Na nadere inspectie bleken het medela zakjes te zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dat nog nooit gehad met Lansinoh-zakjes. Ze zijn heel stevig en fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Vanyel op 18-06-2011 23:37:01 ]Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Geert drinkt nóg regelmatig om de anderhalf twee uur. volgens mijn huisarts moest ik ook terug naar minder voedingsmomenten, maar ik vertik het, juist omdat zo'n klein popje niet zo'n grote maag heeft. Tico? of ik weet niet meer wie, vergeleek het in mijn eerste week met een knikker vs. pingpongbal op de eerste dag vs de laatste dag van de kraamzorg periode.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:46 schreef seilram het volgende:
Had ik maar iets om in te vriezen ...![]()
Ik ben nu om en om bv aan het geven, na de bv toch nog een flesje en daar neemt Sam zeker nog 30 tot 40 cc van... Een volledige voeding kv daar kan ze soms ook al na 40 cc vol van zitten.
Ik was op het cb om haar te wegen (110 gram in 6 dagen, dus dat was goed). De verpleegkundige vroeg naar het aantal voedingen en de tijd die ertussen zat. Tja dat is nogal wisselend en onregelmatig. Ze kan op 40cc kv wel 4 uur slapen, maar na een bv komt ze soms na 2 uur alweer. En soms drinkt ze veel en soms niet. Nou dat was volgens die vrouw niet goed voor haar. Ik moest echt mmar 7 voedingen geven en geen 9 of 10.....
Ik dacht: ja jij kunt dat leuk vertellen, maar als ik het erin prop dan komt het er net zo hard weer uit.
Alleen al voor die Boh krijg je m nog als ik niet meer mobiel zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Boh, heb ik zomaar Dottir gemist
Ik heb bijna 5 maanden met tepelhoedje gevoed. De enige momenten dat Nathan echt last van krampjes had was tijdens mijn overproductie periode. Na 4 weken kregen we hier een overproductie en dat was behoorlijkquote:Op zondag 19 juni 2011 10:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oeh, zie ik hem ook nog even snel.. Mooie foto Vanyel!
wat ik mij nog afvroeg, ik ben op advies van de lactatiekundige met een tepelhoedje gaan voeden. Nu was ik aan het google'len omdat ik me afvroeg of zoonlief daardoor meer krampjes zou kunnen krijgen, maar je leest op veel plekken dat tepelhoedjes eigenlijk niet zo goed zijn. Is het echt zo erg?
En kan hij door het drinken met een tepelhoedje echt meer krampjes krijgen?
Nou goed, excuus voor deze dwaling. Ik kan de link van Owlet niet vinden.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:15 schreef oeke het volgende:
![]()
![]()
jubelpost
![]()
![]()
![]()
Kobus drinkt!![]()
Het ging heel goed bij de LK, ze heeft eerst meegekeken en vond dat het al heel goed ging. Daarna gaf ze me een tepelhoedje en toen ging het perfect!
Hoe simpel kan het zijn? Kobus heeft aan beide kanten gedronken en nu moet ik het langzaam opbouwen, eerst 1 keer per dag en dan steeds meer.
En hij woog al weer 3850 gr, dus dat is 300 gr meer dan zijn geboortegewicht!Voornamelijk op mijn afgekolfde melk!
![]()
En nu gaan we een dutje doen en dan beginnen aan spruwbestrijding
quote:Op donderdag 24 september 2009 21:36 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is omdat het hoedje vaak als een soort wondermiddel wordt gebruikt. Loopt het een beetje anders met de BV? Húp, de kraamverzorgster haalt een hoedje.
Zeker bij kloven wordt het nog wel eens als een handig iets gezien, zonder dat er iets gedaan wordt aan de reden van de kloven namelijk fout aanleggen.
En als je dan dat hoedje gebruikt, met een beetje pech nog een hoedje in de verkeerde maat, en je bent niet bekend met de kans op stille ondervoeding en het belang van voeden op verzoek dan kan het vrij snel van kwaad tot erger gaan en dan eindig je in het beste geval met een kind dat over gaat op de fles en in het slechtste geval met een ondervoed kind en/of een borstontsteking.
Mind you, er zijn dus echt absoluut situaties waarin een hoedje handig of zelfs wenselijk is en zolang je, zoals jij met Kobus, gewoon een goede kijk op je kind hebt dan merk je vanzelf als het zo gaat zijn dat je productie terug loopt of dat Kobus minder effectief drinkt. En dan kan je kijken wat je daar aan gaat doen, of dat nou het afwennen van het hoedje is of het overstappen op (deels) kunstvoeding of wat dan ook.
En als je altijd of bijna altijd op verzoek voedt dan verklein je ook de kans op problemen omdat je kindje dan misschien gewoon vaker kleinere porties drinkt.
Baas over eigen borst, dus niemand kan je verbieden om met een hoedje te voeden!Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat er steeds weer gewezen wordt op de "gevaren" (met dikke aanhalingstekens) van tepelhoedjes om te voorkomen dat het bij het minste geringste zo maar zonder de juiste begeleiding gebruikt wordt.
Maar goed, ik ken ook iemand die in de kraamtijd huilend aan de telefoon hing en echt ten einde raad was na crappy begeleiding door de kraamverzorgster. Onder het mom van alles of niets heeft zij toen het advies gekregen om te gaan voeden met een hoedje waardoor ze weer wat minder gespannen werd en ze het voeden (en haar kind) weer leuk ging vinden.
Toen de baby drie maanden was is ze langzaam en als vanzelf het hoedje gaan afwennen en inmiddels is het meisje bijna een jaar en nog steeds volop aan de borst.
De ene situatie is de andere niet en als het goed werkt, dan werkt het goed
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:01 schreef owlet het volgende:
Of het precies 25% is weet ik niet, maar het is wel zo dat een tepelhoedje kán zorgen voor minder melk doordat de borst niet voldoende wordt gestimuleerd. Zeker met een slecht passend hoedje.
Dat zal voor Oeke nu (nog) niet het geval zijn, zeker niet als Kobus lekker op verzoek zijn buik rond mag drinken.
Wat ook een mogelijkheid is, Oeke en andere hoedjesvoedsters, is om aan te leggen met hoedje eb te wachten tot de TSR is geweest en dan snel afkoppelen, hoedje te verwijderen en het kindje weer aan te leggen.
De tepel steekt dan een beetje uit, de melk stroomt lekker dus het is voor de baby aantrekkelijk en makkelijk om aan de blote tepel te drinken.
En misschien lukt het aan één borst al snel zonder hoedje en aan de andere nog niet. Dan heb je al een grote horde genomen!
Blijven proberen dus, met zo min mogelijk stress en op de rustigste momenten
Oja, en wat krampjes betreft, Ko had bijna geen krampjes, dus aan het tepelhoedje lijkt het me niet te liggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef owlet het volgende:
Het "gevaar" (en zie je de aanhalingstekens? Niet schrikken van het woord gevaar) van tepelhoedjes is dat de borst minder gestimuleerd wordt en de baby ook minder binnenkrijgt omdat hij niet mooi 'diep' kan drinken maar alleen de in het hoedje gelopen melk opzuigt.
vandaar dat het bij kindjes die met een hoedje drinken nóg belangrijker is om de plasluiers, poepluiers en het gewicht in de gaten te houden en dat het slim is om zo snel mogelijk te gaan werken aan het afbouwen.
Ja, dat is inderdaad het gemak, met je kind de hort op kunnen met niets anders dan een draagdoek. En evt een luiertje in je tas gepropt in geval dat.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Het doet me goed dat je dat schrijft, oeke. Zo ervaar ik het namelijk nu heel sterk. Lena zit in haar viermaandendip en is enorm afgeleid tijdens het drinken. Het duurt nu al een tijdje en het ziet er niet naar uit dat het binnenkort over zal waaien. Makkelijk vind ik het daarom niet, maar die momenten samen, poeh.![]()
Vandaag zat ze ook weer zo lekker met haar voeten te spelen tijdens het drinken. En dat is dus wat ik met Lena zo graag mee wilde maken, weten hoe het is als de borstvoeding zich mee-ontwikkelt met je kind.
En op dagen zoals gister heb ik wel vooral gemak van de borstvoeding. Het bestaan voelt heel licht als je niets meer nodig hebt dan een draagdoek om je baby een dag mee op pad te nemen. Ik moet er wel aan denken rustige hoekjes op te zoeken voor het voeden en zelfs dan lukt het vaak maar moeilijk om haar een fatsoenlijke hoeveelheid te laten drinken. Maar ach, dan gaan we er maar vaker even voor zitten.
Ik moet echt meeveren en de situatie accepteren zoals die is. Dat leer ik nu door Lena.
Dat had ik ook! als iemand er naar vroeg of het kwam ter sprake, dan zei ik het wel, waarom niet? Maar ik deed het alleen nog maar thuis. Nou ja, vrij logisch ook met een 'net-uit-bed'-voeding, natuurlijk, maar goed.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:39 schreef oeke het volgende:
Voor mij is het in elk geval iets wat ik in de privacysfeer wil houden, het langvoeden. Ik zal het niet onder stoelen of banken steken en er gewoon voor uitkomen. Maar het voeden zelf, doe ik lekker thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |