abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97416534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Dat klopt maar dat betekend nog niet dat je niet goedkoper uit kunt zijn.

Ik heb gisteren een TV gekocht bij Saturn en heb toch bijna 50 euro bespaard op de prijs die overal (inclusief de web winkels) gelijk was.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:17:23 #77
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_97419063
Goedkoopst = koop al je elektronica via een online winkel en ga het zelf ophalen. Lukt dat niet zoek dan ergens een kleinere keten en ga afdingen. Mocht dat ook niet lukken is de Mediamarkt een goede optie (hebben ze lekker veel) maar ga dan wel heen tijdens de actiedag of uitverkoop.
pi_97423178
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.

Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.

Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag :?.

Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.

Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is :{.
Zeer bekend verhaal.

Heb eigenlijk nooit echt problemen met afdingen bij de MM, je moet natuurlijk wel laten blijken dat je het product ook echt wilt echter niet tegen elke prijs.
Wel zal het natuurlijk een verschil maken of je in het goedkope of in het duurdere segment zit.
pi_97423324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
pi_97430541
ik ding altijd af bij de AH met een volle kar met boodschappen
  zondag 29 mei 2011 @ 00:27:48 #81
177810 Evenveel
en niet minder
pi_97443129
Bij de MediaMarkt kun je prima afdingen. Je kunt bij zoveel winkels afdingen trouwens, het is maar net hoe je het brengt natuurlijk!

En de BCC is echt gaar... Toen ik daar met een prijs/uitdraai van een fysieke winkel aankwam waarbij de prijs bijna 100 euro lager uitkwam (een SLR-camera), kreeg ik de camera niet voor dat bedrag mee omdat die winkel niet op hun lijstje stond :') Echt zielig gewoon...
Doei.
pi_97456621
Media Markt en Saturn vind ik niet bepaald goedkoop met witgoed en koelkasten.
Als ik op kieskeurig.nl kijk zie ik modellen die soms wel 200,- goedkoper zijn en dat ook nog eens incl bezorgkosten :{
Interessant he ?
  zondag 29 mei 2011 @ 16:30:01 #83
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_97459903
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_97459940
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
Jups. En ga je niet eerst laten voorlichten door mm persoon. Weet wat je wilt en wat er te koop is.
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 17:21:27 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_97461652
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
En hoop dat ze het op voorraad hebben :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97482805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?

Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
  maandag 30 mei 2011 @ 01:12:33 #87
222505 PP.
Heldt.
pi_97483081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
Sterker nog, alle bedrijven op kieskeurig betalen om daar op te staan. En vervolgens ook nog eens voor elke keer dat er iemand doorklikt naar hun site via kieskeurig.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_97485477
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 01:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?

Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?

Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:

Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
pi_97486296
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?

Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:

Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
5 jaar geleden zegt genoeg denk ik.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:20:15 #90
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97489445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Ik heb vorige week bij de Saturn toch echt gewoon een lens gekocht met die korting en zo goedkoop kon ik 'm nergens krijgen. De normale prijs zonder korting was gewoon de prijs die al lang zo gold. Ook online kon ik die lens nergens goedkoper vinden. Dus nee, die prijs was niet omhoog gegooid.
Don't let my username fool you...
  maandag 30 mei 2011 @ 12:54:36 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97492417
Er was eens een winkel waar dit allemaal geen probleem was. It's ofzo.
pi_97506772
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
pi_97506801
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef announcement het volgende:
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
Hoeveel % korting was dat.
pi_97513948
Weet ik niet meer, was 3 jaar geleden. Zal zo'n 10 á 15% zijn geweest.
pi_97584426
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
pi_97591174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
Zijn ze nooit geweest ;)
pi_97591257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Zijn ze nooit geweest ;)
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
pi_97591329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Het is dezelfde truc als IKEA. Gangpaden is vaak verliesgevend, alles eromheen marge marge marge
pi_97591344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
pi_97591375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')