abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98550129
Borstvoeding niet schudden, alleen zwenken! Dan breek je eiwitten af. 100cc heb je idd zo opgewarmd in een bakje water of onder de kraan.
Ik heb 100cc koemelk in een Avent flesje in 40 seconden warm in de magnetron op 900watt. Mocht het echt niet anders kunnen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:16:02 #202
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98553254
Vandaag ff naar weeguurtje geweest en omdat ik het zo enorm graag wilde is hij ook gemeten, maar eigenlijk doen ze het hier niet voor 3 maanden (goh over 1 week is hij 12 weken dus 3 maanden (ongeveer bijna).

hij groeit goed op mama's melk

wij zijn niet zo lang (1.695 en 1.82) maar ik heb 2 broertjes van 1.95 dus ik ben benieuwd, ik denk nl wel dat hij lang gaat worden.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:17:26 #203
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98553313
Borstvoeding niet schudden in fles? dat wist ik niet (al die weken dan al fout gedaan).
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_98554602
Prachtige curves!
pi_98557140
Ik schud ook altijd als ik uit de ijskast moet overgieten. Anders blijft al het vet plakken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98557490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik schud ook altijd als ik uit de ijskast moet overgieten. Anders blijft al het vet plakken.
Ik ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_98557731
Ik schud ook altijd..

Moedermelk van Eurolac

Magische Melk van Eurolac

2 interessante blogjes van Eurolac daarover..
pi_98557805
En ik kan me als chemicus echt niet voorstellen dat je eiwitten stuk krijgt door te schudden.. :@

Net het cb op bezoek gehad, en Bartje moest ook net een voeding hebben.. Ze waren wel helemaal voor bv geven op verzoek, dus daar ook geen vragen over gehad verder.. En ze bleef het toch een mooi gezicht vinden, zo'n drinkend ukkie.
pi_98557806
pffff. Ik ben het kolven echt helemaal zat.. Ben er gewoon klaar mee.. Ik krijg echt tegenzin..

Wat zou ik Leyla kunnen geven nu in plaats van melk op het kdv? Hapje yoghurt? sap?
pi_98557934
Geen idee Tico, hier krijgt ze diksap en nu dan nog ontdooide melk, maar ik moet ook maar eens kijken hoe dat gaat als de voorraad op is..

Ik ben heel erg blij dat ik gestopt ben met kolven, maar ik ben benieuwd hoe lang mijn productie het nog trekt. Ik denk dat het sneller gaat dan verwacht. 's morgens drinkt ze nog goed, maar ik heb veel minder dan normaal. Als ik haar overdag probeer aan te leggen resulteert dat in grote drama's. Alsof ze er zelf ook wel klaar mee is (maar nou is ze nooit een boobie baby geweest.. puur om te drinken die paar keer per dag en that's it.. ging vrij snel als kleine baby van 8 naar 6 voedingen, en de laatste tijd met moeite 3..)
pi_98558037
Ik zet denk nog ff door tot in elk geval de 10 maanden... dan kan ze gewoon koemelk krijgen... Dan zie ik vanaf daar wel verder.
Oh of rijstmelk.. zou dat wat zijn?
pi_98558112
Leuke blogjes.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98558235
Ik had het hier vandaan: http://www.borstvoeding.c(...)dere-moedermelk.html
"Overigens het is niet aan te bevelen om de moedermelk onnodig veel te schudden. Bepaalde eiwitten breken dan al af in aminozuren en verliezen hun beschermende werking. Dit gebeurt ook tijdens het koelen of invriezen. Afgebroken eiwitten vormen nog steeds een goede voedingsstof maar missen dat beetje extra."
pi_98558399
Ik heb laatst contact gehad met Stefan over het bewaren in de vriezer, dat veelal MM, ingevroren kouder dan -15, zeker wel een jaar goed kan blijven, maar op zijn site staat, 3-6 maanden (geloof ik, zoiets) en hij gaf ook aan dat er gewoon te weinig onderzoeken naar zijn.

Dus dat het heel goed kan dat het een jaar houdbaar is bij >-15 in de vriezer, maar hij de veilige (onderzochte?) marge aanhoudt..

Echt zonde wmb, want op twitter had ik laatst ook een mama die haar melk wilde weggooien.. Terwijl ze dat echt goed ingevroren had, steriel, op meer dan -20 en het lag er net een half jaar in...

Dus ik denk dat het op veel vlakken ook een beetje gezond verstand gebruiken is :) en inderdaad, ontdooide melk mist sowieso een aantal voedingsstoffen tov verse melk, al dacht ik dat een onderzoek laatst had uitgewezen dat dat vooral om vitamine C ging..
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:27:24 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98559789
De lactatiekundige zei tegen mij dat alles wat niet rechtstreeks uit de borst komt op voedingsstoffen achteruit ging en elke bewerking (vriezen, opwarmen op welke manier dan ook) gaan er stofjes verloren. Maar zei ze erbij: het is nog altijd beter dan kunstvoeding (qua stofjes en voedingswaarde).
Zelfs melk die al heel lang in de vriezer zit :Y
Vit C verdwijnt ook al heel snel uit een geopend pak sap. Als je het niet binnen een paar uur opdrinkt zit er nauwelijks meer wat in...

En ik heb ook altijd mijn gezonde verstand gebruikt met andere zaken uit de vriezer (of welke houdbaarheidsdatum dan ook). Gewoon kijken. Is het nog goed: opeten. Is het slecht: weg ermee.
heb vandaag nog yoghurt op met de datum van 15 juni erop

Tico, je kan ook iets van kwark geven. Dat hapt zo lekker weg. Maar water of thee of karnemelk kan ook...
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:52:06 #216
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98568413
Mijn borsten voelen niet fijn nu ik alleen nog maar in mijn lunchpauze kan kolven. Dat is rond 12 uur en dan ben ik pas tegen 18.30/19.00 uur thuis. Heb jij daar geen last van Ticho? In theorie heb ik rond 15 uur theepauze en zou ik dan kunnen kolven. In de praktijk is die pauze er niet (bijna nooit).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98569249
t is uiteindelijk met n bakske warm water gegaan :)
het ging me eigenlijk ook niet om de tijdswinst, meer om dat mn pa niet zoveel kan met "dan moet je even voelen of ie goed is" zeg maar. Hij vindt het prettiger om vaste instructies te hebben om op te volgen waarbij ie dan weet dat het goed moet zijn, ipv mijn standaard "kijk maar" :') :P

ik heb ter plaatse niet gekolfd, dat vond ik lastig in te passen, maar bij vertrek om 11.30 heeft ze bij mij gedronken en om 17.00 bij thuiskomst weer en nu net weer en nu ligt ze in coma op mn arm :D O+
:)
pi_98570124
Was dat weer de eerste keer dat je lang genoeg weg was om een voeding te missen eigenlijk?
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:25:58 #219
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98570271
Beebs in coma bij mama's O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98570324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:23 schreef Vanyel het volgende:
Was dat weer de eerste keer dat je lang genoeg weg was om een voeding te missen eigenlijk?
Nee maar t scheelt niet veel :P
De eerste keer was afgelopen zondag, maar uiteindelijk was jongste muppet toen gewoon tevreden en ze heeft toen niets van de fles gedronken. Had ik daarvoor gekolfd :')
pi_98570432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:25 schreef Saffier het volgende:
Beebs in coma bij mama's O+
mn arm is inmiddels ook in coma maar ze ligt zo lief O+
ze ruikt wel zuur weer de laatste tijd zeg :o volgens mij geeft ze nog steeds behoorlijk wat op.
pi_98570684
Saffier, ik kolf nu rond 15 pas. Ik wil niet meer kolven dus ik verplaats langzaam.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:15:28 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98578101
Volgens mij had mijn dame een regeldag vandaag. De afgelopen dagen liet ze gerust 4 uur tussen een voeding overdag, soms 3 uur. Vandaag vanaf vroeg in de ochtend om de twee uur, soms krap aan.

's Nachts lijkt het probleem opgelost, wat betreft piepen,huilen, hysterie aan de borst, ze wil dan namelijk niet drinken, maar alleen maar bij mij liggen... O+
Rond 0.00 uur een laatste voeding, dan is ze ergens rond 02.00 wakker en wil ze bij mij liggen ipv op haar eigen matras tussen onze hoofdkussens in. Als ze eenmaal bij me ligt is ze zo weer stil en slapen we samen een paar uur verder. Dan rond een uur of 05.00 wil ze eten en slaap ze weer een paar uur verder. Fijn hoor, dat ik voorlopig het wiel heb uitgevonden wat betreft haar wensen. :)
pi_98593276
Juud dat klinkt heerlijk!! O+ genieten!

Ik denk dat het hier wel eens sneller voorbij kan zijn dan ik dacht.. ;( de ochtenden was ook nog wel een beetje van wat, maar niet meer heel veel.. Maar vanmorgen werd er heel hard geweigerd (ze wilde heel graag, rolde naar me toe om aan te happen en begon te krijsen nog voor ze aanhapte en ik kreeg haar daarna écht niet meer aan de borst.. stomme rottanden.. ze was gisterenavond al zwaar overstuur, vanmorgen vroeg alweer en echt duidelijk pijn...)

Dus niet gedronken vanmorgen.. Ben benieuwd hoe dat gaat vandaag, aangezien de laatste keer drinken gisterenochtend was (hoop ook dat ik straks niet ineens met stuwing zit :X want geen kolf mee enzo)..

Ik wist dat het kon gebeuren en het is ook goed als het zo afloopt (ik was echt moe van het zelf opkrikken, wat zij niet deed) maar toch ben ik een beetje emo (en dan niet emo emo, maar meer: weer een hoofdstuk bijna afgesloten... slik)...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:54:02 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98593763
Drinkt ze nog maar zo weinig dan bij je Orea?

Juud, wat fijn! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')