abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98273212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Long op de Amerikaanse beurzen is beetje tricky vind je niet? Over 2 week maandelijkse unemployment data en meeste mensen zijn het er wel over uit dat Griekenland het loodje legt. Er kan nog genoeg af van de beurs.
Over 2 weken wil ik niet meer leveraged long zijn, dan is POMO afgelopen. Op dit moment is dat nog bezig dus ben ik niet zó ongerust. Ik hoop dus min of meer op een 3% bounce binnen twee weken zodat ik mijn leverage omlaag kan gooien. Technische analyse zegt ook dat ik long moet gaan, ik kan niet anders dan long zijn. :o
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:03:14 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98273540
Je kunt toch niet gaan gokken op zo'n bounce?

Bovendien denk ik dat wanneer de trend keert (dus bij een min of meer positieve uitkomst van de besprekingen rond Griekenland), we veel meer gaan stijgen. Want de bedrijfsresultaten zijn prima, daar is niks mis mee. Dan kun je beter gewoon blijven zitten.
The End Times are wild
pi_98273593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:57 schreef superpiet het volgende:

[..]

Over 2 weken wil ik niet meer leveraged long zijn, dan is POMO afgelopen. Op dit moment is dat nog bezig dus ben ik niet zó ongerust. Ik hoop dus min of meer op een 3% bounce binnen twee weken zodat ik mijn leverage omlaag kan gooien. Technische analyse zegt ook dat ik long moet gaan, ik kan niet anders dan long zijn. :o
Mja, maar zoveel voorspellende waarde heeft TA natuurlijk niet.

Over TA gesproken. Heb vandaag mijn voorlopige cijfer van m'n trading scriptie terug gekregen. Hij is maar liefst door 5 personen bekeken omdat ze allen het statistische model wat de macro variabelen gebruikte niet begrepen. En ook al werd me verteld dat ik het hele jaar goed op weg naar een 8 kreeg ik een 5.5 terug. Komt nog een keer bij dat mijn resultaten beter waren dan EMH. En dat kan natuurlijk niet....

:|W :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98274333
Kan je nagaan overigens dat die bende over Griekenland al weer meer dan 1.5 jaar bezig is! En dan te bedenken dat de Ierse nog niet eens op het niveau van de Griekse staan afgelopen jaar maart. Maar ze zijn iig. goed op weg :P

(spread 2 jaar griekse bond vs 2 jaar ierse bond)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_98274679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Over TA gesproken. Heb vandaag mijn voorlopige cijfer van m'n trading scriptie terug gekregen. Hij is maar liefst door 5 personen bekeken omdat ze allen het statistische model wat de macro variabelen gebruikte niet begrepen. En ook al werd me verteld dat ik het hele jaar goed op weg naar een 8 kreeg ik een 5.5 terug. Komt nog een keer bij dat mijn resultaten beter waren dan EMH. En dat kan natuurlijk niet....

:|W :')
Ben je eigenlijk 't type dat binnenkort voor 't PhD gaat gaan of toch eerder niet?
pi_98274922
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:26 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ben je eigenlijk 't type dat binnenkort voor 't PhD gaat gaan of toch eerder niet?
Heb nog 2 interviews lopen voor eventueel full time werk hier in Londen. Mits 1 van die gepakt wordt zal ik overwegen om aan het werk te gaan. Zo niet gaan we de PhD kant op nadat ik mn MSc afrond.
pi_98274954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:57 schreef superpiet het volgende:

[..]

Het eind van POMO zal inmiddels toch wel ingeprijsd worden? Of verwacht je pas in juli een daling? :D Het hele Griekenlandverhaal kon de beurzen 1,5 jaar weinig schelen, zelfs een atoomramp is na 2 weken vergeten. IMHO is de reden van de daling grotendeels toe te schrijven aan het aflopen van die POMO.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_98275044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb nog 2 interviews lopen voor eventueel full time werk hier in Londen. Mits 1 van die gepakt wordt zal ik overwegen om aan het werk te gaan. Zo niet gaan we de PhD kant op nadat ik mn MSc afrond.
Respect, either way. Jammer van het cijfer! Wat bedoel je met EMH eigenlijk?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_98275052
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Het eind van POMO zal inmiddels toch wel ingeprijsd worden? Of verwacht je pas in juli een daling? :D Het hele Griekenlandverhaal kon de beurzen 1,5 jaar weinig schelen, zelfs een atoomramp is na 2 weken vergeten. IMHO is de reden van de daling grotendeels toe te schrijven aan het aflopen van die POMO.
Het zal er wel wat mee te maken hebben maar toch is het leuk om te lezen dat op elke financiele website + financiele tv ze het over niks anders hebben dan .. griekenland, euro debt und so weiter! :D
pi_98275291
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Respect, either way. Jammer van het cijfer! Wat bedoel je met EMH eigenlijk?
Efficient market hypothesis. Met andere woorden, je kunt geen strategie bedenken die een hoger rendement kan halen dan dat je random een aantal aandelen uit een potje haalt. En mocht het wel zo zijn, dan zijn je risicowaardes hoger dan die van EMH. (bijv. een lagere sharp ratio).

Hetgeen wat ik deed was een box vol met macro waardes testen op de SP500 en DJ30. En als je de returns allemaal individueel test kwam je gemiddeld genomen op een hogere return uit dan het gemiddelde beursrendement van 6/7% met een hogere sharpe ratio. En dat kan natuurlijk niet want je kunt de beurs niet voorspellen! :|W

(en ja, vingertjes crossed dat ik 1 van de 2 interviews land, ben wel toe om even uit het academische wereldje te stappen na deze stuff. Tis 1 IB en de andere is een CRA)
pi_98275374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het zal er wel wat mee te maken hebben maar toch is het leuk om te lezen dat op elke financiele website + financiele tv ze het over niks anders hebben dan .. griekenland, euro debt und so weiter! :D
Je vraagt het je wel eens af he, de rol van de media in dit soort tijden.
Het is eigenlijk helemaal geen nieuws, deze feiten lopen al jaren.
Is het nu extra erg of is het simpelweg om de daling te willen verklaren dat alles breed uitgemeten wordt? Persoonlijk ben ik al een beetje moe van al die Griekenland verhalen, het zou me niets verbazen als dit een beetje naar de achtergrond verdwijnt dat we toch weer een soort campingrally krijgen op laag volume.
pi_98276982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Je vraagt het je wel eens af he, de rol van de media in dit soort tijden.
Het is eigenlijk helemaal geen nieuws, deze feiten lopen al jaren.
Is het nu extra erg of is het simpelweg om de daling te willen verklaren dat alles breed uitgemeten wordt? Persoonlijk ben ik al een beetje moe van al die Griekenland verhalen, het zou me niets verbazen als dit een beetje naar de achtergrond verdwijnt dat we toch weer een soort campingrally krijgen op laag volume.
Men praat elkaar natuurlijk ook enorm na. Haal Bloomberg TV en CNBC van de buis en je hebt er al minder last van denk ik.
pi_98277275
SAN FRANCISCO (MarketWatch) — Capital One Financial Corp. said late Thursday that it has agreed to buy ING Direct from Dutch banking giant ING Groep in a deal valued at $9 billion.

Capital One, the eighth-biggest bank in the U.S., said it will fund the deal with $6.2 billion in cash raised through equity and debt offerings along with about 55.9 million shares of its stock worth $2.8 billion.

“The acquisition of ING Direct is a game-changing transaction that delivers attractive deal economics immediately and compelling long-term strategic value,” Capital One Chairman and Chief Executive Richard Fairbank said.

Click to Play Senate backs ethanol-credit repealThe Senate votes to repeal a $6 billion tax credit for ethanol producers, a move that could signal the end of some federal subsidies as part of an eventual budget compromise.
ING Groep announced in 2009 it was looking for a buyer for ING Direct, a move aimed at winning the backing of European Commission regulators for an extensive overhaul of its European operations at the height of the global banking crisis.

Capital One, which will incur $210 million in costs to complete the deal, is looking to save $90 million through consolidating systems and staff functions. Another $200 million a year is expected to be saved by streamlining its asset management.

The combined company, which will become the fifth-biggest bank in the U.S., will also potentially benefit from cross-selling ING’s ShareBuilder online brokerage products to Capital One customers and vice versa, according to Capital One.

ING Groep will hold a 9.9% stake in Capital One and will have the right to name one member to the company’s board of directors.

The deal is subject to regulatory approvals in both the U.S. and the Netherlands and is expected to close between late 2011 and early 2012
pi_98281421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je nog afgetast of je de scriptie kunt herschrijven voor een hoger cijfer ? Met een 5,5 op je lijst wordt een PhD sollicitatie lastig denk ik.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:19:46 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98283237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 05:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Heb je nog afgetast of je de scriptie kunt herschrijven voor een hoger cijfer ? Met een 5,5 op je lijst wordt een PhD sollicitatie lastig denk ik.
Dat vroeg ik me ook af. Bij ons moest je een 9 hebben voor je afstuderen wilde je daarvoor in aanmerking komen. Maar goed, dat is lang geleden....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:21:05 #166
324665 meth77
to do or not to do
pi_98283260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef fedsingularity het volgende:

Persoonlijk ben ik al een beetje moe van al die Griekenland verhalen, het zou me niets verbazen als dit een beetje naar de achtergrond verdwijnt dat we toch weer een soort campingrally krijgen op laag volume.
Zolang er geen absolute duidelijkheid is blijft het hommelus
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:44:16 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98283732
Na Griekenland begint het hele circus opnieuw met Portugal.
En daarna ierland.
En daarna Spanje.
En dan begint de show pas echt...
Mijn reisverslagen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:02:41 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98284210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:21 schreef fedsingularity het volgende:
SAN FRANCISCO (MarketWatch) — Capital One Financial Corp. said late Thursday that it has agreed to buy ING Direct from Dutch banking giant ING Groep in a deal valued at $9 billion.

Capital One, the eighth-biggest bank in the U.S., said it will fund the deal with $6.2 billion in cash raised through equity and debt offerings along with about 55.9 million shares of its stock worth $2.8 billion.

“The acquisition of ING Direct is a game-changing transaction that delivers attractive deal economics immediately and compelling long-term strategic value,” Capital One Chairman and Chief Executive Richard Fairbank said.

Click to Play Senate backs ethanol-credit repealThe Senate votes to repeal a $6 billion tax credit for ethanol producers, a move that could signal the end of some federal subsidies as part of an eventual budget compromise.
ING Groep announced in 2009 it was looking for a buyer for ING Direct, a move aimed at winning the backing of European Commission regulators for an extensive overhaul of its European operations at the height of the global banking crisis.

Capital One, which will incur $210 million in costs to complete the deal, is looking to save $90 million through consolidating systems and staff functions. Another $200 million a year is expected to be saved by streamlining its asset management.

The combined company, which will become the fifth-biggest bank in the U.S., will also potentially benefit from cross-selling ING’s ShareBuilder online brokerage products to Capital One customers and vice versa, according to Capital One.

ING Groep will hold a 9.9% stake in Capital One and will have the right to name one member to the company’s board of directors.

The deal is subject to regulatory approvals in both the U.S. and the Netherlands and is expected to close between late 2011 and early 2012
De enorme bubble in ING aandelen rond 2006 was gebaseerd op het succes van ING-Direct. En dat zijn ze nu dus kwijt :W
Mijn reisverslagen
pi_98284299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

De enorme bubble in ING aandelen rond 2006 was gebaseerd op het succes van ING-Direct. En dat zijn ze nu dus kwijt :W
Vind ik dat ze er nog een aardige prijs voor beuren, gezien hun huidige marketcap :)
Het succes van ING is trouwens Jan Hommen. Die is aardig goed bezig.
(niet dat ik thans aandeel van enige bank zou willen bezitten gezien de vloedgolf aan herkapitalisaties die nog gaan komen)

PS: houdt deze verkoop nu ook in dat het Deposito Garantie Stelsel verlost is van een berg garanties? :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:12:28 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98284514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vind ik dat ze er nog een aardige prijs voor beuren, gezien hun huidige marketcap :)
ING trekt momenteel ook de AEX omhoog (relatief gezien dan :P )

quote:
PS: houdt deze verkoop nu ook in dat het Deposito Garantie Stelsel verlost is van een berg garanties? :)
Ik weet niet zeker of dit de "hele" ING-Direct betreft. Het Amerikaanse deel valt dacht ik niet onder het Nederlandse DGS. Het Britse deel in elk geval wel.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:15:34 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98284617
Ze hebben nu in elk geval weer wat geld om de haircuts van Grieken, Portugezen en Ieren te betalen.
Mijn reisverslagen
pi_98284800
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:15 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben nu in elk geval weer wat geld om de haircuts van Grieken, Portugezen en Ieren te betalen.
Dat doen ze wel uit de rentemarge die in twee jaar tijd verviervoudigd is :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:24:19 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98284884
quote:
'Basel wil hogere kapitaaleisen grote banken'

BASEL (AFN) - Het Basels Comité wil de kapitaaleisen voor 's werelds grootste banken verder aanscherpen. Dat schrijft persbureau Bloomberg vrijdag op basis van ingewijden.
Met de stap zou het comité een rem willen zetten op het verder groeien van de grote instellingen. Er wordt, volgens de bronnen, gesproken over een extra kapitaalbuffer voor de financiële concerns die op kan lopen tot 3,5 procent. Volgens Bloomberg zou het plan volgende week besproken worden bij een bijeenkomst van centrale bankiers in Basel, maar er wordt dan nog geen beslissing verwacht.
Ik zeg zelf al een paar jaar dat ik er voorstander van zou zijn om kapitaaleisen afhankelijk te maken van de grootte van de bank (groter = hogere kapitaaleisen). De bank wordt namelijk een groter systeemrisico naarmate de bank groter is. Door de kapitaaleisen hoger te maken voor grotere instellingen creëer je een incentive voor grote banken om zich op te splitsen. Dat zou een stap in de goede richting zijn om "too big to fail" af te schaffen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:26:47 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98284952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat doen ze wel uit de rentemarge die in twee jaar tijd verviervoudigd is :)
Mooi. Laat maar vallen dus die PIIGS. Waarom is de overheid hier überhaupt nog bij betrokken? Laat die banken zelf maar met de Grieken onderhandelen over haircuts en de voorwaarden om leningen door te rollen.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:11:54 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98286368
Junk bonds zijn niet zo erg in trek momenteel..

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_98286627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:11 schreef Perrin het volgende:

[ afbeelding ]
Hooray voor grafieken!

Trek 'm eens naar 1 jaar of naar 5 jaar :)

Voor nuance enzo.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:24:08 #177
38496 Perrin
pi_98286719
5y:

vrijdag 17 juni 2011 @ 11:27:32 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98286829
Renewed risk-appetite seen in markets following market talk that the new Greek aid package could be worth EUR 150bln

Glijdende schaal enzo :O
Mijn reisverslagen
pi_98287526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 05:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat ga ik vandaag doen. Ik zal sowieso proberen ergens een appeal in te dienen. Vertrek zo naar de uni heb namelijk de officiële kritieken nog niet in mogen zien. Heb alleen van de 1e begeleider gehoord wat er mis was, en dat ze daardoor nog 4 andere begeleiders nodig hadden om het te becijferen. Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?

(dit is overigens ook vorig jaar gebeurt bij 1 van de studenten bij ons op school. Een Rus die bij een olie instelling heeft gewerkt, scriptie heeft geschreven over die sector. Stond gemiddeld genomen cum laude kreeg hij een 50% voor z'n scriptie. (scriptie telt hier 25% van het 3e jaar). Mja dan doe je een 3 jarige studie, sta je gemiddeld genomen relatief goed en dan wordt alles op zo'n manier verziekt. Beetje jammer..)
pi_98287676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:27 schreef SeLang het volgende:
Renewed risk-appetite seen in markets following market talk that the new Greek aid package could be worth EUR 150bln

Glijdende schaal enzo :O
Je hebt ook nog wel even, gezien het feit je straks toch weer paar maand met vakantie gaat etc. Het heeft toch geen haast of wel?
pi_98287861
RENREN en LINKEDIN. :')
pi_98288062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:59 schreef piepeloi55 het volgende:
RENREN en LINKEDIN. :')
Je ziet bij de laatste IPO's bijna allemaal dat ze op hun 1e dag een bizarre intraday high maken en dan naar beneden donderen. Yandex (internet), Linkedin (internet), Pandora (internet), Renren (internet) .. en ga zo maar door.

Renren zat bijna 60% boven hun offering price. Tzal me niks verbazen wanneer Facebook komt we ver boven de 100% komen.
pi_98288231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Je ziet bij de laatste IPO's bijna allemaal dat ze op hun 1e dag een bizarre intraday high maken en dan naar beneden donderen. Yandex (internet), Linkedin (internet), Pandora (internet), Renren (internet) .. en ga zo maar door.

Renren zat bijna 60% boven hun offering price. Tzal me niks verbazen wanneer Facebook komt we ver boven de 100% komen.
Zou me inderdaad niets verbazen, ondanks de nieuwste waarderingen van 100 miljard (en tegen de tijd misschien nog hoger). Een kortstondige (forse?) hype waarna het in elkaar zakt. De winst uit de puts linkedin en renren investeren in wat putjes facebook durf ik wel aan.
pi_98288747
Btw, http://www.tijd.be/nieuws(...)n-_.9071756-3095.art

Voor mij nog maar eens een klein teken dat ze een griekse default voorbereiden.
pi_98289212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?
Er zijn ook studenten die voor een PhD worden toegelaten zonder een master degree.

Voor zover mij bekend wordt tijdens een PhD application in brede zin gewogen in hoeverre je geschikt bent voor een carriere in de academische wereld. Je volledige trackrecord komt daarbij aan bod. Je zal een misser tijdens je BSc moeten verklaren. Als je een dijk van een master scriptie hebt afgeleverd, dan zal het wel wat minder belangrijk worden.

Voor het zover is, lijkt het me belangrijk om te weten wat er met deze scriptie is misgegaan. Je schrijfstijl op dit forum is altijd helder en je was serieus met de scriptie bezig. Toch wordt je uitleg van het statistische model niet begrepen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:40:40 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98289358
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw, http://www.tijd.be/nieuws(...)n-_.9071756-3095.art

Voor mij nog maar eens een klein teken dat ze een griekse default voorbereiden.
Ik verwacht sowieso een haircut, de vraag is enkel hoeveel. Ik schat zo'n 50%? Dat is minder dan de markt heeft ingeprijsd, dus ook geen ramp
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:44:45 #187
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98289517
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:11 schreef Perrin het volgende:

[ afbeelding ]
Zijn Griekse bonds opgenomen in die index? Dat zou ook wel wat verklaren.
The more debt, the better
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:04:09 #188
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98290239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat ga ik vandaag doen. Ik zal sowieso proberen ergens een appeal in te dienen. Vertrek zo naar de uni heb namelijk de officiële kritieken nog niet in mogen zien. Heb alleen van de 1e begeleider gehoord wat er mis was, en dat ze daardoor nog 4 andere begeleiders nodig hadden om het te becijferen. Dit is overigens mijn BSc, ik wil hierna eerst een dubbele MSc doen. Ik dacht dat PhD afhing van hoe je je master scriptie schreef?

(dit is overigens ook vorig jaar gebeurt bij 1 van de studenten bij ons op school. Een Rus die bij een olie instelling heeft gewerkt, scriptie heeft geschreven over die sector. Stond gemiddeld genomen cum laude kreeg hij een 50% voor z'n scriptie. (scriptie telt hier 25% van het 3e jaar). Mja dan doe je een 3 jarige studie, sta je gemiddeld genomen relatief goed en dan wordt alles op zo'n manier verziekt. Beetje jammer..)
Heb ik ook wel is gehad zoiets. Heel simpel onderzoekje gedaan, huppa een 8.
2e keer een ingewikkeld onderzoek, wat de begeleider niet begreep, een 6 voor de moeite.

Is je probleem niet: begeleiders verwachten een onderzoek naar invloed van macrovariabelen op de beurs. Je komt met een handelsstrategie die tegen hun gevoel indruist.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_98290636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt gelijk het voorspelt alleen maar op basis van historie wat er kan gebeuren. Zoiets als de flash crash dat is niet eerder voorgekomen dus als de markt zich niet conformeert aan historische omstandigheden is het enige wat je kan doen average down :'( omdat de verwachting is dat het zich gaat conformeren aan de historie of leverage omlaag :o omdat het zich niet blijft conformeren.

Ik kan niet anders dan long zijn, :Y mijn TA berust op de swarm method allerlei variabelen volume marketbreadth boven of onder 200 MA, worden gebacktest op bullish of bearishness en uit de combinatie komt een bias naar boven. Die is op dit moment long. Helaas is die al een aantal weken long en nu nog steeds long dan ben je soms te vroeg :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef iamcj het volgende:

[..]

Heb ik ook wel is gehad zoiets. Heel simpel onderzoekje gedaan, huppa een 8.
2e keer een ingewikkeld onderzoek, wat de begeleider niet begreep, een 6 voor de moeite.

Is je probleem niet: begeleiders verwachten een onderzoek naar invloed van macrovariabelen op de beurs. Je komt met een handelsstrategie die tegen hun gevoel indruist.
ik heb wel eens een onderzoek gemaakt dat de plank missloeg, een onderzoek dat de onderszoeksvraag niet beantwoorrde. Misschien is dat het probleem. Dat de kern van het onderzoek, niet goed "lijkt" te zijn beantwoord. Maar we horen van S_E wel later wat het probleem is, erg vreemd. :'(
pi_98291002
Wat enorm frustrerend om te zien hoe de DAX de AEX 9 van de 10x out-performed. Zie het afgelopen uur, AEX opgelopen tot +0,6%, DAX een uur geleden ook nog +0,6% en nu even +1,2%...
pi_98291369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik denk dat deze onnatuurlijke daling tijdens POMO het gevolg is van frontrunning het einde van de POMO. Maar dat is speculatie. De vorige keer dat POMO eindigde vlak voor de flash crash was er sprake van idd namelijk een campingrally op laag volume, een legendarische rally nu vergeten door QE2 POMO rally die nog indrukwekkender is. Ik denk gewoon dat er te vroeg is verkocht, dat we misschien wel nieuwe highs zien voor een nieuwe flash crash. Maar ik wil zeker niet leveraged long zijn na POMO.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 13:43:54 #192
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_98291438
Over wat voor macrovariabelen hebben we het met SE's scriptie?

Edit: Overigens kan ik 'POMO' niet plaatsen. Wat betekent het?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_98291511
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef iamcj het volgende:

Met zo'n houding kom je geen stap verder: niet in het onderwijs en ook niet elders. Het docentencorps is zoiets als de markt: zij heeft altijd gelijk. Het is aan jou als student de taak om na te gaan waar je fout zat.

Ik begrijp je opmerking wel nadat SE de EMH noemde. Van goede docenten (en zeker van 5 docenten) mogen we echter verwachten dat die een gedegen scriptie belonen, ook als deze tegen hun eigen mening indruist.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:44:37 #194
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98293801
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:28 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Wat enorm frustrerend om te zien hoe de DAX de AEX 9 van de 10x out-performed. Zie het afgelopen uur, AEX opgelopen tot +0,6%, DAX een uur geleden ook nog +0,6% en nu even +1,2%...
Dat lees ik echt overal. Dan denk ik: lekker Duitse aandelen kopen toch?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98295853
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:43 schreef Japie_Tepel het volgende:
Over wat voor macrovariabelen hebben we het met SE's scriptie?

Edit: Overigens kan ik 'POMO' niet plaatsen. Wat betekent het?
Hier staat een hele uitleg :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Open_market_operations
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:49:45 #196
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_98296612
Dank. Maar waar staat de 'P' dan voor?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_98296921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:49 schreef Japie_Tepel het volgende:
Dank. Maar waar staat de 'P' dan voor?
Permanent.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:04:57 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98297231
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:46 schreef jaco het volgende:
Van goede docenten (en zeker van 5 docenten) mogen we echter verwachten dat die een gedegen scriptie belonen, ook als deze tegen hun eigen mening indruist.
Normaal gesproken krijg je een Nobelprijs als je een algemeen aanvaarde theorie als onjuist ontmaskert.
Mijn reisverslagen
pi_98297564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Er zijn ook studenten die voor een PhD worden toegelaten zonder een master degree.

Voor zover mij bekend wordt tijdens een PhD application in brede zin gewogen in hoeverre je geschikt bent voor een carriere in de academische wereld. Je volledige trackrecord komt daarbij aan bod. Je zal een misser tijdens je BSc moeten verklaren. Als je een dijk van een master scriptie hebt afgeleverd, dan zal het wel wat minder belangrijk worden.

Voor het zover is, lijkt het me belangrijk om te weten wat er met deze scriptie is misgegaan. Je schrijfstijl op dit forum is altijd helder en je was serieus met de scriptie bezig. Toch wordt je uitleg van het statistische model niet begrepen.
Ik zal nog even moeten wachten. Mijn 1e begeleider is niet aanwezig en de dame die alle scripties heeft (en dus de comments/remarks) is op dit moment ook niet aanwezig. Maandag weer proberen. Balen, ze zullen, zo is me verteld maandag iig. aanwezig zijn.

Ben erg benieuwd, met name om het feit dat de uitleg van de begeleider het met name had over dat hij het niet begreep. Net zoals de uitkomst, de 3D grafiekjes bijv. Maar een 5.5 geeft immers de indicatie dat er serieuze fouten in gemaakt zijn. En toen hij zei dat er maar liefts 5 naar gekeken hebben ging er bij mij al een lampje branden. Een prof. heeft geen 4 andere nodig om er zeker van te zijn dat de student een fout heeft gemaakt. Normaliter wordt een scriptie hier door 1 becijfert en dan nog een keer snel overgekeken door een ander om te kijken of de 1e marker fouten over het hoofd heeft gezien.
pi_98298302
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Normaal gesproken krijg je een Nobelprijs als je een algemeen aanvaarde theorie als onjuist ontmaskert.
Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.
pi_98298963
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:52:02 #202
38496 Perrin
pi_98299141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting :)
Ahh, gefeliciteerd!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:56:18 #203
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98299350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.
Iets is waar totdat het tegendeel is bewezen ;). Ik heb zelf ook al enkele winstgevende strategieën getest, maar helaas niet het geld om ze uit te voeren of de transactiekosten wegen niet op.

Ik denk dat als je er boven op zit, alle informatie tot je neemt en kan beredeneren op basis van het verleden wat de gevolgen van bepaalde data zijn, je de beurs kunt verslaan. Goldman is het levende bewijs. Dat is echt niet alleen HFT, maar ook een informatievoorsprong en kennis.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:16:05 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98302159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?
Mijn reisverslagen
pi_98302428
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?
Geen van dat allen. Check pm :D
pi_98306191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen van dat allen. Check pm :D
ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevonden ;)
pi_98307667
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevonden ;)
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
pi_98308227
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
CRA = credit risk audit?
pi_98310794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

CRA = credit risk audit?
credit rating agency neem ik aan ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_98310932
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:42 schreef nostra het volgende:

[..]

credit rating agency neem ik aan ;)
sorry, ik ben meer een interne :P

(dank)
pi_98316860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep. Zoals je ziet is Bank of Ireland (paarse/roze) een goede 2e die op weg is kopje onder te gaan.

[ afbeelding ]

Als je bij zo'n bank werkt en continu de boeken kunt inzien dan zie je dit soort shit toch ook van mijlen ver aan komen? 8)7 Al moet ik zeggen dat ik ook vaak genoeg mensen ben tegen gekomen waarvan ik toch wel enige twijfel had hoe ze in de financiële sector zijn terecht gekomen.
Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.
Er lijkt in Ierland ook wat te rommelen.

pi_98317086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:39 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.
Er lijkt in Ierland ook wat te rommelen.

[ afbeelding ]
Ik zal maandag eens even kijken. Ik ken deze inderdaad zo ook niet. Het lijkt er inderdaad ook op dat de Ierse banken toch behoorlijke lege hulzen lijken te worden. (of misschien al zijn).

Iets wat met 7500 basis points naar boven knalt is natuurlijk een teken van enorme stront aan de knikker :P
pi_98317394
Misschien worden ze vrijwillig gedwongen om mee te dokken?
pi_98334720
Chinese aandelen :o

pi_98337451
Wow... Als Shanghai idd voorloopt op de westerse beurzen dan staat er ons wel wat te wachten :P

Zijn dat eigen te volgen aandelen of een index ofzo?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:01:58 #216
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98338489
Hong Kong en Shanghai liggen er idd niet al te lekker bij.
pi_98338773
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow... Als Shanghai idd voorloopt op de westerse beurzen dan staat er ons wel wat te wachten :P

Zijn dat eigen te volgen aandelen of een index ofzo?
ach, ze hebben daar ook hun Antonovs, Innoconcepts en aanverwanten hoor :)
Bagger heb je overal.
pi_98340293
The Short and Simple Story of the Credit Crisis -- The Full Version

zaterdag 18 juni 2011 @ 18:27:17 #219
38496 Perrin
pi_98341160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:57 schreef KneeDeep het volgende:
The Short and Simple Story of the Credit Crisis -- The Full Version

Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topic
pi_98346452
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topic
Goed uitgelegd inderdaad. Het enige wat ik een beetje mis is dat de rente omhoog ging en doordat veel subprime mortgages niet rentevast waren er mensen moesten defaulten omdat ze de stijgende rentes niet konden betalen.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:32:02 #221
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98390796
Prijst de markt een failliet van Commerzbank in of zo? Wat staat dat aandeel toch laag.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:49:27 #222
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98391778
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef flyguy het volgende:
Prijst de markt een failliet van Commerzbank in of zo? Wat staat dat aandeel toch laag.
Zo gek is dat toch niet? Zat financials die er beter voor staan op het moment en zo'n aandelen emissie word natuurlijk niet als positief ervaren.
pi_98394441
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

Vuile verraaier! :P
  zondag 19 juni 2011 @ 23:53:09 #224
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98394892
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Vuile verraaier! :P
Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment. Ik kan me nog genoeg verhalen herinneren van mensen die stonden te trappelen bij hun baan als entry analist bij Lehman bijv. en bij dag 1 direct ontslagen werden omdat het bedrijf failliet was :{. Deze crisis kan nog aardig wat invloed uit gaan oefenen op een aantal banken en dan zal er vanaf onderen weer behoorlijk gesnoeid worden.
pi_98395328
De DJ opende net met slechts 0.2% naar beneden. Ik had persoonlijk wel verwacht dat de onzekerheid misschien een wat groter minnetje zou veroorzaken. Mocht er morgen of overmorgen goed nieuws uitkomen gaan we op deze manier flink naar het groen denk ik.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:07:55 #226
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98395583
Kan je niet alvast wat downgrades geven dan? :P
pi_98396309
S_E, ik zou denken dat dit het nieuws van de dag moet zijn in de traders/beleggerswereld:

Dodd-Frank Precious Metal Trading Prohibition Could Make Hedge Fund FX Trading Illegal

Korte samenvatting, voor zover ik het begrepen heb en voor zover het überhaupt klopt: ieder buitenlands hedgefund dat Amerikaanse klanten heeft met een deelneming van minder dan $10 miljoen mag geen currencies en metals meer traden.

De meeste hedgefunds zitten formeel in een buitenlands belastingparadijs, en er zullen er heel wat zijn die Amerikaanse klantjes hebben met minder dan $10M. Betekent dat dat morgen de forex en precious metals volumes dramatisch lager zullen liggen? En hoe moet dat met hedgefunds die op buitenlandse beurzen aandelen willen kopen, maar die niet meer eerst de benodigde valuta kunnen inkopen?
pi_98396420
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:

Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment.
Mocht het inderdaad zo zijn dat je van je chef meteen opdracht krijgt om naar bepaalde doelen (e.g. downraten van een euroland) toe te werken, dan vernemen we dat hier graag.

Het wordt trouwens tijd dat Europa zelf een paar CRA's opzet.
  maandag 20 juni 2011 @ 02:07:25 #229
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98399245
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:23 schreef dvr het volgende:
S_E, ik zou denken dat dit het nieuws van de dag moet zijn in de traders/beleggerswereld:

Dodd-Frank Precious Metal Trading Prohibition Could Make Hedge Fund FX Trading Illegal

Korte samenvatting, voor zover ik het begrepen heb en voor zover het überhaupt klopt: ieder buitenlands hedgefund dat Amerikaanse klanten heeft met een deelneming van minder dan $10 miljoen mag geen currencies en metals meer traden.

De meeste hedgefunds zitten formeel in een buitenlands belastingparadijs, en er zullen er heel wat zijn die Amerikaanse klantjes hebben met minder dan $10M. Betekent dat dat morgen de forex en precious metals volumes dramatisch lager zullen liggen? En hoe moet dat met hedgefunds die op buitenlandse beurzen aandelen willen kopen, maar die niet meer eerst de benodigde valuta kunnen inkopen?
De FX handel zal er vrij weinig van merken. Die is zo gigantisch en HF's zijn maar relatief gezien hele kleine spelers.
  maandag 20 juni 2011 @ 09:36:51 #230
38496 Perrin
pi_98402038
quote:
Beursdag begint met storing
De Amsterdamse beurs heeft maandagochtend te maken met een storing, evenals de beurzen in Parijs, Brussel en Lissabon. Het is nog niet duidelijk wanneer de handel wordt hervat.
pi_98402360
quote:
15s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Handel start vanaf 10u.

Ik zeg rood :P.
pi_98402444
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Handel start vanaf 10u.

Ja het zou me verbazen als het groen zou zijn gezien de futures :P
pi_98402468
:)
pi_98402590
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Handel start vanaf 10u.

verdomd, je had gelijk ;)
pi_98402624
Wat een debacle dat TNT zeg, PostNL en Express zijn nu iets minder dan 13 euro waard.
Dat is weer aardig richting 2008 low... en een slordige 20% onder de waarde voor splitsing.....
  maandag 20 juni 2011 @ 10:37:18 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98403134
Buy the f*cking dip.
There, I said it.
Mijn reisverslagen
pi_98403762
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat een debacle dat TNT zeg, PostNL en Express zijn nu iets minder dan 13 euro waard.
Dat is weer aardig richting 2008 low... en een slordige 20% onder de waarde voor splitsing.....
PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaag :')

En ING gaat de car lease afstoten :o
pi_98403919
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:03 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaag :')

En ING gaat de car lease afstoten :o
toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de min :)

quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:37 schreef SeLang het volgende:Buy the f*cking dip.
There, I said it.
Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopen :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:25:00 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98404405
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopen :)

Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangen :Y
Mijn reisverslagen
pi_98404568
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de min :)
Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkend :')

Ben ik de enige die zich flink ergert aan die klote Griekse bevolking, die schijnbaar niet doorheeft dat het land zo niet door kan gaan. Als daar nieuwe verkiezingen gaan komen is het klaar met dat land :')

En Nokia is erachter gekomen dat ze misschien toch maar weereens iets in Azie moeten doen:

Its a hugely important market for us, Executive Vice President Colin Giles said. We introduced our first phone specially designed for the Asian market 14 years ago. It was small, had a full graphics display and featured many Asian languages from Chinese to Thai to Bahasa. We have not looked back since.

[ Bericht 17% gewijzigd door MuurStraat op 20-06-2011 11:35:16 ]
pi_98404834
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangen :Y
tegen die tijd is dat geen mes wat valt, maar een hatori hanzo sword ;)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:40:55 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98404922
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkend :')

Ben ik de enige die zich flink ergert aan die klote Griekse bevolking, die schijnbaar niet doorheeft dat het land zo niet door kan gaan. Als daar nieuwe verkiezingen gaan komen is het klaar met dat land :')

En Nokia is erachter gekomen dat ze misschien toch maar weereens iets in Azie moeten doen:

Its a hugely important market for us, Executive Vice President Colin Giles said. We introduced our first phone specially designed for the Asian market 14 years ago. It was small, had a full graphics display and featured many Asian languages from Chinese to Thai to Bahasa. We have not looked back since.
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)... :P

Mijn reisverslagen
pi_98405066
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)... :P

[ afbeelding ]
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310 _O_ mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo :')

Die smartphones zijn echter wel zo ruk..
pi_98405151
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren..... :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:46:47 #245
38496 Perrin
pi_98405158
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310 _O_ mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo :')

Mijn 6300 O+ Niet kapot te krijgen! En doet perfect waarvoor ik een foon heb: bellen en SMS.

pi_98405196
maar ik koop niet de f*cking Nokia dip hoor :)
pi_98405257
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten :P

Mijn nieuwe is belange zo tof niet, ook al heeft 't een paar handige functies zoals bellen op speaker (gebruik ik meestal als er niemand in de buurt is vanwege gezondheid/straling, just in case) en de mogelijkheid smssen automatisch te wissen.
pi_98405522
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten :P

Mijn nieuwe is belange zo tof niet, ook al heeft 't een paar handige functies zoals bellen op speaker (gebruik ik meestal als er niemand in de buurt is vanwege gezondheid/straling, just in case) en de mogelijkheid smssen automatisch te wissen.
http://www.mmobiel.nl/Nokia-3310
op marktplaats staan er diverse. Voor 2,5 euro ! :D
en ik zie ze op reis zeer regelmatig als in tweedehands liggen :)
  maandag 20 juni 2011 @ 12:01:21 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98405644
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren..... :)
Die van mij kan ook dial SIM, via een 3rd party achterkant die ik al in 2001 voor een paar euro op een markt in Hongkong had gekocht. De telefoon wordt dan alleen wel 2mm dikker, maar het werkt perfect.

Zeker in het begin van de 2000's waren mobieltjes echt hot in China en kon je dus de meest uiteenlopende add-ons kopen voor gangbare phones.
Mijn reisverslagen
  maandag 20 juni 2011 @ 12:04:02 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98405743
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

In Azie heb je overal van die telefoon repair shops waar ze voor bijna niks je toetsenbord kunnen vervangen. En zoals dino al zei, die 3310 zie je daar nog heel veel.
Mijn reisverslagen
  maandag 20 juni 2011 @ 12:10:29 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98405930
Ik moet wel bekennen dat ik mijn phone een keertje heb gerepareerd. Service manual gedownload en na wat analyse een minuscuul condensatortje vervangen dat was gaan lekken en dus m'n batterij binnen een dag leegtrok. M'n (Taiwanese) collegas verklaarden me allemaal voor gek ("dan koop je toch een nieuwe") terwijl zij ook ingenieurs zijn en het imo een erezaak is :P. Maar voor hun telde het meer om het allerlaatste model te hebben ivm status. Chinese cultuur :')
Mijn reisverslagen
pi_98406337
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:10 schreef SeLang het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik mijn phone een keertje heb gerepareerd. Service manual gedownload en na wat analyse een minuscuul condensatortje vervangen dat was gaan lekken en dus m'n batterij binnen een dag leegtrok. M'n (Taiwanese) collegas verklaarden me allemaal voor gek ("dan koop je toch een nieuwe") terwijl zij ook ingenieurs zijn en het imo een erezaak is :P. Maar voor hun telde het meer om het allerlaatste model te hebben ivm status. Chinese cultuur :')
Is dat deel van de Chinese cultuur niet het nalopen van de Westerse? De iPhone bijvoorbeeld is de smartphone waarvan de bezitters de grootste schuldgraad hebben. Niet toevallig van 't meest fancy merk.
pi_98406408
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Is dat deel van de Chinese cultuur niet het nalopen van de Westerse? De iPhone bijvoorbeeld is de smartphone waarvan de bezitters de grootste schuldgraad hebben. Niet toevallig van 't meest fancy merk.
Er zijn inmiddels ook Chinezen die wel wat te besteden hebben ;) Dus die zullen net als wij idd wel wat kapitalistische trekjes gaan vertonen ;)
pi_98406452
Btw, deze zomer ga ik The Intelligent Investor doorlezen/samenvatten, en heb daarnet ook al een paar SeLang-topics afgeprint -> was sowieso bezig met afbouwen dmv calls en ms dat ik inderdaad de volgende keer beter wacht tot het risico op verlies klein is op de lange termijn.
Na volgend jaar is het toch gedaan met beleggen wegens het huis uit...

Het enige dat ik bijhoud zolang ik 't geld kan missen is THR.
pi_98406504
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:24 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels ook Chinezen die wel wat te besteden hebben ;) Dus die zullen net als wij idd wel wat kapitalistische trekjes gaan vertonen ;)
Ik bedoel 't ook op andere manieren, qua geneeskunde, voeding (McDo ftw!), enz... Enja, de middenklasse stijgt daar... Moet je nagaan wat een hel 't gaat worden als die ook allemaal een auto hebben...

Was 't niet zo dat er ginder al een boulevard is met een autoweg met 19 rijvakken? Of zie ik spoken want 19 is wel extreem veel?
pi_98406651
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw, deze zomer ga ik The Intelligent Investor doorlezen/samenvatten, en heb daarnet ook al een paar SeLang-topics afgeprint
:Y) Dat heb ik zelf ook nog gedaan, de oude posts van SeLang uit de beleggen reeks van WGR :P

quote:
Na volgend jaar is het toch gedaan met beleggen wegens het huis uit...
Het huis uit staat gelijk aan niet beleggen? ;(
pi_98406665
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een geldgebrekje :P
pi_98406699
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:27 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik bedoel 't ook op andere manieren, qua geneeskunde, voeding (McDo ftw!), enz... Enja, de middenklasse stijgt daar... Moet je nagaan wat een hel 't gaat worden als die ook allemaal een auto hebben...

Was 't niet zo dat er ginder al een boulevard is met een autoweg met 19 rijvakken? Of zie ik spoken want 19 is wel extreem veel?
Dat zal idd allemaal nog wel stijgen :P Maar ook het aantal luxe auto dealers schijnt ook hard te stijgen :P
pi_98406701
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:Y) Dat heb ik zelf ook nog gedaan, de oude posts van SeLang uit de beleggen reeks van WGR :P

[..]

Thr houd ik sowieso bij :)

Maar ik denk dat 't belangrijk is om geen rekening te mogen houden met geld dat kan verdwijnen bij een misrekening. Dan is het gewoon beter om het bedrag dat 'vaststaat' (spaarboekje) zo groot mogelijk te hebben.
En ik denk toch dat niet-beleggen dan mij een grote crisis kan besparen :)

En ik beleg niet met geld dat ik niet kan missen Wall St. :)
pi_98411817
Het blijft rondzingen, nieuwsgierig of Democrats verlokt kunnen worden met short term tax revenues:

http://www.nytimes.com/2011/06/20/business/20tax.html

(over het fiscaal faciliteren van terughalen van excess cash overseas door US companies naar de USA, met name IT reuzen hebben massaal cash op de balans staan wat ze slechts (zwaar) belast naar de USA kunnen repratrieren).
  maandag 20 juni 2011 @ 15:35:39 #261
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98414376
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het blijft rondzingen, nieuwsgierig of Democrats verlokt kunnen worden met short term tax revenues:

http://www.nytimes.com/2011/06/20/business/20tax.html

(over het fiscaal faciliteren van terughalen van excess cash overseas door US companies naar de USA, met name IT reuzen hebben massaal cash op de balans staan wat ze slechts (zwaar) belast naar de USA kunnen repratrieren).
Wat zijn de tegenargumenten?
pi_98414582
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:35 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wat zijn de tegenargumenten?
Het is een trade off tegen op een onzeker moment in de toekomst 35% federal tax krijgen over een onzeker bedrag aan te repartrieren cash, of nu x% krijgen.

Plus het vermoeden is dat die repartrieerde cash aangewend zal worden voor de aandeelhouder die slechts deels Amerikaan zijn, en niet ingeinvesteerd wordt in de US of A.

Verder zou je een enorme kasstroom krijgen, dus ik zou zeggen dat het de US dollar (tijdelijk) sterker maakt, geen idee waar dat in het politieke plaatje past.
  maandag 20 juni 2011 @ 16:14:34 #263
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98416181
Opmerkelijk verhaal over het Japanse PPT op ZH.

Ik vrees dat dat in combinatie met het feit dat de oplossing voor elke crisis "print more" lijkt, betekent dat we nooit shiller p/e koopwaardige niveaus gaan zien.
pi_98417249
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:14 schreef JimmyJames het volgende:

Ik vrees dat dat in combinatie met het feit dat de oplossing voor elke crisis "print more" lijkt, betekent dat we nooit shiller p/e koopwaardige niveaus gaan zien.
You should have bought the f*cking dip :(
  maandag 20 juni 2011 @ 16:59:30 #265
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98418419
In het laatste stuk op ZH wordt onze Geert genoemd _O- Ik denk dat ik het bij uitzondering een keer met hem eens ben.
pi_98418689
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:14 schreef JimmyJames het volgende:

Deze instelling, de illusie dat autoriteiteiten almachtig zijn, is een van belangrijkste drijfveren van deze bubble. Op het moment dat het fiscale en monetaire plafond bereikt is slaat die perceptie om en kan de grote zuiverende crisis beginnen. Met bijbehorende p/e-schiller niveaus.
pi_98421455
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:21 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

De iPhone bijvoorbeeld is de smartphone waarvan de bezitters de grootste schuldgraad hebben.
Heb je daar een bron van?
pi_98423622
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:05 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Had 't eens op internet zien staan. Zou 't nu ook niet als bron voor de unif gebruiken maar soit.
http://www.moneysavingspy(...)-than-Android-owners

20% iPhone-bezitters continu in 't rood. Lijkt mij veel, aan de andere kant, why not?
pi_98424565
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Had 't eens op internet zien staan. Zou 't nu ook niet als bron voor de unif gebruiken maar soit.
http://www.moneysavingspy(...)-than-Android-owners

20% iPhone-bezitters continu in 't rood. Lijkt mij veel, aan de andere kant, why not?
Zo heel gek is dat natuurlijk ook niet wat daar allemaal gepost wordt.

Stap om 8 uur in de metro richting het financieel district en je ziet 9 van de 10 keer een blackberry. Dan is het ook logisch dat het gemiddelde loon van een BB user hoger zal zijn en de schuld lager lijkt me? :P
pi_98424935
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo heel gek is dat natuurlijk ook niet wat daar allemaal gepost wordt.

Stap om 8 uur in de metro richting het financieel district en je ziet 9 van de 10 keer een blackberry. Dan is het ook logisch dat het gemiddelde loon van een BB user hoger zal zijn en de schuld lager lijkt me? :P
Onderzoekje onder fokkers, post je telefoon en je auto

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:46:24 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98426695

O+

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 20-06-2011 19:52:55 ]
Mijn reisverslagen
pi_98427276
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:46 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+
Wat een prachtige telefoon... :9~ :9~
pi_98427446

maandag 20 juni 2011 @ 20:01:15 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98427470

Als bij mij iets defect is ga ik het ook altijd eerst proberen te repareren. De bovenstaande Nokia had een kapot scherm, maar met een tactisch geplaatst plakbandje over het display doet hij het weer.
Eigenlijk had ik ook nog een andere mobiel, een Eriksson. Daar zat geen wekker-functie op. Omdat ik nog eens een keer buitenshuis ben en altijd een wekkertje moest meenemen ben ik van mijn principe afgestapt en heb ik tzt een Nokia gekocht met wekkerfunctie. Meer functies dan een wekker en bellen hoef (wil) ik ook niet.

Mijn jongste leert nu poepen op het potje waar ik dat ook op geleerd heb, en mijn oudste leest nu mijn oude Donald Ducks. Vind ik leuk.

Mijn ouders zijn nog erger. Ik heb bijna 40 jaar lang mijn toetje gegeten met hetzelfde lepeltje met mijn initialen erop. Gekregen bij mijn geboorte. Pas geleden aten mijn ouders hier, toen ze zagen dat dat lepeltje versleten was aan de rand (scherp geworden). Reactie van mijn moeder: "En het was nog wel zo'n duur lepeltje destijds!"
The End Times are wild
  maandag 20 juni 2011 @ 20:03:56 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98427609
Oh, en tussentijds heb ik trouwens ook nog zo'n moderne mobiel gehad, met internet en camera en van alles en nog wat. Die heb ik aangeschaft omdat ik nergens meer een werkbare batterij voor mijn Nokia kon krijgen. Het ding beviel me eigenlijk maar matig. Toen ik toevallig tóch nog zo'n oud batterijtje dat werkte op de kop kon tikken, heb ik die internet-telefoon weer in de kast gegooid.
The End Times are wild
pi_98427681
.... allebei (foon & kar) zo oud dat ik er geen plaatjes meer op internet van kan vinden ...... :P
  maandag 20 juni 2011 @ 20:05:33 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98427696
En ik heb ook nog eens ooit (gekregen) zo'n voorloper van de smartphone. Die kon niet rechtstreeks op internet, maar wel synchroniseren met de computer etc. Er zat ook een besturingssysteem op en software. Vond ik erg onhandig apparaat, is de kliko in belandt.
The End Times are wild
  maandag 20 juni 2011 @ 20:16:02 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98428282
Fokkers zonder auto mogen trouwens hun fiets posten.
De mijne is inmiddels alweer aardig retro met die Ksyriums :Y

En fiets nr 2 (in Taiwan O+ )

[ Bericht 29% gewijzigd door SeLang op 20-06-2011 20:23:39 ]
Mijn reisverslagen
pi_98428484
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:16 schreef SeLang het volgende:
Fokkers zonder auto mogen trouwens hun fiets posten.
De mijne is inmiddels alweer aardig retro met die Ksyriums :Y

[ afbeelding ]
Ik heb geen fiets en geen auto, ook niet nodig in Londen.

Qua telefoon een goedkope Motorola die nog steeds werkt na jaren trouwe dienst. 10 euro voor een nieuw model betaald.

Om toch nog de beurs een beetje in de gaten te houden gebruik ik een iPaq.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:22:15 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98428630
Ik heb trouwens wel een vrij dure fiets (itt auto en mobiel) . Dat vind ik dan juist een goede investering. Kostte 1/5 van mijn auto en is denk ik 500x zoveel waard als mijn mobiel. :')
The End Times are wild
  maandag 20 juni 2011 @ 20:25:24 #281
256829 Sokz
Livin' the life
pi_98428790

Ja, ik ben dr wel ingetrapt, waardeloze telefoon maar nog 8 maand biszum abbo-ende.

Eerlijk gevonden. :7
  maandag 20 juni 2011 @ 20:26:01 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98428823
Ik zie het alweer: de leeftijd van de telefoons is recht evenredig met de leeftijd van de eigenaars.
The End Times are wild
  maandag 20 juni 2011 @ 20:27:48 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98428932
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:22 schreef LXIV het volgende:
Ik heb trouwens wel een vrij dure fiets (itt auto en mobiel) . Dat vind ik dan juist een goede investering. Kostte 1/5 van mijn auto en is denk ik 500x zoveel waard als mijn mobiel. :')
Fiets 1: iets minder dan de helft van de auto
Fiets 2: ongeveer een kwart van de auto
Vakantie reisjes per jaar: ongeveer 2/3 van de auto

Hobby's mogen wat kosten :Y
Mijn reisverslagen
  maandag 20 juni 2011 @ 20:35:07 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98429347
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Fiets 1: iets minder dan de helft van de auto
Fiets 2: ongeveer een kwart van de auto
Vakantie reisjes per jaar: ongeveer 2/3 van de auto

Hobby's mogen wat kosten :Y
Ik vind fietsen dan ook leuk, en autorijden niet. Ik heb wel enigszins consessies gemaakt met de auto mbt veiligheid. Had ik geen kinderen, dan had ik een lada gekocht. Gewoon, omdat het kan!

Deze auto hadden mijn ouders vroeger. Terwijl iedereen bij ons in de straat minstens een BMW of Mercedes had, er waren ook jaguars en zelfs 2 ferrari's. Maar wij hadden dus een Lada.

Op de achterkant stond een sticker met: "Lada, nét even sterker". Mijn vriendjes maakten daar dan van: "Lada, nét even sterker dan een kartonnen doos
The End Times are wild
  maandag 20 juni 2011 @ 20:41:42 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98429723
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind fietsen dan ook leuk, en autorijden niet.
Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen. Afgezien daarvan gebruik ik die auto bijna nooit (vaak maanden achter elkaar niet).
Mijn reisverslagen
  maandag 20 juni 2011 @ 20:44:01 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98429872
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen.
Ja, dat soort ritjes wel. Maar ik heb te lang 'geforensed', iedere ochtend om 05:15 het ijs van de ruiten gekrabt om vervolgens filegewijs Nederland overdwars door te steken, om van woon-werkverkeer nog plezier te hebben.
The End Times are wild
pi_98429987
quote:

[..]

Ik vind autorijden wel erg leuk, zeker over die bochtige Britse countryside weggetjes. Maar ik rij natuurlijk alleen maar plezier ritjes, vaak door mooie omgeving en ik sta dus ook bijna nooit in de file enzo. Over een weekje of 2 ga ik weer heel de UK door crossen. Langs de oostkust naar het noorden, stukje Schotland en dan via het westen en Wales weer terug naar huis (zuidkust). Ik ga kamperen, heerlijk in die Britse wind en regen. Afgezien daarvan gebruik ik die auto bijna nooit (vaak maanden achter elkaar niet).
Tof,

ken je BBC Coast? Lopen ook de gehele kust af :D
  maandag 20 juni 2011 @ 20:54:56 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98430543
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tof,

ken je BBC Coast? Lopen ook de gehele kust af :D
Zoiets ja :Y. Ik heb de meeste afleveringen niet gezien want ik kijk bijna nooit TV, maar tegenwoordig heb ik een software VCR op m'n PC zitten waarmee ik heel handig geselecteerde BBC programmas kan opnemen en nu kan ik alles mooi kijken wanneer het mij uitkomt, ook Coast.

Maar ik ben een lijstje aan het maken met plaatsen waar ik langs ga, in het bijzonder plaatsen met vogeltjes enzo. Coast en aanverwante programmas helpen daar wel bij. Dat is trouwens wel leuk hier in Engeland, de obsessie van mensen met natuur en country site.
Mijn reisverslagen
pi_98430870
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoiets ja :Y. Ik heb de meeste afleveringen niet gezien want ik kijk bijna nooit TV, maar tegenwoordig heb ik een software VCR op m'n PC zitten waarmee ik heel handig geselecteerde BBC programmas kan opnemen en nu kan ik alles mooi kijken wanneer het mij uitkomt, ook Coast.

Maar ik ben een lijstje aan het maken met plaatsen waar ik langs ga, in het bijzonder plaatsen met vogeltjes enzo. Coast en aanverwante programmas helpen daar wel bij. Dat is trouwens wel leuk hier in Engeland, de obsessie van mensen met natuur en country site.
Je kunt het ook gewoon op de site bekijken :P

http://www.bbc.co.uk/coast/archive.shtml hier hebben ze ook wandeltochten (klik op pinpoint), wellicht leuk voor jou aangezien je daar van houdt.

Aflevering van gisteren was trouwens over Nederland, straks maar eens kijken
pi_98430989
quote:

[..]

Dat is idd briljant :P
Ik had trouwens verwacht dat iedereen hier zo'n beetje een telefoon zou hebben waarop de hele dag het financiële nieuws op bij te houden was :P

(Nou moet ik zeggen, ik zit veel in het OV, en die dingen helpen je een beetje de tijd door, dus ik vind het wel prettig :P )

[ Bericht 10% gewijzigd door MuurStraat op 20-06-2011 21:07:38 ]
  maandag 20 juni 2011 @ 21:07:13 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98431275
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Je kunt het ook gewoon op de site bekijken :P

http://www.bbc.co.uk/coast/archive.shtml hier hebben ze ook wandeltochten (klik op pinpoint), wellicht leuk voor jou aangezien je daar van houdt.

Aflevering van gisteren was trouwens over Nederland, straks maar eens kijken
Dat had ik nog niet gezien, bedankt! Maar op mijn "vcr" komen de afleveringen dus automatisch binnen op m'n HD dus geen zorgen dat het er maar een beperkte tijd staat enzo. Laptop gaat niet mee op vakantie dus ik maak ruwweg een lijstje en dan improviseren.
Mijn reisverslagen
pi_98431316
Is Taiwan trouwens zo de moeite, dat je er een fiets hebt staan? Ben zelf nog een beetje aan het kijken wat de volgende bestemming wordt, dit jaar Thailand geweest, en denk dat ik wel weer naar Azië wil. Je moet iets hebben om voor te sparen he ;)
pi_98431365
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat had ik nog niet gezien, bedankt! Maar op mijn "vcr" komen de afleveringen dus automatisch binnen op m'n HD dus geen zorgen dat het er maar een beperkte tijd staat enzo. Laptop gaat niet mee op vakantie dus ik maak ruwweg een lijstje en dan improviseren.
Groot gelijk, laptop meenemen -> :')
pi_98431389
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik had trouwens verwacht dat iedereen hier zo'n beetje een telefoon zou hebben waarop de hele dag het financiële nieuws op bij te houden was :P

(Nou moet ik zeggen, ik zit veel in het OV, en die dingen helpen je een beetje de tijd door, dus ik vind het wel prettig :P )
Ach, ik vind die smartphones echt nog te gadgetty voor mezelf. Heb een poosje een iPad gehad maar betrapte mezelf er op dat ik tijdens het reizen alleen maar angry birds zat te spelen. Op die manier heeft zo'n ding dus totaal geen nut en was ik hem na een week dus al weer kwijt.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:11:18 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98431488
quote:

Zinloos want pure ruis :P
Het enige waarvoor ik de beurs moet volgen is dat ik op een bepaald moment wil instappen, maar dan er eerst ca 60% af en dat gaat deze maand niet meer gebeuren denk ik...
Mijn reisverslagen
pi_98431523
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach, ik vind die smartphones echt nog te gadgetty voor mezelf. Heb een poosje een iPad gehad maar betrapte mezelf er op dat ik tijdens het reizen alleen maar angry birds zat te spelen. Op die manier heeft zo'n ding dus totaal geen nut en was ik hem na een week dus al weer kwijt.
Daarom heb ik m'n iphone ook weer in de kast gestopt. Waar je voorheen nog wel eens wat rustmomenten had (soort tijd van bezinning :P ) pakte ik toen direct dat stomme ding om nu.nl/angry birds enzo te doen, al met al ben je dus de hele tijd met dat ding bezig :')

Nu weer oude vertrouwde Nokia van 7 jaar oud, die wél een week met de batterij kan :P
  maandag 20 juni 2011 @ 21:16:35 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98431796
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:07 schreef MuurStraat het volgende:
Is Taiwan trouwens zo de moeite, dat je er een fiets hebt staan? Ben zelf nog een beetje aan het kijken wat de volgende bestemming wordt, dit jaar Thailand geweest, en denk dat ik wel weer naar Azië wil. Je moet iets hebben om voor te sparen he ;)
Ik heb er 4 jaar gewoond. Taiwan is schitterend fietsen als je de routes door de bergen neemt. Langs de oostkust is ook schitterend maar erg druk.

[Taiwan] Fietstocht door de bergen. Veel PICS !
Mijn reisverslagen
pi_98431902
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb er 4 jaar gewoond. Taiwan is schitterend fietsen als je de routes door de bergen neemt. Langs de oostkust is ook schitterend maar erg druk.

Was dat die keer dat je zo ongelooflijk hard op je gezicht viel?
  maandag 20 juni 2011 @ 21:18:56 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98431948
quote:

[..]

Het hangt van de manier waarop je handelt af, maar zoals Selang al zei: eigenlijk alleen maar ruis.

Ze probeerden mij ook een Blackberry in de maag te splitsen, maar die heb ik vriendelijk geweigerd. Voor je het weet sturen ze je 's avonds een mailtje en vragen de volgende dag voor 07:00 waarom je dat mailtje niet hebt beantwoord! Dan ben je dus eigenlijk altijd aan het werk, hoeft van mij niet.
The End Times are wild
pi_98432290
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat ziet er idd super uit :o

Taiwan gaat ook op de lijst ;) Ik begin te twijfelen of ik niet gewoon maar een flinke toer door Azië moet gaan maken na mijn studie :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')