ik liep hier al een tijdje rond hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 17:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in K&W !![]()
Poeh, dat zijn nog eens indrukwekkende plannen ! We kunnen beter vragen wat er uiteindelijk nog blijft zitten
Zijn jullie van plan om alles zelf te gaan doen ? Of betrekken jullie een aannemer bij de bouwkundige veranderingen ?
Mooi huisje hoor ! Daar valt best wat van te maken lijkt mij
Haha, ja idd, maar mn ega weet het nog steeds niet, ze heeft een tekening van mij gekregen waar staat "RanTheMan's room" Met daar in getekend, een bureau, computers, playstation tv en al the toys a Boy wants to have.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:18 schreef Ml-etje het volgende:
Oeh dat is heel wat anders dan "alleen" een inbouwkast
Ben benieuwd!
De badkamer blijft een issue, maar ik weet het nog niet. Kijk ik kan een kamer opofferen, maar dat is verkoop technisch niet zo handig, want dan hou ik op de eerste etage maar 2 slaapkamers over. Goed om te weten is dat huis in een kinderlijke buurt staat, er zit een basis school tegenover en al onze toekomstige buren hebben een hond en een setje kinderen. Het is voor ons een tussen woning waar we misschien 5 jaar gaan wonen. Als we dan een slaapkamer overhouden maakt dat het minder interessant voor de mogelijk volgende bewoners. Niet dat dat heel erg belangrijk is, maar wel iets om in het achter hoofd te houden.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef DJMO het volgende:
Waarom geen luxe(re) badkamer op de plaats van de kastenkamer? hebben jullie zóveel kleding? want dan zou ik gaan voor een wisselopslag op zolder qua kleding, (zomerkleding in de winter daar opbergen en vice versa) en waar nu de badkamer gepland staat, een inloopkast maken.
Ben benieuwd naar klusfoto's!
Oh nee hoor merk maakt me niets uit het is voor praxis begrippen een achterlijk dure vloer zelfs, De kwaliteit is goed en de slijtklasse is hoog genoeg, maar ik wilde de vloer niet zelf leggen ivm met de prijs en de kans op een fuck-up daarnaast krijgen we vloerverwarming en ik wilde het leggen van de vloer en de vloerverwarming door 1 partij laten doen om van eventueel gezeik af te zijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:28 schreef DJMO het volgende:
misschien stomme vraag: maar als je je droomvloer bij de praxis ziet liggen, waarom koop je hem dan daar niet gewoon? Of is het omdat er geen merknaam opstaat dat je hem niet bij de praxix vandaan wil??
zie boven, dat is niet echt wenselijk en dan hebben ze bij voorbaat al reserveringen tav garantie, maar uiteindelijk is het geluktquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:32 schreef DJMO het volgende:
maar is het dan niet mogelijk dat je de vloer gewoon bij praxis koop en hem laat leggen door de partij die ook je vloerverwarming aanlegt?
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar die staat?quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:11 schreef Fender75 het volgende:
Jullie huis is bijna een copietje van ons huis...Bijna hetzelfde aan de buitenkant, iets anders de binnenkant. Wel dezelfde staat van odnerhoud toen wij het kochten.
Wij zijn inmiddels 4 jaar verder, en nu is het af...Het komt binnenkort te koop trouwens..
quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:22 schreef Fender75 het volgende:
Nou, wij hebben bij aankoop de badkamer, keuken, wc en woonkamer aangepakt, de resterende ruimtes gewoon getext en geschilderd. Het jaar daarna de voor- en achtertuin, daarna de zolder voorzien van wanden en helemaal afgewerkt, en daarna een uitbouw geplaatst op de begane grond van 3,20 diep.
Onze woning staat in Den Bosch, in de wijk de Reit.
valt mee, das ongeveer 1,5 meter, en ik ben een meter dik, dus goed te doenquote:Op maandag 18 juli 2011 22:30 schreef Ml-etje het volgende:
Nice en goed voor de lijn die afstand tussen de wasbak en het fornuis
Zou de wc onder schuin in de hoek plaatsen. Heb je de meeste ruimte voor je benen en je kijkt de meeste ruimte. Teken het is uit en je zult vebaasd staan. Hoeft geen 45 graden maar een lijn tussen douchewand en de wasbak.quote:Hieronder mijn simpele plattegrond:
[ afbeelding ]
Ik heb de douche nu aan dezelfde wand ingetekend als op de eerste afbeelding.
Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met waterquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:42 schreef RanTheMan het volgende:
Lak uiteraard, radiator lak van histor, maar om te spuiten verdund met water, dat vond ik al raar want ik dacht dat alle metaalverven/lakken verdund moesten worden met terpetine.. Misschien ligt t daar aan..geen idee
Nope, er stond absoluut verdunnen met water op, ik was daar nogal verbaasd over, omdat ik nog nooit water gedragen radiator lak had gezien, ik stond al klaar met de terpetine om te verdunnen, toen ik zag dat het met water moest..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:38 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met water
Synthetisch ( radioator ) lak = verdunnen met terpetine
Je zal toch niet synthetische lak gemengd hebben met water?
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:19 schreef blomke het volgende:
Heb zelf eens 12 radiatoren gespoten met Histor op terpetinebasis. Ging perfect en superglad oppervlak. Denk dat spuiten met die waterverdunde verf toch minder glad resultaat geeft dan terpetineverdunde.
Veel hangt ook af van de instelling van de verfspuit: druk, lucht/verfverhouding etc.
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:42 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..
Nou ik had het voor de zekerheid gekocht. Geloof wel dat de warmte van invloed kan zijn, gebarsten verf is ook zo wat..quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Waarom verdun je met wasbenzine en niet met terpetine?quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Thanx voor de info!quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:15 schreef blomke het volgende:
Voorschrift bij de verfspuit. Met wasbenzine wordt de oppervlaktespanning lager. daardoor krijg je een fijnere nevel en een gladder resultaat qua verfoppervlak.
Zo heb ik het ook op diverse fora gevonden: google eens op verspuiten en wasbenzine. Overigens kan ook met een mengsel wasbenzine/terpetine.
quote:
Hoi Blomke, ik wilde gaan voor antraciet, maar deze dimmers hadden ze alleen in zilver, geen probleem want dat is een kleur die verder terug komt in de woning. merk is Kopp en ik moet zeggen, voor de badkamer heb ik Jungg spullen gekocht, maar kwalitatief zie ik het verschil niet direct, maar pas over een tijdje na gebruik kun je dr pas echt over oordelen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:54 schreef blomke het volgende:
Mooi man, succes met de verbouwing verder. Ziet er strak uit. Die touchdimmers van Hornbach is goeie zet, ga ik ook naar kijken. Die zaak heeft het betere spul (beter dan Gamma/Praxis/Karwij).
Wat was dat met je voet? Had je geen veiligheidsschoenen aan?
Leuke ideeën in elk geval! Ik ga groter wonen en krijg ook ruimte voor een inloopkast voor kleding etc. Ik denk dat ik deze oplossing zeer zeker ga overwegen!quote:Op maandag 12 september 2011 09:55 schreef RanTheMan het volgende:
[..]merci
volgend jaar komt er nog een deels verlaagd plafond in met lichtslangen en spotjes, nu echt geen tijd voormaar er komt nog iets van een bureaublad zodat er was gevouwen kan worden, een stijkplank achtig iets en nog veel meer plankjes en kunst planten enzo, w8 maar totdat t af is
lullige is dat bij zo'n simpele kast van ikea er voor 60 euro keurig afgewerkte meubelpanelen zit, terwijl de kast zelf maar 35 is. En als je er zelf mee aan de slag gaat is het enorm lastig het netjes te krijgenquote:Op maandag 12 september 2011 11:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Leuke ideeën in elk geval! Ik ga groter wonen en krijg ook ruimte voor een inloopkast voor kleding etc. Ik denk dat ik deze oplossing zeer zeker ga overwegen!
Ik ga geen ikea kast halen, maar het zelf maken van MDFquote:Op maandag 12 september 2011 11:06 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
lullige is dat bij zo'n simpele kast van ikea er voor 60 euro keurig afgewerkte meubelpanelen zit, terwijl de kast zelf maar 35 is. En als je er zelf mee aan de slag gaat is het enorm lastig het netjes te krijgen
Dapperquote:Op maandag 12 september 2011 11:40 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ga geen ikea kast halen, maar het zelf maken van MDF![]()
* Puala is een klusvrouw die graag dingen zelf maakt
Mjah, maar ik vind het wel wat hebben dat ik kan zeggen dat ik het zelf gemaakt hebtquote:Op maandag 12 september 2011 11:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dapper![]()
Maar expres niet voor mdf gekozen, omdat meubel panelen lekker glad zijn en dus mooier schuiven, welke verf/lak je ook gebruikt, je krijgt nimmer dezelfde afwerking
Open je wel een topic, met maatvoering, bouwplannen?quote:Op maandag 12 september 2011 14:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Mjah, maar ik vind het wel wat hebben dat ik kan zeggen dat ik het zelf gemaakt hebt
Wellicht als ik zin hebquote:Op maandag 12 september 2011 18:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Open je wel een topic, met maatvoering, bouwplannen?
Oh ja ontopic: Seht gut aus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 september 2011 22:22 schreef loecje het volgende:
correct.. had t greepje al gemaakt en toen kwam ik er achter dat ik m had moeten draaien, van de week ff nieuw frontje halenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
het is idd donker, keuken is hoogglans grijs en dat meubeltje is zwart achtig.. Dat glimmende valt echt reuze mee, wat je met name ziet glimmen is al het beschermfolie wat er nog op zitquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:55 schreef Puala het volgende:
Pfoe, wat een donkere keuken en meubels in de badkamerEn glanzend ook nog.. hou je van poetsen?
ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk, wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 20 september 2011 11:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Eh, de tegels bij het toilet boven? Kom je er mee weg bij je vriendin?
Ik vraag me af waarom de tegels links en rechts ongelijk zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:44 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik snap niet wat je bedoelt eigenlijk, wat is er mis mee?
ow dat bedoel je, de badkamer is daar maar 1,70 breed en dr komt ook nog een douchewand naast, gevolg ik had geen ruimte verder naar links, verder naar rechts kon ook niet anders zit je met de benen tegen de muur aan.. dus qua uitlijning van de pot kon het niet anders en ik vond het mooier wanneer er een hele tegel gecentreerd is t.o.v. de pot. Daarnaast vormt die halve tegel links samen met de tegel aan de zijkant van het closet precies een hele tegel,quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de tegels links en rechts ongelijk zijn.
lang leve ikea, die frontjes zijn gewoon op voorraad en is zo vervangenquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:03 schreef bijtje84 het volgende:
Ik vind het allemaal mooi worden zeg!! Strak, ik hou er wel van. Mooie keuken ook, wel jammer van het ene handgreepje. Maar goed een nieuw frontje is ook geen drama.
Ik vind het fonteintje in het toilet echt te leukwaar komt ie vandaan?
Neem je als je klaar bent overal wat scherpere foto's van?
Ik had gekeken voor andere tegels. Of een minder brede wastafel gekozen, de witte koof iets breder gemaakt en de pot een kwartslag naar rechts gedraaid Aangezien de huidige achterwand van het toilet met vijf tot zeven centimeter verlengen geen optie blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:21 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ow dat bedoel je, de badkamer is daar maar 1,70 breed en dr komt ook nog een douchewand naast, gevolg ik had geen ruimte verder naar links, verder naar rechts kon ook niet anders zit je met de benen tegen de muur aan.. dus qua uitlijning van de pot kon het niet anders en ik vond het mooier wanneer er een hele tegel gecentreerd is t.o.v. de pot. Daarnaast vormt die halve tegel links samen met de tegel aan de zijkant van het closet precies een hele tegel,
tsja soms moet je keuzes maken, maar een voeg niet gecentreerd tov de pot vond ik storender
met het verhaal hierboven, hoe had jij het opgelost dan?
Ik snap wat je zegt, maar een kwartslag draaien kan niet, want dan zit je met je knieën tegen een glaswand aan.quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik had gekeken voor andere tegels. Of een minder brede wastafel gekozen, de witte koof iets breder gemaakt en de pot een kwartslag naar rechts gedraaid Aangezien de huidige achterwand van het toilet met vijf tot zeven centimeter verlengen geen optie blijkt te zijn.
Verder ziet het er keurig, strak en netjes uit. Maar het viel me meteen op in vergelijking met het toilet beneden.
Ja is ie groot? Hij ziet er op de foto juist zo schattig klein uit. Hoe groot is je toilet?quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:23 schreef RanTheMan het volgende:
Fontijntje komt van de gamma en was iets van 150 euro incl kraan, prima ding, alleen pers vind ik m een beetje groot uitgevallen in de wc, maar t functioneert.
onze wc is zeker niet groter, eerder kleiner, maar het fonteintje hangt redelijk hoog waardoor je er met je benen ruim onder door komt, maar ik zal e.e.a. voor je gaan opmeten.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:54 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik wil in onze WC (die we pas volgend jaar gaan aanpakken) ook zo een ding, maar misschien dan toch een "gewone" witte hoekversie, heb het idee dat dat toch wel ruimte bespaart.
Met 1.4 x 1.0m moet het volgens mij wel lukken hoor bijtje, denk dat onze WC een stuk kleiner is.
Dank dank, ben benieuwd naar jouw foto's volgende weekquote:
Merci beaucoup!! Ik vond die snackbarafzuigkappen al lange tijd geweldig, en dit was mn kansquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:49 schreef bobenjanneke het volgende:
Het ziet er prachtig uit!
Vooral een aparte afzuigkap heb je! Schuin aflopend heb ik ze nog niet vaak gezien!
Slimme zet dat je een paneel achter je gasfornuis hebt geplaatst.
Wat ga je met je verfspuit doen?
Daar is ook lang naar gezochtquote:
Mooi opgeknapt!!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:50 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Merci beaucoup!! Ik vond die snackbarafzuigkappen al lange tijd geweldig, en dit was mn kansook omdat we alleen onderkastjes hebben vult het de ruimte nog een beetje..
Over de verfspuit, het trappengat en de overloop zijn nog niet afgewerkt, dan doe ik pas als de dakkapellen de op staan, dan heb ik zon 40m2 effectief dr bij, dus al met al voldoende te verven. Tevens is mn broertje zelf een huis aan t bouwen van 400m2, nee geen tikfout, en daar moet de komende jaren ook nog wel wat gespoten wordendaarnaast wil ik nu nooit meer anders en mn familie is groot genoeg, dus voldoende te spuiten
Dank, maar ben nog wel n jaartje bezig hoorquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef loezzie het volgende:
[..]
Mooi opgeknapt!!
(de huizen komen me bekend voor. volgens mij ben ik in die wijk opgegroeid)
ja.. iddquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dank, maar ben nog wel n jaartje bezig hoor
Als je in de hofstad bent opgegroeid wel, is dat zo??
Haha jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:20 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dank dank, ben benieuwd naar jouw foto's volgende weekwe hebben nu achter de bank 4meter kale muur, en daar heb ik een schilderij, 5luik van 2,5meter voor besteld, dan krijgt t meer kleur... Maar zie je nu dat de salontafel geen lack is
Moet je even zeggen welk raam? Dat grote raam achter is een heel nieuw kozijn, dus bij de kozijnenboer besteld. In alle kozijnen war ik het glas heb laten vervangen, zaten al ventilatieroosters, maar ik kan daar maar geen betaalbare en passende vervangers voor vindenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:34 schreef pessie het volgende:
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..quote:
Stomquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken![]()
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.
Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
jah en nee, in mijn geval niet, omdat ik tot de nok wil en niet 50 cm dr onder en daarnaast wil ik tot de dakgoot ipv 50 cm dr af.. dus vergunningsplichtigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Stom. Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen?
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken![]()
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ...![]()
![]()
Ik zie het onbevooroordeeld tegemoet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef RanTheMan het volgende:
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmenOf ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren
dakraam is vergunningsvrijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef lipje het volgende:
[..]
dakraam is vergunningsvrij
Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Ze kunnen toch ook in jouw tuin kijken ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik
Het is morgenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:07 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk
We hebben eigenlijk helemaal nog geen functie voor die kamer, we plaatsen hem puur en alleen omdat het kan.. Het zal wel een verkapte opslag worden van verhuisdozen die we over 5 jaar nog niet uitgepakt hebben..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.quote:Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.
Omdat ik daar de hoogte niet voor heb, de nok zit op 225cm en loopt binnen 2,5 meter naar 0, dus zo'n dakkapel geeft geen ruimte helaas. Een doosvorm is beter/effectieverquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef jpajs het volgende:
[..]
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
[ afbeelding ]
merci!quote:
Als je privacy in je tuin wilt moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen. Sim-pel.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef RanTheMan het volgende:
Ok zoals gisteren belooft hierbij de situatietekening, met mijn voortreffelijke paint skills:
[ afbeelding ]
Buren 4 vinden de dakkapellen prima, maar willen niet dat het raam daar wordt geplaatst, hiervoor geven ze 2 redenen aan:
reden 1- ze hebben geen privacy meer in hun stuk tuin waar wij dan op uit kijken (terwijl buren 5 dat van de boven verdieping ook kunnen bekijken
Niets belet hen om in dat geval zelf raamfolie aan te brengen op hun ramen...quote:reden 2 - we kunnen vanaf onze ramen in hun ramen (en dus slaapkamers) kijken op de eerste verdieping.
[...]
Wel heb ik voorgesteld om de ramen zolang wij er wonen af te plakken met van dat raam plastic zodat wij niet naar buiten kunnen kijken zolang wij er wonen. Hun bezwaar daartegen is dat de volgende bewoners dat mogelijk weer verwijderen en alsnog naar binnen kunnen kijken
Ik ben ook nog wel zo egoistisch om er van uit te gaan dat zij ooit gaan verhuizen en dat ik dan wel van mn uitzicht kan genietenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:38 schreef lipje het volgende:
Doe een voorstel aan de buren om HUN dakkapel naar de andere zijde te verplaatsen, zodat jouw dakkapel niet op hun tuin uitkijkt, maar hun dak, ipv rechtstreeks in hun dakkapel
mijn idee was dat de buren inzien dat hun bezwaar op het randje van gegrond/ongegrond zit. Echter zijn zij zelf mede schuldig aan deze situatie, immers zij hebben een dakkapel met ramen geplaatst waar jij m graag had willen plaatsenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik ben ook nog wel zo egoistisch om er van uit te gaan dat zij ooit gaan verhuizen en dat ik dan wel van mn uitzicht kan genieten
Tsja dat loopt nog, eigenlijk snap ik het nog niet, kreeg een brief dat de vergunning was verleend en onherroepelijk was, 2 dagen later kreeg ik een brief dat de behandeling van het bezwaar door de gemeente met 10 weken was verlengd..quote:
je mag niet een raam hebben op korte afstand van het raam van de buren, dus bijv twee dakkapellen op korte afstand tegenover elkaarquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:09 schreef RanTheMan het volgende:
Alipje, kun je mij vertellen op welke gronden hun bezwaar gegrond kan zijn? Volgens mijn info kan dat maar op 3 gronden:
- Het is niet conform de bestemmingsplannen - niet van toepassing
- Het is niet conform andere omgevingsvergunningen - niet van toepassing want beide buren hebben het ook
- de plannen zijn bouwtechnisch niet in orde - niet van toepassing, want die zijn reeds goedgekeurd
Dat klopt dus niet, dat mag zeker wel, ben er in eerste instantie nog over gebeld, dat door de beperkte ruimte ik de dakkapel tekening moest aanpassen met brandwerend glas en dubbel gips..quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:13 schreef lipje het volgende:
[..]
je mag niet een raam hebben op korte afstand van het raam van de buren, dus bijv twee dakkapellen op korte afstand tegenover elkaar
dacht je dat ze die kruipruimte met busjes purschuim hadden geisoleerd?quote:Op donderdag 12 januari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
Wat is die vrachtwagen, mobiele werkplaats?
Haha zoietsquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
Wat is die vrachtwagen, mobiele werkplaats?
Iemand anders zei een Diepvrieskistquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:31 schreef DJMO het volgende:
ik vind het trouwens wel iets weghebben van een sneeuwlandschap zoje gaat goed vooruit zo RTM!
Dank je claudiaquote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb je topic net met plezier doorgelezen! Ziet er mooi uit, hoor. En ik ben benieuwd hoe het met je dakkapel afloopt. Ik vind dat jullie dat heel slim en sympathiek aanpakken met de buren. Ik kan me in beide kanten verplaatsen.
Het is in ieder geval effectief:quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:22 schreef pessie het volgende:
RTM dit is inderdaad ook een goed idee zeg! Met pur! Ik ga het proberen te onthouden, de kruipruimte volspuiten met tempex vind ik iig niets, dit is een mooie oplossing.
Heel mooi al die juridische onderbouwing. Maar ik zou graag de verhouding met de buren voor die juridische onderbouwing willen zetten.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:30 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dank je claudiaIk lees jouw topics ook met plezier door
Over de dakkapellen is overigens een update. 31 Januari is er een soort van zitting. Hierin kunnen onze buren tegenover een soort commissie hun zegje doen. Wij worden vertegenwoordigd door de gemeente omdat de buren feitelijk in bezwaar zijn gegaan tegen de beslissing van de gemeente. Daarnaast is er een jurist aanwezig namens de gemeente die die commissie van objectief juridisch advies dient te voorzien. Deze heeft reeds aan alle partijen laten weten dat de bezwaren van de buren ongegrond dienen te worden verklaart.
Ik verwacht dus dat de vergunning gewoon gehandhaafd wordt. maar je weet het nooit natuurlijk
Zijn de buren het er niet mee eens dan kunnen ze nog een civiele procedure starten, Dit is voor hun relatief kostbaar en duurt jaren. Ik mag in de tussentijd rustig bouwen. Mochten ze dit willen en winnen ze dan alsnog zijn er een 2tal opties, a wij moeten een schadevergoeding betalen of b de constructie aanpassen. Maar gelukkig is mijn ega jurist en die schat in dat ze bij een civiele procedure ook maar een 30% kans hebben van winnen/gelijk, er is voldoende jurisprudentie te vinden in ons voordeel..
Maar we gaan het allemaal beleven
We staan op prima voet met de buren hoorquote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:02 schreef jpajs het volgende:
[..]
Heel mooi al die juridische onderbouwing. Maar ik zou graag de verhouding met de buren voor die juridische onderbouwing willen zetten.
De huizen staan aan elkaar dus je hebt elkaar in de toekomst vast en zeker nodig. Dan zou ik niet willens en wetens de verhouding met die juridische onderbouwing op scherp zetten.
Je hebt elkaar gewoon nodig in geval van lekkage van water en of geuren, erfafscheidingen, recht van overpad, en dergelijke. En zeker ook niet te vergeten sociaal als de nood hoog is, in de Achterhoek aangeduid met Naoberplicht.
Zou mij een goed achter de oren krabben of het dat wel waard is.
Och ik wil best plakplastic op de ramen plakken en dat weten ze ook, verder zal ik hooguit 1x per week in die ruimte te vinden zijn omdat we de kamer eigenlijk niet nodig hebben.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
En je zult vast wel iets kunnen bedenken samen met de buren waardoor hun privacy niet in het gedrang komt. Mochten jullie verhuizen dan moeten ze met de nieuwe mensen nieuwe afspraken maken. That's life.
Ik kan niet zo moeilijk denken over dat soort dingen omdat ik in de stad woon en je daar nu eenmaal geen heel hoge privacyverwachting kunt hebben. We verhuizen nu naar een rustiger deel van de stad en ik merk dat de buren verschillende verwachtingen hebben. De buren aan de ene kant willen meer openheid dan de buren aan de andere kant, die erg gesteld zijn op hun privacy.
money, money, moneyquote:Op maandag 26 maart 2012 14:24 schreef RanTheMan het volgende:
een "karwei"tuin? als in gamma en praxis
Ik weet er alles van.. Mijn tuin is nu ongeveer 50m2 maar als ik mijn zin krijg huur ik van de gemeente nog 30m2 er bij en dan wordt het opeens een stuk duurderquote:
goede vragen!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat witgeruite?
Je gaat je tuin betegelen. Wat doe je met het deel dat je van de gemeente wil overnemen? Dat is geen reststrook, die tegenwoordig makkelijk los te krijgen is.
Nou ongeveer de helft van de buren heeft minimaal 1 tot 2 meter extra er gewoon bij getrokken.. Ik wil iets meer, en wil het netjes regelen omdat ik er ook een schuur neer wil zetten. Daarnaast heb ik al een brief gehad dat de gemeente welwillend is om de grond te verhuren, maar dan moest er iemand komen van het stadsdeel kantoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:08 schreef Teslynd het volgende:
Bijvoorbeeld een hoekhuis met een strookje gemeentegroen ernaast. Vroeger moest je veel moeite doen om dat te kunnen kopen. Tegenwoordig wordt het vaak aangeboden. Zo te zien wordt bij jullie de ruimte achter de schuren aangeboden. Staat die schuur er al?
De planten zweven omdat ze op tafel/dressoir gedacht zijn.
tsja, die schuur staat er een beetje vreemd, ze hebben ooit een foutje gemaakt, iedereen heeft een doorgang van 1,5 meter, ik een meter, maar mn schuur is wel 50cm langer/dieperquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:19 schreef Teslynd het volgende:
Die schuur staat daar raar. Erg smalle doorgang (denk aan grote dingen die er eventueel langs moeten. Je hebt geen zicht op de ruimte erachter. Het is daar een kleine ruimte, waar je eigenlijk alleen nog je fiets kan schoonmaken/repareren. Nou ja, motor misschien, die vraagt meer ruimte.
Bomen moet je zorgvuldig uitzoeken. Denk aan wortelopdruk, aan heel groot worden met verloop van tijd. Ze moeten niet voor niets 2m van de erfscheiding staan.
nope, die is van steen en is geschakeld met die van de buren, dus dat wordt wat lastigquote:
dankquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:55 schreef pessie het volgende:
RTM dat voorstel ziet er erg leuk uit. Aangezien jullie met 2 zijn gewoon doen.
Aangezien je er een patio van maakt zou ik de steen kiezen die het meest op de steen lijkt in jullie woonkamer. Goed voor de eenheid.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dankEn welke steen zou je kiezen dan?
Hoi Fender,quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:26 schreef Fender75 het volgende:
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs...
Betonklinkertjes zijn na een paar jaar inderdaad egaal en groen van de alg etc. Gebakken klinkers/natuursteen is veel duurzamer en duurder.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:26 schreef Fender75 het volgende:
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs...
Kan je mij daarover, evt. per PM, een link oid over sturen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:54 schreef Fender75 het volgende:
Alhoewel je ook gebruikte klinkers kunt kopen, die zijn beter te doen qua prijs. Heb ik nu ook gedaan, 14,- de m2. Moet je wel zelf uitsorteren (leuk werk..), en het ziet er wat rustieker uit zullen we zeggen.
dat had je ook in een PM/DM naar hem kunnen sturenquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je mij daarover, evt. per PM, een link oid over sturen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
quote:Op donderdag 5 april 2012 09:20 schreef RanTheMan het volgende:
*update
Jeuh! de gemeente is relatief snel geweest. gisteren stonden ze voor mijn deur, om 1 uur, zonder afspraak, tsja dan is er niemand tuisDus telefonisch het huren van de grond afgehandeld.
Helaas mag ik niet zoveel m2 er bij trekken als ik zou willen, maar goed, het wordt toch ongeveer 20m2 er bij en daar zijn we al best blij meeDus komend weekend maar weer eens in de tuin bezig
Dat is een mooie deal, maar de gemeente is allang blij dat ze dat groen niet meer hoeven te onderhouden. Door de hele wijk heen zie dat mensen gemeentegrond gebruiken of huren. De gemeente staat dit al jaren toe en ik kan mij herinneren dat het ook flink toegejuicht werd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
Dat is ook zo, maar ik ben er blij mee.. Het is gewoon een symolisch bedrag.. maar ik krijg hierdoor wel 20% meer tuinquote:Op donderdag 5 april 2012 12:18 schreef loezzie het volgende:
[..]
Dat is een mooie deal, maar de gemeente is allang blij dat ze dat groen niet meer hoeven te onderhouden. Door de hele wijk heen zie dat mensen gemeentegrond gebruiken of huren. De gemeente staat dit al jaren toe en ik kan mij herinneren dat het ook flink toegejuicht werd.
Laat ik beginnen te zeggen dat mn dakgoot zeker 60cm breed is, dus het viel best meequote:Op dinsdag 17 april 2012 17:02 schreef Teslynd het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn en zo blijven. Ze voelen zich onvrij. Vanuit het bed of van voor het bed is jullie raam te zien, dus voelen ze zich bekeken. Als je luxaflex ophangt en die sluit als je het raam (daglicht) niet nodig hebt, zullen ze zich beslist beter voelen.
Het is wel een goed idee om ze zelf te laten kijken.
Ik zit wel te gruwen, dat je in de dakgoot stond. Ik weet het, mijn eigen tekortkoming. Er is geen reden om zomaar om te vallen als je ergens staat....
tsja, Mir heeft maar 4 criteria voor alles in het leven:, roze- glimmend - glitters, of wolligquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:35 schreef pessie het volgende:
Mooie kleur!
En natuurlijk mooie dakkapel... Lekker ruim, hou ik van :p.
Heb jij trouwens een omgevingsvergunning aan moeten vragen aangezien de dakkapellen aan de zijkant van de woningen zijn geplaatst?
dat vind ik nou ook, en daarbij zijn aanpassingen zo makkelijker te makenquote:Op donderdag 19 april 2012 13:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ouderwets timmerwerk, het blijft toch leuker om te zien dan een prefab dakkapel aan een kraan.
och vragen mag en ik wil het ook best zeggen, maar ik heb dus 2 dakkapellen van om precies te zijn: 4.85 lang, totaal 2.30 hoog en 2,50 diep. Daarnaast zit er brandwerend glas in met 2 draaikiep ramen en ventilatieroosters, veka kunstof kozijnen, buitenkant met kunstof rabat delen, pir isolatie aan de binnenkant en dubbel gips...quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:10 schreef Virus3000 het volgende:
@RanTheMan: Inderdaad, echt timmerwerk ipv prefab dakkapel. Wat ik me eigenlijk afvroeg of dit ook goedkoper is (inclusief arbeid). Dus eigenlijk, hoeveel kostte je dakkapel? (als ik zo brutaal mag zijn om te vragen). Dit omdat ik het zelf in de toekomst ook ga (laten) doen.
ik ben ik de kracht van mn leven hequote:Op dinsdag 24 april 2012 16:44 schreef crv het volgende:
Zo das ook mooi aan het worden. wat een klus in totaal.
Beetje klussen vind ik niet erg, maar zo groot pak ik het niet meer aan
Dat was voor het afval hequote:
quote:Op woensdag 25 april 2012 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Maar gisteren toch een kleine tegenvaller.. Men had een foutje gemaakt, de kozijnen waren te hoog geplaatst, dus als ik een gordijnrail op zou hangen, dan konden de ramen niet meer open.. Dus dat mogen ze mooi fixen
quote:
Och jah fijn is anders, maar omdat ik het meteen constateerde konden ze het relatief makkelijk herstellen, 2 uurtjes werk denk ik.. Ga zometeen ff kijken of het er nu wel goed in zitquote:
quote:Op woensdag 25 april 2012 17:58 schreef RanTheMan het volgende:
*update.. keurig en cm of 5 naar beneden verplaatst, ik ben tevreden
Idd het enige dat wel tegen zit is dat het elke dag wel 2x regent de afgelopen week, dus het branden van het dak willen ze nog niet doen.. Dus hopen dat t vandaag lang genoeg droog blijft.. maar ik vrees het ergstequote:
het weer wordt toch beter ?quote:Op donderdag 26 april 2012 11:55 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Idd het enige dat wel tegen zit is dat het elke dag wel 2x regent de afgelopen week, dus het branden van het dak willen ze nog niet doen.. Dus hopen dat t vandaag lang genoeg droog blijft.. maar ik vrees het ergste
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
haha jah een plafonnierre, maar ja.. die vind ik ook niet altijd mooiquote:Op maandag 30 april 2012 19:59 schreef pessie het volgende:
Plafonnière!
Wat betreft de zolder: mooi gedaan! Je ziet inderdaad niets van de tuin van de buren!
Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:48 schreef RanTheMan het volgende:
haha jah een plafonnierre, maar ja.. die vind ik ook niet altijd mooi
Klinkt goed, als je een gipsplaten plafond heb.. Inbouw spots wordt wat lastig, tenzij ik alles lekker ga open halen of een verlaagd plafond plaats.. Overigens hangt deze lamp keurig in het midden van mn bed...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.
Eerder had ik al in de keuken de plafonnière weggehaald en het plafond gladgestreken.
Ik snap nog steeds niet waarom mensen een lamp in het midden van een kamer aan het plafond hangen. Dat onderbreekt de ruimte en geeft een rommelige indruk.
Dat hangt ervan af. In de slaapkamer hebben wij een gecombineerde Ventilator/Lamp in de stijl van bed en kast. Deze willen wij dus ook weer in de nieuwe slaapkamer ophangen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.
Eerder had ik al in de keuken de plafonnière weggehaald en het plafond gladgestreken.
Ik snap nog steeds niet waarom mensen een lamp in het midden van een kamer aan het plafond hangen. Dat onderbreekt de ruimte en geeft een rommelige indruk.
Wij hebben in het vorige huis ook plafonieres gehad, en wij nemen niet meer zoveel plafondlampen. In de keuken en dressing komen wel spots in het plafond (LED of Halogeen)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Klinkt goed, als je een gipsplaten plafond heb.. Inbouw spots wordt wat lastig, tenzij ik alles lekker ga open halen of een verlaagd plafond plaats.. Overigens hangt deze lamp keurig in het midden van mn bed...
De vraag is of dergelijke speciale lampen, óók onder het verbod komen te vallen. Verder went het wel, spaarlampen. Zijn die er ook in kaarsuitvoering?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:59 schreef crv het volgende:
Met het nieuwe lampenbeleid zouden we dus overmoeten op die klote spaarlampen wat er niet uit ziet![]()
dat was wel de bedoeling, maar ik heb me behoorlijk verpietertquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:49 schreef pessie het volgende:
RTM leuk opgelost! Nu nog inbouwspotjes erin?
ik heb geen idee, een ouderwetsequote:
ik ben er ook erg blij meequote:Op woensdag 9 mei 2012 21:18 schreef Vinz0r het volgende:
Ik heb m nu op een steigerplatform op schragen staan, alleen dan is je ondersteuning van je hout niet gelijk, bij jou wel en zelfs met rollen, super onderstel lijkt t me.
niet zodanig dat het ook mooi staat in de lamp en op bepaalde lampen wil ik gewoon direct licht en niet pas na een 10 secondenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:14 schreef blomke het volgende:
[..]
De vraag is of dergelijke speciale lampen, óók onder het verbod komen te vallen. Verder went het wel, spaarlampen. Zijn die er ook in kaarsuitvoering?
die zit er al achter bij de gipsplaten, van buiten naar binnen is het kunstof rabatdelen, (dak osb) laag folie, pir isolatie platen folie, gips...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:27 schreef zuluman het volgende:
let op dat je/ze wel damp dichte (rode) folie gebruiken achter je gipsplaat. zo ik het kan zien krijg je een "koud dak" (het dakbeschot kan koud worden. theoretisch (en de praktijk vaak ook) krijg je condensatie tussen je dakbeschot en je isolatie. je wil dus het vocht uit de constructie houden.
http://www.perfectbouw.nl/Kennisbank/isolatie-tips.html
http://www.klusidee.nl/Forum/about41243.html
Jah idd weinig onderhoudquote:Op zondag 3 juni 2012 19:01 schreef Nenaunir het volgende:
Ziet er netjes uit en zo te zien weinig onderhoud nodig, wat geloof ik een vereiste was.
Je zithoekje kwam toch tegen de schuur aan? en had je nog plannen voor het deel wat achter je schuur is gelegen?
Dank! & Tsja ik ookquote:Op zondag 3 juni 2012 20:16 schreef pessie het volgende:
Mooie plantenbakken! Mooie plant ook in de kleine. Ben benieuwd naar de uiteindelijke look van de bestrating.
Merci, ik heb geen idee, gejat uit een ander topic, maar deze waren al 4 euro per stuk en als je er dan 100 nodig hebt dat tikt het behoorlijk aan. Overigens zien ze er als ze droog zijn een stuk minder gemêleerd uit. Maar zo donker als op die foto ben ik ze niet tegen gekomen in mn zoektochtquote:Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef LittleBuddha het volgende:
mooi hoor, weet je welke stenen er zijn gebruikt in je inspiratie plaatje?
dank je wel, ben ook erg content tot op hedenquote:Op zondag 10 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind het resultaat bijzonder netjes, weinig onderhoud aan je tuin en toch leuk ingericht zonder dat het zo steriel wordt![]()
Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:12 schreef LittleBuddha het volgende:
super netjes hoor! maar ben jij nou zo lang of staat je schutting zo laag?
Zou een 10 cm schroef er bovenin draaien en de kop er af slijpen met een rvs schijfje en dan een stukje hout van vijf centimeter gaatje boren en er op draaien en in de verbinding met bitumen kit smeren. Zou wel de in de naad een dikke v-groef maken zodat het dikte verschil niet echt opvalt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:24 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...
Neemt niet weg dat mijn tuin iets hoger ligt van de buren, maar ik wel mijn eigen afwatering regel dus daar hebben ze geen last van. Verder is de bestrating ook iets hoger komen te liggen dan van te voren geanticipeerd. hierdoor moeten mn nieuwe schuttingen eigenlijk zo'n 5 cm om hoog om weer "droog"te hangen.
Baal ik wel een beetje van omdat ik de palen zo keurig op lengte had afgezaagd en nu klopt het straks niet meer.. Ik broed nog op een nieuwe oplossing, maar nieuwe palen is een no-go.. Dus tsja wellicht een dop er op ofzo, ik hou er niet van, maar wat moet ik anders? Iemand een idee?
Ter verduidelijking een plaatje:
[ afbeelding ]
Ik beschreef het als dop, jij als kapje, zo'n stenen honkbal is niet echt geweldig denk ik, daar is mn tuin niet gotisch genoeg voorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef LittleBuddha het volgende:
kap erop of een bolletje?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinkers onder een hoek leggen zodat de regen druppel van het hout af spettert. Hoek van inval is hoek van uitval .quote:Op zondag 17 juni 2012 19:39 schreef blomke het volgende:
Spetterend regenwater is funest voor je onderste houten rabatdelen.
Dat geldt voor een monochromatische, coherente lichtbundel.quote:
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb.. Deze bevalt veel beter, en die andere was nog en dure van gardena ook nog..quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tuinfilmpje bekeken en inderdaad een nette tuin.![]()
Ik zou alleen die gele tuinslang die nu opgefrommeld tegen de achtergevel hangt vervangen door zo'n zelf oprollende haspel. Dat kost ook maar 50,- voor een 20 meter uitvoering.
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef RanTheMan het volgende:
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb..
Ik moet gewoon draaien, maar op de 1 of andere manier is met die slang ook de waterdruk veel lager, dan met de gele slang.. Ook als ik hem helemaal uit rol en er geen kop op zet.. Ik begrijp dat eigenlijk niet, want ze hebben dezelfde diameter.. Maar goed....quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..
Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen...
Stopt dat ding met oprollen, heb je nog 10 meter slang in je handenquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..
Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen...
?? pur is een dampdichte laagquote:Op donderdag 19 juli 2012 18:10 schreef blomke het volgende:
Iets anders over die PUR-isolatie: die laag is dampopen. Dus hoe ga je de dampdichte laag aanbrengen?
idd even een beetje opjuttenquote:Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
quote:Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
Hahah, jullie klinken wel een beetje zoals mijn eegaquote:
neuh niet echtquote:Op vrijdag 28 september 2012 15:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Nou dat schiet al goed op! Netjes hoor
Wat een werk.. Zit je nog op schema?
Goedquote:
dat gaat ook als laatste (of eigenlijk als 1 na laatste (het verven dan) bekleden van de trap er onder is de laatste stapquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef J-Star het volgende:
Ach die trap is afwerking. Dat mag best als laatste vind ik altijd.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:32 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Goed
Ik zal vanavond even een foto update doen..
Er gaat erg veel werk in de kleine dingen, zo was ik vrijdag 3 uur bezig met het omleggen van de waterafvoer.. Maar goed..
De komende 3 avonden staan in het teken van afronden en de zolder helemaal leegruimen zodat donderdag de stucadoor er in komt.. Die gaat donderdag alles af (en voor)smeren en komt dan zaterdag alles spackspuiten. (120m2 totaal)
Naast de zolder wordt dan ook de overloop en trap opgangen meegepakt.. Dan kan ik zondag de vloer op zolder leggen en heb ik 5 avonden en de zaterdag om boven alles te schilderen (staat al in de 2x grondverf) electra aan te sluiten, de trap naar boven af te lakken (mits ik er aan toe kom) en wat meubels in elkaar te schroeven en dan is alles mooi af voor mijn Eega dr verjaardag zondag de 21ste als veel familie van over ver komt..
Enige dat dan nog ontbreekt is een beklede trap van de benedenverdieping naar de eerste etage.. maar dat komt later wel
lol, jah idd, dat had ik toegezegd.. Echter ik stopte om 10 uur en ik heb nog niet zoveel licht op zolder dus de foto's waren erg crappy.. Dus zonde van mijn tijd om ze te plaatsen.. Ik update het sowieso binnenkortquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |