abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106759658
En je zult vast wel iets kunnen bedenken samen met de buren waardoor hun privacy niet in het gedrang komt. Mochten jullie verhuizen dan moeten ze met de nieuwe mensen nieuwe afspraken maken. That's life.

Ik kan niet zo moeilijk denken over dat soort dingen omdat ik in de stad woon en je daar nu eenmaal geen heel hoge privacyverwachting kunt hebben. We verhuizen nu naar een rustiger deel van de stad en ik merk dat de buren verschillende verwachtingen hebben. De buren aan de ene kant willen meer openheid dan de buren aan de andere kant, die erg gesteld zijn op hun privacy.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106764902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
En je zult vast wel iets kunnen bedenken samen met de buren waardoor hun privacy niet in het gedrang komt. Mochten jullie verhuizen dan moeten ze met de nieuwe mensen nieuwe afspraken maken. That's life.

Ik kan niet zo moeilijk denken over dat soort dingen omdat ik in de stad woon en je daar nu eenmaal geen heel hoge privacyverwachting kunt hebben. We verhuizen nu naar een rustiger deel van de stad en ik merk dat de buren verschillende verwachtingen hebben. De buren aan de ene kant willen meer openheid dan de buren aan de andere kant, die erg gesteld zijn op hun privacy.
Och ik wil best plakplastic op de ramen plakken en dat weten ze ook, verder zal ik hooguit 1x per week in die ruimte te vinden zijn omdat we de kamer eigenlijk niet nodig hebben.

Het ironische is dat de buren die relatief 10x meer hinder hebben van onze plannen het helemaal prima vinden, zo zie je maar, de 1 is de ander niet :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106875738
FF een klein updateje tav mn vloerverwarming

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zoveel zou schelen, natuurlijk had ik al dubbel glas etc, maar gisteren om een uurtje of 10 de kachel opgestookt naar 21,5 graden, rond 12 uur uit gezet, omdat ik in de tuin aan de slag ging, maar toen ik rond half 12 naar bed ging was het zonder tussendoor te stoken nog 20 graden, uitermate bijzonder en erg comfortabel, 3,5m3 verbruikt op een zondag, das best lekker :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_108497926
*Kick*

Het is eindelijk zo ver, de vergunning van de dakkapellen is definitief voor de gemeente, dus eindelijk mogen we "legaal" bouwen. Hopelijk gaat dit zo rond koninginnedag gebeuren :)

Alle bezwaren van de buren zijn ongegrond verklaart en het enige dat ze nu nog rest is een civiele procedure wanneer ze dat wensen.
pi_108742175
Update *O*

Omdat de prioriteiten met name binnen lagen stond ik vrijdag morgen in de keuken en schrok me eigenlijk dood hoe de voortuin er bij lag, het stond hoger dan de knieën .. Dat kon echt niet langer, dus dit weekend de tuin in geweest:

Keywords:
- Low budget
- onderhoudsvriendelijk
- in 1 weekend te doen

Zaterdag eerst alle rommel er uit getrokken en palissaden opgehaald geplaatst, dit moest wel omdat de tuin aardig oploopt:

Zondag een beetje uitgeslapen en om 10 uur stond ik keurig voor de gamma, grind, worteldoek en cacao-doppen halen. Omdat ik nu een auto heb zonder trekhaak en ik zeker 25 zakken a 25kg nodig had, maar in 2x gedaan, anders knapte mn ibizatje denk ik :)
Kruipers had ik nog in de achtertuin (die nog moet) dus die heb ik even overgepoot, verder is mn Eega nog even naar de plantjes markt bij de praxis geweest

Het resultaat, simpel, saai, onderhoudsvriendelijk en "slechts" 150 euro, dus al mn checkboxjes aangevinkt:

Achter gaat een stuk moderner worden, maar dat volgt tzt
  maandag 5 maart 2012 @ 15:43:25 #156
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_108743825
Wow! Heb je zeker snel gedaan! Leuk.
pi_109182247
*Update

YEah! 14 mei gaan ze beginnen aan de dakkapellen, dus vermoedelijk zijn ze rond 1 juni klaar.. Het wachten is op de speciaal brandwerende kozijnen en glas.. maar och ik wacht al vanaf oktober, ben blij dat t eindelijk kan....
pi_109528887
*tuin update

Onze achtertuin heeft 30 jaar lang de tijd gehad te groeien zoals het wilde, veel planten waren net Tsjernobyl kindertjes gewoon helemaal misvormt of scheef gegroeid door verdrukking van andere planten, zonde, dus alles er maar uit en een enkeling gered en tijdelijk gepoot in de gemeentetuin :)

Zo was het:

en zo is het nu:

Je kunt op deze foto aardig zien hoe hoog het zand in de achtertuin lag, door de verkleuring op de schuurmuur.

Verder was de hele muur volgegroeid met een kruiper (deze liep over het garagedak heen en groeide aan de achterkant weer tot de grond....., en die was weer vastgezet met honderd miljoen duizend spijkertjes.. Verwijderen was een klote klus en omdat sommigen er al 20 jaar in zaten dat je tijdens het verwijderen al was je nog zo voorzichtig hele stukken voeg of zelfs baksteen meenam :(
De beschadigingen kun je goed zijn in de foto er onder, verder even met de hogedrukspuit over de muur geweest om de alg te verwijderen, mooi werkje omdat je direct resultaat ziet:
  maandag 26 maart 2012 @ 14:21:05 #159
259886 pessie
pi_109529382
Ah kijk, jullie hebben ook een karwei-tuin. Veel succes met bedenken hoe het wordt en de uitvoering! In mijn topic kun je onze nieuwe schutting bewonderen *)
pi_109529489
een "karwei"tuin? als in gamma en praxis :(
  maandag 26 maart 2012 @ 14:34:24 #161
259886 pessie
pi_109529811
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:24 schreef RanTheMan het volgende:
een "karwei"tuin? als in gamma en praxis :(
money, money, money :6
Grapje, klustuin uiteraard. Het is een heel Karwei :P
pi_109530937
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:34 schreef pessie het volgende:

[..]

money, money, money :6
Ik weet er alles van.. Mijn tuin is nu ongeveer 50m2 maar als ik mijn zin krijg huur ik van de gemeente nog 30m2 er bij en dan wordt het opeens een stuk duurder :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 27-03-2012 22:14:05 ]
pi_109585960
Oproep aan alle lurkers!

Bijna 16.000 views en 160 reacties, dat is 1 op 100, lurkers biedt mij inspiratie en zeg wat je vindt of dat er anders moet :+

Nu ik toch in de tuin ben begonnen ook maar doorpakken. Maar ja wat te doen in de tuin??
De afmeting vanaf de gevel tot aan de schuur en de breedte is 6 bij 5,5 meter

Nu was ik enige tijd geleden in het topic van ClaudiaX al zeer gecharmeerd van deze foto:

Dat wel echt onze smaak, dus waarom niet gewoon kopieren?

Plattegrondje wordt ongeveer zo:

waarom de planten zweven weet ik ook niet :)

dus met 2 zitjes ivm met de draaiende zon en een bordertje langs de zijkant. Verder zijn we maar met z'n 2en dus rekening houden met visite doen we niet >:)

en dan met bijvoorbeeld deze steen (20x30):

of deze, die past veel beter bij de vloer van onze woonkamer:

iemand nog ideeën of opmerkingen?

[ Bericht 1% gewijzigd door RanTheMan op 27-03-2012 22:04:22 ]
pi_109586297
Wat is dat witgeruite?

Je gaat je tuin betegelen. Wat doe je met het deel dat je van de gemeente wil overnemen? Dat is geen reststrook, die tegenwoordig makkelijk los te krijgen is.
pi_109586420
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat witgeruite?

Je gaat je tuin betegelen. Wat doe je met het deel dat je van de gemeente wil overnemen? Dat is geen reststrook, die tegenwoordig makkelijk los te krijgen is.
goede vragen!
Dat wit geruite is mn huidige schuur, alles daarachter waar nu een houten schuur staat ingetekend is na een meter van de gemeente, wat ik er bij kan huren, maar wat bedoel je met reststrook en los te maken?
pi_109586755
Bijvoorbeeld een hoekhuis met een strookje gemeentegroen ernaast. Vroeger moest je veel moeite doen om dat te kunnen kopen. Tegenwoordig wordt het vaak aangeboden. Zo te zien wordt bij jullie de ruimte achter de schuren aangeboden. Staat die schuur er al?

De planten zweven omdat ze op tafel/dressoir gedacht zijn.
pi_109587034
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:08 schreef Teslynd het volgende:
Bijvoorbeeld een hoekhuis met een strookje gemeentegroen ernaast. Vroeger moest je veel moeite doen om dat te kunnen kopen. Tegenwoordig wordt het vaak aangeboden. Zo te zien wordt bij jullie de ruimte achter de schuren aangeboden. Staat die schuur er al?

De planten zweven omdat ze op tafel/dressoir gedacht zijn.
Nou ongeveer de helft van de buren heeft minimaal 1 tot 2 meter extra er gewoon bij getrokken.. Ik wil iets meer, en wil het netjes regelen omdat ik er ook een schuur neer wil zetten. Daarnaast heb ik al een brief gehad dat de gemeente welwillend is om de grond te verhuren, maar dan moest er iemand komen van het stadsdeel kantoor.

Dit speelde in december.. Vervolgens kreeg ik in januari een telefoontje en brief dat de week erna iemand zou komen, een dag voor de dag des oordeels werd ik gebeld dat de betreffende persoon een gebroken been had en dat er niemand anders over ging, dus hij kon niet komen.

Inmiddels 2 maand verder, kregen we vorige week een brief dat er medio april iemand komt om op te meten en een huurvoorstel te doen..

Maar goed we gaan het beleven
pi_109587487
Die schuur staat daar raar. Erg smalle doorgang (denk aan grote dingen die er eventueel langs moeten. Je hebt geen zicht op de ruimte erachter. Het is daar een kleine ruimte, waar je eigenlijk alleen nog je fiets kan schoonmaken/repareren. Nou ja, motor misschien, die vraagt meer ruimte.

Bomen moet je zorgvuldig uitzoeken. Denk aan wortelopdruk, aan heel groot worden met verloop van tijd. Ze moeten niet voor niets 2m van de erfscheiding staan.
pi_109587925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:19 schreef Teslynd het volgende:
Die schuur staat daar raar. Erg smalle doorgang (denk aan grote dingen die er eventueel langs moeten. Je hebt geen zicht op de ruimte erachter. Het is daar een kleine ruimte, waar je eigenlijk alleen nog je fiets kan schoonmaken/repareren. Nou ja, motor misschien, die vraagt meer ruimte.

Bomen moet je zorgvuldig uitzoeken. Denk aan wortelopdruk, aan heel groot worden met verloop van tijd. Ze moeten niet voor niets 2m van de erfscheiding staan.
tsja, die schuur staat er een beetje vreemd, ze hebben ooit een foutje gemaakt, iedereen heeft een doorgang van 1,5 meter, ik een meter, maar mn schuur is wel 50cm langer/dieper :') Op de foto eerder in dit topic kun je dat goed zien.

ook de boom staat er al (op dezelfde foto, is een hulst) en die wil ik eigenlijk ook wel laten staan.

Het klopt dat ik geen zicht achter de huidige schuur heb, maar goed dat is niet anders. Ik heb dermate veel gereedschap en fietsen dat ik wel een 2e schuur nodig heb :). Als het lukt zoals ik het mezelf voor ogen heb, creëer ik achter mijn huidige schuur een pleintje van 20-25m2 dus ruim zat om te doen wat je wilt
pi_109588742
Is schuur verplaatsen geen optie?
pi_109590302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:36 schreef Teslynd het volgende:
Is schuur verplaatsen geen optie?
nope, die is van steen en is geschakeld met die van de buren, dus dat wordt wat lastig :)
pi_109593248
Nou ja, je hebt je al neergelegd bij de situatie zoals hij is.
Je had al gezegd geen zin te hebben in tuinieren, dus zoiets als die foto is een mooie oplossing. Bij de plantkeus denken aan de lichtval en zonneuren.

Die foto heeft blaugrijze tegels bij een blankhouten wand en even lichte tuinmeubels. Als het hout maar iets donkerder was, zou ik er depressief van worden. Maar ik ben iemand van de winterdepressies en de groene tuinen.

Er is wel tuinwerk nodig, maar niet zo veel. Paar keer bijmesten, vrij regelmatig dood spul (uitgebloeid, blad) verwijderen en bij kwijnen van dichtbij bekijken wat er mis kan zijn. Denk eraan: regenwater lest de dorst in bakken en stroken alleen goed in vervelende regentijden. Als het heet is, moet je elke dag water geven. Ik moet het dan op balkon 2x per dag doen, bij sommige planten zelfs 3x. Die plantenbak open laten naar beneden, de ondergrond open spitten en potgrond in de bak. Geen tuinaarde, dat is afvalgrond om op te hogen. Buren hebben muurtjes over de tegels heen gemetseld. Dat werkt niet. De muurtjes zijn weer weg.
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:55:54 #173
259886 pessie
pi_109597904
RTM dat voorstel ziet er erg leuk uit. Aangezien jullie met 2 zijn gewoon doen.
pi_109598700
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:55 schreef pessie het volgende:
RTM dat voorstel ziet er erg leuk uit. Aangezien jullie met 2 zijn gewoon doen.
dank :) En welke steen zou je kiezen dan?
pi_109602874
Van die bestrating ga je denk ik heel snel spijt krijgen. Wij hadden ze, hoe toepasselijk, ook bij onze vorige woning, welke erg lijkt op jullie woning. De bestrating nieuw ziet er gaaf uit, volgend jaar is alles egaal lichtgrijs... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')