quote:
Op vrijdag 1 december 2006 13:40 schreef pavv het volgende:Ziet er goed uit! Geen idee wie Marie d"Ecosse is maar ik reken erop dat ze heeft geprobeerd dat drankje erg lekker te maken. Heb je iets meer info over de botteling? Wat zegt de blurb op de achterkant? Is het 100% sherry, is er een finish overheen gegaan?
En: is ie al open?
Pavv, het gaat hier om Mary Queen of Scots. Mary leefde in de 16e eeuw en Aberlour bestaat vanaf 1826. Dus denk niet dat zij van deze Aberlour heeft genipt.
![]()
Marie was getrouwd met een Franse Koning die jong stierf. Meer info is hier te vinden:
Mary Queen of ScotsEn over de botteling zelf. Hij is op 43% gebotteld. De achterkant is compleet in het Frans geschreven dus daar kan ik helaas niet zoveel van maken. Zie wel zaken als toffee, vanille en miel (honing) staan. Gezien deze smaakjes denk ik dat het een whisky is die gemaakt is uit een combinatie van bourbon en sherry vaten.
Mocht weer een nieuw flesje van mn schoonouders halen en het is deze geworden. Hij is inderdaad al open. En heb er tot nu toe 1 dram van op en ik vond hem toen echt super! Als die altijd zo is zou die zomaar hoog in mn top 10 terecht komen. Maar het kan ook het moment geweest zijn. Moet hem nog een paar keer drinken om hem echt goed te kunnen beoordelen. Maar deze keer kon ik inderdaad echt de toffee goed in de neus ruiken en in de mond had ik een duidelijke donkere goud/gele honing smaak, die ik echt geweldig vond!
![]()
Kijk nu al uit naar de volgende keer!
Levenswater het Nederlandstalige whisky forum!