Ahh, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting
Iets is waar totdat het tegendeel is bewezenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toen ik met het onderzoek begon en ik naar hem toe kwam met mijn 1e resultaten zei hij al dat het niet kon dat mijn resultaten significant waren. Dat is namelijk een contradictie ten opzichte van EMH. Dat zou namelijk betekenen dat je goed geld kunt verdienen met hetgeen wat je nu onderzoekt.
Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Bingo! Net telefoon gehad. Kan vanaf volgende week woensdag beginnen! Dat zorgt toch voor enige verlichting
Geen van dat allen. Check pmquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als wat? Prop trader? Bloomberg wizard? promovendus?
ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevondenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geen van dat allen. Check pm
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ah, hebben ze eindelijk een opvolger voor Buffet gevonden
CRA = credit risk audit?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
credit rating agency neem ik aanquote:
Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep. Zoals je ziet is Bank of Ireland (paarse/roze) een goede 2e die op weg is kopje onder te gaan.
[ afbeelding ]
Als je bij zo'n bank werkt en continu de boeken kunt inzien dan zie je dit soort shit toch ook van mijlen ver aan komen?Al moet ik zeggen dat ik ook vaak genoeg mensen ben tegen gekomen waarvan ik toch wel enige twijfel had hoe ze in de financiële sector zijn terecht gekomen.
Ik zal maandag eens even kijken. Ik ken deze inderdaad zo ook niet. Het lijkt er inderdaad ook op dat de Ierse banken toch behoorlijke lege hulzen lijken te worden. (of misschien al zijn).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:39 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Deze staat volgens mij niet in jouw lijstje.
Er lijkt in Ierland ook wat te rommelen.
[ afbeelding ]
ach, ze hebben daar ook hun Antonovs, Innoconcepts en aanverwanten hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow... Als Shanghai idd voorloopt op de westerse beurzen dan staat er ons wel wat te wachten
Zijn dat eigen te volgen aandelen of een index ofzo?
Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topicquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:57 schreef KneeDeep het volgende:
The Short and Simple Story of the Credit Crisis -- The Full Version
Goed uitgelegd inderdaad. Het enige wat ik een beetje mis is dat de rente omhoog ging en doordat veel subprime mortgages niet rentevast waren er mensen moesten defaulten omdat ze de stijgende rentes niet konden betalen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bekend verhaal inmiddels, maar wel mooi en duidelijk uitgelegd.. Ik cross-post 'm ook ff in: Youtube kredietcrisis topic
Zo gek is dat toch niet? Zat financials die er beter voor staan op het moment en zo'n aandelen emissie word natuurlijk niet als positief ervaren.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef flyguy het volgende:
Prijst de markt een failliet van Commerzbank in of zo? Wat staat dat aandeel toch laag.
Vuile verraaier!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is meer in de richting van de huidige problematiek in Europa bij een grote CRA.
Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment. Ik kan me nog genoeg verhalen herinneren van mensen die stonden te trappelen bij hun baan als entry analist bij Lehman bijv. en bij dag 1 direct ontslagen werden omdat het bedrijf failliet wasquote:
Mocht het inderdaad zo zijn dat je van je chef meteen opdracht krijgt om naar bepaalde doelen (e.g. downraten van een euroland) toe te werken, dan vernemen we dat hier graag.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Haha, ik kan niet wachten gezien het een behoorlijk populair topic is op het moment.
De FX handel zal er vrij weinig van merken. Die is zo gigantisch en HF's zijn maar relatief gezien hele kleine spelers.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:23 schreef dvr het volgende:
S_E, ik zou denken dat dit het nieuws van de dag moet zijn in de traders/beleggerswereld:
Dodd-Frank Precious Metal Trading Prohibition Could Make Hedge Fund FX Trading Illegal
Korte samenvatting, voor zover ik het begrepen heb en voor zover het überhaupt klopt: ieder buitenlands hedgefund dat Amerikaanse klanten heeft met een deelneming van minder dan $10 miljoen mag geen currencies en metals meer traden.
De meeste hedgefunds zitten formeel in een buitenlands belastingparadijs, en er zullen er heel wat zijn die Amerikaanse klantjes hebben met minder dan $10M. Betekent dat dat morgen de forex en precious metals volumes dramatisch lager zullen liggen? En hoe moet dat met hedgefunds die op buitenlandse beurzen aandelen willen kopen, maar die niet meer eerst de benodigde valuta kunnen inkopen?
quote:Beursdag begint met storing
De Amsterdamse beurs heeft maandagochtend te maken met een storing, evenals de beurzen in Parijs, Brussel en Lissabon. Het is nog niet duidelijk wanneer de handel wordt hervat.
Ja het zou me verbazen als het groen zou zijn gezien de futuresquote:Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Handel start vanaf 10u.
Ik zeg rood.
verdomd, je had gelijkquote:Op maandag 20 juni 2011 09:55 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Handel start vanaf 10u.
Ik zeg rood.
PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaagquote:Op maandag 20 juni 2011 10:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat een debacle dat TNT zeg, PostNL en Express zijn nu iets minder dan 13 euro waard.
Dat is weer aardig richting 2008 low... en een slordige 20% onder de waarde voor splitsing.....
toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de minquote:Op maandag 20 juni 2011 11:03 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
PostNL is juist een van de weinigen die niks verliest vandaag
En ING gaat de car lease afstoten
Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopenquote:
Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangenquote:Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het grappige is dat ook jij ooit de dip zal kopen
Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkendquote:Op maandag 20 juni 2011 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
toen ik het postte stonden ze een paar percent iin de min
tegen die tijd is dat geen mes wat valt, maar een hatori hanzo swordquote:Op maandag 20 juni 2011 11:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Echt wel. Ik ga een vallend mes opvangen
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)...quote:Op maandag 20 juni 2011 11:30 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Vergis je overigens niet, het feit dat er geen dikke rode - stond bij PostNL is echt verbazingwekkend![]()
Ben ik de enige die zich flink ergert aan die klote Griekse bevolking, die schijnbaar niet doorheeft dat het land zo niet door kan gaan. Als daar nieuwe verkiezingen gaan komen is het klaar met dat land
En Nokia is erachter gekomen dat ze misschien toch maar weereens iets in Azie moeten doen:
Its a hugely important market for us, Executive Vice President Colin Giles said. We introduced our first phone specially designed for the Asian market 14 years ago. It was small, had a full graphics display and featured many Asian languages from Chinese to Thai to Bahasa. We have not looked back since.
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310quote:Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)...
[ afbeelding ]
ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren.....quote:Op maandag 20 juni 2011 11:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb al 10 jaar een Nokia (sinds 2001) die alleen in Azie te koop was. Kun je o.a. in het Chinees mee SMS-en. Niet dat ik ooit nog een mobieltje gebruik sinds ik ben gestopt met werken, maar hij doet het nog prima (met een £5 prepaid SIM)...
[ afbeelding ]
Mijn 6300quote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo
Die smartphones zijn echter wel zo ruk..
Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versletenquote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Die simpele Nokia telefoons zijn onovertroffen imo. De 3310mijn eerste telefoon, en hij werkt nog steeds, gebruik hem alleen niet zoveel meer, behalve met carnaval ofzo
Die smartphones zijn echter wel zo ruk..
http://www.mmobiel.nl/Nokia-3310quote:Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten
Mijn nieuwe is belange zo tof niet, ook al heeft 't een paar handige functies zoals bellen op speaker (gebruik ik meestal als er niemand in de buurt is vanwege gezondheid/straling, just in case) en de mogelijkheid smssen automatisch te wissen.
Die van mij kan ook dial SIM, via een 3rd party achterkant die ik al in 2001 voor een paar euro op een markt in Hongkong had gekocht. De telefoon wordt dan alleen wel 2mm dikker, maar het werkt perfect.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik heb net een Nokia C1 gekocht in Azie. Waarom, behalve el cheapo en geen features die kapot kunnen gaan? Dual sim. Prop er ik mijn NL sim kaartje in, en een sim kaartje van het land waar op dat moment ben. Niet te vinden in Europa, alleen in Azie. Voor bijna niks een europese lader erbij via ebay, et voila, weer 8 jaar bel plezier met een exemplaar wat zo van de songthaew af mag stuiteren.....
In Azie heb je overal van die telefoon repair shops waar ze voor bijna niks je toetsenbord kunnen vervangen. En zoals dino al zei, die 3310 zie je daar nog heel veel.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik zou zo enorm graag terug een 3310 hebben! Heb er 6 of 7 jaar mee gedaan tot ik +'jes moest typen omdat de spatie nietmeer werkte. In al die tijd 2 batterijen versleten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |