Dit las ik laatst ergens (in een andere context, namelijk in slaap vallen aan de borst en dan wakker worden bij het in box of bed leggen)
quote:
 Als je kindje telkens je probeert hem in zijn eigen bedje te leggen, wakker wordt, dan kan je misschien eens wat langer wachten tot hij zich in en fase van diepe slaap bevindt.
Dit kan je gemakkelijk testen. Hef de arm van je slapende baby een beetje op en laat hem weer vallen. Als de arm volledig slap terug valt en je baby helemaal stil blijft, dan bevind hij zich in diepe slaap en dan kan je hem gemakkelijker verplaatsen. Valt het armpje echter niet slap terug, vertrekt hij zijn gezichtje een beetje of maakt je baby een zucht of een ander geluidje, dan kan je beter nog wat wachten omdat je baby zich voor het moment nog in een fase van lichte slaap bevindt. 
Je zou het omgekeerd kunnen toepassen om te zien in welke slaapfase Senna zich bevindt. Slaapt ze diep, dan mag je kietelen en doen wat je wil, erg wakker zal je haar niet krijgen. 
Het slaapdrinken betert ook wel met de leeftijd hoor!
Je doet het echt prima!  
 En oeke zonder hoedje! Fijn zeg!  
 Hier ook een jubelmomentje vandaag! Het is mijn eerste werkweek en mijn zoontje neemt al enkele weken zijn flesje niet meer, ondanks oefenen. Hij krijgt 3 voedingen terwijl ik uit werken ben
Maandag was een ramp met 30- 40 en 50 ml. Dinsdag was nog erger: 10 ml- 30 ml en pas om 16u dronk hij plots wel: 100 ml!
Veel hoop hadden we echter niet voor vandaag, want maandag ging die laatste voeding min of meer goed maar de ochtend- en middagvoeding op dinsdag gingen helemaal de mist in.
Maar vandaag is er elke keer 50 à 60 ml ingegaan, zonder protest!  
 (normaal zou hij ongeveer 115 ml per keer mogen) Vriend stuurde me een berichtje: "het gaat goed hier. Wel maar 60 max per keer maar dan geef ik wat vlugger een flesje"