abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98408409
Dan zijn we het met elkaar eens :D En of het kwaad kan is zelfs nog een discussie apart :P
  maandag 20 juni 2011 @ 13:38:08 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98408956
oja, harry heeft sinds onze vakantie iets nieuws: hij komt zelf 'vragen' om de borst (lees: begint aan mijn shirt te trekken en te huh-huh-en ;) ).
Dus nu gymt er een jongetje aan mijn borst O+
hij wilde geen boterham eten een uur geleden...
  maandag 20 juni 2011 @ 13:38:29 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98408970
Ik merk dat ik het vooral erg prettig vind dat ik het geven van BV nu niet hoef te "verdedigen", waar het CB 19 jaar geleden al commentaar begon te geven toen B. 10 weken was, en elk bezoek weer. En dat was een kind wat bovenin de curves zat.

Ik vermoed overigens wel dat dat een van de redenen is dat niemand me nu gaat vertellen wanneer ik zou moeten minderen of stoppen.

Of het wel of niet "normaal" is om op een bepaalde leeftijd nog te voeden is vooral afhankelijk van hoe anderen er tegenaan kijken, en hun gezichtspunt is weer afhankelijk van de commercie; als we regelmatig 2 jarigen zouden zien die BV krijgen is het ineens de gewoonste zaak van de wereld.

Maar dat zien we niet, we zien kinderen die "opvolgmelk" 594 krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98409237
ik zag pas dat er nu zelfs een nummer 5 is van die zooi :X het duurt niet lang meer of er is voor onze leeftijd ook groeimelk verkrijgbaar :')
pi_98409450
Toch twijfel ik nog wel eens over peutermelk. Ik ben er namelijk nog steeds niet over uit of gewone koemelk wel gezond is. En in peutermelk schijnt minder eiwit en zout en eiwit te zitten. Zou dit dan toch niet beter (lees: minder 'ongezond') zijn dan gewone koemelk?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 13:51:25 #156
5428 crew  miss_sly
pi_98409515
Dan kun je ook sojamelk, amandelmelk of rijstemelk geven, toch? En sowieso als ze bijvoorbeeld kaas en yoghurt eet, waarom zou ze dan nog extra zuivel in de vorm van koemelk moeten drinken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98409640
Omdat er toch wel wat belangrijke stoffen en vitaminen inzetten. Ze eet bijv. niet elke dag yoghurt en kaas en we eten nauwelijks vlees (wel vegaburgers).
  maandag 20 juni 2011 @ 13:55:21 #158
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98409711
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:53 schreef Ssserpente het volgende:
Omdat er toch wel wat belangrijke stoffen en vitaminen inzetten. Ze eet bijv. niet elke dag yoghurt en kaas en we eten nauwelijks vlees (wel vegaburgers).
Die zitten ook in multivitamine. Wanneer wij afbouwen en op koemelk overgaan gaat Nathan gewoon ipv aan de vitD aan de multivitamine.
pi_98409946
Maar is multivitamine dan echt een volledig alternatief?
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:00:31 #160
5428 crew  miss_sly
pi_98409955
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:53 schreef Ssserpente het volgende:
Wij eten wel regelmatig vlees en Senna vindt dat ook lekker. Soms dan he, zoals met alles. En ze krijgt iedere dag een bakje yohgurt met fruit zonder suiker en bietst regelmatig stukjes kaas. Daarnaast krijgt ze op het kdv twee maal per week koemelk aangeboden en drinkt ze dat soms. Ik denk dat dat voldoende zuivelprodukten zijn. Het zou nog anders zijn als we überhaupt melk in huis zouden hebben, maar behalve om soms eens cappucino te maken, hebben wij het niet in huis.

Multivitamine, dat is een goede pessie. Die ga ik dadelijk in de stad een scoren, denk ik. Ze krijgt wel gezond en gevarieerd eten aangeboden, maar zoals te verwachten, eet ze dat lang niet altijd voldoende.
pi_98410009
Mag ik 'm even verhuizen naar het dreumestopic? Ik heb namelijk nog wat aanvullende vragen. :)
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:03:38 #162
5428 crew  miss_sly
pi_98410089
Nou vooruit!
pi_98410310
Een multivitamine is nooit een volledig alternatief voor gezonde voeding, maar dat wist je zelf ongetwijfeld ook al. We gebruiken koemelk voor vitamines A, B2, B12 en D en calcium, fosfor, magnesium, zink en kalium.
Volgens het voedingscentrum hebben we vooral koemelk nodig voor het calcium en vitamine B2. http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/melk.aspx

De grap is dat we calcium uit koemelk eigenlijk vrijwel niet opnemen door het fosfor wat er ook in zit. http://www.kruidenvrouwtje.nl/mineralen/calcium.htm
Vitamine B2 haal je ook uit ei, gist, volkoren producten, kiemen, bladgroenten en vlees. http://www.kruidenvrouwtje.nl/vitaminen/B2.htm
  maandag 20 juni 2011 @ 14:10:01 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98410389
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:01 schreef Ssserpente het volgende:
Mag ik 'm even verhuizen naar het dreumestopic? Ik heb namelijk nog wat aanvullende vragen. :)
Maar daar hoor ik nog niet! Nou ja, is het waarschijnlijk ook niet nuttig voor mij ;)

WupWup, multivitamine is ook geen volwaardig alternatief. Net als dat je zelf dagelijks patat zou eten en multivit zou nemen omdat daar alles in zou zitten.
pi_98410504
precies, maar ssserpente vroeg het wel :P
Misschien is het Rapleytopic ook geschikt? Ik kom ook niet in het dreumestopic eigenlijk :@
pi_98410581
Dat van calcium en vit. D wist ik, Wup. Ook dat we de calcium uit koemelk nauwelijks opnemen. Sterker nog, het zou op de lange duur juist voor bontonkalking kunnen zorgen, las ik ergens.

Ik denk dat als we zouden stoppen met melk, dat Lente vooral te weinig B2 binnen zou krijgen, juist omdat ze verder niet zo gek veel dierlijke producten binnen krijgt. En ik heb in eerste instantie geen zin om me daar heel erg op te gaan focussen. Ei eet ze wel regelmatig en volkorenproducten ook, maar bladgroenten, yoghurt, kaas, kiemen en vlees niet dagelijks.

Als melk nou echt heel slecht zou blijken te zijn, zou ik er mee stoppen en meer aandacht gaan schenken aan alternatieven, maar nu vind ik melk drinken eigenlijk wel een makkelijke manier om deze voedingsstoffen binnen te krijgen.
pi_98410610
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:12 schreef WupWup het volgende:
precies, maar ssserpente vroeg het wel :P
Misschien is het Rapleytopic ook geschikt? Ik kom ook niet in het dreumestopic eigenlijk :@
Het was ook eigenlijk een retorische vraag... :P
pi_98410864
Ik herken het wel hoor Sserpente, Ko drinkt feitelijk ook nauwelijks melk.
Maar ik heb niet het gevoel dat ik hem daarmee iets ontzeg. Ik vind het wel een interessante zoektocht. Eet Lente ook vegetarisch?
Misschien een topic openen voor kinderen die vegetarisch/koemelkvrij opgroeien, en de vragen die je daarbij kunt hebben? Een prachtplek om te rellen, dat wel natuurlijk. :s)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:21:19 #169
5428 crew  miss_sly
pi_98410904
Er is al eens een topic geweest over wel of geen koemelk en mogelijke alternatieven.
pi_98410927
Je zou de vraag eens moeten neerleggen bij de keuringsdienst van waarde!
pi_98410999
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:20 schreef oeke het volgende:
Ik herken het wel hoor Sserpente, Ko drinkt feitelijk ook nauwelijks melk.
Maar ik heb niet het gevoel dat ik hem daarmee iets ontzeg. Ik vind het wel een interessante zoektocht. Eet Lente ook vegetarisch?
Misschien een topic openen voor kinderen die vegetarisch/koemelkvrij opgroeien, en de vragen die je daarbij kunt hebben? Een prachtplek om te rellen, dat wel natuurlijk. :s)
Pescotarisch met eens per week een stukje biologisch vleesch. :Y)
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 14:23:50 #172
5428 crew  miss_sly
pi_98411035
pi_98411327
Oh, ik dacht dat het meer om het vegetarische eetpatroon ging en of daar melk een belangrijk onderdeel vanuit maakt of niet.
Maar Lente eet dus wel vis en af en toe vlees. In dat geval zou ik me helemaal geen zorgen maken over die melk.
Wat zijn we toch goed geindoctrineerd toen met die melkplas he? De witte motor. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98411431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef oeke het volgende:
Oh, ik dacht dat het meer om het vegetarische eetpatroon ging en of daar melk een belangrijk onderdeel vanuit maakt of niet.
Maar Lente eet dus wel vis en af en toe vlees. In dat geval zou ik me helemaal geen zorgen maken over die melk.
Wat zijn we toch goed geindoctrineerd toen met die melkplas he? De witte motor. ;)
Ook hoor. :) Ik vraag me af of ze bijv. voldoende vitamine B binnenkrijgt omdat ze denk ik niet zoveel dierlijke producten binnenkrijgt als andere kinderen. Maar nu ik erover nadenk, eten we keer per week vis en minimaal twee keer per week een vegaburger. Alleen niet dagelijks kaas en yoghurt dus.
pi_98411680
Offfff wat je ook kunt doen, is je vraag neerleggen bij Stefan Kleintjes via het bijvoedingsforum. Graties en betrouwbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')