abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:25 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109603684
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:29 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dank :) En welke steen zou je kiezen dan?
Aangezien je er een patio van maakt zou ik de steen kiezen die het meest op de steen lijkt in jullie woonkamer. Goed voor de eenheid.
pi_109605433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:26 schreef Fender75 het volgende:
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs... :)
Hoi Fender,

Heb je het dan over de gemêleerde stenen? of over beide? op zich is lichtgrijs niet zo erg, dat hebben we nu in de woonkamer ook, maar ik vind het gemêleerde juist wel leuk
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109605694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:26 schreef Fender75 het volgende:
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs... :)
Betonklinkertjes zijn na een paar jaar inderdaad egaal en groen van de alg etc. Gebakken klinkers/natuursteen is veel duurzamer en duurder.

Wij hebben betonklinkertjes; een regelmatige behandeling met azijn en stroooizout, houdt ze enigszins toonbaar, maar ik ze nooit gekozen hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109605937
De hele donkere steen is volgend jaar al een heel stuk lichter. Ik heb nu gebakken klinkers, die verkleuren niet. Maar goed, dat is ook een andere prijsklasse. Dat is het grote nadeel van beton, die donkere kleur is echt zo weg, is echt jammer. Want qua prijs zijn ze nl. heel interessant.

Alhoewel je ook gebruikte klinkers kunt kopen, die zijn beter te doen qua prijs. Heb ik nu ook gedaan, 14,- de m2. Moet je wel zelf uitsorteren (leuk werk..), en het ziet er wat rustieker uit zullen we zeggen.
pi_109614824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:54 schreef Fender75 het volgende:
Alhoewel je ook gebruikte klinkers kunt kopen, die zijn beter te doen qua prijs. Heb ik nu ook gedaan, 14,- de m2. Moet je wel zelf uitsorteren (leuk werk..), en het ziet er wat rustieker uit zullen we zeggen.
Kan je mij daarover, evt. per PM, een link oid over sturen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109614868
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je mij daarover, evt. per PM, een link oid over sturen?
dat had je ook in een PM/DM naar hem kunnen sturen :) dus deel die link dan maar hier om ook mij te overtuigen :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_109614914
17.30 -> vrij -> zon = strand dus ZVJZVMR!
pi_109641509
PM gestuurd heren!
pi_109699982
In een ander topic heb ik al eens ter inspiratie de tuinen van Buytengewoon genoemd. Uitgangspunt is een juiste balans tussen de diverse materialen, steen, hout, water en groen.

Verder zou je eens op Sunset.com kunnen kijken.

Tevens staan er op internet diverse tuinmagazines die je zo kunt downloaden.
pi_109928552
*update
Jeuh! de gemeente is relatief snel geweest. gisteren stonden ze voor mijn deur, om 1 uur, zonder afspraak, tsja dan is er niemand tuis :+ Dus telefonisch het huren van de grond afgehandeld.

Helaas mag ik niet zoveel m2 er bij trekken als ik zou willen, maar goed, het wordt toch ongeveer 20m2 er bij en daar zijn we al best blij mee :) Dus komend weekend maar weer eens in de tuin bezig :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109934420
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:20 schreef RanTheMan het volgende:
*update
Jeuh! de gemeente is relatief snel geweest. gisteren stonden ze voor mijn deur, om 1 uur, zonder afspraak, tsja dan is er niemand tuis :+ Dus telefonisch het huren van de grond afgehandeld.

Helaas mag ik niet zoveel m2 er bij trekken als ik zou willen, maar goed, het wordt toch ongeveer 20m2 er bij en daar zijn we al best blij mee :) Dus komend weekend maar weer eens in de tuin bezig :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een mooie deal, maar de gemeente is allang blij dat ze dat groen niet meer hoeven te onderhouden. Door de hele wijk heen zie dat mensen gemeentegrond gebruiken of huren. De gemeente staat dit al jaren toe en ik kan mij herinneren dat het ook flink toegejuicht werd.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_109938077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:18 schreef loezzie het volgende:

[..]

Dat is een mooie deal, maar de gemeente is allang blij dat ze dat groen niet meer hoeven te onderhouden. Door de hele wijk heen zie dat mensen gemeentegrond gebruiken of huren. De gemeente staat dit al jaren toe en ik kan mij herinneren dat het ook flink toegejuicht werd.
Dat is ook zo, maar ik ben er blij mee.. Het is gewoon een symolisch bedrag.. maar ik krijg hierdoor wel 20% meer tuin :)
pi_109938806
Net even catch-up gespeeld in je topic, maar mooie verbouwing en veel succesjes behaald bij de gemeente lees ik, top hoor! ^O^
pi_110268860
*Update
Gisteren tijdens een voetjes op het bureau moment op mn werk ging mijn telefoon, nummer onbekend...
Nou omdat ik het toch zo druk had maar even opgenomen :+

Het was mijn dakkapelbouwer of het heel toevallig ook schikte wanneer ze komende maandag begonnen ipv 14 mei. Want mijn kozijnen waren binnen en een andere klus was verschoven..

Euh oke :) *O*

Nu nog maar even snel de zolder opruimen :7
pi_110393317
*Update
En opeens heb je een gat in je dak...

En nu... tromgeroffel...

Het uitzicht op de ramen van de buren...

Nou jah lees de voorgeschiedenis en oordeel zelf over de inkijk...

Bij de buren ernaast zie ik meer....
pi_110401623
Ik zie een man met een rode trui!

Maare inkijk in het raam.. tja... not a chance in bloody hell zou ik zo zeggen. Foto doorsturen als bewijslast misschien? Vraag meteen of ze even een spiegeltje willen ophangen buiten want zo kan je niet naar binnen kijken

Wel super dat het bedrijf eerder kon beginnen, ben je er eindelijk klaar mee!

@edit: Ik zie alleen wel nog een raam helemaal rechts, misschien bedoelen ze die?
pi_110402101
De "man" met de rode trui is eigenlijk een buurvrouw, maar van 1 huis verder, dus de buren die bezwaar hebben gemaakt zitten er nog tussen.........

Ik heb de buurman ook al uitgenodigd om eind deze week te komen kijken door de ramen om zelf te beleven wat je kunt zien... Het gaat om de 2 smalle raamjes en 2 ramen waarvan je er maar 1 in een "afgeknipte" hoek ziet... En tsja ik blijf wel hun vensterbank zien en hun tuin zie ik alleen iets van en vogelhuisje :) Overigens stond ik bij die 2 foto's in de dakgoot, dus het eigenlijke raam komt nog iets verder terug..
Maar toch is de buurman tot op heden niet zo blij, dat we ondanks dat we de vergunning hebben gekregen en zijn bezwaren zijn afgewezen we ons toch niet aanpassen aan hun wensen, dus groeten gaat opeens wat minder spontaan van hun kant

Maar het is idd super dat ze eerder konden beginnen, ben ik ook zeer content me, mooie is ook dat ze en 6m3 bouwcontainer hebben geplaatst, die ze maar half vol krijgen, dus dan kan ik nog mooi mijn tuinstenen er in kwijt, scheelt ook weer :) Kostte me wel een gebakken eitje :+
pi_110432116
Oké dus ondanks dat er totaal geen inkijk is, is je buurman nog steeds niet blij?
Wat een aardige man zeg... vraag hem even of hij het goed vind dat overdag de zon schijnt?

Gebakken eitje voor gratis afvoeren van afval ^O^

Veel plezier met je ramen iig! ik zie graag de foto's als ze het af is.
pi_110446260
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn en zo blijven. Ze voelen zich onvrij. Vanuit het bed of van voor het bed is jullie raam te zien, dus voelen ze zich bekeken. Als je luxaflex ophangt en die sluit als je het raam (daglicht) niet nodig hebt, zullen ze zich beslist beter voelen.

Het is wel een goed idee om ze zelf te laten kijken.

Ik zit wel te gruwen, dat je in de dakgoot stond. Ik weet het, mijn eigen tekortkoming. Er is geen reden om zomaar om te vallen als je ergens staat....
pi_110447004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:02 schreef Teslynd het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet blij zijn en zo blijven. Ze voelen zich onvrij. Vanuit het bed of van voor het bed is jullie raam te zien, dus voelen ze zich bekeken. Als je luxaflex ophangt en die sluit als je het raam (daglicht) niet nodig hebt, zullen ze zich beslist beter voelen.

Het is wel een goed idee om ze zelf te laten kijken.

Ik zit wel te gruwen, dat je in de dakgoot stond. Ik weet het, mijn eigen tekortkoming. Er is geen reden om zomaar om te vallen als je ergens staat....
Laat ik beginnen te zeggen dat mn dakgoot zeker 60cm breed is, dus het viel best mee :)

Maar ik begrijp hun ook, maar vanuit hun bed zien ze absoluut mijn raam niet ind e toekomst.. Want in het uiterste puntje van het raam (link boven) kan ik hun bed niet zien, en als ze op bed liggen tsja doe dan de gordijnen dicht :)

maar goed, einde deze week volgt een foto vanuit het raam, dan mag iedereen hier een oordeel vellen :)

PS tof dat je reageert, er zijn inmiddels 300 views verder en 1 reactie.. enorme gluurders zijn we ook met zn allen :)
pi_110449115
Helaas regende het vanmiddag erg hard waardoor men niet echt verder kon, maar het begint er op te lijken:

Ik wist dat de ruimte niet extreem groot ging worden, maar al met al is het toch zo'n 20m2 waar ik met mn 1,90 gewoon kan staan, en dan nog het schuine gedeelte waar ik niet kan staan, dus tsja ik ben opzich best blij met de ruimte..

Crapy phone foto's maar hierbij een impressie:

Op de laatste foto zie je de andere kant van de zolder, aan de rechterkant daarvan komt exact dezelfde constructie, maar dan met en ander raampje.Overigens is nu ook meteen goed duidelijk waar het gewraakte raam komt

Ik had verwacht dat de ruimte ongeveer 2,10 hoog zou worden, maar zoals het nu lijkt wordt het ongeveer 2.20 2.25 afhankelijk van de vloerhoogte en de gipsplaten

[ Bericht 4% gewijzigd door RanTheMan op 17-04-2012 18:28:41 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:35:15 #197
259886 pessie
pi_110453006
Mooie kleur!
En natuurlijk mooie dakkapel... Lekker ruim, hou ik van :p.
Heb jij trouwens een omgevingsvergunning aan moeten vragen aangezien de dakkapellen aan de zijkant van de woningen zijn geplaatst?
pi_110453284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:35 schreef pessie het volgende:
Mooie kleur!
En natuurlijk mooie dakkapel... Lekker ruim, hou ik van :p.
Heb jij trouwens een omgevingsvergunning aan moeten vragen aangezien de dakkapellen aan de zijkant van de woningen zijn geplaatst?
tsja, Mir heeft maar 4 criteria voor alles in het leven:, roze- glimmend - glitters, of wollig :)

Maar we hebben idd en omgevingsvergunning aan moeten vragen, maar dat was relatief goedkoop.. 180 euro ofzo.. Maar straks wordt het gevoel van ruimte een stuk minder verwacht ik doordat het vel minder licht gaat worden....
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:50:01 #199
259886 pessie
pi_110453845
Ah kijk die info wilde ik.
Wij willen een kleine wijziging aanbrengen in het kozijn aan de voorgevel en moeten zoals het lijkt ook een aanvragen. Heb je de tekeningen zelf gemaakt (bv met autocad) of heb je een architect in de arm genomen?

Licht is licht toch? En anders zorgen voor voldoende electra, dan maak je zelf licht:p
pi_110457359
je kunt het op omgevingsloket.nl controleren of je een vergunning nodig hebt he... Maar ben benieuwd wat jullie gaan aanpassen, tijd voor een update in je topic dus :) Overigens verschillen de kosten per gemeente.. Zo was een kennis van mij bijna 600 euro kwijt voor en vergunning.. dus tsja

Maar wat ik met licht bedoelde, nu lijkt het ruim omdat overal nog daglicht doorheen komt, dat is straks natuurlijk wel een beetje anders met alleen dat raam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')