abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97370827
Ts wil een nieuwe tv+PlayStation3+wasmachine kopen bij de mediamarkt. Ik heb ongeveer 1300 te besteden. Hoe pak je dat aan bij de mediamarkt? bij ons lopen er meestal wat van die pikkies rond die daar niet over gaan. Iemand tips?
pi_97370846
Niet daar doen ze niet aan ben er gisterenavond nog geweest, nieuwe vriezer gekocht. Playstation Move ook gekocht maar ga ik terugbrengen wat is dat verpauperd als je vergelijkt met Kinect bah
pi_97370861
Afdingen lukt niet, korting krijgen wel. Mits je een bekende vraagt en een bon op naam, In veel gevallen in de BCC zelfs nog goedkoper. :{
When it comes to tight fitment, stretching always helps..
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:28:06 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_97370862
Ik zou naar BCC gaan, daar kun je meestal wel wat korting versieren, vooral als je meerdere apparaten tegelijkertijd koopt. Heb ik ook gedaan een paar jaar geleden toen ik een heleboel nieuwe spullen moest kopen.

Bij BCC hebben ze gewoon in de computer staan hoeveel korting ze mogen geven, mocht er geen korting meer af kunnen dan geven ze een extra kabel gratis of iets dergelijks. Plus dat ik BCC sowieso een prettigere winkel vind.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97370878
@Karina Of course krijg je bij BCC korting aangezien het een dure toko is (zie kieskeurig.nl). Korting krijg je niet bij Mediamarkt aangezien er nu een kortingsactie loopt ;) Dus extra korting zit er niet in.
pi_97370889
Ik heb bij een camera gezegt van ik wil deze graag kopen, en daar en daar kost deze camera zoveel maar hier is hij dit. Maar tja.. Dat daar en daar is wel een half uur rijden met de auto dus maar als ik dat meereken is hij nog steeds goedkoper

Toen moest ze overleggen en bellen.. Maar ik kreeg 'm wel mee voor een lagere prijs (ongeveer de daar en daar prijs + halfuur benzine verstoken)
Dit is een Signature....
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:32:01 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_97370907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:29 schreef RiftNL het volgende:
@Karina Of course krijg je bij BCC korting aangezien het een dure toko is (zie kieskeurig.nl). Korting krijg je niet bij Mediamarkt aangezien er nu een kortingsactie loopt ;) Dus extra korting zit er niet in.
Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97370931
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.
Op het oog lijken Mediamarkt en BCC niet duur maar dat is een leuke marketingtruuc. Bijna alles wat ze bij beide winkels verkopen kan je op Kieskeurig.nl goedkoper krijgen (wasmachines, koelkasten etc)
pi_97370955
Ik zal eens een bcc binnen lopen, maar ik vind de mediamarkt wel een fijne winkel. Lekker overzichtelijk
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:35:37 #10
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_97370956
Kijk alvast online welke wasmachine en tv je graag wilt hebben. Zoek daarbij de goedkoopste prijzen op bijvoorbeeld kieskeurig of tweakers. Schrijf dit op of print dit uit. Neem dit mee naar Mediamarkt en hoewel de "laagste prijsgarantie" niet geldt voor webwinkels, valt er goed over te onderhandelen als je meerdere producten koopt.
pi_97370961
Wettelijk gezien mag je in elke winkel afdingen.
Doe eens lief!
pi_97370974
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Wettelijk gezien mag je in elke winkel afdingen.
Jup mag ook in de hoek van de winkel een drol neerleggen alleen of ze er blij mee zijn is een ander verhaal ;)
pi_97370977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:33 schreef RiftNL het volgende:
Op het oog lijken Mediamarkt en BCC niet duur maar dat is een leuke marketingtruuc. Bijna alles wat ze bij beide winkels verkopen kan je op Kieskeurig.nl goedkoper krijgen (wasmachines, koelkasten etc)
Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:37:17 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_97370986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:33 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Op het oog lijken Mediamarkt en BCC niet duur maar dat is een leuke marketingtruuc. Bijna alles wat ze bij beide winkels verkopen kan je op Kieskeurig.nl goedkoper krijgen (wasmachines, koelkasten etc)
Dat laatste heb je gelijk in, als je online koopt kun je zeker goedkoper uit zijn. Maar sommige dingen koop ik liever in een "normale" winkel, dan maar iets meer betalen. De drie apparaten die TS noemt zou hij inderdaad misschien beter online kunnen kopen.

Bij Bartsmit.nl en Bol.com hebben ze vaak aanbiedingen voor consoles, voor die Playstation daar even kijken anders?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97370993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.
Duh hun verkopen het niet dat doen de aangesloten winkels :P Je kan op Kieskeurig gewoon zoeken op wasmachines etc hoor.
pi_97370994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Wettelijk gezien mag je in elke winkel afdingen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup mag ook in de hoek van de winkel een drol neerleggen alleen of ze er blij mee zijn is een ander verhaal ;)
In welke wet(sartikel) kan ik nalezen dat dat mag?
pi_97370996
En BCC is het over het algemeen niet zo heel duur hoor.. Heel veel producten in het standaard assortiment zijn een stuk goedkoper als bij de MediaMarkt. Hier in Ede wel in ieder geval, daar zitten ze tegenover elkaar.
When it comes to tight fitment, stretching always helps..
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:38:15 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_97371000
Kijk anders even in de pricecheck :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97371008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:37 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

In welke wet(sartikel) kan ik nalezen dat dat mag?
Waar kan ik lezen dat het niet mag? ;)

@Karina Wasmachines etc zijn vaak goedkoper op Kieskeurig en die winkels hebben vaak ook fysieke winkels hoor. Wat ik vaak doe is bij Mediamarkt kijken en eventueel testen en dan ergens anders kopen :)
pi_97371012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:37 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Duh hun verkopen het niet dat doen de aangesloten winkels :P Je kan op Kieskeurig gewoon zoeken op wasmachines etc hoor.
Webshops dus. Die vergelijking is niet helemaal eerlijk he.
pi_97371022
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Webshops dus. Die vergelijking is niet helemaal eerlijk he.
Verkeerd gegokt. Ook fysieke winkels staan erop ;)
pi_97371035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:38 schreef RiftNL het volgende:
Waar kan ik lezen dat het niet mag? ;)
Ook nergens. Maar dat zie je mij dan ook niet stellen he ;)
pi_97371038
Deze als voorbeeld:

http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/947049/#prijzen

Correct is een fysieke winkel
Witgoed is fysiek
BCC
Mediamarkt enzovoorts
pi_97371046
de mediamarkt is lang niet altijd de goedkoopste, check ook je lokale electronica boer.
Afdingen is daar wel lastig is mijn ervaring. Vraag in ieder geval in de winkel om iemand die kortingen kan regelen, dus niet zo'n junior verkooppikkie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:41:14 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_97371054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:38 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Waar kan ik lezen dat het niet mag? ;)

@Karina Wasmachines etc zijn vaak goedkoper op Kieskeurig en die winkels hebben vaak ook fysieke winkels hoor. Wat ik vaak doe is bij Mediamarkt kijken en eventueel testen en dan ergens anders kopen :)
Vorig jaar moest ik een nieuwe ijskast hebben en het model dat ik wilde, daar stond er bij BCC nog maar 1 van (showmodel). Die heb ik met een flinke korting kunnen kopen, ze hebben hem zelfs nog een paar uur aangezet, om te kijken of alles nog goed werkte (wat zo was). Dat zou TS ook nog kunnen proberen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97371071
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef Karina het volgende:

[..]

Vorig jaar moest ik een nieuwe ijskast hebben en het model dat ik wilde, daar stond er bij BCC nog maar 1 van (showmodel). Die heb ik met een flinke korting kunnen kopen, ze hebben hem zelfs nog een paar uur aangezet, om te kijken of alles nog goed werkte (wat zo was). Dat zou TS ook nog kunnen proberen.
True that alhoewel ik nooit een showroommodel zou kopen al kreeg ik hem gratis maar dat is een eigen keuze inderdaad.
pi_97371099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef escalatie het volgende:
Kijk alvast online welke wasmachine en tv je graag wilt hebben. Zoek daarbij de goedkoopste prijzen op bijvoorbeeld kieskeurig of tweakers. Schrijf dit op of print dit uit. Neem dit mee naar Mediamarkt en hoewel de "laagste prijsgarantie" niet geldt voor webwinkels, valt er goed over te onderhandelen als je meerdere producten koopt.
Goede tip dat ga ik doen!
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:44:09 #28
9859 crew  Karina
Woman
pi_97371100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:42 schreef RiftNL het volgende:

[..]

True that alhoewel ik nooit een showroommodel zou kopen al kreeg ik hem gratis maar dat is een eigen keuze inderdaad.
Eerlijk gezegd zou ik het normaal ook niet zo snel doen, maar deze was de enige die in mijn keuken paste en de korting was flink. Hij doet het nog steeds goed ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97371108
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:44 schreef Karina het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zou ik het normaal ook niet zo snel doen, maar deze was de enige die in mijn keuken paste en de korting was flink. Hij doet het nog steeds goed ;)
Wel volledige garantie hoop ik? :)
pi_97371130
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:40 schreef RiftNL het volgende:
Deze als voorbeeld:

http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/947049/#prijzen

Correct is een fysieke winkel
Witgoed is fysiek
BCC
Mediamarkt enzovoorts
Kieskeurig is op aankopen via Internet gericht.
Correct etc. staan erbij omdat ze ook aan koop op afstand doen, dat ze daarnaast een fysieke winkel hebben is bijzaak.

http://www.kieskeurig.nl/correct/A29AB0763EC5A19EC125737F00345DAC

Fysieke winkels zonder webwinkel staan niet op kieskeurig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2011 08:47:34 ]
pi_97371148
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Kieskeurig is op aankopen via Internet gericht.
Correct staat erbij omdat ze ook aan koop op afstand doen, dat ze ook een fysieke winkel hebben is bijzaak. Fysieke winkels zonder webwinkel staan niet op kieskeurig.

http://www.kieskeurig.nl/correct/A29AB0763EC5A19EC125737F00345DAC
Je snapt het niet he? De prijzen die DAAR vermeld staan gelden ook in de winkels althans bij 99% anders jagen ze potentiele klanten weg zo slim zijn ze wel om dat niet te doen ;)
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:49:06 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_97371177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:44 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Wel volledige garantie hoop ik? :)
Ja hoor, hij zag er ook nog helemaal nieuw uit, geen krasjes o.i.d.

Wat ik me net bedenkt: bij webwinkels moet je goed de voorwaarden lezen, soms brengen ze grote apparaten niet naar een verdieping (of alleen tegen extra betaling), dat moet je dan ook in de prijs meerekenen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97371178
Je kan natuurlijk regelen dat Mediamarkt ervoor zorgt dat ze op papier een laag bedrag neerzetten waarvoor ze het niet gaan verkopen, naar de BCC gaan en dan kijken of ze het daarvoor willen doen :P
pi_97371192
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:49 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja hoor, hij zag er ook nog helemaal nieuw uit, geen krasjes o.i.d.

Wat ik me net bedenkt: bij webwinkels moet je goed de voorwaarden lezen, soms brengen ze grote apparaten niet naar een verdieping (of alleen tegen extra betaling), dat moet je dan ook in de prijs meerekenen.
Sowieso moet je voor neerzetten c.q. installeren betalen dus dat doen we lekker zelf :)
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:53:15 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_97371239
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:49 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Sowieso moet je voor neerzetten c.q. installeren betalen dus dat doen we lekker zelf :)
BCC heeft mijn ijskast in mijn keuken neergezet zonder extra betaling (valt verder niets aan te installeren natuurlijk). Voor de rest zou ik het ook zelf doen, tenzij het iets heel ingewikkelds is, maar ik kan niet zo snel iets bedenken wat ik niet zelf zou kunnen installeren eigenlijk, behalve misschien een aansluiting van een gasfornuis op het gas.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97371275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:47 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Je snapt het niet he? De prijzen die DAAR vermeld staan gelden ook in de winkels althans bij 99% anders jagen ze potentiele klanten weg zo slim zijn ze wel om dat niet te doen ;)
Ik ben niet helemaal achterlijk, zover was ik al wel gekomen met nadenken ;)

Over "niet snappen" gesproken: wie stelde er ook al weer dat witgoed etc. op Kieskeurig.nl vaak goedkoper is? :{w
Herlees nou je quote hierboven nog eens :')
pi_97371287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal achterlijk, zover was ik al wel gekomen met nadenken ;)

Over "niet snappen" gesproken: wie stelde er ook al weer dat witgoed etc. op Kieskeurig.nl vaak goedkoper is? :{w
Herlees nou je quote hierboven nog eens :')

Toevallig die niet nee fuck my life :P
pi_97371496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:40 schreef Deetch het volgende:
de mediamarkt is lang niet altijd de goedkoopste, check ook je lokale electronica boer.
Afdingen is daar wel lastig is mijn ervaring. Vraag in ieder geval in de winkel om iemand die kortingen kan regelen, dus niet zo'n junior verkooppikkie.
Op die manier wordt het lastig ja. Korting regelen impliceert immers al dat je tot de aanschaf overgaat, dan heb je dus geen onderhandelingspositie. Je koopt het niet voor die prijs...dat moet je laten blijken.

Je moet er dan ook op de juiste manier een egokwestie van maken. Niet dat jij wint en hij verliest, maar dat hij wint door toch de koop te kunnen sluiten. Wel kun je het best de oudere verkoper hebben, die heeft vaak meer ruimte en zal niet graag voor het oog van de pikkies een verkoop laten mislukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 09:10:20 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_97371574
Mediamarkt is sowieso alleen maar leuk om te gaan kijken. Showmodellen zijn er altijd, maar als je dan een product wilt hebben, is het opeens niet op voorraad. Dan kunnen ze t wel voor je bestellen, maar hello, dat kan je zelf ook wel. Dat is me nu al zo vaak overkomen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97371580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Mediamarkt is sowieso alleen maar leuk om te gaan kijken. Showmodellen zijn er altijd, maar als je dan een product wilt hebben, is het opeens niet op voorraad. Dan kunnen ze t wel voor je bestellen, maar hello, dat kan je zelf ook wel. Dat is me nu al zo vaak overkomen!
Jup was er gisteren maar showmodellen geven ze hier niet mee WTF is dat voor onzin? Schijnbaar willen ze niks verkopen :)
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 09:21:55 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_97371837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:10 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup was er gisteren maar showmodellen geven ze hier niet mee WTF is dat voor onzin? Schijnbaar willen ze niks verkopen :)
Nee klopt. Maar die showmodellen van daar hoef ik sowieso niet te hebben. Toen we gingen kijken voor een autoradio boden ze opeens wel een showmodel aan. Maar kom op, als je kijkt hoe daar met die dingen wordt omgegaan, dan bedank ik liever.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage vrijdag 27 mei 2011 @ 09:31:41 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97372056
Pricewatch of sinds vorige week google shopping: http://www.google.nl/prdhp?hl=nl&tab=wf
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97372095
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:26 schreef RiftNL het volgende:
Niet daar doen ze niet aan ben er gisterenavond nog geweest, nieuwe vriezer gekocht. Playstation Move ook gekocht maar ga ik terugbrengen wat is dat verpauperd als je vergelijkt met Kinect bah
:')
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:40:27 #44
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_97372260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Wettelijk gezien mag je in elke winkel afdingen.
wettelijk gezien mag elke winkel je ook in je smoel uitlachen en heel hard NEE roepen. what's your point?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_97373549
TS, wat voor televisie was je van plan te nemen?
Wat voor wasmachine ook?

Kan je zo vertellen welke apparaten je sowieso wel korting voor krijg bij BCC, daar kun je wel een beetje "afdingen". Het is trouwens heel normaal, zo'n 75% van de mensen doet het als het om een flink bedrag gaat.
pi_97373636
Is mogelijk, het is mij ook gelukt. Je moet proberen om een afdelingsleider of verantwoordelijke te pakken te krijgen. Als je van te voren aangeeft wat je wilt is er altijd over te praten, althans dat is mijn ervaring...
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:26:29 #47
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97375811
Toen wij bij mediamarkt een tv en een nintendo WII kochten kregen we iets korting op de tv en zo;n ophangding voor de tv aan de muur gratis.
Rayen 2½ jaar!
pi_97378979
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.

Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.

Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag :?.

Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.

Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is :{.
I was an atheist until I realized I was God
pi_97379035
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:25 schreef Dimens het volgende:
TS, wat voor televisie was je van plan te nemen?
Wat voor wasmachine ook?

Kan je zo vertellen welke apparaten je sowieso wel korting voor krijg bij BCC, daar kun je wel een beetje "afdingen". Het is trouwens heel normaal, zo'n 75% van de mensen doet het als het om een flink bedrag gaat.
Ik ben op zoek naar een tv tussen de 80 cm en 90 cm. Hij moet minimaal 100 hertz zijn en full HD hebben. Wifi zou ik ook wel leuk vinden maar dat is extra.

De wasmachine mag lekker simpel zijn. Ik heb maar een paar wasjes per week. Er hoeven geen speciale functies op te zitten.

Zoiets via een webwinkel bestellen vind ik niks, ik wil het wel even gezien hebben.
pi_97379413
Model opzoeken in de winkel, bestellen via een webshop?
When it comes to tight fitment, stretching always helps..
pi_97379879
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.

Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.

Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag :?.

Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.

Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is :{.
Je weet dat je nu lult? :')
Werknemers van de BCC krijgen niet eens te weten wat de inkoop prijs is. :')
pi_97380618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:13 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je weet dat je nu lult? :')
Werknemers van de BCC krijgen niet eens te weten wat de inkoop prijs is. :')
Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...

Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
I was an atheist until I realized I was God
pi_97380699
Televisie Wifi heeft hij niet, sowieso alleen hele dure televisies.

Playstation 3

Wasmachine

Zeg tegen de verkoper dat je alles voor ¤1250,- wilt mee nemen zonder verzend kosten. Dit moet wel lukken.
Maar je mag natuurlijk ook zelf kiezen welke televisie en wasmachine natuurlijk.
pi_97380717
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...

Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
Weet je zeker dat het de BCC was, BCC werkt met windows 7 op hun systeem.
pi_97380945
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...

Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
jij :') tyfusmongool
pi_97380952
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:33 schreef Dimens het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het de BCC was, BCC werkt met windows 7 op hun systeem.
Zover ik weet is BCC de enige winkel die dusdanig koketteert met een laagste prijsgarantie, dus ja, 100% zeker want dát was ook juist de reden dat ik de manier van afwimpelen zo ridicuul vond.

Knappe BCC trouwens als ze in 2008 al met Windows 7 werkten; windows 7 kwam immers eind 2009 pas op de markt...
I was an atheist until I realized I was God
pi_97380996
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef essentieel het volgende:

[..]

jij :') tyfusmongool
Ah, de BCC-werknemer in kwestie lijkt het topic ook gevonden te hebben O+.
I was an atheist until I realized I was God
pi_97381115
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:32 schreef Dimens het volgende:
Televisie Wifi heeft hij niet, sowieso alleen hele dure televisies.

Playstation 3

Wasmachine

Zeg tegen de verkoper dat je alles voor ¤1250,- wilt mee nemen zonder verzend kosten. Dit moet wel lukken.
Maar je mag natuurlijk ook zelf kiezen welke televisie en wasmachine natuurlijk.
Als TV Samsung aanraden fail.

Als je goede tv zoekt neem dan Panasonic of Pioneer beide uit dezelfde fabriek en al jaren de beste televisies die er te krijgen zijn.
pi_97381310
MediaMarkt :D :') de Aldi van de electronica. In wat voor fkng pauperland leven we tegenwoordig 8)7
pi_97381586
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:43 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Als TV Samsung aanraden fail.

Als je goede tv zoekt neem dan Panasonic of Pioneer beide uit dezelfde fabriek en al jaren de beste televisies die er te krijgen zijn.
Een Panasonic aanraden bij een bedrag van ± ¤600,-
Wat een debiel ben je dan zeg, goeie plasma's zijn 50" of groter en moeten minimaal ¤1500,- kosten. :')
Panasonic LCD is helemaal niets, ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je dan veel beter een Samsung kan nemen.

Samsung is sowieso een van de betere qua televisies.
pi_97381626
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef kastanova het volgende:

[..]

Zover ik weet is BCC de enige winkel die dusdanig koketteert met een laagste prijsgarantie, dus ja, 100% zeker want dát was ook juist de reden dat ik de manier van afwimpelen zo ridicuul vond.

Knappe BCC trouwens als ze in 2008 al met Windows 7 werkten; windows 7 kwam immers eind 2009 pas op de markt...
Oude koeien uit de sloot halen. :')
pi_97381740
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:48 schreef PierreBetfair het volgende:
MediaMarkt :D :') de Aldi van de electronica. In wat voor fkng pauperland leven we tegenwoordig 8)7
Ja want alle slechte tv's zetten ze apart voor de mediamarkt.
Het enige Aldi aspect in de winkel is dat het vol met dozen ligt.

Maar als ik het zo lees gaat afdingen niet echt lukken
pi_97381793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:01 schreef lipper het volgende:

[..]

Ja want alle slechte tv's zetten ze apart voor de mediamarkt.
Het enige Aldi aspect in de winkel is dat het vol met dozen ligt.

Maar als ik het zo lees gaat afdingen niet echt lukken
BCC.
pi_97381912
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Oude koeien uit de sloot halen. :')
Meelijwekkend zwaktebod; immers, élke ervaring is namelijk per definitie een "oude koe".

Maar hé, veel succes nog met je baantje aldaar, gezien je communicatieve kwaliteiten is dit al heel wat! :*.
I was an atheist until I realized I was God
pi_97382640
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:57 schreef Dimens het volgende:

[..]

Een Panasonic aanraden bij een bedrag van ± ¤600,-
Wat een debiel ben je dan zeg, goeie plasma's zijn 50" of groter en moeten minimaal ¤1500,- kosten. :')
Panasonic LCD is helemaal niets, ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je dan veel beter een Samsung kan nemen.

Samsung is sowieso een van de betere qua televisies.
Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk is :) De betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
pi_97385826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.
Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Interessant he ?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:45:35 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97386152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk is :) De betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
Zullen best betere merken zijn, maar wij hebben hier nu al zo'n 4 jaar 2 Samsung tv's staan en ze voldoen prima en doen in mijn beleving niet onder voor de duurdere merken qua beeld/geluid en mogelijkheden.
Prijs/kwaliteit-verhouding vind ik het een aanrader.

Anyway, bij dergelijke toko's kun je prima afdingen op de getoonde prijzen, wij hebben toen tijdens een vergelijkbare actie (per zoveel euro, 50 korting) ook nog gewoon extra korting (zo'n 15 procent op het totaalbedrag) geregeld bovenop die aanbiedingen (moesten toen 2 tv's hebben en een wasmachine) en het werd nog gratis thuisbezorgd ook.
Was alleen de Saturn, al zal er qua beleid weinig verschil in zitten vermoed ik gezien het moederbedrijf van beiden.
Moet er wel bij vermelden dat het de 2e verkoper was die we spraken, de eerste had er blijkbaar geen trek in en begon direct met "Sorry, maar daar kunnen we niet aan beginnen ...". :P
pi_97386264
Tijdens dit soort acties van de mediamarkt verhogen ze wel de prijzen van sommige artikelen..... Dus er blijft nog steeds onderhandelingsruimte. Alleen aangezien iedereen bij de mediamarkt zijn eigen afdeling heeft is het lastiger een mooie prijs te kunnen afspreken voor het totaalpakket. Je kan mijns inziens beter naar een kleinere toko en dan direct de manager aanspreken.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_97386596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Joh ... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2011 15:56:54 ]
pi_97410769
Er is nu bij de saturn een btw actie, en bij de mediamarkt een actie die op hetzelfde neerkomt, De makkelijkste manier om 16% korting te krijgen!
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 03:11:57 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97411396
Uitzoeken wat je wilt en kijken wat het moet kosten. Vervolgens jouw prijs bepalen ervoor en verkopers melden dat je dat en dat wilt hebben voor die prijs en dat je dan meteen afrekent.

Ik weet niet hoe ze precies werken bij de mediamarkt, maar als je verkopers hebt op provisiebasis dan kun je best wel wat bedingen. En dan ook even naar de collega's gaan.

It's is niet voor niets failliet gegaan; kennelijk gaat het niet zo lekker in die branch en dan is het toch wel gewenst als je weer een verkoop realiseert.
Ook hoi !
pi_97412434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:45 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zullen best betere merken zijn, maar wij hebben hier nu al zo'n 4 jaar 2 Samsung tv's staan en ze voldoen prima en doen in mijn beleving niet onder voor de duurdere merken qua beeld/geluid en mogelijkheden.
Prijs/kwaliteit-verhouding vind ik het een aanrader.

Anyway, bij dergelijke toko's kun je prima afdingen op de getoonde prijzen, wij hebben toen tijdens een vergelijkbare actie (per zoveel euro, 50 korting) ook nog gewoon extra korting (zo'n 15 procent op het totaalbedrag) geregeld bovenop die aanbiedingen (moesten toen 2 tv's hebben en een wasmachine) en het werd nog gratis thuisbezorgd ook.
Was alleen de Saturn, al zal er qua beleid weinig verschil in zitten vermoed ik gezien het moederbedrijf van beiden.
Moet er wel bij vermelden dat het de 2e verkoper was die we spraken, de eerste had er blijkbaar geen trek in en begon direct met "Sorry, maar daar kunnen we niet aan beginnen ...". :P
Tja jouw beleving.... Ik ben het met je eens dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding heben, maar om nou te zeggen dat je geen verschil ziet tussen een samsung een viera, dat ligt toch echt aan jou :P

Verder is er bij de MM prima af te dingen, gewoon een rondje lopen met een (senior?) medewerker en de 3 producten aanwijzen die je wilt hebben en dan aan het einde aangeven dat je deze wilt kopen voor max 1200 euro, of dat mogelijk is. Dan hoor je het vanzelf. Dan moet je uiteraard niet producten uitkiezen die totaal op 2000 euro uitkomen, maar van 1450 naar 1200 moet wel lukken toch?
pi_97413253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk is :) De betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
Dan leef je nog in het vorige tijdperk. Paar jaar terug stonden Pioneer en Panasonic aan de top van de lijst. Tegenwoordig wordt ook Samsung als één van de betere merken beschouwd. De schermen zijn kwalitatief zo goed dat verschilende merken gebruik maken van hun schermen.
pi_97413298
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.
BCC is duur.
pi_97413710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:13 schreef oinkoink12 het volgende:
Er is nu bij de saturn een btw actie, en bij de mediamarkt een actie die op hetzelfde neerkomt, De makkelijkste manier om 16% korting te krijgen!
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
pi_97416534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Dat klopt maar dat betekend nog niet dat je niet goedkoper uit kunt zijn.

Ik heb gisteren een TV gekocht bij Saturn en heb toch bijna 50 euro bespaard op de prijs die overal (inclusief de web winkels) gelijk was.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:17:23 #77
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_97419063
Goedkoopst = koop al je elektronica via een online winkel en ga het zelf ophalen. Lukt dat niet zoek dan ergens een kleinere keten en ga afdingen. Mocht dat ook niet lukken is de Mediamarkt een goede optie (hebben ze lekker veel) maar ga dan wel heen tijdens de actiedag of uitverkoop.
pi_97423178
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.

Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.

Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag :?.

Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.

Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is :{.
Zeer bekend verhaal.

Heb eigenlijk nooit echt problemen met afdingen bij de MM, je moet natuurlijk wel laten blijken dat je het product ook echt wilt echter niet tegen elke prijs.
Wel zal het natuurlijk een verschil maken of je in het goedkope of in het duurdere segment zit.
pi_97423324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
pi_97430541
ik ding altijd af bij de AH met een volle kar met boodschappen
  zondag 29 mei 2011 @ 00:27:48 #81
177810 Evenveel
en niet minder
pi_97443129
Bij de MediaMarkt kun je prima afdingen. Je kunt bij zoveel winkels afdingen trouwens, het is maar net hoe je het brengt natuurlijk!

En de BCC is echt gaar... Toen ik daar met een prijs/uitdraai van een fysieke winkel aankwam waarbij de prijs bijna 100 euro lager uitkwam (een SLR-camera), kreeg ik de camera niet voor dat bedrag mee omdat die winkel niet op hun lijstje stond :') Echt zielig gewoon...
Doei.
pi_97456621
Media Markt en Saturn vind ik niet bepaald goedkoop met witgoed en koelkasten.
Als ik op kieskeurig.nl kijk zie ik modellen die soms wel 200,- goedkoper zijn en dat ook nog eens incl bezorgkosten :{
Interessant he ?
  zondag 29 mei 2011 @ 16:30:01 #83
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_97459903
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_97459940
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
Jups. En ga je niet eerst laten voorlichten door mm persoon. Weet wat je wilt en wat er te koop is.
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 17:21:27 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_97461652
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
En hoop dat ze het op voorraad hebben :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97482805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?

Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
  maandag 30 mei 2011 @ 01:12:33 #87
222505 PP.
Heldt.
pi_97483081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
Sterker nog, alle bedrijven op kieskeurig betalen om daar op te staan. En vervolgens ook nog eens voor elke keer dat er iemand doorklikt naar hun site via kieskeurig.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_97485477
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 01:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?

Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?

Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:

Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
pi_97486296
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?

Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:

Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
5 jaar geleden zegt genoeg denk ik.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:20:15 #90
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97489445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Ik heb vorige week bij de Saturn toch echt gewoon een lens gekocht met die korting en zo goedkoop kon ik 'm nergens krijgen. De normale prijs zonder korting was gewoon de prijs die al lang zo gold. Ook online kon ik die lens nergens goedkoper vinden. Dus nee, die prijs was niet omhoog gegooid.
Don't let my username fool you...
  maandag 30 mei 2011 @ 12:54:36 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97492417
Er was eens een winkel waar dit allemaal geen probleem was. It's ofzo.
pi_97506772
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
pi_97506801
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef announcement het volgende:
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
Hoeveel % korting was dat.
pi_97513948
Weet ik niet meer, was 3 jaar geleden. Zal zo'n 10 á 15% zijn geweest.
pi_97584426
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
pi_97591174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
Zijn ze nooit geweest ;)
pi_97591257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Zijn ze nooit geweest ;)
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
pi_97591329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Het is dezelfde truc als IKEA. Gangpaden is vaak verliesgevend, alles eromheen marge marge marge
pi_97591344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
pi_97591375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
pi_97591421
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:00 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
Daar valt ook niet mee te concurreren, dus logisch dat die niet meetellen.
pi_97591450
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar valt ook niet mee te concurreren, dus logisch dat die niet meetellen.
Dus zijn ze niet goedkoop ;)
pi_97591528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:02 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dus zijn ze niet goedkoop ;)
Voor een fysieke winkel zijn ze zeker wel goedkoop (mits je dus zelf een beetje oplet) en er zitten genoeg producten tussen die net zo duur zijn (of soms zelfs goedkoper) als bij de goedkoopste webwinkels.

Edit: voor bekabeling moet je trouwens wel met een grote boog om ze heen lopen.
pi_97591579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor een fysieke winkel zijn ze zeker wel goedkoop (mits je dus zelf een beetje oplet) en er zitten genoeg producten tussen die net zo duur zijn (of soms zelfs goedkoper) als bij de goedkoopste webwinkels.
Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
pi_97592224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
Daar MOET je zeker wel onderscheid in maken. Een pure webwinkel heeft een volledig ander verdienmodel dan een fysieke winkel.

Fysieke winkels:
-hebben voorraad
-zitten op goede locaties
-hebben veel ruimte nodig als showroom

Webwinkels:
-Hebben vaak geen voorraad maar doen aan drop-shipping of een just-in-time voorraad.
-kunnen in goedkope achterafpandjes, zolderkamers of garaboxen werken
-Hebben alleen maar magazijn en kantoorruimte nodig
pi_97592268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar MOET je zeker wel onderscheid in maken. Een pure webwinkel heeft een volledig ander verdienmodel dan een fysieke winkel.

Fysieke winkels:
-hebben voorraad
-zitten op goede locaties
-hebben veel ruimte nodig als showroom

Webwinkels:
-Hebben vaak geen voorraad maar doen aan drop-shipping of een just-in-time voorraad.
-kunnen in goedkope achterafpandjes, zolderkamers of garaboxen werken
-Hebben alleen maar magazijn en kantoorruimte nodig
Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
pi_97592416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Mediamarkt heeft 26 eigen winkels in Nederland op A locaties. Enig idee wat dat kost (inclusief personeel)? Dus ja, daar moet je wel degelijk onderscheid in maken. Dat het voor sommige consumenten niet uit maakt is weer een ander verhaal.
pi_97592450
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mediamarkt heeft 26 eigen winkels in Nederland op A locaties. Enig idee wat dat kost (inclusief personeel)? Dus ja, daar moet je wel degelijk onderscheid in maken. Dat het voor sommige consumenten niet uit maakt is weer een ander verhaal.
Je weet dat elke Mediamarkt een op zichzelf staande firma is? Het zijn dus 26 VERSCHILLENDE bedrijven met 26 eigenaren ;) Ze dragen de naam alleen meer niet en moeten zelf een x aantal miljoen erin pompen.
pi_97592484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Je weet dat elke Mediamarkt een op zichzelf staande firma is? Het zijn dus 26 VERSCHILLENDE bedrijven met 26 eigenaren ;) Ze dragen de naam alleen meer niet en moeten zelf een x aantal miljoen erin pompen.
Je weet dat die eigenaren slechts voor 10% eigenaar zijn? Feit blijft dat ze flinke panden + personeel te onderhouden hebben.
pi_97592509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je weet dat die eigenaren slechts voor 10% eigenaar zijn?
Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
pi_97592530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
1 groot filiaal heeft al meer medewerkers dan dat.
pi_97592536
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Jaren gewerkt in huishoudelijke artikelen: zowel web als detailhandel. Ik weet wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit. Werd dagelijks geconfronteerd met "Op internet is het goedkoper."
pi_97592557
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

1 groot filiaal heeft al meer medewerkers dan dat.
Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
pi_97592643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.

Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
pi_97592662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:36:14 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_97592681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
En waar baseer je die 100% zekerheid op?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_97592684
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.

Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gek ;) Ik denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
pi_97592712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Bij MM werken 18 jarige jongetjes voor 3-4 euro per uur hoor :) Heb er wat vage kennissen werken namelijk die betalen sowieso slecht (eigenlijk alle detailhandel).
pi_97592719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gek ;) Ik denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
Ik denk het wel. Ik hoor jou ook niet zeggen hoeveel FTE'ers wehkamp heeft, daarbij is wehkamp al helemaal niet goedkoop.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:37:18 #120
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_97592727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gek ;) Ik denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
Ah, van 100% zeker dezelfde kosten, ben je al zover dat je denkt dat het niet zoveel scheelt, dat is nogal een verschil.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_97592737
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.
pi_97592742
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.

Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
Ik hoorde toevallig wat een pandje op een A lokatie kan kosten in Nederland. De vroegere driegezusters in Breda wordt verpacht voor ¤ 20.000 per maand. Kan je een leuk bedrijfspand op een industrieterrein van huren.
pi_97592798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.
Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.
pi_97592828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.
Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.
pi_97592855
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.
Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
pi_97592878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
En tegelijkertijd lopen een hoop mensen op de Media Markt te kankeren dat ze zo slecht zijn, terwijl de consument het er zelf naar heeft gemaakt.
pi_97592893
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En tegelijkertijd lopen een hoop mensen op de Media Markt te kankeren dat ze zo slecht zijn, terwijl de consument het er zelf naar heeft gemaakt.
Dat is ook zo alhoewel ik er geen probs mee heb :)
pi_97592927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:42 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dat is ook zo alhoewel ik er geen probs mee heb :)
Ik ook totaal niet, maar ik als medewerker in de detailhandel hoor dit maar al te vaak. De reactie ik terug krijg als ik ze met dit feit confronteer is onbetaalbaar.
pi_97593182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
Dat heb je fout. Mensen willen wél advies, ze willen er alleen niet voor betalen. Mediamarkt en webshopkopers parasiteren op de vakhandels. Ze gaan daarheen voor uitleg en informatie en kopen vervolgens online of bij de MM omdat het "daar een tientje goedkoper is". Maar als hun online gekochte apparaat kapot is en ze krijgen bij mij (als vakhandel) geen service en garantie worden ze boos. Beginnen dan te roepen over wettelijke garantie enzo......
pi_97593573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
Ook dat betwijfel ik, maar is lastig om een harde uitspraak over te doen.
pi_97593610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Fixers het volgende:
Maar als hun online gekochte apparaat kapot is en ze krijgen bij mij (als vakhandel) geen service en garantie worden ze boos. Beginnen dan te roepen over wettelijke garantie enzo......
Hoezo komen ze bij jou voor service en garantie voor iets wat ze elders (bij een webwinkel) gekocht hebben? :?
pi_97593648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
Wehkamp heeft als product kredieten. Die producten zijn een middel om die kredieten aan de man te brengen.
pi_97593747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo komen ze bij jou voor service en garantie voor iets wat ze elders (bij een webwinkel) gekocht hebben? :?
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
pi_97593804
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
Over de bloemkolen van de Lidl kun je ook niet reclameren bij de C1000.
pi_97593807
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
Ik neem aan dat je ze niet helpt of dat je hiervoor vergoed wordt?
pi_97594336
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Over de bloemkolen van de Lidl kun je ook niet reclameren bij de C1000.
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ze niet helpt of dat je hiervoor vergoed wordt?
Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.

Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland. _O-
pi_97594394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|

[..]

Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.

Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland. _O-
Wel bijster slechte klantenservice. Dat dan weer wel.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:32:46 #138
222505 PP.
Heldt.
pi_97594851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|

[..]

Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.

Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland. _O-
Ja erg slim van die importeurs. Zo weet je ook gelijk zeker dat die klanten nooit meer een Jura weer kopen.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:33:08 #139
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97594860
Afdingen bij de Mediamarkt kan wel. Iemand die ik ken kocht er een keer een tv die normaal 800 was voor iets van 475. Dit had er wel weer mee te maken dat de tv niet op voorraad was, maar dit was de prijs voor de tv die in de winkel stond, stond daar 2 maanden of zo. Dat ding waar het op staat was wel helemaal bekrast enz. alleen kreeg daarvoor een nieuwe en tv zag er gewoon net nieuw uit. Geen slechte deal lijkt me (en er zat ook gewoon garantie bij).

Zou het ook wel gedaan hebben, die ¤325,- kun je weer gebruiken voor b.v. een PS3. Die zijn rond de ¤300,- en als je daarop ook nog eens ¤50,- kunt afdingen, kun je die ¤75,- meteen gebruiken voor extra accessoires of zo. :P
pi_97594979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Afdingen bij de Mediamarkt kan wel. Iemand die ik ken kocht er een keer een tv die normaal 800 was voor iets van 475. Dit had er wel weer mee te maken dat de tv niet op voorraad was, maar dit was de prijs voor de tv die in de winkel stond, stond daar 2 maanden of zo. Dat ding waar het op staat was wel helemaal bekrast enz. alleen kreeg daarvoor een nieuwe en tv zag er gewoon net nieuw uit. Geen slechte deal lijkt me (en er zat ook gewoon garantie bij).

Zou het ook wel gedaan hebben, die ¤325,- kun je weer gebruiken voor b.v. een PS3. Die zijn rond de ¤300,- en als je daarop ook nog eens ¤50,- kunt afdingen, kun je die ¤75,- meteen gebruiken voor extra accessoires of zo. :P
Mja wat ik wil koop ik. En less = more imo.
pi_97595080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|
Vreemd is het zeker. Zeer vreemd. En behoorlijk brutaal.
pi_97595247
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:32 schreef PP. het volgende:

[..]

Ja erg slim van die importeurs. Zo weet je ook gelijk zeker dat die klanten nooit meer een Jura bij de winkelier zonder dealerschap weer kopen.
Ik heb 'm even verbeterd.

Mensen die een Jura kopen, stappen echt niet over naar een ander merk.
pi_97595344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb 'm even verbeterd.

Mensen die een Jura kopen, stappen echt niet over naar een ander merk.
Kapot en kut garantieafhandeling? Zou voor mij zomaar een reden zijn!
pi_97595541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Kapot en kut garantieafhandeling? Zou voor mij zomaar een reden zijn!
Het is nog altijd de detailhandel die de wettelijke garantie verleent; die garantie is kut ja.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:56:54 #145
222505 PP.
Heldt.
pi_97595899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Het is nog altijd de detailhandel die de wettelijke garantie verleent; die garantie is kut ja.
En daar moet je als premium-merk toch juist boven willen staan? Zoiets heeft gewoon invloed op de goeie naam van je product..
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_97596647
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:56 schreef PP. het volgende:

[..]

En daar moet je als premium-merk toch juist boven willen staan? Zoiets heeft gewoon invloed op de goeie naam van je product..
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
pi_97597666
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
Dan moeten ze zorgen dat grijze import lastiger is.
pi_97618387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
Dat dus.

Ik heb meer vertrouwen in een topmerk dat uitsluitend met een erkend (en doorgaans geschoold) dealernetwerk werkt dan een topmerk dat ik bij wijze van spreken ook bij een discounter als de Aldi zou kunnen kopen. Of bij een willekeurige dozenschuivende ramsjwebshop. Want dát komt je goeie naam juist niet ten goede.
pi_97618838
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen.
Kennis van zaken op de vloer? Elke winkel die ik bezoek doet qua verkopers onder bij de kennis die ik inmiddels vergaard heb op internet. De electronicaboeren zijn toch uistervende, grotere zaken als mediamarkten hebben nog enigzins bestaanrecht, maar de kleinere zaken gaan het afleggen tegen de internetwinkels en mediamarktachtige bedrijven.

Voor ouderen die nog niet opgegroeid zijn met internet zal de kleine zaak op de hoek nog wel een paar jaar blijven bestaan, maar jongeren hebben geen enkel probleem met online kopen en zelf informatie uitzoeken.

Daarbij is bij veel webwinkels de garantie gelijk en vaak zelfs beter dan bij de zaak op de hoek. Ik koop alles online en heb nooit problemen met bijv. garanties gehad. Heb voor een kast een timmerman aan huis gekregen die ter plekke het probleem verholpen heeft, heb zaken gehad die werden opgehaald en dan kreeg ik gelijk een vervangend exemplaar en voor zaken als wasmachines e.d. doet de zaak op de hoek ook niks meer dan de fabriek bellen om een monteur te laten komen. Iets wat je als particuliere klant ook doet.

Verder geloof ik niet in zaken als een reperatie afdeling. Electronica vandaag de dag is niet meer te repareren.

Alleen zeer specialistische zaken zoals high end hifi zaken zullen blijven bestaan. De experts en dergelijke gaan de richting op van megapool.

En topmerken gaan deze kant ook op. Veel duurdere merken zijn eigen webwinkels begonnen. Heb je gelijk als producent de gegevens van je klanten in je bezit.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop.
Komop, wees gewoon eerlijk. Of moet ik nu gaan quoten uit je postgeschiedenis? En hoeveel mensen willen straks nog advies, zien ze jou nog als deskundig of denken ze meer als ik: daar moet ik niks mee te maken hebben, zeker niet in een winkel? Hoeveel high end merken willen jou als verkoper? Of ben ik nu te confronterend voor je?

[ Bericht 8% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 02-06-2011 13:51:13 ]
pi_97618982
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Redcoon is ook van Mediamarkt. :+
pi_97619386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

Komop, wees gewoon eerlijk. Of moet ik nu gaan quoten uit je postgeschiedenis? En hoeveel mensen willen straks nog advies, zien ze jou nog als deskundig of denken ze meer als ik: daar moet ik niks mee te maken hebben, zeker niet in een winkel? Hoeveel high end merken willen jou als verkoper? Of ben ik nu te confronterend voor je?
Niet iedereen is als jij, niet alle aankopen zijn electronica. Er zijn genoeg mensen die tekst en uitleg willen bij hun aankoop. Die een product eerst willen zien, voelen, eraan rammelen, ruiken. Deskundig ben ik zeker in mijn vakgebied en er zijn genoeg merken die nog graag een kundige verkopers hebben die hun waar aanprijzen. Verkopers die kunnen uitleggen wat de verschillen zijn tussen product A en B die ogenschijnlijk hetzelfde zijn, maar totaal verschillende eigenschappen kennen.
pi_97621356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:47 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Redcoon is ook van Mediamarkt. :+
Dit dus, in februari overgenomen.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:41:53 #153
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97623914
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:24 schreef lipper het volgende:
Ts wil een nieuwe tv+PlayStation3+wasmachine kopen bij de mediamarkt. Ik heb ongeveer 1300 te besteden. Hoe pak je dat aan bij de mediamarkt? bij ons lopen er meestal wat van die pikkies rond die daar niet over gaan. Iemand tips?
In zo'n geval altijd vragen naar de manager. De heeft meer ruimte om deals te maken.

Zelf betaal ik bijna nooit de volle prijs voor iets dat boven de pakweg ¤50 is. Ik vraag altijd korting en meestal krijg ik die ook zonder veel discussie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')