SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lukt wel. Maar Notefolio staat nog helemaal niet in de APPS list, en moet toch eerst nog op je GR gezet worden? Anders leest hij de bestandjes niet?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:18 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Je moet geen rechter muisknop op "Notefolio" doen, maar rechter muisknop op het bestandje die je op hebt geslagen met de informatie daarin die je op je rekenmachine wilt hebben. Dus rechtermuisknop op het notefolio bestandje met informatie erin.
jaa idd,quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:24 schreef 111023 het volgende:
[..]
Dat lukt wel. Maar Notefolio staat nog helemaal niet in de APPS list, en moet toch eerst nog op je GR gezet worden? Anders leest hij de bestandjes niet?
Ja je moet eerst het programmatje "notefolio" op je rekenmachine zetten via je USB-kabeltje, anders kan je al die bsetanden niet eens openen. Hoe dat moet, moet je ff op google zoeken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:24 schreef 111023 het volgende:
[..]
Dat lukt wel. Maar Notefolio staat nog helemaal niet in de APPS list, en moet toch eerst nog op je GR gezet worden? Anders leest hij de bestandjes niet?
Ik zie nergens review staanquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:18 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Je kan het een stuk kleiner maken in notefolio door menu>file>review
voor de rest weet ik het niet!
Begrijp het ff niet. Als ik op PRG klik en vervolgens naar edit ga zie ik nergens find staan. :S Ik neem aan dat ik verkeerd doe??quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:16 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ja, in notefolio menu>edit>find, dan voer je tekst in en ok
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt het dat als het hier om ¤'s/$'s etc zou gaan dat dan in 2000 de inlatie hoger was? Want als de reeele waarde afneemt is er toch sprake van deflatie?
Als dat zo is dan snap ik het voorbeeld met BBP ook denk ik
Dat lukt dus totaal niet. Nahja, ik google nog wel wat verder.. anders ben ik maar fucked. xdquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:25 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Ja je moet eerst het programmatje "notefolio" op je rekenmachine zetten via je USB-kabeltje, anders kan je al die bsetanden niet eens openen. Hoe dat moet, moet je ff op google zoeken.
Je klikt op je rekenmachine op "apps" dan ga je naar "notefolio", doe je enter, klik je rechts boven op "graph" dan ga je dus naar menu, ga je naar onder en klik je op "open", dan open je het bestandje wat je wilt hebben, dan klik je rechtsboven weer op "graph" en ga je naar menu, en dan nummertje 5 staat "review".quote:
heb je het programma ti notefolio creator ?: actions --> send notefolio appquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:26 schreef 111023 het volgende:
[..]
Dat lukt dus totaal niet. Nahja, ik google nog wel wat verder.. anders ben ik maar fucked. xd
Je moet dus naar menu gaan en dan pijltje naar rechts naar edit, en dan helemaal onderaan staat "find"quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:25 schreef Tetouanie het volgende:
[..]
Begrijp het ff niet. Als ik op PRG klik en vervolgens naar edit ga zie ik nergens find staan. :S Ik neem aan dat ik verkeerd doe??
Hogere lonen --> werkgever berekent dat door in de prijzen --> hogere prijzen --> werknemers verliezen koopkracht en willen meer verdienen --> hogere lonen --> etcquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:23 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat was ookalweer loon-prijsspiraal? De lonen stijgen als de prijzen stijgen?
TYquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Je klikt op je rekenmachine op "apps" dan ga je naar "notefolio", doe je enter, klik je rechts boven op "graph" dan ga je dus naar menu, ga je naar onder en klik je op "open", dan open je het bestandje wat je wilt hebben, dan klik je rechtsboven weer op "graph" en ga je naar menu, en dan nummertje 5 staat "review".
Doe dit eens;quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:26 schreef AchmedJan het volgende:
Nog een vraag over de nominale waarde/reeele waarde
[ afbeelding ]
Was volgens deze bron de inflatie in Nederland in 2001 hoger of lager dan in 2000? Licht het antwoord toe.De inflatie is in 2001 groter dan in 2000 omdat het verschil hoger is. Als de reële waarde afneemt, dan neemt de koopkracht af. Dat moet je onthouden, reële waarde = koopkracht. En als de koopkracht afneemt --> kan je minder kopen --> moeten prijzen wel hoger zijn. De prijzen moeten hoger geworden zijn omdat de reële waarde harder daalt dan de nominaleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt het dat als het hier om ¤'s/$'s etc zou gaan dat dan in 2000 de inlatie hoger was? Want als de reeele waarde afneemt is er toch sprake van deflatie?
Als dat zo is dan snap ik het voorbeeld met BBP ook denk ik
Omg ik voel me nu zo dom.. Sorry dat ik zo irritant ben, maar ik kan het echt niet vinden.. Ik weet niet waar ik menu kan vinden. Ik klik op PRGM > edit > wat ik daarna krijg te zien is een rij woorden zoals ClrHome FnOff Lbl 0 etc.. Moet ik hier egens find tussen kunnen vinden?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Je moet dus naar menu gaan en dan pijltje naar rechts naar edit, en dan helemaal onderaan staat "find"
nee ,dat menu werkt alleen bij notefolio,quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:33 schreef Tetouanie het volgende:
[..]
Omg ik voel me nu zo dom.. Sorry dat ik zo irritant ben, maar ik kan het echt niet vinden.. Ik weet niet waar ik menu kan vinden. Ik klik op PRGM > edit > wat ik daarna krijg te zien is een rij woorden zoals ClrHome FnOff Lbl 0 etc.. Moet ik hier egens find tussen kunnen vinden?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:31 schreef BobW het volgende:
[..]
De inflatie is in 2001 groter dan in 2000 omdat het verschil hoger is. Als de reële waarde afneemt, dan neemt de koopkracht af. Dat moet je onthouden, reële waarde = koopkracht. En als de koopkracht afneemt --> kan je minder kopen --> moeten prijzen wel hoger zijn. De prijzen moeten hoger geworden zijn omdat de reële waarde harder daalt dan de nominale
Ah k*t kd8 dat die hele prgm ding dus de notefolio was waar iedereen het over heeft. Na ja laat dan maar. Dan Maar 1000 keer klikken. Toch bedankt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:35 schreef admiraalmichiel het volgende:
[..]
nee ,dat menu werkt alleen bij notefolio,
niet bij PGRM.
Ik doe het altijd zo:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:25 schreef Tetouanie het volgende:
[..]
Begrijp het ff niet. Als ik op PRG klik en vervolgens naar edit ga zie ik nergens find staan. :S Ik neem aan dat ik verkeerd doe??
Kijk de spoiler in de OP, of anders in de gesloten topics van HAVO economie, staat nog een hele zooi uitleg over inflatie en alles, wat ik gepost hebquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:42 schreef most_wanted het volgende:
Iemand nog een goede begrippenlijst voor in m'n GR?
Hoofdstuk 3, van "De collectieve sector"quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:53 schreef 111023 het volgende:
In welke hoofdstuk staat die verzekeringen bullshit? Dat kopie ik die ook nog ff van internet in mn GR
Dankje!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:54 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Hoofdstuk 3, van "De collectieve sector"
Je bedoelt de volks/werknemersverzekeringen toch?
Nicee, dat bestandje "BBP" is trouwens beetje onzin, staan maar iets van 2 begrippen in, ik dacht is miss wel handig om te weten haha. Maar kun je ook wel weggooien, de rest is wel handigquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:56 schreef jordyqwerty het volgende:
Hier nog een keer alle bestandjes van Cassenzo in .txt formaat;
http://www.fileden.com/files/2007/4/13/980374//Economie.rar
hahah, krijg ik dan eeuwige roemquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:57 schreef -tape- het volgende:
Cassenzo, als ik hier een voldoende voor haal komt dat door jou
Maakt niet uit ;-), zijn weer 2 begrippen extraquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:57 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Nicee, dat bestandje "BBP" is trouwens beetje onzin, staan maar iets van 2 begrippen in, ik dacht is miss wel handig om te weten haha. Maar kun je ook wel weggooien, de rest is wel handig
Ja heb het allemaal zelf zitten typen, paar van die boekjes had ik nog wel bestandjes van, van de SE-weken. Maar ben dr gister wel van half 10 's ochtends tot half 2 's middags mee bezig geweest.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef -tape- het volgende:
Maar heb je alles nou zelf gemaakt ook echt?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:56 schreef jordyqwerty het volgende:
Hier nog een keer alle bestandjes van Cassenzo in .txt formaat;
http://www.fileden.com/files/2007/4/13/980374//Economie.rar
is het examen tot 16.00 dan....?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:02 schreef pollepel. het volgende:
Vanmiddag, 16.00 heb ik, VAKANTIEEE:)
hoop ik dan:(
Jep tot 4 uurquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:06 schreef Gafietsen het volgende:
[..]
is het examen tot 16.00 dan....?
naja ik zie wel, en dan heb ik ook vakantie!
en dan heb ik deze weken wss voor niks gedaan!
naja jaartje meer maakt niet uit op een heel mensen leven
Herkansing?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:06 schreef Gafietsen het volgende:
[..]
is het examen tot 16.00 dan....?
naja ik zie wel, en dan heb ik ook vakantie!
en dan heb ik deze weken wss voor niks gedaan!
naja jaartje meer maakt niet uit op een heel mensen leven
Jepquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:07 schreef -tape- het volgende:
Ik ga een examen van vorig jaar maken, dat is toch economie1,2?
Ja wat is het verschil precies daar tussen? Dat snapte ik ook nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:07 schreef -tape- het volgende:
Vorig jaar was er ook al 'gewoon' Economie. Maar dat is hetzelfde als 1,2 jaquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:07 schreef -tape- het volgende:
Economie 1 is algemene economie, economie 2 is bedrijfseconomie (uitgebreider).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:08 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Ja wat is het verschil precies daar tussen? Dat snapte ik ook niet
Specifieker*quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:09 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Economie 1 is algemene economie, economie 2 is bedrijfseconomie (uitgebreider).
volgend jaar economie mag het al niet meer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:12 schreef xsweetb00bzx het volgende:
Ik heb 26 programma's gemaakt met met namen a, b, c enz. Onder elk programma staan begrippen van dat lettertje. Een eigen encyclopedie
Best debiel dat je een Gr mee mag nemen bij economie.
Dat zal binnen een paar jaar wel worden teruggeschroefd naar alleen exacte vakken
haha vastquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Schermetje het volgende:
je moet soms ook verbanden met je rekenmachine uitrkekenen
Jouw usernamequote:
Ik heb getest... ik kan een begrip binnen 7 sec opzoekenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:15 schreef BobW het volgende:
Ik durf te wedden dat als je gewoon redelijk geleerd hebt, dat je nauwelijks in je GR gaat kijken. Je moet toch alles kunnen toepassen, ze zullen nooit een letterlijk begrip vragen. Maar ja, ik kan het wel begrijpen want ik heb het destijds zelf ook gedaan. Dat is toch wat beter voor je zelfvertrouwen in geval dat je iets vergeet
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:36 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
Thx man nu snap ik t denk ik. Ik zet jou tekstje ook nog ff in me grm
Dus ookal ging deze grafiek over de ¤ ipv het BBP dan was nog steeds in 2001 de inflatie groter omdat er toen minder koopkracht is?
wacht maar ahah tot je ddl 30 min voor het eind klaar bent en niet weet wat nivilleren is ofzo. Dan is de Gr verrekkse handigquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef Verras het volgende:
Ik ben een van de weinigen die niks in mijn gr heeft staan, en ik ga gewoon een goed punt halen.
Het verschil tussen de nominale en reeele groei in 2001 is groter dan in 2000, dus was de infaltie hoger in 2001. Je kunt dat berekenen door het ene getal af te trekken(hihi) van het andere getal en dat ook doen voor het jaar 2001 en dan zie je vanzelf dat het verschil in 2001 groter is dan in 2000.quote:
Wat is dat ook alweer? Dat als het ene groter is, het andere ook groter gaat worden of zo toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik voorspel een vraag over het multipliereffect.
Het gaat om groei van de BBP dus dan mag je het inderdaad zo stellen.quote:
De gedachte achter de multiplier is dat de uiteindelijke toename van het inkomen veel groter is dan het bedrag van de (overheids)investering. Dit komt doordat de eerste (overheids)uitgave een golf van nieuwe (privé)uitgaven veroorzaakt. Elke uitgave zorgt ervoor dat iemands inkomen toeneemt. Deze geeft een gedeelte van dit toegenomen inkomen meteen weer uit waardoor het inkomen van een ander weer toeneemt, enzovoorts. De inkomenstoename is in elke periode wel kleiner. Na een aantal ronden van nieuwe uitgaven is de inkomenstoename niet meer merkbaar: het multipliereffect is uitgewerkt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Wat is dat ook alweer? Dat als het ene groter is, het andere ook groter gaat worden of zo toch?
Als bestedingen stijgen, stijgt nationaal inkomen, daardoor bestedingen weer, daardoor nationaal inkomen.... etcquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Wat is dat ook alweer? Dat als het ene groter is, het andere ook groter gaat worden of zo toch?
Bijvoorbeeld: Overheid investeert --> BBP omhoog --> inkomen omhoog --> consumptie omhoog --> BBP omhoog --> etcquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stiekem hoop ik van wel, dat kan ik iig:)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:26 schreef BundyChen het volgende:
Moeten we ook die shit van belasting etc goed kennen? niet dat ik 't niet kan maar het is gewoon vreselijk om dat helemaal uit te gaan rekenen
hahah ikookquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:27 schreef pollepel. het volgende:
[..]
stiekem hoop ik van wel, dat kan ik iig:)
Alles is meegenomenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:28 schreef Citizen_Kane het volgende:
Dankje qwerty, ook al heb er al veel in staan
Meen je dat? Je hebt zo meteen de toets! beter maak je gewoon maar 3/4 vragen of zo waar je moeite mee had.quote:
Dat is echt simpel, komt goedquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:26 schreef BundyChen het volgende:
Moeten we ook die shit van belasting etc goed kennen? niet dat ik 't niet kan maar het is gewoon vreselijk om dat helemaal uit te gaan rekenen
Het gaat me om de vragen waar je logisch bij moet nadenkenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:32 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Meen je dat? Je hebt zo meteen de toets! beter maak je gewoon maar 3/4 vragen of zo waar je moeite mee had.
Heb je er een leuk bestandje van gemaakt? HEBBEN HEBBEN HEBBEN hahaquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik heb ook gewoon antwoorden van het examen van 2009 en 2010 in m'n GR gepleurd
gewoon copy paste van de antwoordbladenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:38 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Heb je er een leuk bestandje van gemaakt? HEBBEN HEBBEN HEBBEN haha
Is ook handig maar heb je dan geen gezeik met pdf naar .txt ?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:39 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
gewoon copy paste van de antwoordbladen
dacht dat t wel eens handig kon zijn
Je kan het in het archive proppen daar heb je lekker veel geheugen! RAM is om van te huilenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:39 schreef BobW het volgende:
Hoe veel geheugen zit er wel niet in die GR? Als ik hoor wat jullie allemaal erin zetten
Wij hebben alle apps er van af gepleurd zodat je meer dan genoeg ruimte heb voor je NOtefolioquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:39 schreef BobW het volgende:
Hoe veel geheugen zit er wel niet in die GR? Als ik hoor wat jullie allemaal erin zetten
http://www.convertpdftotext.net/quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:40 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Is ook handig maar heb je dan geen gezeik met pdf naar .txt ?
Dan is Google nog wel jouw vriend, maar jij niet de vriend van Google.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:44 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Niet als je zelfs te lui bent nieuw tabblad te openen
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:46 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Haha grappig al die lui met hun GRM's met zoveel lappen tekst voor Economie.
Let wel op dat dit bij het meerendeel van de vragen alleen een geheugensteuntje is wat die begrippen nou precies voorstellen, want bij deze oorzaak-gevolg / inzichtvragen heb je meer aan logisch nadenken dan klakkeloos alles over te nemen vanuit je GRM..
Klopt, maar vragen als ' Leg uit hoe een periode van laagconjunctuur kan bijdragen aan een beperktequote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:46 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Haha grappig al die lui met hun GRM's met zoveel lappen tekst voor Economie.
Let wel op dat dit bij het meerendeel van de vragen alleen een geheugensteuntje is wat die begrippen nou precies voorstellen, want bij deze oorzaak-gevolg / inzichtvragen heb je meer aan logisch nadenken dan klakkeloos alles over te nemen vanuit je GRM..
Klopt, nouja ik weet niet hoe het werkt, maar dan moet je echt kapot veel van die oorzaak-gevolg theoriën in je GRM hebben staan, want daar zijn er namelijk echt heel veel van.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:47 schreef -tape- het volgende:
[..]
Klopt, maar vragen als ' Leg uit hoe een periode van laagconjunctuur kan bijdragen aan een beperkte
stijging van de lonen.' is ook een kwestie van logisch nadenken, maar als je oorzaak-gevolg in je rekenmachine hebt, is het toch handig
wil je die uploadenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:12 schreef xsweetb00bzx het volgende:
Ik heb 26 programma's gemaakt met met namen a, b, c enz. Onder elk programma staan begrippen van dat lettertje. Een eigen encyclopedie
Best debiel dat je een Gr mee mag nemen bij economie.
Dat zal binnen een paar jaar wel worden teruggeschroefd naar alleen exacte vakken
Moet die . en spatie een x zijn of een / ?quote:indexcijfer reeel inkomen = (indexcijfer nominaal inkomen. Consumentenprijs indexcijfer CPI) x 100%
/quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:52 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Moet die . en spatie een x zijn of een / ?
Een /quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:52 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Moet die . en spatie een x zijn of een / ?
IKK IKI IK IK IK nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:53 schreef Saturos het volgende:
Wie heeft er allemaal geen shit in hun GR en gaat dat examen op eigen kracht rocken?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:51 schreef Citizen_Kane het volgende:
IEMAND, NOEM CONJUNCTUUR OORZAAK/GEVOLGEN A.U.B IK HEB NOG 15-20 MIN. OM ALLES ERIN TE ZITTEN
IEMAND, NOEM CONJUNCTUUR OORZAAK/GEVOLGEN A.U.B IK HEB NOG 15-20 MIN. OM ALLES ERIN TE ZITTEN
Valt wel mee hoor, ik denk dat ik 15 van die rijtjes heb ofzo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:48 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Klopt, nouja ik weet niet hoe het werkt, maar dan moet je echt kapot veel van die oorzaak-gevolg theoriën in je GRM hebben staan, want daar zijn er namelijk echt heel veel van.
* Masterboy en heb niet eens goed geleerdquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:53 schreef Saturos het volgende:
Wie heeft er allemaal geen shit in hun GR en gaat dat examen op eigen kracht rocken?
Ik ook, en ga hem gewoon beest maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:56 schreef Masterboy het volgende:
[..]
* Masterboy en heb niet eens goed geleerd
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:57 schreef Saturos het volgende:
Ben vanmorgen om 9 uur begonnen. Toch heb ik een goed gevoel erover, de stof een beetje overkijken, beetje opgaves maken en ik snap het allemaal weer.
Eerst shit verwijderen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:01 schreef BundyChen het volgende:
Shit mijn gr wil niks opnemen hij zegt insufficiënt memory what to do ?
op het archive zetten?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:01 schreef BundyChen het volgende:
Shit mijn gr wil niks opnemen hij zegt insufficiënt memory what to do ?
Moet ik em resetten ofzo ?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:02 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Ik heb alles eraf gehaald van andere vakken
je hebt toch nog wel genoeg archive over? ik bedoel dat je het op archive moet zetten en niet op ram want dat geheugen is veels te kleinquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:02 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Ik heb alles eraf gehaald van andere vakken
Hoe zet je het op je archive?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:05 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
je hebt toch nog wel genoeg archive over? ik bedoel dat je het op archive moet zetten en niet op ram want dat geheugen is veels te klein
Ga naar C:\Program Files\TI Education\TI Connect, daar staat ergens TISendTo.exe, start dat op.quote:
Graties puntjes.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:07 schreef Masterboy het volgende:
Ik denk dat we ook een vraag kunnen verwachten van breedte-investering en diepte-investering
Wat is dat?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:07 schreef Masterboy het volgende:
Ik denk dat we ook een vraag kunnen verwachten van breedte-investering en diepte-investering
· Diepte-investering: een arbeidsbesparende investering die tot gevolg heeft dat de arbeidsproductiviteit stijgt. Vb. is de aanschaf van een volautomatisch assemblagesysteem voor auto-onderdelen.quote:
Dank jequote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:12 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
· Diepte-investering: een arbeidsbesparende investering die tot gevolg heeft dat de arbeidsproductiviteit stijgt. Vb. is de aanschaf van een volautomatisch assemblagesysteem voor auto-onderdelen.
· Breedte-investering is wanneer een bedrijf kapitaalgoederen koopt die gelijk zijn aan de kapitaalgoederen die het al had. De arbeidsproductiviteit blijft gelijk. Vervangen van oude machines of uitbreiding van het machinepark.
· Bij een breedte-investering blijft de verhouding tussen machines en arbeiders gelijk dus het blijft net zo kapitaalintensief en arbeidsintensief als het was.
Breedte Investering is vervanging van de kapitaalgoederen en diepte investering is uitbreiding van de kapitaalgoederen... zo ken ik het en is het makkelijker te onthouden.quote:
Wij hebben op school veel geoefend en toen zat ik ook altijd wel op een ruime voldoende. Het is echt niet zo moeilijk nee.quote:
Neen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:39 schreef Internepper het volgende:
Als ik nieuwe batterijen in mijn gr doe tijdens het examen.. is dan alles wat erop stond gewist?
Haha idd. Echt het enige waarbij je je rekenmachine kon gebruiken was dat betoog.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:29 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Deze was echt zooo easy. En wat zei ik.. geen één theorievraag... haha
Nee ik leef mee met jullie. Ik heb vorig jaar eindexamen VWO gedaan en studeer nu Economie dus ben wel benieuwd naar de examensquote:
Oww ik dacht al.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:30 schreef BobW het volgende:
[..]
Nee ik leef mee met jullie. Ik heb vorig jaar eindexamen VWO gedaan en studeer nu Economie dus ben wel benieuwd naar de examens
Ja man, die shit was easy. Ik ben echt blij! Zo goed als geslaagd, of ik moet voor wiskunde lager dan een 2.9 hebbenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:31 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Vooral die rekenvragen waren van VMBO niveau..
Ik heb bij 2: 12,32....quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:35 schreef AchmedJan het volgende:
Hebben jullie antwoorden opgeschreven?? hadden jullie ook dit:
2= 12,52%
16= 45,2%
17= 24,6%
18= 43,7%
19= 194965675,1
22= 99500 000 te kort
?
0,5 0,6?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voorgaande jaren is de norm steeds boven de 1, dit jaar zal ie wel niet boven de 0,3 uitkomen, of wel?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:44 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Vraag 24 is; 454 x 1,05^4 = 551,8. En dat is 6,8 teveel vergeleken met die 545..
Oh, ik heb niet opgeschreven hoeveel het te veel was, alleen laten zien (het zelfde antwoord) dát het te veel was, en er bij gezet dat het dus zo was..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:44 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
Vraag 24 is; 454 x 1,05^4 = 551,8. En dat is 6,8 teveel vergeleken met die 545..
Hoefde ook niet, maar meer voor de zekerheid. De vraag was namelijk toon aan DAT het teveel is. En niet hoeveel het was..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oh, ik heb niet opgeschreven hoeveel het te veel was, alleen laten zien (het zelfde antwoord) dát het te veel was, en er bij gezet dat het dus zo was..
Oke, mooi. Dan heb ik iig al 4 punten.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:47 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Hoefde ook niet, maar meer voor de zekerheid. De vraag was namelijk toon aan DAT het teveel is. En niet hoeveel het was..
Ja was ook 5, die was echt zooo easy.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oke, mooi. Dan heb ik iig al 4 punten.
Welke grafiek/tabel/whatever het was hadden jullie bij die ene vraag over werkloosheid onder jongeren blabla? Ik had 5..
ik ook,quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Oke, mooi. Dan heb ik iig al 4 punten.
Welke grafiek/tabel/whatever het was hadden jullie bij die ene vraag over werkloosheid onder jongeren blabla? Ik had 5..
Haha jaquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:49 schreef AchmedJan het volgende:
klopt het trouwens dat je 1 tabel helemaal niet hoefde te gebruiken (statistiek 3)?
Jep!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef AchmedJan het volgende:
En ik had ook niks met dat schijfending gedaan met die extra schijf, klopt dat ook??
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef AchmedJan het volgende:
En ik had ook niks met dat schijfending gedaan met die extra schijf, klopt dat ook??
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:55 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Jep!
Nog 5 minuutjes en dan zijn de antwoorden online :-)
Nou er waren 2 belastingstelsel dingen een met 1tje extra. bij die zonder had ik wel de belasting uitgerekend door dat schijfen ding maar die met extra niet,quote:
Je moest ze toch allebei doen, om die 200 miljoen uit te rekenen (het verschil tussen met schijf en zonder schijf...)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:56 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
Nou er waren 2 belastingstelsel dingen een met 1tje extra. bij die zonder had ik wel de belasting uitgerekend door dat schijfen ding maar die met extra niet,
Ik heb daarbij die gemiddelde belastingdruk (oid) gepaktquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Je moest ze toch allebei doen, om die 200 miljoen uit te rekenen (het verschil tussen met schijf en zonder schijf...)
Ja, je moet wel gebruik maken van de belastingstelsel met extra schijf.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Je moest ze toch allebei doen, om die 200 miljoen uit te rekenen (het verschil tussen met schijf en zonder schijf...)
Kan ook, als je maar als antwoord 200 miljoen hebtquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik heb daarbij die gemiddelde belastingdruk (oid) gepakt
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Antwoord:quote:11 Leg uit hoe specialisatie van bedrijven leidt tot internationale handel.
quote:Een antwoord waaruit blijkt dat (het overschot aan) goederen waarop
bedrijven zich toeleggen via export (moet) moeten worden afgezet / dat
(het tekort aan) goederen waarop bedrijven zich niet toeleggen via import
(moet) moeten worden verkregen.
dus iedereen krijgt weer 2 punten erbij? Kom op man de toets was al makkelijk genoeg, nu krijgen we zeker een norm van 0,0quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:16 schreef Fox. het volgende:
Het antwoord op vraag 11 betrekt specialisatie helemaal niet?![]()
Vraag:
[..]
Antwoord:
[..]
Inderdaad... maar ik heb net het gehaald denk ik(zeer streng gerekend, antwoordmodel is zoooo vaag: 'Een voorbeeld van een juist antwoord is...' dan kun je toch helemaal niet nauwkeurig nakijken als leerlingquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:25 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik vind die antwoordmodellen van economie echt bijzonder vaag en weet echt niet of ik iets nu wel of niet goed heb
Ik vond hem ook makkelijk genoeg, maar het correctiemodel moet wel kloppen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:18 schreef extorminator126 het volgende:
[..]
dus iedereen krijgt weer 2 punten erbij? Kom op man de toets was al makkelijk genoeg, nu krijgen we zeker een norm van 0,0
Antwoord:quote:De hoogste 80/20-ratio is die bij de categorie ‘inkomen uit eigen onderneming’.
8 Geef een verklaring voor de relatief grote inkomensverschillen bij deze
categorie.
Nogal vreemd antwoord, zou ik niet kunnen verzinnen. Ik had een antwoord in de trand dat een onderneming goed kan gaan of kan falen, en dat het verschil tussen deze twee mogelijkheden groot is. Rijkere mensen kunnen meer investeren en hebben dus meer kans op een succesvolle onderneming, terwijl armere mensen minder kans hebben op een succesvolle onderneming. Dat is de verklaring voor de hoge 80/20-ratio.quote:Een antwoord waaruit blijkt dat ondernemers vergeleken met de andere
groepen meer risico nemen en daardoor bij succes relatief veel kunnen
verdienen / bij falen relatief weinig kunnen verdienen.
Ik heb iets zoals dit: Mensen die zelf ondernemen beschikken vaak over een groter vermogen dan mensen die dat niet doen en kunnen ben dat grotere vermogen beleggen en meer winst verdienen dan mensen die weinig vermogen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:28 schreef jordyqwerty het volgende:
8;
De hoogste 80/20-ratio is die bij de categorie ‘inkomen uit eigen onderneming’.
Geef een verklaring voor de relatief grote inkomensverschillen bij deze
categorie.
Mijn antwoord;
Er zijn zowel kleine eenmanszaken met ook een kleine winst als grote bv's met miljoenenwinst.
Antwoordmodel:
Een voorbeeld van een juist antwoord is:
Een antwoord waaruit blijkt dat ondernemers vergeleken met de andere
groepen meer risico nemen en daardoor bij succes relatief veel kunnen
verdienen / bij falen relatief weinig kunnen verdienen.
???
Ja, zoiets had ik dus en dat is toch gewoon goed? Maar in het antwoord model staat bijna overal: 'een voorbeeld van een juist antwoord is' dus er zijn eigenlijk misschien wel 5 verschillende antwoorden goed? Maar die vermelden ze niet in het antwoorden model en zijn we dus helemaal afhankelijk van de kennis van de lerarenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:29 schreef 111023 het volgende:
Ik had dat rijkeren meer vermogen kunnen inbrengen dan armeren. Door meer vermogen in te brengen zijn de winsten van de rijkeren veel groter dan die van de armeren.
Maar vreemd antwoord idd.
Haha echt, welke vragen danquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:44 schreef Citizen_Kane het volgende:
Ik heb trouwens best veel gehad aan die dingen die ik in mijn rekenmachine heb gezet, thanks voor de formules in de OP, wie ze ook voor het eerst erin heeft gezet.
Ik er ook erg veel aan gehad! Kosteninflatie, individuele goederen, bestedingsinflatie en die shit!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:44 schreef Citizen_Kane het volgende:
Ik heb trouwens best veel gehad aan die dingen die ik in mijn rekenmachine heb gezet, thanks voor de formules in de OP, wie ze ook voor het eerst erin heeft gezet.
Participatie graad, besteding etc...quote:
Haha dat was niet zo moeilijk tochquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:49 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Participatie graad, besteding etc...
zou dit goed zijn?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:43 schreef AchmedJan het volgende:
Bij vraag 3 had ik dit:
Als de premies stijgen, daalt de bestedingen, maar daardoor daalt de prijs ook dat zorgt weer voor meer bestedingen. Hierdoor hoeven de nationale bestedingen dus niet te dalen.
Antwoord:
Een voorbeeld van een juist antwoord is:
Een antwoord waaruit blijkt dat de betaalde premies in het kader van de
AWBZ-voorzieningen leiden tot bestedingen door bedrijven (huisvesting,
personeel, medicijnen).
Ik ben domquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:50 schreef Bedrijfseconoom het volgende:
[..]
Haha dat was niet zo moeilijk toch
Jijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:57 schreef computerprobleem het volgende:
Ik had een 4.9 nodig om voldoende te blijven staan, want stond een 6.1.
Ik heb 32 punten van de 57 gehaald met streng nakijken, over dingen waar ik over twijfelde geen punten toegerekend, ook niet 1 van de 2 bijvoorbeeld.
32:57 = 5.05 is dit een 5.1 ?
En er is toch altijd nog een n-term en bij economie is hij altijd minstens 1.0 geweest dus verwacht dat nu ook.
Dus ben wel geslaagd voor economie, ook al haal ik voor een ander vak 2 verliespunten, want stond er toch 0 toen CE's begonnen.
jij begrijpt hetquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Sommige antwoorden zijn echt vaag, man man man, nu is het niet eens zeker of ik nou een 7 of 6 afgerond sta...
Maar.... VAKANTIE!!!!!!!
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:57 schreef computerprobleem het volgende:
Ik had een 4.9 nodig om voldoende te blijven staan, want stond een 6.1.
Ik heb 32 punten van de 57 gehaald met streng nakijken, over dingen waar ik over twijfelde geen punten toegerekend, ook niet 1 van de 2 bijvoorbeeld.
32:57 = 5.05 is dit een 5.1 ?
En er is toch altijd nog een n-term en bij economie is hij altijd minstens 1.0 geweest dus verwacht dat nu ook.
Dus ben wel geslaagd voor economie, ook al haal ik voor een ander vak 2 verliespunten, want stond er toch 0 toen CE's begonnen.
Jij zou zo een vriend van mij kunnen zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:03 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
jij begrijpt het
morgen feest, dan nog een, dan londen, dan in nl ergens heen voor paar dagen, dan werken, dan rijbewijs gehaald, dan veel geld verdien, dan hbo (hoop ik), dan nog rijker worden dan auto kopen dan 2e jaar hbo dan 3e jaar een jaar vs, dan 4e jaar, dan geslaagd, dan 2 jaar uni, dan werk, dan rijk, dan politiek, dan president, dan heerser, dan dictator, dan oorlog, dan kernoorlog, dan niets
doe je dat in real life ook zo vanquote:
o dus je hebt een vriend die ook zo is/denkt/doet enz. ?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:08 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Jij zou zo een vriend van mij kunnen zijn
Gast.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:08 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
doe je dat in real life ook zo van
''a a a, dat is zoooooooooooooooo not-done, tsssssss, what evah, what evah''
doe je ook zo in real life nee toch of wel soms
Visite.quote:
Ik bedoelde het op een andere manier, zo van, I like your stylequote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:09 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
o dus je hebt een vriend die ook zo is/denkt/doet enz. ?
Ja oke, sorry mensen. Ik liet me even gaan door al de negatieve krachten hier.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:10 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Ik bedoelde het op een andere manier, zo van, I like your style![]()
Ga naar de SC en ga mensen daar irriteren
Mattie van de straat, ik denk precies het zelfde als jijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:13 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja oke, sorry mensen. Ik liet me even gaan door al de negatieve krachten hier.
Jullie moeten echten een positief gaan denken:
zeker, je hebt ook wel where eagles dare gezien of niet soms?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:15 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Mattie van de straat, ik denk precies het zelfde als jij![]()
Kelly's Heroes vind ik overigens een geweldige film!
Where Eagles Darequote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:16 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
zeker, je hebt ook wel where eagles dare gezien of niet soms?
die twee horen bij elkaar
Oorlogsfilms is dan ook mijn favoriete genre.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:17 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Where Eagles Dare![]()
Fantastische film!
Ik had dat ze juist infrastructuur belangrijk vinden. Dit zorgt voor economische groei, iedereen komt makkelijk en op tijd op werk bv.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:16 schreef AchmedJan het volgende:
Over die spoorwegen dinges, ik had daar dat de spoorwegen van de overheid is. Dus dat hun er balang bij hebben omdat zij er winst mee maakten.
Klopt dit/is dit goed?
Jij snapt het.. helemaal..ehm. Ik ga alvast een schuilkelder graven, ahoi!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:03 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
morgen feest, dan nog een, dan londen, dan in nl ergens heen voor paar dagen, dan werken, dan rijbewijs gehaald, dan veel geld verdien, dan hbo (hoop ik), dan nog rijker worden dan auto kopen dan 2e jaar hbo dan 3e jaar een jaar vs, dan 4e jaar, dan geslaagd, dan 2 jaar uni, dan werk, dan rijk, dan politiek, dan president, dan heerser, dan dictator, dan oorlog, dan kernoorlog, dan niets
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:16 schreef AchmedJan het volgende:
Over die spoorwegen dinges, ik had daar dat de spoorwegen van de overheid is. Dus dat hun er balang bij hebben omdat zij er winst mee maakten.
Klopt dit/is dit goed?
O help, een 7, wat laag!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:42 schreef Thederminator het volgende:
Economie was zeer goed te doen had alleen moeite met het betoog. Dit zou mn antwoord zijn als ik niet was vergeten de laatste 4! Vragen te maken. Dacht dat vraag 23 de laatste wasNu heb ik ipv een zekere 8 voor economie een 7 gemiddeld
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |