distilleerderij' vaak (helaas) niet samen...
pi_98862851
Ja die serie had ik inderdaad al gezien en is wel interessant. De proeverij zou ook soort van een test moeten zijn of het mogelijk is om drinkbaar spul te vinden tegen niet achtelijke prijzen. Misschien ook maar eens kijken of het thema uit te breiden is met gesloten maar recent weer geopende zoals Braeval enzo.
Whiskyplankje
pi_98869049

Flesjes zijn net gebracht.

Er was totaal voor ¤1500 gekocht bij van Zuylen :D Niet normaal
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:07:30 #80
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_98870083
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:29 schreef MadMaster het volgende:
Net hier 2 flessen van besteld:

[ afbeelding ]
zeer benieuwd hoe die smaakt :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:29:26 #81
112339 MPG
pi_98875225
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:39 schreef Agiath het volgende:
[ afbeelding ]

Doe je (jullie?) goed :D !

Kom ik aanzeten met mij flesje slobberspul van een tientje, dat ik vandaag in Germanistan in de super mee heb genomen om wat minder hard door de malts heen te gaan:

KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_98877018
zojuist deze besteld:

en van de slijter 2 probeer flesjes meegekregen van de bruichladdich 12y en 3D3.
ik ben benieuwd
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 20:12:13 #83
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98878952
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:29 schreef MPG het volgende:
Kom ik aanzeten met mij flesje slobberspul van een tientje, dat ik vandaag in Germanistan in de super mee heb genomen om wat minder hard door de malts heen te gaan:
Met die Grant's wordt je doodgegooid in toeristenoorden. Dan ligt-ie doorgaans tussen de eau de toilette en de petjes. Ook in elke supermarkt (Spar!). Ik heb me er maar niet aan gewaagd. :7
pi_98880480
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:29 schreef MPG het volgende:

[..]

Doe je (jullie?) goed :D !

[ afbeelding ]
Grants vind ik nog wel aardig te drinken in de categorie echt goedkope slobber :) Glen Talloch ook nog wel, maar ik ga zelf liever richting de 20 euro, daar heb je redelijke blends voor.
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:37:48 #85
112339 MPG
pi_98882566
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Grants vind ik nog wel aardig te drinken in de categorie echt goedkope slobber :) Glen Talloch ook nog wel, maar ik ga zelf liever richting de 20 euro, daar heb je redelijke blends voor.
Dit was dan ok bedoeld als écht goedkope slobber ;) .
In de categroie 2 tientjes kom ik al weer aan bij de glenfiddich 12 o.i.d. ;) .

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:12 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Met die Grant's wordt je doodgegooid in toeristenoorden. Dan ligt-ie doorgaans tussen de eau de toilette en de petjes. Ook in elke supermarkt (Spar!). Ik heb me er maar niet aan gewaagd. :7
Ik heb deze ook bij de oosterburen in de super meegepikt, met de rest van de boodschappen. Voor een tientje, issie prima te doen :Y . Komt van hetzelfde adres als Glenfiddich en The Balvenie, en dat kun je er als je een beetje je best doet wel aan proeven ook :Y .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:48:05 #86
11102 knep
Mountainfreak
pi_98883055
Leuk topic :).
Heb sinds vorige week een fles Glengoyne 17 jaar staan, heerlijke whisky.
Begin maart heb ik daar ook de distillery bezocht, prachtige plaats zo onder aan die Glenn _O_.
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:19:24 #87
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_98888268

Tweede van rechts is van mij dus.

Middelste is een 'as we get it'.
pi_98895736
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:37 schreef MPG het volgende:

[..]

[..]

Ik heb deze ook bij de oosterburen in de super meegepikt, met de rest van de boodschappen. Voor een tientje, issie prima te doen :Y . Komt van hetzelfde adres als Glenfiddich en The Balvenie, en dat kun je er als je een beetje je best doet wel aan proeven ook :Y .
als ik weer in duitsland ga winkelen moet ik ook eens zo'n slobberfles meenemen.
Af en toe een whisky-cola is ook lekker, maar daar ga ik echt geen dure malt in werpen.
Nu heb ik daar een fles snow grouse voor, maar die gaat hard op zn einde aan
pi_98951457
Zo, even bij Van Zuylen op bezoek geweest en een klein rijtje aangeschaft:

De 3 op links zijn voor eigen gebruik en de 4 op rechts zijn voor de proeverij die ik binnenkort heb, thema: gesloten distilleerderijen. We waren met z'n drieen erheen gegaan en zijn met 14 flessen whisky (en 2 jenever en 1 wijn) naar buiten gelopen 8-)
Whiskyplankje
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2011 @ 19:48:09 #90
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98959060
Vraagje, ik heb hier een fles staan met 2 etiketten:

Etiket 1: Dun Bheagan Single Malt Whisky.
Etiket 2: Caol Ila Age 10 Years.

Wat is het nu? :?

[ Bericht 18% gewijzigd door Cynix ® op 02-07-2011 20:07:20 ]
pi_98959408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:15 schreef Karstman het volgende:
Zo, even bij Van Zuylen op bezoek geweest en een klein rijtje aangeschaft:
[ afbeelding ]
De 3 op links zijn voor eigen gebruik en de 4 op rechts zijn voor de proeverij die ik binnenkort heb, thema: gesloten distilleerderijen. We waren met z'n drieen erheen gegaan en zijn met 14 flessen whisky (en 2 jenever en 1 wijn) naar buiten gelopen 8-)
Van Zuylen wordt wel rijk van ons Fokkers hier :P
pi_98959631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:48 schreef Cynix ® het volgende:
Vraagje, ik heb hier een fles staan met 2 etiketten:

Etiket 1: Dun Bheagan Single Malt Whisky.
Etiket 2: Caol Ila Age 10 Years.

Wat is het nu? :?

[ afbeelding ]
Dun Bheagan is voor zover ik weet een onafhankelijke bottelaar, dus dan zal je wel een botteling van de Coal Ila hebben. Maar ik weet het niet zeker :)
pi_98959964
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:10 schreef maen het volgende:

[..]

Dun Bheagan is voor zover ik weet een onafhankelijke bottelaar, dus dan zal je wel een botteling van de Coal Ila hebben. Maar ik weet het niet zeker :)
je krijgt 10 punten voor het goeie antwoord!
Whiskyplankje
pi_98960157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:00 schreef Agiath het volgende:

[..]

Van Zuylen wordt wel rijk van ons Fokkers hier :P
Het was even slikken toen ik de pinpas door het apparaat haalde...
Whiskyplankje
pi_98961065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

je krijgt 10 punten voor het goeie antwoord!
*O*
pi_98961491
Mijn eerste whisky-ervaring was niet zo best... was een of andere goedkope fles bocht op een camping in Zuid-Frankrijk (de naam weet ik echt niet meer)... tja je bent 18, schooldiploma op zak en je wil een beetje stoer doen... nou het voelde alsof het door je slokdarm heenvrat, ontzettend scherpe onplezierige smaak. Dat je op dat moment besluit "ok ik lust dus gewoon geen whisky" :')

Dat was toen.... Tegenwoordig gaat een Dimple 15yo er prima in... wellicht veranderde smaak, of gewoon geen bocht :P Het lijkt me als ultieme beginner weleens leuk om een x aantal van die kleine flesjes te halen en gewoon eens te kijken welke voor mij het prettigst is... om nou meteen 10 normale flessen te halen zonder dat ik weet of t wat is gaat me weer wat te ver :')
pi_98961865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:13 schreef Henno het volgende:
Mijn eerste whisky-ervaring was niet zo best... was een of andere goedkope fles bocht op een camping in Zuid-Frankrijk (de naam weet ik echt niet meer)... tja je bent 18, schooldiploma op zak en je wil een beetje stoer doen... nou het voelde alsof het door je slokdarm heenvrat, ontzettend scherpe onplezierige smaak. Dat je op dat moment besluit "ok ik lust dus gewoon geen whisky" :')

Dat was toen.... Tegenwoordig gaat een Dimple 15yo er prima in... wellicht veranderde smaak, of gewoon geen bocht :P Het lijkt me als ultieme beginner weleens leuk om een x aantal van die kleine flesjes te halen en gewoon eens te kijken welke voor mij het prettigst is... om nou meteen 10 normale flessen te halen zonder dat ik weet of t wat is gaat me weer wat te ver :')
Dat, of een whiskyfestival in de buurt bezoeken :) Heb je ook de kans om van alles en nog wat te proeven.
pi_98971271
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:13 schreef Henno het volgende:

Je ziet tegenwoordig steeds vaker van die buisjes waar ongeveer een dram in zit. Zag er vandaag nog een doosje liggen, zaten 6 van die buisjes in er er stond Rondje Schotland op. Kostte 15 euro ofzo, misschien 20. Volgens mij voor een absolute beginner een mooie manier om wat verschillende dingen te proeven.
Whiskyplankje
pi_98978163
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:15 schreef gianni61 het volgende:
zojuist deze besteld:
[ afbeelding ]

en van de slijter 2 probeer flesjes meegekregen van de bruichladdich 12y en 3D3.
ik ben benieuwd
die port char is goed!
goede keuze
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2011 @ 15:55:15 #100
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98983964
Ik ben nu aan het nippen van een taxfree litertje Black Grouse en ik moet eerlijk zeggen: hij is niet eens zo héél slecht! :o
pi_98986328
Ik zit net een fles Laprhoaig 10yr Cask Strength te bekijken (afscheidscadeautje, maar moet ik nog proeven :P ) en ik zie daar gewoon op staan dat je eigenlijk de whisky moet vermengen met 2x zoveel water om alle smaken los te maken :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 3 juli 2011 @ 16:57:51 #102
128548 pavv
The computer says NO
pi_98986625
Nou, dat is wat rijkelijk veel water hoor..... maar ze zetten wel meer onzin op de fles.
Een beetje water kan er zeker wel bij hoor, maar zo'n grote plons? ik zou dat niet doen.
pi_98986659
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:57 schreef pavv het volgende:
Nou, dat is wat rijkelijk veel water hoor..... maar ze zetten wel meer onzin op de fles.
Een beetje water kan er zeker wel bij hoor, maar zo'n grote plons? ik zou dat niet doen.
Dat leek mij ook ja :o Ik vond het al zo vreemd :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_98992994
Waarom zou je dan nog een fles CS kopen, als het toch gaat verdunnen tot onder de 40% :P
Ik heb m'n fles Laphoaig 10 CS zelfs grotendeels onverdund opgedronken :)
maar niet in 1 keer :')
pi_99001344
gewoon een paar druppeltjes, tot max. een theelepeltje.... maar eerst ruiken en proeven op cs, dan kan je het verschil ontdekken!
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2011 @ 23:52:43 #106
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99005609
Hebben jullie allemaal een handige druppelaar of zo? Te koop bij de whiskyboer?
Of is het echt elke keer rommelen met een theelepeltje? :?
pi_99005959

Als ik er om vraag krijg ik meestal een paar van mijn lokale dealer :)
Whiskyplankje
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2011 @ 01:14:43 #108
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99008219
Ok, top! Ik zal er ook eens naar vragen. :)
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 09:58:31 #109
45833 crew  Fogel
pi_99012867
Bij de apotheek kosten die dingen zo goed als niks (voor als je dealer niet mee wil werken ;)).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_99013303
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:02 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik er om vraag krijg ik meestal een paar van mijn lokale dealer :)
Je dealer, ja? En wat voor "whisky" heeft die zoal in de verkoop dan? ;) :@
pi_99037941
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:37 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat kost meer dan twee tientjes, ik denk 27,- á 28,- euro. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:25 schreef gadeweerd het volgende:
gewoon een paar druppeltjes, tot max. een theelepeltje.... maar eerst ruiken en proeven op cs, dan kan je het verschil ontdekken!
Is het raadzaam om whisky te mengen met een beetje water? O+ Ik vind het vooralsnog heerlijk wanneer het puur is, alhoewel sommigen van jullie mij misschien een sloeber vinden omdat ik niet standaard flessen van 50,- euro en duurder koop. ;)
pi_99038595
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:12 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Is het raadzaam om whisky te mengen met een beetje water? O+ Ik vind het vooralsnog heerlijk wanneer het puur is, alhoewel sommigen van jullie mij misschien een sloeber vinden omdat ik niet standaard flessen van 50,- euro en duurder koop. ;)
paar druppels water is juist goed voor smaak en geur los te maken. Zoals in een rozentuin na een regenbui, zoals de Schot ons vertelde :)
  maandag 4 juli 2011 @ 21:29:36 #113
112339 MPG
pi_99039007
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:12 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat kost meer dan twee tientjes, ik denk 27,- á 28,- euro. ;)

Ligt eraan waar je m koopt. Bij onze oosterburen betaal ik toch echt maar twee tientjes ;)

quote:
[..]

Een druppeltje water kan een boel extra geur en smaak losmaken. Gewoon proberen, zou ik zeggen. Druppelsgewijs toevoegen en blijven ruiken en proeven ;) .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_99068018
Dank jullie. Ik probeer het de eerstvolgende keer.

De oosterburen zijn blijkbaar tóch ergens goed voor. :P
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:45:55 #115
128548 pavv
The computer says NO
pi_99393444
Met het vieze natte weer buiten en een thermometer die weer naar de 15ºc gaat vond ik het wel weer tijd voor een stevige dram.

Gelukkig heb ik deze in de kast staan:

Brora 1975 ^O^
pi_99395121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef pavv het volgende:
Met het vieze natte weer buiten en een thermometer die weer naar de 15ºc gaat vond ik het wel weer tijd voor een stevige dram.

[ afbeelding ]

Brora 1975 ^O^
Hoe mag hij smaken? Ik ben nog op zoek naar een goede fles uit mijn geboortejaar en laat dat nou net 1975 zijn.
Whiskyplankje
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:37:38 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99401365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:45 schreef pavv het volgende:

[ afbeelding ]

Brora 1975 ^O^
Gisteren z'n jonge broertje, de Clynelish 1989, 13y, South African Sherry cask, wegens dezelfde redenen maar uit de kast gehaald. Potverdomme, wat een whisky!! :9 *O*
pi_99402614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hoe mag hij smaken? Ik ben nog op zoek naar een goede fles uit mijn geboortejaar en laat dat nou net 1975 zijn.
leuk idee... Ik ben van 1983, iemand suggesties?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2011 @ 09:58:57 #119
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99402784
Is ruim 60% alcohol niet een tikje veel van het goede? :@

Gaat dan niet alles hetzelfde smaken als, zeg maar, alcohol met een smaakje? :?
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:31:47 #120
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99403681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:58 schreef Cynix ® het volgende:

:N
Ook bij hogere alcoholpercentages zijn er genoeg (en vaak andere) aroma's/smaken die de whisky uniek maken.
Deze Rare Malt Brora is dan ook een juweeltje... O+

Mocht je het te heavy vinden, dan kan je altijd het alcoholpercentage naar beneden brengen met wat water.
Maar persoonlijk kan ik dit soort Cask Strength whiskies met hoog alcoholpercentage wel waarderen en voeg ik hooguit wat drupjes water toe om de whisky te laten 'openen'...
pi_99403758
60%, tja. Ik vind dat persoonlijk niet zo lekker, ik zit liever in de 'gangbare' regionen, tot 45% ofzo. Ik heb het idee dat het hogere percentage de smaak vooral maskeert... doet aan als vodka met een whiskysmaakje zeg maar. Wat Cynix zegt dus.

Oh, ik ben van 1982, iemand suggesties? :P
pi_99404111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:58 schreef Cynix ® het volgende:

k heb een mooie Laprhoaig Cask Strength staan. Die gaan we wel eens proeven 8-)
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:08:08 #123
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99404704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:34 schreef Henno het volgende:
60%, tja. Ik vind dat persoonlijk niet zo lekker, ik zit liever in de 'gangbare' regionen, tot 45% ofzo. Ik heb het idee dat het hogere percentage de smaak vooral maskeert... doet aan als vodka met een whiskysmaakje zeg maar. Wat Cynix zegt dus.

Oh, ik ben van 1982, iemand suggesties? :P
Ik zou zeggen, neem bijvoorbeeld eens de 16 jaar oude Lagavulin op 43%, daarna de 12 jaar oude Cask Strenght versie (56,4%) en oordeel dan nog eens op basis van wat je geproefd hebt.

Whiskies uit bepaalde jaren (de zgn. 'Vintages') zijn er genoeg.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.whiskybase.com en kies dan bij 'Vintages' je geboortejaar.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2011 @ 17:01:48 #124
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99464282
Hebben jullie ook wel eens dat een Whisky ineens anders smaakt dan de vorige keer? Ik heb nu een Black Grouse voor me staan, ja best vroeg, maar de hele dag vergaderd, en de vorige keer proefde ik bijvoorbeeld honing en nu niet echt.
Alhoewel hij nog wel prima smaakt, maar anders. Ander tijdstip, andere smaak? :?
pi_99658384
Ik heb hier een vaatje whisky (0.5 L) staan welke mijn grootvader 25 jaar geleden heeft ontvangen van een vriend van hem. Zijn vriend had deze toen al een jaar of 15 thuis staan, wat zou betekenen dat dit vaatje een jaar of 40 oud is.
Hij heeft mij gisteren gevraagd het volgende vaatje whisky op internet te zetten met de vraag van welk merk het zou zijn en wat het hedendaags waard zou zijn?

Ikzelf kon er geen merk uit opmaken, maar misschien iemand anders hier wel! Whisky kenners?

Foto's:

Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 13:10:31 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99659676
hier staan al wat speculaties :)

40 jaar oude whisky
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 13:13:22 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99659788
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:39 schreef Agiath het volgende:
[ afbeelding ]

Die laphroaig quarter cask heb ik hier ook staan die vind ik erg lekker.
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 13:14:24 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99659830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:12 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Grants is mijn whisky in de heupfles voor 5 mei festival whisky. Met een heerlijk metalige nasmaak :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:44:40 #129
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99663338

Blended Scotch

Barrel 5

Wm. Teacher & Sons Ltd.
over 5 years old
Fine Old Scotch Whisky
5/6 full original closed
75° PROOF 86° PROOF USA 43° GL/VOL.%,
50 cl

= = =

Minimum bid is ¤ 5
Current bid is ¤ 9
Minimum increment is ¤ 2
Number of bids 2
Deadline for this item is 20:05 CEST 9/3/2011

= = =

Bron: www.whiskyauction.com

= = =

Conclusie (zoals al eerder gedacht/geschreven is): Het is een fun verpakking voor oude Teachers blended whisky en als zodanig niet al te veel waard.

Zal het even crossposten, zoadat iedereen kan stoppen met zoeken...
pi_99676186
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:31 schreef MadMaster het volgende:

Mocht je het te heavy vinden, dan kan je altijd het alcoholpercentage naar beneden brengen met wat water.
Maar persoonlijk kan ik dit soort Cask Strength whiskies met hoog alcoholpercentage wel waarderen en voeg ik hooguit wat drupjes water toe om de whisky te laten 'openen'...
Ik heb het zaterdag geprobeerd met een 10yr Laphroaig CS en met een klein beetje water rook echt veel prettiger en smaakte hij ook gewoon veel aangenamer. Dat hele zware alcohol hoeft van mij niet helemaal. Het overheerst me teveel.
pi_99694945
quote:
kun jij misschien een korte uitleg geven hoe die site werkt? zie wel wat dingen ertussen staan voor interessante prijzen..
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:14:24 #132
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99699963
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 09:00 schreef gianni61 het volgende:

[..]

kun jij misschien een korte uitleg geven hoe die site werkt? zie wel wat dingen ertussen staan voor interessante prijzen..
Je moet je daar eerst aanmelden om mee te mogen bieden (inschrijfkosten eenmalig ¤ 2,50 als ik het goed heb) en daarna kan je a la Ebay bieden op de beschikbare flessen. De veilingen lopen per whiskydistrict op bepaalde data/tijdstippen af en de hoogste bieder 'wint' de fles/veiling.

Via de link 'Service & Update' daar ( http://whiskyauction.com/auction/cont_e0.html ) kan je alle verdere info lezen, hoe je moet/kan bieden, wanneer een veiling eindigt, verzendkosten etc. etc.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:25:11 #133
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_99803907
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit net een fles Laprhoaig 10yr Cask Strength te bekijken (afscheidscadeautje, maar moet ik nog proeven :P ) en ik zie daar gewoon op staan dat je eigenlijk de whisky moet vermengen met 2x zoveel water om alle smaken los te maken :o
Ik was vandaag aan het twijfelen tussen die en de 18 jaar oude Laprhoaig.... uiteindelijk met deze naar huis gegaan omdat die schijnbaar lekker zacht en licht rokerig is, itt een enorm rokerige Islay waar het nu toch net iets te warm voor is imo.

Vind 'm lekker soepel en fruitig met een behoorlijk ziltige afdronk, proef er niks rokerigs in terug.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:59:41 #134
128548 pavv
The computer says NO
pi_99822889
Als het rokerig moet zijn kom je al snel bij zijn alter ego terecht.. de Ledaig...

die komt uit dezelfde distillery maar daarbij is er wel gebruik gemaakt van geturfde gerst en dat proef je terug in het eindresultaat
  † In Memoriam † zaterdag 23 juli 2011 @ 01:03:40 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99825065
Zo, een stuk of 5 Island of Geese weggetikt. Blijft lekker spul, mensen! :Y

Nu wel slapen, dat dan weer wel.
pi_99833582
M'n nieuwste aankoop. Vanavond maar eens proeven. :Y

† In Memoriam † zondag 24 juli 2011 @ 21:50:57 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99896565
Hier een flesje 'The Big Smoke 40' aangeschaft en net opengetrokken.
Eerste indruk: lekker rokerig (zoals te verwachten was). ;)
pi_99905603
Zoh, het weekend afsluiten met een lekkere smokey whiskey :)

pi_99913429
Oeh. Ik vond bowmore nooit zo'n succes, maar de Tempest die ik vrijdagavond voorgeschoteld kreeg vond ik toch wel goed te doen :) Binnenkort maar eens een flesje scoren. Had vrijdag housewarming, verder nog flesje Glenfiddich 12y (oude bekende) en Pig's nose (ken ik nog niet) gekregen :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:16:52 #140
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_99960342
van de week een paar flessen gekocht.

1 fles glen garioch 12 yo. deze aangebroken en een paar glazen gehad :)

en 1 fles Balvenie Madiera cask 17yo. deze durf ik niet los te maken eigenlijk :')

pi_99960755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:16 schreef Under_Score het volgende:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook staan. Wat vond je ervan?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:35:16 #142
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_99961013
niet slecht, ik heb normaal deze of de founders reserve in huis. erg goed te drinken :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:50:53 #143
112339 MPG
pi_99963827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:16 schreef Under_Score het volgende:

[ afbeelding ]

en 1 fles Balvenie Madiera cask 17yo. deze durf ik niet los te maken eigenlijk :')

[ afbeelding ]
Die laatste vond ik érg lekker :9 .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:05:58 #144
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_99964352
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:50 schreef MPG het volgende:

[..]

Die laatste vond ik érg lekker :9 .
ben benieuwd. vond hem wel prijzig, daarom laat ik hem ook nog even dicht denk ik.
pi_99964564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:05 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ben benieuwd. vond hem wel prijzig, daarom laat ik hem ook nog even dicht denk ik.
Kom op, whisky is om te drinken ^O^
Zo verklaarden een hoop mensen mij ook voor gek dat ik mijn fles Glenfiddich Snow Phoenix (die inmiddels ongeveer een verzamelaarsitem is) aangebroken heb. Maar whisky als investering vind ik nogal waardeloos :P
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:12:04 #146
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_99964599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:10 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Kom op, whisky is om te drinken ^O^
Zo verklaarden een hoop mensen mij ook voor gek dat ik mijn fles Glenfiddich Snow Phoenix (die inmiddels ongeveer een verzamelaarsitem is) aangebroken heb. Maar whisky als investering vind ik nogal waardeloos :P
bedoel meer dat ik deze nog niet aangebroken heb omdat ik al een geopende fles whisky heb, als die andere leeg is begin in er wel aan. ik heb die founders reserve ook als water gezopen :P
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:36 #147
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99964679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:10 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

... mijn fles Glenfiddich Snow Phoenix (die inmiddels ongeveer een verzamelaarsitem is) ...
:N
Die men getracht heeft een verzamelaarsitem te laten worden door een gladde marketing campagne... :7
60.000 Flessen is niet bepaald limited... _O-
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 16:20:26 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99964867
Ik heb nu 4 open flessen, een laphroaig quater cask, een glen livet 12yr, een black grouse en een grants (en ik drink voornamelijk die laphroaig en af en toe die glen livet ik denk dat die eerst op moeten zijn wil ik die andere weer opdrinken :P) maar toch vind ik het telkens zonde om te zien hoe leeg die word.

(voor mij valt de laphroaig al in de de klasse duur, werkloosheid enzo)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:22:42 #149
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99964942
Het merendeel van mijn flessen is nog dicht en of ze ooit open zullen gaan, zien we tzt wel.
Heb wel bijna elke whisky in mijn collectie geproefd voordat ik er zelf een fles van aangeschaft heb...
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 16:25:46 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99965050
Oh wacht ik heb die black grouse nog niet open maar al wel een paar flessen van op 1 van mijn favorite blends samen met johny walker green label maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk om over blends te beginnen :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 16:26:42 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99965075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh wacht ik heb die black grouse nog niet open maar al wel een paar flessen van op 1 van mijn favorite blends samen met johny walker green label maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk om over blends te beginnen :D
Waarom?
Liever een goede blend dan een beroerde single malt...
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 16:31:13 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99965234
Wel grappig als ik mijn smaak profiel bij deze site http://www.whiskysmaakprofiel.nl invul krijg ik wel een leuk lijstje

1 Talisker 10 45% onbekend 80%
2 Suntory Hakushu 12 43,5% ¤ 59 76%
3 Caol Ila 12 43% onbekend 75%
4 Bowmore 12 40% ¤ 32 75%
5 Lagavulin 16 43% onbekend 74%
6 Laphroaig Quarter Cask onbekend 48% ¤ 45 74%
7 Ardbeg 10 46% ¤ 43 72%
8 Laphroaig 10 40% ¤ 40 72%
9 Smokehead onbekend 43% ¤ 30 71%
10 Laphroaig Cask Strength 10 57,3% ¤ 50 70%
11 Highland Park 15 40% ¤ 48 70%

kan alleen die bowmore en laphroaig quarter cask op afstrepen misschien moet ik dit lijstje eens af gaan heb veel van de namen al vaker horen langskomen als tips voor mij :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 26-07-2011 16:37:21 ]
pi_99966433
Ook gedaan, wat denk je zou ik van Ilay houden :)

Nr. Whisky Leeftijd Alc. Richtprijs * Score
1 Ardbeg Airigh Nam Beist 16 46% ¤ 73 80%
2 Talisker 10 45% onbekend 78%
3 Laphroaig 15 43% ¤ 58 77%
4 Lagavulin 16 43% onbekend 77%
5 Ardbeg 10 46% ¤ 43 77%
6 Laphroaig Quarter Cask onbekend 48% ¤ 45 75%
7 Laphroaig 10 40% ¤ 40 74%
8 Caol Ila 12 43% onbekend 73%
9 Bowmore 12 40% ¤ 32 72%
10 Smokehead onbekend 43% ¤ 30 72%
11 Laphroaig Cask Strength 10 57,3% ¤ 50 70%

Ik miste overigens wel caramel in de lijst. En naast smaak vind ik reuk mondgevoel en afdronk ook wel weer belangrijk in mijn whisky's.
Whiskyplankje
pi_99966859
Iemand de whisky uit Wales wel eens geproefd?

We gaan in Wales op vakantie en het is natuurlijk altijd leuk een souvenir mee te nemen ;) De Amorik uit Bretagne van vorig jaar is wel nog dicht btw.. :P
pi_99967565
Ik krijg uit die smaakprofiel site:
1 Lagavulin 16 43% onbekend 87%
2 Smokehead onbekend 43% ¤ 30 79%
3 Laphroaig Quarter Cask onbekend 48% ¤ 45 76%

4 Ardbeg Airigh Nam Beist 16 46% ¤ 73 76%
5 Laphroaig 10 40% ¤ 40 74%
6 Caol Ila 12 43% onbekend 73%
7 Ardbeg 10 46% ¤ 43 71%
8 Talisker 10 45% onbekend 69%

9 Laphroaig Cask Strength 10 57,3% ¤ 50 59%
10 Springbank Longrow 10 57% ¤ 90 51%
Islay ^)
Hoef er nog maar een paar, wil eigenlijk die Ardbeg Airigh Nam Beist nog wel eens heel graag proberen. Ook de cask strenght Laphroaig ^O^
Helaas voor me portomonee zijn het wel de wat duurdere whisky's die ik nog moet proeven :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 17:37:02 ]
pi_99969419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[ afbeelding ]

We gaan in Wales op vakantie en het is natuurlijk altijd leuk een souvenir mee te nemen ;) De Amorik uit Bretagne van vorig jaar is wel nog dicht btw.. :P
ik ben in 2008 in de penderyn distillery geweest.
klein museumpje, kleine distillery, leuk proeflokaal en natuurlijk een giftshop.
over de smaak van de whisky kan ik niet veel meer zeggen, dat ben ik alweer vergeten.
vond hem destijds in ieder geval wel lekker
pi_99969597
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:42 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik ben in 2008 in de penderyn distillery geweest.
klein museumpje, kleine distillery, leuk proeflokaal en natuurlijk een giftshop.
over de smaak van de whisky kan ik niet veel meer zeggen, dat ben ik alweer vergeten.
vond hem destijds in ieder geval wel lekker
Ok mooi! We zitten iets te ver naar het noorden om de destillery te bezoeken helaas, maar dat gaat volgend jaar gebeuren aangezien mijn beste vriendin daar vlak bij gaat wonen :Y ^O^
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 21:28:39 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_99977266
Drink nu een glaasje glenlivet 12 :9
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 21:37:30 #159
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_99977762
Ik schud net de laatste druppen uit een flesje Clan Denny Blended Malt Scotch Whisky from Islay. :9
pi_99995410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ok mooi! We zitten iets te ver naar het noorden om de destillery te bezoeken helaas, maar dat gaat volgend jaar gebeuren aangezien mijn beste vriendin daar vlak bij gaat wonen :Y ^O^
Ik ben jaloers :@

ik zou er ook zo willen gaan wonen..
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:13:11 #161
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_99995953
In de week voor Oud & Nieuw gaan we weer richting Schotland, oliebollen bakken en verkopen bij onze vrienden in Kinloch Rannoch.
Gisteren de vlucht geboekt... ^O^

pi_100000144
Heerlijk ganzenfazanten whiskey O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:35:51 #163
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_100094684
Drinks company Diageo boosts Speyside whisky production

Diageo is investing £20m in Speyside distilleries over the next few years

Drinks company Diageo is stepping up whisky production to meet the growing demand from consumers in China, Russia and Latin America.

The firm is investing £20m in its 17 Speyside distilleries over the next three years.

It is hoped production can be boosted by about 10 million litres.

Cragganmore distillery director, Gary Haggart, said it was an exciting time for the whisky industry locally.

"We've already seen a boom over the last couple of years and most distilleries, including Cragganmore, are already at seven days, 24 hours," he told BBC Scotland.

"So, within Speyside, most of the distilleries are already producing as much as they can - but, to get the further production, to get the capacity, it's process changes."

Bron: http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-highlands-islands-14306979
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_100095721
^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:33:46 #165
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_100096390
1 Tyrconnell onbekend 40% onbekend 86%
2 Tormore 12 40% ¤ 36 86%
3 Speyside 12 40% onbekend 86%
4 The Glenlivet Nadurra Cask Strength 16 59% ¤ 50 84%
5 Isle of Jura 10 40% ¤ 32 84%
6 Old Fettercairn 12 43% ¤ 30 84%
7 Glen Grant onbekend 40% ¤ 19 83%
8 Auchentoshan Classic onbekend 40% ¤ 27 82%
9 Benriach Heart of Speyside onbekend 43% onbekend 79%
10 Auchentoshan 18 43% ¤ 62 78%
11 Ben Nevis 10 46% onbekend 77%
WOS'ser for life.
pi_100098978
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:35 schreef Cobra4 het volgende:
Drinks company Diageo boosts Speyside whisky production

Diageo is investing £20m in Speyside distilleries over the next few years

Drinks company Diageo is stepping up whisky production to meet the growing demand from consumers in China, Russia and Latin America.

The firm is investing £20m in its 17 Speyside distilleries over the next three years.

It is hoped production can be boosted by about 10 million litres.

Cragganmore distillery director, Gary Haggart, said it was an exciting time for the whisky industry locally.

"We've already seen a boom over the last couple of years and most distilleries, including Cragganmore, are already at seven days, 24 hours," he told BBC Scotland.

"So, within Speyside, most of the distilleries are already producing as much as they can - but, to get the further production, to get the capacity, it's process changes."

Bron: http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-highlands-islands-14306979
Mag aannemen dat het dan vooral productie voor de blends is. Als het voor single malts zou zijn merken we er over een jaar of 10 pas wat van.
Whiskyplankje
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:50:02 #167
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100101332
Diageo is nog wat meer geld kwijt:

quote:
US: Diageo fined US$16m over bribery payments

Author: Chris Mercer | 28 July 2011

Diageo subsidiaries found to have bribed hundreds of officials in Asia

The US Securities and Exchange Commission has fined Diageo US$16m for failing to stop its subsidiaries bribing officials in the emerging markets of India, Thailand and South Korea.

Diageo subsidiaries paid out bribes to gain preferential treatment in key emerging markets, the Securities & Exchange Commission (SEC) said late yesterday (27 July). This included $600,000 in payments to a Thai government official between 2004 and 2008, as well as $1.7m in "illicit payments" to hundreds of government officials in India, the SEC said.

The Johnnie Walker distiller must pay the SEC a straight $3m fine and an extra $13.4m to compensate for estimated profits made as a direct result of bribes. The SEC has prosecuted the drinks giant under the US Foreign Corrupt Practices Act.

"As a result of Diageo’s lax oversight and deficient controls, the subsidiaries routinely used third parties, inflated invoices, and other deceptive devices to disguise the true nature of the payments,” said Scott Friestad, associate director of the SEC’s Division of Enforcement.

Diageo said last night that it "takes the findings seriously and regrets this matter". The group said that it has tightened supervision of subsidiaries.

"Systems and controls have been enhanced in an effort to prevent the future occurrence of such issues and to reinforce, everywhere the company operates, a culture of compliance and commitment to the principles embodied in Diageo’s Code of Business Conduct," said the UK-based company.

Diageo has been conducting its own investigation into the matter in a number of countries.

According to its 2010 annual report, the drinks giant reported to the US SEC that two of its former employees in South Korea had been convicted for "improper payments", while one former employee and two current ones were convicted of tax evasion.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:53:22 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100101484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:51 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mag aannemen dat het dan vooral productie voor de blends is. Als het voor single malts zou zijn merken we er over een jaar of 10 pas wat van.
En wat is één van de 2 basis ingrediënten voor blends? ;)

Ben onlangs bij Linkwood bij Elgin geweest en daar heb ik de enorme verbouwing met eigen ogen gezien.
Dat ging niet met kruiwagens en tractors, maar met bulldozers en kranen tegelijk...
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 21:31:21 #169
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100103178
Whisky mag geen lopende band werk worden. :(
Of was het dat al? :@
pi_100103412
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:31 schreef Cynix ® het volgende:
zonder blends ook geen (betaalbare) singel malts :)
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 21:38:01 #171
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100103471
Ik zit nu ook aan een blended malt, 'The Big Smoke' maar weer eens. :9
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:43:53 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100106614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:31 schreef Cynix ® het volgende:
Als je bedenkt dat er momenteel zo'n 22.000.000 vaten liggen te rijpen in Schotland en distilleerderijen bijna allemaal 24/7 operationeel zijn, dan mag je die vraag zelf beantwoorden... ;)

Kijk naar de mega distilleerderij Roseisle die vorig jaar operationeel is geworden en waar Diageo £40.000.000 in heeft gepompt en waar ze bijna elk soort whisky kunnen produceren.
Dat heeft niets met kleinschaligheid te maken, dat is massa produktie voor keiharde pegels.

Sentiment geldt nauwelijks meer in de whisky business... :N
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 22:54:38 #173
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100107228
Maar eeh, Diageo is dus, volgens bovenstaande artikel, foute business? :o
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:14:04 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100108290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:54 schreef Cynix ® het volgende:
Maar eeh, Diageo is dus, volgens bovenstaande artikel, foute business? :o
Laten we het zo zeggen, zonder whisky marktleider Diageo zouden er een stuk minder distilleerderijen en dus een minder grotere variëteit aan whiskies zijn.

Verder is Diageo gewoon een bedrijf met winst-oogmerk en doen ze de dingen om dat doel te bereiken. Linksom of rechtsom...
pi_100110638
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Als je bedenkt dat er momenteel zo'n 22.000.000 vaten liggen te rijpen in Schotland en distilleerderijen bijna allemaal 24/7 operationeel zijn, dan mag je die vraag zelf beantwoorden... ;)

Kijk naar de mega distilleerderij Roseisle die vorig jaar operationeel is geworden en waar Diageo £40.000.000 in heeft gepompt en waar ze bijna elk soort whisky kunnen produceren.
Dat heeft niets met kleinschaligheid te maken, dat is massa produktie voor keiharde pegels.

Sentiment geldt nauwelijks meer in de whisky business... :N
Gelukkig zijn er positieve uitzonderingen als springbank O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:59:39 #176
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:03:54 #177
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100110893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:59 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er positieve uitzonderingen als springbank O+
Ben 2 maanden geleden in Campbeltown geweest en de relatieve rust bij zowel Springbank als Glen Scotia is een verademing.
Jammer dat Campbeltown zelf ook in ruste lijkt te zijn, veel is er niet te beleven...
pi_100127014
Iemand ervaring met de glen moray 8yr ? Misschien een goede voor mij om te halen, kost 20 euro, past goed in het budget. Ik hou van zachte whiskey en vind de glen fiddich erg lekker, fruitig enzo.
pi_100176845
Gisteren maar eens een fles Tullamore Dew gehaald (gewoon de standaard fles, niet de 12yo ofzo) en vergeleken met m'n Dimple 15yo (tja, je moet toch ergens beginnen als whisk(e)y noob :'))

Eerste impressie: Dimple vind ik lekker ruiken (wat zoetiger), maar TD is ook lekker zacht van smaak, erg toegankelijk. Gezien de relatief lage prijs ook eentje die je prima regelmatig kan drinken, die fles kostte me 25 euro voor een liter.

Mijn volgende wordt een single malt, nu nog beslissen welke :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Fleischmeister op 31-07-2011 23:39:33 ]
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 23:39:33 #180
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100177182
Dimple, vroeger wel eens gedronken, maar ik ben vergeten hoe die smaakte.
Zal er binnenkort ook weer eens eentje halen. :)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:05:24 #181
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_100314723
gisteren de balvenie madiera cask geopend. ik vond hem eigenlijk een beetje tegenvallen :'( erg zacht maar wel met een diepe nasmaak. heb liever een directe smaak en wat meer bite.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:18:30 #182
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100429083
Gasten..

Ik wil een drankenkast maken of kopen of weet ik veel wat.. als ik maar een drankenkast heb.
De kast mijn gewoon wel style zijn, maar niet kansloos..

ik zat eigenlijk te denken aan een soort vitrine kast, met glazen duurtjes.. is zoiets betaalbaar? en kan je zoiets zelf maken?

Tips zijn welkom!

[ Bericht 0% gewijzigd door Onnoman op 08-08-2011 12:58:54 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_100429750
De meest stylish manier:

† In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 18:43:25 #184
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100429814
Zoiets? :?

Vitrinekasten zijn er in alle maten, die zou ik niet zelf gaan maken.
pi_100433319
Of zoiets?

Of dit...

Laatste is niet zo moeilijk zelf te maken, eventueel nog halogeen lampjes inbouwen.
pi_100436863
Ik wil nog steeds een keer dit ding kopen *;

Alleen weer jammer dat hij 120 euro kost ;(
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 21:37:34 #187
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100437642
Ik zou eigenlijk ook wel een aparte kast en zo'n wereldbol willen hebben. :Y

Ik heb er alleen helaas geen ruimte voor. In de woonkamer past het niet, qua ruimte én qua inrichting en andere ruimtes in huis zijn ook niet echt geschikt. ;(
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 22:43:11 #188
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100441070
Vanavond weer eens een solide Glenfiddich 12yo opengetrokken.
Blijft een prima Whisky en al zit ik eigenlijk meer in de 'Islay-hoek', is er helemaal niks mis mee. :9
pi_100441354
gelukkig is smaak subjectief. Als ik iets lelijk vind zijn het de wereldbollen. :)
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 22:53:27 #190
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100441619
Nou ja, hij past ook niet in ons (min of meer moderne) interieur, maar als ik een groter huis had, zou ik een van de kamers als bibliotheek inrichten, met eikenhouten boekenkasten en daar past zo'n wereldbol wel bij. :Y
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:39:56 #191
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100444048
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:37 schreef Cynix ® het volgende:
Ik zou eigenlijk ook wel een aparte kast en zo'n wereldbol willen hebben. :Y

Ik heb er alleen helaas geen ruimte voor. In de woonkamer past het niet, qua ruimte én qua inrichting en andere ruimtes in huis zijn ook niet echt geschikt. ;(
Heb onlangs een speciale whiskykast op maat laten maken, muurvullend, 2m40 x 2m40.

Gemaakt door www.meubeluniek.nl in Meppel.
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 23:42:57 #192
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100444199
Hoe ziet een whiskykast er uit? Als een soort boekenkast, maar dan met glazen deurtjes? :?
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:43:45 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100444248
Gisteren mijn verjaardagswhisky bij wijze van traditie weer eens open getrokken: Cadenhead's Dailuaine uit 1966. Blijft meesterlijk.

Gisteren overdag wat nieuwe Adelphi-bottelingen van Whisky Import Nederland geproefd. Zaten een paar juweeltjes tussen, dus meteen maar besteld.

Sinds dit weekend is het trouwens officieel: Whisky Import Nederland is importeur voor NL geworden van Duncan Taylor's whiskies...
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:50:42 #194
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100444666
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:42 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe ziet een whiskykast er uit? Als een soort boekenkast, maar dan met glazen deurtjes? :?
Zo:

† In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 23:54:52 #195
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100444897
Supermooi!! :Y
pi_100445085
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zo:

[ afbeelding ]

Mag ik bij je komen wonen? O-)
Nog gefeliciteerd ;)
Whiskyplankje
pi_100447919
quote:

[..]

Zo:

[ afbeelding ]

Da's de categorie "holy shit" :o
pi_100447987
quote:

[..]

Zo:

[ afbeelding ]

Sweet jesus.
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 10:45:18 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100454290
quote:

[..]

Zo:

[ afbeelding ]

Weinig cds MM
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:46:49 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100454338
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Weinig cds MM
Die staan grotendeels elders, in weer andere kasten.
In die rode kasten staan alleen Nederlandse bands en wat DVD's...
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:00:43 #201
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100458463
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:39 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Heb onlangs een speciale whiskykast op maat laten maken, muurvullend, 2m40 x 2m40.

Gemaakt door www.meubeluniek.nl in Meppel.
picture or it didnt happen ;)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:04:50 #202
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100458597
quote:

[..]

Zo:

[ afbeelding ]

vette kast.. zeker.. mij toch iets te groot denk ik. en.. ander hout.. ben meer van eikenhout...
En de kast zou eigenlijk niet op de grond moeten rusten. maar gewoon aan de muur vast moeten zitten..

Ik denk dat ik zelf een max collectie heb van pak hem beet 10 flessen.. dus dan heb ik een afmeting nodig van 80 cm breed, 110 cm lang en 30-40 cm diep... met onderin de flessen, en boven de glazen..
Dat past ook beter bij de grootte van mijn huis :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:08:24 #203
242879 Onnoman
The On And Only
pi_100458711
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:21 schreef psychosomatic het volgende:
Of zoiets?
[ afbeelding ]

Of dit...
[ afbeelding ]

Laatste is niet zo moeilijk zelf te maken, eventueel nog halogeen lampjes inbouwen.
die bovenste.. allemamaggies.. die heeft 2 grote deurtjes.. das ook wel fijn hoor!! bescheiden maar deftig!
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_100475952
Mijn kast, wel minder indrukwekkend dan die van MadMaster (en een beetje onscherp :)). Hij is 160 hoog en 130 breed. Bovenin staan een stuk of 35 flessen met de glazen op het plankje eronder en achter het onderste deurtje staat de secret stash *)
Whiskyplankje
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 21:23:59 #205
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100479390
Ook een nette kast. :Y
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:00:05 #206
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100481707
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:20 schreef Karstman het volgende:
Mijn kast, wel minder indrukwekkend dan die van MadMaster (en een beetje onscherp :)). Hij is 160 hoog en 130 breed. Bovenin staan een stuk of 35 flessen met de glazen op het plankje eronder en achter het onderste deurtje staat de secret stash *)
[ afbeelding ]
Zo ben ik ook begonnen, dus pas op!! ;)

Linksboven: o.a. Ledaig, Laphroaig, Auchentoshan?? Rechts: Chivas en Highland Spring water?
pi_100488880
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:00 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zo ben ik ook begonnen, dus pas op!! ;)

Linksboven: o.a. Ledaig, Laphroaig, Auchentoshan?? Rechts: Chivas en Highland Spring water?
Ben ooit met 1 begonnen en het groeit in stuiptrekkingen, sluit niet uit dat er binnenkort weer een kleine lading bijkomt.

linksboven Ledaig NAS, Laphroaig, Ledaig 10 (en een mini bowmore en mini Big Peat), rechts Island Mist en een flesje highland spring inderdaad (en een flesje SToS Mortlach erachter)
Whiskyplankje
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:17:08 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_100823991
Hoewel de PTT mijn brievenbus voor de te ontvangen samples niet wist te vinden :'( , heb ik net 'meegedaan' aan de eerste wereldwijde Google+ whisky proeverij onder leiding van Richard 'The Nose' Paterson van Whyte & Mackay vanuit zijn whisky laboratorium.

Grappig om naast de al gevolgde Twitter Tastings (Twastings :') ) nu ook dit meegemaakt te hebben...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:45:06 #209
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_100835744
volgende keer voordat ik een duurdere fles whisky koop toch maar even een voorproefje doen, die madiera cask is totaal niet mijn ding. :'(
pi_100843627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[ afbeelding ]

Goed we zijn weer terug en hebben geen fles mee genomen :X Juk! Wat een terpentine..
Maar, ik besef me nu dat we de 'gewone' niet eens geproefd hebben. We hadden een proefverpakking met 3 miniatuurtjes: madeira, sherry en peated. Die laatste ging nog wel, maar die andere 2 waren echt vies gewoon.. jammer hoor -O-
pi_100844118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Goed we zijn weer terug en hebben geen fles mee genomen :X Juk! Wat een terpentine..
Maar, ik besef me nu dat we de 'gewone' niet eens geproefd hebben. We hadden een proefverpakking met 3 miniatuurtjes: madeira, sherry en peated. Die laatste ging nog wel, maar die andere 2 waren echt vies gewoon.. jammer hoor -O-
Van de penderyn?
hmm, dan laat mijn geheugen mij toch wel in de steek, want ik dacht dat die sherry toen best lekker was.
de madeira en de peated hadden ze destijds volgen mij nog niet..
pi_100844711
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:36 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Van de penderyn?
hmm, dan laat mijn geheugen mij toch wel in de steek, want ik dacht dat die sherry toen best lekker was.
de madeira en de peated hadden ze destijds volgen mij nog niet..
Nja smaken verschillen natuurlijk ook he, maar ik vond er een scherpe terpentine-achtige smaak aan zitten.. niet lekker :N
pi_100998393
Aangezien ik morgen toch in Amsterdam ben ga ik maar eens een kijkje nemen bij whiskycafé L&B. Uiteraard ook eea proeven. Ik heb er zin in. :Y
pi_100999361
Gister een kleine proeverij gehad.

Whisky's in combinatie met chocoladehapjes zoals chocolademousse, chocoladetaart en nougat met chocolade. De whisky's waren de volgende:
Auchentoshan Classic
Lagavullin 16
Glenfarclas 15
Redbreast 12
Glenmorangie Original
en als toetje een Ben Nevis 25 yo single cask, cask strength

De winnaar was voor mij (en ik denk voor de meesten) de Glenfarclas. De Ben Nevis was heerlijk maar met maar 526 flessen gemaakt en ruim boven de 100 euro in een andere klasse dan de andere 5.
Whiskyplankje
  zondag 21 augustus 2011 @ 22:14:03 #215
112339 MPG
pi_101019410
Iemand hier bekend met de Glen Grant Major's Reserve?

Heb ik dit weekend een fles van cadeau gekregen.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:23:05 #216
128548 pavv
The computer says NO
pi_101063400
Zit nu erg te genieten van een glaasje van deze oude versie van de Highland Park 25 yo....(53.5%)

Heerlijk met een stukje pure chocolade (70% cacao)

Jammer dat de fles nu echt bijna leeg is..
pi_101073353
heeft iemand van jullie toevallig de Smokehead?
lijkt me wel een leuke blend voor erbij te hebben als ik de beschrijving lees.
en voor een vrij schappelijke prijs..

http://www.whiskyvanzuyle(...)am=Smokehead&id=1012
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:15:45 #218
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_101075355
Leuk, een whisk(e)y-topic.

Ik ben zelf liefhebber, maar pretendeer allerminst een kenner te zijn.

Ik ben deze zomer in Noord-Ierland geweest, en heb daar ook de 'Old Bushmills Distillery' bezocht. Na een glas geproefd te hebben, heb ik een fles Bushmills 12 years old Distillery Reserve gekocht, die slechts bij de Distillery zelf te koop is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_101075810
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:24 schreef gianni61 het volgende:
heeft iemand van jullie toevallig de Smokehead?
lijkt me wel een leuke blend voor erbij te hebben als ik de beschrijving lees.
en voor een vrij schappelijke prijs..

http://www.whiskyvanzuyle(...)am=Smokehead&id=1012
:Y Heerlijk hoor!! Subtieler dan de naam doet vermoeden ook. Het is alleen geen blend ;)
pi_101076894
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:33 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y Heerlijk hoor!! Subtieler dan de naam doet vermoeden ook. Het is alleen geen blend ;)
mijn fout. had ook zitten lezen bij de big smoke en big peat. maar de smokehead leek me de leukste
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:17:05 #221
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101077065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:15 schreef BusterPosey het volgende:
Leuk, een whisk(e)y-topic.

Ik ben zelf liefhebber, maar pretendeer allerminst een kenner te zijn.

Ik ben deze zomer in Noord-Ierland geweest, en heb daar ook de 'Old Bushmills Distillery' bezocht. Na een glas geproefd te hebben, heb ik een fles Bushmills 12 years old Distillery Reserve gekocht, die slechts bij de Distillery zelf te koop is. Heeft iemand daar ervaring mee?

[ afbeelding ]
Heb/ken wel veel Bushmils, maar deze dan weer niet.
Toen ik bij Bushmills was in 2001 was er nog geen distillery botteling.
Zal wel met de overname door Diageo pas in het leven geroepen zijn...
pi_101081589
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:11 schreef gianni61 het volgende:

[..]

mijn fout. had ook zitten lezen bij de big smoke en big peat. maar de smokehead leek me de leukste
Big Peat is ook erg lekker ^O^
Wij hebben uit GB Islay Storm mee genomen, ook erg prettig..
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:00:20 #223
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_101085296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Heb/ken wel veel Bushmils, maar deze dan weer niet.
Toen ik bij Bushmills was in 2001 was er nog geen distillery botteling.
Zal wel met de overname door Diageo pas in het leven geroepen zijn...
Klopt volgens mij. Ik zat te twijfelen tussen deze fles en de Bushmills 1608 Anniversary Edition. Heb er nu een beetje spijt van dat ik niet van beide een exemplaar heb genomen. 8-)

Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:28:22 #224
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101091088
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:00 schreef BusterPosey het volgende:

[..]

Klopt volgens mij. Ik zat te twijfelen tussen deze fles en de Bushmills 1608 Anniversary Edition. Heb er nu een beetje spijt van dat ik niet van beide een exemplaar heb genomen. 8-)

[ afbeelding ]
Die heb ik dan weer wel.
Van whisk(e)y kan je dan ook nooit genoeg in huis hebben... ;)
pi_101116270
Op weg naar huis van L&B nu. Ik had van vrienden negatieve geluiden opgevangen mbt de Laphroaigh 10, maar ik vond hem heerlijk. Was voor mij als beginneling wel een hele aparte smaak, maar nooit vies gevonden. Aan het eind van de avond was het zelfs mijn favoriet. De Glenlivet 18 kende ik al, verder ook de Highland Park 12 geproefd. Vond ik best okay maar niet echt super.

[ Bericht 0% gewijzigd door psychosomatic op 24-08-2011 18:07:00 (typo) ]
pi_101116309
Verder vond ik het een hele gezellige tent met personeel dat je lekker je gang laat gaan en bereid is om al je vragen te beantwoorden. Ik ben zeker 2x per maand in Amsterdam en zal L&B wel vaker gaan bezoeken.
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2011 @ 12:57:54 #227
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_101123977
L&B? Schenken alleen Whisk(e)y? Ook verkoop?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:54:12 #228
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101128388
quote:
3s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:57 schreef Cynix ® het volgende:
L&B? Schenken alleen Whisk(e)y? Ook verkoop?
L&B? http://www.whiskyproeverijen.nl/cafe.htm
Schenken alleen Whisk(e)y? :Y , per dram
Ook verkoop? :N , niet per fles
pi_101278082
Vandaag bij Versailles Dranken in Nijmegen geweest. Wat een mooie zaak zeg, wat een assortiment en heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Omdat ik afgelopen week de Laphroaigh 10 bij L&B geproefd heb en heerlijk vond is mij aanbevolen de Ardbeg 10 eens te proberen. Ik zit er nu aan. Lekker, maar vooralsnog heeft Laphroaigh mijn voorkeur.

Verder ook de Talisker 10 in een bar geproefd. Ook lekker. :D
  † In Memoriam † zondag 28 augustus 2011 @ 21:49:13 #230
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_101308210
En ik vond de Laphoaigh 10yo nou weer niet zo'n topper. Gewoontjes en minder uitgesproken dan ik verwacht had. Zo je maar weer, zoveel zielen, zoveel smaken.
pi_101322381
quote:
3s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:49 schreef Cynix ® het volgende:
En ik vond de Laphoaigh 10yo nou weer niet zo'n topper. Gewoontjes en minder uitgesproken dan ik verwacht had. Zo je maar weer, zoveel zielen, zoveel smaken.
De Laphroaigs zijn over het algemeen echte turfkanonnen. Verder vind ik er ook niet zoveel in, maar af en toe heb ik gewoon zin om een asbak leeg te slobberen :P
De gewone 10y is inderdaad wat aan de milde kant, ik zou de quarter cask of de 10y cask strength aanraden. Vooral die laatste is een behoorlijke ram in je gezicht als je 'm puur drinkt :)
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:08:59 #232
242879 Onnoman
The On And Only
pi_101322460
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef pavv het volgende:
Zit nu erg te genieten van een glaasje van deze oude versie van de Highland Park 25 yo....(53.5%)

Heerlijk met een stukje pure chocolade (70% cacao)

[ afbeelding ]

Jammer dat de fles nu echt bijna leeg is..
is deze zijn 132 euries waard?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:09:21 #233
242879 Onnoman
The On And Only
pi_101322464
Vraagje aan eenieder, wat is de duurste fles die je ooit hebt aangeschaft?
En 2, wat vinden jullie de perfecte ambiance om je hoop je vocht te innen?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_101322517
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:09 schreef Onnoman het volgende:
Glenfiddich snow phoenix, rond de ~75 euro bij aanschaf, nu ~150 waard.
Ik doe niet zoveel aan dure flessen. Er is nog zoveel te ontdekken in het segment tot 55 euro dat ik liever 3 flessen van 50 koop dan 1 van 150.
Heel af en toe wil ik wel eens een oudere sample kopen ter vergelijking.

En de perfecte ambiance: een fauteuil voor het zitvlees, gedimde verlichting en sferische muziek. vaak iets schots/keltisch :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Intrepidity op 29-08-2011 09:18:33 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2011 @ 09:29:56 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101322774
quote:
40. :+. Maar goed ben nog een student :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101322805
quote:
ik heb nog niet echt veel of dure whisky. duurste tot nu toe is de springbank jazz editie voor een eurootje of 70 dacht ik.
best ambiance voor mij is rustig op de bank bij een goede film. soms nog iets te knabbelen erbij. gewoon even ontspannen
pi_101322822
quote:
Glen Garioch 1990 - 2009; Dus 19 jaar oud :) Was rond de 85 euro.
Wel een hele lekkere whisky *;

Kwa ambiance, ehm. Een relaxte stoel of bank. Voetjes in de lucht op een poef oid. Verder net als Intrepidity bij voorkeur ook een gedimde verlichting :Y En het moet stil zijn, gewoon relaxed genieten :9~
pi_101323101
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:13 schreef Intrepidity het volgende:

Reken je nog maar niet te rijk: op eBay zijn ze voor rond de ¤100 te vinden. Ik zou een prijsverdubbeling ook wel erg verrassend vinden met een oplage van 60.000 flessen... :-)

Mijn duurste aanschaf was tot nu toe een Port Ellen 8th Release voor ¤204,75 inclusief verzenden. De meest waardevolle in de kast is echter een Ardbeg single cask 1189 of de Ardbeg Feis Ile 2011. Die zitten ruim boven de ¤300,-.

Tegen het eind van het jaar is de situatie overigens ongetwijfeld weer anders: dan staat er minstens een Port Ellen 11th Edition in de kast, en hopelijk ook een Lagavulin 25 ofzo.
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:54:09 #239
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323148
Duurste whisky: Tomintoul 1966 - winkelwaarde ongeveer ¤220,-

Gisteren een Samaroli Glen Garioch 1971, 59,6% mogen proeven.
Die doet ongeveer ¤800,-, als je hem al kan vinden.
Maar wat een absolute topwhisky... :9
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:55:16 #240
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323164
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:13 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Reken je niet te rijk, die flessen zijn nog wel verkrijgbaar voor rond de 90 Euro...
  maandag 29 augustus 2011 @ 09:58:58 #241
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323233
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:51 schreef totalatool het volgende:

[..]

...de Ardbeg Feis Ile 2011. Die zitten ruim boven de ¤300,-.
Het ging toch om de aanschafprijs, niet om de huidige dagwaarde?
Heb ook de Ardbeg Feis Ile 2011 in huis, maar ik heb er lang geen ¤300 voor betaald (en ik hoop jij ook niet)...
pi_101323295
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:54 schreef MadMaster het volgende:
Gisteren een Samaroli Glen Garioch 1971, 59,6% mogen proeven.
Die doet ongeveer ¤800,-, als je hem al kan vinden.
Maar wat een absolute topwhisky... :9
Mijn duurst geproefde is denk ik niet op waarde te schatten, want nooit gebottled: een fikse dram Lagavulin rechtstreeks uit een 44 jaar oud vat, geschonken door Ian MacArthur in Warehouse No1. Dat vat is inmiddels leeg, bleek dit jaar.

Een goede tweede is denk ik een Port Ellen 1st Annual Release, geschonken in een van de warehouses bij Port Ellen.
pi_101323320
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het ging toch om de aanschafprijs, niet om de huidige dagwaarde?
Heb ook de Ardbeg Feis Ile 2011 in huis, maar ik heb er lang geen ¤300 voor betaald (en ik hoop jij ook niet)...
Dat schreef ik ook: de duurste aanschaf was de Port Ellen 8th, de meest waardevolle vermoedelijk een Ardbeg. Ik heb er gewoon de prijs bij de Old Kiln voor betaald. :-)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:06:13 #244
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323359
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:03 schreef totalatool het volgende:

[..]

Dat schreef ik ook: de duurste aanschaf was de Port Ellen 8th, de meest waardevolle vermoedelijk een Ardbeg. Ik heb er gewoon de prijs bij de Old Kiln voor betaald. :-)
Het zal de nog niet uitgewerkte alcohol van de whiskyproeverij gisteren wel zijn... 8)7
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:07:46 #245
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323394
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:02 schreef totalatool het volgende:

[..]

Mijn duurst geproefde is denk ik niet op waarde te schatten, want nooit gebottled: een fikse dram Lagavulin rechtstreeks uit een 44 jaar oud vat, geschonken door Ian MacArthur in Warehouse No1. Dat vat is inmiddels leeg, bleek dit jaar.

Een goede tweede is denk ik een Port Ellen 1st Annual Release, geschonken in een van de warehouses bij Port Ellen.
Cask samples zijn inderdaad niet in geld uit te drukken, die tel ik dan ook niet mee.
Soms kersjes op de taart, soms niet meer dan 'leuk om meegemaakt te hebben'...
pi_101323397
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Reken je niet te rijk, die flessen zijn nog wel verkrijgbaar voor rond de 90 Euro...
Boeiend, sowieso is hij het niet waard want ik heb 'm al half leeg. Ik koop whisky sowieso om van te genieten, niet om te verzamelen of geld mee te verdienen :)
pi_101323425
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:02 schreef totalatool het volgende:

[..]

En hoe smaakte dat? Ik kan me zo voorstellen dat de invloed van de turf na 44 jaar behoorlijk afgenomen is. Veel hout, weinig turf?
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:14:41 #248
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323515
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:09 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En hoe smaakte dat? Ik kan me zo voorstellen dat de invloed van de turf na 44 jaar behoorlijk afgenomen is. Veel hout, weinig turf?
De oudere Lagavulin's hebben sowieso veel minder turf dan de huidige versie's.
Gisteren ook nog een White Horse Lagavulin, ergens uit ongeveer 1992-1995, geproefd en die is extreem mild met nauwelijks turf...
pi_101323616
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:09 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Het is jammer dat ik me dat niet goed meer kan herinneren, omdat ik al de nodige cask strength Laga naar binnen had gewerkt die middag, maar dat ik hem lekker vond weet ik nog wel. Al is daarbij de ambiance natuurlijk minstens zo belangrijk: geschonken uit het vat, in hun warehouse, door dé Lagavulin man himself, en genuttigd in het zonnetje in het gras, uitkijkend over de baai.

In het algemeen klopt het wel en heb ik zeker ook gemerkt bij oude Laphroaigs: de turf neemt af en de hout- en eventuele sherryinvloeden nemen toe met de leeftijd. Logisch ook. :-)
  maandag 29 augustus 2011 @ 10:32:22 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101323835
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:21 schreef totalatool het volgende:

[..]
In het algemeen klopt het wel en heb ik zeker ook gemerkt bij oude Laphroaigs: de turf neemt af en de hout- en eventuele sherryinvloeden nemen toe met de leeftijd. Logisch ook. :-)
Het is niet alleen dat laatste, vroegâh was het aantal PPM bij Lagavulin sowieso veel lager dan tegenwoordig. Voorheen had Lagavulin zo'n 30 PPM, nu zitten ze op zo'n 45 PPM.
Bij Laphroaig is het aantal PPM ook in de loop der jaren toegenomen, al is die altijd minder geturfd geweest dan Lagavulin...
pi_101323964
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het is niet alleen dat laatste, vroegâh was het aantal PPM bij Lagavulin sowieso veel lager dan tegenwoordig. Voorheen had Lagavulin zo'n 30 PPM, nu zitten ze op zo'n 45 PPM.
Bij Laphroaig is het aantal PPM ook in de loop der jaren toegenomen, al is die altijd minder geturfd geweest dan Lagavulin...
Volgens mij is het andersom en zit Lagavulin nu rond de 30-35ppm en Laphroaig rond de 35-40ppm. Ardbeg zit hoger, volgens mij rond de 50-55ppm.
Of ik heb de afgelopen jaren niet goed opgelet daar. ;-)

Hoe dan ook bepaalt de ppm van de barley niet als enige hoe turvig een whisky smaakt, dat moge duidelijk zijn.
  maandag 29 augustus 2011 @ 11:05:21 #252
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101324539
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:37 schreef totalatool het volgende:

[..]

Volgens mij is het andersom en zit Lagavulin nu rond de 30-35ppm en Laphroaig rond de 35-40ppm. Ardbeg zit hoger, volgens mij rond de 50-55ppm.
Of ik heb de afgelopen jaren niet goed opgelet daar. ;-)

Hoe dan ook bepaalt de ppm van de barley niet als enige hoe turvig een whisky smaakt, dat moge duidelijk zijn.
Ik ben goed bezig... |:(

Moet zijn:
quote:
Bij Laphroaig is het aantal PPM ook in de loop der jaren toegenomen, al is die altijd meer geturfd geweest dan Lagavulin...
pi_101348980
Mijn duurste fles is op dit moment The Wild Geese single malt waar ik toen hij net op de nederlandse markt was 70 euro voor heb betaald. Tegelijk ook de grootste teleurstelling, behalve dat hij nu voor rond de 5 toentjes te krijgen is, is hij ook nog niet heel lekker en ook die 50 euro niet waard.... Het is wel een hele mooie fles :)
Whiskyplankje
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 22:40:28 #254
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_101352472
Ik kom nog niet echt boven de 4-5 tientjes, maar ik ben 'beginnend whiskydrinker' en ik vind het zonde om te snel te duur te gaan. Dat kan altijd nog. :)

Qua ambiance drink ik het liefste met andere whiskyliefhebbers, bijna per definitie mannen dus, en dan gewoon bij iemand thuis. Mag in een rokerige ambiance, al ben ik zelf een aantal jaren geleden gestopt met roken. :)
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:48:12 #255
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101352925
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:40 schreef Cynix ® het volgende:

Qua ambiance drink ik het liefste met andere whiskyliefhebbers, bijna per definitie mannen dus, en dan gewoon bij iemand thuis. Mag in een rokerige ambiance, al ben ik zelf een aantal jaren geleden gestopt met roken. :)
Ben je jezelf nu gewoon aan het uitnodigen ergens? :D
pi_101353123
ik heb eigenlijk nog maar weinig whisky zelf gekocht :o meestal was dat slobberwhsky als Famous Grouse of Glen Talloch, omdat het anders zonde is. Heb wel wat mooie dingen staan maar dat zijn kadootjes, en ook niet duurder dan ¤30. Later als ik groot ben en dus afgestudeerd kan ik me vast ook wel wat leuke flessen veroorloven, maar daar wil ik nu het geld niet aan uitgeven.

ik drink graag alleen, met een goed boek erbij. Of met mn vriendinnetjes op woensdag, waarvan ik whisky heb leren drinken. Maar dan is het meestal blended, terwijl ik zelf liever single malt drink.
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 23:31:28 #257
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_101355418
quote:
12s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:48 schreef MadMaster het volgende:
Ben je jezelf nu gewoon aan het uitnodigen ergens? :D
Hahaha, ik heb net zo'n avond gehad. :D
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:35:27 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101355629
quote:
3s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:31 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hahaha, ik heb net zo'n avond gehad. :D
OK, dan nodig ik je maar niet uit... ;)
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 23:36:05 #259
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_101355670
Wel, wel, wel! :Y
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:48:56 #260
128548 pavv
The computer says NO
pi_101356302
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 09:08 schreef Onnoman het volgende:

[.

.]

is deze zijn 132 euries waard?
Als je deze (laat jaren '90) versie nog voor dat geld kunt vinden zou ik het graag van je horen. Hij is dat namelijk zeker waard. Zeer fijne dram...alleen jammer dat de nieuwere versies van de HP25 in de loop der jaren een stuk minder fantastisch zijn geworden.

Ik denk dat je in de huidige versie beter kunt gaan voor de HP18 (ook een stuk betaalbaarder)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:22:39 #261
112339 MPG
pi_101359223
Duurste fles hier was 5 tientjes, deels gefinancierd met slijterijbonnen, anders was ik er niet aan begonnen, laat het budget nog niet toe. Meeste malts die ik aanschaf zitten tussen de 25 - 40 euro.

Qua ambiance: alleen, in de luie stoel, voetjes omhoog, goed boek erbij ^O^ . Maar met een of meer andere liefhebbers samen, al dan niet vergezeld van rookwaar, is op zijn tijd ook niet verkeerd :) .
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_101406871
Ik ben vorige week verhuist naar't oosten des land's, dus heb vandaag even de lokale slijter verkend :9
Thuisgekomen met deze fles:
*;

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 13:09:00 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 augustus 2011 @ 13:10:12 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101406941
Dalwhinny 15 binnen :+. Gekocht met vvv bonnen door het invullen van enquetes :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_101407256
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:10 schreef borisz het volgende:
Dalwhinny 15 binnen :+. Gekocht met vvv bonnen door het invullen van enquetes :+.
ook lid van gfk? die heeft bij mij ook al bezoekjes aan de slijter gesponsord :P
pi_101407433
quote:
99s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:08 schreef CrashO het volgende:
Ik ben vorige week verhuist naar't oosten des land's, dus heb vandaag even de lokale slijter verkend :9
[ afbeelding ] *;
Al geprobeerd? Ik ben groot fan van de 10y cask strength en quarter cask :)
pi_101407574
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:22 schreef Intrepidity het volgende:
Al geprobeerd? Ik ben groot fan van de 10y cask strength en quarter cask :)
Nog niet, ik probeer mezelf in te houden tot vanavond voor ik een glaasje probeer :P (moeilijk; moeilijk; :9 )
Ben zelf ook groot fan van de 10y & quarter cask :Y , dit is de eerste keer dat ik een 18yo bij een slijter zag staan. (woonde in een dorp met alleen een Mitra :+ )
pi_101413308
quote:
99s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:26 schreef CrashO het volgende:

[..]

Nog niet, ik probeer mezelf in te houden tot vanavond voor ik een glaasje probeer :P (moeilijk; moeilijk; :9 )
Ben zelf ook groot fan van de 10y & quarter cask :Y , dit is de eerste keer dat ik een 18yo bij een slijter zag staan. (woonde in een dorp met alleen een Mitra :+ )
Ik ben niet echt fan van de QC, die is me wat te houterig. Geef mij maar een gewone 10. Al ben ik ook erg gecharmeerd van de Cairdeas Master Edition van vorig jaar. Die van dit jaar vond ik wat te jong en ongecontroleerd.
Ik zit mezelf overigens al een tijdje in te houden om een fles Laphroaig 15 open te trekken. Is toch langzaamaan wat lastig om weer aan te komen.
pi_101418514
quote:
99s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:08 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ] *;
Hey nice! Welke omgeving moet ik het zoeken? Woon ook in het oosten en weet iig 1 goede whiskyslijter hier in de omgeving ;)
pi_101420012
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Hey nice! Welke omgeving moet ik het zoeken? Woon ook in het oosten en weet iig 1 goede whiskyslijter hier in de omgeving ;)
Enschede :)

**EDit**, scheelt weer een extra post :P
Heb intussen de laphroaig 18 geproeft, en hij is errug lekker :9~

Mijn beknopte tasting notes: :+
Geur: Ziltig als de zee vroeg op de ochtend; Kleine hint van citroen, weinig turf
Smaak: Turf, medicinaal, wat hinten van kaneel. Na het toevoegen van wat water (hij is 48% ) proef ik ook nog ergens ver weg wat appel :P
Nadronk: Warm, de turf blijft mooi lang nahangen.

Ik vind hem niet specifiek "lekkerder" dan zijn 10 jaar oude broertje, hij is; anders.
Bij de 10y proef je het geweld van veel turf, een sterke medicinale smaak en krijg je in de nadronk een heerlijk stevige trap in je keel.
Deze 18y is een stuk subtieler (zoals verwacht van een 8 jaar oudere whisky), maar je proeft nog steeds duidelijk de sterke medicinale tint. De turf is een stuk minder dan de 10 jarige, maar daardoor proef je wel een stuk meer fruittinten.

Ik zorg dat ik ze allebei op de plank houdt O+

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2011 20:14:47 ]
pi_101420834
Zometeen weer ff wat proeven bij L&B. :)
pi_101454921
Vandaag even bij een andere slijter langsgeweest onder het mom van stadsverkenning >:)
Deze jongen meegenomen:

Een 20cl flesje Caol Ila, gedistileerd in 1983 en gebottled in 2010; dus 27 jaar oud *;
Ben erg benieuwd c_/

En een gouwe ouwe :) :
pi_101456626
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:15 schreef CrashO het volgende:
Vandaag even bij een andere slijter langsgeweest onder het mom van stadsverkenning >:)
Deze jongen meegenomen:
[ afbeelding ]
Een 20cl flesje Caol Ila, gedistileerd in 1983 en gebottled in 2010; dus 27 jaar oud *;
Ben erg benieuwd c_/

En een gouwe ouwe :) :
[ afbeelding ]
zo oud, is die gouwe ouwe toch niet. ik heb hem ook en vind hem erg lekker.

morgen winkelen bij de metro (duitse makro). daar wil ik ook nog een nieuw flesje meenemen, maar ik weet nog niet echt wat ik moet kiezen :(
pi_101457890
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:06 schreef gianni61 het volgende:
zo oud, is die gouwe ouwe toch niet. ik heb hem ook en vind hem erg lekker.
Klopt, zo oud is hij nog niet, bedoelde meer een gouwe ouwe voor mij :P, heb hem al heel wat vaker gehad *O*
pi_101680160
Zijn hier mensen die nog een goede tip hebben voor een lekkere rokerige whisky? Zelf kan ik erg genieten van een glaasje Legavulin en/of Laphroaig, maar er zijn vast nog tig andere lekkere whiskys die in het zelfde smaakpalet vallen :9
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_101680895
Coal Illa 12 (of de 8, 18 of cask strenght)
Ledaig 10 (de nieuwe)
Port Askaig (is stiekem ook een Coal Illa)
Finlaggan Old Reserve (lekker en goedkoop)
Whiskyplankje
pi_101681502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:14 schreef Karstman het volgende:
Die raadt ik idd ook aan.
Is te krijgen voor minder dan 25 euro en is goed rokerig & peated. Erg lekker voor het geld :9
pi_101687508
Finkaggan is een jonge lagavulin.

Ik hou van rook en turf. Maar deze is mijmij te scherp.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_101688133
Port Askaig O+ echt een grote favoriet hier :Y
pi_101695681
Hm dacht laat ik eens Suntory Hibiki proberen naar aanleiding van de film Lost in Translation maar voor 73 euro de fles is het mij te duur :P

Dan maar film kijken met een goedkope malt ;(
  woensdag 7 september 2011 @ 23:35:25 #280
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101695737
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:33 schreef RacerDKB het volgende:
Hm dacht laat ik eens Suntory Hibiki proberen naar aanleiding van de film Lost in Translation maar voor 73 euro de fles is het mij te duur :P

Dan maar film kijken met een goedkope malt ;(
Koop voor zo'n 40 45 Euro dan de 12 jaar oude versie i.p.v. de 17 jarige.
Anders van smaak, meer pruimen, maar zeker z'n geld meer dan waard...
pi_101696099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Koop voor zo'n 40 45 Euro dan de 12 jaar oude versie i.p.v. de 17 jarige.
Anders van smaak, meer pruimen, maar zeker z'n geld meer dan waard...
Minder mooie fles :@

Waar zie jij hem voor ¤45? Van Zuylen ¤60, Overmars ¤61...

¤45 zou ik nog wel eens kunnen doen.
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2011 @ 23:51:40 #282
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_101696263
quote:
Ledaig 10 (de nieuwe)
* Cynix ® schrijft mee.
* Cynix ® heeft wel weer zin in wat verse flessies. :Y
  donderdag 8 september 2011 @ 00:00:43 #283
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101696530
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:46 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja, heel anders?
En anders mag je voor 30 Euro mijn lege Hibiki 17y fles wel overnemen... ;)

quote:

http://www.hekeltje-slijt(...)duct/hibiki-12-jaar/
pi_101699053
Na een overtuigend verhaal van de grootste whisky kenner die ik ken zit ik er aan te denken mijn eerste echte dure fles binnenkort te halen. Deze schijnt hij heeeel erg goed te vinden.

Iemand ervaring?
pi_101699192
quote:
Ledaig 10 (de nieuwe)
is de 18 jarige Caol Ila 18 nog te krijgen? Dan heb ik niet goed gezocht....

* Its-Jojo-4you zoekt verder
pi_101699203
lege post
pi_101699227
lege post
  donderdag 8 september 2011 @ 08:40:49 #288
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101699909
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 04:27 schreef Agiath het volgende:
Na een overtuigend verhaal van de grootste whisky kenner die ik ken zit ik er aan te denken mijn eerste echte dure fles binnenkort te halen. Deze schijnt hij heeeel erg goed te vinden.

[ afbeelding ]

Iemand ervaring?
Ja, maar met name de oudere versie van deze Highland Park:

Heb de huidige versie wel geproefd, maar vind deze wat minder dan z'n voorganger.
Ik zal 'm niet bestempelen als de beste of heeeeel erg goed whisky, maar voor z'n prijs is het een prima whisky.
pi_101700158
Ik ken de 'oude' HP18 niet, maar vind de nieuwe erg lekker en z'n geld waard :)
pi_101701187
zijn er trouwens nog mensen die komend weekend naar het schotse weekend gaan in stokhem-bilzen
of volgende week naar de schots ierse middag in vroenhoven?

en is al iemand eerder daar geweest?
Ik zie op de site wel dat je in bilzen whisky en bier kan proeven, maar ik wil graag weten of je van het geproefde dan ook flessen kunt kopen..
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 10:00:03 #291
45833 crew  Fogel
pi_101701202
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2011 04:27 schreef Agiath het volgende:

[ afbeelding ]

Iemand ervaring?
Wat is echt duur?
Ik heb een totaal verstoord prijsbeeld omdat ik in Noorwegen woon.
pi_101701536
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:46 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Meneer Overmars heeft voor mij momenteel even afgedaan.
Ik zie andere sites waar hij ook voor rond de 55-60 te koop is, maar 45 zie ik ook nergens. Lastig dat het een blend is, anders had ik even via whiskybase gezocht.
pi_101701759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wat is echt duur?
Ik heb een totaal verstoord prijsbeeld omdat ik in Noorwegen woon.
Tja wat is duur. Kan hem nu voor 55¤ bestellen, vind ik wel veel voor een fles als ik naar mijn inkomen kijk als student ;)
  donderdag 8 september 2011 @ 10:27:50 #294
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101701771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:15 schreef totalatool het volgende:

[..]

Meneer Overmars heeft voor mij momenteel even afgedaan.
Ik zie andere sites waar hij ook voor rond de 55-60 te koop is, maar 45 zie ik ook nergens. Lastig dat het een blend is, anders had ik even via whiskybase gezocht.
Ik had deze link gisterenavond al gepost: http://www.hekeltje-slijt(...)duct/hibiki-12-jaar/
  donderdag 8 september 2011 @ 10:31:35 #295
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101701876
quote:
Ledaig 10 (de nieuwe)
Dank voor de tips! :) Hoop ergens in de komende week mijn whiskyplankje met een van deze flessen te kunnen uitbreiden :9
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_101702063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik had deze link gisterenavond al gepost: http://www.hekeltje-slijt(...)duct/hibiki-12-jaar/
Ah, deze keer ben ik niet wakker. :-)
Verder overigens geen echt spectaculaire prijzen, zo op het eerste gezicht.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:42:46 #298
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101702079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:41 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ah, deze keer ben ik niet wakker. :-)
Verder overigens geen echt spectaculaire prijzen, zo op het eerste gezicht.
Nee, aanbod is verder ook niet al te spannend, maar heel af en toe hebben ze leuke 'aanbiedingen'...

En waarom ben je klaar met Van Zuylen, als ik vragen mag?
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 10:44:16 #299
45833 crew  Fogel
pi_101702117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef Agiath het volgende:

[..]

Tja wat is duur. Kan hem nu voor 55¤ bestellen, vind ik wel veel voor een fles als ik naar mijn inkomen kijk als student ;)
Ah ok, daar koop ik hier zowat nog geen slechte blend voor, dus voor mij is dat niet afschrikkend gelukkig ;)
pi_101702140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nee, aanbod is verder ook niet al te spannend, maar heel af en toe hebben ze leuke 'aanbiedingen'...

En waarom ben je klaar met Van Zuylen, als ik vragen mag?
LOL, we hebben alletwee koffie nodig.
Ik ben klaar met Overmars, aangezien hij zich niet aan afspraken en toezeggingen houdt en zijn tegemoetkoming als goedmaker vervolgens uit gebakken lucht bestaat. Hij kan het nog goedmaken, maar dat is wel afhankelijk van hoe hij op mijn volgende en laatste mail gaat reageren.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:58:49 #301
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_101702380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:45 schreef totalatool het volgende:

[..]

LOL, we hebben alletwee koffie nodig.
Ik ben klaar met Overmars, aangezien hij zich niet aan afspraken en toezeggingen houdt en zijn tegemoetkoming als goedmaker vervolgens uit gebakken lucht bestaat. Hij kan het nog goedmaken, maar dat is wel afhankelijk van hoe hij op mijn volgende en laatste mail gaat reageren.
Drank maakt meer kapot dan je lief is :? ;) 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')