abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92770457
Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
RTL Z (streaming TV)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Intraday Euro-Dollar

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen

Portugal maakt weer een nieuwe high

[ Bericht 45% gewijzigd door fedsingularity op 14-02-2011 15:36:21 (Zo, eindelijk de usmarkets spam eruit.) ]
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 14 februari 2011 @ 15:57:31 #2
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92771824
Ik wilde net dat van portugal posten... Wellicht een trigger om wat omlaag te gaan? Alhoewel deze beurs niet omlaag lijkt te kunnen gaan.

Ik moet zeggen dat ik niet veel kansen meer zie. Mijn favoriete aandelen zijn nu toch wel erg rijkelijk gewaardeerd en shorten is mij veel te link. Het risico om nog vol long te gaan bij deze koersen staat wellicht niet meer in verhouding tot het mogelijke rendement.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_92775375
Vannacht inflatiedata uit china http://www.forexfactory.com/
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_92775931
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ik wilde net dat van portugal posten... Wellicht een trigger om wat omlaag te gaan? Alhoewel deze beurs niet omlaag lijkt te kunnen gaan.

Ik moet zeggen dat ik niet veel kansen meer zie. Mijn favoriete aandelen zijn nu toch wel erg rijkelijk gewaardeerd en shorten is mij veel te link. Het risico om nog vol long te gaan bij deze koersen staat wellicht niet meer in verhouding tot het mogelijke rendement.
Ik zit er over na te denken om nog eens extra long te gaan in die scandinavische pharmaceutical. Heb het annual report van 2010 eens doorgekeken en ben geen slechte, of onverwachtte dingen tegengekomen. Correct me if im wrong.

En ze willen zich alleen focussen op insuline en niet op andere zaken. Dat lijkt me een goede zaak. Met name omdat ze hun markt aandeel afgelopen jaar ook nog eens met 2% zagen stijgen.

Voor de rest zie ik op het moment ook niet veel opties.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 14 februari 2011 @ 17:27:31 #5
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92776410
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zit er over na te denken om nog eens extra long te gaan in die scandinavische pharmaceutical. Heb het annual report van 2010 eens doorgekeken en ben geen slechte, of onverwachtte dingen tegengekomen. Correct me if im wrong.

En ze willen zich alleen focussen op insuline en niet op andere zaken. Dat lijkt me een goede zaak. Met name omdat ze hun markt aandeel afgelopen jaar ook nog eens met 2% zagen stijgen.

Voor de rest zie ik op het moment ook niet veel opties.
Novo Nordisk is wel erg aantrekkelijk ja. Alleen had mn oog daar > 1 jaar geleden op moeten vallen. Nu is het behoorlijk aan de dure kant. Grafiek sinds maart 2008 is ook echt supersexy.
pi_92776530
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

Novo Nordisk is wel erg aantrekkelijk ja. Alleen had mn oog daar > 1 jaar geleden op moeten vallen. Nu is het behoorlijk aan de dure kant. Grafiek sinds maart 2008 is ook echt supersexy.
Naja, toen ik dit aandeel voor het eerst hier meldde, vond men het ook te duur ;). En dat is toch echt meer dan een half jaar geleden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_92776552
Ik twijfel daar ook bij, het is gewoon omwille van dat 't al zo lang stijgt dat ik elke dag meer schrik krijg the greater fool te zijn :).

Bovendien - met de opkomst van alle McDonald's-afgeleiden -> dat leidt op termijn tot extra patiënten voor NN.

Onlangs trouwens een héél dom gelukje gehad: wou mijn aandelen Umicore transfereren van broker: verkocht aan 39,5 de dag voor de resultaten (was 't uit 't oog verloren) - de verwachtingen werden net gemist -> koers -5% -> teruggekocht aan 37,2 in Lynx en een put juli/34 geschreven. Koers nu terug 39,5.
Dom, maar wel een aangename verrassing uiteindelijk :).
  maandag 14 februari 2011 @ 17:33:10 #8
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92776695
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja, toen ik dit aandeel voor het eerst hier meldde, vond men het ook te duur ;). En dat is toch echt meer dan een half jaar geleden.
Ja rond de $100,- .. was die ook te duur. Voor $60-70 had ik 'm wel op willen pakken. :9 Vanaf wanneer zit jij erin dan?
  maandag 14 februari 2011 @ 18:11:11 #9
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92778568
Ik ben nog wel positief over de drillers:
http://www.google.com/finance?q=NYSE:RIG
http://www.google.com/finance?q=ne

en de oliediensten in het algemeen:
http://www.google.com/finance?q=oih

Dit aandeel intrigueert me ook wel:
Core Laboratories N.V.
http://www.google.com/finance?q=clb

Ze onderzoeken oliereservoirs en doen het e.e.a met enhanced oil recovery.

Ze groeien behoorlijk hard en generen veel FCF (capex stijgt niet). Wel duur.
  maandag 14 februari 2011 @ 19:21:58 #10
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92782094
Transocéan stond destijds ook op mijn lijstje. Frustrerend om te zien dat ik nét de verkeerden ervan af gepikt heb.
-edit-

Juli '10 - Vandaag
Petroleo Brasileiro +11,45%
Royal Dutch Shell +27,3%

BHP Billiton Limited +51.6%
Diageo plc +22,11%
Transocéan +76,16%
Johnson&Johnson +2,83%
Caterpillar inc. +75,38%

Uiteindelijk Petrobas gekocht (slechte keuze), J&J gekocht (slechte keuze) en Cat dan (gelukkig een goede keuze).

[ Bericht 63% gewijzigd door Sokz op 14-02-2011 19:46:25 ]
pi_92785970
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:21 schreef Sokz het volgende:
Transocéan stond destijds ook op mijn lijstje. Frustrerend om te zien dat ik nét de verkeerden ervan af gepikt heb.

Waarom die geschrapt?

Enige wat afwachten was in hoeverre ze financieel verantwoordelijk gehouden konden worden voor de schade. maar redelijk snel kwam al naar buiten dat alles naar BP ging
pi_92786508
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:21 schreef Sokz het volgende:
-edit-

Juli '10 - Vandaag
Petroleo Brasileiro +11,45%
Royal Dutch Shell +27,3%

BHP Billiton Limited +51.6%
Diageo plc +22,11%
Transocéan +76,16%
Johnson&Johnson +2,83%
Caterpillar inc. +75,38%

Uiteindelijk Petrobas gekocht (slechte keuze), J&J gekocht (slechte keuze) en Cat dan (gelukkig een goede keuze).

Ik denk dat PBR LT een goede keuze kan worden hoor...
pi_92786613
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:24 schreef Sokz het volgende:

[..]

Daarom ja, ik houdt niet van onzekerheid.

Ik heb het niet echt op de voet gevolgd, maar dat was toch al vrij snel bekend?

Al geef ik je wel gelijk hoor, afgezien van dat contract weet je nooit wat de Amerikaanse overheid zou gaan doen :P
  maandag 14 februari 2011 @ 20:28:44 #14
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92786746
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:25 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik denk dat PBR LT een goede keuze kan worden hoor...
Houdt ik ook nog aan. Maar bij RDS aan ¤20 heb je ook nog gem. zo'n 6,55% div.rend./year.Caterpillar inmiddels wel verkocht en van Johnson & Johnson wil ik eigenlijk ook af (te saai :P). En natuurlijk mijn Mittal-deel drastisch verminderen maar die weiger ik met verlies eruit te doen.
  maandag 14 februari 2011 @ 20:54:57 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_92788653
Probleem met Petrobras is de bemoeienis van de Braziliaanse politiek af en toe.

In de grondstoffenhoek vind ik Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc. ook niet duur eigk.

Ze genereerden bijna 5 miljard aan fcf vorig jaar voor een market cap van 52B en in vier jaar tijd is de balans behoorlijk verbeterd (http://www.google.com/finance?q=NYSE:FCX&fstype=ii). Maja wel volledig afhankelijk van de grondstoffenprijzen en koper staat al aardig hoog :P

[ Bericht 42% gewijzigd door JimmyJames op 14-02-2011 21:00:10 ]
pi_92788940
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
Linksen in Zuid-Amerika hebben idd niet echt een goede trackrecord voor business :P
pi_92789900
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:33 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ja rond de $100,- .. was die ook te duur. Voor $60-70 had ik 'm wel op willen pakken. :9 Vanaf wanneer zit jij erin dan?
Gemiddeld rond de 68.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:20:04 #18
256829 Sokz
Livin' the life
pi_92790494
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gemiddeld rond de 68.
Netjes, jij zat er dus wel snel op.

quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:

In de grondstoffenhoek vind ik Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc. ook niet duur eigk.

Ze genereerden bijna 5 miljard aan fcf vorig jaar voor een market cap van 52B en in vier jaar tijd is de balans behoorlijk verbeterd (http://www.google.com/finance?q=NYSE:FCX&fstype=ii). Maja wel volledig afhankelijk van de grondstoffenprijzen en koper staat al aardig hoog :P
Freeport is interessant ja. Wil ik wel inruilen voor mijn mittals. :P En koper zie ik ook nog wel blijven stijgen. Anders dan Goud heeft dit wel industriële waarde. Wat dat betreft is het volgen van nieuws over koperdiefstal erg representatief. Hoe verder ze gaan voor een kilo koper hoe meer potentie. Zit ook long koper.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sokz op 14-02-2011 22:55:54 ]
pi_92800109
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:20 schreef Sokz het volgende:

[..]

Netjes, jij zat er dus wel snel op.
Is het nu niet meer interessant dan? Het nieuwe medicijn Victoza loopt als een tierelier. Ze willen dat spoedig in emerging markets verkopen.

En als je uitgaat van het winst profiel, meer suikerpatientien = meer winst. Kan er niet veel fout gaan. Of je moet er van uit gaan dat er minder mensen suikerziekte krijgen..
pi_92806497
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is het nu niet meer interessant dan? Het nieuwe medicijn Victoza loopt als een tierelier. Ze willen dat spoedig in emerging markets verkopen.

En als je uitgaat van het winst profiel, meer suikerpatientien = meer winst. Kan er niet veel fout gaan. Of je moet er van uit gaan dat er minder mensen suikerziekte krijgen..
is NovoNordisk dan het enige bedrijf wat medicijnen tegen suikerziekte kan maken? En suikerziekte krijgen is niet gelijk aan medicijnen kunnen betalen.

Hoe uniek en hoe beschermd zijn de producten van NovoNordisk? Want in de groeimarkten wordt alles schaamteloos gekopieerd :)
pi_92809900
Nokia heeft de afgelopen dagen wel erg op z'n donder gehad. De koers is nu 6.70 EUR. De P/E is gezakt naar 14.05. Dividend yield is 5.71% op basis van het laatste dividend. Allerlei andere kengetallen zijn in orde of zelfs goed.

Of moeten we er vanuit gaan dat Nokia zo erg de boot heeft gemist met smartphones, dat het een bekeken zaak is ?
pi_92810005
Ik vraag mij zelfs af of de samenwerking met MS zo'n afstraffing verdiende... het zijn beide bedrijven die gewoon bij de top horen in hun vakgebied...
pi_92810189
Nou ja, vanochtend naar gekeken, maar thans hebben ze een wpa van ongeveer 50 ct. Da's dus een k/w van circa 13. Als Nokia degradeert tot een ordinaire producent van hardware, dan is dat rijkelijk gewaardeerd hoor. Ze zullen behoorlijk geknepen worden qua marges.

Overigens lijken me net name hun telefonienetwerk activiteiten bepalend of het beter zal gaan. Ook daar is margedruk het verhaal.

Het is niet zo dat er opeens wat nieuws is. Wellicht dat beleggers dachten dat Nokia overgenomen zou worden (dat had ik zelfs wel logisch gevonden).

Vanochtend naar gekeken, en ik blijf er vanaf. Met name het feit dat de CEO wel aandelen Microsoft heeft, maar geen opties Nokia zegt mij genoeg. Dit is een deal waar alleen MS potentieeel beter van kan worden.
pi_92810813
Maar Nokia gaat wel miljarden vangen voor die deal en voortaan besparen op de ontwikkeling van software. Zie http://tweakers.net/nieuw(...)ws-phone-7-deal.html
pi_92811462
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:58 schreef Dalliance het volgende:
Maar Nokia gaat wel miljarden vangen voor die deal en voortaan besparen op de ontwikkeling van software. Zie http://tweakers.net/nieuw(...)ws-phone-7-deal.html
moet je de links in de reacties ook eens lezen. Er is wat anders gezegd in de presentatie. De centen zullen moeten komen uit besparing van R&D kosten. Daar tegenover staan royalties die Nokia aan MS moet betalen. Of dat netto per saldo positief is moet maar blijken, op langere termijn is Microsoft in de regel geen fijne partner om royalties aan te betalen, zeker niet als je geen eigen fall back scenario hebt, en je andere partners hebben uitgesloten. En bovendien is MS vrij om WM7 ook aan andere fabrikanten te licenseren.

Voor MS is het risicoloos, Nokia moet gewoon concurreren met de fabrikanten waar het nu ook al van verliest. Ik zie niet in hoe Nokia hier beter van wordt.

Zo lees ik ook het MS aandelen pakket van de CEO en het ontbreken van een optiepakket aandelen Nokia. Ken jij een CEO die een turnaround van een bedrijf probeert te bewerkstelligen, en die GEEN vet optiepakket in dat bedrijf bedongen heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')