abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 12:54:36 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97492417
Er was eens een winkel waar dit allemaal geen probleem was. It's ofzo.
pi_97506772
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
pi_97506801
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef announcement het volgende:
Bij de MM kun je gewoon onderhandelen hoor. Toen ik op mezelf ging ben ik met een boodschappenlijst naar de MM gegaan en heb gezegd wat ik allemaal nodig had (gasfornuis, koelkast, stofzuiger, magnetron, tv, dolby-set, strijkijzer). Na e.e.a. uitgezocht te hebben kon er uiteindelijke best een mooie prijs worden gemaakt.
Hoeveel % korting was dat.
pi_97513948
Weet ik niet meer, was 3 jaar geleden. Zal zo'n 10 á 15% zijn geweest.
pi_97584426
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
pi_97591174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik onderhandel altijd wel met succes bij de mediamarkt, koop er bijna niks voor de originele prijs. Ze moeten even bellen met iemand achter de schermen en dan gaat er altijd wel wat vanaf.

Maar goedkoop zijn ze niet meer helaas.
Zijn ze nooit geweest ;)
pi_97591257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:55 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Zijn ze nooit geweest ;)
In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
pi_97591329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Het is dezelfde truc als IKEA. Gangpaden is vaak verliesgevend, alles eromheen marge marge marge
pi_97591344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In het foldertje staan vaak wel redelijk goede aanbiedingen. Het idee is dat je die uitzoekt en daardoor gaat denken, hey, ik ben toch niet gek, mediamarkt is IDD goedkoop.

De rest van de meuk is bovengemiddeld geprijst. Marketing.
Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
pi_97591375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat dus, en ja er zijn genoeg producten die inderdaad goedkoop zijn, maar er zijn minstens net zoveel producten die duurden zijn dan bij de concurrentie. Aan de andere kant kan je het altijd voor de goedkoopste prijs meenemen (laagsteprijs garantie).
Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
pi_97591421
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:00 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Niet geheel waar want webwinkels tellen niet mee en die zijn soms NOG goedkoper!
Daar valt ook niet mee te concurreren, dus logisch dat die niet meetellen.
pi_97591450
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar valt ook niet mee te concurreren, dus logisch dat die niet meetellen.
Dus zijn ze niet goedkoop ;)
pi_97591528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:02 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dus zijn ze niet goedkoop ;)
Voor een fysieke winkel zijn ze zeker wel goedkoop (mits je dus zelf een beetje oplet) en er zitten genoeg producten tussen die net zo duur zijn (of soms zelfs goedkoper) als bij de goedkoopste webwinkels.

Edit: voor bekabeling moet je trouwens wel met een grote boog om ze heen lopen.
pi_97591579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voor een fysieke winkel zijn ze zeker wel goedkoop (mits je dus zelf een beetje oplet) en er zitten genoeg producten tussen die net zo duur zijn (of soms zelfs goedkoper) als bij de goedkoopste webwinkels.
Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
pi_97592224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
Daar MOET je zeker wel onderscheid in maken. Een pure webwinkel heeft een volledig ander verdienmodel dan een fysieke winkel.

Fysieke winkels:
-hebben voorraad
-zitten op goede locaties
-hebben veel ruimte nodig als showroom

Webwinkels:
-Hebben vaak geen voorraad maar doen aan drop-shipping of een just-in-time voorraad.
-kunnen in goedkope achterafpandjes, zolderkamers of garaboxen werken
-Hebben alleen maar magazijn en kantoorruimte nodig
pi_97592268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar MOET je zeker wel onderscheid in maken. Een pure webwinkel heeft een volledig ander verdienmodel dan een fysieke winkel.

Fysieke winkels:
-hebben voorraad
-zitten op goede locaties
-hebben veel ruimte nodig als showroom

Webwinkels:
-Hebben vaak geen voorraad maar doen aan drop-shipping of een just-in-time voorraad.
-kunnen in goedkope achterafpandjes, zolderkamers of garaboxen werken
-Hebben alleen maar magazijn en kantoorruimte nodig
Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
pi_97592416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Mediamarkt heeft 26 eigen winkels in Nederland op A locaties. Enig idee wat dat kost (inclusief personeel)? Dus ja, daar moet je wel degelijk onderscheid in maken. Dat het voor sommige consumenten niet uit maakt is weer een ander verhaal.
pi_97592450
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mediamarkt heeft 26 eigen winkels in Nederland op A locaties. Enig idee wat dat kost (inclusief personeel)? Dus ja, daar moet je wel degelijk onderscheid in maken. Dat het voor sommige consumenten niet uit maakt is weer een ander verhaal.
Je weet dat elke Mediamarkt een op zichzelf staande firma is? Het zijn dus 26 VERSCHILLENDE bedrijven met 26 eigenaren ;) Ze dragen de naam alleen meer niet en moeten zelf een x aantal miljoen erin pompen.
pi_97592484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Je weet dat elke Mediamarkt een op zichzelf staande firma is? Het zijn dus 26 VERSCHILLENDE bedrijven met 26 eigenaren ;) Ze dragen de naam alleen meer niet en moeten zelf een x aantal miljoen erin pompen.
Je weet dat die eigenaren slechts voor 10% eigenaar zijn? Feit blijft dat ze flinke panden + personeel te onderhouden hebben.
pi_97592509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je weet dat die eigenaren slechts voor 10% eigenaar zijn?
Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
pi_97592530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
1 groot filiaal heeft al meer medewerkers dan dat.
pi_97592536
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Jaren gewerkt in huishoudelijke artikelen: zowel web als detailhandel. Ik weet wel een beetje hoe een en ander in elkaar zit. Werd dagelijks geconfronteerd met "Op internet is het goedkoper."
pi_97592557
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

1 groot filiaal heeft al meer medewerkers dan dat.
Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
pi_97592643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.

Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
pi_97592662
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Weet wel zeker van niet. In Bergen op Zoom werken misschien 20-30 vaste mensen rest allemaal 0 uren of oproep etc. Wehkamp heeft ook eigen fabrieken etc.
Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:36:14 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_97592681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
En waar baseer je die 100% zekerheid op?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_97592684
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.

Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gek ;) Ik denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
pi_97592712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Bij MM werken 18 jarige jongetjes voor 3-4 euro per uur hoor :) Heb er wat vage kennissen werken namelijk die betalen sowieso slecht (eigenlijk alle detailhandel).
pi_97592719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gek ;) Ik denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
Ik denk het wel. Ik hoor jou ook niet zeggen hoeveel FTE'ers wehkamp heeft, daarbij is wehkamp al helemaal niet goedkoop.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:37:18 #120
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_97592727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef RiftNL het volgende:

[..]

250 man onder contract idd hoeveel werken er daadwerkelijk 30-40 uur? Ik schat 40-50 man die bedrijven zijn niet gek ;) Ik denk dat een grote webwinkel niet zoveel scheelt qua kosten met een grote fysieke winkel.
Ah, van 100% zeker dezelfde kosten, ben je al zover dat je denkt dat het niet zoveel scheelt, dat is nogal een verschil.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')