abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:59:51 #226
102912 crv
Screwed up
pi_110990887
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:08 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Klinkt goed, als je een gipsplaten plafond heb.. Inbouw spots wordt wat lastig, tenzij ik alles lekker ga open halen of een verlaagd plafond plaats.. Overigens hangt deze lamp keurig in het midden van mn bed...
Wij hebben in het vorige huis ook plafonieres gehad, en wij nemen niet meer zoveel plafondlampen. In de keuken en dressing komen wel spots in het plafond (LED of Halogeen)
Wij hebben sowieso een uitdaging met licht, want wij hebben open lampen, zowel plafond als staand en hangend waar van die mooie matte kaarslampjes inzitten.
Met het nieuwe lampenbeleid zouden we dus overmoeten op die klote spaarlampen wat er niet uit ziet :X :(
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_110991112
Led verlichting is er ook in van die kaars lampjes te krijgen tegenwoordig :)
pi_110995183
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:59 schreef crv het volgende:
Met het nieuwe lampenbeleid zouden we dus overmoeten op die klote spaarlampen wat er niet uit ziet :X :(
De vraag is of dergelijke speciale lampen, óók onder het verbod komen te vallen. Verder went het wel, spaarlampen. Zijn die er ook in kaarsuitvoering?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110995428
overigens zijn de gewone gloeilampen in alle uitvoeringen nog wel op internet te vinden hoor..

Zo hadden mijn ouders ook een probleem.. Die hebben een enorme lamp met 30 kaarsvormige lampen er in. In matte uitvoering... Wat blijkt, alle moderne lampen waren net iets anders, waardoor de fitting net niet pastte... Online heb ik dus maar ouderwetse lampen gekocht, 150 stuks, kunnen ze dus nog wel ff vooruit.. In geen fatsoenlijke winkel te krijgen verder...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_111350076
*Kick

Afgelopen weekend de tuin volledig leeg gehaald en met een karretje naar de stort
(bij de stort aangekomen moest ik even 10x slikken.. Ik was gewend dat je per kar 6 euro moest betalen in mijn vorige gemeente.. Hier moest ik opeens 65ct per tegel betalen, ik ik had er bijna 300.... Maar jah terug in de tuin gooien was ook geen optie... maar ik baalde enorm...)

Verder grote inkopen gedaan bij mijn vrienden van de bouwmaat.. Heel veel hout en 70 stucplaten.. Ik moest ze naar zolder sjouwen, 3 hoog en 2x een draai op de trap dus ik was kei kapot.. Daarnaast nog 12 zakken beton a 25 kilo, dus maandag en dinsdag ff uitrusten..

Vervolgens eerst maar mijn werkplek ingericht en dat ziet er ongeveer zo uit:

ok.. aan de slag.. ik had het volgende probleem, mijn dak zag er ongeveer zo uit:

tsja hoe los je dat nou op :? :? :?

Ik had geen idee, maar ik heb het uiteindelijk zo gedaan:

verder heb ik het raggelwerk op de balken in orde gemaakt..

Komende week komen ze hopelijk de "oude" kant van het dak met pur isoleren (spuiten, zoals ook onder de vloer) en dan kan ik de stucplaten er op schroeven, en over de andere gipsplaten een laag stucplaten aanbrengen (dubbel gips is eis vd gemeente ivm brandveiligheid)

Nu ben ik wel benieuwd hoe de echte timmermannen zoals betyar bijv mijn constructie aan de nok hadden opgelost, vast niet zoveel klosjes :)

Vrijdag ben ik vrij en dan maak ik het frame voor de knieschotten en een kast aan de gevelkant.. Updates zullen dan volgen :) En zaterdag nieuwe schuttingen plaatsen..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:49:18 #231
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_111350798
RTM leuk opgelost! Nu nog inbouwspotjes erin?
pi_111351165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:49 schreef pessie het volgende:
RTM leuk opgelost! Nu nog inbouwspotjes erin?
dat was wel de bedoeling, maar ik heb me behoorlijk verpietert :( Ik wilde een rij aanbrengen in het stukje dat ik nog dicht moest zetten.. Maar door die constructie heb ik daar nog amper ruimte.. dus dan worden het van die spotjes van 3cm breed.. Maar dan nog weet ik niet hoe het zit met de warmte en de kans is dan aanwezig dat ik met een trafo moet kloten, en dat vind ik ook niet ideaal.. Maar ik moet dat wel deze week bedenken....

ik weet overigens niet eens of het bestaat, inbouwspost met een diameter van 30mm bestaan, andere optie is in de schuine kant kantelbare spots in te bouwen maar dan heb ik achter het gips max 30mm en of dat kan/mag... ivm hitte
pi_111351684
quote:
Vervolgens eerst maar mijn werkplek ingericht en dat ziet er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]

Wat voor onderstel is dat?
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:09:44 #234
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_111351943
Op de vraag in DM. eigenlijk heel simpel:

Eerst alles uitrachelen en dan van onder naar boven beginnen met gipsen. Vervolgens weet je waar nog een extra rachel moet komen.
pi_111352041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:05 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Wat voor onderstel is dat?
ik heb geen idee, een ouderwetse :) loodzwaar in ieder geval, van iemand overgenomen die toe was aan een festool... Maar voor mij werkt het perfect, zal straks eens kijken of er een merkje op staat...

eerder zette ik hem op mijn B&D werkbank maar dit is veel makkelijker.
pi_111352557
Ik heb m nu op een steigerplatform op schragen staan, alleen dan is je ondersteuning van je hout niet gelijk, bij jou wel en zelfs met rollen, super onderstel lijkt t me.
pi_111353208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 21:18 schreef Vinz0r het volgende:
Ik heb m nu op een steigerplatform op schragen staan, alleen dan is je ondersteuning van je hout niet gelijk, bij jou wel en zelfs met rollen, super onderstel lijkt t me.
ik ben er ook erg blij mee :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:37:44 #238
102912 crv
Screwed up
pi_111353756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:14 schreef blomke het volgende:

[..]

De vraag is of dergelijke speciale lampen, óók onder het verbod komen te vallen. Verder went het wel, spaarlampen. Zijn die er ook in kaarsuitvoering?
niet zodanig dat het ook mooi staat in de lamp en op bepaalde lampen wil ik gewoon direct licht en niet pas na een 10 seconden

Buiten dat vindt ik het licht dat spaarlampen hebbben niet mooi. Wij hadden op verschillende punten bewust flame lampen van een bepaalde kleur.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  vrijdag 11 mei 2012 @ 16:27:53 #239
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_111424736
let op dat je/ze wel damp dichte (rode) folie gebruiken achter je gipsplaat. zo ik het kan zien krijg je een "koud dak" (het dakbeschot kan koud worden. theoretisch (en de praktijk vaak ook) krijg je condensatie tussen je dakbeschot en je isolatie. je wil dus het vocht uit de constructie houden.

http://www.perfectbouw.nl/Kennisbank/isolatie-tips.html
http://www.klusidee.nl/Forum/about41243.html
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_111430722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 16:27 schreef zuluman het volgende:
let op dat je/ze wel damp dichte (rode) folie gebruiken achter je gipsplaat. zo ik het kan zien krijg je een "koud dak" (het dakbeschot kan koud worden. theoretisch (en de praktijk vaak ook) krijg je condensatie tussen je dakbeschot en je isolatie. je wil dus het vocht uit de constructie houden.

http://www.perfectbouw.nl/Kennisbank/isolatie-tips.html
http://www.klusidee.nl/Forum/about41243.html
die zit er al achter bij de gipsplaten, van buiten naar binnen is het kunstof rabatdelen, (dak osb) laag folie, pir isolatie platen folie, gips...

aan de schuine kanten tussen de gordingen wordt het: dakpannen / piepschuim/ hardboard/ pur / gips.. Bij die laatste krijg ik isolatie op isolatie, en met pur is het er strak tegen aan waardoor ik geen problemen verder krijg.. Had ik glaswol of wat dan ook gedaan, dan had ik er voor moeten zorgen dat de volledige isolatie naadloos was.. Met pur heb ik die zorgen niet...
pi_111455347
inbouwspots van 3 cm?? Dat is wel erg klein hé?

Ik ken deze van philips: http://www.philips.nl/c/k(...)-3-579834816/prd/nl/
maar die zijn iets van 7 cm. Zijn wel led dus geven minder warmte af.
pi_111455764
3 cm diepte of 3 cm diameter? Ik zou het vanwege de beperke ruimte, in de (power)LED's zoeken, die hebben ook "platte "(1 - 3 cm) opbouwuitvoeringen. Massive Pretoria o.i.d.

[ Bericht 8% gewijzigd door blomke op 12-05-2012 13:03:37 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111458745
en ook setjes die gewoon aan elkaar kan doorlussen!
pi_112391121
Update kick!

Inmiddels overal tegelijk bezig.. Op zolder en in de tuin.. Afgelopen 2 weekenden druk bezig gewest in de tuin, de bestrating ligt er voor 1/3 in, de nieuwe schuttingen zijn geplaatst, en ben wel 3 uur aan het kloten geweest met het plaatsen van en drain voor in de tuin. Probleem was enorme wortels door de oude buis hen, dus heb alles mogen vervangen.

Daarnaast met "lego" bezig geweest en plantjes er in gezet.. Zoals sommigen wellicht nog weten, dit was mijn inspiratie:

En hierbij mijn versie (iets groter:

pi_112392181
Ziet er netjes uit en zo te zien weinig onderhoud nodig, wat geloof ik een vereiste was.

Je zithoekje kwam toch tegen de schuur aan? en had je nog plannen voor het deel wat achter je schuur is gelegen?
  zondag 3 juni 2012 @ 20:16:59 #246
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_112395496
Mooie plantenbakken! Mooie plant ook in de kleine. Ben benieuwd naar de uiteindelijke look van de bestrating.
pi_112401058
mooi hoor, weet je welke stenen er zijn gebruikt in je inspiratie plaatje?
pi_112414097
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:01 schreef Nenaunir het volgende:
Ziet er netjes uit en zo te zien weinig onderhoud nodig, wat geloof ik een vereiste was.

Je zithoekje kwam toch tegen de schuur aan? en had je nog plannen voor het deel wat achter je schuur is gelegen?
Jah idd weinig onderhoud :+ Ik krijg uiteindelijk 2 zithoekjes, 1 wat grotere tegen de schuur aan, en 1tje met 2 stoelen voor ons raam. Daar waar je nu ook de witte k-stoelen ziet staan en daarnaast de stoelen die er uiteindelijk komen.

Achter mijn schuurtje komt een schuur :) De schuur is groot, maar niet groot genoeg voor 4 fietsen, een buiten keuken en al mijn gereedschap. Dus meest logische is een extra schuur en daarnaast ruimte voor de 3 containers, en als het nog past een werkbank voor mij :)
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:16 schreef pessie het volgende:
Mooie plantenbakken! Mooie plant ook in de kleine. Ben benieuwd naar de uiteindelijke look van de bestrating.
Dank! & Tsja ik ook :) Maar ik heb nog 3 pallets staan, dus eind volgende week krijg je een fototje :) Wat pas echt leuk wordt zijn die plantjes om die plant heen, dat zijn een soort van mini gerbera's dus over een week of 2 ziet dat er echt fantastisch uit (hoop ik)
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:48 schreef LittleBuddha het volgende:
mooi hoor, weet je welke stenen er zijn gebruikt in je inspiratie plaatje?
Merci, ik heb geen idee, gejat uit een ander topic, maar deze waren al 4 euro per stuk en als je er dan 100 nodig hebt dat tikt het behoorlijk aan. Overigens zien ze er als ze droog zijn een stuk minder gemêleerd uit. Maar zo donker als op die foto ben ik ze niet tegen gekomen in mn zoektocht
pi_112414292
Overigens wilde ik iets heel funky's in mn borders, ik vond dit, maar twijfel wel aan de echtheid van de kleuren, daarnaast heb ik ze nog niet bij een kweker in de buurt kunnen vinden:

Zou dat echt zo zijn? zo ja dan is het mega tof natuurlijk :) een border vol blauw en rood gras :)
pi_112414459
Wauw, goed gedaan! ^O^ En fijn ook, wat kleur in je tuin.

Je kunt even in het bloemen- en plantentopic in F&F om advies vragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')