abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97379879
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.

Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.

Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag :?.

Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.

Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is :{.
Je weet dat je nu lult? :')
Werknemers van de BCC krijgen niet eens te weten wat de inkoop prijs is. :')
pi_97380618
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:13 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je weet dat je nu lult? :')
Werknemers van de BCC krijgen niet eens te weten wat de inkoop prijs is. :')
Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...

Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
I was an atheist until I realized I was God
pi_97380699
Televisie Wifi heeft hij niet, sowieso alleen hele dure televisies.

Playstation 3

Wasmachine

Zeg tegen de verkoper dat je alles voor ¤1250,- wilt mee nemen zonder verzend kosten. Dit moet wel lukken.
Maar je mag natuurlijk ook zelf kiezen welke televisie en wasmachine natuurlijk.
pi_97380717
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

Euuhm vrind, dan zit ík dus niet te lullen, maar was die lieftallige BCC-medewerker het aan het doen...

Zag hem in krampachtig in 1 of ander DOS-achtig systeem aanklooien waar hij zelf nota bene al weinig van leek te snappen en om hem daarbij ook nog even te controleren op eventuele leugens ging me toch nét een tikkie te ver.
Maar okay, kennelijk is dat wel degelijk nodig bij de BCC; thanks for the headsup!
Weet je zeker dat het de BCC was, BCC werkt met windows 7 op hun systeem.
pi_97380945
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:31 schreef kastanova het volgende:

[..]

jij :') tyfusmongool
pi_97380952
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:33 schreef Dimens het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het de BCC was, BCC werkt met windows 7 op hun systeem.
Zover ik weet is BCC de enige winkel die dusdanig koketteert met een laagste prijsgarantie, dus ja, 100% zeker want dát was ook juist de reden dat ik de manier van afwimpelen zo ridicuul vond.

Knappe BCC trouwens als ze in 2008 al met Windows 7 werkten; windows 7 kwam immers eind 2009 pas op de markt...
pi_97380996
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef essentieel het volgende:

[..]

jij :') tyfusmongool
Ah, de BCC-werknemer in kwestie lijkt het topic ook gevonden te hebben O+.
pi_97381115
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:32 schreef Dimens het volgende:
Televisie Wifi heeft hij niet, sowieso alleen hele dure televisies.

Playstation 3

Wasmachine

Zeg tegen de verkoper dat je alles voor ¤1250,- wilt mee nemen zonder verzend kosten. Dit moet wel lukken.
Maar je mag natuurlijk ook zelf kiezen welke televisie en wasmachine natuurlijk.
Als TV Samsung aanraden fail.

Als je goede tv zoekt neem dan Panasonic of Pioneer beide uit dezelfde fabriek en al jaren de beste televisies die er te krijgen zijn.
pi_97381310
MediaMarkt :D :') de Aldi van de electronica. In wat voor fkng pauperland leven we tegenwoordig 8)7
pi_97381586
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:43 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Als TV Samsung aanraden fail.

Als je goede tv zoekt neem dan Panasonic of Pioneer beide uit dezelfde fabriek en al jaren de beste televisies die er te krijgen zijn.
Een Panasonic aanraden bij een bedrag van ± ¤600,-
Wat een debiel ben je dan zeg, goeie plasma's zijn 50" of groter en moeten minimaal ¤1500,- kosten. :')
Panasonic LCD is helemaal niets, ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je dan veel beter een Samsung kan nemen.

Samsung is sowieso een van de betere qua televisies.
pi_97381626
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:39 schreef kastanova het volgende:

[..]

Zover ik weet is BCC de enige winkel die dusdanig koketteert met een laagste prijsgarantie, dus ja, 100% zeker want dát was ook juist de reden dat ik de manier van afwimpelen zo ridicuul vond.

Knappe BCC trouwens als ze in 2008 al met Windows 7 werkten; windows 7 kwam immers eind 2009 pas op de markt...
Oude koeien uit de sloot halen. :')
pi_97381740
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:48 schreef PierreBetfair het volgende:
MediaMarkt :D :') de Aldi van de electronica. In wat voor fkng pauperland leven we tegenwoordig 8)7
Ja want alle slechte tv's zetten ze apart voor de mediamarkt.
Het enige Aldi aspect in de winkel is dat het vol met dozen ligt.

Maar als ik het zo lees gaat afdingen niet echt lukken
pi_97381793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:01 schreef lipper het volgende:

[..]

Ja want alle slechte tv's zetten ze apart voor de mediamarkt.
Het enige Aldi aspect in de winkel is dat het vol met dozen ligt.

Maar als ik het zo lees gaat afdingen niet echt lukken
BCC.
pi_97381912
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Oude koeien uit de sloot halen. :')
Meelijwekkend zwaktebod; immers, élke ervaring is namelijk per definitie een "oude koe".

Maar hé, veel succes nog met je baantje aldaar, gezien je communicatieve kwaliteiten is dit al heel wat! :*.
pi_97382640
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:57 schreef Dimens het volgende:

[..]

Een Panasonic aanraden bij een bedrag van ± ¤600,-
Wat een debiel ben je dan zeg, goeie plasma's zijn 50" of groter en moeten minimaal ¤1500,- kosten. :')
Panasonic LCD is helemaal niets, ik denk dat iedereen er wel over eens is dat je dan veel beter een Samsung kan nemen.

Samsung is sowieso een van de betere qua televisies.
Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk is :) De betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
pi_97385826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Kieskeurig.nl verkoopt helemaal geen wasmachines, koelkasten, etc.
Denkje dat?
Toch zie ik ze vol staan met koelkasten.
En ze verkopen het niet maar linkjes naar de goedkoopste winkels.
Interessant he ?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:45:35 #67
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97386152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet wijs als je zegt dat Samsung een goed tv merk is :) De betere merken zijn toch echt Pioneer en Panasonic ze winnen niet voor niets awards met beste tv van het jaar (Viera serie) en ja die zijn er ook voor 600-700 euro sowieso plasma > lcd
Zullen best betere merken zijn, maar wij hebben hier nu al zo'n 4 jaar 2 Samsung tv's staan en ze voldoen prima en doen in mijn beleving niet onder voor de duurdere merken qua beeld/geluid en mogelijkheden.
Prijs/kwaliteit-verhouding vind ik het een aanrader.

Anyway, bij dergelijke toko's kun je prima afdingen op de getoonde prijzen, wij hebben toen tijdens een vergelijkbare actie (per zoveel euro, 50 korting) ook nog gewoon extra korting (zo'n 15 procent op het totaalbedrag) geregeld bovenop die aanbiedingen (moesten toen 2 tv's hebben en een wasmachine) en het werd nog gratis thuisbezorgd ook.
Was alleen de Saturn, al zal er qua beleid weinig verschil in zitten vermoed ik gezien het moederbedrijf van beiden.
Moet er wel bij vermelden dat het de 2e verkoper was die we spraken, de eerste had er blijkbaar geen trek in en begon direct met "Sorry, maar daar kunnen we niet aan beginnen ...". :P
pi_97386264
Tijdens dit soort acties van de mediamarkt verhogen ze wel de prijzen van sommige artikelen..... Dus er blijft nog steeds onderhandelingsruimte. Alleen aangezien iedereen bij de mediamarkt zijn eigen afdeling heeft is het lastiger een mooie prijs te kunnen afspreken voor het totaalpakket. Je kan mijns inziens beter naar een kleinere toko en dan direct de manager aanspreken.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_97386596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Denkje dat?
Joh ... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2011 15:56:54 ]
pi_97410769
Er is nu bij de saturn een btw actie, en bij de mediamarkt een actie die op hetzelfde neerkomt, De makkelijkste manier om 16% korting te krijgen!
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 03:11:57 #71
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97411396
Uitzoeken wat je wilt en kijken wat het moet kosten. Vervolgens jouw prijs bepalen ervoor en verkopers melden dat je dat en dat wilt hebben voor die prijs en dat je dan meteen afrekent.

Ik weet niet hoe ze precies werken bij de mediamarkt, maar als je verkopers hebt op provisiebasis dan kun je best wel wat bedingen. En dan ook even naar de collega's gaan.

It's is niet voor niets failliet gegaan; kennelijk gaat het niet zo lekker in die branch en dan is het toch wel gewenst als je weer een verkoop realiseert.
Ook hoi !
pi_97412434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:45 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zullen best betere merken zijn, maar wij hebben hier nu al zo'n 4 jaar 2 Samsung tv's staan en ze voldoen prima en doen in mijn beleving niet onder voor de duurdere merken qua beeld/geluid en mogelijkheden.
Prijs/kwaliteit-verhouding vind ik het een aanrader.

Anyway, bij dergelijke toko's kun je prima afdingen op de getoonde prijzen, wij hebben toen tijdens een vergelijkbare actie (per zoveel euro, 50 korting) ook nog gewoon extra korting (zo'n 15 procent op het totaalbedrag) geregeld bovenop die aanbiedingen (moesten toen 2 tv's hebben en een wasmachine) en het werd nog gratis thuisbezorgd ook.
Was alleen de Saturn, al zal er qua beleid weinig verschil in zitten vermoed ik gezien het moederbedrijf van beiden.
Moet er wel bij vermelden dat het de 2e verkoper was die we spraken, de eerste had er blijkbaar geen trek in en begon direct met "Sorry, maar daar kunnen we niet aan beginnen ...". :P
Tja jouw beleving.... Ik ben het met je eens dat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding heben, maar om nou te zeggen dat je geen verschil ziet tussen een samsung een viera, dat ligt toch echt aan jou :P

Verder is er bij de MM prima af te dingen, gewoon een rondje lopen met een (senior?) medewerker en de 3 producten aanwijzen die je wilt hebben en dan aan het einde aangeven dat je deze wilt kopen voor max 1200 euro, of dat mogelijk is. Dan hoor je het vanzelf. Dan moet je uiteraard niet producten uitkiezen die totaal op 2000 euro uitkomen, maar van 1450 naar 1200 moet wel lukken toch?
pi_97413253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dan leef je nog in het vorige tijdperk. Paar jaar terug stonden Pioneer en Panasonic aan de top van de lijst. Tegenwoordig wordt ook Samsung als één van de betere merken beschouwd. De schermen zijn kwalitatief zo goed dat verschilende merken gebruik maken van hun schermen.
pi_97413298
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik vind BCC helemaal niet zo duur normaal. Dat van die kortingsactie wist ik niet, maar als die al loopt dan is het natuurlijk logisch dat ze niet nog meer korting gaan geven.
BCC is duur.
pi_97413710
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 02:13 schreef oinkoink12 het volgende:
Er is nu bij de saturn een btw actie, en bij de mediamarkt een actie die op hetzelfde neerkomt, De makkelijkste manier om 16% korting te krijgen!
Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
pi_97416534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je vergeet dat Mediamarkt/Saturn (is één bedrijf) voor dit soort acties de 'normale' verkoopprijs met zo'n 15-20% opschroeft. Ik ben er ook bijna ingetuind ooit, met een camera. Ding was al een tijdje overal te krijgen voor dezelfde marktprijs, Mediamarkt kondigt zo'n geen btw-actie aan, ik ga kijken en dat ding kost met die btw-korting net zoveel als bij de dure fotovakhandel een straatje verder waar ik geen bijzondere kortingen krijg. (Maar wel goede service)
Dat klopt maar dat betekend nog niet dat je niet goedkoper uit kunt zijn.

Ik heb gisteren een TV gekocht bij Saturn en heb toch bijna 50 euro bespaard op de prijs die overal (inclusief de web winkels) gelijk was.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:17:23 #77
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_97419063
Goedkoopst = koop al je elektronica via een online winkel en ga het zelf ophalen. Lukt dat niet zoek dan ergens een kleinere keten en ga afdingen. Mocht dat ook niet lukken is de Mediamarkt een goede optie (hebben ze lekker veel) maar ga dan wel heen tijdens de actiedag of uitverkoop.
pi_97423178
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:47 schreef kastanova het volgende:
Hmmmzzz... Of het is sindsdien veranderd óf ik heb gewoon veel geluk gehad, maar zo'n 3 jaar geleden wilde ik een Home Cinema Set aanschaffen en heb ik hem uiteindelijk voor een spotprijsje bij de Mediamarkt kunnen krijgen.

Eerst inderdaad via Tweakers pricewatch de goedkoopste online winkel opgezocht en met dat gegeven naar de Mediamarkt gegaan.
Verhaal uitgelegd van de goedkopere online shop waarna de medewerker aangaf dat zij het alleen voor die prijs zouden verkopen als de HCS ook daadwerkelijk bij de online winkel op voorraad was.
Dat was het en *poef*, toen kon ik hem ook direct voor die prijs ben hen krijgen.

Echter, lekker gemaakt door die "Laagste prijsgarantie"-reclames van de BCC ook daar maar even naartoe gegaan om te kijken hoeveel ik er bij hen nog af kon krijgen.
Nou, de beste man keek even in zijn computer en kwam terug met een prijs die nota bene bóven die van de Mediamarkt lag :?.

Euuuh... Jullie bieden toch een laagste prijsgarantie?
Uhuh, dat deden ze inderdaad, maar die gold alleen tot een bepaalde hoogte; oftewel, zodra de concurrent té laag zat met zijn prijs, dan gold de laagste prijsgarantie niet meer.
"Tja meneer, als we lager dan dit bedrag gaan zitten, gaan we er zelfs verlies op maken en u begrijpt vast wel dat we dat niet gaan doen..."
Op de vraag waarom de Mediamarkt het dan wel kon kreeg ik een slap lulverhaal over een ander inkoopbeleid en toen was de discussie in zijn ogen dan ook afgesloten.

Nou, tot zover de laagste prijsgarantie van de BCC; die geldt kennelijk alleen als de concurrent niet té goedkoop is :{.
Zeer bekend verhaal.

Heb eigenlijk nooit echt problemen met afdingen bij de MM, je moet natuurlijk wel laten blijken dat je het product ook echt wilt echter niet tegen elke prijs.
Wel zal het natuurlijk een verschil maken of je in het goedkope of in het duurdere segment zit.
pi_97423324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:36 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Denkje dat?
Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
pi_97430541
ik ding altijd af bij de AH met een volle kar met boodschappen
  zondag 29 mei 2011 @ 00:27:48 #81
177810 Evenveel
en niet minder
pi_97443129
Bij de MediaMarkt kun je prima afdingen. Je kunt bij zoveel winkels afdingen trouwens, het is maar net hoe je het brengt natuurlijk!

En de BCC is echt gaar... Toen ik daar met een prijs/uitdraai van een fysieke winkel aankwam waarbij de prijs bijna 100 euro lager uitkwam (een SLR-camera), kreeg ik de camera niet voor dat bedrag mee omdat die winkel niet op hun lijstje stond :') Echt zielig gewoon...
Doei.
pi_97456621
Media Markt en Saturn vind ik niet bepaald goedkoop met witgoed en koelkasten.
Als ik op kieskeurig.nl kijk zie ik modellen die soms wel 200,- goedkoper zijn en dat ook nog eens incl bezorgkosten :{
Interessant he ?
  zondag 29 mei 2011 @ 16:30:01 #83
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_97459903
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_97459940
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb nooit problemen met afdingen bij de mm. Key is je voorbereiding. Weet wat je wil en zoek uit wat dat waar kost. Of zodra je een mooie koelkast ziet, kijk op je telefoon op kieskeurig.nl naar de prijzen.

Vaak, zodra ze merken dat je voorbereid bent, komen ze meteen met hun beste prijs. Die lager is dan waar ik op hoopte.
Jups. En ga je niet eerst laten voorlichten door mm persoon. Weet wat je wilt en wat er te koop is.
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 17:21:27 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_97461652
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:30 schreef _Flash_ het volgende:

En hoop dat ze het op voorraad hebben :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97482805
quote:

[..]

En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?

Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
  maandag 30 mei 2011 @ 01:12:33 #87
222505 PP.
Heldt.
pi_97483081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat laten ze je geloven, dat zij weten waar het het goedkoopste is.
Veel bedrijven betalen gewoon voor de vermelding.
Sterker nog, alle bedrijven op kieskeurig betalen om daar op te staan. En vervolgens ook nog eens voor elke keer dat er iemand doorklikt naar hun site via kieskeurig.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_97485477
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 01:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En daaruit concludeer jij dat de prijs omhoog was gegooid? Heb je überhaupt de prijs in de MM gezien voor de actie?

Overigens gebeurt dat niet tot nauwelijks meer (ja, het kwam wel eens voor). Sinds er de laatste tijd steeds meer aandacht voor is wordt sowieso de week voor een actie niet meer met de prijzen gekloot.
Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?

Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:

Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
pi_97486296
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Werk jij soms voor het LAAT JE NIET GEK MAKEN KOPUH KOPU KOPUH! Wij van Saturn concureren met MM, ook al zijn we dat zelf. bedrijf?

Het is eigen observatie, al van een jaar of 5 geleden de exacte bedragen weet ik zo niet meer. Maar het ging ongeveer zo:

Camera X heeft bij de introductie een adviesprijs 900 euro.
Na de introductie zakt de gebruikelijke verkoopprijs naar ¤ 750,- bij zowel MM als de overige verkopers.
MM doet een BTW-weg ermee actie, dus ik denk dat camera X 750/119*100= ¤630,- gaat kosten.
In de MM constateer ik dat camera x niet ¤ 630,- kost maar gewoon ¤ 750,-. De geen-btw actieprijs is namelijk berekend met een verkoopprijs van ¤ 875,-/119*100= ¤ 735,-. Slechts marginaal goedkoper dan bij de overige verkopers. Voor zo'n klein bedrag houd ik liever een kundige vakhandel in stand. Dan kan ik nog ergens heen als ik eens vragen heb, of garantie/reparatie/service.
5 jaar geleden zegt genoeg denk ik.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:20:15 #90
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97489445
quote:

[..]

Ik heb vorige week bij de Saturn toch echt gewoon een lens gekocht met die korting en zo goedkoop kon ik 'm nergens krijgen. De normale prijs zonder korting was gewoon de prijs die al lang zo gold. Ook online kon ik die lens nergens goedkoper vinden. Dus nee, die prijs was niet omhoog gegooid.
Don't let my username fool you...
  maandag 30 mei 2011 @ 12:54:36 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97492417
Er was eens een winkel waar dit allemaal geen probleem was. It's ofzo.
pi_97506772
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
pi_97506801
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef announcement het volgende:
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
Hoeveel % korting was dat.
pi_97513948
Weet ik niet meer, was 3 jaar geleden. Zal zo'n 10 á 15% zijn geweest.
pi_97584426
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
pi_97591174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
Zijn ze nooit geweest ;)
pi_97591257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Zijn ze nooit geweest ;)
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
pi_97591329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

Het is dezelfde truc als IKEA. Gangpaden is vaak verliesgevend, alles eromheen marge marge marge
pi_97591344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
pi_97591375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')