Hij had de groep toch ook tot 5 minuten of meer kunnen uit laten lopen. Die 3 minuten maakt Contador makkelijk goed op Le Mevel in de komende bergetappes.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef Drebbelman het volgende:
Het alternatief was dat hij het risico liep dat de kopgroep te ver zou uitlopen en zijn team alsnog als een gek aan de bak moest om het gat tot een respectabele afstand te verkleinen, wat op zich een vreemde gedachte is als je het doet met als doel om je ploeg juist te ontlasten
edit: oef dat is best een lange zin eigenlijk
Was imho een stuk logischer geweest, maar waarschijnlijk was hij toch bang om teveel tijd te verliezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij had de groep toch ook tot 5 minuten of meer kunnen uit laten lopen. Die 3 minuten maakt Contador makkelijk goed op Le Mevel in de komende bergetappes.
Staat allemaal op Gazzetta dello sport website.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:11 schreef Narcotical het volgende:
Weet iemand trouwens hoelaat ze volgens schema morgen aan de Großglockner beginnen en hoelaat ze aankomen bovenop? Heb uitgerekent morgenmiddag het enigste college van de week natuurlijk..
als ze 15 per uur bergop gaan en gemid 55 bergaf dan kan het wel hequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Staat allemaal op Gazzetta dello sport website.
De echte beklimming (dus zonder het voorwerk wat ook al ligt omhoog loopt) begint tussen 16:37 (snelste schema a 39 km/u) en 17:04 (35km/u). Verwachte aankomst is tussen 17:00 en 17:30.
ps: haal er bij de begintijden maar 15 minuten vanaf, want ze houden met die gemiddelde snelheden geen rekening met het verloopt van de weg (oftewel, de berg gaan ze ook omhoog met 35+ km/u)
Dat is niet helemaal waar, want ze rijden dan langer 15 km/uur dan 55 km/uur.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
als ze 15 per uur bergop gaan en gemid 55 bergaf dan kan het wel he
het gemiddelde klopt ook wel uiteindelijk, alleen rekenen ze voor 13,5 kilometer klimmen maar 25 minuten. En dat lijkt me een beetje onmogelijk. De begintijd van de klim zal om die reden wel wat eerder zijn dan 16:37 (mits ze op het snelste schema rijden)quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
als ze 15 per uur bergop gaan en gemid 55 bergaf dan kan het wel he
gaat om de afstand die ze afleggen lijkt me, als zowel klim als afdaling 20km is, dan is het gemiddeld 35quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:36 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, want ze rijden dan langer 15 km/uur dan 55 km/uur.
nee hoor, gemiddelde gaat over tijd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:01 schreef franklop het volgende:
[..]
gaat om de afstand die ze afleggen lijkt me, als zowel klim als afdaling 20km is, dan is het gemiddeld 35
51.6 km met voorsprong 2.47quote:
Heel simpel, we nemen jouw snelheid als voorbeeld.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef franklop het volgende:
ik ga even in een hoekje erover nadenken
Ik snap ook gewoon niet waarom ik met de afstand ging denken, ik was gewoon best goed in wiskunde en natuurkundequote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Heel simpel, we nemen jouw snelheid als voorbeeld.
Beklimming van 15 km tegen gemiddeld 15 km/u is 1 uur.
Afdaling van 15 km tegen 55 km/u is ongeveer 17 minuten.
30 km gereden en 1 uur en 17 minuten onderweg geweest. Dat is een gemiddelde van nog niet eens 25 km/u.
Het gemiddelde wordt pas 35 km/u als ook een uur lang 55 km/u zou rijden. Dan had je namelijk in 2 uur tijd 70 km afgelegd. En dat is 35 km/u
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |