Na nadere inspectie bleken het medela zakjes te zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dat nog nooit gehad met Lansinoh-zakjes. Ze zijn heel stevig en fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Vanyel op 18-06-2011 23:37:01 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Geert drinkt nóg regelmatig om de anderhalf twee uur. volgens mijn huisarts moest ik ook terug naar minder voedingsmomenten, maar ik vertik het, juist omdat zo'n klein popje niet zo'n grote maag heeft. Tico? of ik weet niet meer wie, vergeleek het in mijn eerste week met een knikker vs. pingpongbal op de eerste dag vs de laatste dag van de kraamzorg periode.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:46 schreef seilram het volgende:
Had ik maar iets om in te vriezen ...![]()
Ik ben nu om en om bv aan het geven, na de bv toch nog een flesje en daar neemt Sam zeker nog 30 tot 40 cc van... Een volledige voeding kv daar kan ze soms ook al na 40 cc vol van zitten.
Ik was op het cb om haar te wegen (110 gram in 6 dagen, dus dat was goed). De verpleegkundige vroeg naar het aantal voedingen en de tijd die ertussen zat. Tja dat is nogal wisselend en onregelmatig. Ze kan op 40cc kv wel 4 uur slapen, maar na een bv komt ze soms na 2 uur alweer. En soms drinkt ze veel en soms niet. Nou dat was volgens die vrouw niet goed voor haar. Ik moest echt mmar 7 voedingen geven en geen 9 of 10.....
Ik dacht: ja jij kunt dat leuk vertellen, maar als ik het erin prop dan komt het er net zo hard weer uit.
Alleen al voor die Boh krijg je m nog als ik niet meer mobiel zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Boh, heb ik zomaar Dottir gemist
Ik heb bijna 5 maanden met tepelhoedje gevoed. De enige momenten dat Nathan echt last van krampjes had was tijdens mijn overproductie periode. Na 4 weken kregen we hier een overproductie en dat was behoorlijkquote:Op zondag 19 juni 2011 10:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oeh, zie ik hem ook nog even snel.. Mooie foto Vanyel!
wat ik mij nog afvroeg, ik ben op advies van de lactatiekundige met een tepelhoedje gaan voeden. Nu was ik aan het google'len omdat ik me afvroeg of zoonlief daardoor meer krampjes zou kunnen krijgen, maar je leest op veel plekken dat tepelhoedjes eigenlijk niet zo goed zijn. Is het echt zo erg?
En kan hij door het drinken met een tepelhoedje echt meer krampjes krijgen?
Nou goed, excuus voor deze dwaling. Ik kan de link van Owlet niet vinden.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:15 schreef oeke het volgende:
![]()
![]()
jubelpost
![]()
![]()
![]()
Kobus drinkt!![]()
Het ging heel goed bij de LK, ze heeft eerst meegekeken en vond dat het al heel goed ging. Daarna gaf ze me een tepelhoedje en toen ging het perfect!
Hoe simpel kan het zijn? Kobus heeft aan beide kanten gedronken en nu moet ik het langzaam opbouwen, eerst 1 keer per dag en dan steeds meer.
En hij woog al weer 3850 gr, dus dat is 300 gr meer dan zijn geboortegewicht!Voornamelijk op mijn afgekolfde melk!
![]()
En nu gaan we een dutje doen en dan beginnen aan spruwbestrijding
quote:Op donderdag 24 september 2009 21:36 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is omdat het hoedje vaak als een soort wondermiddel wordt gebruikt. Loopt het een beetje anders met de BV? Húp, de kraamverzorgster haalt een hoedje.
Zeker bij kloven wordt het nog wel eens als een handig iets gezien, zonder dat er iets gedaan wordt aan de reden van de kloven namelijk fout aanleggen.
En als je dan dat hoedje gebruikt, met een beetje pech nog een hoedje in de verkeerde maat, en je bent niet bekend met de kans op stille ondervoeding en het belang van voeden op verzoek dan kan het vrij snel van kwaad tot erger gaan en dan eindig je in het beste geval met een kind dat over gaat op de fles en in het slechtste geval met een ondervoed kind en/of een borstontsteking.
Mind you, er zijn dus echt absoluut situaties waarin een hoedje handig of zelfs wenselijk is en zolang je, zoals jij met Kobus, gewoon een goede kijk op je kind hebt dan merk je vanzelf als het zo gaat zijn dat je productie terug loopt of dat Kobus minder effectief drinkt. En dan kan je kijken wat je daar aan gaat doen, of dat nou het afwennen van het hoedje is of het overstappen op (deels) kunstvoeding of wat dan ook.
En als je altijd of bijna altijd op verzoek voedt dan verklein je ook de kans op problemen omdat je kindje dan misschien gewoon vaker kleinere porties drinkt.
Baas over eigen borst, dus niemand kan je verbieden om met een hoedje te voeden!Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat er steeds weer gewezen wordt op de "gevaren" (met dikke aanhalingstekens) van tepelhoedjes om te voorkomen dat het bij het minste geringste zo maar zonder de juiste begeleiding gebruikt wordt.
Maar goed, ik ken ook iemand die in de kraamtijd huilend aan de telefoon hing en echt ten einde raad was na crappy begeleiding door de kraamverzorgster. Onder het mom van alles of niets heeft zij toen het advies gekregen om te gaan voeden met een hoedje waardoor ze weer wat minder gespannen werd en ze het voeden (en haar kind) weer leuk ging vinden.
Toen de baby drie maanden was is ze langzaam en als vanzelf het hoedje gaan afwennen en inmiddels is het meisje bijna een jaar en nog steeds volop aan de borst.
De ene situatie is de andere niet en als het goed werkt, dan werkt het goed
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:01 schreef owlet het volgende:
Of het precies 25% is weet ik niet, maar het is wel zo dat een tepelhoedje kán zorgen voor minder melk doordat de borst niet voldoende wordt gestimuleerd. Zeker met een slecht passend hoedje.
Dat zal voor Oeke nu (nog) niet het geval zijn, zeker niet als Kobus lekker op verzoek zijn buik rond mag drinken.
Wat ook een mogelijkheid is, Oeke en andere hoedjesvoedsters, is om aan te leggen met hoedje eb te wachten tot de TSR is geweest en dan snel afkoppelen, hoedje te verwijderen en het kindje weer aan te leggen.
De tepel steekt dan een beetje uit, de melk stroomt lekker dus het is voor de baby aantrekkelijk en makkelijk om aan de blote tepel te drinken.
En misschien lukt het aan één borst al snel zonder hoedje en aan de andere nog niet. Dan heb je al een grote horde genomen!
Blijven proberen dus, met zo min mogelijk stress en op de rustigste momenten
Oja, en wat krampjes betreft, Ko had bijna geen krampjes, dus aan het tepelhoedje lijkt het me niet te liggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef owlet het volgende:
Het "gevaar" (en zie je de aanhalingstekens? Niet schrikken van het woord gevaar) van tepelhoedjes is dat de borst minder gestimuleerd wordt en de baby ook minder binnenkrijgt omdat hij niet mooi 'diep' kan drinken maar alleen de in het hoedje gelopen melk opzuigt.
vandaar dat het bij kindjes die met een hoedje drinken nóg belangrijker is om de plasluiers, poepluiers en het gewicht in de gaten te houden en dat het slim is om zo snel mogelijk te gaan werken aan het afbouwen.
Ja, dat is inderdaad het gemak, met je kind de hort op kunnen met niets anders dan een draagdoek. En evt een luiertje in je tas gepropt in geval dat.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Het doet me goed dat je dat schrijft, oeke. Zo ervaar ik het namelijk nu heel sterk. Lena zit in haar viermaandendip en is enorm afgeleid tijdens het drinken. Het duurt nu al een tijdje en het ziet er niet naar uit dat het binnenkort over zal waaien. Makkelijk vind ik het daarom niet, maar die momenten samen, poeh.![]()
Vandaag zat ze ook weer zo lekker met haar voeten te spelen tijdens het drinken. En dat is dus wat ik met Lena zo graag mee wilde maken, weten hoe het is als de borstvoeding zich mee-ontwikkelt met je kind.
En op dagen zoals gister heb ik wel vooral gemak van de borstvoeding. Het bestaan voelt heel licht als je niets meer nodig hebt dan een draagdoek om je baby een dag mee op pad te nemen. Ik moet er wel aan denken rustige hoekjes op te zoeken voor het voeden en zelfs dan lukt het vaak maar moeilijk om haar een fatsoenlijke hoeveelheid te laten drinken. Maar ach, dan gaan we er maar vaker even voor zitten.
Ik moet echt meeveren en de situatie accepteren zoals die is. Dat leer ik nu door Lena.
Dat had ik ook! als iemand er naar vroeg of het kwam ter sprake, dan zei ik het wel, waarom niet? Maar ik deed het alleen nog maar thuis. Nou ja, vrij logisch ook met een 'net-uit-bed'-voeding, natuurlijk, maar goed.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:39 schreef oeke het volgende:
Voor mij is het in elk geval iets wat ik in de privacysfeer wil houden, het langvoeden. Ik zal het niet onder stoelen of banken steken en er gewoon voor uitkomen. Maar het voeden zelf, doe ik lekker thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 juni 2011 19:39 schreef oeke het volgende:
Oja, en P. zegt steeds als het over stoppen gaat: Ko geniet er zo van. En dat maakt ook dat ik het erg moeilijk vind een beslissing om te stoppen te nemen, omdat ik dat ook zie. Dat het hem zoveel geluk en troost geeft. Hoe moet ik dat dan forceren?
Niels drinkt nog 's morgens, voor zijn middagslaapje, 's avonds voor het slapen en 's nachts bij mij. Soms tussendoor ook nog als hij niet lekker in zijn vel zit. Hij geniet er merkbaar nog heel erg van. Hij vraagt er zelf om (a la Cartmanquote:Op zondag 19 juni 2011 19:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben blij dat Senna het zelf geregeld heeft, want ik zou met 2 jaar wel hebben willen stoppen. Geen idee hoe ik dat had willen doen als ze er nog zo van genoot!
Zo vreemd om me voor te stellen. Dottir is (nog) een heel serene drinker, die beweegt hoogstens een hand (en overstrekken bij krampjes maar dat telt niet).quote:Op zondag 19 juni 2011 20:57 schreef Orea het volgende:
[..]
't is vaak net een circusact tijdens het voeden!
Uhm, tja op dezelfde manier zoals je het nu 's avonds wil gaan aanpakken?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:54 schreef Twinkly het volgende:
Ja, middagslaapje vind ik zelf wel logischer klinken, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen in mijn eentje. Hij accepteert het niet dat ik hem zonder te laten drinken in bed leg.
Water heeft hij 's nachts wel in zijn bedje liggen, maar hij drinkt er alleen 's avonds na het voeden een slokje van
Harry! Wat heerlijk dat je op die manier zoveel veiligheid kunt bieden he Asy.
Geniet er nog maar vanquote:Op zondag 19 juni 2011 21:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo vreemd om me voor te stellen. Dottir is (nog) een heel serene drinker, die beweegt hoogstens een hand (en overstrekken bij krampjes maar dat telt niet).
Hier bij aansluitquote:Op zondag 19 juni 2011 21:41 schreef Orea het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van!! Leia was ook altijd van het: aanhappen, strak voor je uit kijken tijdens het drinken en pas weer bewegen als je klaar bent met drinken
de goede oude tijd
![]()
Waarom wil je stoppen dan, als ik vragen mag?quote:Op zondag 19 juni 2011 20:49 schreef Twinkly het volgende:
Als hij nu zelf zou stoppen wel, maar om hem te dwingen niet. Ik las op het andere forum dat je met kinderen van 27 maanden al veel meer kunt overleggen en kunt zeggen dat je gaat voorlezen of knuffelen ipv voeden, dat lijkt me veel fijner dan hem onvermijdelijk te moeten laten huilen omdat hij niet mag drinken voor het slapen gaan.
Ik haal em na de vakantie wel even uit de bieb. Daar heb ik em de vorige keer ook vandaan gehaald. Ik vond et een heel goed boek, maar de slaaptips pasten we bijna allemaal al toe.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:00 schreef miss_sly het volgende:
twinkly, ik vind het 'goed' dat je een compromis hebt gesloten, maar is het een compromis waar je ook echt achterstaat?
Als je wel wil gaan afbouwen: in het boek Lekker slapen zonder huilen staat hoe de schrijfster het heeft afgebouwd met een fotoboekje. Ik zou het boek erbij moeten pakken om te kijken hoe het ook alweer precies ging, maar ik weet nog dat ik dacht: dat klinkt als een liefdevolle manier, zo zou ik het willen aanpakken als ik het zou moeten doen. Je hebt dat boekje toch? Misschien kun je dat stukje nog eens nalezen. Als je het niet hebt, mag je mijn boekje wel lenen!
Moeilijk, hij zegt dat hij een naar gevoel krijgt als hij Niels bij mij aan de borst ziet liggen. Maar aan de andere kant zegt hij ook dat hij zich schaamt voor collega's die niet achter langvoeden staan. Zeggen dat hij het gewoon niet moet vertellen heeft geen zinquote:Op zondag 19 juni 2011 22:00 schreef Ssserpente het volgende:
Ah, op die fiets. Jammer, zeg.Dan moet ie er echt wel heel erg veel moeite mee hebben, als ie er zo stellig in is. Kan ie ook uitleggen waarom precies?
Ik ben al boosquote:Op zondag 19 juni 2011 22:07 schreef Ssserpente het volgende:
Twink, ik wil niet aan stemmingmakerij doen, maar ik ben echt bang dat je hier spijt van gaat krijgen en, erger nog, het je vriend (al dan niet stiekem) altijd kwalijk zal blijven nemen.
Tenminste zo zit ik ik elkaar... Als wij met dit probleem zouden zitten, zou het onze relatie op de lange duur meer schaden wanneer ik ongewild zou stoppen dan wanneer ik tegen Nils z'n wens in door zou voeden.
Het zou bij mij altijd blijven knagen.
Tsja, da's ook weer zo...quote:Op zondag 19 juni 2011 22:11 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik ben al boosMaar op dit moment voed ik ook al tegen zijn zin in en ik voel me daar heel ongemakkelijk bij, alsof ik me voor hem moet schamen.
Maar R gaat dus ook komende tijd de hele avond hem troosten als Niels liever bij mama wil drinken?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef Twinkly het volgende:
Asy, 's avonds zou mijn man het doen![]()
Als Niels niet kan slapen kan ik hem vaak ook niet troosten zonder hem de borst te geven, dan raakt hij echt hysterisch (gelukkig komt dat helemaal niet vaak voor). Mijn man lukt het dan wel, al huilt Niels dan ook.
Tussendoor hoef ik hem de borst vrijwel nooit te weigeren omdat hij vrijwel nooit tussendoor vraagt. Maar ik kan hem dan vaak wel afleiden. Bij naar bed brengen is dat wel anders natuurlijk, voeden zit in het ritueel.
Als Nils dat van mij zou verwachten en z'n poot stijf zou houden, zou dat echt een optie zijn. Ik vind borstvoeding zo'n basisrecht.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:16 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat is toch geen goede basis om te stoppen? Ik ben het met Ssserpente eens: het zou hier de relatie ook ernstig schaden als ik gedwongen werd te stoppen. En dan zou ik ook bedenken: stel dat het je relatie zo ernstig zou schaden dat die zelfs beeindigd wordt, dan ben je voor niets gestopt. Dat zou je achteraf ook nog eens heel boos en verdrietig kunnen maken.
Ik ben niet boos op Twinkly d'r lief, hoor. Da's haar taak als ze dat wil. Ik ben boos op een denkbeeldige Nils.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:29 schreef oeke het volgende:
Poeh Twinks, we hebben het er al over gehad en ik vind het zo heftig voor je.![]()
Het zijn gewoon twee kwaden eigenlijk. Of je voedt door en dat zorgt voor een onbalans in je relatie of je stopt en dat zorgt voor een onbalans.
Ik kan helemaal mee met Sserpente in haar woede, toch vind ik het niet zo simpel.
Het zou fijn zijn als hij gewoon sec naar de situatie keek en kon zien wat het jullie beiden oplevert.
Mooi zou zijn als hij kan inzien dat het aantal voedingen vanzelf afbouwt. Ko is nu 2 jaar en hij drinkt enkel nog 's avonds. En zelfs dan niet altijd.
Wie weet waar jij en Niels tegen die tijd staan. Misschien kan 1 voeding je partner wel minder schelen dan 3 keer per dag.
Het zou mooi zijn als jullie het nu beiden kunnen laten rusten. Niels is nog geen 2 en wie weet hoe het loopt. Dan kun je er nu nog van genieten en Niels ook.
Emma! Geweldig!
Ik kan me hier helemaal in vinden, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat Mart dat van me zou verwachten.. Zou hij dat wel doen, zou dat hier ook een flinke deuk opleveren.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, het is toch helemaal niet erg om een andere mening te hebben, Pessie? Niks persoonlijks, hoor!![]()
Je hebt gelijk dat het goed is om compromissen te sluiten. Maar ik zou dat in deze situatie nooit kunnen. Ik zou de eis van Nils in de basis namelijk al onvoorstelbaar vinden. Het gevoel dat hij erbij heeft, zou ik nooit ernstig genoeg vinden om daar Lente zo'n fijn momentje voor te ontnemen. Daar zou ie zich maar overheen moeten zetten.
Ik zou dus nooit achter dat compromis kunnen staan. En als ik er toch in mee zou gaan, zou ik 'm dat altijd kwalijk blijven nemen.
Het idee dat Nils dat ooit van me zou verwachten om te stoppen met de borstvoeding enkel door een 'naar gevoel' vind ik echt onvoorstelbaar.
Eensch. Maar ik wil ook niet voor Twink spreken. Daarom hou ik m'n commentaar zo dicht bij mezelf en onze (hypothetischequote:Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik kan me hier helemaal in vinden, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat Mart dat van me zou verwachten.. Zou hij dat wel doen, zou dat hier ook een flinke deuk opleveren.
Máár, als hij er toch moeite mee zou hebben dan zou je samen naar een compromis kunnen werken waar je je beide nog wel in kunt vinden. Dat geld dan wel voor Twink haar situatie. Maar het klinkt helemaal niet alsof Twink achter dat 'compromis' staat, dus zullen ze daar nog aan moeten werken...
Dit heeft toch helemaal niks met gelijkwaardigheid te maken? Juist niet. Zoals je zelf al zegt: ik heb de tiet en Nils gunt het mij om daar gebruik van te maken op de manier waarvoor ie bedoeld is. Ik ga Nils toch ook niet verbieden om staand te plassen omdat ik er zelf niet toe in staat ben?quote:Op maandag 20 juni 2011 08:07 schreef Vanyel het volgende:
Ah huup wat zielig. Al contact gehad met je schoonmoeder om te checken of laat je het zo?
Wb de bv-stopdiscussie ben ik het eens met Pessie. Als het goed is heb je samen vanuit een gelijkwaardige relatie gekozen voor een kind. Verandert die gelijkwaardigheid omdat maar 1 van de 2 fysiek geschikt is om borstvoeding te geven? Zo voelt het voor mij als de voedende de enige is die er iets van mag vinden en de partner helemaal niks te vinden heeft (behalve als die het eens is met de andere partij).
Je partner is ook een mens met gevoelens en behoeftes.
Ook als moeder en kind genieten van het voeden vind ik niet dat daarom de gevoelens van de ander als irrelevant of zelfs egocentrisch kunnen worden geclassificeerd (staat er niet letterlijk, maar dat gevoel spreekt uit een aantal posts). Dan genieten er 2 terwijl nr 3 zich kut voelt. Als je (algemeen) het lastig vindt om te stoppen kun je bijvoorbeeld zoeken naar een andere manier om je speciale momentje met je kind in te vullen (en heeft je partner ook ruimte voor zo'n speciaal moment?). Dan krijg je een win-win situatie: jij en kind je speciale moment, partner niet meer het negatieve gevoel. Wel zo eerlijk.
Natuurlijk is over het moment te praten in de relatie, maar ik vind het dus vreemd om 1 partij allesbepalend te laten zijn alleen maar omdat die de tiet heeft.
Ik snap niet dit dat het voor hem zo zwaar weegt dat ie het waard om mij voor die keuze te stellen.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:16 schreef Cantare het volgende:
Ik ben dan wel gestopt, maar voel me blijkbaar nog wel wat verbonden met de borstvoeders, vandaar deze post.Ik ben het helemaal met Vanyel en Pessie eens. Voor mij houdt compromissen sluiten ook in dat ik iets opoffer voor de ander omdat ik niet alleen mijzelf gelukkig wil maken, maar ook de ander. Het verbaast me dat het zo lang mogelijk kunnen doorzetten van de borstvoeding voor sommigen zó zwaar weegt, dat de relatie daarvoor onder vuur wordt gelegd. Dat vind ik onbegrijpelijk. Waar heeft je kind uiteindelijk meer baat bij? Los van de inhoudelijke discussie is het voor mij onvoorstelbaar om op deze manier over mijn partner te praten, zeker op een openbaar forum.
Klopt...we kunnen alleen reageren over wat hier geschreven wordt. Ik hoop ook dat Twinkly en haar man hier samen uit kunnen komen!quote:Op maandag 20 juni 2011 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Wij kennen de situatie van Twinkly en haar man toch niet precies? Ik vind het een beetje pijnlijk om er desalniettemin uitgebreid op in te gaan. En ik krijg er een naar gevoel bij dat haar lief als boeman wordt afgeschilderd.
Twinkly, wat is het toch lastig. Je moet jongleren met allerlei verschillende belangen en verwachtingen. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat je later terug zult kijken op je beslissing om (al dan niet) te stoppen als een verstandig besluit.
Dus het is niet waar? Er is helaas meer dan genoeg bewijs voor het idee dat spanningen en een instabiele opvoedingssituatie niet goed zijn voor een kind. Natuurlijk is het fijn als je zo lang mogelijk borstvoeding kan blijven geven, maar als het ten koste gaat van (de kwaliteit van) je relatie dan vraag ik me af of het perspectief niet een beetje zoek is.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Het kind dat actief vraagt om bv, haalt daar kennelijk iets uit. Dus heeft het niet 'toevallig altijd de mening van de moeder'. De rest vind ik echt een beetje emotionele chantage, eigenlijk
Ik ook niet, maar ik ken hem niet. Blijkbaar is het voor hem wel een issue, ook al kan hij het niet precies duiden (wat misschien puur onvermogen is en geen onwil). Ik vind het wat ver gaan om hem daarom als een ik-weet-niet-wat af te schilderen. Ook niet fijn voor Twinkly trouwens.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik snap niet dit dat het voor hem zo zwaar weegt dat ie het waard om mij voor die keuze te stellen.
Natuurlijk is een kind gebaat bij een stabiele thuissituatie en twee ouders die van elkaar en van het kind houden. Maar daar moeten toch twee ouders aan werken? Ik vind het krom om te stellen dat de moeder maar moet stoppen met voeden, omdat de vader dat wil, omdat er anders een instabiele situatie ontstaat. Moeten beide oudes er niet voor zorgen dat het een fijne situatie is?quote:Op maandag 20 juni 2011 10:39 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dus het is niet waar? Er is helaas meer dan genoeg bewijs voor het idee dat spanningen en een instabiele opvoedingssituatie niet goed zijn voor een kind. Natuurlijk is het fijn als je zo lang mogelijk borstvoeding kan blijven geven, maar als het ten koste gaat van (de kwaliteit van) je relatie dan vraag ik me af of het perspectief niet een beetje zoek is.
Ik reageer meer vanuit mijn eigen situatie, hoe ik het zou voelen. Ik hoop van harte dat twinkly en haar lief er samen uitkomen! Maar vooral dat het dan een compromis is waar ze zich beiden goed in kunnen vinden!quote:Op maandag 20 juni 2011 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
Wij kennen de situatie van Twinkly en haar man toch niet precies? Ik vind het een beetje pijnlijk om er desalniettemin uitgebreid op in te gaan. En ik krijg er een naar gevoel bij dat haar lief als boeman wordt afgeschilderd.
Twinkly, wat is het toch lastig. Je moet jongleren met allerlei verschillende belangen en verwachtingen. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat je later terug zult kijken op je beslissing om (al dan niet) te stoppen als een verstandig besluit.
Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?quote:Op maandag 20 juni 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is een kind gebaat bij een stabiele thuissituatie en twee ouders die van elkaar en van het kind houden. Maar daar moeten toch twee ouders aan werken? Ik vind het krom om te stellen dat de moeder maar moet stoppen met voeden, omdat de vader dat wil, omdat er anders een instabiele situatie ontstaat. Moeten beide oudes er niet voor zorgen dat het een fijne situatie is?
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?
Twinkly, ik lees nu je laatste post. Veel sterkte, kan me voorstellen dat het moeilijk is.![]()
Nou, dit klinkt al een stuk positiever!quote:Op maandag 20 juni 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Tweede keer borstvoedingIk probeer hier heel erg mijn gezicht te ontspannen, want het deed pijn!
[ afbeelding ]
Ik ben het wel eens met wat pessie en Vanyel zeggen, uit het gezichtspunt van mijn man gezien heeft hij al veel in moeten leveren dus als ik nu nog langer door zou voeden is hij weer degene die zich aan moet passen.
Aan de andere kant is het niet een zaak tussen twee partners, maar tussen twee partners en een kind en ik probeer voor het belang van het kind te spreken, niet voor mezelf, ik zou er wel vrede mee hebben als Niels nu zou willen stoppen.
Maar een instabiele relatie is inderdaad ook helemaal niet goed voor hem.
We hebben het er net nog een keer over gehad en R heeft aangegeven dat hij er geen moeite mee heeft als Niels na zijn tweede nog een paar maanden doet over de laatste voeding afbouwen. Hij zegt nu ook wel dat het voor Niels het beste is om rustig af te bouwen.
We gaan nu beginnen met de middagvoeding eraf te halen (over twee weken, want ik ga naar mijn moeder omdat R gaat verbouwen, wat natuurlijk ook onrust meebrengt).
Dit inderdaad!quote:Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.
Lekker is dat. Omdat ik jouw gevoel niet snap, heeft het geen bestaansrecht.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.
Ja dit dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?
Ik zou z'n gevoel wel accepteren, maar niet wat ie hier vervolgens mee zou doen. Mij dus verbieden om nog borstvoeding te geven. Ik zou me juist bedreigd voelen in de relatie als Nils mij en Lente zoiets belangrijks zou willen ontnemen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lekker is dat. Omdat ik jouw gevoel niet snap, heeft het geen bestaansrecht.
Dit stuit mij serieus tegen de borst. Die instelling zou voor mij een grotere bedreiging zijn voor mijn relatie dan welke mening over borstvoeding dan ook.
De hypothetische situatie in mijn hoofd is zo dat Nils zou zeggen: "Ik wil dat je stopt met de borstvoeding want ik vind het een naar gezicht."quote:Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef Vanyel het volgende:
Ssserpente, het gaat hier m.i. juist niet om verbieden maar om in gesprek een compromis vinden waar je allebei mee kunt leven.
In overweging nemen is een ding, een compromis sluiten dat tegen je gevoel in gaat is iets totaal anders. Bovendien zou voor mij de reden van belang zijn. Als ik het niet prettig vind dat schaap alleen op stap gaat, maar ik kom niet verder dan "omdat dat gewoon niet fijn voelt" ben ik van mening dat ik iets aan mijn gevoel moet doen. Als ik met redenen aan kan komen, bijvoorbeeld: dan ben je de hele dag erna ook niet aanspreekbaar vanwege je kater en hebben we niet veel leuks gezamelijks dat weekend, kunnen we samen op zoek gaan naar een compromis.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Vanyel het volgende:
En daarmee zijn we terug bij het niet in overweging nemen van het gevoel van de ander omdat het tegen je eigen gevoel in gaat.
Maar dat maakt niet dat een ander kan beslissen dat je dan dus wel kunt minderen/stoppen, dat kan immers altijdquote:Op maandag 20 juni 2011 12:56 schreef WupWup het volgende:
Lijkt me ietwat overdreven om kunstvoeding te geven op 2 jaar
Grijs postte dat minderen geen kwaad kon op deze leeftijd, ik vind dat argument niet meetellen, want dat roepen we net zo hard als iemand na 6 maanden gesloopt is van de nachtvoedingen of zelf na 2 weken niet lekker in haar vel zit en de BV simpelweg niet meer (volledig) trekt.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef WupWup het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt, geloof ik. Heeft toch niks met elkaar te maken, dat kunstvoeding bestaat en of iemand anders wil dat je stopt of zeggen we hetzelfde maar dan anders?
Die zitten ook in multivitamine. Wanneer wij afbouwen en op koemelk overgaan gaat Nathan gewoon ipv aan de vitD aan de multivitamine.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:53 schreef Ssserpente het volgende:
Omdat er toch wel wat belangrijke stoffen en vitaminen inzetten. Ze eet bijv. niet elke dag yoghurt en kaas en we eten nauwelijks vlees (wel vegaburgers).
Wij eten wel regelmatig vlees en Senna vindt dat ook lekker. Soms dan he, zoals met alles. En ze krijgt iedere dag een bakje yohgurt met fruit zonder suiker en bietst regelmatig stukjes kaas. Daarnaast krijgt ze op het kdv twee maal per week koemelk aangeboden en drinkt ze dat soms. Ik denk dat dat voldoende zuivelprodukten zijn. Het zou nog anders zijn als we überhaupt melk in huis zouden hebben, maar behalve om soms eens cappucino te maken, hebben wij het niet in huis.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:53 schreef Ssserpente het volgende:
Omdat er toch wel wat belangrijke stoffen en vitaminen inzetten. Ze eet bijv. niet elke dag yoghurt en kaas en we eten nauwelijks vlees (wel vegaburgers).
Maar daar hoor ik nog niet! Nou ja, is het waarschijnlijk ook niet nuttig voor mijquote:Op maandag 20 juni 2011 14:01 schreef Ssserpente het volgende:
Mag ik 'm even verhuizen naar het dreumestopic? Ik heb namelijk nog wat aanvullende vragen.
Het was ook eigenlijk een retorische vraag...quote:Op maandag 20 juni 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
precies, maar ssserpente vroeg het wel
Misschien is het Rapleytopic ook geschikt? Ik kom ook niet in het dreumestopic eigenlijk
Pescotarisch met eens per week een stukje biologisch vleesch.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:20 schreef oeke het volgende:
Ik herken het wel hoor Sserpente, Ko drinkt feitelijk ook nauwelijks melk.
Maar ik heb niet het gevoel dat ik hem daarmee iets ontzeg. Ik vind het wel een interessante zoektocht. Eet Lente ook vegetarisch?
Misschien een topic openen voor kinderen die vegetarisch/koemelkvrij opgroeien, en de vragen die je daarbij kunt hebben? Een prachtplek om te rellen, dat wel natuurlijk.
Ook hoor.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef oeke het volgende:
Oh, ik dacht dat het meer om het vegetarische eetpatroon ging en of daar melk een belangrijk onderdeel vanuit maakt of niet.
Maar Lente eet dus wel vis en af en toe vlees. In dat geval zou ik me helemaal geen zorgen maken over die melk.
Wat zijn we toch goed geindoctrineerd toen met die melkplas he? De witte motor.
Had ze dat niet van d'r moeder?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:49 schreef Ssserpente het volgende:
Aaaah, Harry, schattig is dat, he? Lente probeert gewoon mn tiet eruit te graaien tegenwoordig...
Da's een goeie, Wup!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Bij ons wel, anders gewoon even vragen. Kleine moeite als hij daar toch al bloot ligtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:27 schreef J-net het volgende:
Op het CB vorige keer zat K netjes op de curve, ik heb nu de WHO curve ingevuld en zit hij er qua gewicht net ietsjes onder.
Als ik trouwens naar het weeguurtje ga, meten ze m dan ook? Weet iemand dat?
Liever niet in de magnetronquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:11 schreef mignonne het volgende:
Gekolfde melk, hoe lang moet dat ook weer in de magnetron? 100 cc op 900 watt.
30 sec ofzo? moet het er dan nog tussendoor uit enzo om te schudden?
Ik doe het op 300 watt in de magnetronquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:11 schreef mignonne het volgende:
Gekolfde melk, hoe lang moet dat ook weer in de magnetron? 100 cc op 900 watt.
30 sec ofzo? moet het er dan nog tussendoor uit enzo om te schudden?
Ja zo dus, dus je haalt er geen tijdwinst mee.. Vandaar dat ik meteen zeg bakje warm water net zo makkelijk en net zo snel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik doe het op 300 watt in de magnetron
dan moet je iets langer warmen maar het verwarmd minder snel in pieken.
Ik geloof 100cc in 1,5 of 2 minuten met elke halve minuut even zwenken.
Ik ook.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik schud ook altijd als ik uit de ijskast moet overgieten. Anders blijft al het vet plakken.
Nee maar t scheelt niet veelquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:23 schreef Vanyel het volgende:
Was dat weer de eerste keer dat je lang genoeg weg was om een voeding te missen eigenlijk?
mn arm is inmiddels ook in coma maar ze ligt zo liefquote:
Het is een beetje vanzelf teruggegaan naar alleen nog de ochtenden.. Ik heb het een tijd omhoog gehouden door te kolven, want zelf deed ze er echt niks aan (dan had ik allang geen bv meer gegeven als ik het zelf niet opgekrikt had...).. maar ik was het kolven zat, en mijn doel is altijd geweest in elk geval een jaar..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:54 schreef Asyniur het volgende:
Drinkt ze nog maar zo weinig dan bij je Orea?
Juud, wat fijn!
Wat ik hierboven al schreef; ik was het kolven zat. gemiddeld een keer of 3 kolven op een dag (al maanden omdat ze zelf gewoon blijft weigeren en geen moeite doet/deed om zelf op te krikken) en maar 1 keer voeden omdat de rest pertinent geweigerd wordt.. Ze is nu op een leeftijd dat ze prima koemelk kan gaan drinken, nog genoeg voorraad in de vriezer. Dus vandaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Orea, waarom ben je gestopt met kolven?
Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
Ik duim en ik hoop dat dat ene pilletje het voor je doet!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Orea, waarom ben je gestopt met kolven?
Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
Je kunt even iemand bellen van VBN of LLL. Als het schuimig is zou ik gebaseerd op mijn eigen ervaring zeggen: overproductie. Voedde jij nou met tepelhoed? Hoe oud is je ventje? Nathan dronk trouwens ook gewoon door.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:29 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?
Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
Dat weet ik niet. Ik gaf jen wel rond haar leeftijd koemelk, en die hield toe op met drinken bij mij toen ze 1 was en koemelk nam dat over. Ik wil leyla eigenlijk nog niet van de borst af.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:15 schreef Saffier het volgende:
Wat een mooie foto![]()
Waarom niet op koemelk overstappen Ticho?
Er komt nog wel een 2e keerquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:31 schreef lily het volgende:
en foto'shet is eigenlijk wel erg dat we zo dicht bij elkaar wonen en elkaar maar 1 keer hebben gezien, Asy
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:52 schreef Orea het volgende:
Beter zo, dat zij het op deze manier aangaf, dan dat ik zou willen stoppen terwijl zij er nog niet aan toe was! Het was een vreselijk mooie periode, haar eerste 11 kilo heeft ze voornamelijk van mijHet is goed zo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn schoonmama zei vandaag opeens "toch wel heel makkelijk he, dat borstvoeden, je hoeft helemaal geen flesje warm te maken ofzo". Ik was blij! Eindelijk snapt ze et!
quote:Op zondag 26 juni 2011 20:07 schreef pessie het volgende:
Orea, wel fijn dat je het zelf ook goed vind! 11 maand en 11 kilo, prachtige prestatie toch?! Op naar de volgende!Gelukkig heeft de arts nergens om gevraagd dus daarom had ik niet hoeven stoppenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wel is mijn cyclus sinds 3,5 maand weg, dus ik ben benieuwd of ik nu weer een cyclus ga krijgen zodat we verder kunnen
![]()
Heb jij dan ook een probleem met je cyclus? Ik had namelijk begrepen dat er iets is gedaan waardoor de kans op een spontane zwangerschap 0.000000 % is. Ik dacht altijd dat je verder wel een normaal functionerende cyclus had. Of ben ik nu te vrij in vragen stellen? Dan hoef je niet te antwoorden hoor.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef Orea het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de arts nergens om gevraagd dus daarom had ik niet hoeven stoppenwel is mijn cyclus sinds 3,5 maand weg, dus ik ben benieuwd of ik nu weer een cyclus ga krijgen zodat we verder kunnen
Eens!quote:Op maandag 27 juni 2011 11:05 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben zo blij met voeden op verzoek, wat ideaal!!
Niet op de klok letten, maar gewoon voeden als ze er om vraagt. Al hou ik wel een beetje in de gaten dat ze overdag er niet langer dan 4 uur tussen laat.
De afgelopen dagen dronk ze overdag om de 2/3 uur, en ze drinkt sinds 3 nachten ook 's nachts, so far voor denken dat ik haar ritme door had...![]()
De ene nacht om 02.00 uur en 05.00 uur en vanacht kwam ze maar een keer, zo rond 03.30 uur..
Ow en liggend voeden 's nachts rules!
Ik moet hem zittend ook vasthouden, althans een beetje bij haar neus wegdrukken...quote:Op maandag 27 juni 2011 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Hmmm. Ik kan niet slapen bij liggend voeden omdat ze stikt in mijn tiet als ik m niet vasthou
Wij zijn begonnen met liggend voeden. Ik kon echt echt niet zitten. Deed allemaal veel te veel pijn. De eerste dagen heb ik alles liggend gedaan. Pas later zijn we zittend begonnen, zo wat vond ik dat lastig! Liggend is nog steeds mn favoriete houding maar ik heb een C/D cup dus dat valt in grootte wel mee.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef Twinkly het volgende:
Juud, wat vertel je dat mooi! Ik moet weer helemaal denken aan toen Niels zo mini was
Toen Niels een kleine baby was lukte liggend voeden me niet goed en nu vind ik het niet fijn voelen. Bij een tweede kindje zou ik graag de meeste energie in het leren van liggend voeden willen steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |