Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:29 schreef RiftNL het volgende:
@Karina Of course krijg je bij BCC korting aangezien het een dure toko is (zie kieskeurig.nl). Korting krijg je niet bij Mediamarkt aangezien er nu een kortingsactie looptDus extra korting zit er niet in.
Op het oog lijken Mediamarkt en BCC niet duur maar dat is een leuke marketingtruuc. Bijna alles wat ze bij beide winkels verkopen kan je op Kieskeurig.nl goedkoper krijgen (wasmachines, koelkasten etc)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.
Jup mag ook in de hoek van de winkel een drol neerleggen alleen of ze er blij mee zijn is een ander verhaalquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Wettelijk gezien mag je in elke winkel afdingen.
Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:33 schreef RiftNL het volgende:
Op het oog lijken Mediamarkt en BCC niet duur maar dat is een leuke marketingtruuc. Bijna alles wat ze bij beide winkels verkopen kan je op Kieskeurig.nl goedkoper krijgen (wasmachines, koelkasten etc)
Dat laatste heb je gelijk in, als je online koopt kun je zeker goedkoper uit zijn. Maar sommige dingen koop ik liever in een "normale" winkel, dan maar iets meer betalen. De drie apparaten die TS noemt zou hij inderdaad misschien beter online kunnen kopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:33 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Op het oog lijken Mediamarkt en BCC niet duur maar dat is een leuke marketingtruuc. Bijna alles wat ze bij beide winkels verkopen kan je op Kieskeurig.nl goedkoper krijgen (wasmachines, koelkasten etc)
Duh hun verkopen het niet dat doen de aangesloten winkelsquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef Prenzlauer het volgende:
In welke wet(sartikel) kan ik nalezen dat dat mag?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Jup mag ook in de hoek van de winkel een drol neerleggen alleen of ze er blij mee zijn is een ander verhaal
Waar kan ik lezen dat het niet mag?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:37 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
In welke wet(sartikel) kan ik nalezen dat dat mag?
Webshops dus. Die vergelijking is niet helemaal eerlijk he.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:37 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Duh hun verkopen het niet dat doen de aangesloten winkelsJe kan op Kieskeurig gewoon zoeken op wasmachines etc hoor.
Verkeerd gegokt. Ook fysieke winkels staan eropquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Webshops dus. Die vergelijking is niet helemaal eerlijk he.
Vorig jaar moest ik een nieuwe ijskast hebben en het model dat ik wilde, daar stond er bij BCC nog maar 1 van (showmodel). Die heb ik met een flinke korting kunnen kopen, ze hebben hem zelfs nog een paar uur aangezet, om te kijken of alles nog goed werkte (wat zo was). Dat zou TS ook nog kunnen proberen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:38 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Waar kan ik lezen dat het niet mag?
@Karina Wasmachines etc zijn vaak goedkoper op Kieskeurig en die winkels hebben vaak ook fysieke winkels hoor. Wat ik vaak doe is bij Mediamarkt kijken en eventueel testen en dan ergens anders kopen
True that alhoewel ik nooit een showroommodel zou kopen al kreeg ik hem gratis maar dat is een eigen keuze inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Vorig jaar moest ik een nieuwe ijskast hebben en het model dat ik wilde, daar stond er bij BCC nog maar 1 van (showmodel). Die heb ik met een flinke korting kunnen kopen, ze hebben hem zelfs nog een paar uur aangezet, om te kijken of alles nog goed werkte (wat zo was). Dat zou TS ook nog kunnen proberen.
Goede tip dat ga ik doen!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef escalatie het volgende:
Kijk alvast online welke wasmachine en tv je graag wilt hebben. Zoek daarbij de goedkoopste prijzen op bijvoorbeeld kieskeurig of tweakers. Schrijf dit op of print dit uit. Neem dit mee naar Mediamarkt en hoewel de "laagste prijsgarantie" niet geldt voor webwinkels, valt er goed over te onderhandelen als je meerdere producten koopt.
Eerlijk gezegd zou ik het normaal ook niet zo snel doen, maar deze was de enige die in mijn keuken paste en de korting was flink. Hij doet het nog steeds goedquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:42 schreef RiftNL het volgende:
[..]
True that alhoewel ik nooit een showroommodel zou kopen al kreeg ik hem gratis maar dat is een eigen keuze inderdaad.
Wel volledige garantie hoop ik?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik het normaal ook niet zo snel doen, maar deze was de enige die in mijn keuken paste en de korting was flink. Hij doet het nog steeds goed
Kieskeurig is op aankopen via Internet gericht.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:40 schreef RiftNL het volgende:
Deze als voorbeeld:
http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/947049/#prijzen
Correct is een fysieke winkel
Witgoed is fysiek
BCC
Mediamarkt enzovoorts
Je snapt het niet he? De prijzen die DAAR vermeld staan gelden ook in de winkels althans bij 99% anders jagen ze potentiele klanten weg zo slim zijn ze wel om dat niet te doenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Kieskeurig is op aankopen via Internet gericht.
Correct staat erbij omdat ze ook aan koop op afstand doen, dat ze ook een fysieke winkel hebben is bijzaak. Fysieke winkels zonder webwinkel staan niet op kieskeurig.
http://www.kieskeurig.nl/correct/A29AB0763EC5A19EC125737F00345DAC
Ja hoor, hij zag er ook nog helemaal nieuw uit, geen krasjes o.i.d.quote:
Sowieso moet je voor neerzetten c.q. installeren betalen dus dat doen we lekker zelfquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja hoor, hij zag er ook nog helemaal nieuw uit, geen krasjes o.i.d.
Wat ik me net bedenkt: bij webwinkels moet je goed de voorwaarden lezen, soms brengen ze grote apparaten niet naar een verdieping (of alleen tegen extra betaling), dat moet je dan ook in de prijs meerekenen.
BCC heeft mijn ijskast in mijn keuken neergezet zonder extra betaling (valt verder niets aan te installeren natuurlijk). Voor de rest zou ik het ook zelf doen, tenzij het iets heel ingewikkelds is, maar ik kan niet zo snel iets bedenken wat ik niet zelf zou kunnen installeren eigenlijk, behalve misschien een aansluiting van een gasfornuis op het gas.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:49 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Sowieso moet je voor neerzetten c.q. installeren betalen dus dat doen we lekker zelf
Ik ben niet helemaal achterlijk, zover was ik al wel gekomen met nadenkenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:47 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Je snapt het niet he? De prijzen die DAAR vermeld staan gelden ook in de winkels althans bij 99% anders jagen ze potentiele klanten weg zo slim zijn ze wel om dat niet te doen
Toevallig die niet nee fuck my lifequote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal achterlijk, zover was ik al wel gekomen met nadenken![]()
Over "niet snappen" gesproken: wie stelde er ook al weer dat witgoed etc. op Kieskeurig.nl vaak goedkoper is?![]()
Herlees nou je quote hierboven nog eens![]()
Op die manier wordt het lastig ja. Korting regelen impliceert immers al dat je tot de aanschaf overgaat, dan heb je dus geen onderhandelingspositie. Je koopt het niet voor die prijs...dat moet je laten blijken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:40 schreef Deetch het volgende:
de mediamarkt is lang niet altijd de goedkoopste, check ook je lokale electronica boer.
Afdingen is daar wel lastig is mijn ervaring. Vraag in ieder geval in de winkel om iemand die kortingen kan regelen, dus niet zo'n junior verkooppikkie.
Jup was er gisteren maar showmodellen geven ze hier niet mee WTF is dat voor onzin? Schijnbaar willen ze niks verkopenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Mediamarkt is sowieso alleen maar leuk om te gaan kijken. Showmodellen zijn er altijd, maar als je dan een product wilt hebben, is het opeens niet op voorraad. Dan kunnen ze t wel voor je bestellen, maar hello, dat kan je zelf ook wel. Dat is me nu al zo vaak overkomen!
Nee klopt. Maar die showmodellen van daar hoef ik sowieso niet te hebben. Toen we gingen kijken voor een autoradio boden ze opeens wel een showmodel aan. Maar kom op, als je kijkt hoe daar met die dingen wordt omgegaan, dan bedank ik liever.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:10 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Jup was er gisteren maar showmodellen geven ze hier niet mee WTF is dat voor onzin? Schijnbaar willen ze niks verkopen
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:26 schreef RiftNL het volgende:
Niet daar doen ze niet aan ben er gisterenavond nog geweest, nieuwe vriezer gekocht. Playstation Move ook gekocht maar ga ik terugbrengen wat is dat verpauperd als je vergelijkt met Kinect bah
wettelijk gezien mag elke winkel je ook in je smoel uitlachen en heel hard NEE roepen. what's your point?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Ik ben op zoek naar een tv tussen de 80 cm en 90 cm. Hij moet minimaal 100 hertz zijn en full HD hebben. Wifi zou ik ook wel leuk vinden maar dat is extra.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:25 schreef Dimens het volgende:
TS, wat voor televisie was je van plan te nemen?
Wat voor wasmachine ook?
Kan je zo vertellen welke apparaten je sowieso wel korting voor krijg bij BCC, daar kun je wel een beetje "afdingen". Het is trouwens heel normaal, zo'n 75% van de mensen doet het als het om een flink bedrag gaat.
Je weet dat je nu lult?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.
Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.
Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag.
Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.
Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is.
Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je weet dat je nu lult?![]()
Werknemers van de BCC krijgen niet eens te weten wat de inkoop prijs is.
Weet je zeker dat het de BCC was, BCC werkt met windows 7 op hun systeem.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...
Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
jijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...
Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
Zover ik weet is BCC de enige winkel die dusdanig koketteert met een laagste prijsgarantie, dus ja, 100% zeker want dát was ook juist de reden dat ik de manier van afwimpelen zo ridicuul vond.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het de BCC was, BCC werkt met windows 7 op hun systeem.
Ah, de BCC-werknemer in kwestie lijkt het topic ook gevonden te hebbenquote:
Als TV Samsung aanraden fail.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:32 schreef Dimens het volgende:
Televisie Wifi heeft hij niet, sowieso alleen hele dure televisies.
Playstation 3
Wasmachine
Zeg tegen de verkoper dat je alles voor ¤1250,- wilt mee nemen zonder verzend kosten. Dit moet wel lukken.
Maar je mag natuurlijk ook zelf kiezen welke televisie en wasmachine natuurlijk.
Een Panasonic aanraden bij een bedrag van ± ¤600,-quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:43 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Als TV Samsung aanraden fail.
Als je goede tv zoekt neem dan Panasonic of Pioneer beide uit dezelfde fabriek en al jaren de beste televisies die er te krijgen zijn.
Oude koeien uit de sloot halen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zover ik weet is BCC de enige winkel die dusdanig koketteert met een laagste prijsgarantie, dus ja, 100% zeker want dát was ook juist de reden dat ik de manier van afwimpelen zo ridicuul vond.
Knappe BCC trouwens als ze in 2008 al met Windows 7 werkten; windows 7 kwam immers eind 2009 pas op de markt...
Ja want alle slechte tv's zetten ze apart voor de mediamarkt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:48 schreef PierreBetfair het volgende:
MediaMarkt![]()
de Aldi van de electronica. In wat voor fkng pauperland leven we tegenwoordig
BCC.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:01 schreef lipper het volgende:
[..]
Ja want alle slechte tv's zetten ze apart voor de mediamarkt.
Het enige Aldi aspect in de winkel is dat het vol met dozen ligt.
Maar als ik het zo lees gaat afdingen niet echt lukken
Meelijwekkend zwaktebod; immers, élke ervaring is namelijk per definitie een "oude koe".quote:
Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk isquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een Panasonic aanraden bij een bedrag van ± ¤600,-
Wat een debiel ben je dan zeg, goeie plasma's zijn 50" of groter en moeten minimaal ¤1500,- kosten.
Panasonic LCD is helemaal niets, ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je dan veel beter een Samsung kan nemen.
Samsung is sowieso een van de betere qua televisies.
Denkje dat?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.
Zullen best betere merken zijn, maar wij hebben hier nu al zo'n 4 jaar 2 Samsung tv's staan en ze voldoen prima en doen in mijn beleving niet onder voor de duurdere merken qua beeld/geluid en mogelijkheden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk isDe betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
Joh ...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Tja jouw beleving.... Ik ben het met je eens dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding heben, maar om nou te zeggen dat je geen verschil ziet tussen een samsung een viera, dat ligt toch echt aan jouquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zullen best betere merken zijn, maar wij hebben hier nu al zo'n 4 jaar 2 Samsung tv's staan en ze voldoen prima en doen in mijn beleving niet onder voor de duurdere merken qua beeld/geluid en mogelijkheden.
Prijs/kwaliteit-verhouding vind ik het een aanrader.
Anyway, bij dergelijke toko's kun je prima afdingen op de getoonde prijzen, wij hebben toen tijdens een vergelijkbare actie (per zoveel euro, 50 korting) ook nog gewoon extra korting (zo'n 15 procent op het totaalbedrag) geregeld bovenop die aanbiedingen (moesten toen 2 tv's hebben en een wasmachine) en het werd nog gratis thuisbezorgd ook.
Was alleen de Saturn, al zal er qua beleid weinig verschil in zitten vermoed ik gezien het moederbedrijf van beiden.
Moet er wel bij vermelden dat het de 2e verkoper was die we spraken, de eerste had er blijkbaar geen trek in en begon direct met "Sorry, maar daar kunnen we niet aan beginnen ...".
Dan leef je nog in het vorige tijdperk. Paar jaar terug stonden Pioneer en Panasonic aan de top van de lijst. Tegenwoordig wordt ook Samsung als één van de betere merken beschouwd. De schermen zijn kwalitatief zo goed dat verschilende merken gebruik maken van hun schermen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk isDe betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
BCC is duur.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 02:13 schreef oinkoink12 het volgende:
Er is nu bij de saturn een btw actie, en bij de mediamarkt een actie die op hetzelfde neerkomt, De makkelijkste manier om 16% korting te krijgen!
Dat klopt maar dat betekend nog niet dat je niet goedkoper uit kunt zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Zeer bekend verhaal.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.
Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.
Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag.
Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.
Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is.
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Jups. En ga je niet eerst laten voorlichten door mm persoon. Weet wat je wilt en wat er te koop is.quote:Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.
Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
En hoop dat ze het op voorraad hebbenquote:Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.
Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Sterker nog, alle bedrijven op kieskeurig betalen om daar op te staan. En vervolgens ook nog eens voor elke keer dat er iemand doorklikt naar hun site via kieskeurig.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:41 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?quote:Op maandag 30 mei 2011 01:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?
Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
5 jaar geleden zegt genoeg denk ik.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?
Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:
Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
Ik heb vorige week bij de Saturn toch echt gewoon een lens gekocht met die korting en zo goedkoop kon ik 'm nergens krijgen. De normale prijs zonder korting was gewoon de prijs die al lang zo gold. Ook online kon ik die lens nergens goedkoper vinden. Dus nee, die prijs was niet omhoog gegooid.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoeveel % korting was dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef announcement het volgende:
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
Zijn ze nooit geweestquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.
Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.quote:
Het is dezelfde truc als IKEA. Gangpaden is vaak verliesgevend, alles eromheen marge marge margequote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.
De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.
De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |