Ik zit er over na te denken om nog eens extra long te gaan in die scandinavische pharmaceutical. Heb het annual report van 2010 eens doorgekeken en ben geen slechte, of onverwachtte dingen tegengekomen. Correct me if im wrong.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ik wilde net dat van portugal posten... Wellicht een trigger om wat omlaag te gaan? Alhoewel deze beurs niet omlaag lijkt te kunnen gaan.
Ik moet zeggen dat ik niet veel kansen meer zie. Mijn favoriete aandelen zijn nu toch wel erg rijkelijk gewaardeerd en shorten is mij veel te link. Het risico om nog vol long te gaan bij deze koersen staat wellicht niet meer in verhouding tot het mogelijke rendement.
Novo Nordisk is wel erg aantrekkelijk ja. Alleen had mn oog daar > 1 jaar geleden op moeten vallen. Nu is het behoorlijk aan de dure kant. Grafiek sinds maart 2008 is ook echt supersexy.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit er over na te denken om nog eens extra long te gaan in die scandinavische pharmaceutical. Heb het annual report van 2010 eens doorgekeken en ben geen slechte, of onverwachtte dingen tegengekomen. Correct me if im wrong.
En ze willen zich alleen focussen op insuline en niet op andere zaken. Dat lijkt me een goede zaak. Met name omdat ze hun markt aandeel afgelopen jaar ook nog eens met 2% zagen stijgen.
Voor de rest zie ik op het moment ook niet veel opties.
Naja, toen ik dit aandeel voor het eerst hier meldde, vond men het ook te duurquote:Op maandag 14 februari 2011 17:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Novo Nordisk is wel erg aantrekkelijk ja. Alleen had mn oog daar > 1 jaar geleden op moeten vallen. Nu is het behoorlijk aan de dure kant. Grafiek sinds maart 2008 is ook echt supersexy.
Ja rond de $100,- .. was die ook te duur. Voor $60-70 had ik 'm wel op willen pakken.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naja, toen ik dit aandeel voor het eerst hier meldde, vond men het ook te duur. En dat is toch echt meer dan een half jaar geleden.
Waarom die geschrapt?quote:Op maandag 14 februari 2011 19:21 schreef Sokz het volgende:
Transocéan stond destijds ook op mijn lijstje. Frustrerend om te zien dat ik nét de verkeerden ervan af gepikt heb.
Ik denk dat PBR LT een goede keuze kan worden hoor...quote:Op maandag 14 februari 2011 19:21 schreef Sokz het volgende:
Transocéan stond destijds ook op mijn lijstje. Frustrerend om te zien dat ik nét de verkeerden ervan af gepikt heb.
-edit-
Juli '10 - Vandaag
Petroleo Brasileiro +11,45%
Royal Dutch Shell +27,3%
BHP Billiton Limited +51.6%
Diageo plc +22,11%
Transocéan +76,16%
Johnson&Johnson +2,83%
Caterpillar inc. +75,38%
Uiteindelijk Petrobas gekocht (slechte keuze), J&J gekocht (slechte keuze) en Cat dan (gelukkig een goede keuze).
Ik heb het niet echt op de voet gevolgd, maar dat was toch al vrij snel bekend?quote:Op maandag 14 februari 2011 20:24 schreef Sokz het volgende:
[..]
Daarom ja, ik houdt niet van onzekerheid.
Houdt ik ook nog aan. Maar bij RDS aan ¤20 heb je ook nog gem. zo'n 6,55% div.rend./year.Caterpillar inmiddels wel verkocht en van Johnson & Johnson wil ik eigenlijk ook af (te saaiquote:Op maandag 14 februari 2011 20:25 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk dat PBR LT een goede keuze kan worden hoor...
Linksen in Zuid-Amerika hebben idd niet echt een goede trackrecord voor businessquote:Op maandag 14 februari 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
Probleem met Petrobras is de bemoeienis van de Braziliaanse politiek af en toe.
Gemiddeld rond de 68.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:33 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ja rond de $100,- .. was die ook te duur. Voor $60-70 had ik 'm wel op willen pakken.Vanaf wanneer zit jij erin dan?
Netjes, jij zat er dus wel snel op.quote:
Freeport is interessant ja. Wil ik wel inruilen voor mijn mittals.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
Probleem met Petrobras is de bemoeienis van de Braziliaanse politiek af en toe.
In de grondstoffenhoek vind ik Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc. ook niet duur eigk.
Ze genereerden bijna 5 miljard aan fcf vorig jaar voor een market cap van 52B en in vier jaar tijd is de balans behoorlijk verbeterd (http://www.google.com/finance?q=NYSE:FCX&fstype=ii). Maja wel volledig afhankelijk van de grondstoffenprijzen en koper staat al aardig hoog![]()
Is het nu niet meer interessant dan? Het nieuwe medicijn Victoza loopt als een tierelier. Ze willen dat spoedig in emerging markets verkopen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:20 schreef Sokz het volgende:
[..]
Netjes, jij zat er dus wel snel op.
is NovoNordisk dan het enige bedrijf wat medicijnen tegen suikerziekte kan maken? En suikerziekte krijgen is niet gelijk aan medicijnen kunnen betalen.quote:Op maandag 14 februari 2011 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is het nu niet meer interessant dan? Het nieuwe medicijn Victoza loopt als een tierelier. Ze willen dat spoedig in emerging markets verkopen.
En als je uitgaat van het winst profiel, meer suikerpatientien = meer winst. Kan er niet veel fout gaan. Of je moet er van uit gaan dat er minder mensen suikerziekte krijgen..
moet je de links in de reacties ook eens lezen. Er is wat anders gezegd in de presentatie. De centen zullen moeten komen uit besparing van R&D kosten. Daar tegenover staan royalties die Nokia aan MS moet betalen. Of dat netto per saldo positief is moet maar blijken, op langere termijn is Microsoft in de regel geen fijne partner om royalties aan te betalen, zeker niet als je geen eigen fall back scenario hebt, en je andere partners hebben uitgesloten. En bovendien is MS vrij om WM7 ook aan andere fabrikanten te licenseren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:58 schreef Dalliance het volgende:
Maar Nokia gaat wel miljarden vangen voor die deal en voortaan besparen op de ontwikkeling van software. Zie http://tweakers.net/nieuw(...)ws-phone-7-deal.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |