abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:34:00 #101
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102802204
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
pi_102803349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:34 schreef pessie het volgende:
RTM ik zie op de foto's dat je ventilatieroosters hebt laten plaatsen bij je HR++ glas, wij willen dit ook. Zat dit bij de prijs in die je noemde in mijn topic over het plaatsen van HR++ glas?
Moet je even zeggen welk raam? Dat grote raam achter is een heel nieuw kozijn, dus bij de kozijnenboer besteld. In alle kozijnen war ik het glas heb laten vervangen, zaten al ventilatieroosters, maar ik kan daar maar geen betaalbare en passende vervangers voor vinden
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:18:56 #103
259886 pessie
pi_102805423
Het raam naast de tuindeuren (wat ik persoonlijk een veel mooiere beslissing vind dan schuifdeuren ^O^ )
pi_102811583
Die vloer is mooi zeg O+ Rest uiteraard ook ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:15:38 #105
259886 pessie
pi_103539290
RTM, zijn je dakkapellen al geplaatst?
pi_103541786
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:15 schreef pessie het volgende:
RTM, zijn je dakkapellen al geplaatst?
Nee man, en dat gaat ook nog wel ff duren..
Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken |:(
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.

Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:28:58 #107
259886 pessie
pi_103542124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Mn buren zijn in bezwaar gegaan, hun reden, ze willen niet dat wij door de nieuwe ramen in hun tuin kunnen kijken, terwijl ze zelf ook dakkapellen hebben en ook bij hun buren in de tuin kijken |:(
Daarnaast kreeg ik gisteren van de gemeente een brief dat ze de bezwaar termijn hebben verlengt tot een maximum van 18 weken, waardoor het dit jaar toch echt niet meer gaat worden.. Ben dr nogal ****** over.. Het ligt allemaal wat genuanceerder dan hierboven door mij belicht maar goed.

Heb al juridisch advies ingewonnen en ze hebben werkelijk geen poot om op te staan, maar zo rekken ze de bouw toch mooi
Stom }:| . Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen? O-)
pi_103542270
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Stom }:| . Dakkapel achter mag je toch zonder vergunning doen? O-)
jah en nee, in mijn geval niet, omdat ik tot de nok wil en niet 50 cm dr onder en daarnaast wil ik tot de dakgoot ipv 50 cm dr af.. dus vergunningsplichtig
pi_103560883
Wat een zeikerds, ze gunnen het je gewoon niet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103562163
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik :)
pi_103562977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:18 schreef RanTheMan het volgende:
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nou ergens begrijp ik hun bezwaren wel, zal morgen ff een situatie tekening plaatsen.. Enige reden dat ik me niet aan hun wensen aanpas is omdat dat nadelig is voor de verkoopwaarde.. Ik zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan denk ik :)
Hier passen echt nog maar 3 smiley's ... |:( :X 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_103563144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Hier passen echt nog maar 3 smiley's ... |:( :X 8)7
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmen :) Of ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren :)
pi_103563431
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:42 schreef RanTheMan het volgende:
morgen leg ik het uit en zal zelfs een poll plaatsen, mag iedereen stemmen :) Of ik ben een lul, of mn buren moeten niet zeuren :)
Ik zie het onbevooroordeeld tegemoet. ^O^
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:04:12 #114
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_103564327
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:06 schreef junkiexp het volgende:
dakraam is vergunningsvrij O-)

Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_103564465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:04 schreef lipje het volgende:

[..]

dakraam is vergunningsvrij O-)

Alleen ik zag dat de nok van het huis in de lengte richting staat, dat is gedraaid tov het voorbeeldhuis van VROM. Komen je dakkapellen dan aan de achterkant of de zijkant?
Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk :)
pi_103564868
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:28 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook in jouw tuin kijken ?

Je zou zelf ook in bezwaar zijn gegaan omdat..... ?
En situatietekening maakt een stuk duidelijker idd.
Je kan vanaf je eerste verdieping niet in hun tuin kijken ?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:31:55 #117
259886 pessie
pi_103571483
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:07 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Aan de zijkant.. In eerste instantie ging de gemeente akkoord, alles volgens de regels en norm.. Maar zit nu op mobiel, morgen wordt alles duidelijk :)
Het is morgen ^O^
pi_103571577
Ok zoals gisteren belooft hierbij de situatietekening, met mijn voortreffelijke paint skills:

Ik woon in huis nr 3.
-Huis 2 en 4 hebben reeds dakkappellen gerealiseerd. Veel huizen in onze buurt hebben dat en iedereen kiest voor een andere variant.
-Mijn gewenste dakkappellen zijn dus gearceerd weergegeven
-De rode lijnen zijn de bestaande ramen en de door mij gewenste ramen
- Alle huizen hebben aan de achtergevel ramen
-Huis nummer 4 heeft op zolder 2 ruimten gecreerd in de breedte van het huis. rechts voorzien van ramen en achterin met een lichtkoepel, deze kamers zijn 5 meter breed ongeveer en kijken uit over het platte dak van huis nummer 5 en alle tuinen die volgen (huizen staan in een kommetje)
- Wij kiezen voor een geschakelde variant, omdat we a] daarmee buren 2 het minst tot last zijn ivm met hun ramen (ze kijken nu uit op ons schuine dak) en b] omdat wij dan aan de rechter kant niet uit hoeven te kijken op het schuine dak/dakkapel van buren nummer 4.

We leven met buren 2 en 4 nog altijd op goede voet, buren 2 zijn blij dat we niet alle licht wegnemen van hun ramen.
Buren 4 vinden de dakkapellen prima, maar willen niet dat het raam daar wordt geplaatst, hiervoor geven ze 2 redenen aan:
reden 1- ze hebben geen privacy meer in hun stuk tuin waar wij dan op uit kijken (terwijl buren 5 dat van de boven verdieping ook kunnen bekijken
reden 2 - we kunnen vanaf onze ramen in hun ramen (en dus slaapkamers) kijken op de eerste verdieping.

Na een goed gesprek met de buren (4) hebben we besloten het er op aan te laten komen bij de gemeente wie er gelijk heeft.
Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.

Wel heb ik voorgesteld om de ramen zolang wij er wonen af te plakken met van dat raam plastic zodat wij niet naar buiten kunnen kijken zolang wij er wonen. Hun bezwaar daartegen is dat de volgende bewoners dat mogelijk weer verwijderen en alsnog naar binnen kunnen kijken

Ik begrijp hun bezwaar wel, en zij begrijpen mijn argumenten ook en nu zijn we dus in een vriendelijke impasse geraakt waarbij de gemeente het oordeel mag vellen.

Stemmen maar:

Poll: Wie moet wat doen:
Vieze gluurder, plaats die lichtkoepels gewoon
Buren, maak je niet zo druk over later
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_103571986
Als iemand vragen heeft stel ze :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:56:39 #120
259886 pessie
pi_103572132
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
pi_103572266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:56 schreef pessie het volgende:
Aha, kijk. Nu snap ik de situatie een stuk beter.
Toch zou ik als ik hun was er niet zo druk over maken. Jullie gebruiken de kamer op zolder toch als studeerkamer? Daar zit je niet elke dag...
We hebben eigenlijk helemaal nog geen functie voor die kamer, we plaatsen hem puur en alleen omdat het kan.. Het zal wel een verkapte opslag worden van verhuisdozen die we over 5 jaar nog niet uitgepakt hebben.. |:(
pi_103573334
quote:
Zij zien graag dat wij in de dakkapel ipv ramen lichtkoepels plaatsen zodat wij niet naar buiten kijken. Op zich een goed alternatief, maar a] voor ons duurder en b] het komt onze verkoopwaarde minder ten goede omdat het daardoor niet echt meer een "natuurlijke" slaapkamer is. Weinig mensen willen een slaapkamer met in hun plafond ramen ipv de wand is mijn redenatie. Daarnaast is het een stuk lastiger schoon maken.
Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
Jeroentje.
pi_103573437
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:39 schreef jpajs het volgende:

[..]

Waarom kies je niet voor een dakkapel met dak vanuit de nok. En dan gewoon verticaal blinderen en in het dak velux vensters plaatsen. Dakheling hiervan moet minimaal 15 graden zijn.
[ afbeelding ]
Omdat ik daar de hoogte niet voor heb, de nok zit op 225cm en loopt binnen 2,5 meter naar 0, dus zo'n dakkapel geeft geen ruimte helaas. Een doosvorm is beter/effectiever
pi_103573845
Mooi huis ^O^
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_103574759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:55 schreef sararaats het volgende:
Mooi huis ^O^
merci!
pi_103604563
Duidelijk verhaal, je buren zijn gewoon een beetje zeikers, je werkt best mee om hun prive te waarborgen wat betreft de ramen.

Tuin argument is onzin, zeker omdat er meer mensen in hun tuin kunnen kijken.
Moesten ze maar vrijstaan gaan wonen.

Gewoon erop laten aankomen dus, denk dat je best sterkt staat (zeker omdat er al meer dakkapellen in de buurt zijn gebouwd)
pi_103605033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef RanTheMan het volgende:
Ok zoals gisteren belooft hierbij de situatietekening, met mijn voortreffelijke paint skills:
[ afbeelding ]
Buren 4 vinden de dakkapellen prima, maar willen niet dat het raam daar wordt geplaatst, hiervoor geven ze 2 redenen aan:
reden 1- ze hebben geen privacy meer in hun stuk tuin waar wij dan op uit kijken (terwijl buren 5 dat van de boven verdieping ook kunnen bekijken
Als je privacy in je tuin wilt moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen. Sim-pel.

quote:
reden 2 - we kunnen vanaf onze ramen in hun ramen (en dus slaapkamers) kijken op de eerste verdieping.

[...]

Wel heb ik voorgesteld om de ramen zolang wij er wonen af te plakken met van dat raam plastic zodat wij niet naar buiten kunnen kijken zolang wij er wonen. Hun bezwaar daartegen is dat de volgende bewoners dat mogelijk weer verwijderen en alsnog naar binnen kunnen kijken
Niets belet hen om in dat geval zelf raamfolie aan te brengen op hun ramen...
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:38:09 #128
132767 lipje
pi_103605079
Doe een voorstel aan de buren om HUN dakkapel naar de andere zijde te verplaatsen, zodat jouw dakkapel niet op hun tuin uitkijkt, maar hun dak, ipv rechtstreeks in hun dakkapel ;)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_103613913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:38 schreef lipje het volgende:
Doe een voorstel aan de buren om HUN dakkapel naar de andere zijde te verplaatsen, zodat jouw dakkapel niet op hun tuin uitkijkt, maar hun dak, ipv rechtstreeks in hun dakkapel ;)
Ik ben ook nog wel zo egoistisch om er van uit te gaan dat zij ooit gaan verhuizen en dat ik dan wel van mn uitzicht kan genieten :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:27:33 #130
132767 lipje
pi_103633641
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik ben ook nog wel zo egoistisch om er van uit te gaan dat zij ooit gaan verhuizen en dat ik dan wel van mn uitzicht kan genieten :)
mijn idee was dat de buren inzien dat hun bezwaar op het randje van gegrond/ongegrond zit. Echter zijn zij zelf mede schuldig aan deze situatie, immers zij hebben een dakkapel met ramen geplaatst waar jij m graag had willen plaatsen O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 27-10-2011 18:54:12 ]
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_103638453
Alipje, kun je mij vertellen op welke gronden hun bezwaar gegrond kan zijn? Volgens mijn info kan dat maar op 3 gronden:

- Het is niet conform de bestemmingsplannen - niet van toepassing
- Het is niet conform andere omgevingsvergunningen - niet van toepassing want beide buren hebben het ook
- de plannen zijn bouwtechnisch niet in orde - niet van toepassing, want die zijn reeds goedgekeurd
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:14:00 #132
259886 pessie
pi_106402825
Hoe staat het met de dakkapellen?
pi_106403214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:14 schreef pessie het volgende:
Hoe staat het met de dakkapellen?
Tsja dat loopt nog, eigenlijk snap ik het nog niet, kreeg een brief dat de vergunning was verleend en onherroepelijk was, 2 dagen later kreeg ik een brief dat de behandeling van het bezwaar door de gemeente met 10 weken was verlengd..

Beetje tegenstrijdig, ik gebeld en werd aangegeven dat ik de meest recent gedateerde correspondentie dien aan te houden, de totale behandelingstijd van 16 weken loopt nu ongeveer af, dus ik wacht het nog even af, heb niet al te veel haast :)
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:35:30 #134
259886 pessie
pi_106403581
Aha, kijk aan. Nou ja, als je die ruimte nu niet nodig hebt dan heeft het op zich geen haast nee.
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:13:22 #135
132767 lipje
pi_106404920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:09 schreef RanTheMan het volgende:
Alipje, kun je mij vertellen op welke gronden hun bezwaar gegrond kan zijn? Volgens mijn info kan dat maar op 3 gronden:

- Het is niet conform de bestemmingsplannen - niet van toepassing
- Het is niet conform andere omgevingsvergunningen - niet van toepassing want beide buren hebben het ook
- de plannen zijn bouwtechnisch niet in orde - niet van toepassing, want die zijn reeds goedgekeurd
je mag niet een raam hebben op korte afstand van het raam van de buren, dus bijv twee dakkapellen op korte afstand tegenover elkaar
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_106417381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:13 schreef lipje het volgende:

[..]

je mag niet een raam hebben op korte afstand van het raam van de buren, dus bijv twee dakkapellen op korte afstand tegenover elkaar
Dat klopt dus niet, dat mag zeker wel, ben er in eerste instantie nog over gebeld, dat door de beperkte ruimte ik de dakkapel tekening moest aanpassen met brandwerend glas en dubbel gips..

Maar los van die discussie, het gaat om de buren rechts, en als je dan op de tekening kijkt zul je zien dat de ramen achter hun huis zich bevinden en niet ter hoogte van hun dak :) dus dat argument is ook meteen van tafel...
pi_106722605
*Kick

Vandaag is de vloer geissoleerd, omdat er nog wel veel wordt gediscussieerd hier op FOK over isolatie heb ik maar even wat fototjes gemaakt. De vloer is geisoleerd met PUR. Daarnaast monitor ik al enkele weken mijn dagelijk gas verbruik, en aangezien het weer vandaag niet anders is dan gisteren en onze dagelijkse bezigheden ook niet afwijken, kan ik morgen ochtend al zien hoeveel ik per dag zou kunnen besparen, maar goed, hier de voor en na foto's:

Kruipluik wordt ook keurig meegespoten

Foto's ogen wat mistig, maar dat is dus gewoon nog wat nevel
pi_106745233
Wat is die vrachtwagen, mobiele werkplaats? :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:25:36 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106745394
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
dacht je dat ze die kruipruimte met busjes purschuim hadden geisoleerd? :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106745531
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:22 schreef junkiexp het volgende:
Haha zoiets :) die jongens zijn de hele week van huis met name aan het spuiten in varkensschuren, dus moeten ze voldoende pur, gereedschap en ander materiaal incl damesposters bij zich hebben :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 januari 2012 @ 23:31:30 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106745689
ik vind het trouwens wel iets weghebben van een sneeuwlandschap zo :D je gaat goed vooruit zo RTM!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106745695
Overigens komen ze normaal,met andere combinaties bij particulieren die beter in nauwe straatjes passen, maar ik woon niet in hun reguliere werkgebied voor particulieren... Dus hebben ze maar een vrachtwagen gestuurd :)
pi_106748003
Ik heb je topic net met plezier doorgelezen! Ziet er mooi uit, hoor. En ik ben benieuwd hoe het met je dakkapel afloopt. Ik vind dat jullie dat heel slim en sympathiek aanpakken met de buren. Ik kan me in beide kanten verplaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106752147
quote:
12s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:31 schreef DJMO het volgende:
ik vind het trouwens wel iets weghebben van een sneeuwlandschap zo :D je gaat goed vooruit zo RTM!
Iemand anders zei een Diepvrieskist :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:22:28 #145
259886 pessie
pi_106752153
RTM dit is inderdaad ook een goed idee zeg! Met pur! Ik ga het proberen te onthouden, de kruipruimte volspuiten met tempex vind ik iig niets, dit is een mooie oplossing.
pi_106752337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb je topic net met plezier doorgelezen! Ziet er mooi uit, hoor. En ik ben benieuwd hoe het met je dakkapel afloopt. Ik vind dat jullie dat heel slim en sympathiek aanpakken met de buren. Ik kan me in beide kanten verplaatsen.
Dank je claudia :) Ik lees jouw topics ook met plezier door :)

Over de dakkapellen is overigens een update. 31 Januari is er een soort van zitting. Hierin kunnen onze buren tegenover een soort commissie hun zegje doen. Wij worden vertegenwoordigd door de gemeente omdat de buren feitelijk in bezwaar zijn gegaan tegen de beslissing van de gemeente. Daarnaast is er een jurist aanwezig namens de gemeente die die commissie van objectief juridisch advies dient te voorzien. Deze heeft reeds aan alle partijen laten weten dat de bezwaren van de buren ongegrond dienen te worden verklaart.

Ik verwacht dus dat de vergunning gewoon gehandhaafd wordt. maar je weet het nooit natuurlijk

Zijn de buren het er niet mee eens dan kunnen ze nog een civiele procedure starten, Dit is voor hun relatief kostbaar en duurt jaren. Ik mag in de tussentijd rustig bouwen. Mochten ze dit willen en winnen ze dan alsnog zijn er een 2tal opties, a wij moeten een schadevergoeding betalen of b de constructie aanpassen. Maar gelukkig is mijn ega jurist en die schat in dat ze bij een civiele procedure ook maar een 30% kans hebben van winnen/gelijk, er is voldoende jurisprudentie te vinden in ons voordeel..

Maar we gaan het allemaal beleven
pi_106752821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:22 schreef pessie het volgende:
RTM dit is inderdaad ook een goed idee zeg! Met pur! Ik ga het proberen te onthouden, de kruipruimte volspuiten met tempex vind ik iig niets, dit is een mooie oplossing.
Het is in ieder geval effectief:

Normaal stoken we van 17 gr naar 21 gr in ongeveer 2,5 uur, gisteren deden we het in 1,5 uur,

Daarnaast hou ik al een tijdje dagelijks ons verbruik bij omdat ik vind dat we te veel gebruiken. Gisteren gasverbruik van 5m3 naar 3m3 dus het werkt ook nog eens :)

Bijkomend voordeel voor jou is dat deze jongens voor particulieren wel bij jou in de regio vaak werken :)
pi_106754421
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:30 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dank je claudia :) Ik lees jouw topics ook met plezier door :)

Over de dakkapellen is overigens een update. 31 Januari is er een soort van zitting. Hierin kunnen onze buren tegenover een soort commissie hun zegje doen. Wij worden vertegenwoordigd door de gemeente omdat de buren feitelijk in bezwaar zijn gegaan tegen de beslissing van de gemeente. Daarnaast is er een jurist aanwezig namens de gemeente die die commissie van objectief juridisch advies dient te voorzien. Deze heeft reeds aan alle partijen laten weten dat de bezwaren van de buren ongegrond dienen te worden verklaart.

Ik verwacht dus dat de vergunning gewoon gehandhaafd wordt. maar je weet het nooit natuurlijk

Zijn de buren het er niet mee eens dan kunnen ze nog een civiele procedure starten, Dit is voor hun relatief kostbaar en duurt jaren. Ik mag in de tussentijd rustig bouwen. Mochten ze dit willen en winnen ze dan alsnog zijn er een 2tal opties, a wij moeten een schadevergoeding betalen of b de constructie aanpassen. Maar gelukkig is mijn ega jurist en die schat in dat ze bij een civiele procedure ook maar een 30% kans hebben van winnen/gelijk, er is voldoende jurisprudentie te vinden in ons voordeel..

Maar we gaan het allemaal beleven
Heel mooi al die juridische onderbouwing. Maar ik zou graag de verhouding met de buren voor die juridische onderbouwing willen zetten.
De huizen staan aan elkaar dus je hebt elkaar in de toekomst vast en zeker nodig. Dan zou ik niet willens en wetens de verhouding met die juridische onderbouwing op scherp zetten.

Je hebt elkaar gewoon nodig in geval van lekkage van water en of geuren, erfafscheidingen, recht van overpad, en dergelijke. En zeker ook niet te vergeten sociaal als de nood hoog is, in de Achterhoek aangeduid met Naoberplicht.

Zou mij een goed achter de oren krabben of het dat wel waard is.
Jeroentje.
pi_106754830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 11:02 schreef jpajs het volgende:

[..]

Heel mooi al die juridische onderbouwing. Maar ik zou graag de verhouding met de buren voor die juridische onderbouwing willen zetten.
De huizen staan aan elkaar dus je hebt elkaar in de toekomst vast en zeker nodig. Dan zou ik niet willens en wetens de verhouding met die juridische onderbouwing op scherp zetten.

Je hebt elkaar gewoon nodig in geval van lekkage van water en of geuren, erfafscheidingen, recht van overpad, en dergelijke. En zeker ook niet te vergeten sociaal als de nood hoog is, in de Achterhoek aangeduid met Naoberplicht.

Zou mij een goed achter de oren krabben of het dat wel waard is.
We staan op prima voet met de buren hoor :) Maar je volledige argumentatie geldt natuurlijk ook voor hun. Zij zijn immers degene die bezwaar hebben aangetekend. Voor mij is het puur een financiėle kwestie. Vind mn buren best aardig, maar als me dat al met al 3-4K kost in negatieve zin, dan druk ik wel even mijn rechten door
pi_106759548
Da's nog eens handig, een jurist als partner!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')