abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98403386
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk is een kind gebaat bij een stabiele thuissituatie en twee ouders die van elkaar en van het kind houden. Maar daar moeten toch twee ouders aan werken? Ik vind het krom om te stellen dat de moeder maar moet stoppen met voeden, omdat de vader dat wil, omdat er anders een instabiele situatie ontstaat. Moeten beide oudes er niet voor zorgen dat het een fijne situatie is?
Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?

Twinkly, ik lees nu je laatste post. Veel sterkte, kan me voorstellen dat het moeilijk is. :*
pi_98403409
Twink, je klinkt heel berustend iig. Good for you!
pi_98403447
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Cantare het volgende:

[..]

Dus omdat de vader ook een mening heeft over de borstvoeding en graag een compromis wil sluiten, maar de moeder (die zelf met het compromis heeft ingestemd) het daar niet mee eens is, zet hij de relatie onder druk?

Twinkly, ik lees nu je laatste post. Veel sterkte, kan me voorstellen dat het moeilijk is. :*
Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.
  maandag 20 juni 2011 @ 10:58:48 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98403659
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Tweede keer borstvoeding O+ Ik probeer hier heel erg mijn gezicht te ontspannen, want het deed pijn!
[ afbeelding ]

Ik ben het wel eens met wat pessie en Vanyel zeggen, uit het gezichtspunt van mijn man gezien heeft hij al veel in moeten leveren dus als ik nu nog langer door zou voeden is hij weer degene die zich aan moet passen.
Aan de andere kant is het niet een zaak tussen twee partners, maar tussen twee partners en een kind en ik probeer voor het belang van het kind te spreken, niet voor mezelf, ik zou er wel vrede mee hebben als Niels nu zou willen stoppen.
Maar een instabiele relatie is inderdaad ook helemaal niet goed voor hem.

We hebben het er net nog een keer over gehad en R heeft aangegeven dat hij er geen moeite mee heeft als Niels na zijn tweede nog een paar maanden doet over de laatste voeding afbouwen. Hij zegt nu ook wel dat het voor Niels het beste is om rustig af te bouwen.
We gaan nu beginnen met de middagvoeding eraf te halen (over twee weken, want ik ga naar mijn moeder omdat R gaat verbouwen, wat natuurlijk ook onrust meebrengt).
Nou, dit klinkt al een stuk positiever!
Fijn joh dat hij weer open stond voor nieuwe discussie.
En in die tijd heeft Niels misschien zelf al afgebouwd.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 11:02:11 #130
5428 crew  miss_sly
pi_98403727
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik zou me er in eerste instantie al niets bij voor kunnen stellen dat Nils dit van me zou verwachten. Laat staan omdat ie er een 'onbestemd gevoel' van krijgt. Dus zou er wbt ook geen compromis mogelijk zijn.
Dit inderdaad!

twinkly, dat klinkt fijner, alsof je hier meer vrede mee hebt. Ik hoop dat het voor jullie alledrie fijn verloopt deze periode.
Het stuk uit het boek dat ik bedoelde, is van pagina 143-145. Ik vond het als een fijne, liefdevolle manier klinken. Misschien kun je er iets mee :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98404169
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Lekker is dat. Omdat ik jouw gevoel niet snap, heeft het geen bestaansrecht.
Dit stuit mij serieus tegen de borst. Die instelling zou voor mij een grotere bedreiging zijn voor mijn relatie dan welke mening over borstvoeding dan ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 20 juni 2011 @ 11:19:50 #132
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98404249
*discussie overslaat* Ik wil je wél een dikke :* geven Twink!

Ik voed nu 10 maanden ( *O* ) en ben weer ongesteld. Ik hoop zó ongelooflijk hard dat mijn productie het nu wel trekt en ik niet aan de dom hoef...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98404270
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja dit dus.

Twinkly, klinkt alsof jullie goed in gesprek blijven. Knap, met zulke tegengestelde meningen.

Wat zou dit topic veel makkelijker zijn vanaf een desktop ipv mobiel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98404776
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Lekker is dat. Omdat ik jouw gevoel niet snap, heeft het geen bestaansrecht.
Dit stuit mij serieus tegen de borst. Die instelling zou voor mij een grotere bedreiging zijn voor mijn relatie dan welke mening over borstvoeding dan ook.
Ik zou z'n gevoel wel accepteren, maar niet wat ie hier vervolgens mee zou doen. Mij dus verbieden om nog borstvoeding te geven. Ik zou me juist bedreigd voelen in de relatie als Nils mij en Lente zoiets belangrijks zou willen ontnemen.

Ik vind het soms ook een rotidee dat Nils alleen op stap gaat en 's ochtends met een kegel naast me in bed kruipt. (nu gebeurt dat maar zo'n twee keer per jaar max) . Maar ik sta het wel toe. Omdat ik het hem gun en omdat ik vind dat mijn gevoel ondergeschikt is aan zijn plezier.

En dat laatste is de hele basis van deze discussie wmb.
pi_98404805
Twink, prachtige foto! En het lukt je goed om je gezicht ontspannen te houden, hoor! :D

Heeft het nog lang zeer gedaan?

Saffier, wat goed! Ik hoop met je mee!
pi_98404930
Ssserpente, het gaat hier m.i. juist niet om verbieden maar om in gesprek een compromis vinden waar je allebei mee kunt leven.
pi_98404944
Maar als je een compromis sluit en één van beide partners voelt zich daar toch niet goed bij, dan zou het toch raar zijn als je niet op het compromis mag terugkomen omdat die toevallig al gemaakt is? En als iets onvermogen is om iets de duiden, dan ga je toch je best doen om dat toch helder te krijgen? Mijn man doet ook wel eens dingen die ik niet leuk vind, waarvan ik ook niet precies weet waarom.. Maar ik ga het hem niet verbieden, zeker niet zolang ik niet eens kan vertellen waarom ik het niet leuk vind.. En als we er een compromis over gesloten hadden en hij zou zich daar toch niet ok bij voelen, dan zouden we er opnieuw over praten..

Twinkly dat klinkt positief! Fijn dat jullie er nog een keer over hebben kunnen praten. En wat een mooie foto!
pi_98405148
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef Vanyel het volgende:
Ssserpente, het gaat hier m.i. juist niet om verbieden maar om in gesprek een compromis vinden waar je allebei mee kunt leven.
De hypothetische situatie in mijn hoofd is zo dat Nils zou zeggen: "Ik wil dat je stopt met de borstvoeding want ik vind het een naar gezicht."

Dat zou ik als een verbod beschouwen en ik zou me daardoor zodanig gepasseerd voelen (en Lente) dat ik niet meer in gesprek zou gaan om een compromis te vinden.

Ik zou het ten eerste erg raar vinden als Nils er moeite mee zou hebben (is ie jaloers? Zo ja, ziet ie het dan als iets sexueels?) en ten twee zou ik willen dat ie daar iets aan doet ipv het probleem en de oplossing bij mij en Lente te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 20-06-2011 11:57:25 ]
pi_98405480

[ Bericht 100% gewijzigd door Ssserpente op 20-06-2011 11:57:04 (quote ipv edit...) ]
  maandag 20 juni 2011 @ 12:13:01 #140
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98406025
Serpente, ik begrijp jouw gezichtspunt wel. Jij krijgt dan het gevoel alsof jij gepasseerd zou worden (in die hypothetische situatie) maar waar we het hier over hebben is dat de partner gepasseerd wordt, en dat is net zo goed een situatie die niet wenselijk zou zijn, m.i.

Twinks, goed dat jullie er weer over hebben kunnen praten! Is het anders een idee het voeden eerst los te koppelen van het slaapritueel?

Wat betreft compromissen. Ik sluit ook wel compromissen waar ik me niet happy bij voel en waar ik echt even een tijdje mee worstel. Vooral omdat wij allebei behoorlijk koppig en eigengereid kunnen zijn. Als je dan allebei een beetje water bij de wijn doet dan voelt het voor beide niet tof, terwijl het in die situatie gewoon het enige logische compromis is.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:23:33 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98406389
Bestaan er dan pijnloze compromissen? Dan heb je m.i. overeenstemming en is er geen sprake van compromis.
Ik ben het in deze discussie aardig eens met cantare, pessie, Vanyel en Twinkly. Minderen kan op deze leeftijd echt geen kwaad. En Twinkly, je hebt als voordeel dat je man kan helpen met het avondritueel aan te passen. Wij hebben dat ook gedaan (ik ben 's avonds best vaak weg, dus dat ging vrijwel vanzelf). En als jij dat ritueel overneemt, zal dat vrij snel wennen voor Niels. En dan kun je dat ook 's middags toepassen. Natuurlijk zal dat even wennen zijn, maar ik denk dat dat met een week of 2 wel vanzelfsprekend is. Maar doe vooral waar jullie je het meest in kunnen vinden (of het minst aan elkaar storen als dat het best haalbare is). :*
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_98406461
Klopt, Pessie, maar ik vind het terecht dat het verzoek van de partner niet geaccepteerd wordt, dat ie daarin dus gepasseerd wordt omdat ik het zéér onredelijk vind. Soit dat ie die gevoelens heeft, daar heeft ie mss geen invloed op. Maar het is wel zijn keuze om er wel of niet iets mee te doen.

Zoals ik eerder al zei, het zou voelen alsof ie me zou verbieden om mn moeder nog te zien omdat dr hoofd m niet aanstaat. Daarin zou ik m ook passeren, want dat vind ik even onredelijk en vaag...
pi_98406667
En daarmee zijn we terug bij het niet in overweging nemen van het gevoel van de ander omdat het tegen je eigen gevoel in gaat.
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 12:38:57 #144
5428 crew  miss_sly
pi_98406868
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:33 schreef Vanyel het volgende:
En daarmee zijn we terug bij het niet in overweging nemen van het gevoel van de ander omdat het tegen je eigen gevoel in gaat.
In overweging nemen is een ding, een compromis sluiten dat tegen je gevoel in gaat is iets totaal anders. Bovendien zou voor mij de reden van belang zijn. Als ik het niet prettig vind dat schaap alleen op stap gaat, maar ik kom niet verder dan "omdat dat gewoon niet fijn voelt" ben ik van mening dat ik iets aan mijn gevoel moet doen. Als ik met redenen aan kan komen, bijvoorbeeld: dan ben je de hele dag erna ook niet aanspreekbaar vanwege je kater en hebben we niet veel leuks gezamelijks dat weekend, kunnen we samen op zoek gaan naar een compromis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98407162
Sommige verboden of verzoeken accepteer ik idd niet. En daar is dit er één van. :)

Zn gevoelens wel, da's wat anders.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:51:12 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98407261
Minderen kan in feite op geen enkele leeftijd kwaad, KV is er immers als alternatief.

Ik ben het met Serpente eens; als het me "verboden" zou worden dan hebben we een serieus issue.

Eerlijk gezegd vind ik het sowieso zijn afdeling niet; ik ben degene die het heel veel moeite en energie kost om BV te geven, en als hij daar in het begin de voordelen daar maar al te graag van zag (beste voor ons kind, 's nachts zelf door mogen slapen, altijd voeding bij ons hebben onderweg) dan zou hij bij mij ook niet moeten komen klagen over de vermeende nadelen.

Maar goed, ik heb geen flauw idee hoelang ik het überhaupt nog volhoud, of hoelang Soneal er behoefte aan heeft, maar zolang ik het volhoud en me er prettig bij voel zal de vraag van Soneal voor mij doorslaggevend zijn.

Ik bemoei me ook niet met zijn werk, en ik zie dit als mijn taak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98407453
Lijkt me ietwat overdreven om kunstvoeding te geven op 2 jaar ;)

Maar ik ga met Ssserpente en miss_sly mee. Borstvoeding is wmb een basisrecht en net als water of een boterham wordt dat mijn kind niet zomaar afgenomen. In het geval van een negatief gevoel van mijn partner, heeft hij een probleem. Ik wil hem daar uiteraard in steunen, ik onderken dat hij dat vindt, maar daar zal hij zelf wat aan moeten doen. In Twinks geval heeft haar man besloten om aan Twinks te vragen ermee te stoppen. Dat is een oplossing voor zijn probleem en het is aan Twinkly om daar al dan niet in mee te gaan. Persoonlijk zou ik dat dus niet doen, maar daar staat iedereen -begrijpelijk- anders in. Ieders omstandigheden, situatie, relatie, beweegredenen en karakter verschillen.
  maandag 20 juni 2011 @ 13:03:15 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98407649
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:56 schreef WupWup het volgende:
Lijkt me ietwat overdreven om kunstvoeding te geven op 2 jaar ;)
Maar dat maakt niet dat een ander kan beslissen dat je dan dus wel kunt minderen/stoppen, dat kan immers altijd ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98408097
Ik snap niet wat je bedoelt, geloof ik. Heeft toch niks met elkaar te maken, dat kunstvoeding bestaat en of iemand anders wil dat je stopt of zeggen we hetzelfde maar dan anders?
  maandag 20 juni 2011 @ 13:21:13 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98408259
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef WupWup het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt, geloof ik. Heeft toch niks met elkaar te maken, dat kunstvoeding bestaat en of iemand anders wil dat je stopt of zeggen we hetzelfde maar dan anders?
Grijs postte dat minderen geen kwaad kon op deze leeftijd, ik vind dat argument niet meetellen, want dat roepen we net zo hard als iemand na 6 maanden gesloopt is van de nachtvoedingen of zelf na 2 weken niet lekker in haar vel zit en de BV simpelweg niet meer (volledig) trekt.

Of het wel of geen "kwaad kan" om te minderen of over te stappen is imho dus geen argument als iemand zelf helemaal niet wil stoppen en het nog prima volhoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')