abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98298963
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:52:02 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98299141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting :)
Ahh, gefeliciteerd!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:56:18 #203
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_98299350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.
Iets is waar totdat het tegendeel is bewezen ;). Ik heb zelf ook al enkele winstgevende strategieën getest, maar helaas niet het geld om ze uit te voeren of de transactiekosten wegen niet op.

Ik denk dat als je er boven op zit, alle informatie tot je neemt en kan beredeneren op basis van het verleden wat de gevolgen van bepaalde data zijn, je de beurs kunt verslaan. Goldman is het levende bewijs. Dat is echt niet alleen HFT, maar ook een informatievoorsprong en kennis.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:16:05 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98302159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_98302428
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?
Geen van dat allen. Check pm :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_98306191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen van dat allen. Check pm :D
ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevonden ;)
pi_98307667
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevonden ;)
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
pi_98308227
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
CRA = credit risk audit?
pi_98310794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

CRA = credit risk audit?
credit rating agency neem ik aan ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_98310932
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:42 schreef nostra het volgende:

[..]

credit rating agency neem ik aan ;)
sorry, ik ben meer een interne :P

(dank)
pi_98316860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep. Zoals je ziet is Bank of Ireland (paarse/roze) een goede 2e die op weg is kopje onder te gaan.

[ afbeelding ]

Als je bij zo'n bank werkt en continu de boeken kunt inzien dan zie je dit soort shit toch ook van mijlen ver aan komen? 8)7 Al moet ik zeggen dat ik ook vaak genoeg mensen ben tegen gekomen waarvan ik toch wel enige twijfel had hoe ze in de financiële sector zijn terecht gekomen.
Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.
Er lijkt in Ierland ook wat te rommelen.

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_98317086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:39 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.
Er lijkt in Ierland ook wat te rommelen.

[ afbeelding ]
Ik zal maandag eens even kijken. Ik ken deze inderdaad zo ook niet. Het lijkt er inderdaad ook op dat de Ierse banken toch behoorlijke lege hulzen lijken te worden. (of misschien al zijn).

Iets wat met 7500 basis points naar boven knalt is natuurlijk een teken van enorme stront aan de knikker :P
pi_98317394
Misschien worden ze vrijwillig gedwongen om mee te dokken?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_98334720
Chinese aandelen :o

pi_98337451
Wow... Als Shanghai idd voorloopt op de westerse beurzen dan staat er ons wel wat te wachten :P

Zijn dat eigen te volgen aandelen of een index ofzo?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 17:01:58 #216
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_98338489
Hong Kong en Shanghai liggen er idd niet al te lekker bij.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_98338773
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow... Als Shanghai idd voorloopt op de westerse beurzen dan staat er ons wel wat te wachten :P

Zijn dat eigen te volgen aandelen of een index ofzo?
ach, ze hebben daar ook hun Antonovs, Innoconcepts en aanverwanten hoor :)
Bagger heb je overal.
pi_98340293
The Short and Simple Story of the Credit Crisis -- The Full Version

zaterdag 18 juni 2011 @ 18:27:17 #219
38496 Perrin
pi_98341160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:57 schreef KneeDeep het volgende:
The Short and Simple Story of the Credit Crisis -- The Full Version

Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topic
pi_98346452
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topic
Goed uitgelegd inderdaad. Het enige wat ik een beetje mis is dat de rente omhoog ging en doordat veel subprime mortgages niet rentevast waren er mensen moesten defaulten omdat ze de stijgende rentes niet konden betalen.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:32:02 #221
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98390796
Prijst de markt een failliet van Commerzbank in of zo? Wat staat dat aandeel toch laag.
The more debt, the better
  zondag 19 juni 2011 @ 22:49:27 #222
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98391778
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef flyguy het volgende:
Prijst de markt een failliet van Commerzbank in of zo? Wat staat dat aandeel toch laag.
Zo gek is dat toch niet? Zat financials die er beter voor staan op het moment en zo'n aandelen emissie word natuurlijk niet als positief ervaren.
pi_98394441
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:

Vuile verraaier! :P
  zondag 19 juni 2011 @ 23:53:09 #224
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_98394892
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Vuile verraaier! :P
Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment. Ik kan me nog genoeg verhalen herinneren van mensen die stonden te trappelen bij hun baan als entry analist bij Lehman bijv. en bij dag 1 direct ontslagen werden omdat het bedrijf failliet was :{. Deze crisis kan nog aardig wat invloed uit gaan oefenen op een aantal banken en dan zal er vanaf onderen weer behoorlijk gesnoeid worden.
pi_98395328
De DJ opende net met slechts 0.2% naar beneden. Ik had persoonlijk wel verwacht dat de onzekerheid misschien een wat groter minnetje zou veroorzaken. Mocht er morgen of overmorgen goed nieuws uitkomen gaan we op deze manier flink naar het groen denk ik.
  maandag 20 juni 2011 @ 00:07:55 #226
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98395583
Kan je niet alvast wat downgrades geven dan? :P
pi_98396309
S_E, ik zou denken dat dit het nieuws van de dag moet zijn in de traders/beleggerswereld:

Dodd-Frank Precious Metal Trading Prohibition Could Make Hedge Fund FX Trading Illegal

Korte samenvatting, voor zover ik het begrepen heb en voor zover het überhaupt klopt: ieder buitenlands hedgefund dat Amerikaanse klanten heeft met een deelneming van minder dan $10 miljoen mag geen currencies en metals meer traden.

De meeste hedgefunds zitten formeel in een buitenlands belastingparadijs, en er zullen er heel wat zijn die Amerikaanse klantjes hebben met minder dan $10M. Betekent dat dat morgen de forex en precious metals volumes dramatisch lager zullen liggen? En hoe moet dat met hedgefunds die op buitenlandse beurzen aandelen willen kopen, maar die niet meer eerst de benodigde valuta kunnen inkopen?
pi_98396420
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:

Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment.
Mocht het inderdaad zo zijn dat je van je chef meteen opdracht krijgt om naar bepaalde doelen (e.g. downraten van een euroland) toe te werken, dan vernemen we dat hier graag.

Het wordt trouwens tijd dat Europa zelf een paar CRA's opzet.
  maandag 20 juni 2011 @ 02:07:25 #229
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_98399245
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:23 schreef dvr het volgende:
S_E, ik zou denken dat dit het nieuws van de dag moet zijn in de traders/beleggerswereld:

Dodd-Frank Precious Metal Trading Prohibition Could Make Hedge Fund FX Trading Illegal

Korte samenvatting, voor zover ik het begrepen heb en voor zover het überhaupt klopt: ieder buitenlands hedgefund dat Amerikaanse klanten heeft met een deelneming van minder dan $10 miljoen mag geen currencies en metals meer traden.

De meeste hedgefunds zitten formeel in een buitenlands belastingparadijs, en er zullen er heel wat zijn die Amerikaanse klantjes hebben met minder dan $10M. Betekent dat dat morgen de forex en precious metals volumes dramatisch lager zullen liggen? En hoe moet dat met hedgefunds die op buitenlandse beurzen aandelen willen kopen, maar die niet meer eerst de benodigde valuta kunnen inkopen?
De FX handel zal er vrij weinig van merken. Die is zo gigantisch en HF's zijn maar relatief gezien hele kleine spelers.
  maandag 20 juni 2011 @ 09:36:51 #230
38496 Perrin
pi_98402038
quote:
Beursdag begint met storing
De Amsterdamse beurs heeft maandagochtend te maken met een storing, evenals de beurzen in Parijs, Brussel en Lissabon. Het is nog niet duidelijk wanneer de handel wordt hervat.
pi_98402360
quote:
15s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Handel start vanaf 10u.

Ik zeg rood :P.
pi_98402444
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Handel start vanaf 10u.

Ja het zou me verbazen als het groen zou zijn gezien de futures :P
pi_98402468
:)
pi_98402590
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Handel start vanaf 10u.

verdomd, je had gelijk ;)
pi_98402624
Wat een debacle dat TNT zeg, PostNL en Express zijn nu iets minder dan 13 euro waard.
Dat is weer aardig richting 2008 low... en een slordige 20% onder de waarde voor splitsing.....
  maandag 20 juni 2011 @ 10:37:18 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98403134
Buy the f*cking dip.
There, I said it.
Mijn reisverslagen
pi_98403762
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat een debacle dat TNT zeg, PostNL en Express zijn nu iets minder dan 13 euro waard.
Dat is weer aardig richting 2008 low... en een slordige 20% onder de waarde voor splitsing.....
PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaag :')

En ING gaat de car lease afstoten :o
pi_98403919
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:03 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaag :')

En ING gaat de car lease afstoten :o
toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de min :)

quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:37 schreef SeLang het volgende:Buy the f*cking dip.
There, I said it.
Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopen :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:25:00 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98404405
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopen :)

Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangen :Y
Mijn reisverslagen
pi_98404568
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de min :)
Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkend :')

Ben ik de enige die zich flink ergert aan die klote Griekse bevolking, die schijnbaar niet doorheeft dat het land zo niet door kan gaan. Als daar nieuwe verkiezingen gaan komen is het klaar met dat land :')

En Nokia is erachter gekomen dat ze misschien toch maar weereens iets in Azie moeten doen:

Its a hugely important market for us, Executive Vice President Colin Giles said. We introduced our first phone specially designed for the Asian market 14 years ago. It was small, had a full graphics display and featured many Asian languages from Chinese to Thai to Bahasa. We have not looked back since.

[ Bericht 17% gewijzigd door MuurStraat op 20-06-2011 11:35:16 ]
pi_98404834
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangen :Y
tegen die tijd is dat geen mes wat valt, maar een hatori hanzo sword ;)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:40:55 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98404922
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkend :')

Ben ik de enige die zich flink ergert aan die klote Griekse bevolking, die schijnbaar niet doorheeft dat het land zo niet door kan gaan. Als daar nieuwe verkiezingen gaan komen is het klaar met dat land :')

En Nokia is erachter gekomen dat ze misschien toch maar weereens iets in Azie moeten doen:

Its a hugely important market for us, Executive Vice President Colin Giles said. We introduced our first phone specially designed for the Asian market 14 years ago. It was small, had a full graphics display and featured many Asian languages from Chinese to Thai to Bahasa. We have not looked back since.
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)... :P

Mijn reisverslagen
pi_98405066
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)... :P

[ afbeelding ]
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310 _O_ mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo :')

Die smartphones zijn echter wel zo ruk..
pi_98405151
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren..... :)
  maandag 20 juni 2011 @ 11:46:47 #245
38496 Perrin
pi_98405158
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310 _O_ mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo :')

Mijn 6300 O+ Niet kapot te krijgen! En doet perfect waarvoor ik een foon heb: bellen en SMS.

pi_98405196
maar ik koop niet de f*cking Nokia dip hoor :)
pi_98405257
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten :P

Mijn nieuwe is belange zo tof niet, ook al heeft 't een paar handige functies zoals bellen op speaker (gebruik ik meestal als er niemand in de buurt is vanwege gezondheid/straling, just in case) en de mogelijkheid smssen automatisch te wissen.
pi_98405522
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten :P

Mijn nieuwe is belange zo tof niet, ook al heeft 't een paar handige functies zoals bellen op speaker (gebruik ik meestal als er niemand in de buurt is vanwege gezondheid/straling, just in case) en de mogelijkheid smssen automatisch te wissen.
http://www.mmobiel.nl/Nokia-3310
op marktplaats staan er diverse. Voor 2,5 euro ! :D
en ik zie ze op reis zeer regelmatig als in tweedehands liggen :)
  maandag 20 juni 2011 @ 12:01:21 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98405644
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren..... :)
Die van mij kan ook dial SIM, via een 3rd party achterkant die ik al in 2001 voor een paar euro op een markt in Hongkong had gekocht. De telefoon wordt dan alleen wel 2mm dikker, maar het werkt perfect.

Zeker in het begin van de 2000's waren mobieltjes echt hot in China en kon je dus de meest uiteenlopende add-ons kopen voor gangbare phones.
Mijn reisverslagen
  maandag 20 juni 2011 @ 12:04:02 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98405743
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

In Azie heb je overal van die telefoon repair shops waar ze voor bijna niks je toetsenbord kunnen vervangen. En zoals dino al zei, die 3310 zie je daar nog heel veel.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')