Dat klopt maar dat betekend nog niet dat je niet goedkoper uit kunt zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Zeer bekend verhaal.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.
Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.
Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag.
Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.
Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is.
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Jups. En ga je niet eerst laten voorlichten door mm persoon. Weet wat je wilt en wat er te koop is.quote:Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.
Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
En hoop dat ze het op voorraad hebbenquote:Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.
Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Sterker nog, alle bedrijven op kieskeurig betalen om daar op te staan. En vervolgens ook nog eens voor elke keer dat er iemand doorklikt naar hun site via kieskeurig.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:41 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?quote:Op maandag 30 mei 2011 01:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?
Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
5 jaar geleden zegt genoeg denk ik.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:01 schreef Fixers het volgende:
[..]
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?
Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:
Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
Ik heb vorige week bij de Saturn toch echt gewoon een lens gekocht met die korting en zo goedkoop kon ik 'm nergens krijgen. De normale prijs zonder korting was gewoon de prijs die al lang zo gold. Ook online kon ik die lens nergens goedkoper vinden. Dus nee, die prijs was niet omhoog gegooid.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Hoeveel % korting was dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef announcement het volgende:
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
Zijn ze nooit geweestquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.
Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.quote:
Het is dezelfde truc als IKEA. Gangpaden is vaak verliesgevend, alles eromheen marge marge margequote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.
De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.
De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |