Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?quote:Op maandag 20 juni 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is een kind gebaat bij een stabiele thuissituatie en twee ouders die van elkaar en van het kind houden. Maar daar moeten toch twee ouders aan werken? Ik vind het krom om te stellen dat de moeder maar moet stoppen met voeden, omdat de vader dat wil, omdat er anders een instabiele situatie ontstaat. Moeten beide oudes er niet voor zorgen dat het een fijne situatie is?
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?
Twinkly, ik lees nu je laatste post. Veel sterkte, kan me voorstellen dat het moeilijk is.![]()
Nou, dit klinkt al een stuk positiever!quote:Op maandag 20 juni 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Tweede keer borstvoedingIk probeer hier heel erg mijn gezicht te ontspannen, want het deed pijn!
[ afbeelding ]
Ik ben het wel eens met wat pessie en Vanyel zeggen, uit het gezichtspunt van mijn man gezien heeft hij al veel in moeten leveren dus als ik nu nog langer door zou voeden is hij weer degene die zich aan moet passen.
Aan de andere kant is het niet een zaak tussen twee partners, maar tussen twee partners en een kind en ik probeer voor het belang van het kind te spreken, niet voor mezelf, ik zou er wel vrede mee hebben als Niels nu zou willen stoppen.
Maar een instabiele relatie is inderdaad ook helemaal niet goed voor hem.
We hebben het er net nog een keer over gehad en R heeft aangegeven dat hij er geen moeite mee heeft als Niels na zijn tweede nog een paar maanden doet over de laatste voeding afbouwen. Hij zegt nu ook wel dat het voor Niels het beste is om rustig af te bouwen.
We gaan nu beginnen met de middagvoeding eraf te halen (over twee weken, want ik ga naar mijn moeder omdat R gaat verbouwen, wat natuurlijk ook onrust meebrengt).
Dit inderdaad!quote:Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.
Lekker is dat. Omdat ik jouw gevoel niet snap, heeft het geen bestaansrecht.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.
Ja dit dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?
Ik zou z'n gevoel wel accepteren, maar niet wat ie hier vervolgens mee zou doen. Mij dus verbieden om nog borstvoeding te geven. Ik zou me juist bedreigd voelen in de relatie als Nils mij en Lente zoiets belangrijks zou willen ontnemen.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lekker is dat. Omdat ik jouw gevoel niet snap, heeft het geen bestaansrecht.
Dit stuit mij serieus tegen de borst. Die instelling zou voor mij een grotere bedreiging zijn voor mijn relatie dan welke mening over borstvoeding dan ook.
De hypothetische situatie in mijn hoofd is zo dat Nils zou zeggen: "Ik wil dat je stopt met de borstvoeding want ik vind het een naar gezicht."quote:Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef Vanyel het volgende:
Ssserpente, het gaat hier m.i. juist niet om verbieden maar om in gesprek een compromis vinden waar je allebei mee kunt leven.
In overweging nemen is een ding, een compromis sluiten dat tegen je gevoel in gaat is iets totaal anders. Bovendien zou voor mij de reden van belang zijn. Als ik het niet prettig vind dat schaap alleen op stap gaat, maar ik kom niet verder dan "omdat dat gewoon niet fijn voelt" ben ik van mening dat ik iets aan mijn gevoel moet doen. Als ik met redenen aan kan komen, bijvoorbeeld: dan ben je de hele dag erna ook niet aanspreekbaar vanwege je kater en hebben we niet veel leuks gezamelijks dat weekend, kunnen we samen op zoek gaan naar een compromis.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Vanyel het volgende:
En daarmee zijn we terug bij het niet in overweging nemen van het gevoel van de ander omdat het tegen je eigen gevoel in gaat.
Maar dat maakt niet dat een ander kan beslissen dat je dan dus wel kunt minderen/stoppen, dat kan immers altijdquote:Op maandag 20 juni 2011 12:56 schreef WupWup het volgende:
Lijkt me ietwat overdreven om kunstvoeding te geven op 2 jaar
Grijs postte dat minderen geen kwaad kon op deze leeftijd, ik vind dat argument niet meetellen, want dat roepen we net zo hard als iemand na 6 maanden gesloopt is van de nachtvoedingen of zelf na 2 weken niet lekker in haar vel zit en de BV simpelweg niet meer (volledig) trekt.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef WupWup het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt, geloof ik. Heeft toch niks met elkaar te maken, dat kunstvoeding bestaat en of iemand anders wil dat je stopt of zeggen we hetzelfde maar dan anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |