Jepquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:07 schreef -tape- het volgende:
Ik ga een examen van vorig jaar maken, dat is toch economie1,2?
Ja wat is het verschil precies daar tussen? Dat snapte ik ook nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:07 schreef -tape- het volgende:
Vorig jaar was er ook al 'gewoon' Economie. Maar dat is hetzelfde als 1,2 jaquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:07 schreef -tape- het volgende:
Economie 1 is algemene economie, economie 2 is bedrijfseconomie (uitgebreider).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:08 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Ja wat is het verschil precies daar tussen? Dat snapte ik ook niet
Specifieker*quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:09 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Economie 1 is algemene economie, economie 2 is bedrijfseconomie (uitgebreider).
volgend jaar economie mag het al niet meer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:12 schreef xsweetb00bzx het volgende:
Ik heb 26 programma's gemaakt met met namen a, b, c enz. Onder elk programma staan begrippen van dat lettertje. Een eigen encyclopedie
Best debiel dat je een Gr mee mag nemen bij economie.
Dat zal binnen een paar jaar wel worden teruggeschroefd naar alleen exacte vakken
haha vastquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Schermetje het volgende:
je moet soms ook verbanden met je rekenmachine uitrkekenen
Jouw usernamequote:
Ik heb getest... ik kan een begrip binnen 7 sec opzoekenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:15 schreef BobW het volgende:
Ik durf te wedden dat als je gewoon redelijk geleerd hebt, dat je nauwelijks in je GR gaat kijken. Je moet toch alles kunnen toepassen, ze zullen nooit een letterlijk begrip vragen. Maar ja, ik kan het wel begrijpen want ik heb het destijds zelf ook gedaan. Dat is toch wat beter voor je zelfvertrouwen in geval dat je iets vergeet
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:36 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
Thx man nu snap ik t denk ik. Ik zet jou tekstje ook nog ff in me grm
Dus ookal ging deze grafiek over de ¤ ipv het BBP dan was nog steeds in 2001 de inflatie groter omdat er toen minder koopkracht is?
wacht maar ahah tot je ddl 30 min voor het eind klaar bent en niet weet wat nivilleren is ofzo. Dan is de Gr verrekkse handigquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef Verras het volgende:
Ik ben een van de weinigen die niks in mijn gr heeft staan, en ik ga gewoon een goed punt halen.
Het verschil tussen de nominale en reeele groei in 2001 is groter dan in 2000, dus was de infaltie hoger in 2001. Je kunt dat berekenen door het ene getal af te trekken(hihi) van het andere getal en dat ook doen voor het jaar 2001 en dan zie je vanzelf dat het verschil in 2001 groter is dan in 2000.quote:
Wat is dat ook alweer? Dat als het ene groter is, het andere ook groter gaat worden of zo toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik voorspel een vraag over het multipliereffect.
Het gaat om groei van de BBP dus dan mag je het inderdaad zo stellen.quote:
De gedachte achter de multiplier is dat de uiteindelijke toename van het inkomen veel groter is dan het bedrag van de (overheids)investering. Dit komt doordat de eerste (overheids)uitgave een golf van nieuwe (privé)uitgaven veroorzaakt. Elke uitgave zorgt ervoor dat iemands inkomen toeneemt. Deze geeft een gedeelte van dit toegenomen inkomen meteen weer uit waardoor het inkomen van een ander weer toeneemt, enzovoorts. De inkomenstoename is in elke periode wel kleiner. Na een aantal ronden van nieuwe uitgaven is de inkomenstoename niet meer merkbaar: het multipliereffect is uitgewerkt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Wat is dat ook alweer? Dat als het ene groter is, het andere ook groter gaat worden of zo toch?
Als bestedingen stijgen, stijgt nationaal inkomen, daardoor bestedingen weer, daardoor nationaal inkomen.... etcquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
Wat is dat ook alweer? Dat als het ene groter is, het andere ook groter gaat worden of zo toch?
Bijvoorbeeld: Overheid investeert --> BBP omhoog --> inkomen omhoog --> consumptie omhoog --> BBP omhoog --> etcquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:22 schreef Citizen_Kane het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |