*KickAfgelopen weekend de tuin volledig leeg gehaald en met een karretje naar de stort
(bij de stort aangekomen moest ik even 10x slikken.. Ik was gewend dat je per kar 6 euro moest betalen in mijn vorige gemeente.. Hier moest ik opeens 65ct per tegel betalen, ik ik had er bijna 300.... Maar jah terug in de tuin gooien was ook geen optie... maar ik baalde enorm...)
Verder grote inkopen gedaan bij mijn vrienden van de bouwmaat.. Heel veel hout en 70 stucplaten.. Ik moest ze naar zolder sjouwen, 3 hoog en 2x een draai op de trap dus ik was kei kapot.. Daarnaast nog 12 zakken beton a 25 kilo, dus maandag en dinsdag ff uitrusten..
Vervolgens eerst maar mijn werkplek ingericht en dat ziet er ongeveer zo uit:
![zaag.jpg]()
ok.. aan de slag.. ik had het volgende probleem, mijn dak zag er ongeveer zo uit:
![raggelschets.jpg]()
tsja hoe los je dat nou op
Ik had geen idee, maar ik heb het uiteindelijk zo gedaan:
![raggel3.jpg]()
![raggel1.jpg]()
verder heb ik het raggelwerk op de balken in orde gemaakt..
![raggel2.jpg]()
Komende week komen ze hopelijk de "oude" kant van het dak met pur isoleren (spuiten, zoals ook onder de vloer) en dan kan ik de stucplaten er op schroeven, en over de andere gipsplaten een laag stucplaten aanbrengen (dubbel gips is eis vd gemeente ivm brandveiligheid)
Nu ben ik wel benieuwd hoe de echte timmermannen zoals betyar bijv mijn constructie aan de nok hadden opgelost, vast niet zoveel klosjes

Vrijdag ben ik vrij en dan maak ik het frame voor de knieschotten en een kast aan de gevelkant.. Updates zullen dan volgen

En zaterdag nieuwe schuttingen plaatsen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”