abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:34:00 #101
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102802204
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
pi_102803349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:34 schreef pessie het volgende:
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
Moet je even zeggen welk raam? Dat grote raam achter is een heel nieuw kozijn, dus bij de kozijnenboer besteld. In alle kozijnen war ik het glas heb laten vervangen, zaten al ventilatieroosters, maar ik kan daar maar geen betaalbare en passende vervangers voor vinden
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:18:56 #103
259886 pessie
pi_102805423
Het raam naast de tuindeuren (wat ik persoonlijk een veel mooiere beslissing vind dan schuifdeuren ^O^ )
pi_102811583
Die vloer is mooi zeg O+ Rest uiteraard ook ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:15:38 #105
259886 pessie
pi_103539290
RTM, zijn je dakkapellen al geplaatst?
pi_103541786
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:15 schreef pessie het volgende:
RTM, zijn je dakkapellen al geplaatst?
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken |:(
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.

Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:28:58 #107
259886 pessie
pi_103542124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken |:(
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.

Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
Stom }:| . Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen? O-)
pi_103542270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Stom }:| . Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen? O-)
jah en nee, in mijn geval niet, omdat ik tot de nok wil en niet 50 cm dr onder en daarnaast wil ik tot de dakgoot ipv 50 cm dr af.. dus vergunningsplichtig
pi_103560883
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103562163
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik :)
pi_103562977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik :)
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ... |:( :X 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103563144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Hier passen echt nog maar 3 smiley's ... |:( :X 8)7
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmen :) Of ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren :)
pi_103563431
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef RanTheMan het volgende:
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmen :) Of ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren :)
Ik zie het onbevooroordeeld tegemoet. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:04:12 #114
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_103564327
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
dakraam is vergunningsvrij O-)

Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_103564465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef lipje het volgende:

[..]

dakraam is vergunningsvrij O-)

Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk :)
pi_103564868
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook in jouw tuin kijken ?

Je zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan omdat..... ?
En situatietekening maakt een stuk duidelijker idd.
Je kan vanaf je eerste verdieping niet in hun tuin kijken ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:31:55 #117
259886 pessie
pi_103571483
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:07 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk :)
Het is morgen ^O^
pi_103571577
Ok zoals gisteren belooft hierbij de situatietekening, met mijn voortreffelijke paint skills:

Ik woon in huis nr 3.
-Huis 2 en 4 hebben reeds dakkappellen gerealiseerd. Veel huizen in onze buurt hebben dat en iedereen kiest voor een andere variant.
-Mijn gewenste dakkappellen zijn dus gearceerd weergegeven
-De rode lijnen zijn de bestaande ramen en de door mij gewenste ramen
- Alle huizen hebben aan de achtergevel ramen
-Huis nummer 4 heeft op zolder 2 ruimten gecreerd in de breedte van het huis. rechts voorzien van ramen en achterin met een lichtkoepel, deze kamers zijn 5 meter breed ongeveer en kijken uit over het platte dak van huis nummer 5 en alle tuinen die volgen (huizen staan in een kommetje)
- Wij kiezen voor een geschakelde variant, omdat we a] daarmee buren 2 het minst tot last zijn ivm met hun ramen (ze kijken nu uit op ons schuine dak) en b] omdat wij dan aan de rechter kant niet uit hoeven te kijken op het schuine dak/dakkapel van buren nummer 4.

We leven met buren 2 en 4 nog altijd op goede voet, buren 2 zijn blij dat we niet alle licht wegnemen van hun ramen.
Buren 4 vinden de dakkapellen prima, maar willen niet dat het raam daar wordt geplaatst, hiervoor geven ze 2 redenen aan:
reden 1- ze hebben geen privacy meer in hun stuk tuin waar wij dan op uit kijken (terwijl buren 5 dat van de boven verdieping ook kunnen bekijken
reden 2 - we kunnen vanaf onze ramen in hun ramen (en dus slaapkamers) kijken op de eerste verdieping.

Na een goed gesprek met de buren (4) hebben we besloten het er op aan te laten komen bij de gemeente wie er gelijk heeft.
Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.

Wel heb ik voorgesteld om de ramen zolang wij er wonen af te plakken met van dat raam plastic zodat wij niet naar buiten kunnen kijken zolang wij er wonen. Hun bezwaar daartegen is dat de volgende bewoners dat mogelijk weer verwijderen en alsnog naar binnen kunnen kijken

Ik begrijp hun bezwaar wel, en zij begrijpen mijn argumenten ook en nu zijn we dus in een vriendelijke impasse geraakt waarbij de gemeente het oordeel mag vellen.

Stemmen maar:

Poll: Wie moet wat doen:
Vieze gluurder, plaats die lichtkoepels gewoon
Buren, maak je niet zo druk over later
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_103571986
Als iemand vragen heeft stel ze :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:56:39 #120
259886 pessie
pi_103572132
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
pi_103572266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
We hebben eigenlijk helemaal nog geen functie voor die kamer, we plaatsen hem puur en alleen omdat het kan.. Het zal wel een verkapte opslag worden van verhuisdozen die we over 5 jaar nog niet uitgepakt hebben.. |:(
pi_103573334
quote:
Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
Jeroentje.
pi_103573437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef jpajs het volgende:

[..]

Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
[ afbeelding ]
Omdat ik daar de hoogte niet voor heb, de nok zit op 225cm en loopt binnen 2,5 meter naar 0, dus zo'n dakkapel geeft geen ruimte helaas. Een doosvorm is beter/effectiever
pi_103573845
Mooi huis ^O^
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_103574759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef sararaats het volgende:
Mooi huis ^O^
merci!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')