abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:04:49 #226
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98593955
Juud, heerllijk! Geniet ervan!
pi_98594101
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:54 schreef Asyniur het volgende:
Drinkt ze nog maar zo weinig dan bij je Orea?

Juud, wat fijn! O+
Het is een beetje vanzelf teruggegaan naar alleen nog de ochtenden.. Ik heb het een tijd omhoog gehouden door te kolven, want zelf deed ze er echt niks aan (dan had ik allang geen bv meer gegeven als ik het zelf niet opgekrikt had...).. maar ik was het kolven zat, en mijn doel is altijd geweest in elk geval een jaar..

Een jaar ga ik misschien net met een voedingkje hier en daar in de ochtend nog wel halen, met de voorraad zeker.. en dan is het ook goed. Maar precies het punt waardoor ik eerder moest bijkolven gebeurd nu. Ze weigert gewoon pertinent, behalve de ochtendvoeding. Maar ook die begint ze nu te weigeren..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:16:50 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98594188
Dat had ik helemaal niet meegekregen. Wat jammer joh.
Maar je jaar heb je (bijna) gehaald. Complimenten hoor!
pi_98594616
Dank je wel! Ik kijk terug op een mooi jaar, een wat lastige start, maar alles was daarna snel op de rit.. Mooie momenten! Ik heb mijn speklap :P het eerste jaar het beste kunnen geven wat ik heb, en het is ook goed zo!

Maar, zolang het nog duurt wel nog even genieten van hier en daar een intiem ochtend momentje O+

klein traantje wegpinkt ;) iets met een groter wordend kind en al de eerste keren 'loslaten'..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:48:05 #230
259886 pessie
pi_98594955
Orea, het is ook emotioneel!
Als ik jou zo lees hoop ik dat et hier nog een tijdje blijft lopen. Is ook nog maar de vraag, aangezien Nathan de laatste dagen 2 keer 120+4 fv bijgekregen heeft. Ik heb tentamens dus moet wat beter uitgerust zijn anders wil het studeren echt niet. En aangezien Nathan op het moment 3 a 4 keer per nacht komt wil het even niet anders.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:27:04 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98612020
Orea, waarom ben je gestopt met kolven?

Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98612372
ik duim mee, Davinia

Orea, toch zie ik nog wel eens kans dat het nog ff duurt. Hier is het ook rond die tijd (rond een jaar dus) een tijdje wat minder gegaan maar ineens pikte ze het weer op (en met kolven was ik toen ook al gestopt).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:31:28 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98615064
Hier klinkt nu trouwens wel eens 'grote hap he, mama?' of 'oeps, sorry' als ik aangeef dat het zeer doet. :P
Het klinkt wel schattig. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98615384
haha, GWS

als ze dat gaat zeggen is het voor mij tijd om te stoppen ;)
pi_98617818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
Wat ik hierboven al schreef; ik was het kolven zat. gemiddeld een keer of 3 kolven op een dag (al maanden omdat ze zelf gewoon blijft weigeren en geen moeite doet/deed om zelf op te krikken) en maar 1 keer voeden omdat de rest pertinent geweigerd wordt.. Ze is nu op een leeftijd dat ze prima koemelk kan gaan drinken, nog genoeg voorraad in de vriezer. Dus vandaar.

Lily, ik ben ook benieuwd.. op dit moment bijna 48 uur niet gevoed en geen enkele vorm van stuwing of iets... Nou ja, we zien wel. Is dit het dan is het goed, gaat het nog even door, heel fijn.. :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:01:25 #236
259886 pessie
pi_98620601
GWS _O-
Maar ook hier ga ik er vanuit dat we gestopt zijn voordat Nathan kan praten. Hij zegt nog steeds geen mama }:| O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:14:17 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98621080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik duim en ik hoop dat dat ene pilletje het voor je doet!

Orea als dit het zo was, dan is het wel een hele mooie manier van stoppen en afbouwen!:*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98621684
Orea, ik ben ook benieuwd of dit het dan is. Het zou wel verdrietig zijn als je niet zo nu en dan nog eens een fijne voeding aan haar kunt geven, maar wat is het fijn dat je haar zolang hebt kunnen voeden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98621700
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?

Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:32:22 #240
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98621781
Ik vind ook dat je enorm trots op jezelf mag zijn Orea, met zoveel liefde en toewijding haar zo lang gevoed...

Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje verdrietig is om te stoppen, zo worden zo snel groot, en zonder BV gaat er weer een beetje van het 'kleine' afhankelijke verloren...

Gelukkig 'kiest' ze er zelf voor en is ze groot genoeg voor andere vormen van drinken en is ze tot nu toe zo geweldig goed gegroeid op jouw melk. ;)
pi_98622003
Kan het zijn dat je teveel melk hebt Laiv? Gaat het aanhappen en het drinken daarna goed? Of laat hij veel los? Groene poep en krampjes kunnen namelijk wijzen op teveel melk..

Dank jullie wel allemaal! O+ Enerzijds vind ik het erg moeilijk, maar dat is echt iets van mezelf ;) ik heb mezelf nooit mega lang voedend gezien, al zou ik uit mezelf ook niet stoppen/gestopt zijn. wat dat betreft laat ik het wel aan haar zelf. Het is inderdaad een nieuwe fase.. Ze wordt ineens zo groot.. lichamelijk is ze al even een dreumes ;) maar nu met tandjes en ook nog écht minderen met de bv..

Inmiddels bijna 48 uur niet gevoed en geen enkele vorm van stuwing of druk in mijn borsten.. Ik probeer het morgenochtend gewoon weer, maar is het weer weigeren dan ga ik er ook geen strijd van maken...
pi_98622148
Je zou dit even kunnen lezen, laiveneertiekje: Koliek of ernstige kramp bij borstgevoede baby.

Natuurlijk is het moeilijk, Orea. :* Ze worden zo snel groot. Er komen allerlei leuke, nieuwe dingen voor in de plaats, maar het lijkt me heel goed om even bewust stil te staan bij dit (mogelijke) afscheid.
pi_98622252
Claudia, ik had het al gelezen, maar ik heb geen flauw idee of ik teveel melk heb.. Heb wel echt elke 2 uur oid een tsr, maar als hij eenmaal de borst te pakken heeft dan drinkt hij wel gewoon door...

Pff, ik baal gewoon even zo van die krampjes, vind het zo zielig voor hem..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:47:09 #244
259886 pessie
pi_98622307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:29 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?

Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
Je kunt even iemand bellen van VBN of LLL. Als het schuimig is zou ik gebaseerd op mijn eigen ervaring zeggen: overproductie. Voedde jij nou met tepelhoed? Hoe oud is je ventje? Nathan dronk trouwens ook gewoon door.
Heb je een lactatiekundige? Anders die even benaderen.
pi_98622403
Laiveneertiekje, Lena had ook incidenteel groene luiers. Eén keer duurde het zelfs een paar weken; vermoedelijk had ze toen een virusje. Dat kan dus ook nog. En krampjes horen er ook (tot op zekere hoogte) bij.

Heb je het idee dat hij de eerste borst die je aanbiedt goed leegdrinkt? Heb je wel eens borstcompressie geprobeerd?

Oh, en het is inderdaad helemaal niet gek om hierover een lactatiekundige te benaderen.
pi_98622428
ik voed met tepelhoedje, en zoonlief is nu 22 dagen oud..

Ik heb eerder een lactatiekundige gezien, dus ik zou ook weer contact met haar op kunnen nemen. En de groene poep is net van vandaag, net zoals het wat meer spugen, dus ik wil het sowieso nog een dagje aankijken..

Ik hoop ook gewoon op een virusje(hij is ook een beetje snotterig), maar het is gewoon frustrerend zo. Ik zou zo graag even willen weten wat de oorzaak is, en wat we er zo even aan kunnen doen, maar ja, zo werkt het niet helemaal met van die kleintjes..
pi_98622472
Dan zou ik zeker even contact met de LK opnemen :Y Het kan van alles zijn, het hoeft geen overproductie te zijn, maar het is wel het eerste waar je aan denkt bij ineens veel krampjes en groene poep..

Maar zoals Claudia al zegt, krampjes horen er een beetje bij, helaas..
pi_98623439
de krampjes leken met infacol redelijk te hanteren... Maar of wij daar nu weer te laks mee zijn geworden? Nou ja, het wordt vast wel minder straks...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:15:48 #249
259886 pessie
pi_98623583
Nathan ging ook opeens spugen bij overproductie. Het kan, het hoeft niet. Wel goed als je toch een lk benadert. Zij zijn er juist ook voor dit soort problemen!
pi_98640955
We gaan het zien. Vannacht ging best goed, we hebben nu spinaziekleurige poep, apart om te zien. Weer wat anders dan de worteltjeskleur van de afgelopen weken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')