Deep out the money putje is relatief goedkoop, maar de kans dat je hier dan ook iets op wint is dan ook klein. Je kunt ook een Deep in the money put kopen, dan profiteer je al van een kleinere daling, maar dan heb je weer als nadeel dat je veel kunt verliezen (want ze zijn duur).quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:14 schreef Sokz het volgende:
Wat is atm de cheapest, easiest & safest way om in te spelen op een dalinkje? Deeeeep out the money putje?
Wanneer win je met die otm put? Crash toch? .. doorrollen snap ik niet, ben nog niet zo into opties kopen (schrijven dan weer wel)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deep out the money putje is relatief goedkoop, maar de kans dat je hier dan ook iets op wint is dan ook klein. Je kunt ook een Deep in the money put kopen, dan profiteer je al van een kleinere daling, maar dan heb je weer als nadeel dat je veel kunt verliezen (want ze zijn duur).
Het allerbeste handel je helemaal niet in dit soort derivaten, en als je het dan tóch doet, ga dan gewoon lekker long en rol door totdat je winst hebt (al is dat 2020).
Ja, als het daalt kun je natuurlijk altijd wel wat verdienen met een put. Maar wie zegt dat het gaan dalen dan? De kans op een crash is echt niet zo groot hoor, dat is zij nooit. Gemiddeld crashed de beurs iedere 10 jaar? (historisch). Dat betekent dat je 10x die toch wel hoge premie moet betalen voor die put om één keer te cashen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Wanneer win je met die otm put? Crash toch? .. doorrollen snap ik niet, ben nog niet zo into opties kopen (schrijven dan weer wel)
Waarvoor heb je ze gekocht?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een paar september puts 240Ik denk dat ze nu iets van 25 cent doen.
Ik houd ze aan als bescherming.
Ik bedoel: voor welke prijs (en hoeveel)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:52 schreef JimmyJames het volgende:
Omdat ik dacht dat een crash tot de mogelijkheden behoorde binnen afzienbare tijd.
Maar ik weet inmiddels wel beter wat opties betreft.
Een handjevol en voor tussen de 25 en 35 cent.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik bedoel: voor welke prijs (en hoeveel)
Ok, je hebt ze dus pas kort. Of gekocht toen de AEX ongeveer net zo hoog stond, een paar maanden terug.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:54 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Een handjevol en voor tussen de 25 en 35 cent.
Klopt natuurlijk. Maar die daling zelf is ook maar in de marge natuurlijk:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Wel grappig om te lezen dat ze het op dft.nl hadden over 'optimisme op de effectenbeurs'. En dit na een aantal dagen van dalingen en dat de beurs vandaag dus maar liefst 0.7% omhoog ging! Gerommel in de marge..
Those were the days.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:43 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel: er zijn dagen geweest dat de AEX meer zakte dan de afgelopen maand.
Dat is 10% minder. Dat komt wel overeen met de algehele daling van de beurs sinds de splitsing.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en het tweede opvallende is dat de splitsing van TNT niet zo best uitvalt na de initiele hosanna: PostNL en TNT Express samen zijn nog een sloridge 14,5 euro waard. Kan zo 1-2-3 niet vinden wat de laatste koers voorafgaande aan splitsing was, maar volgens mij was dat ongeveer 16.....
Nou, niet echt zo direct.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:32 schreef JimmyJames het volgende:
Het wordt pas interessant onder de 330 wat mij betreft![]()
Even een vraag over de cash flow vs income statement:
Ik kijk meestal eerst naar de cash flow om te kijken hoeveel cash een bedrijf nou werkelijk genereert. Doen jullie dat ook? Ik kom soms opvallende verschillen tegen tussen de cash flow statement en de income statement.
Als je bijv naar DSM kijkt over de laatste 5 jaar:
Operating Income 764 207 724 823 835
Total Cash from Operations 1,103 1,276 910 825 630
Arcadis over de laatste 5 jaar:
Operating Income 130 114 120 95 70
Total Cash from Operations 91,794 152,492 80,511 78,896 86,356
bron: ft.com
Kun je hier bepaalde conclusies uittrekken?
Dat kan wat zeggen, maar is meer een pointer om eens verder te zoekenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:24 schreef JimmyJames het volgende:
Dat met die investeringen en afschrijvingen had ik al begrepen.
Ik had het er meer over als je over een wat langere termijn (zeg 5 of 10 jaar) ziet dat de total cash from operations nauwelijks groeit maar wel de net income, of dat iets zegt?
Ja, niemand zit altijd goed. Als je gelooft dat het bedrijf meer waard is dan je ervoor betaald hebt is er toch niks aan de hand feitelijk? Dan wacht je gewoon af totdat de markt dit weer hersteld heeft. Hoeveel (percentueel) sta je nu onder je aankoopkoers?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Btw: me = getting burnt on CSCO and JASO.
Terwijl ik meestal toch goede aankooptiming heb (en verrotte verkooptiming).
Laatste keer dat ik het idee had dat indiv. aandelen zo miscpriced waren was Alstom @32 (maar ja, die circelden ook eerder nog omlaag naar 30,6 ofzo, om vervolgens naar 40+ te rebounden)
Hier tekent iedereen natuurlijk voor. 32 -> 30 -> 40 stelt natuurlijk niks voor qua daling.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:27 schreef LXIV het volgende:
Als je die Alstom @32 koopt en ze naar de 30,60 dalen om vervolgens naar de 40 te ketsen zou ik vinden dat ik de bodem aardig heb ingeschat.
-100% teh fuck?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:55 schreef piepeloi55 het volgende:
Kom je terug van vakantie, zie je dit:
[ afbeelding ]
Op pagina 19 van 't papieren FD van vandaag precies hier een stuk over, van Jeroen Bos.. Hij noemt 't een scheidingsdrama..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en het tweede opvallende is dat de splitsing van TNT niet zo best uitvalt na de initiele hosanna: PostNL en TNT Express samen zijn nog een sloridge 14,5 euro waard. Kan zo 1-2-3 niet vinden wat de laatste koers voorafgaande aan splitsing was, maar volgens mij was dat ongeveer 16.....
niet verwonderlijk aangezien de hele managementlaag van TNT al ongeveer 8 jaar aan het speculeren is op overname, die nooit kwam. Je zou bijna vergeten dat ze daarnaast ook nog een bedrijf te runnen haddenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op pagina 19 van 't papieren FD van vandaag precies hier een stuk over, van Jeroen Bos.. Hij noemt 't een scheidingsdrama..
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet verwonderlijk aangezien de hele managementlaag van TNT al ongeveer 8 jaar aan het speculeren is op overname, die nooit kwam.
speculeren op een crash is niet verstandig, als die komt, komt ie nooit als jij erop rekentquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb een paar september puts 240Ik denk dat ze nu iets van 25 cent doen.
Ik houd ze aan als bescherming.
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen vanquote:Facebook IPO in Q1 ’12 At More Than $100B, Says CNBC.
By Tiernan Ray
Kate Kelly with CNBC this afternoon reports that a recent trip to Silicon Valley revealed that Facebook is “the IPO that everyone wants to talk about.”
But the substance of her report is that “people on Wall Street” think an offering would be valued at more than $100 billion.
An offering could come in the first quarter of next year, and could be prompted by Facebook having more than 500 private shareholders by the end of this year, triggering SEC rules requiring a public offering.
Facebook shares have been traded in private markets such as Sharespost.com.
Het riskante van zoiets als facebook vind ik dat het zo vergankelijk is. Wat is facebook nu meer dan die 100 miljoen profielen? Helemaal niks, technisch kun je zo'n site zo in elkaar zetten. Hun vaste assets zijn niet veel waard.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://blogs.barrons.com/(...)ys-cnbc/?mod=BOLBlog
[..]
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen van
More than 100$ bilion
De enige die wel iets is dat is Linkedin, die maakt duizenden hele dure headhunters brodeloosquote:Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het riskante van zoiets als facebook vind ik dat het zo vergankelijk is. Wat is facebook nu meer dan die 100 miljoen profielen? Helemaal niks, technisch kun je zo'n site zo in elkaar zetten. Hun vaste assets zijn niet veel waard.
Het is wel gebleken (zie WOL, zie Nokia, zie Yahoo) dat klanten binnen een halfjaar massaal op iets anders overstappen als dat cooler is. Dat geldt niet voor de klanten van Shell, Akzo, Unilever, noem maar op.
Levensgevaarlijk dus.
alleen mijn opmerkingen en reacties zijn al een ton waardquote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
Oh ja, facebook heeft 700 miljoen profielen, hoeveel actieve gebruikers zullen dat zijn? 100 miljoen?
Dat is dan 1000 euro per gebruiker.
FOK! zou dan toch minstens 70 miljoen waard moeten zijn!
Wat bedoelen ze met dat de offering meer waard is dan 100 billion? Hetgeen wat ze op de markt zullen ophalen? Visa was toch de grootste IPO in de amerikaanse geschiedenis tegen een 17 billion? Dan lijkt 100 billion wel een beetje veel maar ik zal het wel mis hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://blogs.barrons.com/(...)ys-cnbc/?mod=BOLBlog
[..]
Als iemand weet welke farmaceut Ritalin produceert, koop ik daar aandelen van
More than 100$ bilion
Misschien dat ze zo'n constructie als bij TT gebruiken, dat maar een klein deel van de aandelen beschikbaar komt en dat daar dan heel veel voor betaald wordt (waardoor de totale marketcap enorm hoog wordt!).quote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze met dat de offering meer waard is dan 100 billion? Hetgeen wat ze op de markt zullen ophalen? Visa was toch de grootste IPO in de amerikaanse geschiedenis tegen een 17 billion? Dan lijkt 100 billion wel een beetje veel maar ik zal het wel mis hebben.
Het wordt toch steeds een betere koop op lagere koersen?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Bij welke waarde ga je twijfelen aan Cisco Dino? 14? 10? 4? Of is het een dusdanig vertrouwen dat je bij 10 en 4 bijkoopt?
Daar gaat het niet om natuurlijk. Dat snap je zelf ook welquote:Op maandag 13 juni 2011 23:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het wordt toch steeds een betere koop op lagere koersen?
Het is precies hetzelfde aandeel...
Als je bent ingestapt op basis van fundamenten (zoals dino) dan wordt het alleen maar beter naarmate de koers lager gaat. De enige reden om te verkopen zou kunnen zijn als je die fundamentele analyse gaat herzien of als je een margin call krijgt of iets dergelijks waardoor je geen keuze hebt. Maar zonder een van die dingen is verkopen totaal onlogisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om natuurlijk. Dat snap je zelf ook welTot welk prijs niveau durf je te blijven zitten of ga je me de staart tussen de benen er van door. Als iets van hoog naar beneden rolt, heb je bij elk niveau wel een aantal beleggers die het niet meer aandurven en uitstappen. Zo gek is dat niet
En er zijn genoeg voorbeelden van aandelen die na de enorme daling (2008) nog steeds niet enig herstel laten zien. En de mensen die bijv. bij elke daling van 10 dollar bij Citi Group gingen inkopen zitten nu nog steeds met de gebakken peren(zelfde geld voor Lloyds, RBS, etc...)
Dat dus, de fundamentele reden is cash, balance sheet en free cash flow. Ik zou het alleen verkopen als de free cahs flow naar beneden duikt, als CSCO met de cash flow (weer) allerlei wilde overname avonturen zou uithalen, of ik zou overwegen te verkopen als de markt als geheel in een vrije val terecht komt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je bent ingestapt op basis van fundamenten (zoals dino) dan wordt het alleen maar beter naarmate de koers lager gaat. De enige reden om te verkopen zou kunnen zijn als je die fundamentele analyse gaat herzien of als je een margin call krijgt of iets dergelijks waardoor je geen keuze hebt. Maar zonder een van die dingen is verkopen totaal onlogisch.
ow, nou met bijv. RDS en UN had ik op een gegeven moment wel "dit is laag genoeg". Geloof dat ik RDS voor een lage 16 had, en UN voor 13,5. Ooit moet je toch de knoop doorhakken. Hoe doe jij dat. Selang heeft bijvoorbeeld een mathematisch criterium met Shiller P/E.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:19 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoelde ook te zeggen: tijdens de vorige crash stonden ook aandelen als Ahold, RD, Unilever etc, heel laag gewaardeerd. De reden dat mensen toen verkochten was denk ik niet dat ze dachten dat deze bedrijven dit niet waard waren, maar wel dat ze dachten dezelfde aandelen een paar weken later nóg goedkoper te kunnen kopen. Onmogelijk te timen natuurlijk, maar soms lijkt het er wel op.
Hetzelfde heb ik met TT bijvoorbeeld. Ik vind het best die 5,50 waard die er nu voor staat. Maar ik denk dat het de komende anderhalf jaar nog naar beneden sukkelt, dus koop ik het toch niet.
Ik heb daar niet echt een berekening voor, dat gaat meer intuitief. Ik ben ook niet zo goed in bodemvissen overigens. Wel durf ik aandelen goed vast te houden tot de top.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow, nou met bijv. RDS en UN had ik op een gegeven moment wel "dit is laag genoeg". Geloof dat ik RDS voor een lage 16 had, en UN voor 13,5. Ooit moet je toch de knoop doorhakken. Hoe doe jij dat. Selang heeft bijvoorbeeld een mathematisch criterium met Shiller P/E.
Wanneer koop bij TT bijvoorbeeld wel?
Ik ben omgekeerd: extreem voorzichtig, koop heel vaak nagenoeg bij de bodem in, maar verkoop altijd veel te vroeg. Niet alleen met aandelen trouwens, we hebben tijd in vanalles gehandeld, en wij maakten onze winst altijd bij de inkoop, niet bij de verkoopquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb daar niet echt een berekening voor, dat gaat meer intuitief. Ik ben ook niet zo goed in bodemvissen overigens. Wel durf ik aandelen goed vast te houden tot de top.
Nu heb ik TT bijvoorbeeld voor rond de vier euro staan als aantrekkelijk. Want dat was ook de laagste koers in 2010, en sindsdien zijn de marktomstandigheden voor TT niet beter geworden (lees opkomst smartphones). Niet echt fundamenteel onderbouwd, dat besef ik me wel. De vraag is of zo'n fundamentele onderbouwing uiteindelijk meer rendement oplevert.
quote:Hevige strijd om Endemol
De Nederlandse televisieproducent Endemol staat het water aan de lippen. Door aanhoudende druk op de resultaten is de schuldenlast van circa ¤ 2 mrd ondraaglijk geworden.
Voor de aandeelhouders Cyrte, Mediaset en Goldman Sachs dreigt een strop. Zij houden er rekening mee dat de banken hun leningen nog dit jaar opeisen, bedragen die Endemol niet kan betalen.
Dat zijn er wel meer hoor. Nagenoeg alles wat private equity een jaar of vijf geleden heeft gekocht moet het komende jaren geherfinancierd worden..... en als je nagaat dat dat destijds al leningen waren met >10% rente......quote:
Hier een analyse waar je wellicht wat aan hebt..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos beleggingsidee: gezien de vele hackschandalen van de afgelopen paar weken:
welk aandeel is goed vertegenwoordigd in de (systeem)beveiliging?
dank !quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier een analyse waar je wellicht wat aan hebt..
quote:Decline In Users Hints At 'Facebook Fatigue'
Sky News – Tue, Jun 14
Facebook is said to have suffered a second successive slump in users in America and Britain, leading some to suggest people are tiring of the ubiquitous social media site.
Worldwide, user numbers are nearing 700 million, according to Inside Facebook , which tracks its popularity - but it also says Brits and North Americans are turning off in droves.
Facebook aims to attract one billion users - it currently has around 687 million - but has reportedly lost 100,000 British users overall in May.
Commentators think this is because Britons - and six million in America, who also closed their accounts last month - are suffering from 'Facebook fatigue'.
US user numbers slumped to 149.4 million in May, down from 155.2 million.
In Canada there was a drop of about 1.5 million, and numbers also decreased in Russia and Norway.
It is the second month in a row that Facebook growth has stalled - the figures suggest that there could be a natural limit for the social networking site.
In the first half of the year executives announced that there were 30 million accounts in the UK - about half the population.
That number was an increase of about four million from last July and was the highest proportionally in Europe.
However, the fact that it now has 100,000 fewer British users than a month ago should be a concern for founder and CEO Mark Zuckerberg .
There is speculation gathering that this could be due in part because the social networking site, which launched in 2004, has not recently added anything new to keep users entertained.
In addition, many have concerns about privacy.
Last week, Facebook attempted to roll out a facial recognition system which caused an outcry.
However, it is picking up new users in developing countries like Brazil and Mexico, for example.
A bullish statement from the site said: "From time to time, we see stories about Facebook losing users in some regions.
"Some of these reports use data extracted from our advertising tool, which provides broad estimates on the reach of Facebook ads and isn't designed to be a source for tracking the overall growth of Facebook.
"We are very pleased with our growth and with the way people are engaged with Facebook.
"More than 50% of our active users log on to Facebook in any given day."
Andere media melden dat facebook inactieve accounts aan het opruimen isquote:
Dat had Facebook dan wel erbij vermeld in een reactie aan de New York Post, lijkt me.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Andere media melden dat facebook inactieve accounts aan het opruimen is
Voor wat het waard is.
go knock yourself outquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:43 schreef Rejected het volgende:
Suggesties voor een finance scriptie iemand?
de zin of onzin van technische analyse? volgens technische analyse moet je nu long gaan!, maar dat zei hij ook al twee weken geledenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:43 schreef Rejected het volgende:
Suggesties voor een finance scriptie iemand?
Ja, ik snap jullie welquote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je bent ingestapt op basis van fundamenten (zoals dino) dan wordt het alleen maar beter naarmate de koers lager gaat. De enige reden om te verkopen zou kunnen zijn als je die fundamentele analyse gaat herzien of als je een margin call krijgt of iets dergelijks waardoor je geen keuze hebt. Maar zonder een van die dingen is verkopen totaal onlogisch.
Klopt. Je kunt dus direct zien wie afhankelijk is van het bedrijf waarin je investeert. En welke bedrijven belangrijk zijn voor het bedrijf waarin jij investeert. En je kunt continu op elke tak klikken die de zaak voor je opent en zo zie je die business tak verder geopend. Is ook een vrij nieuwe tool op BB.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:00 schreef SeLang het volgende:
Dat is wel cool als je dit soort diagrammetjes zo uit Bloomberg trekt!
Wij lezen hetzelfde forumquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef Sokz het volgende:
http://bradreese.com/blog/11-30-2010.htm
Daar gaan de buybacks dus naar toe.
Heeft Cisco het snoepje van die man soms gestolen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:03 schreef Sokz het volgende:
http://bradreese.com/blog/11-30-2010.htm
Daar gaan de buybacks dus naar toe.
Ik denk het wel. Opties hoeven niet altijd in de earnings verrekend te zijn (IFRS 2 /FAS 123r), en kunnen deels over het vermogen lopen. Bovendien verloopt dat proces schokgewijs. Met andere woorden: je zou moeten kijken naar delued normalized earnings / share.quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:49 schreef SeLang het volgende:
Ik kijk altijd gewoon naar de deluted earnings/ share ipv de gewone. Dan weet je toch alles wat je moet weten? Of denk ik te simpel?
quote:Het FD plaatst als eerste landelijke medium zijn website achter een betaalmuur. Bezoekers krijgen vanaf woensdag slechts nog beperkt gratis toegang tot artikelen op de website. De website heeft daarnaast een nieuwe vormgeving gekregen.
gelijk met normale obligatiehouders, imhoquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:25 schreef SeLang het volgende:
Nog een vraagje:
Waar in de rij staan spaarders bij een bank tov diverse obligatiehouders als de bank failliet gaat?
Nieuw digitaal geld Bitcoin - Downs #7quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:06 schreef tony_clifton- het volgende:
Nog iets 'peculiar' gevonden: http://blogs.tijd.be/bbb/(...)-oostenrijkers-.html
quote:Empire State Manufacturing Survey Collapses, Comes In NEGATIVE
Headline: Negative 7.79
Expectations: 12.0
Analysis: Last month, the Empire State Manufacturing Survey fell to 11.88, a huge miss.
Now we have another huge miss, indicating that manufacturing in the New York region didn't just hit a snag last month, but may in fact be entering a slowdown.
Shipments and new orders both came in negative.
Sja, het wordt hoog tijd voor de Fed om de rente te verlagen.quote:
Talk about late to the partyquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nieuw digitaal geld Bitcoin - Downs #7
*grinnik* Slechts een beetjequote:
Als de Fed bepaalde yields met langere maturity wil vastpinnen betekent dat dat de balancesheet puur wordt bepaald door aanbod uit de markt op deze kunstmatig hoge Treasury niveaus (=lage yield niveaus). Ze moet dan immers al het aanbod opkopen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef fedsingularity het volgende:
SeLang kan jij mss uitleggen wat er hier bedoeld wordt met the Fed would basically lose control of its balance sheet door de rentes vast te zetten?
Dan toch nog maar eentje voor dino die wel in het rijtje pastquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik vind dat je je username moet veranderen naar "Bloombergwizard"
Ik snap er geen f*** van, maar heb dan ook meer verstand van verzekeren. Behalve dat Allied Irish een zombie bank is, dan
Klopt. Nadeel is alleen dat de SLPC functie relatief nieuw is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:09 schreef Sokz het volgende:
Sitting waar heeft Irish die CDS'en vooral uitstaan? .. wel nice die grafiekjes, met dit had je dus b.v. ook aan 't begin van de 'rage' die chipleverancier van Apple kunnen vinden.
Interessant bedrijf. Voor de geinteresseerden: http://www.fusionio.com/quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft het verhaal tech bubble 2.0 Er is onlangs weer een bedrijf op de beurs gekomen die toch wel een aardig rijtje klanten heeft (waaronder facebook) waar ze toch aardig wat leuke centen uit halen. Potentie?
[ afbeelding ]
Inderdaad, ik blijf het bedrijf dan ook zeker in de gaten houdenquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:16 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Interessant bedrijf. Voor de geinteresseerden: http://www.fusionio.com/
FUSING SOFTWARE & HARDWARE
FUELS SPEED, EFFICIENCY AND RELIABILTY
Fusion's ioMemory modules are one of the industry's most efficient and cost effective resources for processing large amounts of data very quickly. One ioMemory module contains 100 times the capacity density of dynamic random access memory, or DRAM, to provide applications fully scalable memory for accelerating throughput.
Ze lijken geavanceerde software met hardware te combineren.
NYSE Draait op hun systemen:http://www.fusionio.com/videos/nyses-fusion-powered-data-center/
Dus dat is ook niet de minste klant. Geregistreerde partners zijn HP, IBM, Dell en Supermicro, ook al niet de minsten dus.
Ben bang dat we voorlopig nog even in dit verhaal blijven hangen. Ik verwacht eigenlijk dat de Amerikaanse cijfers van vanmiddag weer tegen zullen vallen, dus ik ga voor het -1,5/2% verhaalquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad, ik blijf het bedrijf dan ook zeker in de gaten houden
Wat betreft de beurzen vandaag, zoals verwacht, klein rood minnetje. Gelul in de marge, wachten op groter nieuws. Komt er meer onrust uit Griekenland krijgen we weer een -1.5/2% dagje. Nog wat goede cijfers of goed europa/amerika nieuws en we eindigen in de plus. Het wordt hoog tijd dat we weer wat richting op zoeken
En gezien het feit dat als je nu naar buiten kijkt het waarschijnlijk ook regent (hier flink iig) is het een typische ninjatrader dagquote:
quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt. Nadeel is alleen dat de SLPC functie relatief nieuw is.
En ik weet zo niet waar Irish die CDS heeft uitstaan maar weet wel dat ze goed als kopje onder zijn
Jep. Zoals je ziet is Bank of Ireland (paarse/roze) een goede 2e die op weg is kopje onder te gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:00 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb je Bank of Ireland ook op de BB?
Hier ook, maar ik ben momenteel meer bezig met cameras in nestkastjes e.d. Vorige week zag ik een vos hier in de tuin dus zojuist even een extra infra-rood camera besteld want dat willen we natuurlijk in de gaten houdenquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En gezien het feit dat als je nu naar buiten kijkt het waarschijnlijk ook regent (hier flink iig) is het een typische ninjatrader dag
Eerst eem' wachten tot SE die baan te pakken heeft en dan mag alles wel naar beneden!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:
Ik wil weer een AEX zien beneden de 200, failliete hedgefunds, weekend bailouts, babyboomers die in paniek hun aandelen verkopen in de hoop er nog een paar stuivers voor te krijgen, "buy-the-dip" mensen die margin calls krijgen, etc etc. Dan kan ik eindelijk weer eens het koop lijstje gaan updaten.
Die 330 was er daarnet al eventjes aan, maar we willen dat natuurlijk op slot basis.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eerst eem' wachten tot SE die baan te pakken heeft en dan mag alles wel naar beneden!In dit soort tijden is een baan bij Bloomberg natuurlijk fantastisch. Je hebt overal gratis toegang tot het nieuws en alle data wat je maar wilt hebben.
![]()
De 330 gaat er naar alle waarschijnlijkheid iig. aan vandaag!
Aan de gang bij een prop trader? Ja dat zou ik eventueel wel kunnen maar dat vinden andere werkgevers niet zo leuk. En mocht ik m'n timing beetje verkeerd in schatten heb ik, en geen centen meer, en geen baan (prop traders hebben geen salaris) en een CV waarop staat dat ik er van uit ging dat ik goed genoeg was om prop trader te zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die 330 was er daarnet al eventjes aan, maar we willen dat natuurlijk op slot basis.
Kun jij niet ergens een baan krijgen als keiharde 100x leveraged shorter?
Misschien eens de vastgoed bubble in China in het echt gaan bekijken?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:11 schreef SeLang het volgende:
Verder moet ik dringend m'n volgende vakantie plannen.
Wat houdt je tegenquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:51 schreef SeLang het volgende:
Op Griekse 2yr staatsobligaties krijg je nu >29% rente
Staatsobligaties, was dat niet de risk-free rate?
Who needs leverage now?
Ik heb in 2000 in centraal Shanghai gewoond en in 2001 vlak bij Dongguan waar nu die beroemde New South China Mall staat (de grootste mall ter wereld, die bijna helemaal leeg staat), maar die laatste was er toen natuurlijk nog niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:57 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Misschien eens de vastgoed bubble in China in het echt gaan bekijken?
Je bent natuurlijk wel een eindbaas als je die dingen koopt en dan daadwerkelijk bijna 30%/jaar krijgt van de Nederlandse/ Duitse belastingbetaler. Leuker kunnen we het niet maken...quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen![]()
Geen rotsvast vertrouwen in de EU?
![]()
Haha, Ons pap zit momenteel in China, en die gaat binnenkort ook eens zo'n leegstaande stad bezoekenquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb in 2000 in centraal Shanghai gewoond en in 2001 vlak bij Dongguan waar nu die beroemde New South China Mall staat (de grootste mall ter wereld, die bijna helemaal leeg staat), maar die laatste was er toen natuurlijk nog niet.
Het lijkt me inderdaad wel tof om daar weer eens te gaan kijken. Mijn laatste keer in China (Shanghai) was in 2003.
Als de Griekse economie niet omvalt zou dat moeten kunnen toch?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk wel een eindbaas als je die dingen koopt en dan daadwerkelijk bijna 30%/jaar krijgt van de Nederlandse/ Duitse belastingbetaler. Leuker kunnen we het niet maken...
Ik dacht dat de Griekse economie al omgevallen was, hence de huidige problemenquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:34 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Als de Griekse economie niet omvalt zou dat moeten kunnen toch?
Het hangt meer af van de wil van de EU om Griekenland zonder haircuts te blijven financieren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:34 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Als de Griekse economie niet omvalt zou dat moeten kunnen toch?
WTF?quote:Volgens Bank Citigroup zijn er 360.000 accounts gekraakt
Laatste update: 16 juni 2011 12:20 info
NEW YORK - Hackers hebben toegang weten te krijgen tot de gegevens van zo'n 360.000 creditcards van de Amerikaanse bank Citigroup.
De kraak vond vorige maand plaats, meldde de bank.
Citibank kwam kort geleden al met het nieuws naar buiten dat de bank slachtoffer is geworden van een cyberaanval.
Toen ging het nog om 210.000 creditcards, wat ruwweg overeen komt met 1 procent van de clientèle van de bank in de VS. De bank heeft inmiddels maatregelen getroffen om nieuwe kraakacties te voorkomen.
Er gaat echt wel meer af dan 10-20% gok ikquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:43 schreef flyguy het volgende:
Zelfs al gooien ze er 10-20% van de principle af, dan heb je nog redelijk rendement.
Dat heb je 2 jaar geleden toch allemaal gehad! De kans dat we dit de komende drie jaar nog eens zien is echt niet zo heel groot. Al het nieuws tot nu zit nu in de koers verwerkt. Of wil je zeggen dat de kans dat we vanaf hier gaan dalen groter is dan 50%?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:
Ik wil weer een AEX zien beneden de 200, failliete hedgefunds, weekend bailouts, babyboomers die in paniek hun aandelen verkopen in de hoop er nog een paar stuivers voor te krijgen, "buy-the-dip" mensen die margin calls krijgen, etc etc. Dan kan ik eindelijk weer eens het koop lijstje gaan updaten.
Hoe zie jij 't dan? Ik dacht persoonlijk op een herhaling van de afgelopen jaren, grofweg.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb je 2 jaar geleden toch allemaal gehad! De kans dat we dit de komende drie jaar nog eens zien is echt niet zo heel groot. Al het nieuws tot nu zit nu in de koers verwerkt. Of wil je zeggen dat de kans dat we vanaf hier gaan dalen groter is dan 50%?
Ik heb helemaal geen idee. Iemand die denkt dat we naar de 200 stuiteren moet grof short gaan, zou ik zeggen. Maar naar mijn mening is de markt gewoon in evenwicht en is op ieder moment de kans op een uptick net zo groot als op een downtickquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:59 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Hoe zie jij 't dan? Ik dacht persoonlijk op een herhaling van de afgelopen jaren, grofweg.
Zou inderdaad eerder 30-40% moeten zijn willen we over een paar jaar niet hetzelfde gezeur, maar dan is het als koper van die troep natuurlijk niet meer interessant.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er gaat echt wel meer af dan 10-20% gok ik
ik zat er even over na te denken hoe ik uit de huidige yields op griekse staatsobligaties zou kunnen uitrekenen welke haricut de markt inprijst, maar ik kom er niet uitquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:04 schreef flyguy het volgende:
[..]
Zou inderdaad eerder 30-40% moeten zijn willen we over een paar jaar niet hetzelfde gezeur, maar dan is het als koper van die troep natuurlijk niet meer interessant.
Mja... Ik vind het moeilijk... Ik blijf voorlopig gewoon calls schrijven tot ik geen aandelen meer heb.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee. Iemand die denkt dat we naar de 200 stuiteren moet grof short gaan, zou ik zeggen. Maar naar mijn mening is de markt gewoon in evenwicht en is op ieder moment de kans op een uptick net zo groot als op een downtick
Even heel simpel (maar niet 100% exact):quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zat er even over na te denken hoe ik uit de huidige yields op griekse staatsobligaties zou kunnen uitrekenen welke haricut de markt inprijst, maar ik kom er niet uit
Ik zeg alleen dat ik dat wel zou willen, niet dat ik het verwacht. De beurs is namelijk zo goed als onvoorspelbaar. Shiller P/E is uiteindelijk mean-reverting, maar dat kan zowel gebeuren door stijgende winsten als door dalende koersen (of een combinatie). Mijn aankoop criterium is Shiller P/E ongeacht hoe die tot stand komt. Ik koop dus ook met plezier en overtuiging op de huidige koers mochten de winsten in reële termen met 150% stijgen terwijl de koers gelijk blijft. De reden dat ik een koersdaling prefereer is omdat dat een stuk sneller kan dan 150% verbetering van de reële winsten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb je 2 jaar geleden toch allemaal gehad! De kans dat we dit de komende drie jaar nog eens zien is echt niet zo heel groot. Al het nieuws tot nu zit nu in de koers verwerkt. Of wil je zeggen dat de kans dat we vanaf hier gaan dalen groter is dan 50%?
160% moet naar sub 100% dus dat is wel een 40% haircut minstens.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er gaat echt wel meer af dan 10-20% gok ik
ik denk wel dat we korte termijn bodem hebben gezien. Ik ben nu 300% long en de markt moet omhoog of andersquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee. Iemand die denkt dat we naar de 200 stuiteren moet grof short gaan, zou ik zeggen. Maar naar mijn mening is de markt gewoon in evenwicht en is op ieder moment de kans op een uptick net zo groot als op een downtick
Waarom in godsnaam 300% long op dit moment? Waar zie jij enige voorspoed?quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:47 schreef superpiet het volgende:
[..]
ik denk wel dat we korte termijn bodem hebben gezien. Ik ben nu 300% long en de markt moet omhoog of anders
ik zie geen voorspoed we zitten in een depressie, maar de markt zou omhoog moeten gaan volgens technische analyse. Ik ben normaal 100% long maar 7% onlaag binnen 2 weken is toch wel fors dus ik heb extra hefboom genomen om kosten te averagen. We kunnen niet anders dan omhoog!quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam 300% long op dit moment? Waar zie jij enige voorspoed?
Op zich is het wel goed om juist long te gaan als het sentiment erg slecht is, naar mijn mening wordt dat altijd overdreven. Maar 'we moeten nu omhoog want anders' is niet zo'n goede strategie. Het mag best wel geld kosten als de beurs daalt, dat hoort erbij. Maar je moet dan wel je posities kunnen handhaven, ook als het 20% daalt. Anders kun je niet mee terug omhoog herstellen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:28 schreef superpiet het volgende:
[..]
ik zie geen voorspoed we zitten in een depressie, maar de markt zou omhoog moeten gaan volgens technische analyse. Ik ben normaal 100% long maar 7% onlaag binnen 2 weken is toch wel fors dus ik heb extra hefboom genomen om kosten te averagen. We kunnen niet anders dan omhoog!
Juist dat niemand enige voorspoed ziet is eigenlijk wel een goede reden om long te gaan. 300% is wel fors, maar ja. Als er zondag een gunstig akkoord komt mbt Griekenland kan volgende week wel eens erg groen kleuren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam 300% long op dit moment? Waar zie jij enige voorspoed?
Of geldontwaardingquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:14 schreef SeLang het volgende:
Ik zeg alleen dat ik dat wel zou willen, niet dat ik het verwacht. De beurs is namelijk zo goed als onvoorspelbaar. Shiller P/E is uiteindelijk mean-reverting, maar dat kan zowel gebeuren door stijgende winsten als door dalende koersen (of een combinatie).
Klopt ja. Dat is een daling van de koers in reële termen ten opzichte van de winst van de afgelopen 10 jaar.quote:
ach, ik heb erger dan een 20% drawdown meegemaakt toen ik long flash crash was.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist dat niemand enige voorspoed ziet is eigenlijk wel een goede reden om long te gaan. 300% is wel fors, maar ja. Als er zondag een gunstig akkoord komt mbt Griekenland kan volgende week wel eens erg groen kleuren.
Zelf denk ik dat we beter een matige overeenkomst kunnen hebben dan onzekerheid. Want onder druk van die onzekerheid blijft het sentiment maar slecht, terwijl een matige overeenkomst in een keer duidelijkheid schaft, wellicht daarop een koerscorrectie, maar dan heb je het ook gehad.
Beidequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:01 schreef JimmyJames het volgende:
@s_e heb je trouwens de ADR-notering van Novo Nordisk of de Deense?
Long op de Amerikaanse beurzen is beetje tricky vind je niet? Over 2 week maandelijkse unemployment data en meeste mensen zijn het er wel over uit dat Griekenland het loodje legt. Er kan nog genoeg af van de beurs.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:13 schreef superpiet het volgende:
[..]
ach, ik heb erger dan een 20% drawdown meegemaakt toen ik long flash crash was.zolang we maar niet 10% dalen want dan heb ik 30% verlies en dan begint het pijn te doen. Wanneer we bij mijn breakeven point komen ga ik leverage snel terugschroeven, en heb ik als voordeel een lager instappunt
Ik heb wel een aantal shorts zo ben ik short HRBN vanwege de hit pieces, dus mijn positie is neutraler dan je verwacht. Long spx maar short China.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |