abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:04:49 #226
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98593955
Juud, heerllijk! Geniet ervan!
pi_98594101
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:54 schreef Asyniur het volgende:
Drinkt ze nog maar zo weinig dan bij je Orea?

Juud, wat fijn! O+
Het is een beetje vanzelf teruggegaan naar alleen nog de ochtenden.. Ik heb het een tijd omhoog gehouden door te kolven, want zelf deed ze er echt niks aan (dan had ik allang geen bv meer gegeven als ik het zelf niet opgekrikt had...).. maar ik was het kolven zat, en mijn doel is altijd geweest in elk geval een jaar..

Een jaar ga ik misschien net met een voedingkje hier en daar in de ochtend nog wel halen, met de voorraad zeker.. en dan is het ook goed. Maar precies het punt waardoor ik eerder moest bijkolven gebeurd nu. Ze weigert gewoon pertinent, behalve de ochtendvoeding. Maar ook die begint ze nu te weigeren..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:16:50 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98594188
Dat had ik helemaal niet meegekregen. Wat jammer joh.
Maar je jaar heb je (bijna) gehaald. Complimenten hoor!
pi_98594616
Dank je wel! Ik kijk terug op een mooi jaar, een wat lastige start, maar alles was daarna snel op de rit.. Mooie momenten! Ik heb mijn speklap :P het eerste jaar het beste kunnen geven wat ik heb, en het is ook goed zo!

Maar, zolang het nog duurt wel nog even genieten van hier en daar een intiem ochtend momentje O+

klein traantje wegpinkt ;) iets met een groter wordend kind en al de eerste keren 'loslaten'..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:48:05 #230
259886 pessie
pi_98594955
Orea, het is ook emotioneel!
Als ik jou zo lees hoop ik dat et hier nog een tijdje blijft lopen. Is ook nog maar de vraag, aangezien Nathan de laatste dagen 2 keer 120+4 fv bijgekregen heeft. Ik heb tentamens dus moet wat beter uitgerust zijn anders wil het studeren echt niet. En aangezien Nathan op het moment 3 a 4 keer per nacht komt wil het even niet anders.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:27:04 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98612020
Orea, waarom ben je gestopt met kolven?

Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98612372
ik duim mee, Davinia

Orea, toch zie ik nog wel eens kans dat het nog ff duurt. Hier is het ook rond die tijd (rond een jaar dus) een tijdje wat minder gegaan maar ineens pikte ze het weer op (en met kolven was ik toen ook al gestopt).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:31:28 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98615064
Hier klinkt nu trouwens wel eens 'grote hap he, mama?' of 'oeps, sorry' als ik aangeef dat het zeer doet. :P
Het klinkt wel schattig. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98615384
haha, GWS

als ze dat gaat zeggen is het voor mij tijd om te stoppen ;)
pi_98617818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
Wat ik hierboven al schreef; ik was het kolven zat. gemiddeld een keer of 3 kolven op een dag (al maanden omdat ze zelf gewoon blijft weigeren en geen moeite doet/deed om zelf op te krikken) en maar 1 keer voeden omdat de rest pertinent geweigerd wordt.. Ze is nu op een leeftijd dat ze prima koemelk kan gaan drinken, nog genoeg voorraad in de vriezer. Dus vandaar.

Lily, ik ben ook benieuwd.. op dit moment bijna 48 uur niet gevoed en geen enkele vorm van stuwing of iets... Nou ja, we zien wel. Is dit het dan is het goed, gaat het nog even door, heel fijn.. :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:01:25 #236
259886 pessie
pi_98620601
GWS _O-
Maar ook hier ga ik er vanuit dat we gestopt zijn voordat Nathan kan praten. Hij zegt nog steeds geen mama }:| O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:14:17 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98621080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik duim en ik hoop dat dat ene pilletje het voor je doet!

Orea als dit het zo was, dan is het wel een hele mooie manier van stoppen en afbouwen!:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98621684
Orea, ik ben ook benieuwd of dit het dan is. Het zou wel verdrietig zijn als je niet zo nu en dan nog eens een fijne voeding aan haar kunt geven, maar wat is het fijn dat je haar zolang hebt kunnen voeden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98621700
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?

Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:32:22 #240
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98621781
Ik vind ook dat je enorm trots op jezelf mag zijn Orea, met zoveel liefde en toewijding haar zo lang gevoed...

Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje verdrietig is om te stoppen, zo worden zo snel groot, en zonder BV gaat er weer een beetje van het 'kleine' afhankelijke verloren...

Gelukkig 'kiest' ze er zelf voor en is ze groot genoeg voor andere vormen van drinken en is ze tot nu toe zo geweldig goed gegroeid op jouw melk. ;)
pi_98622003
Kan het zijn dat je teveel melk hebt Laiv? Gaat het aanhappen en het drinken daarna goed? Of laat hij veel los? Groene poep en krampjes kunnen namelijk wijzen op teveel melk..

Dank jullie wel allemaal! O+ Enerzijds vind ik het erg moeilijk, maar dat is echt iets van mezelf ;) ik heb mezelf nooit mega lang voedend gezien, al zou ik uit mezelf ook niet stoppen/gestopt zijn. wat dat betreft laat ik het wel aan haar zelf. Het is inderdaad een nieuwe fase.. Ze wordt ineens zo groot.. lichamelijk is ze al even een dreumes ;) maar nu met tandjes en ook nog écht minderen met de bv..

Inmiddels bijna 48 uur niet gevoed en geen enkele vorm van stuwing of druk in mijn borsten.. Ik probeer het morgenochtend gewoon weer, maar is het weer weigeren dan ga ik er ook geen strijd van maken...
pi_98622148
Je zou dit even kunnen lezen, laiveneertiekje: Koliek of ernstige kramp bij borstgevoede baby.

Natuurlijk is het moeilijk, Orea. :* Ze worden zo snel groot. Er komen allerlei leuke, nieuwe dingen voor in de plaats, maar het lijkt me heel goed om even bewust stil te staan bij dit (mogelijke) afscheid.
pi_98622252
Claudia, ik had het al gelezen, maar ik heb geen flauw idee of ik teveel melk heb.. Heb wel echt elke 2 uur oid een tsr, maar als hij eenmaal de borst te pakken heeft dan drinkt hij wel gewoon door...

Pff, ik baal gewoon even zo van die krampjes, vind het zo zielig voor hem..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:47:09 #244
259886 pessie
pi_98622307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:29 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?

Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
Je kunt even iemand bellen van VBN of LLL. Als het schuimig is zou ik gebaseerd op mijn eigen ervaring zeggen: overproductie. Voedde jij nou met tepelhoed? Hoe oud is je ventje? Nathan dronk trouwens ook gewoon door.
Heb je een lactatiekundige? Anders die even benaderen.
pi_98622403
Laiveneertiekje, Lena had ook incidenteel groene luiers. Eén keer duurde het zelfs een paar weken; vermoedelijk had ze toen een virusje. Dat kan dus ook nog. En krampjes horen er ook (tot op zekere hoogte) bij.

Heb je het idee dat hij de eerste borst die je aanbiedt goed leegdrinkt? Heb je wel eens borstcompressie geprobeerd?

Oh, en het is inderdaad helemaal niet gek om hierover een lactatiekundige te benaderen.
pi_98622428
ik voed met tepelhoedje, en zoonlief is nu 22 dagen oud..

Ik heb eerder een lactatiekundige gezien, dus ik zou ook weer contact met haar op kunnen nemen. En de groene poep is net van vandaag, net zoals het wat meer spugen, dus ik wil het sowieso nog een dagje aankijken..

Ik hoop ook gewoon op een virusje(hij is ook een beetje snotterig), maar het is gewoon frustrerend zo. Ik zou zo graag even willen weten wat de oorzaak is, en wat we er zo even aan kunnen doen, maar ja, zo werkt het niet helemaal met van die kleintjes..
pi_98622472
Dan zou ik zeker even contact met de LK opnemen :Y Het kan van alles zijn, het hoeft geen overproductie te zijn, maar het is wel het eerste waar je aan denkt bij ineens veel krampjes en groene poep..

Maar zoals Claudia al zegt, krampjes horen er een beetje bij, helaas..
pi_98623439
de krampjes leken met infacol redelijk te hanteren... Maar of wij daar nu weer te laks mee zijn geworden? Nou ja, het wordt vast wel minder straks...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:15:48 #249
259886 pessie
pi_98623583
Nathan ging ook opeens spugen bij overproductie. Het kan, het hoeft niet. Wel goed als je toch een lk benadert. Zij zijn er juist ook voor dit soort problemen!
pi_98640955
We gaan het zien. Vannacht ging best goed, we hebben nu spinaziekleurige poep, apart om te zien. Weer wat anders dan de worteltjeskleur van de afgelopen weken..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:24:20 #251
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98641555
Ik heb hier soms ook een keer groenachtig gehad, maar meestal is he mosterdachtig
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_98641596
groene poep kan door meerdere dingen komen. zoals al genoemd werd overproductie, maar het kan ook door verkoudheid komen, tandjes (in de loop der tijd dan :P )... anything. Kijk het even aan inderdaad. Onder andere hier kun je alvast wat lezen over overproductie en kijken of dat mogelijk bij jullie van toepassing is. Als je twijfelt, bel dan even met je lactatiekundige. Zij kent jullie voedingssituatie het beste.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:23:49 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98650636
Op meer dan 1500 meter boven zeespiegel in de trein...

zaterdag 25 juni 2011 @ 17:48:31 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98651461
Mooi Asy!

Mijn record is in het vliegtuig, heel hoog, dus ;)

Vooralsnog lijkt het ook te gaan op 1 dom. *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98652590
Mooi Asy!

En fijn dat het zo ook lijkt te gaan davinia...

En Wupwup, ik heb het stuk over overproduktie gelezen, maar herken mezelf(en zoonlief) daar nog niet echt in eigenlijk... Maar als dit nog even aanhoudt, dan neem ik zeker contact op met de lk.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:49:24 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98654915
Ik heb vanmorgen ff een foto gemaakt. Ik mocht uitslapen omdat leyla zo spookt, en m kwam haar dus rond half 10 brengen voor melk. En bleef zelf ook even liggen bij ons. Het was echt een heel lief moment.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_98655792
Wat een gezellige foto Tico O+
Lotte!
Noah!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:05:26 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98657827
De foto is mij erg dierbaar ja! Het straalt zoveel liefde uit. Ik vind het zo enorm fijn dat mijn man voor 120% achter mij staat wb borstvoeding. Ook toen het moeilijk werd, ze extra voeding nodig had bleef hij me steunen in mijn keuze voor borstvoeding.

Ik heb trouwens rijstmelk gekocht voor leyla, ze drinkt de laatste week nog maar 100cc op het kdv. Ik kolf 200... Dat kolven ben ik bijna vanaf, ik kolf nu rond half 4/ 4 uur. Als ik dan stop met kolven maak ik de vriezer nog leeg en dan zal ze rond 10,5 maand zijn en dan krijgt ze rijstmelk op het kdv ipv moedermelk... Ik twijfelde tussen de soya kindervariant en rijst. Misschien stappen we over naar soya als ze 1 is.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:13:41 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98658171
@Ticootje
Wat een prachtige foto! Wij liggen tegenwoordig ook gezellig zo samen in bed 's ochtends. Ben benieuwd of we dat tegen de tijd dat Lientje de leeftijd van Leyla heeft nog doen. Wat mij betreft wel en wat mijn man betreft gelukkig ook. Het is zo waardevol als je man achter je staat wbt borstvoeding.
De mijne is er blij mee en ziet hoe goed ze het erop doet. Gelukkig is hij er ook voorstander van om haar fijn bij ons in bed te laten slapen, ook al staat er een wieg naast ons bed. Wij slapen, als zij slaapt, en dat is als ze bij ons ligt. O+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:15:54 #260
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98658264
Wat een mooie foto O+ O+
Waarom niet op koemelk overstappen Ticho?
Ylana
pi_98658727
fijn Davinia :)

en foto's O+ het is eigenlijk wel erg dat we zo dicht bij elkaar wonen en elkaar maar 1 keer hebben gezien, Asy

lief tafereel zo met zijn drietjes, Ticootje
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:01:34 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98659752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:15 schreef Saffier het volgende:
Wat een mooie foto O+ O+
Waarom niet op koemelk overstappen Ticho?
Dat weet ik niet. Ik gaf jen wel rond haar leeftijd koemelk, en die hield toe op met drinken bij mij toen ze 1 was en koemelk nam dat over. Ik wil leyla eigenlijk nog niet van de borst af.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:11:54 #263
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98660078
Ik Ylana ook nog niet.... Maar denk dat er bij jou ook ene gezondheidsreden voor haar bij zit dat je dat nog niet wil? Tenminste, dat zou het bij mij zijn. Ylana krijgt water bij als ze te kort heeft (en dat zijn dan 3 slokken oid) maar gemiddeld drinkt ze zo'n 150-200cc bv op een dag. Vandaag overdag was het een klein drama, ze wilde niet drinken. Toeschietreflex aanzuigen en dan loslaten :X Ze had er zelfs een droge luier tussenzitten :{ Afgelopen nacht is ze wel 3 keer geweest, dus echt tekort zal ze niet komen. Maar ik vond het wel heel irritant.Ik ga haar halen voor een voeding en dan naar bed. Ben zo moe.
Ylana
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:21:08 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98660404
Nee eigenlijk is mijn enige punt dat ik haar aan de borst wil houden.
pi_98661427
Ticoo wat een prachtige en dierbare foto!! O+

Hier vanmorgen weer drama.. heb dus niet verder aangedrongen, maar nu al meer als 60 uur niet gevoed en mijn borsten zijn gewoon slap/leeg. Dus ik heb me er eigenlijk nu bij neergelegd dat dit het was :)

Beter zo, dat zij het op deze manier aangaf, dan dat ik zou willen stoppen terwijl zij er nog niet aan toe was! Het was een vreselijk mooie periode, haar eerste 11 kilo heeft ze voornamelijk van mij ;) Het is goed zo!
pi_98661522
11 kilo :Y) zit in de naam denk ik ;)

fijn Orea, een jaar bv is harstikke gaaf! Ook goed dat je er zelf vrede mee hebt.
pi_98661535
En met je vriezervoorraad kan ze nog even doorgroeien op je melk :)
Fijn dat t voor jou ook goed voelt zo!

Tico, wat een fijne foto idd O+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:58:48 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98661640
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:31 schreef lily het volgende:

en foto's O+ het is eigenlijk wel erg dat we zo dicht bij elkaar wonen en elkaar maar 1 keer hebben gezien, Asy
Er komt nog wel een 2e keer ;)
Doen we gewoon nog eens Schutterspark. Is ook leuk voor jouw jongens (toch?)

Orea, jammer maar fijn dat je meisje zelf aangeeft dat het zo goed is...
Op naar de volgende aan de borst!
  zondag 26 juni 2011 @ 09:44:25 #269
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98670897
11 maanden en 11 kilo, wat een prestatie! Ik blijf het en hele mooie manier van afbouwen vinden :Y Fijn dat jij je er ook goed bij voelt :*

Hopelijk blijft ze nog lekker lang aan de borst Tico :*
Ylana
pi_98677932
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:52 schreef Orea het volgende:
Beter zo, dat zij het op deze manier aangaf, dan dat ik zou willen stoppen terwijl zij er nog niet aan toe was! Het was een vreselijk mooie periode, haar eerste 11 kilo heeft ze voornamelijk van mij ;) Het is goed zo!
^O^ En op naar de volgende ;)
pi_98678975
Wat jammer dat het afgelopen is Orea, jammer ook dat je de laatste voeding niet heel bewust meegemaakt hebt.
Op naar de volgende inderdaad ;) O+!

Wij slapen bij mijn moeder en Niels drinkt nu 's nachts weer minstens iedere 3 uur, het is ook niet niks zo in een vreemd huis en bed te slapen! Ik ben heel blij dat ik hem op deze manier gerust kan stellen O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 26 juni 2011 @ 20:07:33 #272
259886 pessie
pi_98689655
Orea, wel fijn dat je het zelf ook goed vind! 11 maand en 11 kilo, prachtige prestatie toch?! Op naar de volgende!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn schoonmama zei vandaag opeens "toch wel heel makkelijk he, dat borstvoeden, je hoeft helemaal geen flesje warm te maken ofzo" :o . Ik was blij! Eindelijk snapt ze et!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98693952
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:07 schreef pessie het volgende:
Orea, wel fijn dat je het zelf ook goed vind! 11 maand en 11 kilo, prachtige prestatie toch?! Op naar de volgende!
SPOILER
Gelukkig heeft de arts nergens om gevraagd dus daarom had ik niet hoeven stoppen ;) wel is mijn cyclus sinds 3,5 maand weg, dus ik ben benieuwd of ik nu weer een cyclus ga krijgen zodat we verder kunnen ;)
  zondag 26 juni 2011 @ 21:49:50 #274
259886 pessie
pi_98694882
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef Orea het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de arts nergens om gevraagd dus daarom had ik niet hoeven stoppen ;) wel is mijn cyclus sinds 3,5 maand weg, dus ik ben benieuwd of ik nu weer een cyclus ga krijgen zodat we verder kunnen ;)
Heb jij dan ook een probleem met je cyclus? Ik had namelijk begrepen dat er iets is gedaan waardoor de kans op een spontane zwangerschap 0.000000 % is. Ik dacht altijd dat je verder wel een normaal functionerende cyclus had. Of ben ik nu te vrij in vragen stellen? Dan hoef je niet te antwoorden hoor.
pi_98695123
Ik heb inderdaad een prima cyclus normaal, ik heb een eileiderprobleem waardoor ik ivf nodig heb om een kind te mogen krijgen ;)

Ik kreeg met volledige bv op verzoek in oktober/november weer mijn gewone cyclus terug. Keurig elke 4 weken weer.. En in maart was mijn laatste menstruatie en ik zit nu nog steeds op de volgende te wachten ;) dus de bv heeft wellicht later nog invloed gekregen ofzo (geen idee! Ik voedde veel minder dan in oktober/november.. dus het is een beetje abacadabra)..

Dus ben benieuwd of dat nu weer opstart.. zo niet dan is er misschien iets anders aan de hand, maar dat verwacht ik eigenlijk niet :) denk dat mijn hormonen weer aan het balanceren zijn ofzo :P
  zondag 26 juni 2011 @ 22:14:38 #276
259886 pessie
pi_98696294
Ontzwangeren :+
  maandag 27 juni 2011 @ 10:57:45 #277
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_98711785
Mijn cyclus veranderde ook even nadat we gestopt waren met de borstvoeding. Tijdens de borstvoeding was die regelmatig, toen we gestopt waren was de regelmaat even minder (na een paar maanden was het wel weer normaal).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 27 juni 2011 @ 11:05:35 #278
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98712041
Ik ben zo blij met voeden op verzoek, wat ideaal!!
Niet op de klok letten, maar gewoon voeden als ze er om vraagt. Al hou ik wel een beetje in de gaten dat ze overdag er niet langer dan 4 uur tussen laat.
De afgelopen dagen dronk ze overdag om de 2/3 uur, en ze drinkt sinds 3 nachten ook 's nachts, so far voor denken dat ik haar ritme door had... :D
De ene nacht om 02.00 uur en 05.00 uur en vanacht kwam ze maar een keer, zo rond 03.30 uur..
Ow en liggend voeden 's nachts rules!
  maandag 27 juni 2011 @ 11:38:59 #279
259886 pessie
pi_98713156
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:05 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben zo blij met voeden op verzoek, wat ideaal!!
Niet op de klok letten, maar gewoon voeden als ze er om vraagt. Al hou ik wel een beetje in de gaten dat ze overdag er niet langer dan 4 uur tussen laat.
De afgelopen dagen dronk ze overdag om de 2/3 uur, en ze drinkt sinds 3 nachten ook 's nachts, so far voor denken dat ik haar ritme door had... :D
De ene nacht om 02.00 uur en 05.00 uur en vanacht kwam ze maar een keer, zo rond 03.30 uur..
Ow en liggend voeden 's nachts rules!
Eens!
  maandag 27 juni 2011 @ 21:27:29 #280
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98737207
helemaal mee eens. Gewoon aanploppen en dan verder slapen. Eline mekkert even als ze van kant wil wisselen en dan draaien we om. Heerlijk zo.

Ik ben met dit weer ook zo blij met de bv, al heb ik vandaag op het werk wel weinig gekolft. Met wat ik nog had staan precies genoeg voor morgen, dat wel. Maar we hebben nog in de vriezer staan wanneer ze morgen toch iets meer wil.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:37:24 #281
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98737730
Ik verbaas me over hoe snel ik gewend ben geraakt aan het geven van BV. Ze is nog maar 15 dagen, de eerste week was het best wennen, vooral voor mijn borsten. Aanhappen moest ze soms een keer of 3 doen voordat het goed was en een voeding kostte me meestal zo'n 3 kwartier.

Sinds vorige week ma/di gaat het aanhappen bijna altijd in een keer goed, soms 2 keer. Ze gaat netjes met armen en benen stil liggen, gromt, snuift, hapt en begint als een malle te zuigen :X totdat er iets komt, dan gaat ze rustiger drinken...tot ze vol zit en lodderig loslaat.
's Nachts heeft ze genoeg aan een borst, overdag meestal twee en soms maar een als er minder dan twee uur tussen zit. Vaak ben ik met een half uurtje wel klaar. :)
pi_98737945
Hmmm. Ik kan niet slapen bij liggend voeden omdat ze stikt in mijn tiet als ik m niet vasthou :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98738004
Dat ging hier beter toen ze was ouder (lees: groter) werd dus er is nog hoop Vanyel! Ik had ineens een goede houding waardoor het wel lukte zonder ademnood :P
  maandag 27 juni 2011 @ 21:43:40 #284
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98738071
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Hmmm. Ik kan niet slapen bij liggend voeden omdat ze stikt in mijn tiet als ik m niet vasthou :)
Ik moet hem zittend ook vasthouden, althans een beetje bij haar neus wegdrukken... :D
Slapend idd ook, ik val dus ook niet in slaap totdat ze klaar is, dan schuif ik haar weer door naar haar eigen plekje in ons bed en slapen we weer verder. Ze gaat de laatste nachten meteen verder met slapen gelukkig...
pi_98738285
Juud, wat vertel je dat mooi! Ik moet weer helemaal denken aan toen Niels zo mini was O+

Toen Niels een kleine baby was lukte liggend voeden me niet goed en nu vind ik het niet fijn voelen. Bij een tweede kindje zou ik graag de meeste energie in het leren van liggend voeden willen steken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98739481
Ik ben een liggend voeden fan. Bij alledrie. Zalig. Het is me op het lijf geschreven :+
Ik ben heel slecht in zittend voeden....
  maandag 27 juni 2011 @ 22:09:06 #287
259886 pessie
pi_98739649
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef Twinkly het volgende:
Juud, wat vertel je dat mooi! Ik moet weer helemaal denken aan toen Niels zo mini was O+

Toen Niels een kleine baby was lukte liggend voeden me niet goed en nu vind ik het niet fijn voelen. Bij een tweede kindje zou ik graag de meeste energie in het leren van liggend voeden willen steken.
Wij zijn begonnen met liggend voeden. Ik kon echt echt niet zitten. Deed allemaal veel te veel pijn. De eerste dagen heb ik alles liggend gedaan. Pas later zijn we zittend begonnen, zo wat vond ik dat lastig! Liggend is nog steeds mn favoriete houding maar ik heb een C/D cup dus dat valt in grootte wel mee.
pi_98739752
Ik heb in het begin wel liggend gevoed, maar voed nu vooral zittend... Vind het ergens ook wel knus, zo op de babykamer, en aangezien ik toch halverwege moet verschonen kan ik er net zo goed gaan zitten..

Ik ben een half uur geleden met bartje naar beneden gegaan, omdat het erop leek dat het huilen vanwege krampjes werd... Nu is hij klaarwakker en redelijk rustig.... Maar ik durf hem nog niet mee naar boven te nemen, bang dat hij dan alsnog begint..
pi_98739945
Nu Lena op haar eigen kamer slaapt voed ik weer vaker zittend, in de stoel naast haar bed. De fijnste voeding is de late avondvoeding. Dat is een droomvoeding en die drinkt ze werkelijk voorbeeldig! De rest van de dag voed ik haar tegenwoordig voor en na elk slaapje en het voeden voor de slaap gaat aanzienlijk beter dan net erna.

's Nachts voed ik altijd liggend. Ik neem haar mee naar onze kamer en leg haar daarna weer terug. Dat vind ik fijner dan zittend voeden en wakker blijven. Meestal val ik even in slaap en word ik 45-60 minuten later wakker.
pi_98739960
Hm, en dat laatste had ikd us niet moeten zeggen, hij begint prompt te huilen... :')
pi_98740493
Liggend voeden vond ik heerlijk bij Mette. Lekker lui op mn zij en aanploppen. Ik had een verschrikkelijk heftige tsr (en vette overproductie), ik had er dus 2 handdoeken onderliggen. Het werd liggend minder een knoeizooi dan zittend.

Ik wordt echt steeds benieuwder hoe het deze keer zal gaan. Nog max. 12 weekjes wachten O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98741211
Liggend voeden vind ik echt niks, in het begin bij Lotte wel gedaan maar bij Jelle eigenlijk amper. Alleen als hij 1 kant niet wilde drinken, dan wilde hij hem soms liggend wel drinken (last van z'n oren toen). Voeden doe ik altijd zittend, doe wel 2 kussens achter m'n rug en hoofd zodat als ik in slaap val dat wel lekker zit :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:28:57 #293
259886 pessie
pi_98756141
Gewicht:

Lengte:

Borstvoeding *O*

Ze heeft me aangeraden om het flesje dat hij 's nachts krijgt op de volgende manier af te bouwen: Maak 120 klaar maar laat wat lopen tot je 100 krijgt en geef em dat, vervolgens 80, 60, 40, 20 en hopelijk laat hij die voeding dan vallen. Anders water geven. Wat denken jullie?

Verder las ik een paar dagen terug Asy's aanpak mbt water. Zaterdag begon hij al om 22.00 uur. Toen hebben we besloten dat hij 's nachts na 4 uur weer melk mag, en tussendoor water. Nu wordt hij precies elke 4 uur wakker. Hij leert snel :') .
pi_98759646
Hallooooooo wat een curve :o Je krijgt een spekkie O+
Als jij het ziet zitten om de nachtfles af te bouwen en Nathan vindt het ook prima, is het op zich wel beter voor z'n tanden. Maar ik zou er echt geen drama's voor over hebben.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:08:02 #295
259886 pessie
pi_98760056
Nou, ik heb er geen drama's voor over als in 3 kwartier in mn bed liggen luisteren naar mn oversture en volledig over de rooie gaand kind. Wel wat drinken, even troosten en weer slapen (zo ging het van zaterdag op zondag, daarna had hij het al door).
Ik wil graag de nachtfles afbouwen. 1 van de redenen om de nachtfles in te voeren was ook het makkelijker afbouwen. Dan zit hij daarna weer volledig op bv :Y) . Plus dat we wel moe zijn.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:34:33 #296
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98772450
Zou het kunnen dat ik door de warmte zo belabberd kolf? Vandaag al 2 keer amper 70 cc gekolfd terwijl ik normaal 100-120 cc kolf
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:28:14 #297
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98781249
hmmm, geld hierin ook de fokwet? Ik kolfde net weer als vanouds 110 cc...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 juni 2011 @ 19:36:38 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98781776
hmm voor mijn gevoel heeft Geert vandaag weinig gedronken, maar hij is tevreden en slaapt prima, heeft ook gewoon voldoende plasluiers (sterker nog, hij pieste me onder toen ik 'm heel even een moment volledig bloot aan de borst had) ..

Is extra aanleggen met die warmte nodig of regelt hij dat zelf wel?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:43:55 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98782310
Ik heb gewoon altijd Harry gevolgd hierin DJMO. Alleen als ik vond dat hij er te lang tussen liet, dan bood ik zelf actief aan (ik geloof dat ik zeker met die warmte zo'n max 3 uur aanhield).

Sugarsnap, fijn dat het weer beter ging daarnet!

pessie, wat een mooie curves zeg!
pi_98782745
Ik heb vanmiddag elke 2,5-3 uur gevoed, maar bartje kwam er ook zelf om. Die is helemaal de kluts kwijt met dit weer, en wij mogen ook nog wel even wachten op afkoeling.

Gelukkig had hij nog wel redelijke plasluiers..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')