abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110460527
O mooi, met ramen opzij. Als je een kantelraam vervangt door een dakkapel merk je dat je opeens veel minder licht hebt.
pi_110460816
Ik krijg geen ramen in de zijwangen hoor :) maar als het tegevalt dan zet ik aan de schuine kanten zo kantelramen voor extra licht ;) nu kan t immers nog...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110500247
en inmiddels staat het frame van de andere kant er ook en krijg je pas echt een beeld van de ruimte..
en nee.. blauw is niet mijn lievelingskleur, maar dan krijg je en idee van de hoogte:

en voor de duidelijkheid, het oude trappegat gaat dicht en we gebruiken vanzelfsprekend alleen het rechter trappengat

ter referentie, de afstand van de linkerkant van het nieuwe trappengat tot aan het begin van de drager is ongeveer 2.30 meter... De afstand van de drager tot de gevel is ongeveer 60 centimeter.. Dus dat lijkt me wel een aardig washok voor mijn EEGA (8>
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110529483
Ouderwets timmerwerk, het blijft toch leuker om te zien dan een prefab dakkapel aan een kraan.
pi_110530605
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ouderwets timmerwerk, het blijft toch leuker om te zien dan een prefab dakkapel aan een kraan.
dat vind ik nou ook, en daarbij zijn aanpassingen zo makkelijker te maken :)
pi_110719033
@RanTheMan: Inderdaad, echt timmerwerk ipv prefab dakkapel. Wat ik me eigenlijk afvroeg of dit ook goedkoper is (inclusief arbeid). Dus eigenlijk, hoeveel kostte je dakkapel? (als ik zo brutaal mag zijn om te vragen). Dit omdat ik het zelf in de toekomst ook ga (laten) doen.
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_110719941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:10 schreef Virus3000 het volgende:
@RanTheMan: Inderdaad, echt timmerwerk ipv prefab dakkapel. Wat ik me eigenlijk afvroeg of dit ook goedkoper is (inclusief arbeid). Dus eigenlijk, hoeveel kostte je dakkapel? (als ik zo brutaal mag zijn om te vragen). Dit omdat ik het zelf in de toekomst ook ga (laten) doen.
och vragen mag en ik wil het ook best zeggen, maar ik heb dus 2 dakkapellen van om precies te zijn: 4.85 lang, totaal 2.30 hoog en 2,50 diep. Daarnaast zit er brandwerend glas in met 2 draaikiep ramen en ventilatieroosters, veka kunstof kozijnen, buitenkant met kunstof rabat delen, pir isolatie aan de binnenkant en dubbel gips...

Ik heb diverse offertes gehad, variërend van 8k tot 17K van zowel traditioneel als prefab.. Omdat is dus perse van nok tot dakgoot wilde was dat bij prefab best een gezeur, omdat ze me dat niet per definitie konden garanderen dat elke centimeter in de hoogte en breedte benut zou worden..
Dan kun je denken, man waar maak je je druk om, maar als je weet wat de m2 prijs is hier waar ik woon wordt het duidelijk.. Uiteindelijk heeft het me ongeveer 10K incl gekost en daarbij 2 pakken koffie en 7 pakken koekjes, een 1/4 pak suiker en een pak koffiemelk
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:44:22 #208
102912 crv
Screwed up
pi_110726870
Zo das ook mooi aan het worden. wat een klus in totaal.

Beetje klussen vind ik niet erg, maar zo groot pak ik het niet meer aan ^O^
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  woensdag 25 april 2012 @ 09:02:16 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_110757093
Vergeet de gebakken eieren niet RTM *)
pi_110773142
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:44 schreef crv het volgende:
Zo das ook mooi aan het worden. wat een klus in totaal.

Beetje klussen vind ik niet erg, maar zo groot pak ik het niet meer aan ^O^
ik ben ik de kracht van mn leven he :')
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:02 schreef pessie het volgende:
Vergeet de gebakken eieren niet RTM *)
Dat was voor het afval he :)
pi_110773202
Maar gisteren toch een kleine tegenvaller.. Men had een foutje gemaakt, de kozijnen waren te hoog geplaatst, dus als ik een gordijnrail op zou hangen, dan konden de ramen niet meer open.. Dus dat mogen ze mooi fixen :)
  woensdag 25 april 2012 @ 17:18:39 #212
102912 crv
Screwed up
pi_110774854
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Maar gisteren toch een kleine tegenvaller.. Men had een foutje gemaakt, de kozijnen waren te hoog geplaatst, dus als ik een gordijnrail op zou hangen, dan konden de ramen niet meer open.. Dus dat mogen ze mooi fixen :)
:|W ow mann dat is kut. Schiet niet op zo :X
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  woensdag 25 april 2012 @ 17:20:19 #213
259886 pessie
pi_110774910
RTM das balen! Fixen op hun kosten?
pi_110775159
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:18 schreef crv het volgende:

[..]

:|W ow mann dat is kut. Schiet niet op zo :X
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:20 schreef pessie het volgende:
RTM das balen! Fixen op hun kosten?
Och jah fijn is anders, maar omdat ik het meteen constateerde konden ze het relatief makkelijk herstellen, 2 uurtjes werk denk ik.. Ga zometeen ff kijken of het er nu wel goed in zit :)

@pessie
Ik betaal nooit vooraf bij klussen, of altans max 30% dus zolang het niet naar mijn normen is (want ik beschrijf uitbestede klussen uitvoerig) betaal ik niet of accepteer ik de oplevering niet :) Dus ik maak me geen zorgen..

Overigens zeiden ze zelf ook dat ze het niet goed hadden gedaan.. zonder plafond was het wel goed geweest, maar jah die raggels en gipsplaten moesten er nog in :)
pi_110776345
*update.. keurig en cm of 5 naar beneden verplaatst, ik ben tevreden :)
  woensdag 25 april 2012 @ 19:01:39 #216
102912 crv
Screwed up
pi_110778552
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:58 schreef RanTheMan het volgende:
*update.. keurig en cm of 5 naar beneden verplaatst, ik ben tevreden :)
^O^ das mazzel hebben
pi_110808533
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:01 schreef crv het volgende:

[..]

^O^ das mazzel hebben
Idd het enige dat wel tegen zit is dat het elke dag wel 2x regent de afgelopen week, dus het branden van het dak willen ze nog niet doen.. Dus hopen dat t vandaag lang genoeg droog blijft.. maar ik vrees het ergste
  donderdag 26 april 2012 @ 22:07:18 #218
102912 crv
Screwed up
pi_110838479
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 11:55 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Idd het enige dat wel tegen zit is dat het elke dag wel 2x regent de afgelopen week, dus het branden van het dak willen ze nog niet doen.. Dus hopen dat t vandaag lang genoeg droog blijft.. maar ik vrees het ergste
het weer wordt toch beter ?

Hier tenminste wel, paar dagen droog en zaterdag 30 graden
pi_110962214
zo ff een filmpje van de huidige status..

Het irritante geluid dat je hoort is de wasmachine :) en mn Eega :)

[youtube[/youtube]
pi_110965174
Daarnaast heb ik vanmorgen mijn buren maar even wakker gemaakt met wat geboor in de slaapkamer, best lastig om 5 schilderijen die niet 100% gelijk zijn in een recht lijn op te hangen, maar ik ben er blij mee. Dit hangt nu dus boven ons bed:

maar helaas moet ik nog wel een nieuwe lamp kopen voor in de slaapkamer :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 april 2012 @ 19:59:09 #221
259886 pessie
pi_110970853
Plafonnière!

Wat betreft de zolder: mooi gedaan! Je ziet inderdaad niets van de tuin van de buren!
pi_110987766
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 19:59 schreef pessie het volgende:
Plafonnière!

Wat betreft de zolder: mooi gedaan! Je ziet inderdaad niets van de tuin van de buren!
haha jah een plafonnierre, maar ja.. die vind ik ook niet altijd mooi :)

Ik heb de buren inmiddels 3x uitgenodigd om te komen kijken en de situatie met eigen ogen te bekijken, maar ze willen niet echt.. Wellicht beseffen ze dat het allemaal nog wel mee valt, of veel minder erg is dan ze zelf hadden verwacht.. Maar goed... Dan niet hoor!

Wel grappig, mijn andere buren zijn juist super blij dat ik het raam niet recht tegenover hun ramen heb laten plaatsen en alleen een stukje voor hun washok uitkom.. tsja zo kan het gaan :)
pi_110987920
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:48 schreef RanTheMan het volgende:

haha jah een plafonnierre, maar ja.. die vind ik ook niet altijd mooi :)
Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.

Eerder had ik al in de keuken de plafonnière weggehaald en het plafond gladgestreken.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen een lamp in het midden van een kamer aan het plafond hangen. Dat onderbreekt de ruimte en geeft een rommelige indruk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110988104
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben vorige week bezig geweest, alle plafonnière's en opbouwspots te vervangen door inbouw (halogeen&LED). Op de overloop, boven de trap en in het halletje (zie topic daarover). Een inbouwspot even vlak als het plafond, staat een stuk rustiger, ruimer en netter. Echt opgeknapt.

Eerder had ik al in de keuken de plafonnière weggehaald en het plafond gladgestreken.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen een lamp in het midden van een kamer aan het plafond hangen. Dat onderbreekt de ruimte en geeft een rommelige indruk.
Klinkt goed, als je een gipsplaten plafond heb.. Inbouw spots wordt wat lastig, tenzij ik alles lekker ga open halen of een verlaagd plafond plaats.. Overigens hangt deze lamp keurig in het midden van mn bed...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:57:14 #225
102912 crv
Screwed up
pi_110990804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. In de slaapkamer hebben wij een gecombineerde Ventilator/Lamp in de stijl van bed en kast. Deze willen wij dus ook weer in de nieuwe slaapkamer ophangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')