Mijn druppels zijn ook donkergeel. Dwz, ik 'lek' twee soorten: iets troebel doorzichtigs en iets geels. Moet nog een beetje mengen, hoop ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:20 schreef Kersjes het volgende:
Over bv-vlekken gesproken: ik heb gister voor het eerst duidelijk wat druppels gelekt. De vlekken in mijn shirtje waren oranje-achtig![]()
Is dat raar? Kan me niet herinneren dat ik de vorige zwangerschap of tijdens de bv-periode zo'n kleur vocht verloren ben.
en dan is het handig als je kereltje (of meisje) bij je in bed slaaptquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:07 schreef texelonia het volgende:
Waarom is het ALTIJD als ik moe ben en vroeg naar bed ga, ik later slaap dan als ik 'laat' naar bed ga? Waarom komt ze juist dan ineens vroeger en vaker om te drinken? Terwijl je dus al moe bent, want daarom wilde je vroeg naar bed, en je dus toch al minder kunt hebben dan normaal...
Bluh.
Je zou het omgekeerd kunnen toepassen om te zien in welke slaapfase Senna zich bevindt. Slaapt ze diep, dan mag je kietelen en doen wat je wil, erg wakker zal je haar niet krijgen.quote:Als je kindje telkens je probeert hem in zijn eigen bedje te leggen, wakker wordt, dan kan je misschien eens wat langer wachten tot hij zich in en fase van diepe slaap bevindt.
Dit kan je gemakkelijk testen. Hef de arm van je slapende baby een beetje op en laat hem weer vallen. Als de arm volledig slap terug valt en je baby helemaal stil blijft, dan bevind hij zich in diepe slaap en dan kan je hem gemakkelijker verplaatsen. Valt het armpje echter niet slap terug, vertrekt hij zijn gezichtje een beetje of maakt je baby een zucht of een ander geluidje, dan kan je beter nog wat wachten omdat je baby zich voor het moment nog in een fase van lichte slaap bevindt.
Bepanthene is hele goede zalf voor de billetjes van je kindje, maar eigenlijk is het niet zulke goede tepelcreme. Als je ergens mee wilt smeren kun je beter kiezen voor zuiver wolvet. Een drupje melk over je tepel uitsmeren en laten drogen aan de lucht is ook heel erg goed, moedermelk is namelijk steriel en bevorderd de genezing. (Niet doen in geval van spruw)quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:38 schreef Tinuviel het volgende:Voor Kobus, Senna en Iksjes kindje
![]()
Miss-sly: Je kan Bepanthene zalf op je tepels smeren als zij nog pijnlijk zijn. Dat kan Senna geen kwaad doen. Wel goed dat je door de lk goed bent geholpen. Wij deden ook onder de voetjes kietelen of onder het kinnetje. Onder het kinnetje schijnt ook een drink reflex uit te lokken. Tenminste als het kindje wakker is. Bij ons hielp luier verschonen of boeren meestal het beste. Hier dronk meneer ook niet slapend. Volgens mij kan hij dat ook nog steeds niet, maar nu hoeft dat ook niet meer zo.
Ik vind het niet warrig klinken maar juist heel duidelijk. En ik denk ook dat het klopt wat je zegt, om zonder hoedje aan de borst te drinken is een goede hap wel handig en hoe vroeger je daar aan gaat werken hoe beter. Komt wel goed!quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef oeke het volgende:
Het aanhappen gaat gewoon heel moeilijk zonder die hoedjes, het lukt hem 1 op de 5 keer ofzo en daar wordt hij zo gefrustreerd van dat het helemaal niet meer lukt.
Bij die hoedjes gaat het gemakkelijk en dus kan hij rommelen en spelen want hij kan ook zo weer aanhappen.
En dat moet er uit. Om te leren door te drinken van de tepel zonder hoedje. Denk ik.
En goed aan te happen.
Volgens mij klinkt dit heel warrig, maar ik vind het moeilijk uit te leggen.
Dinsdag maar even langs bij de LK.
Vervelend zeg. Maar wel fijn dat ze weer wat beter drinkt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:51 schreef owlet het volgende:
Ik ontdekte trouwens gister toen Avalon haar mond wijd open deed ineens ook weer witte spikkels op haar wangen en een dikke witte aanslag op haar tong. Niet weg te vegen en ze is erg gevoelig voor schimmels dus ik vrees weer voor spruw, ook al hebben we beiden nergens last van. Ze begint juist weer een beetje beter en geconcentreerder te drinken na weken van snel afgeleid zijn.
Hmpf, ik heb de vraag maar even bij de dames van LLL neergelegd maar ik denk dat ik maar weer met gentiaan violet aan de slag ga
quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier ging het aanhappen pas ook goed toen Annicka wat groter was en ze dus automatisch een grotere hap kon nemen. Ik vond die tepelhoedjes trouwens ondingen op een gegeven moment, want er bleef altijd wat melk instaan, waardoor mijn kleding vaak onder kwam te zitten als ik het hoedje verwijderde na een drinksessie...
Bedankt. Nou nog even kijken hoe ik dat dan opmaak. Ik kreeg 180cc mee terug van het kdv, meneer heeft gewoon 2 uur doorgepit en daardoor zo laat gegeten, dat ik hem zelf heb gevoed in plaats van de derde voeding uit een flesje.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:59 schreef cattie het volgende:
Nee, ontdooide moedermelk moet je binnen 24 uur gebruiken en mag je daarna niet meer opwarmen of opnieuw invriezen.
Bedankt Iksje. Heb wel een aardige voorraad maar altijd alles binnen 3 maanden gebruikt tot nu toe. Gezien ik meer geef, dan wat ik kolf en altijd het oudste eerst gebruikt. Maar bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:44 schreef Iksje het volgende:
Binnen de 24 uur opgebruiken of overschot weggooien inderdaad.
En afhankelijk van je type diepvries (en of hij veel geopend wordt) kan het soms wel tot 6 maanden bewaard worden. (ik vermeld het maar opdat je niet onnodig melk zou weggooien)
Fijn Owlet dat Avalon nu geconcentreerder gaat drinken. Mijn zoon Jair, rond 6 maanden, heeft hetzelfde probleem. De laatste tijd lijkt hij heel snel afgeleid. Als iemand iets zegt of er iets beweegt of te zien is, kijkt hij die kant op. Zelfs als ik naast het voeden uit mijn waterflesje drink, die ik dan altijd naast me heb staan, lijdt hem dat soms af. Ook draait en worstelt hij tijdens het drinken heel veel heen en weer ook als er niemand praat of iets anders is. Hebben jullie misschien nog tips behalve inbakeren wat zou kunnen helpen om hem rustig te laten drinken?quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:51 schreef owlet het volgende:
Ik ontdekte trouwens gister toen Avalon haar mond wijd open deed ineens ook weer witte spikkels op haar wangen en een dikke witte aanslag op haar tong. Niet weg te vegen en ze is erg gevoelig voor schimmels dus ik vrees weer voor spruw, ook al hebben we beiden nergens last van. Ze begint juist weer een beetje beter en geconcentreerder te drinken na weken van snel afgeleid zijn.
Hmpf, ik heb de vraag maar even bij de dames van LLL neergelegd maar ik denk dat ik maar weer met gentiaan violet aan de slag ga
Een rustige omgeving op zoeken, zoals Bar zegt wil nog wel eens helpen. Ik ben zelf gewoon maar steeds kleine beetjes gaan geven. Als ze afgeleid raakte stop ik en als ze dan daarna weer wil drinken mag ze. Daardoor is het aantal voedingen behoorlijk omhoog gegaan maar de totale tijdsduur niet. Even een minuut of twee drinken en dan is het weer klaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:54 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Fijn Owlet dat Avalon nu geconcentreerder gaat drinken. Mijn zoon Jair, rond 6 maanden, heeft hetzelfde probleem. De laatste tijd lijkt hij heel snel afgeleid. Als iemand iets zegt of er iets beweegt of te zien is, kijkt hij die kant op. Zelfs als ik naast het voeden uit mijn waterflesje drink, die ik dan altijd naast me heb staan, lijdt hem dat soms af. Ook draait en worstelt hij tijdens het drinken heel veel heen en weer ook als er niemand praat of iets anders is. Hebben jullie misschien nog tips behalve inbakeren wat zou kunnen helpen om hem rustig te laten drinken?
Regeldagen komen niet zo heel precies op de datum nauwkeurig. Ik zou ze zelf altijd vanaf de uitgerekende datum rekenen maar aangezien niet alle baby's om dezelfde reden te vroeg of te laat komen is dat absoluut geen foolproof rekenmethode.quote:Vanochtend werdt ik wakker met heel veel druk op mijn borsten, zij waren heel gevuld en kogelrond. Toen Jair ging drinken was het ook een beetje gevoelig. Hij dronk vandaag later dan deze week maar niet later dan op het weekend of afgelopen week tijdens onze vakantie. Kan het zijn, dat het met de regeldagen om en nabij de 6 maanden te maken heeft? Hij heeft de laatste tijd niet vaker gedronken maar misschien steeds meer aan de borst gedronken dan daarvoor. Worden regeldagen altijd vanaf het geboortedatum geteld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |