abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98550129
Borstvoeding niet schudden, alleen zwenken! Dan breek je eiwitten af. 100cc heb je idd zo opgewarmd in een bakje water of onder de kraan.
Ik heb 100cc koemelk in een Avent flesje in 40 seconden warm in de magnetron op 900watt. Mocht het echt niet anders kunnen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:16:02 #202
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98553254
Vandaag ff naar weeguurtje geweest en omdat ik het zo enorm graag wilde is hij ook gemeten, maar eigenlijk doen ze het hier niet voor 3 maanden (goh over 1 week is hij 12 weken dus 3 maanden (ongeveer bijna).

hij groeit goed op mama's melk

wij zijn niet zo lang (1.695 en 1.82) maar ik heb 2 broertjes van 1.95 dus ik ben benieuwd, ik denk nl wel dat hij lang gaat worden.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:17:26 #203
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98553313
Borstvoeding niet schudden in fles? dat wist ik niet (al die weken dan al fout gedaan).
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_98554602
Prachtige curves!
pi_98557140
Ik schud ook altijd als ik uit de ijskast moet overgieten. Anders blijft al het vet plakken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98557490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik schud ook altijd als ik uit de ijskast moet overgieten. Anders blijft al het vet plakken.
Ik ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_98557731
Ik schud ook altijd..

Moedermelk van Eurolac

Magische Melk van Eurolac

2 interessante blogjes van Eurolac daarover..
pi_98557805
En ik kan me als chemicus echt niet voorstellen dat je eiwitten stuk krijgt door te schudden.. :@

Net het cb op bezoek gehad, en Bartje moest ook net een voeding hebben.. Ze waren wel helemaal voor bv geven op verzoek, dus daar ook geen vragen over gehad verder.. En ze bleef het toch een mooi gezicht vinden, zo'n drinkend ukkie.
pi_98557806
pffff. Ik ben het kolven echt helemaal zat.. Ben er gewoon klaar mee.. Ik krijg echt tegenzin..

Wat zou ik Leyla kunnen geven nu in plaats van melk op het kdv? Hapje yoghurt? sap?
pi_98557934
Geen idee Tico, hier krijgt ze diksap en nu dan nog ontdooide melk, maar ik moet ook maar eens kijken hoe dat gaat als de voorraad op is..

Ik ben heel erg blij dat ik gestopt ben met kolven, maar ik ben benieuwd hoe lang mijn productie het nog trekt. Ik denk dat het sneller gaat dan verwacht. 's morgens drinkt ze nog goed, maar ik heb veel minder dan normaal. Als ik haar overdag probeer aan te leggen resulteert dat in grote drama's. Alsof ze er zelf ook wel klaar mee is (maar nou is ze nooit een boobie baby geweest.. puur om te drinken die paar keer per dag en that's it.. ging vrij snel als kleine baby van 8 naar 6 voedingen, en de laatste tijd met moeite 3..)
pi_98558037
Ik zet denk nog ff door tot in elk geval de 10 maanden... dan kan ze gewoon koemelk krijgen... Dan zie ik vanaf daar wel verder.
Oh of rijstmelk.. zou dat wat zijn?
pi_98558112
Leuke blogjes.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98558235
Ik had het hier vandaan: http://www.borstvoeding.c(...)dere-moedermelk.html
"Overigens het is niet aan te bevelen om de moedermelk onnodig veel te schudden. Bepaalde eiwitten breken dan al af in aminozuren en verliezen hun beschermende werking. Dit gebeurt ook tijdens het koelen of invriezen. Afgebroken eiwitten vormen nog steeds een goede voedingsstof maar missen dat beetje extra."
pi_98558399
Ik heb laatst contact gehad met Stefan over het bewaren in de vriezer, dat veelal MM, ingevroren kouder dan -15, zeker wel een jaar goed kan blijven, maar op zijn site staat, 3-6 maanden (geloof ik, zoiets) en hij gaf ook aan dat er gewoon te weinig onderzoeken naar zijn.

Dus dat het heel goed kan dat het een jaar houdbaar is bij >-15 in de vriezer, maar hij de veilige (onderzochte?) marge aanhoudt..

Echt zonde wmb, want op twitter had ik laatst ook een mama die haar melk wilde weggooien.. Terwijl ze dat echt goed ingevroren had, steriel, op meer dan -20 en het lag er net een half jaar in...

Dus ik denk dat het op veel vlakken ook een beetje gezond verstand gebruiken is :) en inderdaad, ontdooide melk mist sowieso een aantal voedingsstoffen tov verse melk, al dacht ik dat een onderzoek laatst had uitgewezen dat dat vooral om vitamine C ging..
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:27:24 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98559789
De lactatiekundige zei tegen mij dat alles wat niet rechtstreeks uit de borst komt op voedingsstoffen achteruit ging en elke bewerking (vriezen, opwarmen op welke manier dan ook) gaan er stofjes verloren. Maar zei ze erbij: het is nog altijd beter dan kunstvoeding (qua stofjes en voedingswaarde).
Zelfs melk die al heel lang in de vriezer zit :Y
Vit C verdwijnt ook al heel snel uit een geopend pak sap. Als je het niet binnen een paar uur opdrinkt zit er nauwelijks meer wat in...

En ik heb ook altijd mijn gezonde verstand gebruikt met andere zaken uit de vriezer (of welke houdbaarheidsdatum dan ook). Gewoon kijken. Is het nog goed: opeten. Is het slecht: weg ermee.
heb vandaag nog yoghurt op met de datum van 15 juni erop

Tico, je kan ook iets van kwark geven. Dat hapt zo lekker weg. Maar water of thee of karnemelk kan ook...
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:52:06 #216
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98568413
Mijn borsten voelen niet fijn nu ik alleen nog maar in mijn lunchpauze kan kolven. Dat is rond 12 uur en dan ben ik pas tegen 18.30/19.00 uur thuis. Heb jij daar geen last van Ticho? In theorie heb ik rond 15 uur theepauze en zou ik dan kunnen kolven. In de praktijk is die pauze er niet (bijna nooit).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_98569249
t is uiteindelijk met n bakske warm water gegaan :)
het ging me eigenlijk ook niet om de tijdswinst, meer om dat mn pa niet zoveel kan met "dan moet je even voelen of ie goed is" zeg maar. Hij vindt het prettiger om vaste instructies te hebben om op te volgen waarbij ie dan weet dat het goed moet zijn, ipv mijn standaard "kijk maar" :') :P

ik heb ter plaatse niet gekolfd, dat vond ik lastig in te passen, maar bij vertrek om 11.30 heeft ze bij mij gedronken en om 17.00 bij thuiskomst weer en nu net weer en nu ligt ze in coma op mn arm :D O+
:)
pi_98570124
Was dat weer de eerste keer dat je lang genoeg weg was om een voeding te missen eigenlijk?
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:25:58 #219
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98570271
Beebs in coma bij mama's O+
Ylana
pi_98570324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:23 schreef Vanyel het volgende:
Was dat weer de eerste keer dat je lang genoeg weg was om een voeding te missen eigenlijk?
Nee maar t scheelt niet veel :P
De eerste keer was afgelopen zondag, maar uiteindelijk was jongste muppet toen gewoon tevreden en ze heeft toen niets van de fles gedronken. Had ik daarvoor gekolfd :')
pi_98570432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:25 schreef Saffier het volgende:
Beebs in coma bij mama's O+
mn arm is inmiddels ook in coma maar ze ligt zo lief O+
ze ruikt wel zuur weer de laatste tijd zeg :o volgens mij geeft ze nog steeds behoorlijk wat op.
pi_98570684
Saffier, ik kolf nu rond 15 pas. Ik wil niet meer kolven dus ik verplaats langzaam.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:15:28 #223
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98578101
Volgens mij had mijn dame een regeldag vandaag. De afgelopen dagen liet ze gerust 4 uur tussen een voeding overdag, soms 3 uur. Vandaag vanaf vroeg in de ochtend om de twee uur, soms krap aan.

's Nachts lijkt het probleem opgelost, wat betreft piepen,huilen, hysterie aan de borst, ze wil dan namelijk niet drinken, maar alleen maar bij mij liggen... O+
Rond 0.00 uur een laatste voeding, dan is ze ergens rond 02.00 wakker en wil ze bij mij liggen ipv op haar eigen matras tussen onze hoofdkussens in. Als ze eenmaal bij me ligt is ze zo weer stil en slapen we samen een paar uur verder. Dan rond een uur of 05.00 wil ze eten en slaap ze weer een paar uur verder. Fijn hoor, dat ik voorlopig het wiel heb uitgevonden wat betreft haar wensen. :)
pi_98593276
Juud dat klinkt heerlijk!! O+ genieten!

Ik denk dat het hier wel eens sneller voorbij kan zijn dan ik dacht.. ;( de ochtenden was ook nog wel een beetje van wat, maar niet meer heel veel.. Maar vanmorgen werd er heel hard geweigerd (ze wilde heel graag, rolde naar me toe om aan te happen en begon te krijsen nog voor ze aanhapte en ik kreeg haar daarna écht niet meer aan de borst.. stomme rottanden.. ze was gisterenavond al zwaar overstuur, vanmorgen vroeg alweer en echt duidelijk pijn...)

Dus niet gedronken vanmorgen.. Ben benieuwd hoe dat gaat vandaag, aangezien de laatste keer drinken gisterenochtend was (hoop ook dat ik straks niet ineens met stuwing zit :X want geen kolf mee enzo)..

Ik wist dat het kon gebeuren en het is ook goed als het zo afloopt (ik was echt moe van het zelf opkrikken, wat zij niet deed) maar toch ben ik een beetje emo (en dan niet emo emo, maar meer: weer een hoofdstuk bijna afgesloten... slik)...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:54:02 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98593763
Drinkt ze nog maar zo weinig dan bij je Orea?

Juud, wat fijn! O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:04:49 #226
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98593955
Juud, heerllijk! Geniet ervan!
pi_98594101
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:54 schreef Asyniur het volgende:
Drinkt ze nog maar zo weinig dan bij je Orea?

Juud, wat fijn! O+
Het is een beetje vanzelf teruggegaan naar alleen nog de ochtenden.. Ik heb het een tijd omhoog gehouden door te kolven, want zelf deed ze er echt niks aan (dan had ik allang geen bv meer gegeven als ik het zelf niet opgekrikt had...).. maar ik was het kolven zat, en mijn doel is altijd geweest in elk geval een jaar..

Een jaar ga ik misschien net met een voedingkje hier en daar in de ochtend nog wel halen, met de voorraad zeker.. en dan is het ook goed. Maar precies het punt waardoor ik eerder moest bijkolven gebeurd nu. Ze weigert gewoon pertinent, behalve de ochtendvoeding. Maar ook die begint ze nu te weigeren..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:16:50 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98594188
Dat had ik helemaal niet meegekregen. Wat jammer joh.
Maar je jaar heb je (bijna) gehaald. Complimenten hoor!
pi_98594616
Dank je wel! Ik kijk terug op een mooi jaar, een wat lastige start, maar alles was daarna snel op de rit.. Mooie momenten! Ik heb mijn speklap :P het eerste jaar het beste kunnen geven wat ik heb, en het is ook goed zo!

Maar, zolang het nog duurt wel nog even genieten van hier en daar een intiem ochtend momentje O+

klein traantje wegpinkt ;) iets met een groter wordend kind en al de eerste keren 'loslaten'..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:48:05 #230
259886 pessie
pi_98594955
Orea, het is ook emotioneel!
Als ik jou zo lees hoop ik dat et hier nog een tijdje blijft lopen. Is ook nog maar de vraag, aangezien Nathan de laatste dagen 2 keer 120+4 fv bijgekregen heeft. Ik heb tentamens dus moet wat beter uitgerust zijn anders wil het studeren echt niet. En aangezien Nathan op het moment 3 a 4 keer per nacht komt wil het even niet anders.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:27:04 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98612020
Orea, waarom ben je gestopt met kolven?

Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_98612372
ik duim mee, Davinia

Orea, toch zie ik nog wel eens kans dat het nog ff duurt. Hier is het ook rond die tijd (rond een jaar dus) een tijdje wat minder gegaan maar ineens pikte ze het weer op (en met kolven was ik toen ook al gestopt).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:31:28 #233
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98615064
Hier klinkt nu trouwens wel eens 'grote hap he, mama?' of 'oeps, sorry' als ik aangeef dat het zeer doet. :P
Het klinkt wel schattig. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98615384
haha, GWS

als ze dat gaat zeggen is het voor mij tijd om te stoppen ;)
pi_98617818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik zit per vanochtend op 1 pilletje dom per dag. Duimen jullie mee dat het goed blijft gaan?
Wat ik hierboven al schreef; ik was het kolven zat. gemiddeld een keer of 3 kolven op een dag (al maanden omdat ze zelf gewoon blijft weigeren en geen moeite doet/deed om zelf op te krikken) en maar 1 keer voeden omdat de rest pertinent geweigerd wordt.. Ze is nu op een leeftijd dat ze prima koemelk kan gaan drinken, nog genoeg voorraad in de vriezer. Dus vandaar.

Lily, ik ben ook benieuwd.. op dit moment bijna 48 uur niet gevoed en geen enkele vorm van stuwing of iets... Nou ja, we zien wel. Is dit het dan is het goed, gaat het nog even door, heel fijn.. :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:01:25 #236
259886 pessie
pi_98620601
GWS _O-
Maar ook hier ga ik er vanuit dat we gestopt zijn voordat Nathan kan praten. Hij zegt nog steeds geen mama }:| O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:14:17 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_98621080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:27 schreef DaviniaHR het volgende:

Ik duim en ik hoop dat dat ene pilletje het voor je doet!

Orea als dit het zo was, dan is het wel een hele mooie manier van stoppen en afbouwen!:*
Ylana
pi_98621684
Orea, ik ben ook benieuwd of dit het dan is. Het zou wel verdrietig zijn als je niet zo nu en dan nog eens een fijne voeding aan haar kunt geven, maar wat is het fijn dat je haar zolang hebt kunnen voeden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98621700
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?

Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:32:22 #240
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_98621781
Ik vind ook dat je enorm trots op jezelf mag zijn Orea, met zoveel liefde en toewijding haar zo lang gevoed...

Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje verdrietig is om te stoppen, zo worden zo snel groot, en zonder BV gaat er weer een beetje van het 'kleine' afhankelijke verloren...

Gelukkig 'kiest' ze er zelf voor en is ze groot genoeg voor andere vormen van drinken en is ze tot nu toe zo geweldig goed gegroeid op jouw melk. ;)
pi_98622003
Kan het zijn dat je teveel melk hebt Laiv? Gaat het aanhappen en het drinken daarna goed? Of laat hij veel los? Groene poep en krampjes kunnen namelijk wijzen op teveel melk..

Dank jullie wel allemaal! O+ Enerzijds vind ik het erg moeilijk, maar dat is echt iets van mezelf ;) ik heb mezelf nooit mega lang voedend gezien, al zou ik uit mezelf ook niet stoppen/gestopt zijn. wat dat betreft laat ik het wel aan haar zelf. Het is inderdaad een nieuwe fase.. Ze wordt ineens zo groot.. lichamelijk is ze al even een dreumes ;) maar nu met tandjes en ook nog écht minderen met de bv..

Inmiddels bijna 48 uur niet gevoed en geen enkele vorm van stuwing of druk in mijn borsten.. Ik probeer het morgenochtend gewoon weer, maar is het weer weigeren dan ga ik er ook geen strijd van maken...
pi_98622148
Je zou dit even kunnen lezen, laiveneertiekje: Koliek of ernstige kramp bij borstgevoede baby.

Natuurlijk is het moeilijk, Orea. :* Ze worden zo snel groot. Er komen allerlei leuke, nieuwe dingen voor in de plaats, maar het lijkt me heel goed om even bewust stil te staan bij dit (mogelijke) afscheid.
pi_98622252
Claudia, ik had het al gelezen, maar ik heb geen flauw idee of ik teveel melk heb.. Heb wel echt elke 2 uur oid een tsr, maar als hij eenmaal de borst te pakken heeft dan drinkt hij wel gewoon door...

Pff, ik baal gewoon even zo van die krampjes, vind het zo zielig voor hem..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:47:09 #244
259886 pessie
pi_98622307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:29 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kan het trouwens gebeuren dat de kleur van de poep ineens veranderd?

Het is hier nu groen ipv oranje geworden.. En hij lijkt ook ineens veel meer krampjes te hebben....
Je kunt even iemand bellen van VBN of LLL. Als het schuimig is zou ik gebaseerd op mijn eigen ervaring zeggen: overproductie. Voedde jij nou met tepelhoed? Hoe oud is je ventje? Nathan dronk trouwens ook gewoon door.
Heb je een lactatiekundige? Anders die even benaderen.
pi_98622403
Laiveneertiekje, Lena had ook incidenteel groene luiers. Eén keer duurde het zelfs een paar weken; vermoedelijk had ze toen een virusje. Dat kan dus ook nog. En krampjes horen er ook (tot op zekere hoogte) bij.

Heb je het idee dat hij de eerste borst die je aanbiedt goed leegdrinkt? Heb je wel eens borstcompressie geprobeerd?

Oh, en het is inderdaad helemaal niet gek om hierover een lactatiekundige te benaderen.
pi_98622428
ik voed met tepelhoedje, en zoonlief is nu 22 dagen oud..

Ik heb eerder een lactatiekundige gezien, dus ik zou ook weer contact met haar op kunnen nemen. En de groene poep is net van vandaag, net zoals het wat meer spugen, dus ik wil het sowieso nog een dagje aankijken..

Ik hoop ook gewoon op een virusje(hij is ook een beetje snotterig), maar het is gewoon frustrerend zo. Ik zou zo graag even willen weten wat de oorzaak is, en wat we er zo even aan kunnen doen, maar ja, zo werkt het niet helemaal met van die kleintjes..
pi_98622472
Dan zou ik zeker even contact met de LK opnemen :Y Het kan van alles zijn, het hoeft geen overproductie te zijn, maar het is wel het eerste waar je aan denkt bij ineens veel krampjes en groene poep..

Maar zoals Claudia al zegt, krampjes horen er een beetje bij, helaas..
pi_98623439
de krampjes leken met infacol redelijk te hanteren... Maar of wij daar nu weer te laks mee zijn geworden? Nou ja, het wordt vast wel minder straks...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:15:48 #249
259886 pessie
pi_98623583
Nathan ging ook opeens spugen bij overproductie. Het kan, het hoeft niet. Wel goed als je toch een lk benadert. Zij zijn er juist ook voor dit soort problemen!
pi_98640955
We gaan het zien. Vannacht ging best goed, we hebben nu spinaziekleurige poep, apart om te zien. Weer wat anders dan de worteltjeskleur van de afgelopen weken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')