abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97155324
Hoi Hoi,

Na 2 jaar terug het mooie Groningse platteland ingeruild te hebben voor een appartementje in de Hofstad werd het nu wel ongeveer tijd om geen geld meer in een bodemloze put genaamd Huur te gooien en een eigen huis te kopen :)

Viel niet mee in de Hofstad om iets te vinden wat aan al onze eisen voldeed, maar uiteindelijk is het gelukt en krijgen we 4 juli de sleutel :7

omdat het nog niet helemaal naar onze smaak is ( 8)7 ) moeten we nog wel 1 en ander aan kleine klusjes doen om het naar onze wensen te maken.

Maar iedereen hier is dol op foto's, dus laten we beginnen:

De voorkant:

De achterkant:

De woonkamer:

De moderne keuken:

Slaapkamer voor:

Een andere willekeurige slaapkamer:

De eigentijdse badkamer:

De spreekwoordelijke druppel om de woning te kopen, de zolder:

Maar goed wat gaan we o.a. doen:

Woonkamer
- Tussenmuur verwijderen
- Verwijderen verwarmingen
- Schuifpui plaatsen
- WCD verlagen (30cm x4)
- Aarden stopcontacten
- Keuken verwijderen
- Leidingen keuken verleggen
- Vloerverwarming
- Stenen vloer leggen
- Dubbelglas keuken
- Vloer isoleren
- Kamerdeur vervangen
- Nieuwe keuken plaatsen

Gang
- Trap renoveren
- WC volledig renoveren
- Nieuwe deuren plaatsen
- Aansluiting vloerverwarming creëeren
-Groepenkast vervangen + Uitbreiden

Overloop:
- plaatsen vaste trap naar zolder
- Dichtmaken gat vlizotrap
- Deuren vervangen
- 1 Deur verwijderen – Dichtmaken met Giboblokken

Slaapkamers
- Renoveren/vervangen verwarmingen
- Dubbelglas
- Leidingen wegwerken/infrezen
- Bovenlichten vervangen
- T-muur plaatsen

Badkamer
- Volledig vervangen/renoveren

Zolder
- Plaatsen van 2 dakkapellen á 8 meter
- 2 kamers creëren
- Aftimmeren

Maar hoe gaat het er ongeveer uitzien?

Tsja ik ben niet zo handig met kleurtjes in floorplanner, maar zoiets als dit gaat het worden:

Eigenlijk zijn we wel aardig tevreden over de plannen van de beneden verdieping. Boven staat nog enigzins ter discussie, en dan met name de badkamer, die is niet zo groot en een beetje onpraktisch.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Ow ja, 1 opmerking, we hebben expres voor een huis gekozen dat stuctureel goed in elkaar zit en van binnen lekker pauper is zodat we alles kunnen doen en laten wat we zelf willen en volledig onze smaak kunnen doorvoeren :) Immers nu betalen we niet voor de reeds geplaatste luxe keuken en badkamer :)

Daarnaast willen we dan volgend jaar de vloer van de woonkamer doortrekken in de tuin en dan dmv de enorme glaswand een ruimtelijk effect te creëren

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 22-05-2011 15:27:24 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator zondag 22 mei 2011 @ 17:19:53 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97160962
Welkom in K&W ! *O*

Poeh, dat zijn nog eens indrukwekkende plannen ! We kunnen beter vragen wat er uiteindelijk nog blijft zitten ;)

Zijn jullie van plan om alles zelf te gaan doen ? Of betrekken jullie een aannemer bij de bouwkundige veranderingen ?

Mooi huisje hoor ! Daar valt best wat van te maken lijkt mij :s)
pi_97173235
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in K&W ! *O*

Poeh, dat zijn nog eens indrukwekkende plannen ! We kunnen beter vragen wat er uiteindelijk nog blijft zitten ;)

Zijn jullie van plan om alles zelf te gaan doen ? Of betrekken jullie een aannemer bij de bouwkundige veranderingen ?

Mooi huisje hoor ! Daar valt best wat van te maken lijkt mij :s)
ik liep hier al een tijdje rond hoor :) maar toch bedankt.

Wat er blijft zitten? Eigenlijk wordt elke cm2 aangepakt van binnen, van buiten voorlopig niets.

In principe zou ik praktisch alles zelf kunnen doen, maar tijd is ook een issue, vandaar dat het ongeveer 50/50 gaat worden, zolang daar het geld voor is ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97173490
Oeh dat is heel wat anders dan "alleen" een inbouwkast :D
Ben benieuwd!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 mei 2011 @ 21:33:12 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97174611
Waarom geen luxe(re) badkamer op de plaats van de kastenkamer? hebben jullie zóveel kleding? want dan zou ik gaan voor een wisselopslag op zolder qua kleding, (zomerkleding in de winter daar opbergen en vice versa) en waar nu de badkamer gepland staat, een inloopkast maken.

Ben benieuwd naar klusfoto's!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97177593
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh dat is heel wat anders dan "alleen" een inbouwkast :D
Ben benieuwd!
Haha, ja idd, maar mn ega weet het nog steeds niet, ze heeft een tekening van mij gekregen waar staat "RanTheMan's room" Met daar in getekend, een bureau, computers, playstation tv en al the toys a Boy wants to have.

Tijdens de verbouwing is ze een dikke week weg, dus als ze terug komt treft ze een verrassing aan :)
pi_97178119
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef DJMO het volgende:
Waarom geen luxe(re) badkamer op de plaats van de kastenkamer? hebben jullie zóveel kleding? want dan zou ik gaan voor een wisselopslag op zolder qua kleding, (zomerkleding in de winter daar opbergen en vice versa) en waar nu de badkamer gepland staat, een inloopkast maken.

Ben benieuwd naar klusfoto's!
De badkamer blijft een issue, maar ik weet het nog niet. Kijk ik kan een kamer opofferen, maar dat is verkoop technisch niet zo handig, want dan hou ik op de eerste etage maar 2 slaapkamers over. Goed om te weten is dat huis in een kinderlijke buurt staat, er zit een basis school tegenover en al onze toekomstige buren hebben een hond en een setje kinderen. Het is voor ons een tussen woning waar we misschien 5 jaar gaan wonen. Als we dan een slaapkamer overhouden maakt dat het minder interessant voor de mogelijk volgende bewoners. Niet dat dat heel erg belangrijk is, maar wel iets om in het achter hoofd te houden.

Op zolder komen 2 kamers, 1 als hobby kamer en evt als slaapkamer, en de 2e ruimte wordt een soort wasruimte, met droogrek, wasmachine droogtrommel etc etc. Dus dat zal niet zo snel omgebouwd worden tot slaapkamer. Dus dan hou ik 4 slaapkamers over. Met jou plan max 3, tsja

Wat wel in mn achterhoofd speelt is in de kamer waar nu die T muur staat en dikke meter af te snoepen en bij de badkamer te trekken, is de meest logische kant. Maar grote probleem daar is een vrij grote koof die er loopt en die zou dan midden in de extra meter zitten. Die kan wel verplaatst worden, maar dat betekend dan weer een aanpassing in mn keuken.. zoveel keuzes om te maken.. Ik weet gewoon niet wat het beste is.

Als iemand nog een ideetje heeft :) hoor het hel graag
pi_98191114
ff een update:
De schuifpui is van de baan, bleek echt achtelijk duur, het ding zelf niet, maar plaatsen en aanpassingen wel. Ik vond het gewoon het geld niet waar, er moeten immers keuzes gemaakt worden :)
Het alternatief wat nog geen 1/3 kost van de schuifpui is dit:

Verder woon ik nu naast een praxis megastores, daar gingen mijn ega en ik eerst heen om te oriënteren op de mogelijkheden voor een vloer, de bedoeling was dat we dan enigzins wisten wat we wilden wanneer we naar echte tegelzaken gingen. Nou dat hadden we niet moeten doen, we vonden daar onze droomvloer, en na 12 winkels te hebben bezocht hadden we nog altijd niet een winkel gevonden die die specifieke tegel kon leveren of iets had wat er verdacht veel op leek.

Na veel mailen en bellen gisteren eindelijk een partij gevonden die de tegels kan leveren, leggen en de hoofdvloerverwarming kon doen, en dat ook nog tegen een heel acceptabel tarief. De reden dat ik alles door 1 partij wilde laten uitvoeren is dat ik iemand ken die het wel apart liet doen (dus vloer en verwarming) er ontstond een issue en beide partijen gaven elkaar de schuld. Dat gezeik voor die paar honderd euro wil ik niet :)
pi_98191241
De vloer in kwestie:

Het is grijs bruin maar wat je niet ziet op de foto is dat er een metallic spikkel in zit en een iets wat grof reliëf.. Uit praktisch oogpunt kiezen we voor een donkere voeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 09:28:26 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98191244
misschien stomme vraag: maar als je je droomvloer bij de praxis ziet liggen, waarom koop je hem dan daar niet gewoon? Of is het omdat er geen merknaam opstaat dat je hem niet bij de praxix vandaan wil??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_98191277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:28 schreef DJMO het volgende:
misschien stomme vraag: maar als je je droomvloer bij de praxis ziet liggen, waarom koop je hem dan daar niet gewoon? Of is het omdat er geen merknaam opstaat dat je hem niet bij de praxix vandaan wil??
Oh nee hoor merk maakt me niets uit het is voor praxis begrippen een achterlijk dure vloer zelfs, De kwaliteit is goed en de slijtklasse is hoog genoeg, maar ik wilde de vloer niet zelf leggen ivm met de prijs en de kans op een fuck-up daarnaast krijgen we vloerverwarming en ik wilde het leggen van de vloer en de vloerverwarming door 1 partij laten doen om van eventueel gezeik af te zijn
pi_98191296
Elke partij die beide doet willen zelf de tegels aanleveren, logisch, maar lastig als ze een bepaalde tegel niet kunnen bestellen :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juni 2011 @ 09:32:28 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98191326
maar is het dan niet mogelijk dat je de vloer gewoon bij praxis koop en hem laat leggen door de partij die ook je vloerverwarming aanlegt?

pi_98191354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:32 schreef DJMO het volgende:
maar is het dan niet mogelijk dat je de vloer gewoon bij praxis koop en hem laat leggen door de partij die ook je vloerverwarming aanlegt?
zie boven, dat is niet echt wenselijk en dan hebben ze bij voorbaat al reserveringen tav garantie, maar uiteindelijk is het gelukt :) en het bijzondere is, ze leveren ze goedkoper dan bij de praxis :) en het zijn exact dezelfde dozen/tegels..
pi_98192241
Jullie huis is bijna een copietje van ons huis...Bijna hetzelfde aan de buitenkant, iets anders de binnenkant. Wel dezelfde staat van odnerhoud toen wij het kochten.

Wij zijn inmiddels 4 jaar verder, en nu is het af... :) Het komt binnenkort te koop trouwens..
pi_98193033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:11 schreef Fender75 het volgende:
Jullie huis is bijna een copietje van ons huis...Bijna hetzelfde aan de buitenkant, iets anders de binnenkant. Wel dezelfde staat van odnerhoud toen wij het kochten.

Wij zijn inmiddels 4 jaar verder, en nu is het af... :) Het komt binnenkort te koop trouwens..
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar die staat?
Maar binnen 4 jaar wil ik toch echt al heel lang klaar zijn.. Streven binnen alles incl zolder af is kerst, de dakkapellen komen nml pas medio november verwacht ik...
pi_98194291
Nou, wij hebben bij aankoop de badkamer, keuken, wc en woonkamer aangepakt, de resterende ruimtes gewoon getext en geschilderd. Het jaar daarna de voor- en achtertuin, daarna de zolder voorzien van wanden en helemaal afgewerkt, en daarna een uitbouw geplaatst op de begane grond van 3,20 diep.

Onze woning staat in Den Bosch, in de wijk de Reit.
pi_98208921
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:22 schreef Fender75 het volgende:
Nou, wij hebben bij aankoop de badkamer, keuken, wc en woonkamer aangepakt, de resterende ruimtes gewoon getext en geschilderd. Het jaar daarna de voor- en achtertuin, daarna de zolder voorzien van wanden en helemaal afgewerkt, en daarna een uitbouw geplaatst op de begane grond van 3,20 diep.

Onze woning staat in Den Bosch, in de wijk de Reit.
:) met een huis in gelijke staat ben je idd niet zomaar klaar. hopelijk zijn we eind oktober boven en beneden klaar, dan heb ik de rest van de winter voor de zolder verbouwing en dan het voorjaar de tuin en in de zomer de gevels dus uiteindelijk binnen een jaar moet alles af zijn, hoop ik ;)

Geen uitbouw gaat veel tijd schelen :)
pi_99109063
JEEH, eergisteren was het dan zo ver, het tekenen bij de notaris en de sleutels ontvangen *O*

Vorige week was ik 2 weken op vakantie en sloeg vrijdags de krant open op mijn opblaasligstoel in het zwembad en las de de O.B. van 6 naar 2 % ging, dus was helemaal blij.

Foto's moet ik maar eens gaan maken, want dat ben ik vergeten :( maar wat is er gedaan in 1,5 dag:

- Tegels wc verwijderd
- tussenmuur keuken verwijderd
- Badkamer tegels voor 30% verwijderd
- 12 ramen van HR++ laten voorzien, door een glaszetter
- 4 stalen kozijnen incl deur verwijderd

Daarnaast veel mensen over de vloer gehad voor prijsopgaves (o.a. een boorder en een loodgieter) En veel mensen die kwamen loeren waardoor er niet doorgewerkt kon worden, maar al met al tevreden over de eerste vorderingen

Dan voor de electro liefhebbers, heb eigenlijk 8/9 groepen nodig, maar toen kwam ik deze tegen en die wordt vrijdag geleverd, leek me wel een aardige prijs en zit ik voor de toekomst ook wat beter:

Klikkerdeklik

Hebben vonkenboer en consorten daar nog iets over op te merken? Ben erg benieuwd

Nu 2 dagen werken en dan vrijdag weer los gaan in het huis, beloof dan ook foto's te maken
pi_99115947
Leuke kast van Hager, daar is niets op aan te merken.
Veel klus plezier!
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 16:57:27 #21
92034 crew  Vonkenboer
pi_99117489
@ exlurker en @vonkenboer dank voor de reacties, denk ook wel dat het een goede koop is. Meest debiele is dat op de site van hager zelf (Klikkerdeklik) die kast dik 1000 euro kost en hier 433incl btw, dus dacht eerst dat ik per ongeluk het veerkeerde had aangeschaft
pi_99142766
Leuk! Waarom die T muur in de slaapkamer eigenlijk?

Ik begrijp je punt over het aantal slaapkamers, maar misschien zou je voor de badkamer een stukje van een van de slaapkamers af kunnen snoepen? Evenveel slaapkamers en een grotere badkamer :)
Klussen deel 1 en 2
pi_99146824
@sheonlydreams86

De T-muur is nog niet helemaal zeker, probleem is dat de kamer 5 meter lang is, daarnaast kijk ik elke avond vanuit bed TV, en dan is 5m echt te ver, en op deze manier wordt de kamer ook iets speelser. Kan ook zijn dat het gewoon een los muurtje of een u wordt of totaal iets anders, ben daar gewoon nog niet helemaal over uit..

Ik heb ook serieus overwogen om de babkamer iets groter te maken, maar de ruimte die ik er mee win en de kosten die daar mee gepaard gaan hebben mij doen besluiten het niet te doen, daarnaast hebben we nu een oplossing die prima gaat lukken, klein maar functioneel met douche wasbak en wc..
Andere reden om het niet te doen is omdat de badkamer daar breder ipv dieper van wordt, en juisst in dat laatste zit het probleem
pi_99148569
Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, maar een muurtje verplaatsen in een bestaande badkamer lijkt mij een heel klein bedrag voor de totale verbouwing. Je gaat sowieso opnieuw tegelen/leidingen verwerken etc, dus volgens mij valt het best mee qua meerwerk. En met de afmetingen die je dan krijgt is genoeg te verzinnen, je badkamer hoeft niet perse dieper te worden :)

Maar goed, het is ook net wat je belangrijk vindt natuurlijk. Maar als je nu al nadenkt over eventuele verkoop moet je misschien ook in overweging nemen dat mensen met kinderen vaak wel een bad willen bijvoorbeeld, of een dubbele wastafel :)

OF

Je zou achter je losse/T muurtje gewoon een vrijstaand bad kunnen plaatsen, moet wel je smaak zijn maar volgens mij is dat heel erg in tegenwoordig :)
Klussen deel 1 en 2
pi_99148701
TVP, voor de natte droom van je vriendin (walk in closet) :)
pi_99150900
Nou wonder boven wonder heb ik een partij gevonden die de door ons gewenst vloer kan leveren en leggen incl vloerverwarming, en dan ook nog eens ruim onder het door mij gereserveerde budget, tijd voor een feestje~! w/

deze dus:
pi_99618103
Oei oei oei, ik vergeet nog altijd foto;s te maken :)

Maar even een kleine update, dit weekend weer veel krab en herstel werkzaamheden uitgevoerd (lijmresten behang, maar ook krakende trap gefixed)

verder had ik dit weekend veel hulp dus 2 bussen bomvol bouwmateriaal opgehaald en een ander laten slepen en ik aanwijzen waar het heel moet :) Van gipsplaat, leidingwerk, hout, gasbetonblokken, badkamer tegels en nog veel meer..

Maar 1 groot drama:
op de pagina hiervoor kon je de groepenkast zien die ik besteld had, daarnaast nog wat kabels, totaal bijna 600 euro uitgegeven, maar helaasm, de winkel schijnt failliet te zijn :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N

Ik kan dus fluiten naar mijn geld verwacht ik.. tsja
pi_99639768
Jippie, zojuist de keuken besteld: Dit wordt hem
Met stenen werkblad, wit gemêleerd, kastjes hoogglas grijs en met verzonken wasbak (zucht dat was behoorlijk duur..):

[ Bericht 4% gewijzigd door RanTheMan op 19-07-2011 09:02:17 ]
pi_99641243
Nice en goed voor de lijn die afstand tussen de wasbak en het fornuis ;)
pi_99642325
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:30 schreef Ml-etje het volgende:
Nice en goed voor de lijn die afstand tussen de wasbak en het fornuis ;)
valt mee, das ongeveer 1,5 meter, en ik ben een meter dik, dus goed te doen :)
pi_99960475
De Badkamer,

we zijne r eindelijk ongeveer uit, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden. Heb voor een spotprijs een bruynzeel inloopdoche op de kop getikt, zoiets:

Maar nu het probleem, op welke afbeelding je ook kijkt de douche zelf hangt iedere keer op de andere plek. Zoals de douche in deze afbeelding hangt lijkt mij logisch, maar aan de andere kant kan ook zoals in deze:

Nu heb ik thuis expres gedouched zonder douchegordijn om te kijken waar het water eindigt, maar volgens mij maakt t uiteindelijk weinig uit. blijft allemaal rond een meter in beide richtingen komen

Hieronder mijn simpele plattegrond:

Ik heb de douche nu aan dezelfde wand ingetekend als op de eerste afbeelding.

Wat zouden jullie doen?
pi_99966934
quote:
Hieronder mijn simpele plattegrond:
[ afbeelding ]
Ik heb de douche nu aan dezelfde wand ingetekend als op de eerste afbeelding.
Zou de wc onder schuin in de hoek plaatsen. Heb je de meeste ruimte voor je benen en je kijkt de meeste ruimte. Teken het is uit en je zult vebaasd staan. Hoeft geen 45 graden maar een lijn tussen douchewand en de wasbak.

Hoe groot is de ruimte ??? Visueel kan je dit soort zaken simpel en eenvoudig in sketchup tekenen. In 3D warehouse zitten de meeste fabrikanten en dus kun je heel veel importeren.
Jeroentje.
pi_99968167
In deze indeling zou kk zou 't toilet een kwart slag draaien en voor de koof hangen, dat scheelt je een hele hoop hakken en breken om je rioolbuis netjes weg te werken.

Het nadeel van je douche scherm zo plaatsen, is dat je door de deur direct naar binnen kijkt en evt. op de tocht staat. Draai de ingang naar de kant waar nu de wc staat dan sta je "achter" je scherm, dat beslaat tijdens het douchen. Gevoelsmatig zou ik daarom het douche scherm een kwart slag draaien, de wc pot op de plaats van de wasbak en de wasbak links naast de deur. Naast de koof een mooi kastje en aan de koof een handoeken radiator.

Mocht je van samen douchen houden overweeg dan nog is om de doucheruimte wat te vergroten.
eea is lastig te beoordelen zonder maten.
pi_99971507
@klaaskootra bedankt voor t meedenken! Dat was ook het orginele plan, maar dat wil niet, want dan heb ik tussen de hoek van de douchewand en de hoek van de wc maar 40cm. Heb het namelijk al met een oude pot en platen uitgeprobeerd. De badkamer is maar 1.78 diep en 2.10 breed (incl koof). Alles ligt open (ook de koof) dus sleuven is geen probleem.

Door de beperkte ruimte past de pot ook niet scherf zoals @jpajs voorsteld.
pi_99971654
Hoe is het trouwens verder met het spuiten gegaan?
pi_99973112
@bobenjanneke haha verkeerde topic joh ;) maar heb de muren een tweede x gedaan, maar dat wist je al. Heb inmiddels de kleine spuit die ik er ook bij had gekregen voor de verwarmingen, ging super snel (3verwarmingen binnen 5minuten) heb er wel een filmpje van. Aparte is wel dat de verwarmingen niet glad aanvoelen. Maar een beetje stroef, geen idee hoe dat komt, denk door t verdunnen...
pi_99973525
Heb je de verwarming met tex of met lak gedaan?
Want als je dat perongeluk door alle drukte met je hoofd er niet bij even vlug tussendoor doen met tex hebt gedaan, voelen ze idd niet glad aan.6.gif
Maar het zal wel met lak gedaan zijn, en waarom ze niet glad aanvoelen durf ik niet te zeggen.
pi_99974738
Lak uiteraard, radiator lak van histor, maar om te spuiten verdund met water, dat vond ik al raar want ik dacht dat alle metaalverven/lakken verdund moesten worden met terpetine.. Misschien ligt t daar aan..geen idee
pi_99981261
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:42 schreef RanTheMan het volgende:
Lak uiteraard, radiator lak van histor, maar om te spuiten verdund met water, dat vond ik al raar want ik dacht dat alle metaalverven/lakken verdund moesten worden met terpetine.. Misschien ligt t daar aan..geen idee

Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met water
Synthetisch ( radioator ) lak = verdunnen met terpetine

Je zal toch niet synthetische lak gemengd hebben met water?
pi_99992708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:38 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met water
Synthetisch ( radioator ) lak = verdunnen met terpetine

Je zal toch niet synthetische lak gemengd hebben met water?
Nope, er stond absoluut verdunnen met water op, ik was daar nogal verbaasd over, omdat ik nog nooit water gedragen radiator lak had gezien, ik stond al klaar met de terpetine om te verdunnen, toen ik zag dat het met water moest..

Maar nu kan ik er vast geen radiatorlak op terpetine basis overheen spuiten ofwel? hecht niet toch?
pi_99992976
Terpetine over watergedragen gaat niet nee.
Of je moet hem eerst helemaal kaal schuren.
pi_99993080
Heb zelf eens 12 radiatoren gespoten met Histor op terpetinebasis. Ging perfect en superglad oppervlak. Denk dat spuiten met die waterverdunde verf toch minder glad resultaat geeft dan terpetineverdunde.

Veel hangt ook af van de instelling van de verfspuit: druk, lucht/verfverhouding etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99993523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:19 schreef blomke het volgende:
Heb zelf eens 12 radiatoren gespoten met Histor op terpetinebasis. Ging perfect en superglad oppervlak. Denk dat spuiten met die waterverdunde verf toch minder glad resultaat geeft dan terpetineverdunde.

Veel hangt ook af van de instelling van de verfspuit: druk, lucht/verfverhouding etc.
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..

DEe instellingenv an de verfspuit, tsja, volgens mij hangt dat weer af van de dikte van de verf, moest het wel aandig verdubnnen om er geen spetters uit te krijgen, ga vanavond nogmaals doen en dan iets dikker, kijken wat daar het resultaat van gaat zijn
pi_100006551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:42 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100007522
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Nou ik had het voor de zekerheid gekocht. Geloof wel dat de warmte van invloed kan zijn, gebarsten verf is ook zo wat..
pi_100008157
radiator lak is alleen in de kleur wit verkrijgbaar, met als beoogd effect dat het minder snel vergeeld dan "normale" witte lak, t.g.v. de temparatuur wisselingen
pi_100015065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom verdun je met wasbenzine en niet met terpetine?
pi_100015405
Voorschrift bij de verfspuit. Met wasbenzine wordt de oppervlaktespanning lager. daardoor krijg je een fijnere nevel en een gladder resultaat qua verfoppervlak.
Zo heb ik het ook op diverse fora gevonden: google eens op verspuiten en wasbenzine. Overigens kan ook met een mengsel wasbenzine/terpetine.
pi_100017286
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:15 schreef blomke het volgende:
Voorschrift bij de verfspuit. Met wasbenzine wordt de oppervlaktespanning lager. daardoor krijg je een fijnere nevel en een gladder resultaat qua verfoppervlak.
Zo heb ik het ook op diverse fora gevonden: google eens op verspuiten en wasbenzine. Overigens kan ook met een mengsel wasbenzine/terpetine.
Thanx voor de info!
pi_100775846
Na geruime tijd is het weer tijd voor een update:

Alles heeft eigenlijk een beetje stil gelegen omdat ik 1 of andere vage infectie in mn voet had opgelopen, gevolg: weekje in het ziekenhuis en daarna nog 1,5 week thuis op de bank met mn voet omhoog, zoiets:

Maar dat is bijna voorbij en ik ben weer wat mobiel. Gelukkig was mn moeder zo lief mn vader 1,5 week af te staan waardoor ik niet al te ver achter op schema ben gekomen. Feit is dat ze wel 250km verder op wonen, dus was erg blij :)
Wat is er allemaal gebeurt:

De nieuwe achtergevel is klaar. Dit is gegaan van:

naar:

De kozijnen staan nu no in de grondverf, maar worden antreciet, ik ben er persoonlijk heel blij mee en super trots op t resultaat.

Verder is er vel tijd gegaan in het omleggen van leidingen, van water en electra tot utp en coax, maar ook riool etc. En alles keurig netjes in een koof, zoiets is dat geworden:

Alles voor de meterkast komt keurig omhoog: (ow jah zaterdag wordt de nieuwe groepenkast aangesloten, dat doe ik liever niet zelf)

In de badkamer is al het leidingwerk klaar (wat niet op de foto staat is een easydrain, tering wat een werk, en de aansluitingen voor mn douchepaneel)

Ik heb een deur er uit gehaald en een keurig muurtje gezet:

De verwarmingen zijn opgeknapt, ik wilde eerst nieuwe kopen, maar gelukkig viel de schade mee, lullige is dat de eerste laag wit was en toen de pot leeg was ik perongeluk creme had gekocht en voordat ik dat realiseerde had ik de verwarmingen al opnieuw gespoten, dus nu blijven ze creme:

Twee slaapkamers zijn al gestuct en wit gespoten, kozijnen zijn al grijs, Enige dat moet is nieuwe vensterbanken en ventilatierooster vervangen:

In de keuken is er inmiddels een koof, deze wordt gebruikt voor de afzuigkap, maar vul ik ook met spotjes:

Verder was ik nog in de ikea en heb daar wat foto's genomen om een beter indruk te geven van de keuken:

Het kost een godsvermogen, maar we krijgen dus een verzonken aanrechtblad, dat ziet er ongeveer zo uit:

En als laatste de opstelling van ons fornuis incl afzuigkap:

Tot hier tot zover, adios!
pi_100778622
Nice :Y
Goed bezig geweest en de gevel toont zo een stuk rustiger ^O^
pi_100796578
Gisteren nog vergeten een update te plaatsen over de inloopkast, dus bij deze:

Heb erg lang lopen twijfelen hoe het te maken, van

- meubelpaneel (prima afwerking, maar relatief lastig te bewerken, zeker met de hoeveelheden die ik nodig had, moest wel een keer gaan splinteren) Daarnaast werd t relatief duur (had uitgergekend ongeveer voor 700 aan panelen nodig te hebben en daarnaast nog alle geleiders en handvaatjes etc etc

- MDF, prima te verwerken, relatief niet duur, maar wat me daar van tegen stond was het vele werk: 2x gronden en 2x aflakken. Daarnaast zou dan de finishing touch niet echt zo mooi glad worden als al die geplastificeerde alternatieven.

Maar bovenstaande is allemaal afgevallen, in ieder geval voor nu, en heb ik een super simpele maar wel strakke oplossing bedacht.

Expedit kasten van 1,85 hoog en 1 vak breed, en daartussen monteer ik roedes voor het hang gedeelte. Zo ben ik in een paar uur klaar, wordt t super strak en kost t me ongeveer 300 euro, heb nml 6-8 kasten nodig plus roedes
pi_101848885
En we zijn weer verder, heb het te druk om echte foto's te maken, maar snel nog even iets met mn mobieltje gedaan, kleine foto's, maar betere gaan volgen.

Alle muren zijn beneden gestuuckt en gespoten, vervolgens kon de vloer er in, foto is incl cementsluier:

Verder heb ik op de bovenverdieping ons 1,5 jaar oude laminaat gerecycled en in 1 vd kamers begonnen met de inloopkast, dat ziet er nu ongeveer zo uit:

in een ander topic hebben jullie al kunnen lezen dat ik op zoek was naar touchdimmers, omdat ze toch aardig prijzig waren had ik de hoop al opgegeven, tijdens een bezoekje aan de hornbach voor roedes kwam ik opeens deze dimmers tegen, touchdimmers van 28 euro van kopp... Ik had enorm mn twijfels, maar ze werken echt perfect. Ok, ze hebben geen geheugen, maar dat is me geen 150 euro per stuk meer waard :)

Meteen maar ff de spotjes in de koof van de keuken aangebracht om te kijken of het wel echt werkt en dat ziet er zo uit:

volgende keer meer en betere foto's
pi_101848970
Leuk idee voor de inloop kasten :) O+
pi_101849001
Mooi man, succes met de verbouwing verder. Ziet er strak uit. Die touchdimmers van Hornbach is goeie zet, ga ik ook naar kijken. Die zaak heeft het betere spul (beter dan Gamma/Praxis/Karwij).

Wat was dat met je voet? Had je geen veiligheidsschoenen aan?
pi_101849028
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:52 schreef Puala het volgende:
Leuk idee voor de inloop kasten :) O+
:) merci
volgend jaar komt er nog een deels verlaagd plafond in met lichtslangen en spotjes, nu echt geen tijd voor :) maar er komt nog iets van een bureaublad zodat er was gevouwen kan worden, een stijkplank achtig iets en nog veel meer plankjes en kunst planten enzo, w8 maar totdat t af is :)
pi_101849129
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef blomke het volgende:
Mooi man, succes met de verbouwing verder. Ziet er strak uit. Die touchdimmers van Hornbach is goeie zet, ga ik ook naar kijken. Die zaak heeft het betere spul (beter dan Gamma/Praxis/Karwij).

Wat was dat met je voet? Had je geen veiligheidsschoenen aan?
Hoi Blomke, ik wilde gaan voor antraciet, maar deze dimmers hadden ze alleen in zilver, geen probleem want dat is een kleur die verder terug komt in de woning. merk is Kopp en ik moet zeggen, voor de badkamer heb ik Jungg spullen gekocht, maar kwalitatief zie ik het verschil niet direct, maar pas over een tijdje na gebruik kun je dr pas echt over oordelen.

En de voet, tsja waarschijnlijk door mn werkschoenen, want ik had een mini wondje en in werkschoenen zitten wel eens foute bacterieën. De dag ervoor heb ik een uurtje of 6 in een licht vochtige kruipruimte doorgebracht om alle leidingen in orde te maken, dus mogelijk ben ik daar met iets in aanraking gekomen, maar och, we rennen inmiddels weer :) Lang leve steunkouzen :)
pi_101850754
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:55 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

:) merci
volgend jaar komt er nog een deels verlaagd plafond in met lichtslangen en spotjes, nu echt geen tijd voor :) maar er komt nog iets van een bureaublad zodat er was gevouwen kan worden, een stijkplank achtig iets en nog veel meer plankjes en kunst planten enzo, w8 maar totdat t af is :)
Leuke ideeën in elk geval! Ik ga groter wonen en krijg ook ruimte voor een inloopkast voor kleding etc. Ik denk dat ik deze oplossing zeer zeker ga overwegen!
pi_101850866
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Leuke ideeën in elk geval! Ik ga groter wonen en krijg ook ruimte voor een inloopkast voor kleding etc. Ik denk dat ik deze oplossing zeer zeker ga overwegen!
lullige is dat bij zo'n simpele kast van ikea er voor 60 euro keurig afgewerkte meubelpanelen zit, terwijl de kast zelf maar 35 is. En als je er zelf mee aan de slag gaat is het enorm lastig het netjes te krijgen :)
pi_101851813
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:06 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

lullige is dat bij zo'n simpele kast van ikea er voor 60 euro keurig afgewerkte meubelpanelen zit, terwijl de kast zelf maar 35 is. En als je er zelf mee aan de slag gaat is het enorm lastig het netjes te krijgen :)
Ik ga geen ikea kast halen, maar het zelf maken van MDF :)

* Puala is een klusvrouw die graag dingen zelf maakt
pi_101852007
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:40 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ga geen ikea kast halen, maar het zelf maken van MDF :)

* Puala is een klusvrouw die graag dingen zelf maakt
Dapper :)
Maar expres niet voor mdf gekozen, omdat meubel panelen lekker glad zijn en dus mooier schuiven, welke verf/lak je ook gebruikt, je krijgt nimmer dezelfde afwerking
pi_101856327
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dapper :)
Maar expres niet voor mdf gekozen, omdat meubel panelen lekker glad zijn en dus mooier schuiven, welke verf/lak je ook gebruikt, je krijgt nimmer dezelfde afwerking
Mjah, maar ik vind het wel wat hebben dat ik kan zeggen dat ik het zelf gemaakt hebt 8-)
pi_101864871
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Mjah, maar ik vind het wel wat hebben dat ik kan zeggen dat ik het zelf gemaakt hebt 8-)
Open je wel een topic, met maatvoering, bouwplannen? :)

Oh ja ontopic: Seht gut aus!
pi_101870610
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 18:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Open je wel een topic, met maatvoering, bouwplannen? :)

Oh ja ontopic: Seht gut aus!
Wellicht als ik zin heb ;)
pi_102141015
Vrijdag had ik nog 2 weekenden te gaan voordat we gaan/moeten verhuizen, dus tijd om aan de afwerking te beginnen. De dagen er voor ben ik 's avonds bezig geweest met het afmaken van de wc,

De nieuwe wc heb ik nog niet opgehangen omdat ik dat zonde vond maar dit geeft een idee:

Maar terug naar vrijdag, de keuken moest ik nog plaatsen..
Eerst maar al die kastjes in elkaar zetten:

Vervolgens uren stellen en kastjes ophangen en daarna het 120 kg aanrechtblad er opleggen (tering wat een feest) ergste was dat ie er weer af moest omdat we om wat voor mysterieuze reden dan ook niet meer bij de kraan konden.
In totaal was er 6mm speling in de randen en het is gelukt om zonder de muren te beschadigen het blad er goed uit te leggen:

Detailfoto van de wasbak en ja ik ben er blij mee :)

Daarna apparatuur plaatsen en deurtjes afstellen, die foto's volgen binnenkort!
pi_102142179
binnenkort is nu al:

pi_102159767
En na weer een avondje flink doorklussen weer wat verder en speciaal voor iedereen die lurkt en niets zegt toch maar wat foto's:

In de badkamer de wc, verwarming en douchemeubel opgehangen
(zo dat ruimt qua dozen lekker op :)

in de wc het fontijntje maar eens opgehangen
(weer een doos minder :) )

En de keuken afgemaakt, achterwand plus snackbar afzuigkap *; opgehangen. en het laatste kastje geplaatst incl aanrechtblad

In de keuken en bij t laatste kastje heb ik een foutje gemaakt, wie ziet het? Hebben jullie lurkers ook een reden om es iets te posten :)
pi_102160547
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102171527
Pfoe, wat een donkere keuken en meubels in de badkamer :X En glanzend ook nog.. hou je van poetsen?
pi_102173494
Eh, de tegels bij het toilet boven? Kom je er mee weg bij je vriendin?
pi_102179706
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:22 schreef loecje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
correct.. had t greepje al gemaakt en toen kwam ik er achter dat ik m had moeten draaien, van de week ff nieuw frontje halen :)
pi_102179796
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:55 schreef Puala het volgende:
Pfoe, wat een donkere keuken en meubels in de badkamer :X En glanzend ook nog.. hou je van poetsen?
het is idd donker, keuken is hoogglans grijs en dat meubeltje is zwart achtig.. Dat glimmende valt echt reuze mee, wat je met name ziet glimmen is al het beschermfolie wat er nog op zit :) later als alle dingen af zijn verwijder ik het folie pas en zal dan een betere foto posten
pi_102179811
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Eh, de tegels bij het toilet boven? Kom je er mee weg bij je vriendin?
ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk, wat is er mis mee?
pi_102181198
Mooi hoor!
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
pi_102182834
Ik vind het allemaal mooi worden zeg!! Strak, ik hou er wel van. Mooie keuken ook, wel jammer van het ene handgreepje. Maar goed een nieuw frontje is ook geen drama.
Ik vind het fonteintje in het toilet echt te leuk O+ waar komt ie vandaan?

Neem je als je klaar bent overal wat scherpere foto's van? ;)
pi_102182910
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:44 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk, wat is er mis mee?
Ik vraag me af waarom de tegels links en rechts ongelijk zijn.
pi_102183601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom de tegels links en rechts ongelijk zijn.
ow dat bedoel je, de badkamer is daar maar 1,70 breed en dr komt ook nog een douchewand naast, gevolg ik had geen ruimte verder naar links, verder naar rechts kon ook niet anders zit je met de benen tegen de muur aan.. dus qua uitlijning van de pot kon het niet anders en ik vond het mooier wanneer er een hele tegel gecentreerd is t.o.v. de pot. Daarnaast vormt die halve tegel links samen met de tegel aan de zijkant van het closet precies een hele tegel,

tsja soms moet je keuzes maken, maar een voeg niet gecentreerd tov de pot vond ik storender

met het verhaal hierboven, hoe had jij het opgelost dan?
pi_102183702
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:03 schreef bijtje84 het volgende:
Ik vind het allemaal mooi worden zeg!! Strak, ik hou er wel van. Mooie keuken ook, wel jammer van het ene handgreepje. Maar goed een nieuw frontje is ook geen drama.
Ik vind het fonteintje in het toilet echt te leuk O+ waar komt ie vandaan?

Neem je als je klaar bent overal wat scherpere foto's van? ;)
lang leve ikea, die frontjes zijn gewoon op voorraad en is zo vervangen :) kost ook maar 11 euro ofzo :)
Fontijntje komt van de gamma en was iets van 150 euro incl kraan, prima ding, alleen pers vind ik m een beetje groot uitgevallen in de wc, maar t functioneert.

En als ik klaar ben maak ik zeker scherpere foto's deze zijn allemaal met mn mobiel gemaakt

Maar fijn te lezen dat je het mooi vind, is leuk om te lezen :) :)
pi_102184006
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:21 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ow dat bedoel je, de badkamer is daar maar 1,70 breed en dr komt ook nog een douchewand naast, gevolg ik had geen ruimte verder naar links, verder naar rechts kon ook niet anders zit je met de benen tegen de muur aan.. dus qua uitlijning van de pot kon het niet anders en ik vond het mooier wanneer er een hele tegel gecentreerd is t.o.v. de pot. Daarnaast vormt die halve tegel links samen met de tegel aan de zijkant van het closet precies een hele tegel,

tsja soms moet je keuzes maken, maar een voeg niet gecentreerd tov de pot vond ik storender

met het verhaal hierboven, hoe had jij het opgelost dan?
Ik had gekeken voor andere tegels. Of een minder brede wastafel gekozen, de witte koof iets breder gemaakt en de pot een kwartslag naar rechts gedraaid Aangezien de huidige achterwand van het toilet met vijf tot zeven centimeter verlengen geen optie blijkt te zijn. :)

Verder ziet het er keurig, strak en netjes uit. Maar het viel me meteen op in vergelijking met het toilet beneden.
pi_102184367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik had gekeken voor andere tegels. Of een minder brede wastafel gekozen, de witte koof iets breder gemaakt en de pot een kwartslag naar rechts gedraaid Aangezien de huidige achterwand van het toilet met vijf tot zeven centimeter verlengen geen optie blijkt te zijn. :)

Verder ziet het er keurig, strak en netjes uit. Maar het viel me meteen op in vergelijking met het toilet beneden.
Ik snap wat je zegt, maar een kwartslag draaien kan niet, want dan zit je met je knieën tegen een glaswand aan.

De tegels zijn gelijk aan die van de vloer, al is de vloer wildverband, en een andere tegel zorgt voor minder eenheid

Koof breder maken wil ook niet echt omdat je dan met je benen sneller tegen de muur aan zit

En ik zie niet in wat de wastafel er mee te maken heeft, die is gewoon 45 wat toch redelijk standaard is..
pi_102185141
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook opgevallen was, van de tegeltjes achter de wcpot in je badkamer. Maar ik denk dat het inderdaad een kwestie van keuzes maken is op zo'n moment. Als je het geprobeerd hebt anders te doen en jij/jullie vonden dit de mooiste oplossing, dan prima toch!
Wat het ook wel versterkt zijn de hele mooie erg witte voegen ;) ik denk dat als die donker waren geweest het veel minder opgevallen was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:23 schreef RanTheMan het volgende:

Fontijntje komt van de gamma en was iets van 150 euro incl kraan, prima ding, alleen pers vind ik m een beetje groot uitgevallen in de wc, maar t functioneert.
Ja is ie groot? Hij ziet er op de foto juist zo schattig klein uit. Hoe groot is je toilet?
pi_102187008
@bijtje ik weet het niet uit mn hoofd maar ik ga morgen voor je meten. Vanavond geen tijd om te klussen, moet in mn oude huis inpakken :)
pi_102209817
Inpakken!! *O*
Thanks alvast voor het meten. Ik ben zelf ontzettend in dubio over het aan te schaffen fonteintje voor het toilet. Ik ben bang dat het snel te krap zal worden en je er dus met je knieen tegenaan zit :{
Toilet bij ons is 1.40m x 1.00m.
pi_102209904
Ik wil in onze WC (die we pas volgend jaar gaan aanpakken) ook zo een ding, maar misschien dan toch een "gewone" witte hoekversie, heb het idee dat dat toch wel ruimte bespaart.

Met 1.4 x 1.0m moet het volgens mij wel lukken hoor bijtje, denk dat onze WC een stuk kleiner is.
Klussen deel 1 en 2
pi_102209939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:54 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil in onze WC (die we pas volgend jaar gaan aanpakken) ook zo een ding, maar misschien dan toch een "gewone" witte hoekversie, heb het idee dat dat toch wel ruimte bespaart.

Met 1.4 x 1.0m moet het volgens mij wel lukken hoor bijtje, denk dat onze WC een stuk kleiner is.
onze wc is zeker niet groter, eerder kleiner, maar het fonteintje hangt redelijk hoog waardoor je er met je benen ruim onder door komt, maar ik zal e.e.a. voor je gaan opmeten.

Inpakken, tsja het voelt nu meer als kamperen eigenlijk, nog 1,5 week te gaan :)
pi_102742678
Afgelopen weekend ben ik dan verhuist, en heb nog a4tjes vol klussen, en er moeten nog vele dingen worden aangeschaft, maar hier alvast een kleine indruk van hoe het ongeveer is/wordt

pi_102742853

pi_102743378
En voor de lurkers nog ff een betere foto vd vloer:

pi_102748330
Het ziet er prachtig uit!

Vooral een aparte afzuigkap heb je! Schuin aflopend heb ik ze nog niet vaak gezien!
Slimme zet dat je een paneel achter je gasfornuis hebt geplaatst.

Wat ga je met je verfspuit doen?
pi_102748475
Leuk *O*
Klussen deel 1 en 2
pi_102750060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:52 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Leuk *O*
Dank dank, ben benieuwd naar jouw foto's volgende week :) we hebben nu achter de bank 4meter kale muur, en daar heb ik een schilderij, 5luik van 2,5meter voor besteld, dan krijgt t meer kleur... Maar zie je nu dat de salontafel geen lack is :)
pi_102751461
Mooie vloer. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_102751754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:49 schreef bobenjanneke het volgende:
Het ziet er prachtig uit!

Vooral een aparte afzuigkap heb je! Schuin aflopend heb ik ze nog niet vaak gezien!
Slimme zet dat je een paneel achter je gasfornuis hebt geplaatst.

Wat ga je met je verfspuit doen?
Merci beaucoup!! Ik vond die snackbarafzuigkappen al lange tijd geweldig, en dit was mn kans :) ook omdat we alleen onderkastjes hebben vult het de ruimte nog een beetje..

Over de verfspuit, het trappengat en de overloop zijn nog niet afgewerkt, dan doe ik pas als de dakkapellen de op staan, dan heb ik zon 40m2 effectief dr bij, dus al met al voldoende te verven. Tevens is mn broertje zelf een huis aan t bouwen van 400m2, nee geen tikfout, en daar moet de komende jaren ook nog wel wat gespoten worden :) daarnaast wil ik nu nooit meer anders en mn familie is groot genoeg, dus voldoende te spuiten :)
pi_102751793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mooie vloer. :Y
Daar is ook lang naar gezocht :)
pi_102752470
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:50 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Merci beaucoup!! Ik vond die snackbarafzuigkappen al lange tijd geweldig, en dit was mn kans :) ook omdat we alleen onderkastjes hebben vult het de ruimte nog een beetje..

Over de verfspuit, het trappengat en de overloop zijn nog niet afgewerkt, dan doe ik pas als de dakkapellen de op staan, dan heb ik zon 40m2 effectief dr bij, dus al met al voldoende te verven. Tevens is mn broertje zelf een huis aan t bouwen van 400m2, nee geen tikfout, en daar moet de komende jaren ook nog wel wat gespoten worden :) daarnaast wil ik nu nooit meer anders en mn familie is groot genoeg, dus voldoende te spuiten :)
Mooi opgeknapt!!

(de huizen komen me bekend voor. volgens mij ben ik in die wijk opgegroeid)
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_102752613
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef loezzie het volgende:

[..]

Mooi opgeknapt!!

(de huizen komen me bekend voor. volgens mij ben ik in die wijk opgegroeid)
Dank, maar ben nog wel n jaartje bezig hoor :)

Als je in de hofstad bent opgegroeid wel, is dat zo??
pi_102753758
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dank, maar ben nog wel n jaartje bezig hoor :)

Als je in de hofstad bent opgegroeid wel, is dat zo??
ja.. idd
pi_102761379
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:20 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dank dank, ben benieuwd naar jouw foto's volgende week :) we hebben nu achter de bank 4meter kale muur, en daar heb ik een schilderij, 5luik van 2,5meter voor besteld, dan krijgt t meer kleur... Maar zie je nu dat de salontafel geen lack is :)
Haha ja :)

Wij moeten het voorlopig doen met 2 ronde gaten achter de bank, waar eventueel wandlampjes zullen komen, maar die moeten we uiteraard nog uitzoeken :P
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:42:23 #100
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102782112
Ziet er goed uit RTM en Ega!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:34:00 #101
259886 pessie
pi_102802204
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
pi_102803349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:34 schreef pessie het volgende:
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
Moet je even zeggen welk raam? Dat grote raam achter is een heel nieuw kozijn, dus bij de kozijnenboer besteld. In alle kozijnen war ik het glas heb laten vervangen, zaten al ventilatieroosters, maar ik kan daar maar geen betaalbare en passende vervangers voor vinden
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:18:56 #103
259886 pessie
pi_102805423
Het raam naast de tuindeuren (wat ik persoonlijk een veel mooiere beslissing vind dan schuifdeuren ^O^ )
pi_102811583
Die vloer is mooi zeg O+ Rest uiteraard ook ;)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:15:38 #105
259886 pessie
pi_103539290
RTM, zijn je dakkapellen al geplaatst?
pi_103541786
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:15 schreef pessie het volgende:
RTM, zijn je dakkapellen al geplaatst?
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken |:(
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.

Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:28:58 #107
259886 pessie
pi_103542124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken |:(
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.

Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
Stom }:| . Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen? O-)
pi_103542270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Stom }:| . Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen? O-)
jah en nee, in mijn geval niet, omdat ik tot de nok wil en niet 50 cm dr onder en daarnaast wil ik tot de dakgoot ipv 50 cm dr af.. dus vergunningsplichtig
pi_103560883
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103562163
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik :)
pi_103562977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik :)
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ... |:( :X 8)7
pi_103563144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Hier passen echt nog maar 3 smiley's ... |:( :X 8)7
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmen :) Of ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren :)
pi_103563431
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef RanTheMan het volgende:
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmen :) Of ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren :)
Ik zie het onbevooroordeeld tegemoet. ^O^
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:04:12 #114
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_103564327
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
dakraam is vergunningsvrij O-)

Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_103564465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef lipje het volgende:

[..]

dakraam is vergunningsvrij O-)

Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk :)
pi_103564868
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook in jouw tuin kijken ?

Je zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan omdat..... ?
En situatietekening maakt een stuk duidelijker idd.
Je kan vanaf je eerste verdieping niet in hun tuin kijken ?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:31:55 #117
259886 pessie
pi_103571483
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:07 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk :)
Het is morgen ^O^
pi_103571577
Ok zoals gisteren belooft hierbij de situatietekening, met mijn voortreffelijke paint skills:

Ik woon in huis nr 3.
-Huis 2 en 4 hebben reeds dakkappellen gerealiseerd. Veel huizen in onze buurt hebben dat en iedereen kiest voor een andere variant.
-Mijn gewenste dakkappellen zijn dus gearceerd weergegeven
-De rode lijnen zijn de bestaande ramen en de door mij gewenste ramen
- Alle huizen hebben aan de achtergevel ramen
-Huis nummer 4 heeft op zolder 2 ruimten gecreerd in de breedte van het huis. rechts voorzien van ramen en achterin met een lichtkoepel, deze kamers zijn 5 meter breed ongeveer en kijken uit over het platte dak van huis nummer 5 en alle tuinen die volgen (huizen staan in een kommetje)
- Wij kiezen voor een geschakelde variant, omdat we a] daarmee buren 2 het minst tot last zijn ivm met hun ramen (ze kijken nu uit op ons schuine dak) en b] omdat wij dan aan de rechter kant niet uit hoeven te kijken op het schuine dak/dakkapel van buren nummer 4.

We leven met buren 2 en 4 nog altijd op goede voet, buren 2 zijn blij dat we niet alle licht wegnemen van hun ramen.
Buren 4 vinden de dakkapellen prima, maar willen niet dat het raam daar wordt geplaatst, hiervoor geven ze 2 redenen aan:
reden 1- ze hebben geen privacy meer in hun stuk tuin waar wij dan op uit kijken (terwijl buren 5 dat van de boven verdieping ook kunnen bekijken
reden 2 - we kunnen vanaf onze ramen in hun ramen (en dus slaapkamers) kijken op de eerste verdieping.

Na een goed gesprek met de buren (4) hebben we besloten het er op aan te laten komen bij de gemeente wie er gelijk heeft.
Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.

Wel heb ik voorgesteld om de ramen zolang wij er wonen af te plakken met van dat raam plastic zodat wij niet naar buiten kunnen kijken zolang wij er wonen. Hun bezwaar daartegen is dat de volgende bewoners dat mogelijk weer verwijderen en alsnog naar binnen kunnen kijken

Ik begrijp hun bezwaar wel, en zij begrijpen mijn argumenten ook en nu zijn we dus in een vriendelijke impasse geraakt waarbij de gemeente het oordeel mag vellen.

Stemmen maar:

Poll: Wie moet wat doen:
Vieze gluurder, plaats die lichtkoepels gewoon
Buren, maak je niet zo druk over later
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_103571986
Als iemand vragen heeft stel ze :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:56:39 #120
259886 pessie
pi_103572132
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
pi_103572266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
We hebben eigenlijk helemaal nog geen functie voor die kamer, we plaatsen hem puur en alleen omdat het kan.. Het zal wel een verkapte opslag worden van verhuisdozen die we over 5 jaar nog niet uitgepakt hebben.. |:(
pi_103573334
quote:
Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
Jeroentje.
pi_103573437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef jpajs het volgende:

[..]

Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
[ afbeelding ]
Omdat ik daar de hoogte niet voor heb, de nok zit op 225cm en loopt binnen 2,5 meter naar 0, dus zo'n dakkapel geeft geen ruimte helaas. Een doosvorm is beter/effectiever
pi_103573845
Mooi huis ^O^
Werewolf
pi_103574759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef sararaats het volgende:
Mooi huis ^O^
merci!
pi_103604563
Duidelijk verhaal, je buren zijn gewoon een beetje zeikers, je werkt best mee om hun prive te waarborgen wat betreft de ramen.

Tuin argument is onzin, zeker omdat er meer mensen in hun tuin kunnen kijken.
Moesten ze maar vrijstaan gaan wonen.

Gewoon erop laten aankomen dus, denk dat je best sterkt staat (zeker omdat er al meer dakkapellen in de buurt zijn gebouwd)
pi_103605033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef RanTheMan het volgende:
Ok zoals gisteren belooft hierbij de situatietekening, met mijn voortreffelijke paint skills:
[ afbeelding ]
Buren 4 vinden de dakkapellen prima, maar willen niet dat het raam daar wordt geplaatst, hiervoor geven ze 2 redenen aan:
reden 1- ze hebben geen privacy meer in hun stuk tuin waar wij dan op uit kijken (terwijl buren 5 dat van de boven verdieping ook kunnen bekijken
Als je privacy in je tuin wilt moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen. Sim-pel.

quote:
reden 2 - we kunnen vanaf onze ramen in hun ramen (en dus slaapkamers) kijken op de eerste verdieping.

[...]

Wel heb ik voorgesteld om de ramen zolang wij er wonen af te plakken met van dat raam plastic zodat wij niet naar buiten kunnen kijken zolang wij er wonen. Hun bezwaar daartegen is dat de volgende bewoners dat mogelijk weer verwijderen en alsnog naar binnen kunnen kijken
Niets belet hen om in dat geval zelf raamfolie aan te brengen op hun ramen...
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:38:09 #128
132767 lipje
pi_103605079
Doe een voorstel aan de buren om HUN dakkapel naar de andere zijde te verplaatsen, zodat jouw dakkapel niet op hun tuin uitkijkt, maar hun dak, ipv rechtstreeks in hun dakkapel ;)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_103613913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:38 schreef lipje het volgende:
Doe een voorstel aan de buren om HUN dakkapel naar de andere zijde te verplaatsen, zodat jouw dakkapel niet op hun tuin uitkijkt, maar hun dak, ipv rechtstreeks in hun dakkapel ;)
Ik ben ook nog wel zo egoistisch om er van uit te gaan dat zij ooit gaan verhuizen en dat ik dan wel van mn uitzicht kan genieten :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:27:33 #130
132767 lipje
pi_103633641
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik ben ook nog wel zo egoistisch om er van uit te gaan dat zij ooit gaan verhuizen en dat ik dan wel van mn uitzicht kan genieten :)
mijn idee was dat de buren inzien dat hun bezwaar op het randje van gegrond/ongegrond zit. Echter zijn zij zelf mede schuldig aan deze situatie, immers zij hebben een dakkapel met ramen geplaatst waar jij m graag had willen plaatsen O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 27-10-2011 18:54:12 ]
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_103638453
Alipje, kun je mij vertellen op welke gronden hun bezwaar gegrond kan zijn? Volgens mijn info kan dat maar op 3 gronden:

- Het is niet conform de bestemmingsplannen - niet van toepassing
- Het is niet conform andere omgevingsvergunningen - niet van toepassing want beide buren hebben het ook
- de plannen zijn bouwtechnisch niet in orde - niet van toepassing, want die zijn reeds goedgekeurd
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:14:00 #132
259886 pessie
pi_106402825
Hoe staat het met de dakkapellen?
pi_106403214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:14 schreef pessie het volgende:
Hoe staat het met de dakkapellen?
Tsja dat loopt nog, eigenlijk snap ik het nog niet, kreeg een brief dat de vergunning was verleend en onherroepelijk was, 2 dagen later kreeg ik een brief dat de behandeling van het bezwaar door de gemeente met 10 weken was verlengd..

Beetje tegenstrijdig, ik gebeld en werd aangegeven dat ik de meest recent gedateerde correspondentie dien aan te houden, de totale behandelingstijd van 16 weken loopt nu ongeveer af, dus ik wacht het nog even af, heb niet al te veel haast :)
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:35:30 #134
259886 pessie
pi_106403581
Aha, kijk aan. Nou ja, als je die ruimte nu niet nodig hebt dan heeft het op zich geen haast nee.
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:13:22 #135
132767 lipje
pi_106404920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:09 schreef RanTheMan het volgende:
Alipje, kun je mij vertellen op welke gronden hun bezwaar gegrond kan zijn? Volgens mijn info kan dat maar op 3 gronden:

- Het is niet conform de bestemmingsplannen - niet van toepassing
- Het is niet conform andere omgevingsvergunningen - niet van toepassing want beide buren hebben het ook
- de plannen zijn bouwtechnisch niet in orde - niet van toepassing, want die zijn reeds goedgekeurd
je mag niet een raam hebben op korte afstand van het raam van de buren, dus bijv twee dakkapellen op korte afstand tegenover elkaar
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_106417381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:13 schreef lipje het volgende:

[..]

je mag niet een raam hebben op korte afstand van het raam van de buren, dus bijv twee dakkapellen op korte afstand tegenover elkaar
Dat klopt dus niet, dat mag zeker wel, ben er in eerste instantie nog over gebeld, dat door de beperkte ruimte ik de dakkapel tekening moest aanpassen met brandwerend glas en dubbel gips..

Maar los van die discussie, het gaat om de buren rechts, en als je dan op de tekening kijkt zul je zien dat de ramen achter hun huis zich bevinden en niet ter hoogte van hun dak :) dus dat argument is ook meteen van tafel...
pi_106722605
*Kick

Vandaag is de vloer geissoleerd, omdat er nog wel veel wordt gediscussieerd hier op FOK over isolatie heb ik maar even wat fototjes gemaakt. De vloer is geisoleerd met PUR. Daarnaast monitor ik al enkele weken mijn dagelijk gas verbruik, en aangezien het weer vandaag niet anders is dan gisteren en onze dagelijkse bezigheden ook niet afwijken, kan ik morgen ochtend al zien hoeveel ik per dag zou kunnen besparen, maar goed, hier de voor en na foto's:

Kruipluik wordt ook keurig meegespoten

Foto's ogen wat mistig, maar dat is dus gewoon nog wat nevel
pi_106745233
Wat is die vrachtwagen, mobiele werkplaats? :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:25:36 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106745394
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
dacht je dat ze die kruipruimte met busjes purschuim hadden geisoleerd? :P

pi_106745531
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
Haha zoiets :) die jongens zijn de hele week van huis met name aan het spuiten in varkensschuren, dus moeten ze voldoende pur, gereedschap en ander materiaal incl damesposters bij zich hebben :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:31:30 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106745689
ik vind het trouwens wel iets weghebben van een sneeuwlandschap zo :D je gaat goed vooruit zo RTM!

pi_106745695
Overigens komen ze normaal,met andere combinaties bij particulieren die beter in nauwe straatjes passen, maar ik woon niet in hun reguliere werkgebied voor particulieren... Dus hebben ze maar een vrachtwagen gestuurd :)
pi_106748003
Ik heb je topic net met plezier doorgelezen! Ziet er mooi uit, hoor. En ik ben benieuwd hoe het met je dakkapel afloopt. Ik vind dat jullie dat heel slim en sympathiek aanpakken met de buren. Ik kan me in beide kanten verplaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106752147
quote:
12s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:31 schreef DJMO het volgende:
ik vind het trouwens wel iets weghebben van een sneeuwlandschap zo :D je gaat goed vooruit zo RTM!
Iemand anders zei een Diepvrieskist :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:22:28 #145
259886 pessie
pi_106752153
RTM dit is inderdaad ook een goed idee zeg! Met pur! Ik ga het proberen te onthouden, de kruipruimte volspuiten met tempex vind ik iig niets, dit is een mooie oplossing.
pi_106752337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb je topic net met plezier doorgelezen! Ziet er mooi uit, hoor. En ik ben benieuwd hoe het met je dakkapel afloopt. Ik vind dat jullie dat heel slim en sympathiek aanpakken met de buren. Ik kan me in beide kanten verplaatsen.
Dank je claudia :) Ik lees jouw topics ook met plezier door :)

Over de dakkapellen is overigens een update. 31 Januari is er een soort van zitting. Hierin kunnen onze buren tegenover een soort commissie hun zegje doen. Wij worden vertegenwoordigd door de gemeente omdat de buren feitelijk in bezwaar zijn gegaan tegen de beslissing van de gemeente. Daarnaast is er een jurist aanwezig namens de gemeente die die commissie van objectief juridisch advies dient te voorzien. Deze heeft reeds aan alle partijen laten weten dat de bezwaren van de buren ongegrond dienen te worden verklaart.

Ik verwacht dus dat de vergunning gewoon gehandhaafd wordt. maar je weet het nooit natuurlijk

Zijn de buren het er niet mee eens dan kunnen ze nog een civiele procedure starten, Dit is voor hun relatief kostbaar en duurt jaren. Ik mag in de tussentijd rustig bouwen. Mochten ze dit willen en winnen ze dan alsnog zijn er een 2tal opties, a wij moeten een schadevergoeding betalen of b de constructie aanpassen. Maar gelukkig is mijn ega jurist en die schat in dat ze bij een civiele procedure ook maar een 30% kans hebben van winnen/gelijk, er is voldoende jurisprudentie te vinden in ons voordeel..

Maar we gaan het allemaal beleven
pi_106752821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:22 schreef pessie het volgende:
RTM dit is inderdaad ook een goed idee zeg! Met pur! Ik ga het proberen te onthouden, de kruipruimte volspuiten met tempex vind ik iig niets, dit is een mooie oplossing.
Het is in ieder geval effectief:

Normaal stoken we van 17 gr naar 21 gr in ongeveer 2,5 uur, gisteren deden we het in 1,5 uur,

Daarnaast hou ik al een tijdje dagelijks ons verbruik bij omdat ik vind dat we te veel gebruiken. Gisteren gasverbruik van 5m3 naar 3m3 dus het werkt ook nog eens :)

Bijkomend voordeel voor jou is dat deze jongens voor particulieren wel bij jou in de regio vaak werken :)
pi_106754421
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:30 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dank je claudia :) Ik lees jouw topics ook met plezier door :)

Over de dakkapellen is overigens een update. 31 Januari is er een soort van zitting. Hierin kunnen onze buren tegenover een soort commissie hun zegje doen. Wij worden vertegenwoordigd door de gemeente omdat de buren feitelijk in bezwaar zijn gegaan tegen de beslissing van de gemeente. Daarnaast is er een jurist aanwezig namens de gemeente die die commissie van objectief juridisch advies dient te voorzien. Deze heeft reeds aan alle partijen laten weten dat de bezwaren van de buren ongegrond dienen te worden verklaart.

Ik verwacht dus dat de vergunning gewoon gehandhaafd wordt. maar je weet het nooit natuurlijk

Zijn de buren het er niet mee eens dan kunnen ze nog een civiele procedure starten, Dit is voor hun relatief kostbaar en duurt jaren. Ik mag in de tussentijd rustig bouwen. Mochten ze dit willen en winnen ze dan alsnog zijn er een 2tal opties, a wij moeten een schadevergoeding betalen of b de constructie aanpassen. Maar gelukkig is mijn ega jurist en die schat in dat ze bij een civiele procedure ook maar een 30% kans hebben van winnen/gelijk, er is voldoende jurisprudentie te vinden in ons voordeel..

Maar we gaan het allemaal beleven
Heel mooi al die juridische onderbouwing. Maar ik zou graag de verhouding met de buren voor die juridische onderbouwing willen zetten.
De huizen staan aan elkaar dus je hebt elkaar in de toekomst vast en zeker nodig. Dan zou ik niet willens en wetens de verhouding met die juridische onderbouwing op scherp zetten.

Je hebt elkaar gewoon nodig in geval van lekkage van water en of geuren, erfafscheidingen, recht van overpad, en dergelijke. En zeker ook niet te vergeten sociaal als de nood hoog is, in de Achterhoek aangeduid met Naoberplicht.

Zou mij een goed achter de oren krabben of het dat wel waard is.
Jeroentje.
pi_106754830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:02 schreef jpajs het volgende:

[..]

Heel mooi al die juridische onderbouwing. Maar ik zou graag de verhouding met de buren voor die juridische onderbouwing willen zetten.
De huizen staan aan elkaar dus je hebt elkaar in de toekomst vast en zeker nodig. Dan zou ik niet willens en wetens de verhouding met die juridische onderbouwing op scherp zetten.

Je hebt elkaar gewoon nodig in geval van lekkage van water en of geuren, erfafscheidingen, recht van overpad, en dergelijke. En zeker ook niet te vergeten sociaal als de nood hoog is, in de Achterhoek aangeduid met Naoberplicht.

Zou mij een goed achter de oren krabben of het dat wel waard is.
We staan op prima voet met de buren hoor :) Maar je volledige argumentatie geldt natuurlijk ook voor hun. Zij zijn immers degene die bezwaar hebben aangetekend. Voor mij is het puur een financiële kwestie. Vind mn buren best aardig, maar als me dat al met al 3-4K kost in negatieve zin, dan druk ik wel even mijn rechten door
pi_106759548
Da's nog eens handig, een jurist als partner!
pi_106759658
En je zult vast wel iets kunnen bedenken samen met de buren waardoor hun privacy niet in het gedrang komt. Mochten jullie verhuizen dan moeten ze met de nieuwe mensen nieuwe afspraken maken. That's life.

Ik kan niet zo moeilijk denken over dat soort dingen omdat ik in de stad woon en je daar nu eenmaal geen heel hoge privacyverwachting kunt hebben. We verhuizen nu naar een rustiger deel van de stad en ik merk dat de buren verschillende verwachtingen hebben. De buren aan de ene kant willen meer openheid dan de buren aan de andere kant, die erg gesteld zijn op hun privacy.
pi_106764902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
En je zult vast wel iets kunnen bedenken samen met de buren waardoor hun privacy niet in het gedrang komt. Mochten jullie verhuizen dan moeten ze met de nieuwe mensen nieuwe afspraken maken. That's life.

Ik kan niet zo moeilijk denken over dat soort dingen omdat ik in de stad woon en je daar nu eenmaal geen heel hoge privacyverwachting kunt hebben. We verhuizen nu naar een rustiger deel van de stad en ik merk dat de buren verschillende verwachtingen hebben. De buren aan de ene kant willen meer openheid dan de buren aan de andere kant, die erg gesteld zijn op hun privacy.
Och ik wil best plakplastic op de ramen plakken en dat weten ze ook, verder zal ik hooguit 1x per week in die ruimte te vinden zijn omdat we de kamer eigenlijk niet nodig hebben.

Het ironische is dat de buren die relatief 10x meer hinder hebben van onze plannen het helemaal prima vinden, zo zie je maar, de 1 is de ander niet :)
pi_106875738
FF een klein updateje tav mn vloerverwarming

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zoveel zou schelen, natuurlijk had ik al dubbel glas etc, maar gisteren om een uurtje of 10 de kachel opgestookt naar 21,5 graden, rond 12 uur uit gezet, omdat ik in de tuin aan de slag ging, maar toen ik rond half 12 naar bed ging was het zonder tussendoor te stoken nog 20 graden, uitermate bijzonder en erg comfortabel, 3,5m3 verbruikt op een zondag, das best lekker :)
pi_108497926
*Kick*

Het is eindelijk zo ver, de vergunning van de dakkapellen is definitief voor de gemeente, dus eindelijk mogen we "legaal" bouwen. Hopelijk gaat dit zo rond koninginnedag gebeuren :)

Alle bezwaren van de buren zijn ongegrond verklaart en het enige dat ze nu nog rest is een civiele procedure wanneer ze dat wensen.
pi_108742175
Update *O*

Omdat de prioriteiten met name binnen lagen stond ik vrijdag morgen in de keuken en schrok me eigenlijk dood hoe de voortuin er bij lag, het stond hoger dan de knieën .. Dat kon echt niet langer, dus dit weekend de tuin in geweest:

Keywords:
- Low budget
- onderhoudsvriendelijk
- in 1 weekend te doen

Zaterdag eerst alle rommel er uit getrokken en palissaden opgehaald geplaatst, dit moest wel omdat de tuin aardig oploopt:

Zondag een beetje uitgeslapen en om 10 uur stond ik keurig voor de gamma, grind, worteldoek en cacao-doppen halen. Omdat ik nu een auto heb zonder trekhaak en ik zeker 25 zakken a 25kg nodig had, maar in 2x gedaan, anders knapte mn ibizatje denk ik :)
Kruipers had ik nog in de achtertuin (die nog moet) dus die heb ik even overgepoot, verder is mn Eega nog even naar de plantjes markt bij de praxis geweest

Het resultaat, simpel, saai, onderhoudsvriendelijk en "slechts" 150 euro, dus al mn checkboxjes aangevinkt:

Achter gaat een stuk moderner worden, maar dat volgt tzt
  maandag 5 maart 2012 @ 15:43:25 #156
259886 pessie
pi_108743825
Wow! Heb je zeker snel gedaan! Leuk.
pi_109182247
*Update

YEah! 14 mei gaan ze beginnen aan de dakkapellen, dus vermoedelijk zijn ze rond 1 juni klaar.. Het wachten is op de speciaal brandwerende kozijnen en glas.. maar och ik wacht al vanaf oktober, ben blij dat t eindelijk kan....
pi_109528887
*tuin update

Onze achtertuin heeft 30 jaar lang de tijd gehad te groeien zoals het wilde, veel planten waren net Tsjernobyl kindertjes gewoon helemaal misvormt of scheef gegroeid door verdrukking van andere planten, zonde, dus alles er maar uit en een enkeling gered en tijdelijk gepoot in de gemeentetuin :)

Zo was het:

en zo is het nu:

Je kunt op deze foto aardig zien hoe hoog het zand in de achtertuin lag, door de verkleuring op de schuurmuur.

Verder was de hele muur volgegroeid met een kruiper (deze liep over het garagedak heen en groeide aan de achterkant weer tot de grond....., en die was weer vastgezet met honderd miljoen duizend spijkertjes.. Verwijderen was een klote klus en omdat sommigen er al 20 jaar in zaten dat je tijdens het verwijderen al was je nog zo voorzichtig hele stukken voeg of zelfs baksteen meenam :(
De beschadigingen kun je goed zijn in de foto er onder, verder even met de hogedrukspuit over de muur geweest om de alg te verwijderen, mooi werkje omdat je direct resultaat ziet:
  maandag 26 maart 2012 @ 14:21:05 #159
259886 pessie
pi_109529382
Ah kijk, jullie hebben ook een karwei-tuin. Veel succes met bedenken hoe het wordt en de uitvoering! In mijn topic kun je onze nieuwe schutting bewonderen *)
pi_109529489
een "karwei"tuin? als in gamma en praxis :(
  maandag 26 maart 2012 @ 14:34:24 #161
259886 pessie
pi_109529811
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:24 schreef RanTheMan het volgende:
een "karwei"tuin? als in gamma en praxis :(
money, money, money :6
Grapje, klustuin uiteraard. Het is een heel Karwei :P
pi_109530937
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:34 schreef pessie het volgende:

[..]

money, money, money :6
Ik weet er alles van.. Mijn tuin is nu ongeveer 50m2 maar als ik mijn zin krijg huur ik van de gemeente nog 30m2 er bij en dan wordt het opeens een stuk duurder :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 27-03-2012 22:14:05 ]
pi_109585960
Oproep aan alle lurkers!

Bijna 16.000 views en 160 reacties, dat is 1 op 100, lurkers biedt mij inspiratie en zeg wat je vindt of dat er anders moet :+

Nu ik toch in de tuin ben begonnen ook maar doorpakken. Maar ja wat te doen in de tuin??
De afmeting vanaf de gevel tot aan de schuur en de breedte is 6 bij 5,5 meter

Nu was ik enige tijd geleden in het topic van ClaudiaX al zeer gecharmeerd van deze foto:

Dat wel echt onze smaak, dus waarom niet gewoon kopieren?

Plattegrondje wordt ongeveer zo:

waarom de planten zweven weet ik ook niet :)

dus met 2 zitjes ivm met de draaiende zon en een bordertje langs de zijkant. Verder zijn we maar met z'n 2en dus rekening houden met visite doen we niet >:)

en dan met bijvoorbeeld deze steen (20x30):

of deze, die past veel beter bij de vloer van onze woonkamer:

iemand nog ideeën of opmerkingen?

[ Bericht 1% gewijzigd door RanTheMan op 27-03-2012 22:04:22 ]
pi_109586297
Wat is dat witgeruite?

Je gaat je tuin betegelen. Wat doe je met het deel dat je van de gemeente wil overnemen? Dat is geen reststrook, die tegenwoordig makkelijk los te krijgen is.
pi_109586420
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat witgeruite?

Je gaat je tuin betegelen. Wat doe je met het deel dat je van de gemeente wil overnemen? Dat is geen reststrook, die tegenwoordig makkelijk los te krijgen is.
goede vragen!
Dat wit geruite is mn huidige schuur, alles daarachter waar nu een houten schuur staat ingetekend is na een meter van de gemeente, wat ik er bij kan huren, maar wat bedoel je met reststrook en los te maken?
pi_109586755
Bijvoorbeeld een hoekhuis met een strookje gemeentegroen ernaast. Vroeger moest je veel moeite doen om dat te kunnen kopen. Tegenwoordig wordt het vaak aangeboden. Zo te zien wordt bij jullie de ruimte achter de schuren aangeboden. Staat die schuur er al?

De planten zweven omdat ze op tafel/dressoir gedacht zijn.
pi_109587034
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:08 schreef Teslynd het volgende:
Bijvoorbeeld een hoekhuis met een strookje gemeentegroen ernaast. Vroeger moest je veel moeite doen om dat te kunnen kopen. Tegenwoordig wordt het vaak aangeboden. Zo te zien wordt bij jullie de ruimte achter de schuren aangeboden. Staat die schuur er al?

De planten zweven omdat ze op tafel/dressoir gedacht zijn.
Nou ongeveer de helft van de buren heeft minimaal 1 tot 2 meter extra er gewoon bij getrokken.. Ik wil iets meer, en wil het netjes regelen omdat ik er ook een schuur neer wil zetten. Daarnaast heb ik al een brief gehad dat de gemeente welwillend is om de grond te verhuren, maar dan moest er iemand komen van het stadsdeel kantoor.

Dit speelde in december.. Vervolgens kreeg ik in januari een telefoontje en brief dat de week erna iemand zou komen, een dag voor de dag des oordeels werd ik gebeld dat de betreffende persoon een gebroken been had en dat er niemand anders over ging, dus hij kon niet komen.

Inmiddels 2 maand verder, kregen we vorige week een brief dat er medio april iemand komt om op te meten en een huurvoorstel te doen..

Maar goed we gaan het beleven
pi_109587487
Die schuur staat daar raar. Erg smalle doorgang (denk aan grote dingen die er eventueel langs moeten. Je hebt geen zicht op de ruimte erachter. Het is daar een kleine ruimte, waar je eigenlijk alleen nog je fiets kan schoonmaken/repareren. Nou ja, motor misschien, die vraagt meer ruimte.

Bomen moet je zorgvuldig uitzoeken. Denk aan wortelopdruk, aan heel groot worden met verloop van tijd. Ze moeten niet voor niets 2m van de erfscheiding staan.
pi_109587925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:19 schreef Teslynd het volgende:
Die schuur staat daar raar. Erg smalle doorgang (denk aan grote dingen die er eventueel langs moeten. Je hebt geen zicht op de ruimte erachter. Het is daar een kleine ruimte, waar je eigenlijk alleen nog je fiets kan schoonmaken/repareren. Nou ja, motor misschien, die vraagt meer ruimte.

Bomen moet je zorgvuldig uitzoeken. Denk aan wortelopdruk, aan heel groot worden met verloop van tijd. Ze moeten niet voor niets 2m van de erfscheiding staan.
tsja, die schuur staat er een beetje vreemd, ze hebben ooit een foutje gemaakt, iedereen heeft een doorgang van 1,5 meter, ik een meter, maar mn schuur is wel 50cm langer/dieper :') Op de foto eerder in dit topic kun je dat goed zien.

ook de boom staat er al (op dezelfde foto, is een hulst) en die wil ik eigenlijk ook wel laten staan.

Het klopt dat ik geen zicht achter de huidige schuur heb, maar goed dat is niet anders. Ik heb dermate veel gereedschap en fietsen dat ik wel een 2e schuur nodig heb :). Als het lukt zoals ik het mezelf voor ogen heb, creëer ik achter mijn huidige schuur een pleintje van 20-25m2 dus ruim zat om te doen wat je wilt
pi_109588742
Is schuur verplaatsen geen optie?
pi_109590302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:36 schreef Teslynd het volgende:
Is schuur verplaatsen geen optie?
nope, die is van steen en is geschakeld met die van de buren, dus dat wordt wat lastig :)
pi_109593248
Nou ja, je hebt je al neergelegd bij de situatie zoals hij is.
Je had al gezegd geen zin te hebben in tuinieren, dus zoiets als die foto is een mooie oplossing. Bij de plantkeus denken aan de lichtval en zonneuren.

Die foto heeft blaugrijze tegels bij een blankhouten wand en even lichte tuinmeubels. Als het hout maar iets donkerder was, zou ik er depressief van worden. Maar ik ben iemand van de winterdepressies en de groene tuinen.

Er is wel tuinwerk nodig, maar niet zo veel. Paar keer bijmesten, vrij regelmatig dood spul (uitgebloeid, blad) verwijderen en bij kwijnen van dichtbij bekijken wat er mis kan zijn. Denk eraan: regenwater lest de dorst in bakken en stroken alleen goed in vervelende regentijden. Als het heet is, moet je elke dag water geven. Ik moet het dan op balkon 2x per dag doen, bij sommige planten zelfs 3x. Die plantenbak open laten naar beneden, de ondergrond open spitten en potgrond in de bak. Geen tuinaarde, dat is afvalgrond om op te hogen. Buren hebben muurtjes over de tegels heen gemetseld. Dat werkt niet. De muurtjes zijn weer weg.
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:55:54 #173
259886 pessie
pi_109597904
RTM dat voorstel ziet er erg leuk uit. Aangezien jullie met 2 zijn gewoon doen.
pi_109598700
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:55 schreef pessie het volgende:
RTM dat voorstel ziet er erg leuk uit. Aangezien jullie met 2 zijn gewoon doen.
dank :) En welke steen zou je kiezen dan?
pi_109602874
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs... :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:25 #176
259886 pessie
pi_109603684
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:29 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dank :) En welke steen zou je kiezen dan?
Aangezien je er een patio van maakt zou ik de steen kiezen die het meest op de steen lijkt in jullie woonkamer. Goed voor de eenheid.
pi_109605433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:26 schreef Fender75 het volgende:
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs... :)
Hoi Fender,

Heb je het dan over de gemêleerde stenen? of over beide? op zich is lichtgrijs niet zo erg, dat hebben we nu in de woonkamer ook, maar ik vind het gemêleerde juist wel leuk
pi_109605694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:26 schreef Fender75 het volgende:
Betonklinkertjes zijn na een paar jaar inderdaad egaal en groen van de alg etc. Gebakken klinkers/natuursteen is veel duurzamer en duurder.

Wij hebben betonklinkertjes; een regelmatige behandeling met azijn en stroooizout, houdt ze enigszins toonbaar, maar ik ze nooit gekozen hebben.
pi_109605937
De hele donkere steen is volgend jaar al een heel stuk lichter. Ik heb nu gebakken klinkers, die verkleuren niet. Maar goed, dat is ook een andere prijsklasse. Dat is het grote nadeel van beton, die donkere kleur is echt zo weg, is echt jammer. Want qua prijs zijn ze nl. heel interessant.

Alhoewel je ook gebruikte klinkers kunt kopen, die zijn beter te doen qua prijs. Heb ik nu ook gedaan, 14,- de m2. Moet je wel zelf uitsorteren (leuk werk..), en het ziet er wat rustieker uit zullen we zeggen.
pi_109614824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:54 schreef Fender75 het volgende:
Alhoewel je ook gebruikte klinkers kunt kopen, die zijn beter te doen qua prijs. Heb ik nu ook gedaan, 14,- de m2. Moet je wel zelf uitsorteren (leuk werk..), en het ziet er wat rustieker uit zullen we zeggen.
Kan je mij daarover, evt. per PM, een link oid over sturen?
pi_109614868
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je mij daarover, evt. per PM, een link oid over sturen?
dat had je ook in een PM/DM naar hem kunnen sturen :) dus deel die link dan maar hier om ook mij te overtuigen :)
pi_109614914
17.30 -> vrij -> zon = strand dus ZVJZVMR!
pi_109641509
PM gestuurd heren!
pi_109699982
In een ander topic heb ik al eens ter inspiratie de tuinen van Buytengewoon genoemd. Uitgangspunt is een juiste balans tussen de diverse materialen, steen, hout, water en groen.

Verder zou je eens op Sunset.com kunnen kijken.

Tevens staan er op internet diverse tuinmagazines die je zo kunt downloaden.
pi_109928552
*update
Jeuh! de gemeente is relatief snel geweest. gisteren stonden ze voor mijn deur, om 1 uur, zonder afspraak, tsja dan is er niemand tuis :+ Dus telefonisch het huren van de grond afgehandeld.

Helaas mag ik niet zoveel m2 er bij trekken als ik zou willen, maar goed, het wordt toch ongeveer 20m2 er bij en daar zijn we al best blij mee :) Dus komend weekend maar weer eens in de tuin bezig :7
SPOILER
pi_109934420
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:20 schreef RanTheMan het volgende:
*update
Jeuh! de gemeente is relatief snel geweest. gisteren stonden ze voor mijn deur, om 1 uur, zonder afspraak, tsja dan is er niemand tuis :+ Dus telefonisch het huren van de grond afgehandeld.

Helaas mag ik niet zoveel m2 er bij trekken als ik zou willen, maar goed, het wordt toch ongeveer 20m2 er bij en daar zijn we al best blij mee :) Dus komend weekend maar weer eens in de tuin bezig :7
SPOILER
Dat is een mooie deal, maar de gemeente is allang blij dat ze dat groen niet meer hoeven te onderhouden. Door de hele wijk heen zie dat mensen gemeentegrond gebruiken of huren. De gemeente staat dit al jaren toe en ik kan mij herinneren dat het ook flink toegejuicht werd.
pi_109938077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:18 schreef loezzie het volgende:

[..]

Dat is een mooie deal, maar de gemeente is allang blij dat ze dat groen niet meer hoeven te onderhouden. Door de hele wijk heen zie dat mensen gemeentegrond gebruiken of huren. De gemeente staat dit al jaren toe en ik kan mij herinneren dat het ook flink toegejuicht werd.
Dat is ook zo, maar ik ben er blij mee.. Het is gewoon een symolisch bedrag.. maar ik krijg hierdoor wel 20% meer tuin :)
pi_109938806
Net even catch-up gespeeld in je topic, maar mooie verbouwing en veel succesjes behaald bij de gemeente lees ik, top hoor! ^O^
pi_110268860
*Update
Gisteren tijdens een voetjes op het bureau moment op mn werk ging mijn telefoon, nummer onbekend...
Nou omdat ik het toch zo druk had maar even opgenomen :+

Het was mijn dakkapelbouwer of het heel toevallig ook schikte wanneer ze komende maandag begonnen ipv 14 mei. Want mijn kozijnen waren binnen en een andere klus was verschoven..

Euh oke :) *O*

Nu nog maar even snel de zolder opruimen :7
pi_110393317
*Update
En opeens heb je een gat in je dak...

En nu... tromgeroffel...

Het uitzicht op de ramen van de buren...

Nou jah lees de voorgeschiedenis en oordeel zelf over de inkijk...

Bij de buren ernaast zie ik meer....
pi_110401623
Ik zie een man met een rode trui!

Maare inkijk in het raam.. tja... not a chance in bloody hell zou ik zo zeggen. Foto doorsturen als bewijslast misschien? Vraag meteen of ze even een spiegeltje willen ophangen buiten want zo kan je niet naar binnen kijken

Wel super dat het bedrijf eerder kon beginnen, ben je er eindelijk klaar mee!

@edit: Ik zie alleen wel nog een raam helemaal rechts, misschien bedoelen ze die?
pi_110402101
De "man" met de rode trui is eigenlijk een buurvrouw, maar van 1 huis verder, dus de buren die bezwaar hebben gemaakt zitten er nog tussen.........

Ik heb de buurman ook al uitgenodigd om eind deze week te komen kijken door de ramen om zelf te beleven wat je kunt zien... Het gaat om de 2 smalle raamjes en 2 ramen waarvan je er maar 1 in een "afgeknipte" hoek ziet... En tsja ik blijf wel hun vensterbank zien en hun tuin zie ik alleen iets van en vogelhuisje :) Overigens stond ik bij die 2 foto's in de dakgoot, dus het eigenlijke raam komt nog iets verder terug..
Maar toch is de buurman tot op heden niet zo blij, dat we ondanks dat we de vergunning hebben gekregen en zijn bezwaren zijn afgewezen we ons toch niet aanpassen aan hun wensen, dus groeten gaat opeens wat minder spontaan van hun kant

Maar het is idd super dat ze eerder konden beginnen, ben ik ook zeer content me, mooie is ook dat ze en 6m3 bouwcontainer hebben geplaatst, die ze maar half vol krijgen, dus dan kan ik nog mooi mijn tuinstenen er in kwijt, scheelt ook weer :) Kostte me wel een gebakken eitje :+
pi_110432116
Oké dus ondanks dat er totaal geen inkijk is, is je buurman nog steeds niet blij?
Wat een aardige man zeg... vraag hem even of hij het goed vind dat overdag de zon schijnt?

Gebakken eitje voor gratis afvoeren van afval ^O^

Veel plezier met je ramen iig! ik zie graag de foto's als ze het af is.
pi_110446260
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn en zo blijven. Ze voelen zich onvrij. Vanuit het bed of van voor het bed is jullie raam te zien, dus voelen ze zich bekeken. Als je luxaflex ophangt en die sluit als je het raam (daglicht) niet nodig hebt, zullen ze zich beslist beter voelen.

Het is wel een goed idee om ze zelf te laten kijken.

Ik zit wel te gruwen, dat je in de dakgoot stond. Ik weet het, mijn eigen tekortkoming. Er is geen reden om zomaar om te vallen als je ergens staat....
pi_110447004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:02 schreef Teslynd het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn en zo blijven. Ze voelen zich onvrij. Vanuit het bed of van voor het bed is jullie raam te zien, dus voelen ze zich bekeken. Als je luxaflex ophangt en die sluit als je het raam (daglicht) niet nodig hebt, zullen ze zich beslist beter voelen.

Het is wel een goed idee om ze zelf te laten kijken.

Ik zit wel te gruwen, dat je in de dakgoot stond. Ik weet het, mijn eigen tekortkoming. Er is geen reden om zomaar om te vallen als je ergens staat....
Laat ik beginnen te zeggen dat mn dakgoot zeker 60cm breed is, dus het viel best mee :)

Maar ik begrijp hun ook, maar vanuit hun bed zien ze absoluut mijn raam niet ind e toekomst.. Want in het uiterste puntje van het raam (link boven) kan ik hun bed niet zien, en als ze op bed liggen tsja doe dan de gordijnen dicht :)

maar goed, einde deze week volgt een foto vanuit het raam, dan mag iedereen hier een oordeel vellen :)

PS tof dat je reageert, er zijn inmiddels 300 views verder en 1 reactie.. enorme gluurders zijn we ook met zn allen :)
pi_110449115
Helaas regende het vanmiddag erg hard waardoor men niet echt verder kon, maar het begint er op te lijken:

Ik wist dat de ruimte niet extreem groot ging worden, maar al met al is het toch zo'n 20m2 waar ik met mn 1,90 gewoon kan staan, en dan nog het schuine gedeelte waar ik niet kan staan, dus tsja ik ben opzich best blij met de ruimte..

Crapy phone foto's maar hierbij een impressie:

Op de laatste foto zie je de andere kant van de zolder, aan de rechterkant daarvan komt exact dezelfde constructie, maar dan met en ander raampje.Overigens is nu ook meteen goed duidelijk waar het gewraakte raam komt

Ik had verwacht dat de ruimte ongeveer 2,10 hoog zou worden, maar zoals het nu lijkt wordt het ongeveer 2.20 2.25 afhankelijk van de vloerhoogte en de gipsplaten

[ Bericht 4% gewijzigd door RanTheMan op 17-04-2012 18:28:41 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:35:15 #197
259886 pessie
pi_110453006
Mooie kleur!
En natuurlijk mooie dakkapel... Lekker ruim, hou ik van :p.
Heb jij trouwens een omgevingsvergunning aan moeten vragen aangezien de dakkapellen aan de zijkant van de woningen zijn geplaatst?
pi_110453284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:35 schreef pessie het volgende:
Mooie kleur!
En natuurlijk mooie dakkapel... Lekker ruim, hou ik van :p.
Heb jij trouwens een omgevingsvergunning aan moeten vragen aangezien de dakkapellen aan de zijkant van de woningen zijn geplaatst?
tsja, Mir heeft maar 4 criteria voor alles in het leven:, roze- glimmend - glitters, of wollig :)

Maar we hebben idd en omgevingsvergunning aan moeten vragen, maar dat was relatief goedkoop.. 180 euro ofzo.. Maar straks wordt het gevoel van ruimte een stuk minder verwacht ik doordat het vel minder licht gaat worden....
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:50:01 #199
259886 pessie
pi_110453845
Ah kijk die info wilde ik.
Wij willen een kleine wijziging aanbrengen in het kozijn aan de voorgevel en moeten zoals het lijkt ook een aanvragen. Heb je de tekeningen zelf gemaakt (bv met autocad) of heb je een architect in de arm genomen?

Licht is licht toch? En anders zorgen voor voldoende electra, dan maak je zelf licht:p
pi_110457359
je kunt het op omgevingsloket.nl controleren of je een vergunning nodig hebt he... Maar ben benieuwd wat jullie gaan aanpassen, tijd voor een update in je topic dus :) Overigens verschillen de kosten per gemeente.. Zo was een kennis van mij bijna 600 euro kwijt voor en vergunning.. dus tsja

Maar wat ik met licht bedoelde, nu lijkt het ruim omdat overal nog daglicht doorheen komt, dat is straks natuurlijk wel een beetje anders met alleen dat raam
pi_110460527
O mooi, met ramen opzij. Als je een kantelraam vervangt door een dakkapel merk je dat je opeens veel minder licht hebt.
pi_110460816
Ik krijg geen ramen in de zijwangen hoor :) maar als het tegevalt dan zet ik aan de schuine kanten zo kantelramen voor extra licht ;) nu kan t immers nog...
pi_110500247
en inmiddels staat het frame van de andere kant er ook en krijg je pas echt een beeld van de ruimte..
en nee.. blauw is niet mijn lievelingskleur, maar dan krijg je en idee van de hoogte:

en voor de duidelijkheid, het oude trappegat gaat dicht en we gebruiken vanzelfsprekend alleen het rechter trappengat

ter referentie, de afstand van de linkerkant van het nieuwe trappengat tot aan het begin van de drager is ongeveer 2.30 meter... De afstand van de drager tot de gevel is ongeveer 60 centimeter.. Dus dat lijkt me wel een aardig washok voor mijn EEGA (8>
pi_110529483
Ouderwets timmerwerk, het blijft toch leuker om te zien dan een prefab dakkapel aan een kraan.
pi_110530605
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ouderwets timmerwerk, het blijft toch leuker om te zien dan een prefab dakkapel aan een kraan.
dat vind ik nou ook, en daarbij zijn aanpassingen zo makkelijker te maken :)
pi_110719033
@RanTheMan: Inderdaad, echt timmerwerk ipv prefab dakkapel. Wat ik me eigenlijk afvroeg of dit ook goedkoper is (inclusief arbeid). Dus eigenlijk, hoeveel kostte je dakkapel? (als ik zo brutaal mag zijn om te vragen). Dit omdat ik het zelf in de toekomst ook ga (laten) doen.
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_110719941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:10 schreef Virus3000 het volgende:
@RanTheMan: Inderdaad, echt timmerwerk ipv prefab dakkapel. Wat ik me eigenlijk afvroeg of dit ook goedkoper is (inclusief arbeid). Dus eigenlijk, hoeveel kostte je dakkapel? (als ik zo brutaal mag zijn om te vragen). Dit omdat ik het zelf in de toekomst ook ga (laten) doen.
och vragen mag en ik wil het ook best zeggen, maar ik heb dus 2 dakkapellen van om precies te zijn: 4.85 lang, totaal 2.30 hoog en 2,50 diep. Daarnaast zit er brandwerend glas in met 2 draaikiep ramen en ventilatieroosters, veka kunstof kozijnen, buitenkant met kunstof rabat delen, pir isolatie aan de binnenkant en dubbel gips...

Ik heb diverse offertes gehad, variërend van 8k tot 17K van zowel traditioneel als prefab.. Omdat is dus perse van nok tot dakgoot wilde was dat bij prefab best een gezeur, omdat ze me dat niet per definitie konden garanderen dat elke centimeter in de hoogte en breedte benut zou worden..
Dan kun je denken, man waar maak je je druk om, maar als je weet wat de m2 prijs is hier waar ik woon wordt het duidelijk.. Uiteindelijk heeft het me ongeveer 10K incl gekost en daarbij 2 pakken koffie en 7 pakken koekjes, een 1/4 pak suiker en een pak koffiemelk
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:22 #208
102912 crv
Screwed up
pi_110726870
Zo das ook mooi aan het worden. wat een klus in totaal.

Beetje klussen vind ik niet erg, maar zo groot pak ik het niet meer aan ^O^
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  woensdag 25 april 2012 @ 09:02:16 #209
259886 pessie
pi_110757093
Vergeet de gebakken eieren niet RTM *)
pi_110773142
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:44 schreef crv het volgende:
Zo das ook mooi aan het worden. wat een klus in totaal.

Beetje klussen vind ik niet erg, maar zo groot pak ik het niet meer aan ^O^
ik ben ik de kracht van mn leven he :')
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:02 schreef pessie het volgende:
Vergeet de gebakken eieren niet RTM *)
Dat was voor het afval he :)
pi_110773202
Maar gisteren toch een kleine tegenvaller.. Men had een foutje gemaakt, de kozijnen waren te hoog geplaatst, dus als ik een gordijnrail op zou hangen, dan konden de ramen niet meer open.. Dus dat mogen ze mooi fixen :)
  woensdag 25 april 2012 @ 17:18:39 #212
102912 crv
Screwed up
pi_110774854
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Maar gisteren toch een kleine tegenvaller.. Men had een foutje gemaakt, de kozijnen waren te hoog geplaatst, dus als ik een gordijnrail op zou hangen, dan konden de ramen niet meer open.. Dus dat mogen ze mooi fixen :)
:|W ow mann dat is kut. Schiet niet op zo :X
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  woensdag 25 april 2012 @ 17:20:19 #213
259886 pessie
pi_110774910
RTM das balen! Fixen op hun kosten?
pi_110775159
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:18 schreef crv het volgende:

[..]

:|W ow mann dat is kut. Schiet niet op zo :X
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:20 schreef pessie het volgende:
RTM das balen! Fixen op hun kosten?
Och jah fijn is anders, maar omdat ik het meteen constateerde konden ze het relatief makkelijk herstellen, 2 uurtjes werk denk ik.. Ga zometeen ff kijken of het er nu wel goed in zit :)

@pessie
Ik betaal nooit vooraf bij klussen, of altans max 30% dus zolang het niet naar mijn normen is (want ik beschrijf uitbestede klussen uitvoerig) betaal ik niet of accepteer ik de oplevering niet :) Dus ik maak me geen zorgen..

Overigens zeiden ze zelf ook dat ze het niet goed hadden gedaan.. zonder plafond was het wel goed geweest, maar jah die raggels en gipsplaten moesten er nog in :)
pi_110776345
*update.. keurig en cm of 5 naar beneden verplaatst, ik ben tevreden :)
  woensdag 25 april 2012 @ 19:01:39 #216
102912 crv
Screwed up
pi_110778552
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:58 schreef RanTheMan het volgende:
*update.. keurig en cm of 5 naar beneden verplaatst, ik ben tevreden :)
^O^ das mazzel hebben
pi_110808533
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:01 schreef crv het volgende:

[..]

^O^ das mazzel hebben
Idd het enige dat wel tegen zit is dat het elke dag wel 2x regent de afgelopen week, dus het branden van het dak willen ze nog niet doen.. Dus hopen dat t vandaag lang genoeg droog blijft.. maar ik vrees het ergste
  donderdag 26 april 2012 @ 22:07:18 #218
102912 crv
Screwed up
pi_110838479
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:55 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Idd het enige dat wel tegen zit is dat het elke dag wel 2x regent de afgelopen week, dus het branden van het dak willen ze nog niet doen.. Dus hopen dat t vandaag lang genoeg droog blijft.. maar ik vrees het ergste
het weer wordt toch beter ?

Hier tenminste wel, paar dagen droog en zaterdag 30 graden
pi_110962214
zo ff een filmpje van de huidige status..

Het irritante geluid dat je hoort is de wasmachine :) en mn Eega :)

[youtube[/youtube]
pi_110965174
Daarnaast heb ik vanmorgen mijn buren maar even wakker gemaakt met wat geboor in de slaapkamer, best lastig om 5 schilderijen die niet 100% gelijk zijn in een recht lijn op te hangen, maar ik ben er blij mee. Dit hangt nu dus boven ons bed:

maar helaas moet ik nog wel een nieuwe lamp kopen voor in de slaapkamer :@

SPOILER
  maandag 30 april 2012 @ 19:59:09 #221
259886 pessie
pi_110970853
Plafonnière!

Wat betreft de zolder: mooi gedaan! Je ziet inderdaad niets van de tuin van de buren!
pi_110987766
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:59 schreef pessie het volgende:
Plafonnière!

Wat betreft de zolder: mooi gedaan! Je ziet inderdaad niets van de tuin van de buren!
haha jah een plafonnierre, maar ja.. die vind ik ook niet altijd mooi :)

Ik heb de buren inmiddels 3x uitgenodigd om te komen kijken en de situatie met eigen ogen te bekijken, maar ze willen niet echt.. Wellicht beseffen ze dat het allemaal nog wel mee valt, of veel minder erg is dan ze zelf hadden verwacht.. Maar goed... Dan niet hoor!

Wel grappig, mijn andere buren zijn juist super blij dat ik het raam niet recht tegenover hun ramen heb laten plaatsen en alleen een stukje voor hun washok uitkom.. tsja zo kan het gaan :)
pi_110987920
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:48 schreef RanTheMan het volgende:

haha jah een plafonnierre, maar ja.. die vind ik ook niet altijd mooi :)
Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.

Eerder had ik al in de keuken de plafonnière weggehaald en het plafond gladgestreken.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen een lamp in het midden van een kamer aan het plafond hangen. Dat onderbreekt de ruimte en geeft een rommelige indruk.
pi_110988104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.

Eerder had ik al in de keuken de plafonnière weggehaald en het plafond gladgestreken.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen een lamp in het midden van een kamer aan het plafond hangen. Dat onderbreekt de ruimte en geeft een rommelige indruk.
Klinkt goed, als je een gipsplaten plafond heb.. Inbouw spots wordt wat lastig, tenzij ik alles lekker ga open halen of een verlaagd plafond plaats.. Overigens hangt deze lamp keurig in het midden van mn bed...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:57:14 #225
102912 crv
Screwed up
pi_110990804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. In de slaapkamer hebben wij een gecombineerde Ventilator/Lamp in de stijl van bed en kast. Deze willen wij dus ook weer in de nieuwe slaapkamer ophangen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:59:51 #226
102912 crv
Screwed up
pi_110990887
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:08 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Klinkt goed, als je een gipsplaten plafond heb.. Inbouw spots wordt wat lastig, tenzij ik alles lekker ga open halen of een verlaagd plafond plaats.. Overigens hangt deze lamp keurig in het midden van mn bed...
Wij hebben in het vorige huis ook plafonieres gehad, en wij nemen niet meer zoveel plafondlampen. In de keuken en dressing komen wel spots in het plafond (LED of Halogeen)
Wij hebben sowieso een uitdaging met licht, want wij hebben open lampen, zowel plafond als staand en hangend waar van die mooie matte kaarslampjes inzitten.
Met het nieuwe lampenbeleid zouden we dus overmoeten op die klote spaarlampen wat er niet uit ziet :X :(
pi_110991112
Led verlichting is er ook in van die kaars lampjes te krijgen tegenwoordig :)
pi_110995183
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:59 schreef crv het volgende:
Met het nieuwe lampenbeleid zouden we dus overmoeten op die klote spaarlampen wat er niet uit ziet :X :(
De vraag is of dergelijke speciale lampen, óók onder het verbod komen te vallen. Verder went het wel, spaarlampen. Zijn die er ook in kaarsuitvoering?
pi_110995428
overigens zijn de gewone gloeilampen in alle uitvoeringen nog wel op internet te vinden hoor..

Zo hadden mijn ouders ook een probleem.. Die hebben een enorme lamp met 30 kaarsvormige lampen er in. In matte uitvoering... Wat blijkt, alle moderne lampen waren net iets anders, waardoor de fitting net niet pastte... Online heb ik dus maar ouderwetse lampen gekocht, 150 stuks, kunnen ze dus nog wel ff vooruit.. In geen fatsoenlijke winkel te krijgen verder...
pi_111350076
*Kick

Afgelopen weekend de tuin volledig leeg gehaald en met een karretje naar de stort
(bij de stort aangekomen moest ik even 10x slikken.. Ik was gewend dat je per kar 6 euro moest betalen in mijn vorige gemeente.. Hier moest ik opeens 65ct per tegel betalen, ik ik had er bijna 300.... Maar jah terug in de tuin gooien was ook geen optie... maar ik baalde enorm...)

Verder grote inkopen gedaan bij mijn vrienden van de bouwmaat.. Heel veel hout en 70 stucplaten.. Ik moest ze naar zolder sjouwen, 3 hoog en 2x een draai op de trap dus ik was kei kapot.. Daarnaast nog 12 zakken beton a 25 kilo, dus maandag en dinsdag ff uitrusten..

Vervolgens eerst maar mijn werkplek ingericht en dat ziet er ongeveer zo uit:

ok.. aan de slag.. ik had het volgende probleem, mijn dak zag er ongeveer zo uit:

tsja hoe los je dat nou op :? :? :?

Ik had geen idee, maar ik heb het uiteindelijk zo gedaan:

verder heb ik het raggelwerk op de balken in orde gemaakt..

Komende week komen ze hopelijk de "oude" kant van het dak met pur isoleren (spuiten, zoals ook onder de vloer) en dan kan ik de stucplaten er op schroeven, en over de andere gipsplaten een laag stucplaten aanbrengen (dubbel gips is eis vd gemeente ivm brandveiligheid)

Nu ben ik wel benieuwd hoe de echte timmermannen zoals betyar bijv mijn constructie aan de nok hadden opgelost, vast niet zoveel klosjes :)

Vrijdag ben ik vrij en dan maak ik het frame voor de knieschotten en een kast aan de gevelkant.. Updates zullen dan volgen :) En zaterdag nieuwe schuttingen plaatsen..
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:49:18 #231
259886 pessie
pi_111350798
RTM leuk opgelost! Nu nog inbouwspotjes erin?
pi_111351165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:49 schreef pessie het volgende:
RTM leuk opgelost! Nu nog inbouwspotjes erin?
dat was wel de bedoeling, maar ik heb me behoorlijk verpietert :( Ik wilde een rij aanbrengen in het stukje dat ik nog dicht moest zetten.. Maar door die constructie heb ik daar nog amper ruimte.. dus dan worden het van die spotjes van 3cm breed.. Maar dan nog weet ik niet hoe het zit met de warmte en de kans is dan aanwezig dat ik met een trafo moet kloten, en dat vind ik ook niet ideaal.. Maar ik moet dat wel deze week bedenken....

ik weet overigens niet eens of het bestaat, inbouwspost met een diameter van 30mm bestaan, andere optie is in de schuine kant kantelbare spots in te bouwen maar dan heb ik achter het gips max 30mm en of dat kan/mag... ivm hitte
pi_111351684
quote:
Vervolgens eerst maar mijn werkplek ingericht en dat ziet er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]

Wat voor onderstel is dat?
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:09:44 #234
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111351943
Op de vraag in DM. eigenlijk heel simpel:

Eerst alles uitrachelen en dan van onder naar boven beginnen met gipsen. Vervolgens weet je waar nog een extra rachel moet komen.
pi_111352041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:05 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Wat voor onderstel is dat?
ik heb geen idee, een ouderwetse :) loodzwaar in ieder geval, van iemand overgenomen die toe was aan een festool... Maar voor mij werkt het perfect, zal straks eens kijken of er een merkje op staat...

eerder zette ik hem op mijn B&D werkbank maar dit is veel makkelijker.
pi_111352557
Ik heb m nu op een steigerplatform op schragen staan, alleen dan is je ondersteuning van je hout niet gelijk, bij jou wel en zelfs met rollen, super onderstel lijkt t me.
pi_111353208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:18 schreef Vinz0r het volgende:
Ik heb m nu op een steigerplatform op schragen staan, alleen dan is je ondersteuning van je hout niet gelijk, bij jou wel en zelfs met rollen, super onderstel lijkt t me.
ik ben er ook erg blij mee :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:37:44 #238
102912 crv
Screwed up
pi_111353756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:14 schreef blomke het volgende:

[..]

De vraag is of dergelijke speciale lampen, óók onder het verbod komen te vallen. Verder went het wel, spaarlampen. Zijn die er ook in kaarsuitvoering?
niet zodanig dat het ook mooi staat in de lamp en op bepaalde lampen wil ik gewoon direct licht en niet pas na een 10 seconden

Buiten dat vindt ik het licht dat spaarlampen hebbben niet mooi. Wij hadden op verschillende punten bewust flame lampen van een bepaalde kleur.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:27:53 #239
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_111424736
let op dat je/ze wel damp dichte (rode) folie gebruiken achter je gipsplaat. zo ik het kan zien krijg je een "koud dak" (het dakbeschot kan koud worden. theoretisch (en de praktijk vaak ook) krijg je condensatie tussen je dakbeschot en je isolatie. je wil dus het vocht uit de constructie houden.

http://www.perfectbouw.nl/Kennisbank/isolatie-tips.html
http://www.klusidee.nl/Forum/about41243.html
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_111430722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:27 schreef zuluman het volgende:
let op dat je/ze wel damp dichte (rode) folie gebruiken achter je gipsplaat. zo ik het kan zien krijg je een "koud dak" (het dakbeschot kan koud worden. theoretisch (en de praktijk vaak ook) krijg je condensatie tussen je dakbeschot en je isolatie. je wil dus het vocht uit de constructie houden.

http://www.perfectbouw.nl/Kennisbank/isolatie-tips.html
http://www.klusidee.nl/Forum/about41243.html
die zit er al achter bij de gipsplaten, van buiten naar binnen is het kunstof rabatdelen, (dak osb) laag folie, pir isolatie platen folie, gips...

aan de schuine kanten tussen de gordingen wordt het: dakpannen / piepschuim/ hardboard/ pur / gips.. Bij die laatste krijg ik isolatie op isolatie, en met pur is het er strak tegen aan waardoor ik geen problemen verder krijg.. Had ik glaswol of wat dan ook gedaan, dan had ik er voor moeten zorgen dat de volledige isolatie naadloos was.. Met pur heb ik die zorgen niet...
pi_111455347
inbouwspots van 3 cm?? Dat is wel erg klein hé?

Ik ken deze van philips: http://www.philips.nl/c/k(...)-3-579834816/prd/nl/
maar die zijn iets van 7 cm. Zijn wel led dus geven minder warmte af.
pi_111455764
3 cm diepte of 3 cm diameter? Ik zou het vanwege de beperke ruimte, in de (power)LED's zoeken, die hebben ook "platte "(1 - 3 cm) opbouwuitvoeringen. Massive Pretoria o.i.d.

[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 12-05-2012 13:03:37 ]
pi_111458745
en ook setjes die gewoon aan elkaar kan doorlussen!
pi_112391121
Update kick!

Inmiddels overal tegelijk bezig.. Op zolder en in de tuin.. Afgelopen 2 weekenden druk bezig gewest in de tuin, de bestrating ligt er voor 1/3 in, de nieuwe schuttingen zijn geplaatst, en ben wel 3 uur aan het kloten geweest met het plaatsen van en drain voor in de tuin. Probleem was enorme wortels door de oude buis hen, dus heb alles mogen vervangen.

Daarnaast met "lego" bezig geweest en plantjes er in gezet.. Zoals sommigen wellicht nog weten, dit was mijn inspiratie:

En hierbij mijn versie (iets groter:

pi_112392181
Ziet er netjes uit en zo te zien weinig onderhoud nodig, wat geloof ik een vereiste was.

Je zithoekje kwam toch tegen de schuur aan? en had je nog plannen voor het deel wat achter je schuur is gelegen?
  zondag 3 juni 2012 @ 20:16:59 #246
259886 pessie
pi_112395496
Mooie plantenbakken! Mooie plant ook in de kleine. Ben benieuwd naar de uiteindelijke look van de bestrating.
pi_112401058
mooi hoor, weet je welke stenen er zijn gebruikt in je inspiratie plaatje?
pi_112414097
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:01 schreef Nenaunir het volgende:
Ziet er netjes uit en zo te zien weinig onderhoud nodig, wat geloof ik een vereiste was.

Je zithoekje kwam toch tegen de schuur aan? en had je nog plannen voor het deel wat achter je schuur is gelegen?
Jah idd weinig onderhoud :+ Ik krijg uiteindelijk 2 zithoekjes, 1 wat grotere tegen de schuur aan, en 1tje met 2 stoelen voor ons raam. Daar waar je nu ook de witte k-stoelen ziet staan en daarnaast de stoelen die er uiteindelijk komen.

Achter mijn schuurtje komt een schuur :) De schuur is groot, maar niet groot genoeg voor 4 fietsen, een buiten keuken en al mijn gereedschap. Dus meest logische is een extra schuur en daarnaast ruimte voor de 3 containers, en als het nog past een werkbank voor mij :)
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:16 schreef pessie het volgende:
Mooie plantenbakken! Mooie plant ook in de kleine. Ben benieuwd naar de uiteindelijke look van de bestrating.
Dank! & Tsja ik ook :) Maar ik heb nog 3 pallets staan, dus eind volgende week krijg je een fototje :) Wat pas echt leuk wordt zijn die plantjes om die plant heen, dat zijn een soort van mini gerbera's dus over een week of 2 ziet dat er echt fantastisch uit (hoop ik)
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef LittleBuddha het volgende:
mooi hoor, weet je welke stenen er zijn gebruikt in je inspiratie plaatje?
Merci, ik heb geen idee, gejat uit een ander topic, maar deze waren al 4 euro per stuk en als je er dan 100 nodig hebt dat tikt het behoorlijk aan. Overigens zien ze er als ze droog zijn een stuk minder gemêleerd uit. Maar zo donker als op die foto ben ik ze niet tegen gekomen in mn zoektocht
pi_112414292
Overigens wilde ik iets heel funky's in mn borders, ik vond dit, maar twijfel wel aan de echtheid van de kleuren, daarnaast heb ik ze nog niet bij een kweker in de buurt kunnen vinden:

Zou dat echt zo zijn? zo ja dan is het mega tof natuurlijk :) een border vol blauw en rood gras :)
pi_112414459
Wauw, goed gedaan! ^O^ En fijn ook, wat kleur in je tuin.

Je kunt even in het bloemen- en plantentopic in F&F om advies vragen.
pi_112700633
Zo, de tuin is zo goed als af, zie het filmpje hieronder:

(daar waar de fietsen staan en de containers moet ik nog een beetje invegen en zal binnenkort een extra schuur verrijzen, maar verder ben ik dik tevreden :)

Moderator zondag 10 juni 2012 @ 19:45:52 #252
92034 crew  Vonkenboer
pi_112705140
Ik vind het resultaat bijzonder netjes, weinig onderhoud aan je tuin en toch leuk ingericht zonder dat het zo steriel wordt ^O^ *O*
pi_112729342
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind het resultaat bijzonder netjes, weinig onderhoud aan je tuin en toch leuk ingericht zonder dat het zo steriel wordt ^O^ *O*
dank je wel, ben ook erg content tot op heden :) Volgende week nog even een schuurtje bouwen en t lijkt echt ergens op :)
pi_112824201
super netjes hoor! maar ben jij nou zo lang of staat je schutting zo laag?
pi_112824405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:12 schreef LittleBuddha het volgende:
super netjes hoor! maar ben jij nou zo lang of staat je schutting zo laag?
Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...

Neemt niet weg dat mijn tuin iets hoger ligt van de buren, maar ik wel mijn eigen afwatering regel dus daar hebben ze geen last van. Verder is de bestrating ook iets hoger komen te liggen dan van te voren geanticipeerd. hierdoor moeten mn nieuwe schuttingen eigenlijk zo'n 5 cm om hoog om weer "droog"te hangen.

Baal ik wel een beetje van omdat ik de palen zo keurig op lengte had afgezaagd en nu klopt het straks niet meer.. Ik broed nog op een nieuwe oplossing, maar nieuwe palen is een no-go.. Dus tsja wellicht een dop er op ofzo, ik hou er niet van, maar wat moet ik anders? Iemand een idee?

Ter verduidelijking een plaatje:

[ Bericht 3% gewijzigd door RanTheMan op 13-06-2012 09:31:54 ]
pi_112827063
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:24 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...

Neemt niet weg dat mijn tuin iets hoger ligt van de buren, maar ik wel mijn eigen afwatering regel dus daar hebben ze geen last van. Verder is de bestrating ook iets hoger komen te liggen dan van te voren geanticipeerd. hierdoor moeten mn nieuwe schuttingen eigenlijk zo'n 5 cm om hoog om weer "droog"te hangen.

Baal ik wel een beetje van omdat ik de palen zo keurig op lengte had afgezaagd en nu klopt het straks niet meer.. Ik broed nog op een nieuwe oplossing, maar nieuwe palen is een no-go.. Dus tsja wellicht een dop er op ofzo, ik hou er niet van, maar wat moet ik anders? Iemand een idee?

Ter verduidelijking een plaatje:
[ afbeelding ]

Zou een 10 cm schroef er bovenin draaien en de kop er af slijpen met een rvs schijfje en dan een stukje hout van vijf centimeter gaatje boren en er op draaien en in de verbinding met bitumen kit smeren. Zou wel de in de naad een dikke v-groef maken zodat het dikte verschil niet echt opvalt.
Jeroentje.
pi_112931017
kap erop of een bolletje?

pi_112931181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef LittleBuddha het volgende:
kap erop of een bolletje?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik beschreef het als dop, jij als kapje, zo'n stenen honkbal is niet echt geweldig denk ik, daar is mn tuin niet gotisch genoeg voor :)
pi_112931307
Overigens ben ik voornemens dit weekend te beginnen aan de bouw van mn schuurtje (zonder tekening 8)7 ).. Een simpel opberghok, maar ik twijfel nog een beetje, geimpregneerde rabbatdelen, of toch vuren/grenen rabbatdelen en dan lekker beitsen...
pi_112931388
zo'n dop kapje is toch best netjes dan? die honkballen zijn idd niet geweldig maar zijn redelijk groot waardoor ze meer goed kunnen maken.
pi_113014810
Update kick

Gisteren groot inkopen gedaan bij mijn vrienden van de Hornbach, eergisteren advies ingewonnen bij Fok timmerman Betyar en vandaag dan maar eens begonnen met het bouwen van een schuurtje achter de schuur. Zover ben ik nu:

pi_113015312
Ik zie golfplaten. Tip: maak een goede goot + afvoer aansluiting op het riool.. Spetterend regenwater is funest voor je onderste houten rabatdelen. Ook die golfplaten voldoende ondersteunen; om de 50 - 60 cm is wel het minimum. Als ze gaan doorbuigen, krijg je lekwater in je schuur.
pi_113015561
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:39 schreef blomke het volgende:
Spetterend regenwater is funest voor je onderste houten rabatdelen.
Klinkers onder een hoek leggen zodat de regen druppel van het hout af spettert. Hoek van inval is hoek van uitval . :?
Of een strook grind dan spat regenwater ook niet op.
Jeroentje.
pi_113018241
beide heren hebben goede punten! dak gaat 10 cm overhangen. frame komt om de 41 cm, er komt een goot met een regenton. Daarnaast ga ik de onderkant nog afwerken met mogelijk een loodrand oid. de rabatdelen hangen nu ongeveer 3mm vrij van de bestrating. dus met de huidige constructie zou er water door kunnen lopen... daarnaast loopt over de lengte de bestrating 6 cm af (2cm per meter) wat al voor uitdagingen zorgde. Maar ik verwacht geen verdere problemen. alles staat muurvast en waterpas. Omdat er geen ramen inkomen hang ik binnen een lamp met bewegingsensor voor t gemak...
pi_113022045
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:43 schreef jpajs het volgende:

Hoek van inval is hoek van uitval . :?
Dat geldt voor een monochromatische, coherente lichtbundel.

Met een plensbui, spat het water alle kanten op. Bovendien heeft ie geen klinkers, maar trottoirtegels. Probeer die maar eens in dit geval, schuin te leggen .
pi_114381050
*Update

Na wat drukke weekenden met sociale verplichtingen en het bouwen van mijn schuur, is twee weken geleden dan eindelijk de zolder geïsoleerd.

Het betreft hier de delen waar niets aan is veranderd. De oude isolatie was piepschuim (6CM) op hardboard. Hier is nu Pur tegen aan gespoten. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Alle delen die nog in het zicht blijven en waar nog iets tegen aan moet (zoals de raggels voor de stucplaten) had ik ingepakt met vershoudfolie, waardoor je dat allemaal mooi schoon houdt.

Je trekt het er zo af en her en der druk je een stanleymes er in... Dat ziet er zo uit (ik moet nog veel weg halen op deze foto's:

Uiteraard is haastige spoed zelden goed.. Ik had ook alle cv leidingen en cv ketel ingepakt omdat die onder het te isoleren gedeelte stond.. Nou prima niets aan de hand.. Alleen moet ik nog een cv leiding doorkoppelen. (voor het nieuwe gedeelte) Zie rode pijl..

Maar ik trok iets te hard aan het plastic waardoor ik per ongeluk het kraantje open trok.. Dus al het water spoot er uit.. Op zich geen probleem, ware het niet dat je bij de groene pijl en electra pijpje de vloer in ziet gaan.. Die gaat naar het centrale punt in de badkamer, waar een lamp hangt en ter hoogte van de lasdoos gaat een pijpje naar beneden voor de afzuiging in de badkamer..

2 uur later merkte ik dat ik geen warm water meer had (cv ketel en en deel van de badkamer zijn 1 groep) dus ik kijken, he ketel uit.. das gek.

Naar de groepenkast, he de groep staat uit.. Maar ik kon niet verzinnen waarom... Dus omhoog en de aardlek schoot niet meer uit.. Nou zal wel goed zijn..

Kom ik de volgende ochtend in de badkamer, he geen licht.. wtf.. Ik naar beneden.. gvd weer die groep uit.. Ik met de zaklamp mn badkamer in (heb geen raam) Nou, lamp helemaal bruin bruin..

En toen ging het lichtje pas bij mij branden.. Schade, lamp kapot, centrale afzuiging(printplaat) helemaal naar de kloten en allemaal bruine strepen op het plafond.. Het water was dus door/langs die pijpjes de (electra in de) badkamer in gelopen..

Dus een nieuwe lamp gehaald, afzuiger gekocht (best lastig om dezelfde te vinden, de oude kwam van de TU) en het plafond maar ff gewit.. Dat was weer en verloren zaterdag :)

tot hier to zo ver :)
pi_114381395
Nou, fraai istie....
pi_114383271
Tuinfilmpje bekeken en inderdaad een nette tuin. ^O^

Ik zou alleen die gele tuinslang die nu opgefrommeld tegen de achtergevel hangt vervangen door zo'n zelf oprollende haspel. Dat kost ook maar 50,- voor een 20 meter uitvoering.
pi_114383732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tuinfilmpje bekeken en inderdaad een nette tuin. ^O^

Ik zou alleen die gele tuinslang die nu opgefrommeld tegen de achtergevel hangt vervangen door zo'n zelf oprollende haspel. Dat kost ook maar 50,- voor een 20 meter uitvoering.
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb.. Deze bevalt veel beter, en die andere was nog en dure van gardena ook nog..

Maar bedankt voor het compliment voor de tuin :)Jammer dat ik er sinds het klaar is maar 1x in heb kunnen zitten :)
pi_114383926
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef RanTheMan het volgende:
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb..
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..

Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen... :P
pi_114384370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..

Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen... :P
Ik moet gewoon draaien, maar op de 1 of andere manier is met die slang ook de waterdruk veel lager, dan met de gele slang.. Ook als ik hem helemaal uit rol en er geen kop op zet.. Ik begrijp dat eigenlijk niet, want ze hebben dezelfde diameter.. Maar goed....
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:31:50 #272
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114385269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Stopt dat ding met oprollen, heb je nog 10 meter slang in je handen :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114424323
Iets anders over die PUR-isolatie: die laag is dampopen. Dus hoe ga je de dampdichte laag aanbrengen?
pi_114447258
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:10 schreef blomke het volgende:
Iets anders over die PUR-isolatie: die laag is dampopen. Dus hoe ga je de dampdichte laag aanbrengen?
?? pur is een dampdichte laag
pi_114448653
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 01:59 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

?? pur is een dampdichte laag
Da's dus niet zo. :)
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_114467994
En dan heb je een koud dak zonder dampdichte laag gecreëerd
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:20:58 #277
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_114476784
Gespoten pur heeft een mu-waarde tussen 50 en 100. Dus dampwerend.
Inderdaad niet 100% dampdicht.
Wél een véél hogere dampdiffusieweerstand dan de open cell foams (mu-waarde3,3 ; vergelijkbaar met houtwolplaat)

dasrnaast heeft ran een warm dak. hij heeft de pur aanvullend gedaa . heb ik ook gedaan. warm dak met balklaag eronder. ik heb achteraf tussen de balken 160mm geisoleerd. op de dakplaat ligt 120mm isolatie. volgens mij collega bouwfysicus is dat geen probleem.
Leon Battista Alberti
pi_114481030
ik heb verder geen idee.. weet alleen dat t zo goed is, alleen nog stucplaatjes dr tegen aan... t is mn broertje zn dagelijks werk dus die zal t wel weten ;)
pi_117321065
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
Leon Battista Alberti
pi_117333583
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
idd even een beetje opjutten :+
pi_117351058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:23 schreef crv het volgende:

[..]

idd even een beetje opjutten :+
Hahah, jullie klinken wel een beetje zoals mijn eega :) schiet es op!!

Maar gelukkig is de Mona-neger nog niet langs geweest..

We zijn 7 weken verder waarvan ik 3 weken op vakantie ben geweest. Daarnaast heb ik met mijn buren de afspraak gemaakt dat ik niet na 8 uur lawaai maak ivm kleine kindjes.. Als je dan tussen 6-7 thuis komt hou je weinig tijd over.. Alleen het weekend..

Maar goed, ik ben aardig opgeschoten, bijna alles is dubbel gegipst (echt veel werk 2x alles) en ik heb zelf maar kasten gemaakt, en knieschotten etc.. Daar gaat erg veel tijd in.. Morgen alle electra er in (als ik daar uit kom, ik wil nogal wat ingewikkelde dingen)..

Ik zal zo ff wat foto's maken!

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 28-09-2012 15:03:43 ]
pi_117353596
Nou klinkt alsof je toch nog veel gedaan hebt in weinig tijd ^O^ Ik ben benieuwd naar de foto's!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_117354042
Ha Njos ;) Leuk dat jij je hier ook meldt :)

De crappy foto's

*de zelfemaakte knieschotten.. De totale lengte is 4,80 meter, daarin heb ik 2 "uitpak" deurtjes gemaakt van 80 cm, zodat ik overal makkelijk bij kan.. Verder heb ik de oude balken alvast 2x gegrond.

Eerst wilde ik een timmerman laten komen voor de deuren in de "punt"gedeelten, maar dat was dermate duur dat ik zelf maar een alternatief heb gemaakt.. Ik ben er best tevreden over voor alsnog.. De binnenafwerking volgt nog, maar de deuren zijn ongeveer 1,40 hoog en dan over de breedte.. Diepte van de kast is ongeveer 70cm.. Ik heb ze laten zagen uit voorgegrond MDF en vervolgens met de bovenfrees er langs etc..

Nu steken de MDF stroken nog 16mm uit, maar die diepte verdwijnt straks voor een groot deel door het spackwerk waardoor het echt geïntegreerd gaat lijken.

Dit stukje blijft nog even open, omdat ik de verwarming nog onder het raam moet bevestigen

En het frame van de puntdeur is ook af, viel me eerlijk gezegd nog best tegen.. Daarnaast mijn rommelhoek met materiaal, maar t is best netjes overal

dat was het voor nu :)
pi_117354396
Nou dat schiet al goed op! Netjes hoor :Y
Wat een werk.. Zit je nog op schema?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_117354646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Nou dat schiet al goed op! Netjes hoor :Y
Wat een werk.. Zit je nog op schema?
neuh niet echt :) mijn schema is nu:
-komend weekend electra en ander leiding werk
- dan een weekend kast aan de andere kant maken + keukenblok plaatsen + andere dingen afwerken (2 weekenden)
- stucadoor laten komen
- dan nog een weekend vloertje leggen en het laatste verven..

Mijn deadline is 1 november :) maandje later dan 1,5 jaar terug gepland :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:35:32 #286
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_117354766
Go RantheMan! ziet er goed uit! we houden je goed in de gaten en 1 november staat!
Leon Battista Alberti
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:04:15 #287
259886 pessie
pi_117358521
Wow! Wat heb je veel gedaan!
Wordt al een echte kamer daar op zolder!

Hier door omstandigheden de badkamer nog steeds niet af -O- .
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:15:43 #288
102912 crv
Screwed up
pi_117368933
toch best opgeschoten hoor ^O^
Zeker als je bedenkt dat je 's avonds gewoon bijna niks kan doen
En dat puntdeurtje vind ik leuk geworden _O_
pi_117720113
Hoe staat het ermee Ran?
I Like it@ J-Star
pi_117722591
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 02:19 schreef J-Star het volgende:
Hoe staat het ermee Ran?
Goed :)

Ik zal vanavond even een foto update doen..
Er gaat erg veel werk in de kleine dingen, zo was ik vrijdag 3 uur bezig met het omleggen van de waterafvoer.. Maar goed..

De komende 3 avonden staan in het teken van afronden en de zolder helemaal leegruimen zodat donderdag de stucadoor er in komt.. Die gaat donderdag alles af (en voor)smeren en komt dan zaterdag alles spackspuiten. (120m2 totaal)

Naast de zolder wordt dan ook de overloop en trap opgangen meegepakt.. Dan kan ik zondag de vloer op zolder leggen en heb ik 5 avonden en de zaterdag om boven alles te schilderen (staat al in de 2x grondverf) electra aan te sluiten, de trap naar boven af te lakken (mits ik er aan toe kom) en wat meubels in elkaar te schroeven en dan is alles mooi af voor mijn Eega dr verjaardag zondag de 21ste als veel familie van over ver komt..

Enige dat dan nog ontbreekt is een beklede trap van de benedenverdieping naar de eerste etage.. maar dat komt later wel :)
pi_117732415
Ach die trap is afwerking. Dat mag best als laatste vind ik altijd.
I Like it@ J-Star
pi_117732771
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef J-Star het volgende:
Ach die trap is afwerking. Dat mag best als laatste vind ik altijd.
dat gaat ook als laatste (of eigenlijk als 1 na laatste (het verven dan) bekleden van de trap er onder is de laatste stap
pi_117733121
Jij reageert snel haha.. Ben benieuwd naar de foto's van vanavond!
I Like it@ J-Star
pi_117756118
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:32 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Goed :)

Ik zal vanavond even een foto update doen..
Er gaat erg veel werk in de kleine dingen, zo was ik vrijdag 3 uur bezig met het omleggen van de waterafvoer.. Maar goed..

De komende 3 avonden staan in het teken van afronden en de zolder helemaal leegruimen zodat donderdag de stucadoor er in komt.. Die gaat donderdag alles af (en voor)smeren en komt dan zaterdag alles spackspuiten. (120m2 totaal)

Naast de zolder wordt dan ook de overloop en trap opgangen meegepakt.. Dan kan ik zondag de vloer op zolder leggen en heb ik 5 avonden en de zaterdag om boven alles te schilderen (staat al in de 2x grondverf) electra aan te sluiten, de trap naar boven af te lakken (mits ik er aan toe kom) en wat meubels in elkaar te schroeven en dan is alles mooi af voor mijn Eega dr verjaardag zondag de 21ste als veel familie van over ver komt..

Enige dat dan nog ontbreekt is een beklede trap van de benedenverdieping naar de eerste etage.. maar dat komt later wel :)
I Like it@ J-Star
pi_117763429
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:51 schreef J-Star het volgende:

[..]

lol, jah idd, dat had ik toegezegd.. Echter ik stopte om 10 uur en ik heb nog niet zoveel licht op zolder dus de foto's waren erg crappy.. Dus zonde van mijn tijd om ze te plaatsen.. Ik update het sowieso binnenkort :)
pi_117769227
Haha, oke we zullen zien man
I Like it@ J-Star
pi_117784528
E: Oeps, dacht dat dit een algemeen klustopic was. My bad.
pi_117847665
Zo de stucadoor is begonnen vanmorgen om 7.15 met dichtsmeren en gazen van alle naadjes van mn stucplaten, en het aansmeren van de " kraters" rond mijn nieuwe trapgat.. Morgen middag is alles weer netjes :) Zaterdag vloertje er in en dan nog een paar dagen schilderen, mn Eega dr verjaardag ga ik wel halen verwacht ik w/ w/
pi_117852656
Wanneer is ze jarig?
I Like it@ J-Star
pi_117854304
21 oktober
pi_117854321
en tijd om een nieuwe op te knutselen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')