Daar valt ook niet mee te concurreren, dus logisch dat die niet meetellen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:00 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
Dus zijn ze niet goedkoopquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar valt ook niet mee te concurreren, dus logisch dat die niet meetellen.
Voor een fysieke winkel zijn ze zeker wel goedkoop (mits je dus zelf een beetje oplet) en er zitten genoeg producten tussen die net zo duur zijn (of soms zelfs goedkoper) als bij de goedkoopste webwinkels.quote:
Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:04 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor een fysieke winkel zijn ze zeker wel goedkoop (mits je dus zelf een beetje oplet) en er zitten genoeg producten tussen die net zo duur zijn (of soms zelfs goedkoper) als bij de goedkoopste webwinkels.
Daar MOET je zeker wel onderscheid in maken. Een pure webwinkel heeft een volledig ander verdienmodel dan een fysieke winkel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
Is vaak onwetendheid wat je nu zegtquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar MOET je zeker wel onderscheid in maken. Een pure webwinkel heeft een volledig ander verdienmodel dan een fysieke winkel.
Fysieke winkels:
-hebben voorraad
-zitten op goede locaties
-hebben veel ruimte nodig als showroom
Webwinkels:
-Hebben vaak geen voorraad maar doen aan drop-shipping of een just-in-time voorraad.
-kunnen in goedkope achterafpandjes, zolderkamers of garaboxen werken
-Hebben alleen maar magazijn en kantoorruimte nodig
Mediamarkt heeft 26 eigen winkels in Nederland op A locaties. Enig idee wat dat kost (inclusief personeel)? Dus ja, daar moet je wel degelijk onderscheid in maken. Dat het voor sommige consumenten niet uit maakt is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Is vaak onwetendheid wat je nu zegt
Voorbeeld:
Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Je weet dat elke Mediamarkt een op zichzelf staande firma is? Het zijn dus 26 VERSCHILLENDE bedrijven met 26 eigenarenquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mediamarkt heeft 26 eigen winkels in Nederland op A locaties. Enig idee wat dat kost (inclusief personeel)? Dus ja, daar moet je wel degelijk onderscheid in maken. Dat het voor sommige consumenten niet uit maakt is weer een ander verhaal.
Je weet dat die eigenaren slechts voor 10% eigenaar zijn? Feit blijft dat ze flinke panden + personeel te onderhouden hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Je weet dat elke Mediamarkt een op zichzelf staande firma is? Het zijn dus 26 VERSCHILLENDE bedrijven met 26 eigenarenZe dragen de naam alleen meer niet en moeten zelf een x aantal miljoen erin pompen.
Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etcquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je weet dat die eigenaren slechts voor 10% eigenaar zijn?
1 groot filiaal heeft al meer medewerkers dan dat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
Jaren gewerkt in huishoudelijke artikelen: zowel web als detailhandel. Ik weet wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit. Werd dagelijks geconfronteerd met "Op internet is het goedkoper."quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Is vaak onwetendheid wat je nu zegt
Voorbeeld:
Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
1 groot filiaal heeft al meer medewerkers dan dat.
MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
En waar baseer je die 100% zekerheid op?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Is vaak onwetendheid wat je nu zegt
Voorbeeld:
Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gekquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.
Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
Bij MM werken 18 jarige jongetjes voor 3-4 euro per uur hoorquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Ik denk het wel. Ik hoor jou ook niet zeggen hoeveel FTE'ers wehkamp heeft, daarbij is wehkamp al helemaal niet goedkoop.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef RiftNL het volgende:
[..]
250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gekIk denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
Ah, van 100% zeker dezelfde kosten, ben je al zover dat je denkt dat het niet zoveel scheelt, dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef RiftNL het volgende:
[..]
250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gekIk denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Ik hoorde toevallig wat een pandje op een A lokatie kan kosten in Nederland. De vroegere driegezusters in Breda wordt verpacht voor ¤ 20.000 per maand. Kan je een leuk bedrijfspand op een industrieterrein van huren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.
Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.
Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.
Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |