Hooray voor grafieken!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:11 schreef Perrin het volgende:
Junk bonds zijn niet zo erg in trek momenteel..
[ afbeelding ]
Dat ga ik vandaag doen. Ik zal sowieso proberen ergens een appeal in te dienen. Vertrek zo naar de uni heb namelijk de officiële kritieken nog niet in mogen zien. Heb alleen van de 1e begeleider gehoord wat er mis was, en dat ze daardoor nog 4 andere begeleiders nodig hadden om het te becijferen. Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 05:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je nog afgetast of je de scriptie kunt herschrijven voor een hoger cijfer ? Met een 5,5 op je lijst wordt een PhD sollicitatie lastig denk ik.
Je hebt ook nog wel even, gezien het feit je straks toch weer paar maand met vakantie gaat etc. Het heeft toch geen haast of wel?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:27 schreef SeLang het volgende:
Renewed risk-appetite seen in markets following market talk that the new Greek aid package could be worth EUR 150bln
Glijdende schaal enzo
Je ziet bij de laatste IPO's bijna allemaal dat ze op hun 1e dag een bizarre intraday high maken en dan naar beneden donderen. Yandex (internet), Linkedin (internet), Pandora (internet), Renren (internet) .. en ga zo maar door.quote:
Zou me inderdaad niets verbazen, ondanks de nieuwste waarderingen van 100 miljard (en tegen de tijd misschien nog hoger). Een kortstondige (forse?) hype waarna het in elkaar zakt. De winst uit de puts linkedin en renren investeren in wat putjes facebook durf ik wel aan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Je ziet bij de laatste IPO's bijna allemaal dat ze op hun 1e dag een bizarre intraday high maken en dan naar beneden donderen. Yandex (internet), Linkedin (internet), Pandora (internet), Renren (internet) .. en ga zo maar door.
Renren zat bijna 60% boven hun offering price. Tzal me niks verbazen wanneer Facebook komt we ver boven de 100% komen.
Er zijn ook studenten die voor een PhD worden toegelaten zonder een master degree.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?
Ik verwacht sowieso een haircut, de vraag is enkel hoeveel. Ik schat zo'n 50%? Dat is minder dan de markt heeft ingeprijsd, dus ook geen rampquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw, http://www.tijd.be/nieuws(...)n-_.9071756-3095.art
Voor mij nog maar eens een klein teken dat ze een griekse default voorbereiden.
Zijn Griekse bonds opgenomen in die index? Dat zou ook wel wat verklaren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:11 schreef Perrin het volgende:
Junk bonds zijn niet zo erg in trek momenteel..
[ afbeelding ]
Heb ik ook wel is gehad zoiets. Heel simpel onderzoekje gedaan, huppa een 8.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat ga ik vandaag doen. Ik zal sowieso proberen ergens een appeal in te dienen. Vertrek zo naar de uni heb namelijk de officiële kritieken nog niet in mogen zien. Heb alleen van de 1e begeleider gehoord wat er mis was, en dat ze daardoor nog 4 andere begeleiders nodig hadden om het te becijferen. Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?
(dit is overigens ook vorig jaar gebeurt bij 1 van de studenten bij ons op school. Een Rus die bij een olie instelling heeft gewerkt, scriptie heeft geschreven over die sector. Stond gemiddeld genomen cum laude kreeg hij een 50% voor z'n scriptie. (scriptie telt hier 25% van het 3e jaar). Mja dan doe je een 3 jarige studie, sta je gemiddeld genomen relatief goed en dan wordt alles op zo'n manier verziekt. Beetje jammer..)
Je hebt gelijk het voorspelt alleen maar op basis van historie wat er kan gebeuren. Zoiets als de flash crash dat is niet eerder voorgekomen dus als de markt zich niet conformeert aan historische omstandigheden is het enige wat je kan doen average downquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar zoveel voorspellende waarde heeft TA natuurlijk niet.
ik heb wel eens een onderzoek gemaakt dat de plank missloeg, een onderzoek dat de onderszoeksvraag niet beantwoorrde. Misschien is dat het probleem. Dat de kern van het onderzoek, niet goed "lijkt" te zijn beantwoord. Maar we horen van S_E wel later wat het probleem is, erg vreemd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef iamcj het volgende:
[..]
Heb ik ook wel is gehad zoiets. Heel simpel onderzoekje gedaan, huppa een 8.
2e keer een ingewikkeld onderzoek, wat de begeleider niet begreep, een 6 voor de moeite.
Is je probleem niet: begeleiders verwachten een onderzoek naar invloed van macrovariabelen op de beurs. Je komt met een handelsstrategie die tegen hun gevoel indruist.
Ik denk dat deze onnatuurlijke daling tijdens POMO het gevolg is van frontrunning het einde van de POMO. Maar dat is speculatie. De vorige keer dat POMO eindigde vlak voor de flash crash was er sprake van idd namelijk een campingrally op laag volume, een legendarische rally nu vergeten door QE2 POMO rally die nog indrukwekkender is. Ik denk gewoon dat er te vroeg is verkocht, dat we misschien wel nieuwe highs zien voor een nieuwe flash crash. Maar ik wil zeker niet leveraged long zijn na POMO.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het eind van POMO zal inmiddels toch wel ingeprijsd worden? Of verwacht je pas in juli een daling?Het hele Griekenlandverhaal kon de beurzen 1,5 jaar weinig schelen, zelfs een atoomramp is na 2 weken vergeten. IMHO is de reden van de daling grotendeels toe te schrijven aan het aflopen van die POMO.
Met zo'n houding kom je geen stap verder: niet in het onderwijs en ook niet elders. Het docentencorps is zoiets als de markt: zij heeft altijd gelijk. Het is aan jou als student de taak om na te gaan waar je fout zat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef iamcj het volgende:
2e keer een ingewikkeld onderzoek, wat de begeleider niet begreep, een 6 voor de moeite.
Is je probleem niet: begeleiders verwachten een onderzoek naar invloed van macrovariabelen op de beurs. Je komt met een handelsstrategie die tegen hun gevoel indruist.
Dat lees ik echt overal. Dan denk ik: lekker Duitse aandelen kopen toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:28 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Wat enorm frustrerend om te zien hoe de DAX de AEX 9 van de 10x out-performed. Zie het afgelopen uur, AEX opgelopen tot +0,6%, DAX een uur geleden ook nog +0,6% en nu even +1,2%...
Hier staat een hele uitlegquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef Japie_Tepel het volgende:
Over wat voor macrovariabelen hebben we het met SE's scriptie?
Edit: Overigens kan ik 'POMO' niet plaatsen. Wat betekent het?
Permanent.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:49 schreef Japie_Tepel het volgende:
Dank. Maar waar staat de 'P' dan voor?
Normaal gesproken krijg je een Nobelprijs als je een algemeen aanvaarde theorie als onjuist ontmaskert.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:46 schreef jaco het volgende:
Van goede docenten (en zeker van 5 docenten) mogen we echter verwachten dat die een gedegen scriptie belonen, ook als deze tegen hun eigen mening indruist.
Ik zal nog even moeten wachten. Mijn 1e begeleider is niet aanwezig en de dame die alle scripties heeft (en dus de comments/remarks) is op dit moment ook niet aanwezig. Maandag weer proberen. Balen, ze zullen, zo is me verteld maandag iig. aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Er zijn ook studenten die voor een PhD worden toegelaten zonder een master degree.
Voor zover mij bekend wordt tijdens een PhD application in brede zin gewogen in hoeverre je geschikt bent voor een carriere in de academische wereld. Je volledige trackrecord komt daarbij aan bod. Je zal een misser tijdens je BSc moeten verklaren. Als je een dijk van een master scriptie hebt afgeleverd, dan zal het wel wat minder belangrijk worden.
Voor het zover is, lijkt het me belangrijk om te weten wat er met deze scriptie is misgegaan. Je schrijfstijl op dit forum is altijd helder en je was serieus met de scriptie bezig. Toch wordt je uitleg van het statistische model niet begrepen.
Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Normaal gesproken krijg je een Nobelprijs als je een algemeen aanvaarde theorie als onjuist ontmaskert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |