Deep out the money putje is relatief goedkoop, maar de kans dat je hier dan ook iets op wint is dan ook klein. Je kunt ook een Deep in the money put kopen, dan profiteer je al van een kleinere daling, maar dan heb je weer als nadeel dat je veel kunt verliezen (want ze zijn duur).quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:14 schreef Sokz het volgende:
Wat is atm de cheapest, easiest & safest way om in te spelen op een dalinkje? Deeeeep out the money putje?
Wanneer win je met die otm put? Crash toch? .. doorrollen snap ik niet, ben nog niet zo into opties kopen (schrijven dan weer wel)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deep out the money putje is relatief goedkoop, maar de kans dat je hier dan ook iets op wint is dan ook klein. Je kunt ook een Deep in the money put kopen, dan profiteer je al van een kleinere daling, maar dan heb je weer als nadeel dat je veel kunt verliezen (want ze zijn duur).
Het allerbeste handel je helemaal niet in dit soort derivaten, en als je het dan tóch doet, ga dan gewoon lekker long en rol door totdat je winst hebt (al is dat 2020).
Ja, als het daalt kun je natuurlijk altijd wel wat verdienen met een put. Maar wie zegt dat het gaan dalen dan? De kans op een crash is echt niet zo groot hoor, dat is zij nooit. Gemiddeld crashed de beurs iedere 10 jaar? (historisch). Dat betekent dat je 10x die toch wel hoge premie moet betalen voor die put om één keer te cashen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Wanneer win je met die otm put? Crash toch? .. doorrollen snap ik niet, ben nog niet zo into opties kopen (schrijven dan weer wel)
Waarvoor heb je ze gekocht?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een paar september puts 240Ik denk dat ze nu iets van 25 cent doen.
Ik houd ze aan als bescherming.
Ik bedoel: voor welke prijs (en hoeveel)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:52 schreef JimmyJames het volgende:
Omdat ik dacht dat een crash tot de mogelijkheden behoorde binnen afzienbare tijd.
Maar ik weet inmiddels wel beter wat opties betreft.
Een handjevol en voor tussen de 25 en 35 cent.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel: voor welke prijs (en hoeveel)
Ok, je hebt ze dus pas kort. Of gekocht toen de AEX ongeveer net zo hoog stond, een paar maanden terug.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Een handjevol en voor tussen de 25 en 35 cent.
Klopt natuurlijk. Maar die daling zelf is ook maar in de marge natuurlijk:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Wel grappig om te lezen dat ze het op dft.nl hadden over 'optimisme op de effectenbeurs'. En dit na een aantal dagen van dalingen en dat de beurs vandaag dus maar liefst 0.7% omhoog ging! Gerommel in de marge..
Those were the days.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:43 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel: er zijn dagen geweest dat de AEX meer zakte dan de afgelopen maand.
Dat is 10% minder. Dat komt wel overeen met de algehele daling van de beurs sinds de splitsing.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en het tweede opvallende is dat de splitsing van TNT niet zo best uitvalt na de initiele hosanna: PostNL en TNT Express samen zijn nog een sloridge 14,5 euro waard. Kan zo 1-2-3 niet vinden wat de laatste koers voorafgaande aan splitsing was, maar volgens mij was dat ongeveer 16.....
Nou, niet echt zo direct.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:32 schreef JimmyJames het volgende:
Het wordt pas interessant onder de 330 wat mij betreft![]()
Even een vraag over de cash flow vs income statement:
Ik kijk meestal eerst naar de cash flow om te kijken hoeveel cash een bedrijf nou werkelijk genereert. Doen jullie dat ook? Ik kom soms opvallende verschillen tegen tussen de cash flow statement en de income statement.
Als je bijv naar DSM kijkt over de laatste 5 jaar:
Operating Income 764 207 724 823 835
Total Cash from Operations 1,103 1,276 910 825 630
Arcadis over de laatste 5 jaar:
Operating Income 130 114 120 95 70
Total Cash from Operations 91,794 152,492 80,511 78,896 86,356
bron: ft.com
Kun je hier bepaalde conclusies uittrekken?
Dat kan wat zeggen, maar is meer een pointer om eens verder te zoekenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:24 schreef JimmyJames het volgende:
Dat met die investeringen en afschrijvingen had ik al begrepen.
Ik had het er meer over als je over een wat langere termijn (zeg 5 of 10 jaar) ziet dat de total cash from operations nauwelijks groeit maar wel de net income, of dat iets zegt?
Ja, niemand zit altijd goed. Als je gelooft dat het bedrijf meer waard is dan je ervoor betaald hebt is er toch niks aan de hand feitelijk? Dan wacht je gewoon af totdat de markt dit weer hersteld heeft. Hoeveel (percentueel) sta je nu onder je aankoopkoers?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Btw: me = getting burnt on CSCO and JASO.
Terwijl ik meestal toch goede aankooptiming heb (en verrotte verkooptiming).
Laatste keer dat ik het idee had dat indiv. aandelen zo miscpriced waren was Alstom @32 (maar ja, die circelden ook eerder nog omlaag naar 30,6 ofzo, om vervolgens naar 40+ te rebounden)
Hier tekent iedereen natuurlijk voor. 32 -> 30 -> 40 stelt natuurlijk niks voor qua daling.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:27 schreef LXIV het volgende:
Als je die Alstom @32 koopt en ze naar de 30,60 dalen om vervolgens naar de 40 te ketsen zou ik vinden dat ik de bodem aardig heb ingeschat.
-100% teh fuck?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:55 schreef piepeloi55 het volgende:
Kom je terug van vakantie, zie je dit:
[ afbeelding ]
Op pagina 19 van 't papieren FD van vandaag precies hier een stuk over, van Jeroen Bos.. Hij noemt 't een scheidingsdrama..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en het tweede opvallende is dat de splitsing van TNT niet zo best uitvalt na de initiele hosanna: PostNL en TNT Express samen zijn nog een sloridge 14,5 euro waard. Kan zo 1-2-3 niet vinden wat de laatste koers voorafgaande aan splitsing was, maar volgens mij was dat ongeveer 16.....
niet verwonderlijk aangezien de hele managementlaag van TNT al ongeveer 8 jaar aan het speculeren is op overname, die nooit kwam. Je zou bijna vergeten dat ze daarnaast ook nog een bedrijf te runnen haddenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op pagina 19 van 't papieren FD van vandaag precies hier een stuk over, van Jeroen Bos.. Hij noemt 't een scheidingsdrama..
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet verwonderlijk aangezien de hele managementlaag van TNT al ongeveer 8 jaar aan het speculeren is op overname, die nooit kwam.
speculeren op een crash is niet verstandig, als die komt, komt ie nooit als jij erop rekentquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een paar september puts 240Ik denk dat ze nu iets van 25 cent doen.
Ik houd ze aan als bescherming.
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen vanquote:Facebook IPO in Q1 ’12 At More Than $100B, Says CNBC.
By Tiernan Ray
Kate Kelly with CNBC this afternoon reports that a recent trip to Silicon Valley revealed that Facebook is “the IPO that everyone wants to talk about.”
But the substance of her report is that “people on Wall Street” think an offering would be valued at more than $100 billion.
An offering could come in the first quarter of next year, and could be prompted by Facebook having more than 500 private shareholders by the end of this year, triggering SEC rules requiring a public offering.
Facebook shares have been traded in private markets such as Sharespost.com.
Het riskante van zoiets als facebook vind ik dat het zo vergankelijk is. Wat is facebook nu meer dan die 100 miljoen profielen? Helemaal niks, technisch kun je zo'n site zo in elkaar zetten. Hun vaste assets zijn niet veel waard.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://blogs.barrons.com/(...)ys-cnbc/?mod=BOLBlog
[..]
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen van
More than 100$ bilion
De enige die wel iets is dat is Linkedin, die maakt duizenden hele dure headhunters brodeloosquote:Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het riskante van zoiets als facebook vind ik dat het zo vergankelijk is. Wat is facebook nu meer dan die 100 miljoen profielen? Helemaal niks, technisch kun je zo'n site zo in elkaar zetten. Hun vaste assets zijn niet veel waard.
Het is wel gebleken (zie WOL, zie Nokia, zie Yahoo) dat klanten binnen een halfjaar massaal op iets anders overstappen als dat cooler is. Dat geldt niet voor de klanten van Shell, Akzo, Unilever, noem maar op.
Levensgevaarlijk dus.
alleen mijn opmerkingen en reacties zijn al een ton waardquote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
Oh ja, facebook heeft 700 miljoen profielen, hoeveel actieve gebruikers zullen dat zijn? 100 miljoen?
Dat is dan 1000 euro per gebruiker.
FOK! zou dan toch minstens 70 miljoen waard moeten zijn!
Wat bedoelen ze met dat de offering meer waard is dan 100 billion? Hetgeen wat ze op de markt zullen ophalen? Visa was toch de grootste IPO in de amerikaanse geschiedenis tegen een 17 billion? Dan lijkt 100 billion wel een beetje veel maar ik zal het wel mis hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://blogs.barrons.com/(...)ys-cnbc/?mod=BOLBlog
[..]
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen van
More than 100$ bilion
Misschien dat ze zo'n constructie als bij TT gebruiken, dat maar een klein deel van de aandelen beschikbaar komt en dat daar dan heel veel voor betaald wordt (waardoor de totale marketcap enorm hoog wordt!).quote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met dat de offering meer waard is dan 100 billion? Hetgeen wat ze op de markt zullen ophalen? Visa was toch de grootste IPO in de amerikaanse geschiedenis tegen een 17 billion? Dan lijkt 100 billion wel een beetje veel maar ik zal het wel mis hebben.
Het wordt toch steeds een betere koop op lagere koersen?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Bij welke waarde ga je twijfelen aan Cisco Dino? 14? 10? 4? Of is het een dusdanig vertrouwen dat je bij 10 en 4 bijkoopt?
Daar gaat het niet om natuurlijk. Dat snap je zelf ook welquote:Op maandag 13 juni 2011 23:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het wordt toch steeds een betere koop op lagere koersen?
Het is precies hetzelfde aandeel...
Als je bent ingestapt op basis van fundamenten (zoals dino) dan wordt het alleen maar beter naarmate de koers lager gaat. De enige reden om te verkopen zou kunnen zijn als je die fundamentele analyse gaat herzien of als je een margin call krijgt of iets dergelijks waardoor je geen keuze hebt. Maar zonder een van die dingen is verkopen totaal onlogisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om natuurlijk. Dat snap je zelf ook welTot welk prijs niveau durf je te blijven zitten of ga je me de staart tussen de benen er van door. Als iets van hoog naar beneden rolt, heb je bij elk niveau wel een aantal beleggers die het niet meer aandurven en uitstappen. Zo gek is dat niet
En er zijn genoeg voorbeelden van aandelen die na de enorme daling (2008) nog steeds niet enig herstel laten zien. En de mensen die bijv. bij elke daling van 10 dollar bij Citi Group gingen inkopen zitten nu nog steeds met de gebakken peren(zelfde geld voor Lloyds, RBS, etc...)
Dat dus, de fundamentele reden is cash, balance sheet en free cash flow. Ik zou het alleen verkopen als de free cahs flow naar beneden duikt, als CSCO met de cash flow (weer) allerlei wilde overname avonturen zou uithalen, of ik zou overwegen te verkopen als de markt als geheel in een vrije val terecht komt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je bent ingestapt op basis van fundamenten (zoals dino) dan wordt het alleen maar beter naarmate de koers lager gaat. De enige reden om te verkopen zou kunnen zijn als je die fundamentele analyse gaat herzien of als je een margin call krijgt of iets dergelijks waardoor je geen keuze hebt. Maar zonder een van die dingen is verkopen totaal onlogisch.
ow, nou met bijv. RDS en UN had ik op een gegeven moment wel "dit is laag genoeg". Geloof dat ik RDS voor een lage 16 had, en UN voor 13,5. Ooit moet je toch de knoop doorhakken. Hoe doe jij dat. Selang heeft bijvoorbeeld een mathematisch criterium met Shiller P/E.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:19 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoelde ook te zeggen: tijdens de vorige crash stonden ook aandelen als Ahold, RD, Unilever etc, heel laag gewaardeerd. De reden dat mensen toen verkochten was denk ik niet dat ze dachten dat deze bedrijven dit niet waard waren, maar wel dat ze dachten dezelfde aandelen een paar weken later nóg goedkoper te kunnen kopen. Onmogelijk te timen natuurlijk, maar soms lijkt het er wel op.
Hetzelfde heb ik met TT bijvoorbeeld. Ik vind het best die 5,50 waard die er nu voor staat. Maar ik denk dat het de komende anderhalf jaar nog naar beneden sukkelt, dus koop ik het toch niet.
Ik heb daar niet echt een berekening voor, dat gaat meer intuitief. Ik ben ook niet zo goed in bodemvissen overigens. Wel durf ik aandelen goed vast te houden tot de top.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow, nou met bijv. RDS en UN had ik op een gegeven moment wel "dit is laag genoeg". Geloof dat ik RDS voor een lage 16 had, en UN voor 13,5. Ooit moet je toch de knoop doorhakken. Hoe doe jij dat. Selang heeft bijvoorbeeld een mathematisch criterium met Shiller P/E.
Wanneer koop bij TT bijvoorbeeld wel?
Ik ben omgekeerd: extreem voorzichtig, koop heel vaak nagenoeg bij de bodem in, maar verkoop altijd veel te vroeg. Niet alleen met aandelen trouwens, we hebben tijd in vanalles gehandeld, en wij maakten onze winst altijd bij de inkoop, niet bij de verkoopquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb daar niet echt een berekening voor, dat gaat meer intuitief. Ik ben ook niet zo goed in bodemvissen overigens. Wel durf ik aandelen goed vast te houden tot de top.
Nu heb ik TT bijvoorbeeld voor rond de vier euro staan als aantrekkelijk. Want dat was ook de laagste koers in 2010, en sindsdien zijn de marktomstandigheden voor TT niet beter geworden (lees opkomst smartphones). Niet echt fundamenteel onderbouwd, dat besef ik me wel. De vraag is of zo'n fundamentele onderbouwing uiteindelijk meer rendement oplevert.
quote:Hevige strijd om Endemol
De Nederlandse televisieproducent Endemol staat het water aan de lippen. Door aanhoudende druk op de resultaten is de schuldenlast van circa ¤ 2 mrd ondraaglijk geworden.
Voor de aandeelhouders Cyrte, Mediaset en Goldman Sachs dreigt een strop. Zij houden er rekening mee dat de banken hun leningen nog dit jaar opeisen, bedragen die Endemol niet kan betalen.
Dat zijn er wel meer hoor. Nagenoeg alles wat private equity een jaar of vijf geleden heeft gekocht moet het komende jaren geherfinancierd worden..... en als je nagaat dat dat destijds al leningen waren met >10% rente......quote:
Hier een analyse waar je wellicht wat aan hebt..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos beleggingsidee: gezien de vele hackschandalen van de afgelopen paar weken:
welk aandeel is goed vertegenwoordigd in de (systeem)beveiliging?
dank !quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier een analyse waar je wellicht wat aan hebt..
quote:Decline In Users Hints At 'Facebook Fatigue'
Sky News – Tue, Jun 14
Facebook is said to have suffered a second successive slump in users in America and Britain, leading some to suggest people are tiring of the ubiquitous social media site.
Worldwide, user numbers are nearing 700 million, according to Inside Facebook , which tracks its popularity - but it also says Brits and North Americans are turning off in droves.
Facebook aims to attract one billion users - it currently has around 687 million - but has reportedly lost 100,000 British users overall in May.
Commentators think this is because Britons - and six million in America, who also closed their accounts last month - are suffering from 'Facebook fatigue'.
US user numbers slumped to 149.4 million in May, down from 155.2 million.
In Canada there was a drop of about 1.5 million, and numbers also decreased in Russia and Norway.
It is the second month in a row that Facebook growth has stalled - the figures suggest that there could be a natural limit for the social networking site.
In the first half of the year executives announced that there were 30 million accounts in the UK - about half the population.
That number was an increase of about four million from last July and was the highest proportionally in Europe.
However, the fact that it now has 100,000 fewer British users than a month ago should be a concern for founder and CEO Mark Zuckerberg .
There is speculation gathering that this could be due in part because the social networking site, which launched in 2004, has not recently added anything new to keep users entertained.
In addition, many have concerns about privacy.
Last week, Facebook attempted to roll out a facial recognition system which caused an outcry.
However, it is picking up new users in developing countries like Brazil and Mexico, for example.
A bullish statement from the site said: "From time to time, we see stories about Facebook losing users in some regions.
"Some of these reports use data extracted from our advertising tool, which provides broad estimates on the reach of Facebook ads and isn't designed to be a source for tracking the overall growth of Facebook.
"We are very pleased with our growth and with the way people are engaged with Facebook.
"More than 50% of our active users log on to Facebook in any given day."
Andere media melden dat facebook inactieve accounts aan het opruimen isquote:
Dat had Facebook dan wel erbij vermeld in een reactie aan de New York Post, lijkt me.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Andere media melden dat facebook inactieve accounts aan het opruimen is
Voor wat het waard is.
go knock yourself outquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:43 schreef Rejected het volgende:
Suggesties voor een finance scriptie iemand?
de zin of onzin van technische analyse? volgens technische analyse moet je nu long gaan!, maar dat zei hij ook al twee weken geledenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:43 schreef Rejected het volgende:
Suggesties voor een finance scriptie iemand?
Ja, ik snap jullie welquote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je bent ingestapt op basis van fundamenten (zoals dino) dan wordt het alleen maar beter naarmate de koers lager gaat. De enige reden om te verkopen zou kunnen zijn als je die fundamentele analyse gaat herzien of als je een margin call krijgt of iets dergelijks waardoor je geen keuze hebt. Maar zonder een van die dingen is verkopen totaal onlogisch.
Klopt. Je kunt dus direct zien wie afhankelijk is van het bedrijf waarin je investeert. En welke bedrijven belangrijk zijn voor het bedrijf waarin jij investeert. En je kunt continu op elke tak klikken die de zaak voor je opent en zo zie je die business tak verder geopend. Is ook een vrij nieuwe tool op BB.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:00 schreef SeLang het volgende:
Dat is wel cool als je dit soort diagrammetjes zo uit Bloomberg trekt!
Wij lezen hetzelfde forumquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef Sokz het volgende:
http://bradreese.com/blog/11-30-2010.htm
Daar gaan de buybacks dus naar toe.
Heeft Cisco het snoepje van die man soms gestolen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef Sokz het volgende:
http://bradreese.com/blog/11-30-2010.htm
Daar gaan de buybacks dus naar toe.
Ik denk het wel. Opties hoeven niet altijd in de earnings verrekend te zijn (IFRS 2 /FAS 123r), en kunnen deels over het vermogen lopen. Bovendien verloopt dat proces schokgewijs. Met andere woorden: je zou moeten kijken naar delued normalized earnings / share.quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:49 schreef SeLang het volgende:
Ik kijk altijd gewoon naar de deluted earnings/ share ipv de gewone. Dan weet je toch alles wat je moet weten? Of denk ik te simpel?
quote:Het FD plaatst als eerste landelijke medium zijn website achter een betaalmuur. Bezoekers krijgen vanaf woensdag slechts nog beperkt gratis toegang tot artikelen op de website. De website heeft daarnaast een nieuwe vormgeving gekregen.
gelijk met normale obligatiehouders, imhoquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:25 schreef SeLang het volgende:
Nog een vraagje:
Waar in de rij staan spaarders bij een bank tov diverse obligatiehouders als de bank failliet gaat?
Nieuw digitaal geld Bitcoin - Downs #7quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Nog iets 'peculiar' gevonden: http://blogs.tijd.be/bbb/(...)-oostenrijkers-.html
quote:Empire State Manufacturing Survey Collapses, Comes In NEGATIVE
Headline: Negative 7.79
Expectations: 12.0
Analysis: Last month, the Empire State Manufacturing Survey fell to 11.88, a huge miss.
Now we have another huge miss, indicating that manufacturing in the New York region didn't just hit a snag last month, but may in fact be entering a slowdown.
Shipments and new orders both came in negative.
Sja, het wordt hoog tijd voor de Fed om de rente te verlagen.quote:
Talk about late to the partyquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nieuw digitaal geld Bitcoin - Downs #7
*grinnik* Slechts een beetjequote:
Als de Fed bepaalde yields met langere maturity wil vastpinnen betekent dat dat de balancesheet puur wordt bepaald door aanbod uit de markt op deze kunstmatig hoge Treasury niveaus (=lage yield niveaus). Ze moet dan immers al het aanbod opkopen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef fedsingularity het volgende:
SeLang kan jij mss uitleggen wat er hier bedoeld wordt met the Fed would basically lose control of its balance sheet door de rentes vast te zetten?
Dan toch nog maar eentje voor dino die wel in het rijtje pastquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik vind dat je je username moet veranderen naar "Bloombergwizard"
Ik snap er geen f*** van, maar heb dan ook meer verstand van verzekeren. Behalve dat Allied Irish een zombie bank is, dan
Klopt. Nadeel is alleen dat de SLPC functie relatief nieuw is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:09 schreef Sokz het volgende:
Sitting waar heeft Irish die CDS'en vooral uitstaan? .. wel nice die grafiekjes, met dit had je dus b.v. ook aan 't begin van de 'rage' die chipleverancier van Apple kunnen vinden.
Interessant bedrijf. Voor de geinteresseerden: http://www.fusionio.com/quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft het verhaal tech bubble 2.0 Er is onlangs weer een bedrijf op de beurs gekomen die toch wel een aardig rijtje klanten heeft (waaronder facebook) waar ze toch aardig wat leuke centen uit halen. Potentie?
[ afbeelding ]
Inderdaad, ik blijf het bedrijf dan ook zeker in de gaten houdenquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:16 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Interessant bedrijf. Voor de geinteresseerden: http://www.fusionio.com/
FUSING SOFTWARE & HARDWARE
FUELS SPEED, EFFICIENCY AND RELIABILTY
Fusion's ioMemory modules are one of the industry's most efficient and cost effective resources for processing large amounts of data very quickly. One ioMemory module contains 100 times the capacity density of dynamic random access memory, or DRAM, to provide applications fully scalable memory for accelerating throughput.
Ze lijken geavanceerde software met hardware te combineren.
NYSE Draait op hun systemen:http://www.fusionio.com/videos/nyses-fusion-powered-data-center/
Dus dat is ook niet de minste klant. Geregistreerde partners zijn HP, IBM, Dell en Supermicro, ook al niet de minsten dus.
Ben bang dat we voorlopig nog even in dit verhaal blijven hangen. Ik verwacht eigenlijk dat de Amerikaanse cijfers van vanmiddag weer tegen zullen vallen, dus ik ga voor het -1,5/2% verhaalquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad, ik blijf het bedrijf dan ook zeker in de gaten houden
Wat betreft de beurzen vandaag, zoals verwacht, klein rood minnetje. Gelul in de marge, wachten op groter nieuws. Komt er meer onrust uit Griekenland krijgen we weer een -1.5/2% dagje. Nog wat goede cijfers of goed europa/amerika nieuws en we eindigen in de plus. Het wordt hoog tijd dat we weer wat richting op zoeken
En gezien het feit dat als je nu naar buiten kijkt het waarschijnlijk ook regent (hier flink iig) is het een typische ninjatrader dagquote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt. Nadeel is alleen dat de SLPC functie relatief nieuw is.
En ik weet zo niet waar Irish die CDS heeft uitstaan maar weet wel dat ze goed als kopje onder zijn
Jep. Zoals je ziet is Bank of Ireland (paarse/roze) een goede 2e die op weg is kopje onder te gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:00 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je Bank of Ireland ook op de BB?
Hier ook, maar ik ben momenteel meer bezig met cameras in nestkastjes e.d. Vorige week zag ik een vos hier in de tuin dus zojuist even een extra infra-rood camera besteld want dat willen we natuurlijk in de gaten houdenquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En gezien het feit dat als je nu naar buiten kijkt het waarschijnlijk ook regent (hier flink iig) is het een typische ninjatrader dag
Eerst eem' wachten tot SE die baan te pakken heeft en dan mag alles wel naar beneden!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:
Ik wil weer een AEX zien beneden de 200, failliete hedgefunds, weekend bailouts, babyboomers die in paniek hun aandelen verkopen in de hoop er nog een paar stuivers voor te krijgen, "buy-the-dip" mensen die margin calls krijgen, etc etc. Dan kan ik eindelijk weer eens het koop lijstje gaan updaten.
Die 330 was er daarnet al eventjes aan, maar we willen dat natuurlijk op slot basis.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eerst eem' wachten tot SE die baan te pakken heeft en dan mag alles wel naar beneden!In dit soort tijden is een baan bij Bloomberg natuurlijk fantastisch. Je hebt overal gratis toegang tot het nieuws en alle data wat je maar wilt hebben.
![]()
De 330 gaat er naar alle waarschijnlijkheid iig. aan vandaag!
Aan de gang bij een prop trader? Ja dat zou ik eventueel wel kunnen maar dat vinden andere werkgevers niet zo leuk. En mocht ik m'n timing beetje verkeerd in schatten heb ik, en geen centen meer, en geen baan (prop traders hebben geen salaris) en een CV waarop staat dat ik er van uit ging dat ik goed genoeg was om prop trader te zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die 330 was er daarnet al eventjes aan, maar we willen dat natuurlijk op slot basis.
Kun jij niet ergens een baan krijgen als keiharde 100x leveraged shorter?
Misschien eens de vastgoed bubble in China in het echt gaan bekijken?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:11 schreef SeLang het volgende:
Verder moet ik dringend m'n volgende vakantie plannen.
Wat houdt je tegenquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:51 schreef SeLang het volgende:
Op Griekse 2yr staatsobligaties krijg je nu >29% rente
Staatsobligaties, was dat niet de risk-free rate?
Who needs leverage now?
Ik heb in 2000 in centraal Shanghai gewoond en in 2001 vlak bij Dongguan waar nu die beroemde New South China Mall staat (de grootste mall ter wereld, die bijna helemaal leeg staat), maar die laatste was er toen natuurlijk nog niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:57 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Misschien eens de vastgoed bubble in China in het echt gaan bekijken?
Je bent natuurlijk wel een eindbaas als je die dingen koopt en dan daadwerkelijk bijna 30%/jaar krijgt van de Nederlandse/ Duitse belastingbetaler. Leuker kunnen we het niet maken...quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen![]()
Geen rotsvast vertrouwen in de EU?
![]()
Haha, Ons pap zit momenteel in China, en die gaat binnenkort ook eens zo'n leegstaande stad bezoekenquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb in 2000 in centraal Shanghai gewoond en in 2001 vlak bij Dongguan waar nu die beroemde New South China Mall staat (de grootste mall ter wereld, die bijna helemaal leeg staat), maar die laatste was er toen natuurlijk nog niet.
Het lijkt me inderdaad wel tof om daar weer eens te gaan kijken. Mijn laatste keer in China (Shanghai) was in 2003.
Als de Griekse economie niet omvalt zou dat moeten kunnen toch?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk wel een eindbaas als je die dingen koopt en dan daadwerkelijk bijna 30%/jaar krijgt van de Nederlandse/ Duitse belastingbetaler. Leuker kunnen we het niet maken...
Ik dacht dat de Griekse economie al omgevallen was, hence de huidige problemenquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:34 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Als de Griekse economie niet omvalt zou dat moeten kunnen toch?
Het hangt meer af van de wil van de EU om Griekenland zonder haircuts te blijven financieren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:34 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Als de Griekse economie niet omvalt zou dat moeten kunnen toch?
WTF?quote:Volgens Bank Citigroup zijn er 360.000 accounts gekraakt
Laatste update: 16 juni 2011 12:20 info
NEW YORK - Hackers hebben toegang weten te krijgen tot de gegevens van zo'n 360.000 creditcards van de Amerikaanse bank Citigroup.
De kraak vond vorige maand plaats, meldde de bank.
Citibank kwam kort geleden al met het nieuws naar buiten dat de bank slachtoffer is geworden van een cyberaanval.
Toen ging het nog om 210.000 creditcards, wat ruwweg overeen komt met 1 procent van de clientèle van de bank in de VS. De bank heeft inmiddels maatregelen getroffen om nieuwe kraakacties te voorkomen.
Er gaat echt wel meer af dan 10-20% gok ikquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:43 schreef flyguy het volgende:
Zelfs al gooien ze er 10-20% van de principle af, dan heb je nog redelijk rendement.
Dat heb je 2 jaar geleden toch allemaal gehad! De kans dat we dit de komende drie jaar nog eens zien is echt niet zo heel groot. Al het nieuws tot nu zit nu in de koers verwerkt. Of wil je zeggen dat de kans dat we vanaf hier gaan dalen groter is dan 50%?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:
Ik wil weer een AEX zien beneden de 200, failliete hedgefunds, weekend bailouts, babyboomers die in paniek hun aandelen verkopen in de hoop er nog een paar stuivers voor te krijgen, "buy-the-dip" mensen die margin calls krijgen, etc etc. Dan kan ik eindelijk weer eens het koop lijstje gaan updaten.
Hoe zie jij 't dan? Ik dacht persoonlijk op een herhaling van de afgelopen jaren, grofweg.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb je 2 jaar geleden toch allemaal gehad! De kans dat we dit de komende drie jaar nog eens zien is echt niet zo heel groot. Al het nieuws tot nu zit nu in de koers verwerkt. Of wil je zeggen dat de kans dat we vanaf hier gaan dalen groter is dan 50%?
Ik heb helemaal geen idee. Iemand die denkt dat we naar de 200 stuiteren moet grof short gaan, zou ik zeggen. Maar naar mijn mening is de markt gewoon in evenwicht en is op ieder moment de kans op een uptick net zo groot als op een downtickquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:59 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Hoe zie jij 't dan? Ik dacht persoonlijk op een herhaling van de afgelopen jaren, grofweg.
Zou inderdaad eerder 30-40% moeten zijn willen we over een paar jaar niet hetzelfde gezeur, maar dan is het als koper van die troep natuurlijk niet meer interessant.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er gaat echt wel meer af dan 10-20% gok ik
ik zat er even over na te denken hoe ik uit de huidige yields op griekse staatsobligaties zou kunnen uitrekenen welke haricut de markt inprijst, maar ik kom er niet uitquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:04 schreef flyguy het volgende:
[..]
Zou inderdaad eerder 30-40% moeten zijn willen we over een paar jaar niet hetzelfde gezeur, maar dan is het als koper van die troep natuurlijk niet meer interessant.
Mja... Ik vind het moeilijk... Ik blijf voorlopig gewoon calls schrijven tot ik geen aandelen meer heb.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee. Iemand die denkt dat we naar de 200 stuiteren moet grof short gaan, zou ik zeggen. Maar naar mijn mening is de markt gewoon in evenwicht en is op ieder moment de kans op een uptick net zo groot als op een downtick
Even heel simpel (maar niet 100% exact):quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zat er even over na te denken hoe ik uit de huidige yields op griekse staatsobligaties zou kunnen uitrekenen welke haricut de markt inprijst, maar ik kom er niet uit
Ik zeg alleen dat ik dat wel zou willen, niet dat ik het verwacht. De beurs is namelijk zo goed als onvoorspelbaar. Shiller P/E is uiteindelijk mean-reverting, maar dat kan zowel gebeuren door stijgende winsten als door dalende koersen (of een combinatie). Mijn aankoop criterium is Shiller P/E ongeacht hoe die tot stand komt. Ik koop dus ook met plezier en overtuiging op de huidige koers mochten de winsten in reële termen met 150% stijgen terwijl de koers gelijk blijft. De reden dat ik een koersdaling prefereer is omdat dat een stuk sneller kan dan 150% verbetering van de reële winsten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb je 2 jaar geleden toch allemaal gehad! De kans dat we dit de komende drie jaar nog eens zien is echt niet zo heel groot. Al het nieuws tot nu zit nu in de koers verwerkt. Of wil je zeggen dat de kans dat we vanaf hier gaan dalen groter is dan 50%?
160% moet naar sub 100% dus dat is wel een 40% haircut minstens.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er gaat echt wel meer af dan 10-20% gok ik
ik denk wel dat we korte termijn bodem hebben gezien. Ik ben nu 300% long en de markt moet omhoog of andersquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee. Iemand die denkt dat we naar de 200 stuiteren moet grof short gaan, zou ik zeggen. Maar naar mijn mening is de markt gewoon in evenwicht en is op ieder moment de kans op een uptick net zo groot als op een downtick
Waarom in godsnaam 300% long op dit moment? Waar zie jij enige voorspoed?quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:47 schreef superpiet het volgende:
[..]
ik denk wel dat we korte termijn bodem hebben gezien. Ik ben nu 300% long en de markt moet omhoog of anders
ik zie geen voorspoed we zitten in een depressie, maar de markt zou omhoog moeten gaan volgens technische analyse. Ik ben normaal 100% long maar 7% onlaag binnen 2 weken is toch wel fors dus ik heb extra hefboom genomen om kosten te averagen. We kunnen niet anders dan omhoog!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam 300% long op dit moment? Waar zie jij enige voorspoed?
Op zich is het wel goed om juist long te gaan als het sentiment erg slecht is, naar mijn mening wordt dat altijd overdreven. Maar 'we moeten nu omhoog want anders' is niet zo'n goede strategie. Het mag best wel geld kosten als de beurs daalt, dat hoort erbij. Maar je moet dan wel je posities kunnen handhaven, ook als het 20% daalt. Anders kun je niet mee terug omhoog herstellen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:28 schreef superpiet het volgende:
[..]
ik zie geen voorspoed we zitten in een depressie, maar de markt zou omhoog moeten gaan volgens technische analyse. Ik ben normaal 100% long maar 7% onlaag binnen 2 weken is toch wel fors dus ik heb extra hefboom genomen om kosten te averagen. We kunnen niet anders dan omhoog!
Juist dat niemand enige voorspoed ziet is eigenlijk wel een goede reden om long te gaan. 300% is wel fors, maar ja. Als er zondag een gunstig akkoord komt mbt Griekenland kan volgende week wel eens erg groen kleuren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam 300% long op dit moment? Waar zie jij enige voorspoed?
Of geldontwaardingquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:14 schreef SeLang het volgende:
Ik zeg alleen dat ik dat wel zou willen, niet dat ik het verwacht. De beurs is namelijk zo goed als onvoorspelbaar. Shiller P/E is uiteindelijk mean-reverting, maar dat kan zowel gebeuren door stijgende winsten als door dalende koersen (of een combinatie).
Klopt ja. Dat is een daling van de koers in reële termen ten opzichte van de winst van de afgelopen 10 jaar.quote:
ach, ik heb erger dan een 20% drawdown meegemaakt toen ik long flash crash was.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist dat niemand enige voorspoed ziet is eigenlijk wel een goede reden om long te gaan. 300% is wel fors, maar ja. Als er zondag een gunstig akkoord komt mbt Griekenland kan volgende week wel eens erg groen kleuren.
Zelf denk ik dat we beter een matige overeenkomst kunnen hebben dan onzekerheid. Want onder druk van die onzekerheid blijft het sentiment maar slecht, terwijl een matige overeenkomst in een keer duidelijkheid schaft, wellicht daarop een koerscorrectie, maar dan heb je het ook gehad.
Beidequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:01 schreef JimmyJames het volgende:
@s_e heb je trouwens de ADR-notering van Novo Nordisk of de Deense?
Long op de Amerikaanse beurzen is beetje tricky vind je niet? Over 2 week maandelijkse unemployment data en meeste mensen zijn het er wel over uit dat Griekenland het loodje legt. Er kan nog genoeg af van de beurs.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:13 schreef superpiet het volgende:
[..]
ach, ik heb erger dan een 20% drawdown meegemaakt toen ik long flash crash was.zolang we maar niet 10% dalen want dan heb ik 30% verlies en dan begint het pijn te doen. Wanneer we bij mijn breakeven point komen ga ik leverage snel terugschroeven, en heb ik als voordeel een lager instappunt
Ik heb wel een aantal shorts zo ben ik short HRBN vanwege de hit pieces, dus mijn positie is neutraler dan je verwacht. Long spx maar short China.
Over 2 weken wil ik niet meer leveraged long zijn, dan is POMO afgelopen. Op dit moment is dat nog bezig dus ben ik niet zó ongerust. Ik hoop dus min of meer op een 3% bounce binnen twee weken zodat ik mijn leverage omlaag kan gooien. Technische analyse zegt ook dat ik long moet gaan, ik kan niet anders dan long zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Long op de Amerikaanse beurzen is beetje tricky vind je niet? Over 2 week maandelijkse unemployment data en meeste mensen zijn het er wel over uit dat Griekenland het loodje legt. Er kan nog genoeg af van de beurs.
Mja, maar zoveel voorspellende waarde heeft TA natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:57 schreef superpiet het volgende:
[..]
Over 2 weken wil ik niet meer leveraged long zijn, dan is POMO afgelopen. Op dit moment is dat nog bezig dus ben ik niet zó ongerust. Ik hoop dus min of meer op een 3% bounce binnen twee weken zodat ik mijn leverage omlaag kan gooien. Technische analyse zegt ook dat ik long moet gaan, ik kan niet anders dan long zijn.
Ben je eigenlijk 't type dat binnenkort voor 't PhD gaat gaan of toch eerder niet?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar zoveel voorspellende waarde heeft TA natuurlijk niet.
Over TA gesproken. Heb vandaag mijn voorlopige cijfer van m'n trading scriptie terug gekregen. Hij is maar liefst door 5 personen bekeken omdat ze allen het statistische model wat de macro variabelen gebruikte niet begrepen. En ook al werd me verteld dat ik het hele jaar goed op weg naar een 8 kreeg ik een 5.5 terug. Komt nog een keer bij dat mijn resultaten beter waren dan EMH. En dat kan natuurlijk niet....![]()
![]()
Heb nog 2 interviews lopen voor eventueel full time werk hier in Londen. Mits 1 van die gepakt wordt zal ik overwegen om aan het werk te gaan. Zo niet gaan we de PhD kant op nadat ik mn MSc afrond.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:26 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk 't type dat binnenkort voor 't PhD gaat gaan of toch eerder niet?
Het eind van POMO zal inmiddels toch wel ingeprijsd worden? Of verwacht je pas in juli een daling?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:57 schreef superpiet het volgende:
[..]
Over 2 weken wil ik niet meer leveraged long zijn, dan is POMO afgelopen. Op dit moment is dat nog bezig dus ben ik niet zó ongerust. Ik hoop dus min of meer op een 3% bounce binnen twee weken zodat ik mijn leverage omlaag kan gooien. Technische analyse zegt ook dat ik long moet gaan, ik kan niet anders dan long zijn.
Respect, either way. Jammer van het cijfer! Wat bedoel je met EMH eigenlijk?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb nog 2 interviews lopen voor eventueel full time werk hier in Londen. Mits 1 van die gepakt wordt zal ik overwegen om aan het werk te gaan. Zo niet gaan we de PhD kant op nadat ik mn MSc afrond.
Het zal er wel wat mee te maken hebben maar toch is het leuk om te lezen dat op elke financiele website + financiele tv ze het over niks anders hebben dan .. griekenland, euro debt und so weiter!quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het eind van POMO zal inmiddels toch wel ingeprijsd worden? Of verwacht je pas in juli een daling?Het hele Griekenlandverhaal kon de beurzen 1,5 jaar weinig schelen, zelfs een atoomramp is na 2 weken vergeten. IMHO is de reden van de daling grotendeels toe te schrijven aan het aflopen van die POMO.
Efficient market hypothesis. Met andere woorden, je kunt geen strategie bedenken die een hoger rendement kan halen dan dat je random een aantal aandelen uit een potje haalt. En mocht het wel zo zijn, dan zijn je risicowaardes hoger dan die van EMH. (bijv. een lagere sharp ratio).quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Respect, either way. Jammer van het cijfer! Wat bedoel je met EMH eigenlijk?
Je vraagt het je wel eens af he, de rol van de media in dit soort tijden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zal er wel wat mee te maken hebben maar toch is het leuk om te lezen dat op elke financiele website + financiele tv ze het over niks anders hebben dan .. griekenland, euro debt und so weiter!
Men praat elkaar natuurlijk ook enorm na. Haal Bloomberg TV en CNBC van de buis en je hebt er al minder last van denk ik.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Je vraagt het je wel eens af he, de rol van de media in dit soort tijden.
Het is eigenlijk helemaal geen nieuws, deze feiten lopen al jaren.
Is het nu extra erg of is het simpelweg om de daling te willen verklaren dat alles breed uitgemeten wordt? Persoonlijk ben ik al een beetje moe van al die Griekenland verhalen, het zou me niets verbazen als dit een beetje naar de achtergrond verdwijnt dat we toch weer een soort campingrally krijgen op laag volume.
Heb je nog afgetast of je de scriptie kunt herschrijven voor een hoger cijfer ? Met een 5,5 op je lijst wordt een PhD sollicitatie lastig denk ik.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heb nog 2 interviews lopen voor eventueel full time werk hier in Londen. Mits 1 van die gepakt wordt zal ik overwegen om aan het werk te gaan. Zo niet gaan we de PhD kant op nadat ik mn MSc afrond.
Dat vroeg ik me ook af. Bij ons moest je een 9 hebben voor je afstuderen wilde je daarvoor in aanmerking komen. Maar goed, dat is lang geleden....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 05:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je nog afgetast of je de scriptie kunt herschrijven voor een hoger cijfer ? Met een 5,5 op je lijst wordt een PhD sollicitatie lastig denk ik.
Zolang er geen absolute duidelijkheid is blijft het hommelusquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef fedsingularity het volgende:
Persoonlijk ben ik al een beetje moe van al die Griekenland verhalen, het zou me niets verbazen als dit een beetje naar de achtergrond verdwijnt dat we toch weer een soort campingrally krijgen op laag volume.
De enorme bubble in ING aandelen rond 2006 was gebaseerd op het succes van ING-Direct. En dat zijn ze nu dus kwijtquote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:21 schreef fedsingularity het volgende:
SAN FRANCISCO (MarketWatch) — Capital One Financial Corp. said late Thursday that it has agreed to buy ING Direct from Dutch banking giant ING Groep in a deal valued at $9 billion.
Capital One, the eighth-biggest bank in the U.S., said it will fund the deal with $6.2 billion in cash raised through equity and debt offerings along with about 55.9 million shares of its stock worth $2.8 billion.
“The acquisition of ING Direct is a game-changing transaction that delivers attractive deal economics immediately and compelling long-term strategic value,” Capital One Chairman and Chief Executive Richard Fairbank said.
Click to Play Senate backs ethanol-credit repealThe Senate votes to repeal a $6 billion tax credit for ethanol producers, a move that could signal the end of some federal subsidies as part of an eventual budget compromise.
ING Groep announced in 2009 it was looking for a buyer for ING Direct, a move aimed at winning the backing of European Commission regulators for an extensive overhaul of its European operations at the height of the global banking crisis.
Capital One, which will incur $210 million in costs to complete the deal, is looking to save $90 million through consolidating systems and staff functions. Another $200 million a year is expected to be saved by streamlining its asset management.
The combined company, which will become the fifth-biggest bank in the U.S., will also potentially benefit from cross-selling ING’s ShareBuilder online brokerage products to Capital One customers and vice versa, according to Capital One.
ING Groep will hold a 9.9% stake in Capital One and will have the right to name one member to the company’s board of directors.
The deal is subject to regulatory approvals in both the U.S. and the Netherlands and is expected to close between late 2011 and early 2012
Vind ik dat ze er nog een aardige prijs voor beuren, gezien hun huidige marketcapquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
De enorme bubble in ING aandelen rond 2006 was gebaseerd op het succes van ING-Direct. En dat zijn ze nu dus kwijt
ING trekt momenteel ook de AEX omhoog (relatief gezien danquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Vind ik dat ze er nog een aardige prijs voor beuren, gezien hun huidige marketcap
Ik weet niet zeker of dit de "hele" ING-Direct betreft. Het Amerikaanse deel valt dacht ik niet onder het Nederlandse DGS. Het Britse deel in elk geval wel.quote:PS: houdt deze verkoop nu ook in dat het Deposito Garantie Stelsel verlost is van een berg garanties?
Dat doen ze wel uit de rentemarge die in twee jaar tijd verviervoudigd isquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:15 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben nu in elk geval weer wat geld om de haircuts van Grieken, Portugezen en Ieren te betalen.
Ik zeg zelf al een paar jaar dat ik er voorstander van zou zijn om kapitaaleisen afhankelijk te maken van de grootte van de bank (groter = hogere kapitaaleisen). De bank wordt namelijk een groter systeemrisico naarmate de bank groter is. Door de kapitaaleisen hoger te maken voor grotere instellingen creëer je een incentive voor grote banken om zich op te splitsen. Dat zou een stap in de goede richting zijn om "too big to fail" af te schaffen.quote:'Basel wil hogere kapitaaleisen grote banken'
BASEL (AFN) - Het Basels Comité wil de kapitaaleisen voor 's werelds grootste banken verder aanscherpen. Dat schrijft persbureau Bloomberg vrijdag op basis van ingewijden.
Met de stap zou het comité een rem willen zetten op het verder groeien van de grote instellingen. Er wordt, volgens de bronnen, gesproken over een extra kapitaalbuffer voor de financiële concerns die op kan lopen tot 3,5 procent. Volgens Bloomberg zou het plan volgende week besproken worden bij een bijeenkomst van centrale bankiers in Basel, maar er wordt dan nog geen beslissing verwacht.
Mooi. Laat maar vallen dus die PIIGS. Waarom is de overheid hier überhaupt nog bij betrokken? Laat die banken zelf maar met de Grieken onderhandelen over haircuts en de voorwaarden om leningen door te rollen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat doen ze wel uit de rentemarge die in twee jaar tijd verviervoudigd is
Hooray voor grafieken!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:11 schreef Perrin het volgende:
Junk bonds zijn niet zo erg in trek momenteel..
[ afbeelding ]
Dat ga ik vandaag doen. Ik zal sowieso proberen ergens een appeal in te dienen. Vertrek zo naar de uni heb namelijk de officiële kritieken nog niet in mogen zien. Heb alleen van de 1e begeleider gehoord wat er mis was, en dat ze daardoor nog 4 andere begeleiders nodig hadden om het te becijferen. Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 05:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je nog afgetast of je de scriptie kunt herschrijven voor een hoger cijfer ? Met een 5,5 op je lijst wordt een PhD sollicitatie lastig denk ik.
Je hebt ook nog wel even, gezien het feit je straks toch weer paar maand met vakantie gaat etc. Het heeft toch geen haast of wel?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:27 schreef SeLang het volgende:
Renewed risk-appetite seen in markets following market talk that the new Greek aid package could be worth EUR 150bln
Glijdende schaal enzo
Je ziet bij de laatste IPO's bijna allemaal dat ze op hun 1e dag een bizarre intraday high maken en dan naar beneden donderen. Yandex (internet), Linkedin (internet), Pandora (internet), Renren (internet) .. en ga zo maar door.quote:
Zou me inderdaad niets verbazen, ondanks de nieuwste waarderingen van 100 miljard (en tegen de tijd misschien nog hoger). Een kortstondige (forse?) hype waarna het in elkaar zakt. De winst uit de puts linkedin en renren investeren in wat putjes facebook durf ik wel aan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Je ziet bij de laatste IPO's bijna allemaal dat ze op hun 1e dag een bizarre intraday high maken en dan naar beneden donderen. Yandex (internet), Linkedin (internet), Pandora (internet), Renren (internet) .. en ga zo maar door.
Renren zat bijna 60% boven hun offering price. Tzal me niks verbazen wanneer Facebook komt we ver boven de 100% komen.
Er zijn ook studenten die voor een PhD worden toegelaten zonder een master degree.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?
Ik verwacht sowieso een haircut, de vraag is enkel hoeveel. Ik schat zo'n 50%? Dat is minder dan de markt heeft ingeprijsd, dus ook geen rampquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw, http://www.tijd.be/nieuws(...)n-_.9071756-3095.art
Voor mij nog maar eens een klein teken dat ze een griekse default voorbereiden.
Zijn Griekse bonds opgenomen in die index? Dat zou ook wel wat verklaren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:11 schreef Perrin het volgende:
Junk bonds zijn niet zo erg in trek momenteel..
[ afbeelding ]
Heb ik ook wel is gehad zoiets. Heel simpel onderzoekje gedaan, huppa een 8.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat ga ik vandaag doen. Ik zal sowieso proberen ergens een appeal in te dienen. Vertrek zo naar de uni heb namelijk de officiële kritieken nog niet in mogen zien. Heb alleen van de 1e begeleider gehoord wat er mis was, en dat ze daardoor nog 4 andere begeleiders nodig hadden om het te becijferen. Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?
(dit is overigens ook vorig jaar gebeurt bij 1 van de studenten bij ons op school. Een Rus die bij een olie instelling heeft gewerkt, scriptie heeft geschreven over die sector. Stond gemiddeld genomen cum laude kreeg hij een 50% voor z'n scriptie. (scriptie telt hier 25% van het 3e jaar). Mja dan doe je een 3 jarige studie, sta je gemiddeld genomen relatief goed en dan wordt alles op zo'n manier verziekt. Beetje jammer..)
Je hebt gelijk het voorspelt alleen maar op basis van historie wat er kan gebeuren. Zoiets als de flash crash dat is niet eerder voorgekomen dus als de markt zich niet conformeert aan historische omstandigheden is het enige wat je kan doen average downquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar zoveel voorspellende waarde heeft TA natuurlijk niet.
ik heb wel eens een onderzoek gemaakt dat de plank missloeg, een onderzoek dat de onderszoeksvraag niet beantwoorrde. Misschien is dat het probleem. Dat de kern van het onderzoek, niet goed "lijkt" te zijn beantwoord. Maar we horen van S_E wel later wat het probleem is, erg vreemd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef iamcj het volgende:
[..]
Heb ik ook wel is gehad zoiets. Heel simpel onderzoekje gedaan, huppa een 8.
2e keer een ingewikkeld onderzoek, wat de begeleider niet begreep, een 6 voor de moeite.
Is je probleem niet: begeleiders verwachten een onderzoek naar invloed van macrovariabelen op de beurs. Je komt met een handelsstrategie die tegen hun gevoel indruist.
Ik denk dat deze onnatuurlijke daling tijdens POMO het gevolg is van frontrunning het einde van de POMO. Maar dat is speculatie. De vorige keer dat POMO eindigde vlak voor de flash crash was er sprake van idd namelijk een campingrally op laag volume, een legendarische rally nu vergeten door QE2 POMO rally die nog indrukwekkender is. Ik denk gewoon dat er te vroeg is verkocht, dat we misschien wel nieuwe highs zien voor een nieuwe flash crash. Maar ik wil zeker niet leveraged long zijn na POMO.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het eind van POMO zal inmiddels toch wel ingeprijsd worden? Of verwacht je pas in juli een daling?Het hele Griekenlandverhaal kon de beurzen 1,5 jaar weinig schelen, zelfs een atoomramp is na 2 weken vergeten. IMHO is de reden van de daling grotendeels toe te schrijven aan het aflopen van die POMO.
Met zo'n houding kom je geen stap verder: niet in het onderwijs en ook niet elders. Het docentencorps is zoiets als de markt: zij heeft altijd gelijk. Het is aan jou als student de taak om na te gaan waar je fout zat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef iamcj het volgende:
2e keer een ingewikkeld onderzoek, wat de begeleider niet begreep, een 6 voor de moeite.
Is je probleem niet: begeleiders verwachten een onderzoek naar invloed van macrovariabelen op de beurs. Je komt met een handelsstrategie die tegen hun gevoel indruist.
Dat lees ik echt overal. Dan denk ik: lekker Duitse aandelen kopen toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:28 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Wat enorm frustrerend om te zien hoe de DAX de AEX 9 van de 10x out-performed. Zie het afgelopen uur, AEX opgelopen tot +0,6%, DAX een uur geleden ook nog +0,6% en nu even +1,2%...
Hier staat een hele uitlegquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef Japie_Tepel het volgende:
Over wat voor macrovariabelen hebben we het met SE's scriptie?
Edit: Overigens kan ik 'POMO' niet plaatsen. Wat betekent het?
Permanent.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:49 schreef Japie_Tepel het volgende:
Dank. Maar waar staat de 'P' dan voor?
Normaal gesproken krijg je een Nobelprijs als je een algemeen aanvaarde theorie als onjuist ontmaskert.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:46 schreef jaco het volgende:
Van goede docenten (en zeker van 5 docenten) mogen we echter verwachten dat die een gedegen scriptie belonen, ook als deze tegen hun eigen mening indruist.
Ik zal nog even moeten wachten. Mijn 1e begeleider is niet aanwezig en de dame die alle scripties heeft (en dus de comments/remarks) is op dit moment ook niet aanwezig. Maandag weer proberen. Balen, ze zullen, zo is me verteld maandag iig. aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Er zijn ook studenten die voor een PhD worden toegelaten zonder een master degree.
Voor zover mij bekend wordt tijdens een PhD application in brede zin gewogen in hoeverre je geschikt bent voor een carriere in de academische wereld. Je volledige trackrecord komt daarbij aan bod. Je zal een misser tijdens je BSc moeten verklaren. Als je een dijk van een master scriptie hebt afgeleverd, dan zal het wel wat minder belangrijk worden.
Voor het zover is, lijkt het me belangrijk om te weten wat er met deze scriptie is misgegaan. Je schrijfstijl op dit forum is altijd helder en je was serieus met de scriptie bezig. Toch wordt je uitleg van het statistische model niet begrepen.
Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Normaal gesproken krijg je een Nobelprijs als je een algemeen aanvaarde theorie als onjuist ontmaskert.
Ahh, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting
Iets is waar totdat het tegendeel is bewezenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.
Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting
Geen van dat allen. Check pmquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?
ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevondenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geen van dat allen. Check pm
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevonden
CRA = credit risk audit?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
credit rating agency neem ik aanquote:
Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep. Zoals je ziet is Bank of Ireland (paarse/roze) een goede 2e die op weg is kopje onder te gaan.
[ afbeelding ]
Als je bij zo'n bank werkt en continu de boeken kunt inzien dan zie je dit soort shit toch ook van mijlen ver aan komen?Al moet ik zeggen dat ik ook vaak genoeg mensen ben tegen gekomen waarvan ik toch wel enige twijfel had hoe ze in de financiële sector zijn terecht gekomen.
Ik zal maandag eens even kijken. Ik ken deze inderdaad zo ook niet. Het lijkt er inderdaad ook op dat de Ierse banken toch behoorlijke lege hulzen lijken te worden. (of misschien al zijn).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:39 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.
Er lijkt in Ierland ook wat te rommelen.
[ afbeelding ]
ach, ze hebben daar ook hun Antonovs, Innoconcepts en aanverwanten hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow... Als Shanghai idd voorloopt op de westerse beurzen dan staat er ons wel wat te wachten
Zijn dat eigen te volgen aandelen of een index ofzo?
Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topicquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:57 schreef KneeDeep het volgende:
The Short and Simple Story of the Credit Crisis -- The Full Version
Goed uitgelegd inderdaad. Het enige wat ik een beetje mis is dat de rente omhoog ging en doordat veel subprime mortgages niet rentevast waren er mensen moesten defaulten omdat ze de stijgende rentes niet konden betalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topic
Zo gek is dat toch niet? Zat financials die er beter voor staan op het moment en zo'n aandelen emissie word natuurlijk niet als positief ervaren.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef flyguy het volgende:
Prijst de markt een failliet van Commerzbank in of zo? Wat staat dat aandeel toch laag.
Vuile verraaier!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment. Ik kan me nog genoeg verhalen herinneren van mensen die stonden te trappelen bij hun baan als entry analist bij Lehman bijv. en bij dag 1 direct ontslagen werden omdat het bedrijf failliet wasquote:
Mocht het inderdaad zo zijn dat je van je chef meteen opdracht krijgt om naar bepaalde doelen (e.g. downraten van een euroland) toe te werken, dan vernemen we dat hier graag.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment.
De FX handel zal er vrij weinig van merken. Die is zo gigantisch en HF's zijn maar relatief gezien hele kleine spelers.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:23 schreef dvr het volgende:
S_E, ik zou denken dat dit het nieuws van de dag moet zijn in de traders/beleggerswereld:
Dodd-Frank Precious Metal Trading Prohibition Could Make Hedge Fund FX Trading Illegal
Korte samenvatting, voor zover ik het begrepen heb en voor zover het überhaupt klopt: ieder buitenlands hedgefund dat Amerikaanse klanten heeft met een deelneming van minder dan $10 miljoen mag geen currencies en metals meer traden.
De meeste hedgefunds zitten formeel in een buitenlands belastingparadijs, en er zullen er heel wat zijn die Amerikaanse klantjes hebben met minder dan $10M. Betekent dat dat morgen de forex en precious metals volumes dramatisch lager zullen liggen? En hoe moet dat met hedgefunds die op buitenlandse beurzen aandelen willen kopen, maar die niet meer eerst de benodigde valuta kunnen inkopen?
quote:Beursdag begint met storing
De Amsterdamse beurs heeft maandagochtend te maken met een storing, evenals de beurzen in Parijs, Brussel en Lissabon. Het is nog niet duidelijk wanneer de handel wordt hervat.
Ja het zou me verbazen als het groen zou zijn gezien de futuresquote:Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Handel start vanaf 10u.
Ik zeg rood.
verdomd, je had gelijkquote:Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Handel start vanaf 10u.
Ik zeg rood.
PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaagquote:Op maandag 20 juni 2011 10:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat een debacle dat TNT zeg, PostNL en Express zijn nu iets minder dan 13 euro waard.
Dat is weer aardig richting 2008 low... en een slordige 20% onder de waarde voor splitsing.....
toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de minquote:Op maandag 20 juni 2011 11:03 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaag
En ING gaat de car lease afstoten
Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopenquote:
Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangenquote:Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopen
Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkendquote:Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de min
tegen die tijd is dat geen mes wat valt, maar een hatori hanzo swordquote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangen
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)...quote:Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkend![]()
Ben ik de enige die zich flink ergert aan die klote Griekse bevolking, die schijnbaar niet doorheeft dat het land zo niet door kan gaan. Als daar nieuwe verkiezingen gaan komen is het klaar met dat land
En Nokia is erachter gekomen dat ze misschien toch maar weereens iets in Azie moeten doen:
Its a hugely important market for us, Executive Vice President Colin Giles said. We introduced our first phone specially designed for the Asian market 14 years ago. It was small, had a full graphics display and featured many Asian languages from Chinese to Thai to Bahasa. We have not looked back since.
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310quote:Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)...
[ afbeelding ]
ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren.....quote:Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)...
[ afbeelding ]
Mijn 6300quote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo
Die smartphones zijn echter wel zo ruk..
Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versletenquote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo
Die smartphones zijn echter wel zo ruk..
http://www.mmobiel.nl/Nokia-3310quote:Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten
Mijn nieuwe is belange zo tof niet, ook al heeft 't een paar handige functies zoals bellen op speaker (gebruik ik meestal als er niemand in de buurt is vanwege gezondheid/straling, just in case) en de mogelijkheid smssen automatisch te wissen.
Die van mij kan ook dial SIM, via een 3rd party achterkant die ik al in 2001 voor een paar euro op een markt in Hongkong had gekocht. De telefoon wordt dan alleen wel 2mm dikker, maar het werkt perfect.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren.....
In Azie heb je overal van die telefoon repair shops waar ze voor bijna niks je toetsenbord kunnen vervangen. En zoals dino al zei, die 3310 zie je daar nog heel veel.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten
Is dat deel van de Chinese cultuur niet het nalopen van de Westerse? De iPhone bijvoorbeeld is de smartphone waarvan de bezitters de grootste schuldgraad hebben. Niet toevallig van 't meest fancy merk.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:10 schreef SeLang het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik mijn phone een keertje heb gerepareerd. Service manual gedownload en na wat analyse een minuscuul condensatortje vervangen dat was gaan lekken en dus m'n batterij binnen een dag leegtrok. M'n (Taiwanese) collegas verklaarden me allemaal voor gek ("dan koop je toch een nieuwe") terwijl zij ook ingenieurs zijn en het imo een erezaak is. Maar voor hun telde het meer om het allerlaatste model te hebben ivm status. Chinese cultuur
Er zijn inmiddels ook Chinezen die wel wat te besteden hebbenquote:Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Is dat deel van de Chinese cultuur niet het nalopen van de Westerse? De iPhone bijvoorbeeld is de smartphone waarvan de bezitters de grootste schuldgraad hebben. Niet toevallig van 't meest fancy merk.
Ik bedoel 't ook op andere manieren, qua geneeskunde, voeding (McDo ftw!), enz... Enja, de middenklasse stijgt daar... Moet je nagaan wat een hel 't gaat worden als die ook allemaal een auto hebben...quote:Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels ook Chinezen die wel wat te besteden hebbenDus die zullen net als wij idd wel wat kapitalistische trekjes gaan vertonen
quote:Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw, deze zomer ga ik The Intelligent Investor doorlezen/samenvatten, en heb daarnet ook al een paar SeLang-topics afgeprint
Het huis uit staat gelijk aan niet beleggen?quote:Na volgend jaar is het toch gedaan met beleggen wegens het huis uit...
Waarschijnlijk een geldgebrekjequote:Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het huis uit staat gelijk aan niet beleggen?
Dat zal idd allemaal nog wel stijgenquote:Op maandag 20 juni 2011 12:27 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik bedoel 't ook op andere manieren, qua geneeskunde, voeding (McDo ftw!), enz... Enja, de middenklasse stijgt daar... Moet je nagaan wat een hel 't gaat worden als die ook allemaal een auto hebben...
Was 't niet zo dat er ginder al een boulevard is met een autoweg met 19 rijvakken? Of zie ik spoken want 19 is wel extreem veel?
Thr houd ik sowieso bijquote:Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ook nog gedaan, de oude posts van SeLang uit de beleggen reeks van WGR
[..]
Het huis uit staat gelijk aan niet beleggen?
Wat zijn de tegenargumenten?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het blijft rondzingen, nieuwsgierig of Democrats verlokt kunnen worden met short term tax revenues:
http://www.nytimes.com/2011/06/20/business/20tax.html
(over het fiscaal faciliteren van terughalen van excess cash overseas door US companies naar de USA, met name IT reuzen hebben massaal cash op de balans staan wat ze slechts (zwaar) belast naar de USA kunnen repratrieren).
Het is een trade off tegen op een onzeker moment in de toekomst 35% federal tax krijgen over een onzeker bedrag aan te repartrieren cash, of nu x% krijgen.quote:
You should have bought the f*cking dipquote:Op maandag 20 juni 2011 16:14 schreef JimmyJames het volgende:
Opmerkelijk verhaal over het Japanse PPT op ZH.
Ik vrees dat dat in combinatie met het feit dat de oplossing voor elke crisis "print more" lijkt, betekent dat we nooit shiller p/e koopwaardige niveaus gaan zien.
Deze instelling, de illusie dat autoriteiteiten almachtig zijn, is een van belangrijkste drijfveren van deze bubble. Op het moment dat het fiscale en monetaire plafond bereikt is slaat die perceptie om en kan de grote zuiverende crisis beginnen. Met bijbehorende p/e-schiller niveaus.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:14 schreef JimmyJames het volgende:
Opmerkelijk verhaal over het Japanse PPT op ZH.
Ik vrees dat dat in combinatie met het feit dat de oplossing voor elke crisis "print more" lijkt, betekent dat we nooit shiller p/e koopwaardige niveaus gaan zien.
Heb je daar een bron van?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De iPhone bijvoorbeeld is de smartphone waarvan de bezitters de grootste schuldgraad hebben.
Had 't eens op internet zien staan. Zou 't nu ook niet als bron voor de unif gebruiken maar soit.quote:
Zo heel gek is dat natuurlijk ook niet wat daar allemaal gepost wordt.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Had 't eens op internet zien staan. Zou 't nu ook niet als bron voor de unif gebruiken maar soit.
http://www.moneysavingspy(...)-than-Android-owners
20% iPhone-bezitters continu in 't rood. Lijkt mij veel, aan de andere kant, why not?
Onderzoekje onder fokkers, post je telefoon en je autoquote:Op maandag 20 juni 2011 19:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo heel gek is dat natuurlijk ook niet wat daar allemaal gepost wordt.
Stap om 8 uur in de metro richting het financieel district en je ziet 9 van de 10 keer een blackberry. Dan is het ook logisch dat het gemiddelde loon van een BB user hoger zal zijn en de schuld lager lijkt me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen fiets en geen auto, ook niet nodig in Londen.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef SeLang het volgende:
Fokkers zonder auto mogen trouwens hun fiets posten.
De mijne is inmiddels alweer aardig retro met die Ksyriums
[ afbeelding ]
Fiets 1: iets minder dan de helft van de autoquote:Op maandag 20 juni 2011 20:22 schreef LXIV het volgende:
Ik heb trouwens wel een vrij dure fiets (itt auto en mobiel) . Dat vind ik dan juist een goede investering. Kostte 1/5 van mijn auto en is denk ik 500x zoveel waard als mijn mobiel.
Ik vind fietsen dan ook leuk, en autorijden niet. Ik heb wel enigszins consessies gemaakt met de auto mbt veiligheid. Had ik geen kinderen, dan had ik een lada gekocht. Gewoon, omdat het kan!quote:Op maandag 20 juni 2011 20:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Fiets 1: iets minder dan de helft van de auto
Fiets 2: ongeveer een kwart van de auto
Vakantie reisjes per jaar: ongeveer 2/3 van de auto
Hobby's mogen wat kosten
Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen. Afgezien daarvan gebruik ik die auto bijna nooit (vaak maanden achter elkaar niet).quote:Op maandag 20 juni 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind fietsen dan ook leuk, en autorijden niet.
Ja, dat soort ritjes wel. Maar ik heb te lang 'geforensed', iedere ochtend om 05:15 het ijs van de ruiten gekrabt om vervolgens filegewijs Nederland overdwars door te steken, om van woon-werkverkeer nog plezier te hebben.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen.
Tof,quote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen. Afgezien daarvan gebruik ik die auto bijna nooit (vaak maanden achter elkaar niet).
Zoiets jaquote:Op maandag 20 juni 2011 20:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tof,
ken je BBC Coast? Lopen ook de gehele kust af
Je kunt het ook gewoon op de site bekijkenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik heb de meeste afleveringen niet gezien want ik kijk bijna nooit TV, maar tegenwoordig heb ik een software VCR op m'n PC zitten waarmee ik heel handig geselecteerde BBC programmas kan opnemen en nu kan ik alles mooi kijken wanneer het mij uitkomt, ook Coast.
Maar ik ben een lijstje aan het maken met plaatsen waar ik langs ga, in het bijzonder plaatsen met vogeltjes enzo. Coast en aanverwante programmas helpen daar wel bij. Dat is trouwens wel leuk hier in Engeland, de obsessie van mensen met natuur en country site.
Dat is idd briljantquote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen. Afgezien daarvan gebruik ik die auto bijna nooit (vaak maanden achter elkaar niet).
Dat had ik nog niet gezien, bedankt! Maar op mijn "vcr" komen de afleveringen dus automatisch binnen op m'n HD dus geen zorgen dat het er maar een beperkte tijd staat enzo. Laptop gaat niet mee op vakantie dus ik maak ruwweg een lijstje en dan improviseren.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon op de site bekijken
http://www.bbc.co.uk/coast/archive.shtml hier hebben ze ook wandeltochten (klik op pinpoint), wellicht leuk voor jou aangezien je daar van houdt.
Aflevering van gisteren was trouwens over Nederland, straks maar eens kijken
Groot gelijk, laptop meenemen ->quote:Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat had ik nog niet gezien, bedankt! Maar op mijn "vcr" komen de afleveringen dus automatisch binnen op m'n HD dus geen zorgen dat het er maar een beperkte tijd staat enzo. Laptop gaat niet mee op vakantie dus ik maak ruwweg een lijstje en dan improviseren.
Ach, ik vind die smartphones echt nog te gadgetty voor mezelf. Heb een poosje een iPad gehad maar betrapte mezelf er op dat ik tijdens het reizen alleen maar angry birds zat te spelen. Op die manier heeft zo'n ding dus totaal geen nut en was ik hem na een week dus al weer kwijt.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Dat is idd briljant![]()
Ik had trouwens verwacht dat iedereen hier zo'n beetje een telefoon zou hebben waarop de hele dag het financiële nieuws op bij te houden was![]()
(Nou moet ik zeggen, ik zit veel in het OV, en die dingen helpen je een beetje de tijd door, dus ik vind het wel prettig)
Zinloos want pure ruisquote:Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef MuurStraat het volgende:
Ik had trouwens verwacht dat iedereen hier zo'n beetje een telefoon zou hebben waarop de hele dag het financiële nieuws op bij te houden was![]()
Daarom heb ik m'n iphone ook weer in de kast gestopt. Waar je voorheen nog wel eens wat rustmomenten had (soort tijd van bezinningquote:Op maandag 20 juni 2011 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, ik vind die smartphones echt nog te gadgetty voor mezelf. Heb een poosje een iPad gehad maar betrapte mezelf er op dat ik tijdens het reizen alleen maar angry birds zat te spelen. Op die manier heeft zo'n ding dus totaal geen nut en was ik hem na een week dus al weer kwijt.
Ik heb er 4 jaar gewoond. Taiwan is schitterend fietsen als je de routes door de bergen neemt. Langs de oostkust is ook schitterend maar erg druk.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef MuurStraat het volgende:
Is Taiwan trouwens zo de moeite, dat je er een fiets hebt staan? Ben zelf nog een beetje aan het kijken wat de volgende bestemming wordt, dit jaar Thailand geweest, en denk dat ik wel weer naar Azië wil. Je moet iets hebben om voor te sparen he
Was dat die keer dat je zo ongelooflijk hard op je gezicht viel?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb er 4 jaar gewoond. Taiwan is schitterend fietsen als je de routes door de bergen neemt. Langs de oostkust is ook schitterend maar erg druk.
[Taiwan] Fietstocht door de bergen. Veel PICS !
Het hangt van de manier waarop je handelt af, maar zoals Selang al zei: eigenlijk alleen maar ruis.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Dat is idd briljant
(Nou moet ik zeggen, ik zit veel in het OV, en die dingen helpen je een beetje de tijd door, dus ik vind het wel prettig)
Dat ziet er idd super uitquote:Op maandag 20 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb er 4 jaar gewoond. Taiwan is schitterend fietsen als je de routes door de bergen neemt. Langs de oostkust is ook schitterend maar erg druk.
[Taiwan] Fietstocht door de bergen. Veel PICS !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |