Moet je even zeggen welk raam? Dat grote raam achter is een heel nieuw kozijn, dus bij de kozijnenboer besteld. In alle kozijnen war ik het glas heb laten vervangen, zaten al ventilatieroosters, maar ik kan daar maar geen betaalbare en passende vervangers voor vindenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:34 schreef pessie het volgende:
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..quote:
Stomquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken![]()
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.
Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
jah en nee, in mijn geval niet, omdat ik tot de nok wil en niet 50 cm dr onder en daarnaast wil ik tot de dakgoot ipv 50 cm dr af.. dus vergunningsplichtigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Stom. Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen?
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken![]()
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ...![]()
![]()
Ik zie het onbevooroordeeld tegemoet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef RanTheMan het volgende:
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmenOf ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren
dakraam is vergunningsvrijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef lipje het volgende:
[..]
dakraam is vergunningsvrij
Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Ze kunnen toch ook in jouw tuin kijken ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik
Het is morgenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:07 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk
We hebben eigenlijk helemaal nog geen functie voor die kamer, we plaatsen hem puur en alleen omdat het kan.. Het zal wel een verkapte opslag worden van verhuisdozen die we over 5 jaar nog niet uitgepakt hebben..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.quote:Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.
Omdat ik daar de hoogte niet voor heb, de nok zit op 225cm en loopt binnen 2,5 meter naar 0, dus zo'n dakkapel geeft geen ruimte helaas. Een doosvorm is beter/effectieverquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef jpajs het volgende:
[..]
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
[ afbeelding ]
merci!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |