Deep out the money putje is relatief goedkoop, maar de kans dat je hier dan ook iets op wint is dan ook klein. Je kunt ook een Deep in the money put kopen, dan profiteer je al van een kleinere daling, maar dan heb je weer als nadeel dat je veel kunt verliezen (want ze zijn duur).quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:14 schreef Sokz het volgende:
Wat is atm de cheapest, easiest & safest way om in te spelen op een dalinkje? Deeeeep out the money putje?
Wanneer win je met die otm put? Crash toch? .. doorrollen snap ik niet, ben nog niet zo into opties kopen (schrijven dan weer wel)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deep out the money putje is relatief goedkoop, maar de kans dat je hier dan ook iets op wint is dan ook klein. Je kunt ook een Deep in the money put kopen, dan profiteer je al van een kleinere daling, maar dan heb je weer als nadeel dat je veel kunt verliezen (want ze zijn duur).
Het allerbeste handel je helemaal niet in dit soort derivaten, en als je het dan tóch doet, ga dan gewoon lekker long en rol door totdat je winst hebt (al is dat 2020).
Ja, als het daalt kun je natuurlijk altijd wel wat verdienen met een put. Maar wie zegt dat het gaan dalen dan? De kans op een crash is echt niet zo groot hoor, dat is zij nooit. Gemiddeld crashed de beurs iedere 10 jaar? (historisch). Dat betekent dat je 10x die toch wel hoge premie moet betalen voor die put om één keer te cashen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Wanneer win je met die otm put? Crash toch? .. doorrollen snap ik niet, ben nog niet zo into opties kopen (schrijven dan weer wel)
Waarvoor heb je ze gekocht?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een paar september puts 240Ik denk dat ze nu iets van 25 cent doen.
Ik houd ze aan als bescherming.
Ik bedoel: voor welke prijs (en hoeveel)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:52 schreef JimmyJames het volgende:
Omdat ik dacht dat een crash tot de mogelijkheden behoorde binnen afzienbare tijd.
Maar ik weet inmiddels wel beter wat opties betreft.
Een handjevol en voor tussen de 25 en 35 cent.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel: voor welke prijs (en hoeveel)
Ok, je hebt ze dus pas kort. Of gekocht toen de AEX ongeveer net zo hoog stond, een paar maanden terug.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Een handjevol en voor tussen de 25 en 35 cent.
Klopt natuurlijk. Maar die daling zelf is ook maar in de marge natuurlijk:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Wel grappig om te lezen dat ze het op dft.nl hadden over 'optimisme op de effectenbeurs'. En dit na een aantal dagen van dalingen en dat de beurs vandaag dus maar liefst 0.7% omhoog ging! Gerommel in de marge..
Those were the days.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:43 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel: er zijn dagen geweest dat de AEX meer zakte dan de afgelopen maand.
Dat is 10% minder. Dat komt wel overeen met de algehele daling van de beurs sinds de splitsing.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en het tweede opvallende is dat de splitsing van TNT niet zo best uitvalt na de initiele hosanna: PostNL en TNT Express samen zijn nog een sloridge 14,5 euro waard. Kan zo 1-2-3 niet vinden wat de laatste koers voorafgaande aan splitsing was, maar volgens mij was dat ongeveer 16.....
Nou, niet echt zo direct.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:32 schreef JimmyJames het volgende:
Het wordt pas interessant onder de 330 wat mij betreft![]()
Even een vraag over de cash flow vs income statement:
Ik kijk meestal eerst naar de cash flow om te kijken hoeveel cash een bedrijf nou werkelijk genereert. Doen jullie dat ook? Ik kom soms opvallende verschillen tegen tussen de cash flow statement en de income statement.
Als je bijv naar DSM kijkt over de laatste 5 jaar:
Operating Income 764 207 724 823 835
Total Cash from Operations 1,103 1,276 910 825 630
Arcadis over de laatste 5 jaar:
Operating Income 130 114 120 95 70
Total Cash from Operations 91,794 152,492 80,511 78,896 86,356
bron: ft.com
Kun je hier bepaalde conclusies uittrekken?
Dat kan wat zeggen, maar is meer een pointer om eens verder te zoekenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:24 schreef JimmyJames het volgende:
Dat met die investeringen en afschrijvingen had ik al begrepen.
Ik had het er meer over als je over een wat langere termijn (zeg 5 of 10 jaar) ziet dat de total cash from operations nauwelijks groeit maar wel de net income, of dat iets zegt?
Ja, niemand zit altijd goed. Als je gelooft dat het bedrijf meer waard is dan je ervoor betaald hebt is er toch niks aan de hand feitelijk? Dan wacht je gewoon af totdat de markt dit weer hersteld heeft. Hoeveel (percentueel) sta je nu onder je aankoopkoers?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Btw: me = getting burnt on CSCO and JASO.
Terwijl ik meestal toch goede aankooptiming heb (en verrotte verkooptiming).
Laatste keer dat ik het idee had dat indiv. aandelen zo miscpriced waren was Alstom @32 (maar ja, die circelden ook eerder nog omlaag naar 30,6 ofzo, om vervolgens naar 40+ te rebounden)
Hier tekent iedereen natuurlijk voor. 32 -> 30 -> 40 stelt natuurlijk niks voor qua daling.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:27 schreef LXIV het volgende:
Als je die Alstom @32 koopt en ze naar de 30,60 dalen om vervolgens naar de 40 te ketsen zou ik vinden dat ik de bodem aardig heb ingeschat.
-100% teh fuck?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:55 schreef piepeloi55 het volgende:
Kom je terug van vakantie, zie je dit:
[ afbeelding ]
Op pagina 19 van 't papieren FD van vandaag precies hier een stuk over, van Jeroen Bos.. Hij noemt 't een scheidingsdrama..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en het tweede opvallende is dat de splitsing van TNT niet zo best uitvalt na de initiele hosanna: PostNL en TNT Express samen zijn nog een sloridge 14,5 euro waard. Kan zo 1-2-3 niet vinden wat de laatste koers voorafgaande aan splitsing was, maar volgens mij was dat ongeveer 16.....
niet verwonderlijk aangezien de hele managementlaag van TNT al ongeveer 8 jaar aan het speculeren is op overname, die nooit kwam. Je zou bijna vergeten dat ze daarnaast ook nog een bedrijf te runnen haddenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op pagina 19 van 't papieren FD van vandaag precies hier een stuk over, van Jeroen Bos.. Hij noemt 't een scheidingsdrama..
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet verwonderlijk aangezien de hele managementlaag van TNT al ongeveer 8 jaar aan het speculeren is op overname, die nooit kwam.
speculeren op een crash is niet verstandig, als die komt, komt ie nooit als jij erop rekentquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een paar september puts 240Ik denk dat ze nu iets van 25 cent doen.
Ik houd ze aan als bescherming.
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen vanquote:Facebook IPO in Q1 ’12 At More Than $100B, Says CNBC.
By Tiernan Ray
Kate Kelly with CNBC this afternoon reports that a recent trip to Silicon Valley revealed that Facebook is “the IPO that everyone wants to talk about.”
But the substance of her report is that “people on Wall Street” think an offering would be valued at more than $100 billion.
An offering could come in the first quarter of next year, and could be prompted by Facebook having more than 500 private shareholders by the end of this year, triggering SEC rules requiring a public offering.
Facebook shares have been traded in private markets such as Sharespost.com.
Het riskante van zoiets als facebook vind ik dat het zo vergankelijk is. Wat is facebook nu meer dan die 100 miljoen profielen? Helemaal niks, technisch kun je zo'n site zo in elkaar zetten. Hun vaste assets zijn niet veel waard.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://blogs.barrons.com/(...)ys-cnbc/?mod=BOLBlog
[..]
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen van
More than 100$ bilion
De enige die wel iets is dat is Linkedin, die maakt duizenden hele dure headhunters brodeloosquote:Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het riskante van zoiets als facebook vind ik dat het zo vergankelijk is. Wat is facebook nu meer dan die 100 miljoen profielen? Helemaal niks, technisch kun je zo'n site zo in elkaar zetten. Hun vaste assets zijn niet veel waard.
Het is wel gebleken (zie WOL, zie Nokia, zie Yahoo) dat klanten binnen een halfjaar massaal op iets anders overstappen als dat cooler is. Dat geldt niet voor de klanten van Shell, Akzo, Unilever, noem maar op.
Levensgevaarlijk dus.
alleen mijn opmerkingen en reacties zijn al een ton waardquote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
Oh ja, facebook heeft 700 miljoen profielen, hoeveel actieve gebruikers zullen dat zijn? 100 miljoen?
Dat is dan 1000 euro per gebruiker.
FOK! zou dan toch minstens 70 miljoen waard moeten zijn!
Wat bedoelen ze met dat de offering meer waard is dan 100 billion? Hetgeen wat ze op de markt zullen ophalen? Visa was toch de grootste IPO in de amerikaanse geschiedenis tegen een 17 billion? Dan lijkt 100 billion wel een beetje veel maar ik zal het wel mis hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://blogs.barrons.com/(...)ys-cnbc/?mod=BOLBlog
[..]
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen van
More than 100$ bilion
Misschien dat ze zo'n constructie als bij TT gebruiken, dat maar een klein deel van de aandelen beschikbaar komt en dat daar dan heel veel voor betaald wordt (waardoor de totale marketcap enorm hoog wordt!).quote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met dat de offering meer waard is dan 100 billion? Hetgeen wat ze op de markt zullen ophalen? Visa was toch de grootste IPO in de amerikaanse geschiedenis tegen een 17 billion? Dan lijkt 100 billion wel een beetje veel maar ik zal het wel mis hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |