De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Dat hoop ik ook niet maar ik vrees het ergste.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:26 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik hoop dat Contador niet aan de start komt van de Tour.
Juist. Ik hoop op een mooie strijd tussen Schleck en Contadorquote:Op maandag 16 mei 2011 21:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder Contador vrees ik wel voor een Tour die even saai zou kunnen zijn als de Giro dreigt te gaan worden met een veel te sterke Schleck.
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Juist. Ik hoop op een mooie strijd tussen Schleck en Contador Gesink
Ik weet het niet, zowat alle topronderenners nemen dit jaar deel aan de TdF en Andy Schleck kan nog steeds niet tijdrijden.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder Contador vrees ik wel voor een Tour die even saai zou kunnen zijn als de Giro dreigt te gaan worden met een veel te sterke Schleck.
Zowat alle topronderenners nemen dit jaar deel aan de TdF.. dat heb ik de afgelopen 10 jaar vaker gehoord en toen was het of Armstrong of Contadorquote:Op maandag 16 mei 2011 21:34 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zowat alle topronderenners nemen dit jaar deel aan de TdF en Andy Schleck kan nog steeds niet tijdrijden.
Omdat ik ervan uitga dat Contador nog ergens een tik uitdeelt, en vervolgens op een dusdanige voorsprong staat dat het allemaal relatief weinig energie zal kosten.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:51 schreef eentwee het volgende:
Waarom gaan jullie ervan uit dat Contador zijn Tourvorm kan halen na zó'n Giro? Hij moet uiteraard meedoen omdat Schlecks zege anders ook niks waard is.
Laten we het hopen dat een Andy een Contador in de prak kan rijdenquote:Op maandag 16 mei 2011 22:06 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat ook betekent dat mocht Andy winnen deze zomer, hij gewoon beter is.
Zoals? Probleem is volgens mij dat er maar een heel klein groepje echte ronderenners is en de rest vooral uitblinkt in 3 weken aanklampen maar soms toch nog wat tijd verliest omdat de echte toppers los gaan. Een echte ronderenner is een complete renner en daarvan zijn er in ieder tijdperk maar bijzonder weinig te vinden. In de laatste 30 jaar zijn het niet de grote duels die worden uitgespeeld maar meestal zien we de hegemonie van 1 complete renner. Uitzonderingen zoals Lemond-Hinault, Lemond-Fignon, Armstrong-Ullrich en misschien Contador-Schleck daargelaten.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:34 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zowat alle topronderenners nemen dit jaar deel aan de TdF en Andy Schleck kan nog steeds niet tijdrijden.
Ja, want even de dubbel winnen is volstrekt normaal. Als dat niet lukt is Schleck - die in verhouding amper koerst en alleen in de Tour in topvorm verkeert - sowieso de betere ronderenner.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:06 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Omdat ik ervan uitga dat Contador nog ergens een tik uitdeelt, en vervolgens op een dusdanige voorsprong staat dat het allemaal relatief weinig energie zal kosten.
Ik verwacht niet de Menchov/di Luca variant, met slopen tot de laatste meters.
Wat ook betekent dat mocht Andy winnen deze zomer, hij gewoon beter is.
Wie gelooft dat er ook maar iemand van die hele Androni-ploeg zuiver rijdt ?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:29 schreef El_Borracho het volgende:
Rujano, wie gelooft dat die zuiver rijdt?
Toen hij voor QS uitkwam heeft hij geen platte prijs gereden.
De afdaling waar Nibali ondanks zijn handling skills zich wel eens volledig in puin kan rijden. Zelfs met die netten en stootkussens gewoon onverantwoord om van af te dalen. Ik weet dat ze in vroeger tijden van grindpaden afdaalden maar vroeger is voorbij.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef SuikerVuist het volgende:
Video van afdaling van de Crostis, met de aangebrachte vangnetten en stootkussens:
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=showvideo&cod=38903
ziet er nog steeds te gevaarlijk uit, IMO.
Ziet er niet echt verantwoord uit zo, het lijkt wel kermis met die netten en stootkussens.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:15 schreef leroytje het volgende:
Et spijt me wel, maar één keer over een steentje rijden en wegschieten en je valt hartstikke dood.
Leuk ze te zien rijden misschien, maar zoveel risico voor een fietswedstrijd?
Denk dat Nibali die skills bewaard voor etappe 17 of 18quote:Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef Ericr het volgende:
De afdaling waar Nibali ondanks zijn handling skills zich wel eens volledig in puin kan rijden.
De rennersdelegatie heeft het geacepteerd. Er was ook een alternatief voorhanden; in plaats van de Crostis, zouden ze dan 3 andere cols voor de Zoncolan moeten bedwingen, namelijk de Monte Pura, de Sella Razzo en de Tualis.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:47 schreef zlakto het volgende:
[..]
Ziet er niet echt verantwoord uit zo, het lijkt wel kermis met die netten en stootkussens.
Na wat er vorige week gebeurd is moet je dit niet willen, dan maar geen klim in de aanloop naar de zoncolan
De grote ongelukken gebeuren meestal op de plekken waar je het niet verwacht. Voor deze afdaling is al zo vaak gewaarschuwd, dat iedereen 200% alert zal zijn....het probleem is juist dat je niet een uur of 6 200% alert kan zijn en dan gaat het juist daar mis waar je het niet/minder verwacht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 08:00 schreef Blik het volgende:
Ik hoop dat ze niet teveel risico gaan nemen in die afdaling, en gewoon rustig omlaag gaan. Ik hoop eigenlijk dat de klassementsrenners zich rustig houden op de Crostis. één dode in de Giro is er al één teveel
Was dat een reeël alternatief dan? Ik ken de cols niet en weet niet of deze zwaar zijn maar 1 zware bergpas lijkt me dan beter dan drie mogelijk iets lichtere bergpassen. Of was dit in de trant van, we halen de Crostis er uit en in plaats daarvan mogen jullie drie keer over de Mortiroloquote:Op dinsdag 17 mei 2011 07:36 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
De rennersdelegatie heeft het geacepteerd. Er was ook een alternatief voorhanden; in plaats van de Crostis, zouden ze dan 3 andere cols voor de Zoncolan moeten bedwingen, namelijk de Monte Pura, de Sella Razzo en de Tualis.
Dat is nu het alternatieve parcours mocht het sneeuwen op de Crostis, geloof ik.
Lijkt me allemaal niet veel voorstellen om eerlijk te zijn. De Monte Pora was in 2008 iets minder dan 6.5 kilometer aan 6.9% gemiddeld, gewoon tweede categorie dus. Die Tualis is 3.5 km aan 9.4% gemiddeld, steil maar wel erg kort. Die Sella die Razzo is erg lang als je dat vals plat meerekent (27km), maar eigenlijk is de echte klim maar een kilometer of 15, en komt dan zelden boven de 6 of 7%. Dat lijkt me allemaal een stuk minder dan de Crostis (14km aan 10% gemiddeld), die gewoon een van de zwaarste cols is van deze Giro, en direct gevolgd wordt door een lastig stuk strade bianche.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:30 schreef Beregd het volgende:
monte pura ( very hard), sella razzo ( very long climb with the 3 last km with section at 15%) and tualis ( already done last year)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daarna ook nog eens de Zoncolan beklimt. Welke er dan ook uit wordt gehaald volgens mij (tenminste, ik zie hem niet terug in de alternatieve route)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:48 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat lijkt me allemaal een stuk minder dan de Crostis (14km aan 10% gemiddeld), die gewoon een van de zwaarste cols is van deze Giro, en direct gevolgd wordt door een lastig stuk strade bianche.
ah, ok, dat maakt wel een verschil...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:50 schreef Blik het volgende:
[..]
En daarna ook nog eens de Zoncolan beklimt. Welke er dan ook uit wordt gehaald volgens mij (tenminste, ik zie hem niet terug in de alternatieve route)
Nee, je had gelijk. Er is nooit sprake van geweest dat ze de Zoncolan zouden schrappen. Ik denk dat Blik in de war is met het profiel van die rit naar Monte Pora die je net postte (sp?).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
ah, ok, dat maakt wel een verschil...
Ik dacht dat die er dan ook in bleef. Het is al een lange rit, en om dan de crostis eruit te halen en 2,5 klims in de plaats te zetten...
dat bedoelde ik niet, ik weet niet of "postte" correct Nederlands is.quote:
Ik snap het ook niet, dat ze dat nu nog willen doorzetten.quote:naja, ik snap de organisatie sowieso niet, ik zou zeker deze editie alle verdere risico willen mijden. En er is slechts een discussiepunt en dat is de crostis...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:40 schreef Snuf. het volgende:
Vanaf hoe laat gaat Sporza uitzenden?Vanaf 14u30SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.the pleasure - the privilege is mine
Sella zou na de Etna bepalen of hij voor het klassement zou gaan, of niet. En aangezien hij daar pas 20e(?) was zou het zo maar kunnen dat hij een van de volgende dagen bewust tijd verliest om voor een etappe te gaan in de Alpen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:37 schreef El_Borracho het volgende:
Ik vind Emanuele Sella zo rustig deze Giro, zou hij z'n ritje nog uitkiezen om weer overdreven hard een berg op te vlammen?
M.a.w. als Contador er niet was geweest denkt Lovkvist dat hij eergisteren veel minder tijd had verloren, en daarom is het niet eerlijk.quote:Thomas Lövkvist has criticised the anti-doping regulations that have allowed Alberto Contador to compete before a final verdict has been decided on his doping case by the Court of Arbitration for Sport. [...]
"He has the right to be here and compete as the rules now stand. But it is so annoying that if, in three weeks, they rule that he must be suspended and his performance should be deleted. It is so wrong," Lovkvist told the Swedish news agency TT.
"I think we should look at the rules and get them rewritten. Who knows how Sunday's stage would have turned out if Contador was not there.”
Of gezien het licht oplopende karakter van de sprint misschien weer een Ventoso of Alejetquote:
Cavendish of Petacchi zijn de meest logische opties lijkt mij. Ik hoop op een lange vlucht met een Rabo-renner aangezien die nu toch ook niet meer veel hebben om voor te koersen. Misschien het klassement van Kruijswijk, maar dat redt die alleen ook welquote:
toch kan ik me wel een klimtijdrit herinnerenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo hard ging Sella in het verleden nu ook weer niet, ze lieten hem meestal gewoon wegrijden wegens toch niet al te gevaarlijk. Het dubieuze was dat hij die lange solo's gewoon dag na dag bleef herhalen.
Die op dat moment nog anderhalf minuut besloeg..quote:
Ja die dusquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:17 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Die op dat moment nog anderhalf minuut besloeg..
quote:
Petacchi heeft nog maar 1 truukje, vroeg beginnen (al dan niet verrassend) en hopen dat er iets gebeurt waardoor er niemand meer over komt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:26 schreef TheArt het volgende:
Cavendish had gewoon een ploegmaat op deze manier aan Peta.
alleen het eerste, redelijk vlakke stuk bovenop is toch onverhard? En daarna komen de vangnettenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:23 schreef El_Borracho het volgende:
Juist een filmpje gezien waarin de afdaling van de Crostis verkend wordt. Ik vind 'm niet buitengewoon gevaarlijk. Hij is smal en op onverharde wegen maar niet supersteil en hij bevat geen haarspeldbochten.
Het trieste is dat er verder geen sprinter van niveau bestaat en potentiele concurrenten in z'n eigen team rijden, oftewel hij gaat weer minimaal 5 Tour etappes winnen...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Werd ook tijd.
Het beste van Cavendish vind ik er nu wel af...
Farrar?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het trieste is dat er verder geen sprinter van niveau bestaat en potentiele concurrenten in z'n eigen team rijden, oftewel hij gaat weer minimaal 5 Tour etappes winnen...
Theooooooooooooooooquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het trieste is dat er verder geen sprinter van niveau bestaat en potentiele concurrenten in z'n eigen team rijden, oftewel hij gaat weer minimaal 5 Tour etappes winnen...
Wat dat betreft is het extra knap dat Petacchi in de herfst van zijn carrière nog steeds zo nu en dan overwinningen weet te pakken, terwijl sprinters niet zelden het explosiviteit en snelheid dan al kwijt zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder vreemde dingen (schorsingen, zware blessures) mogen zijn generatiegenoten-sprinters zich al voorbereiden op een carriere die bestaat uit het oprapen van de sporadische kruimels die Cav laat liggen.
zabel werd alleen nog maar 2e in zijn nadagenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het extra knap dat Petacchi in de herfst van zijn carrière nog steeds zo nu en dan overwinningen weet te pakken, terwijl sprinters niet zelden het explosiviteit en snelheid dan al kwijt zijn.
Merckx heeft 34 etappezeges in de TdF en 24 in de Giro. Dat zie ik niet snel door Cavendish of wie dan ook verbroken worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cavendish is nog altijd maar 25 (en dus nog jonger dan vrijwel al zijn grootste tegenstanders) en heeft zelfs nog marge om nog wat beter te worden, ik denk echt dat die records van Merckx, qua etappes in grote rondes, uit de tabellen kan gaan rijden.
Zonder vreemde dingen (schorsingen, zware blessures) mogen zijn generatiegenoten-sprinters zich al voorbereiden op een carriere die bestaat uit het oprapen van de sporadische kruimels die Cav laat liggen.
Hij is toch al een heel eind op weg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:18 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Merckx heeft 34 etappezeges in de TdF en 24 in de Giro. Dat zie ik niet snel door Cavendish of wie dan ook verbroken worden.
15 en 6 is inderdaad niet slecht maar nog niet de helft van Merckx.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij is toch al een heel eind op weg.
Volgens mij heeft Theo Bos Cav al vaker geklopt dan Farrar ongeveer...quote:
Mwah, Cipollini was toch wel erg snel hoor. Eens die op gang kwam in zijn gloriejaren kwamen er maar weinig meer over.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet of er weinig concurrentie is, ik denk gewoon dat Cavendish één van de allersnelste sprinters ooit is, zeker de beste van de laatste decennia, want qua pure snelheid nog een stuk imponerender dan Cipollini en Zabel, dat waren toch echt mannen van het treintje (al heeft Cav natuurlijk ook een sterke trein, maar toch...)
aan de andere kant werd Cipo (zijn ploeg) verschillende keren niet uitgenodigd voor de Tour.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als hij even lang blijft koersen als Cipollini, dan staat hij nu al serieus voor op schema, want hij heeft er 25 op een leeftijd dat Cipo er nog maar 10 had.
En Cipollini haalde er natuurlijk bijzonder veel in de Giro, waar hij dan ook jaar na jaar na jaar altijd een leuk aantal sprintersritjes kreeg voorgeschoteld omdat keizer (en vooral thuisrijder) Cipollini nu eenmaal zijn gebruikelijke overwinningen moest halen, daar waar Cav constant met steeds extreme Giro's wordt geconfronteerd.
Merckx won 20 etappes in drie Tours :pquote:Cavendish heeft natuurlijk wel 15 etappes in drie Tours gewonnen, dat is praktisch ongeëvenaard (als het dat niet is, DutchSL weet dat vast).
Maar Merckx was niet dopingvrij, dat zijn de renners nu wellicht ook (nog) niet maar wel een stuk beter geregeld dan vroeger.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:55 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Merckx won 20 etappes in drie Tours :p
Mario Cipollini, 42 etappezeges in de Giro, verbroken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:18 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Merckx heeft 34 etappezeges in de TdF en 24 in de Giro. Dat zie ik niet snel door Cavendish of wie dan ook verbroken worden.
Toch vind ik Alfredo Binda's stats nog wat indrukwekkender, 12 etappezeges in 1927 en 8 in 1929 op een totaal van 41 etappezeges en 5 Giro-zeges.Ook de eerste die een grote rittenkoers vijf keer wist te winnen, tevens de eerste wereldkampioen op de weg ooit en ook de eerste die de wereldtitel drie keer won. Binda is wat mij betreft de onbewiste Signore Giro.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Mario Cipollini, 42 etappezeges in de Giro, verbroken.
quote:Giro..Mon prono du jour..1Hoogerland 2 Visconti 3 Pineau ..Le Mevel en rose?
Le Mevel in het roze? Denk niet dat Contador het gaat weg gaat geven aan Le Mevel, maar we zullen zienquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Jacky Durand denkt er ook zo over
[..]
Nu niet nee, maar je gaat echt de trui niet weggeven aan iemand die in de eerste bergetappe maar 50 seconden op je verloor, dat is veel te link, zeker omdat dit een parcours is waar het lastig is om met een ploeg te controleren, dan kan je een kopgroep met een renner als Le Mevel nooit weg laten rijden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:09 schreef Drebbelman het volgende:
Nja, waarom niet. Le Mevel is niet echt een gevaar voor het eindklassement, en zolang Contador zijn voorsprong houdt op zijn directe concurrenten maakt het niet uit toch?
Dagenlang in de roze rijden eist ook een tol, mbt interviews en andere verplichtingen. Aan de andere kant zat Contador dat ook wel hebben als hij niet in het roze rijdt.
Vorig jaar speelden ze hoog spel door een groep met Porte en Arroyo te laten wegrijden en waarmee Sastre en Wiggins ook weer enigzins kansrijk werden. Dat liep ook goed af, ook al heeft Arroyo er in feite zijn tweede plek aan te danken en Porte zijn top tien klassering. Le Mevel kan je nu best een paar minuten geven, je moet hem alleen geen voorsprong geven zoals vorig jaar of nog erger zoals Pereiro ooit kreeg in de TDF.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nu niet nee, maar je gaat echt de trui niet weggeven aan iemand die in de eerste bergetappe maar 50 seconden op je verloor, dat is veel te link, zeker omdat dit een parcours is waar het lastig is om met een ploeg te controleren, dan kan je een kopgroep met een renner als Le Mevel nooit weg laten rijden.
Daar zit dus het probleem, ik denk niet dat Contadors ploeg sterk genoeg is om een kopgroep met Le Mevel precies te controleren op een paar minuten, ik denk dat het risico veel te groot is dat hij dan ook zo een minuut of 6 kan pakken, nog steeds niet super gevaarlijk, maar dan moet je toch al oppassen. Ik denk het het beter is om iemand die nu al op veel grotere achterstand de trui te geven, niet één van de beste renners in deze ronde tot nu toe.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vorig jaar speelden ze hoog spel door een groep met Porte en Arroyo te laten wegrijden en waarmee Sastre en Wiggins ook weer enigzins kansrijk werden. Dat liep ook goed af, ook al heeft Arroyo er in feite zijn tweede plek aan te danken en Porte zijn top tien klassering. Le Mevel kan je nu best een paar minuten geven, je moet hem alleen geen voorsprong geven zoals vorig jaar of nog erger zoals Pereiro ooit kreeg in de TDF.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:05 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Mooie rit, volgens de tracker nu 2 koplopers op een paar seconden:
94 Ulissi (ITA, LAM) +29:03
46 Canuti (ITA, COG) +43:28
Machtige stukjes trouwens Dutchsl!
quote:Those two were soon joined by Marco Pinotti (HTC-Highroad), Steven Kruijswijk (Rabobank) and Tiago Machado (RadioShack). But you guesed it -- all back together again.
Dus nog niet weg.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:32 schreef Pino112 het volgende:
Andre Meganck
#sporza #giro situatie na 38 km - 4 leiders- Brutt-Kiryienka-Ventoso en Reda die nu lek rijdt - 5 achtervolgers gegrepen door het pel.
Er zullen vast wat punten voor de rode trui voor het oprapen liggen deze rit, gezien dat beide Petacchi en Ventoso weg waren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is Ventoso compleet kansloos op deze aankomst dan?
Was gisteren toch weer gevallen of niet/quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:45 schreef Pino112 het volgende:
Andre Meganck
#giro #sporza - opgave van de Sloveen Boric Bozic VCD - er is nu een kopgroep van 12 man op weg naar de eerste helling
Alweer inderdaadquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:51 schreef Chielus het volgende:
[..]
Was gisteren toch weer gevallen of niet/
quote:Bozic valt opnieuw in Giro
Gepubliceerd door elbosco op dinsdag 17 mei 2011 om 21:46
Voor Borut Bozic kende de tiende etappe van de Giro d'Italia een ongelukkige start. De Sloveense sprinter van Vacansoleil kwam al in de openingsfase ten val, waardoor hij gehavend begon aan de strijd om de dagzege. Nadat hij eerder deze Giro zijn staartbeen kneusde viel hij op weg naar Teramo opnieuw op zijn zitvlak.
Bozic zag door een nerveuze start zijn plannen in het water vallen. "In de eerste kilometers was het erg nerveus en ik raakte betrokken bij een valpartij”, legt hij uit op de site van zijn ploeg. "Ik bezeerde precies mijn achterwerk, dat net een beetje aan het herstellen was na een eerdere val. Het deed enorme pijn."
Bozic reed op pijnstillers de rit uit en eindigde uiteindelijk als elfde. "Nadat de dokter me geholpen had, trad er wel wat verbetering op. Vanavond laat ik me nog behandelen door onze fysiotherapeut en morgen start ik gewoon weer."
quote:wo 18 mei 2011, 14:39
Cavendish slaat weer toe Van onze Telesportredactie
CASTELFIDARDO - Mark Cavendish heeft de elfde etappe van de Giro d'Italia op zijn naam geschreven. De Brit, die dinsdag ook al zegevierde, won de eindsprint in Castelfidardo op gemakkelijke wijze.
Mark Cavendish Net als gisteren eindigden de Spanjaard Francisco Ventoso en de Italiaan Alessandro Petacchi op de tweede en derde plaats.
De roze leidstertrui is nog steeds in handen van Alberto Contador.
Spoilers!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef franklop het volgende:
We hoeven niet meer te kijken;
http://www.telegraaf.nl/t(...)toe__.html?cid=short
[..]
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Televaagquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Leuke waarzegger bij de Telegraafquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef franklop het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:00 schreef Blik het volgende:
[..]
LeukeSlechte waarzegger bij de Telegraaf
Mag wel vooruit blijven van mijn partquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:04 schreef Bombvis het volgende:
Benieuwd of dit de definitieve kopgroep wordt, aardige groep toch met o.a. Kruijswijk en Le Mevel
Als Cav vandaag wint eet ik een biefstuk vol Clenbuterol.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:33 schreef Pino112 het volgende:
Telegraaf heeft het artikel maar verwijderd, dan moet deze kopgroep dus wel voorblijven.
Even quoten, je weet maar nooit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:36 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Als Cav vandaag wint eet ik een biefstuk vol Clenbuterol.
Voorsprong 2.09, Kruijswijk zit voorin de kopgroep, nog 56.5km te gaanquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:35 schreef ThaTim het volgende:
iemand even tussenstandje geven? hoeveel km/hoeveel voorsprong, hoe doet kruijs het
oke, dus ze zullen waarschijnlijk bijgehaald worden?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Voorsprong 2.09, Kruijswijk zit voorin de kopgroep, nog 56.5km te gaan
Ik twitter Contador wel ff waar hij ze altijd koopt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:36 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Als Cav vandaag wint eet ik een biefstuk vol Clenbuterol.
Is nog niet te zeggen, voorsprong blijft intact op 2.10. Contador laat de kopgroep niet gaan, maar mocht een andere ploeg gaan doorrijden is het gat zo dicht.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:39 schreef ThaTim het volgende:
[..]
oke, dus ze zullen waarschijnlijk bijgehaald worden?
ok, dank voor infoquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:41 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Is nog niet te zeggen, voorsprong blijft intact op 2.10. Contador laat de kopgroep niet gaan, maar mocht een andere ploeg gaan doorrijden is het gat zo dicht.
die heeft nog een hoop vorm te vinden en wat kilo's te verliezen richting de Tour, anders wint ie maar 4 etappes ipv 7quote:
Of hij leest de telegraaf nietquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:48 schreef knep het volgende:
Of hij spaart zich omdat ie weet dat ie toch niet kan winnen.
Of hij leest de telegraaf wel, en denkt als ik toch ga winnen kan ik net zo goed rustig aan doen.quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:51 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Of hij leest de telegraaf wel, en denkt als ik toch ga winnen kan ik net zo goed rustig aan doen.
Nu is het duidelijkquote:
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:00 schreef 045represent het volgende:
Wat was er dan met de Telegraaf aan de hand? Ik lees hier allemaal dingen over de Telegraaf maar ik heb niks meegekregen....?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Krijgen ze wat hulp? van Lampre bvb? (ik heb alleen text coverage)quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Bombvis het volgende:
38 km te gaan, 2.10 voorsprong en weinig Saxo Bank meer op kop volgens mij
http://tvnz.co.nz/othersp(...)iro-d-italia-4178916quote:Henderson wears yellow in Giro d'Italia
Greg Henderson leading the Tour of California -
New Zealand's Greg Henderson has taken out the third stage of the Giro d'Italia, Tour of California today.
ah, astana dus. Ze gunnen het kruijswijk niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef Zelva het volgende:
Astana gaat meerijden. Wat een ongelooflijke sukkels.
Bang dat Kruijswijk die witte trui weer van Kreuziger afsnoept.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef Zelva het volgende:
Astana gaat meerijden. Wat een ongelooflijke sukkels.
't Is maar wat je belangrijk vindt hè.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Bang dat Kruijswijk die witte trui weer van Kreuziger afsnoept.
als ze kruijswijk op de Etna zagen, kunnen ze zelf toch ook wel bedenken dat hij 'm bij de volgende zware etappe weer inlevertquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:09 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Bang dat Kruijswijk die witte trui weer van Kreuziger afsnoept.
Dat zal dan voor Gatto zijnquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef DutchSL het volgende:
Farnese gaat rijden voor Visconti / Gatto.
Met andere woorden: de eerste plaats doet er niet meer toe.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:14 schreef DutchSL het volgende:
Ze zullen vooral Le Mevel geen tijd willen geven, stel je voor dat die zo goed blijft rijden en door vandaag 3 minuten cadeau te krijgen net 1 minuut voor Kreuziger eindigt in het eindklassement.
Het zou wel heel teleurstellend zijn als met nog zes aankomsten bergop te gaan de renners nu al bezig zijn om hun zesde plekje te verdedigen, maar het lijkt er wel op ja. Jammer, het was een mooie kans om de ploeg van Contador een jasje uit te laten doen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:14 schreef DutchSL het volgende:
Ze zullen vooral Le Mevel geen tijd willen geven, stel je voor dat die zo goed blijft rijden en door vandaag 3 minuten cadeau te krijgen net 1 minuut voor Kreuziger eindigt in het eindklassement.
De tweede plaats zou natuurlijk wel eens belangrijker kunnen zijn in de toekomstquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Met andere woorden: de eerste plaats doet er niet meer toe.
Ik hoop van harte dat het niet zo ver komt (eig hoop ik vooral dat contador niet wint, niet dat hij vrijgesproken wordt), maar de kans lijkt me idd reëel.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De tweede plaats zou natuurlijk wel eens belangrijker kunnen zijn in de toekomst
Maar je mist wel Martijn Ducrot, hoe dan ook... Rodriguez (18de op 3:22) gaan we nog wat van zien?quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:08 schreef Suikeroom het volgende:
wat is de Giro toch heerlijk om te volgen.. en je hebt ook nog is geen last van Herbert Dijkstra..
FOK! lag er uit tijdens de laatste kilometersquote:
Ze hebben met Vicioso al een etappe gewonnen. Daarmee is aan de halve doelstelling voldaan. De andere helft van de doelstelling van Androni is om een renner in de top 10 algemeen klassement te krijgen. En of dat Sella, Serpa of Rujano is zal Savio spreekwoordelijk aan z'n reet roesten. Rujano heeft flink wat tijd verloren op de gravelrit, waar Serpa derde werd. Vandaag verliest Sella minuten, maar die stond sowiezo al wat lager in het klassement. Blijft over, de formidabele José Serpa, vandaag dus vierde en momenteel achtste in het algemeen klassement.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:33 schreef SuikerVuist het volgende:
Bij Androni willen ze trouwens wel erg graag een etappe winnen. Zo graag dat ze Sella's klassement er voor hebben opgeofferd. En dan wordt Serpa vandaag pas 4e.
Als je in de juiste etappe wegblijft met een groepje is zelfs de top 10 weer onder handbereik, dan mag je nu wel wat minuten verliezen zodat je ze ook laten rijden i.p.v. dat er te snel een jacht op het groepje ontstaat.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:30 schreef Sheepcidus het volgende:
Mooi dat Kruijswijk echt voor een etappe gaat en niet per se voor een top20
Ja, maar dat was "die ene rit". Er valt misschien weinig af te dingen aan die zege, hij telt en staat mee in de tabellen, maar veel meer dan dat valt er niet over te zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar erg tevreden mee gaan zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:52 schreef Bismarck het volgende:
Ze hebben met Vicioso al een etappe gewonnen.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:12 schreef El_Borracho het volgende:
Als Contador zaterdag niet verongelukt in die fameuze afdaling wint hij toch gewoon de Giro
Ik hoop dat een slager dynepo in zijn biefstuk injecteert...quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:12 schreef El_Borracho het volgende:
Als Contador zaterdag niet verongelukt in die fameuze afdaling wint hij toch gewoon de Giro
quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:12 schreef El_Borracho het volgende:
Yep, hij staat op eenzame hoogte in Grote Rondes.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:12 schreef El_Borracho het volgende:
Dat heeft de Giro dan toch nog voor op de Tour. Zelfs al steekt iemand er mijlenver bovenuit dan nog ben je niet zeker dat ie wel Milaan haalt ...quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:12 schreef El_Borracho het volgende:
Dat ben je in de Tour ook niet, ik kan mij nog ene Rasmussen herinneren (ookal had dat andere redenen)quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat heeft de Giro dan toch nog voor op de Tour. Zelfs al steekt iemand er mijlenver bovenuit dan nog ben je niet zeker dat ie wel Milaan haalt ...
Je had beter morgenmiddag vrij kunnen nemen iddquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:22 schreef poiuytr het volgende:
Ben vandaag een een keer hele dag vrij krijgen we een vlakke etappe
Ik meld jou morgen wel ziekquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:22 schreef poiuytr het volgende:
Ben vandaag een een keer hele dag vrij krijgen we een vlakke etappe
Hij heeft aangegeven (voor de Giro) dat hij na de rit van vandaag afstapt om zich voor te bereiden op de Tour. Alleen vraag ik me af of hij als drager van de puntentrui zo afstapt, misschien wacht hij tot morgenavond.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:57 schreef Beregd het volgende:
Heeft Petacchi eigenlijk al aangegeven of hij wil uitrijden of niet?
er is weinig 'weer' aan dit jaarquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:44 schreef Narcotical het volgende:
Wat een biljartlaken vandaag.. Zal wel weer een sprint worden
Dan heeft hij wel als een mongool gereden. Dan zet je niet je ploeg op kop als de voorsprong van de kopgroep pas 2 minuten is en Le Mevel staat op anderhalve minuut. Hij kon op zn vingers uitrekenen dat er genoeg andere ploegen waren die dat gaatje op het eind nog wel wilden en konden dichtrijden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:57 schreef Drebbelman het volgende:
Contador had gisteren dus wel als doel om de roze trui te verliezen, en zo de ploeg nog even te onlasten:
http://www.nusport.nl/gir(...)-trui-verliezen.html
Hij had de groep toch ook tot 5 minuten of meer kunnen uit laten lopen. Die 3 minuten maakt Contador makkelijk goed op Le Mevel in de komende bergetappes.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef Drebbelman het volgende:
Het alternatief was dat hij het risico liep dat de kopgroep te ver zou uitlopen en zijn team alsnog als een gek aan de bak moest om het gat tot een respectabele afstand te verkleinen, wat op zich een vreemde gedachte is als je het doet met als doel om je ploeg juist te ontlasten
edit: oef dat is best een lange zin eigenlijk
Was imho een stuk logischer geweest, maar waarschijnlijk was hij toch bang om teveel tijd te verliezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij had de groep toch ook tot 5 minuten of meer kunnen uit laten lopen. Die 3 minuten maakt Contador makkelijk goed op Le Mevel in de komende bergetappes.
Staat allemaal op Gazzetta dello sport website.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:11 schreef Narcotical het volgende:
Weet iemand trouwens hoelaat ze volgens schema morgen aan de Großglockner beginnen en hoelaat ze aankomen bovenop? Heb uitgerekent morgenmiddag het enigste college van de week natuurlijk..
als ze 15 per uur bergop gaan en gemid 55 bergaf dan kan het wel hequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Staat allemaal op Gazzetta dello sport website.
De echte beklimming (dus zonder het voorwerk wat ook al ligt omhoog loopt) begint tussen 16:37 (snelste schema a 39 km/u) en 17:04 (35km/u). Verwachte aankomst is tussen 17:00 en 17:30.
ps: haal er bij de begintijden maar 15 minuten vanaf, want ze houden met die gemiddelde snelheden geen rekening met het verloopt van de weg (oftewel, de berg gaan ze ook omhoog met 35+ km/u)
Dat is niet helemaal waar, want ze rijden dan langer 15 km/uur dan 55 km/uur.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
als ze 15 per uur bergop gaan en gemid 55 bergaf dan kan het wel he
het gemiddelde klopt ook wel uiteindelijk, alleen rekenen ze voor 13,5 kilometer klimmen maar 25 minuten. En dat lijkt me een beetje onmogelijk. De begintijd van de klim zal om die reden wel wat eerder zijn dan 16:37 (mits ze op het snelste schema rijden)quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
als ze 15 per uur bergop gaan en gemid 55 bergaf dan kan het wel he
gaat om de afstand die ze afleggen lijkt me, als zowel klim als afdaling 20km is, dan is het gemiddeld 35quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:36 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, want ze rijden dan langer 15 km/uur dan 55 km/uur.
nee hoor, gemiddelde gaat over tijd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:01 schreef franklop het volgende:
[..]
gaat om de afstand die ze afleggen lijkt me, als zowel klim als afdaling 20km is, dan is het gemiddeld 35
51.6 km met voorsprong 2.47quote:
Heel simpel, we nemen jouw snelheid als voorbeeld.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef franklop het volgende:
ik ga even in een hoekje erover nadenken
Ik snap ook gewoon niet waarom ik met de afstand ging denken, ik was gewoon best goed in wiskunde en natuurkundequote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Heel simpel, we nemen jouw snelheid als voorbeeld.
Beklimming van 15 km tegen gemiddeld 15 km/u is 1 uur.
Afdaling van 15 km tegen 55 km/u is ongeveer 17 minuten.
30 km gereden en 1 uur en 17 minuten onderweg geweest. Dat is een gemiddelde van nog niet eens 25 km/u.
Het gemiddelde wordt pas 35 km/u als ook een uur lang 55 km/u zou rijden. Dan had je namelijk in 2 uur tijd 70 km afgelegd. En dat is 35 km/u
Hoogstwaarschijnlijk staat die als standaard PI ingesteldquote:
Renaat verdedigt jullie steevast! Ook de sporzapresentator die het meest aandacht geeft aan resultaten van Nederlanders (ook omdat de Giro in NL niet wordt uitgezonden natuurlijk)quote:
Bij mij is het standaard dat blauwe ding.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:31 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk staat die als standaard PI ingesteld
Klopt, maar je kan de standaard veranderen naar wat je zelf wilt, zodat je het niet elke keer hoeft in te stellenquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Bij mij is het standaard dat blauwe ding.
Als de NOS de Giro wel zou uitzenden dan praten ze anders over ons?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:37 schreef Beregd het volgende:
[..]
Renaat verdedigt jullie steevast! Ook de sporzapresentator die het meest aandacht geeft aan resultaten van Nederlanders (ook omdat de Giro in NL niet wordt uitgezonden natuurlijk)
Ik bedoel, hij vermeld vaak even afzonderlijk de uitslagen, of standen van de Nederlanders in het algemeen klassement/rit.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Als de NOS de Giro wel zou uitzenden dan praten ze anders over ons?
Ik denk idd dat ze bij Rabobank op het hoofdkantoor wel balen dat hun logo de hele dag in beeld isquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:38 schreef poiuytr het volgende:
Kansloos om soms te zien dat die kopgroep maar door blijft rijden terwijl je weet dat je wordt ingerekend op paar km van de streep.
Zoals Gadret gisteren...quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:38 schreef poiuytr het volgende:
Kansloos om soms te zien dat die kopgroep maar door blijft rijden terwijl je weet dat je wordt ingerekend op paar km van de streep.
Mollema?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:42 schreef Tommeke het volgende:
Maakt Molkema ook een kans vandaag? En anders op het roze? Of kennen jullie hem niet? Niemand kent hem eigenlijk, alleen Mart!
Ja sowieso geen Giro, maar wie is Molkema?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:46 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die rijdt toch de Tour dit jaar? en geen Giro...?
Fixed.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:48 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zat gisteren niet in de kopgroep maar sprong weg 360m voor de finish.
Die kent u niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja sowieso geen Giro, maar wie is Molkema?
Het is dan ook Mollema, zal wel weer verkeerd uitsproken zijn door Mort Smaats of door Martijn Ducrout.quote:
Leg het ff allemaal uitquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is dan ook Mollema, zal wel weer verkeerd uitsproken zijn door Mort Smaats of door Martijn Ducrout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |